• ruinin

    Nedá mi to, co člověk, to názor… tak mě zajímá, jestli tu někdo přijde s nějakým rozumným řešením problému. Koupil jsem kolo, kde kliky nejsou uplně přesně rovně nasazený na osu – čtyřhran. Evidentně je problém v tom nasazení, pavouk je rovnej. Když otáčím klikama, jasně vidím, že asi dva mm je při točení klikou vidět, jak se mění vzdálenost kliky od rámu v místě, kde je osa. Slyšel jsem názor, že našroubovat kliky na čtyřhran přesně je prakticky nemožný, snad se to dá zvládnout pomocí nějakých vychytávek. Jde mi jen o to, abych měl točení klikama bez vychylování do stran, i když jde jen o dva mm. Ono dva mm sem, dva mm tam, pastorek vzadu přidá taky pár mm, takže nakonec se řetěz kroutí jako had… Víte někdo o někom, kdo umí nasadit kliky přesně, pokud to teda je vůbec v reálu možný? Už jsem zkoušel tři servisy a nikdo si s tím nevěděl rady. V Peksportu, kde jsem kolo koupil, se tím mechanik odmítá naprosto zabývat, že to je OK…

    0 0
    • Vilém  

      Ne, normalni to neni. Takze chapu dobre, ze se ti vlni prevodniky? Co je to za kliky a osu?

      0 0
    • 123J  

      Prohlá osa?

      0 0
    •  

      Vymen osu, ctyrhran je konicky tudiz kliky tam pujdou vzdy rovne. Nekdy jsem musel vymenit i tri nez jsem chytil dobrou a to neni jen o ohle ose ale i nestejnych delkach konce.

      0 0
    • MOTyLEKcb  

      Už můžou být blbě vymáčklí, takže bych investoval, koupil nový a pěkně nasadit a pořádně utáhnout. Dělal jsem to poprvé v životě, očistil čtyřhran a klika sedla jak prdel na hrnec

      0 0
    • ruinin  

      Tak skoro všichni servisáci mi říkali, že osa je v pořádku, ale že je těžký to nasadit rovně. Pokud to někdo umíte a jste z Prahy, tak dobře zaplatím. Upřímně řečeno, celej humbuk s klikama jsem začal kvůli tomu, že řetěz na fixce je strašně hlučnej. Všude čtu, že hlučnej řetěz je způsobenej křivým převodníkem a podobně, tak jsem chtěl všechno narovnat, kliky, osu, atd. Ale dneska jsem konečně sehnal volnoběžnej pastorek, nasadil a k mému údivu je řetěz naprosto tichej. Takže už mě kliky tolik netrápí, ale stejně bych to chtěl mít v pořádku. Převodník nechám někde narovnat. Nechci teda zakládat další vlákno, ale je to fakt záhada, proč tolik hluku a lomozu zpusobuje fixní pastorek, když jsou nakřivo kliky a převodník. Z nějakého záhadného důvodu volnoběžnej pastorek všechen ten lomoz zlikviduje, přitom se řetěz kroutí uplně stejně.

      0 0
      • Vilém  

        Tak treba je ted retez spravne napnutej a proto je tissi.

        0 0
        • ruinin  

          My jsme zkoušeli povolit, napnout, různý stupně napnutosti, ale mělo to jen sotva efekt, tohle je uplně jinej zvuk, to jen ševelí. Nabízí se vysvětlení, že ten fixní pastorek je šmejd, ale mnohem dražší langster, zlevněnej asi z 45 000, s komponenty jako SRAM , zlatým řetězem , tedy prostě drařžším řetězem, naprosto rovným převodníkem, jsem zkusil v obchodě, jak to chodí, bylo to ještě hlučnější než to moje. To by znamenalo, že s fixním pastorkem je z nějakýho důvodu těžký dosáhnout tichosti, kdežto s volnoběžkou je ticho hned, ale nedává to teda moc smysl, zajímalo by mě, kdyby se tu našel technik, kterej rozumí pastorkům, jak je to možný, proč by fixní pastorek měl mít vliv na hluk… i když je značkovej a drahej řekněme. mně servisáci říkali, že hluk způsobuje nepravidelný napínaání řetězu, kterej se kroutí, tudíž napíná, povoluje, to způsobuje rezonanci a hluk. Jenže teď se napíná nepravidelně taky a je ticho. Ještě se nabízí teorie chainline, jestli náhodou nešel řetěz mimo ideální stopu, kdežto volnoběžnej pastorek je umístěnej ideálně… to je ale nejspíš blbost, protože drahej langster v obchodě by měl mít vyřešenej chainline, stopu řetězu.

          0 0
          • pepek  

            Ty máš myslím podivné problémy, které dosud ještě nikoho netrápily. Co ta podivná vůle? Už vysublimovala?

            0 0
            • ruinin  

              No to byla prostě vůle, v servise mi náboj opravili. Divný je to, proč se to neprojevilo , když jsem kolo nasadil na jiný velociped.

