Merida Silex 400 nebo Silex 700 pro začátečníka?

47 nepřečtených
  • martin-8989

Ahoj,

po výběru správné velikosti se finálně rozhoduji mezi dvěma koly – prosím o radu:

1. Merida Silex 400 – za 31 000 Kč (ve slevě): https://www.merida-bikes.com/…66/silex-400
    2. Merida Silex 700 – za 47 000 Kč (ve slevě): https://www.merida-bikes.com/…64/silex-700

Hlavní rozdíly mezi koly – co má Silex 700 jiné oproti Silex 400:

• sada GRX 820
    • karbonová sedlovka
    • kola Easton EA70 AX
    • jednopřevodník 1×12 (42 zubů x 10–51 zubů)
    • dále i jiný řetěz atd.

O mě:

• jsem úplný začátečník
    • jezdit budu nejméně 70 % asfalt (silnice a cyklostezky), 30 % polní a lehké lesní cesty
    • využití bude kondiční ježdění (alternativa k tomu jít si kondičně zaběhat, ale žádné závodní výkony) a výlety po asfaltu (jednodenní, okrajově několikadenní)

Silex 700 je tedy o 16 000 Kč dražší, než Silex 400. Vůbec ale nedokážu posoudit, jestli jako začátečník poznám benefity, které dražší Silex 700 přináší a jestli tudíž ty peníze navíc investovat.

Rozdíl, který poznám určitě, je v převodech. Silex 700 má jednopřevodník 1×12 (42 zubů x 10–51 zubů), Silex 400 má dvojpřevodník 2×10 (46–30 zubů x 11–36 zubů). Přijde mi strašně lákavý ten jednopřevodník, kdy jako začátečník budu prostě hrozně jednoduše řadit. Na druhou stranu nevím, jestli vzhledem k mému využití není ten dvojpřevodník nějak opravdu výrazně lepší volba. Co jsem pochopil, tak hlavní nevýhoda jednopřevodníku jsou větší skoky mezi jednotlivými převody (což zase nevím, jestli bych já na jednopřevodníku 1×12 vlastně vůbec poznal).

Které kolo byste zvolili vy?

Díky moc za názory a doporučení.

0 0
    • fk3