Ahoj, chtěl bych poprosit majitele alespoň jednoho z níže uvedených plášťů aby se podělili o svoje zkušenosti s dotyčným pláštěm.
Nějak se nemůžu rozhodnout, chci jistotu ve sjezdech, ale nízký valivý odpor. Co myslíte
Ahoj, chtěl bych poprosit majitele alespoň jednoho z níže uvedených plášťů aby se podělili o svoje zkušenosti s dotyčným pláštěm.
Nějak se nemůžu rozhodnout, chci jistotu ve sjezdech, ale nízký valivý odpor. Co myslíte
No, ja som mal nobby nic (ale iba vpredu) a bol celkom ok…ale teraz jazdim na michelinoch. Moje doporucenie je dopredu xcr MUDa na zadok pouzivam ten AT. Ide o to, ze ten MUD ma perfektne bocne vystupy a v zakrute drzi paradne. Na zadku mam teda AT, je to velmi slusny univerzal, jazdim na tom kazdu trat, po asfalte to sice nevali ako napr. racing ralph ale zase podrzi a nesklame ani v bahne ani na suchu, zaber ma pefektny a brzdny ucinok tiez. Akonahle som v terene, nepoznam rozdiel medzi RR a AT (co sa valiveho odporu tyka) Vyhodu michelinov vidim aj v tom, ze maju nizsi povoleny tlak (2 atm) proti schwalbe (2,5atm). Jazdim najnizsie mozne tlaky, teda tie 2 atm, mam 88 kg a zatial sa mi ho ani raz nepodarili seknut, dokonca som este nemal ani defekt (tuk, tuk). Zato pohodlie je super a prilnavost paradna. Micheliny su sice tazsie, MUD ma 570g a AT 560, ale je to sposobene tym, ze su inak konstruovane , napr. maju ovela silnejsie boky ako Schwalbe. Ak chces univerzal plaste na maratony (tym nemyslim maratony typu 50 km po asfalte :) ale ozajstne horske :) ) tak ti ich mozem doporucit. Na zadnom mi AT vydrzi tak 2000 km, potom uz je vzor moc nizky, MUD vpredu je stale ako novy.
Takze go for Michelin
Vzadu Dry2 a vepředu AT a zatim v klidu…ale najel sem na tom tak 50 km zatím no…
Nižší povolený tlak je téměř fuk. Pokud chceš nižší, tak u Schwalbe 2,25 šířka má také 30psi. Ale je to stejně jedno, dlouhodobě jezdím UST NN na předním na 25psi, tedy pod povolený tlak a je to úplně v pohodě. Jen si každý musí najít sám tu hranici, kdy nebude procvakávat. U UST jsem mohl jít s tlaky o 5psi níže než jsem vozil u stejně širokých dušových.
Jinak 2atm. (30psi) je na 88kg už opravdu docela málo a to jsem zastáncem nízkých tlaků, to se divim, že jsi to ještě neprorazil.
vazne este ani raz, a to jazdim zjazdy myslim celko odvazne. Je to podla mna tym, ze Micheliny maju pevnejsie boky ako schwalbe
samozrejme tuk tuk :)
Pokud to není extra zesílený těžký plášť, tak to trošku silnější boky moc nezachrání. Schwalbe v alpencross verzi mají boky i běhoun také výrazně silnější a odolnější a procvaknout je stejně není problém, pokud jsou opravdu málo nafoukané.
Nejčastější jsou situace spíše lehčích sjezdů, které se dají hodně pustit, třeba kolem 40–50km/h a teď přijde něco co se nestihne skočit (díra, šutr, cokoliv).
Tak proste som ich este nesekol :) Jazdim na nich kazdy maraton…
já jezdím vpředu 20PSI a mám 77kg a vzadu 30PSI a ještě jsem necvakl- nikdy tak doufám že to tak vydrží, jinak defekty po propíchnutí jsem už párkrát měl
20psi? – máš špatný manometr, to je dobrý tak na ledě
20 psi (u dušových 2,25 Schwalbe) mi přišlo, že už plášť začíná vyloženě plavat a že to už není plus pro grip a pohodlí, ale už to začíná být nebezpečné. A to mám těch 70kg.
Na UST 2,25 už se těch 20psi někde dalo (mají větší objem než ty dušové).
Když ale vážíš ještě více než já, tak to už mi přijde trošku moc.
Jinak ale hrozně záleží co a jak jezdíš. Já defektím hodně málo a nikdy sem moc neprorážel. Loni jsem ale třeba jednou prorazil zadní při 35psi vzadu (dušový SS alpencross 2,25) a to bylo na fullu (přeci jen, tam je třeba při stejné situaci o něco větší rychlost než na HT pro proražení se stejným pláštěm a tlakem).
Samozřejmě vždy půjde jezdit i tak, že ani při supernízkém tlaku nic neprorazíš (třeba ještě nižším tlaku než 20psi), ale to už se musí jezdit všechno šíleně pomalu a nebo být Caprfield na vybírání stopy.
Pokud máš správně ukazující manometr, tak to by mě docela zajímalo, jak jezdíš sjezdy rychlejší, kde jsou ale místy šutry nebo díry nebo cokoliv jiného kde se dá prorazit.
Jinak manželka třeba také neprocvakla nikdy a vozí dost nízké tlaky. Ale to je dané tím, že to prostě nikdy více nepustí nebo když je více šutrů, tak to nesjede vůbec.
NN i RR jezdím, chci vyzkoušet Michelin XC A/T levnější kevlar verzi a potom Geax Barro Marathon . Nový RR2008 už vzadu nevydrží to co předcházející model, NN je v pohodě. Oba samozřejmě mají ale plátěnou stěnu takže moc do kamení to není.
A taky by mě zajímalo jestli někdo zkoušel Geax Barro Race 390g , nečekám žádné zázraky ale na rychlý povrch by to mohl být dobrý plášť a Geax mi připadá odolnější než osttaní super lehké pláště. Dík
S tím kamením jak se to vezme. Jednak je možno vzít verzi snake skin nebo double defense (jak u RR, tak u NN), ale ani obyč verze na tom není zas tak špatně.
Teď v Beskydech dva kamarádi měli na předním NN a jezdili jsme dost slušné šutry a defektů bylo málo a když už tak nic za co by mohl vyloženě plášť (pár procvaknutí, jedna utavená duše od brždění v-čky).
A já pak na UST NN/RR cca 2,5tis. bez defektu včetně těch šutrů 14 dní v Beskydech a dalších 14 dní v Jizerkách.
Jinak nový RR má výdrž opravdu o trošku nižší, ale zase drží lépe než starý.
Jezdil jsem XCR Dry2 a byly to jeste tenci a zranitelnejsi slupky nez RR bez zesileni. Navic na tech bocich byla hodne mekka guma. Nic pro bezne jezdeni.
Tady toho je o Schwalbe hafo a i NN se tam řešil.
NN jsem ještě nejezdil, ale A.T. jsem loni jezdil celou sezonu a bez jakých koliv problémů. Skoro bez defaktů, jen jednou jsem tam měl pichlý úštěpek od obkladačky, ale jinak dobrý :) Valivý odpor není tak hrozný, ale na silnici se to opravdu třeba s RR, které letos jezdím, nedá srovnávat. V terénu je to jiné. Opravdu drží a podrží ;) U mě naprostá spokojenost, letos sice převážně jezdím konbinaci RR/RR a nebo pak právě A.T./A.T. Na příští sezonu asi zůstanu nadále u A.T. jako pláště hlavně do nepohody a na „normální“ pěkné počasí asi zase RR, ale dost by mě zajímalo jaké jsou vaše zkušenosti s plášti GEAX! Kdo má, tak by mohl poreferovat!!! Díky!
Myslim ze A.T. na tom nebudu s valivym odporom az tak zle ked na nich vyhral Absalon v Atenach (a tam myslim bolo celko sucho:) )
Tak ale to su proste univerzaly a plaste to terenu, ked nechces stale riesit prezuvanie su super…
zdrc chlapy, heleďte, mám problem taky s gumama na zadni kolo, na předním vozím Hutchinson Scorpion nejvyšší verzy v šířce 2,3 a chci něco podobného dozadu, aby to vydrželo, podrželo moc to nedefektilo a rozměr minimálně 2,25 cena do 800kč, jinač mám to na HT a mám 108kg.. koukal jsem už na Conti Mountainking 2,4 protection a nebo supersonic a pak aj na to Michelin A.T. a Schwalbe NN tak mi pls něco taky doporučte, dík nebo mám vzít Python MRC High ale je to jen 2,0.. tak já nevím, dík
Tak to bys mohl zkusit třeba ty A.T. Já s něma mám jenom dobré zkušenosti ;)
Nechci zakládat další zbytečný téma, ale mám ten samý problém, potřebuju nový pláště a mám tyhle požadavky :
Dá se tohle prosím vůbec skloubit do jedné gumy?
doporucuju Ritchey Speedmax Beta 2.0 mel jsem je chvilku ale protoze me nebavi to porad prezouvat (mam jeste Nobby Nic 2.25) tak jsem je dal manzelce a kolega z prace si je taky pochvaluje. Levna guma a na asfaltu nebo sterkove ceste parada, do bahna, mokra uz neni vhodna.
No nad těma Speedmaxama jsem uvažoval, na moje účely a najetých asi 2000 km za sezonu by mohly stačit, ale někde jsem se dočet že se dají foukat jen na 4 atm, tak aby to nebylo málo na mojí váhu. A co se týče těch Maratonů tak o těch jsem ani nevěděl, díky, ale zapoměl jsem napsat že jsem si stanovil strop 700 za plášť a našel jsem je min. přes 1000, tak nevím.
Tady jsou za 900. A tady je v_POHODĚ_klokan koupil ještě o chlup levněji, se můžeš zkusit zeptat kde. V tom prvním odkazu je poštovné 6 euro pro levnější objednávky (pro dražší je pak zdarma, ale limit je tam nějaký vyšší a nevim přesně kolik, při 250 euro už jsem neplatil poštovné).
U toho limitu jde o to, že koupíš třeba nějaké za 500Kč, tedy nákup bude výrazně levnější, ovšem ty Supreme ti pak vydrží třeba 4–5× tolik.
Kdyby ses přece jenom rozhoupal k těm Supreme, tak tady jsem je kupoval. Za 69 Euro včetně poštovného za 2 pláště. Je to verze 26"x2,0" s kevlarovou patkou a směsí triple compound (2009). Ve srovnání s pláštěm Kenda Karma 2,0, NN, Maxxis minotaur nebo Maxxis Crossmark 2,1 to je úžasný rozdíl. Do lehčího kopce s nima jezdím 35 km/h a ani to člověk nepozná. Teď si teprv pořizuju pumpičku s manometrem abych si nastavil co nejlepší tlak. I v terénu se dají velmi dobře použít. Oproti NN samozřejmě v prudkých výjezdech nebo sjezdech tolik nedrží, ale na běžné použití v pohodě. Jsem fakt rád, že jsem si je pořídil.
V případě tolik asfaltu a pokud těch 20% terénu jsou převážně pěkné cesty a ne nic technického, tak bych vybral Schwalbe Marathon Supreme ve 2,0 šířce.
Na asfaltu jedou o třídu lépe než pláště typu Speedmax. V terénu překvapivě celkem slušný na to, že nemá žádný vzorek. I pár techničtějších věcí jsem na nich jel (samozřejmě tam drží hůře).
Cenově je dražší, ale zase výdrž bude vynikající. A odolnost mají také vynikající (i v terénu), opět o třídu lepší než třeba Speedmaxi.
Povolený tlak poměrně vysoký a to 70psi pro 2,0 šířku. Já je vozil na cca 40psi na 70kg.
uplny suhlas s mlokom, hlavne pri tvojej vahe. maratony su fakt neznicitelne jak do vydrze tak do odolnosti, v tomto smere ich podla mna vobec tazko s niecim zrovnavat. a ked pozries katalog najdes rozne ich modifikacie keby si nahodou niektoru vlastnost preferoval.
mam nekolikrát potvrzenou osobní zkušenost že schwalbe maj nedobře řešený bok pláště. Při větším zatížení v zatáčkách nebo při doskocích se bok z ničehož nic složí a začíná rodeo.trocha pomuže přehustit ale pak to zase naprd drží. Jinak co se týče gripu tak NN je asi jedinej dobrej plášt od schwalbe.
Rozhodně di do michelina…hlasoval jsem omylem pro nn.
přesně tohle se mi teď o víkendu stalo, technickej sjezd pevnější hliněnej podklad a zatížíl jsem v zatáčce trošku víc přední kolo a už jsem letěl. A já si myslel že jezdecká chyba a ono chyba pláště (RR 08 2,25). Zase sem o něco chytřejší a budu to příště svádět na materiál.
No tak RR by na předním kole neměl co dělat, ne? Tam bych ho nikdy nedal
V pripade suchej stopy to s RR vpredu vobec nie je tak tragicke…
Tragické to samozřejmě není, ale i tak je rozdíl v náročnějším terénu i za sucha velký.
…ten byl dobrej;-)
Pro ty boky bude určitě podstatné o jakou šlo verzi, tedy jestli obyč nebo snake skin nebo UST. Každá se bude chovat jinak.
A taky máš agresivnější styl jízdy než hodně ostatních.
Já třeba s bokem pláště u snake skin verzí a UST verzí neměl problém nikdy a žádný a jezdím Schwalbe už dlouho. U obyč verze jsem pouze 1× říznul. A tlaky jezdím hodně nízké (pod doporučené minimum pláště). Ale určitě nemám třeba doskoky jako Ty.
markantně sem si toho všiml právě u snake skin, u ust je to taky patrný ale tam je to dané aj tím že plášt nevyztužuje duše. V dh část světový elity co vozí ust tak v něm maj duše právě ze stejných důvodů. Udajně na rovnějších tratích je to snesitelný ale pokud sou tratě s hodně utaženýma zatáčkama tak dochází právě k borcení boků, nebo aj uniku tlaku.
To je ale trošku jiná situace. To už je trošku jiné ježdění a pak taky asi foukají pláště ještě na mnohem nižší tlaky. A při takové kombinaci si dokážu přestavit lecjaký problém.
no nemyslím že to s tlakama bude tak rozdílné…na dh vozím cca 2 na předku a tak 2,2 na zadku. moc měkej plášt je pomalej a opět nedrží tvar aj s výztuhou. Každej to ale vozí jinak to je jasný, ale dlouho sem už neviděl lidi co by vozili třeba 1,5 jak bývalo normou před pár lety.
S tím endurem asi pravda, ale pak muže docházet k nečekaným situacím který jezdec muže přisoudit jako přecenění svých sil…a on to muže být klido plášt.
Tak s těmi tlaky jsem myslel, že se vozí méně, před pár lety jsem registroval i že někdo vozil tlaky typu 1atm. (na širších pláštích typu 2,5+), ale DH nesleduju.
Tedy věřím, že s tím při určitém stylu ježdění a některých situacích jsou problémy, ale je třeba brát v úvahu kdo a co s tím jezdí. Většina XC jezdců tohle nezaregistruje podle mě nikdy ani při dlouhodobém použití (vycházím minimálně z naší party, kde různé Schwalbe jezdí většina a problém s tím nemá nikdo; a vozí se tu NN, RR, SS, Alberty).