              0 0
          • kubad  

            uff¨sorry tohle nedám :(

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • ruinin  

              no to nejsi sám, fixkám a problémům s hlučnými pastorky nebo řetězay rozumí málokdo, jak se ukázalo, v Praze jsem zkusil víc servisů, který se soustředí na fixky a nakonec tomu moc nerozumí… zdá se, že problém je hlučný napevno našroubovaný kolečko, ne pohyb řetězu

              0 0
          • danielh  

            Me by zajimalo co to je ten fixni pastorek :-) pokud to neni 1kolecko vzadu ale pak nechapu jak bys na naboj kde bylo 1 kolco vzadu nacpal kazetu s 9–10kolem? s tim prevodnikem bud je ohly talir nebo ta osa na 4 hranu.

            0 0
            • Vilém  

              Tak zrovna toto k pochopeni je. Byla to fixka, udelal se z toho singlespeed.

              0 0
            • ruinin  

              jak se říká kolečku, který je fixně našroubovaný na náboji a nemá volnoběžku? kolečko? tady mi chybí terminologie, sorry

              0 0
            • ruinin  

              tak já nevím, ale tady tomu říkaj pastorek – jak chceš rozlišit volnoběžnej a nevolnoběžnej pastorek? já bych řekl, že jeden je fixní, ale možná se říká pevný pastorek?

              https://funbikes.cz/…che-pastorky

              0 0
          • Petr L2  

            Já myslím, že tvůj problém budou asi hlavně ti tvoji servisáci :-)

            0 0
    • stip1978  

      Čtyřhran není možné namontovat křivě, vždy sedne tak jak se vymezí vůle v jeho úkosu. Klika je měkčí než osa, takže se při dotažení přizpůsobuje klika ose. Má ale 4 polohy, protože to je čtyřhran. Při nesmetricky vyrobené ose se mohou lišit. Vzkoušej všechny čtyři, jestli zpozoruješ rozdíl.

      0 0
      • ruinin  

        no to zní profesionálně, co píšeš, ale je to jen další názor tady, jak vidíš, zase co člověk ,to názor, nechápu, proč je s tím čtyřhranem tolik rozdílných názorů… musel bych se naučit sundat kliky, mít na to nářadí… asi to budu muset udělat…

        0 0
        • Rychlej turista  

          Abych pravdu řekl, tak jsem se dozvěděl až tady, že se čtyřhranem může být nějaký problém. Ale člověk se učí celý život :-)

          0 0
          • Petr L2  

            Problém se čtyřhranem bude asi tak velkej, jak velkej šmejd bude ten střed a kliky, jinak si kliky pokud je tam člověk nenahuláká palicí až na výjimky sednou pěkně a není co řešit. S tou hlučností bych se spíš zajímal o to, jak si rozumí řetěz s převodníky a pastorky, tu řetězovou linku bych také nezatracoval a argument, že to drajhé kolo bude mít jistě dobře bych nebral, i ve fabrice můžou něco zvrtat.

            0 0
        • stip1978  

          To se pleteš, to není názor, to je argument. Když někdo řekne, že čtyřhran pokaždé nasadí jinak, tak musí mít pro to nějaké vysvětlení. Třeba, že je prase a spoj před montáží neočistí a vymezení vůlí závisí na množství svinstva mezi dosedacími plochami. Kdyby ten spoj byl válcový s vůlí, tak je možné, že se při utahování nějak náhodně vymezí, ale protože je tam konus bez vůle, tak ten se nepohne nějak „sám od sebe“.

          0 0
          • Vilém  

            Tak ono ty jeho temata jsem bohuzel debaty o hovne. Problem popsat nedokaze, ze by jej teda nafotil, nebo nafilmoval, to se taky zatim nestalo. Takze co ma pak clovek poradit za reseni, kdyz nema kristalovou kouli?

            0 0
            • ruinin  

              dva mm odchylka u otáčení klik, to nevím, jestli by se mi podařilo nafilmovat, na fotce by nebylo vidět nic

              snad jsem napsal jasně na začátku, že jde o problém nasazení klik přesně, rovně, nevím, co na tom mám jeeště víc popisovat – nasadit rovně kliky na čtyřhran – je snad jasně vyjádřeno česky

              stejně tu každý říká něco jinýho

              0 0
              • Vilém  

                Reagoval jsem jako prvni na tvuj dotaz. Jasne jsem se zeptal, jestli se ti vlni prevodniky, nebo co to vubec dela, jako odpoved se mi dostalo, ze je to 4hran a neznackovy drahovy kliky, nic vic.

                Uplne stejna situace nastala, kdyz jsi minule resil vaklajici predni kolo.

                Za celou dobu, v obou diskusich, jsi vubec neuvedl o jake kolo se jedna, natoz abys treba hodil nejaky odkaz.

                Natocit prevodnik, ktery se udajne vlni (mozna), nepovazuju za problem. Totez, myslim foto, jsi mohl udelat u problemu s prednim kolem.

                0 0
          • Rychlej turista  

            Pokud už mají kliky něco za sebou, mohl je koupit vyžvejkané a pak je možné, že je nasadí pokaždé jinak. Jenomže vyžvejkané kliky jsou po smrti a je zbytečné je řešit.

            0 0
        • Rychlej turista  

          K tomu ti stčí stanovák :-)

          0 0
          • Singlespeed  

            Obávám se, že tenhle ruininovi stačit nebude a zprasí ho (ruinin – ze všeho velmi brzy udělá ruinu, podle toho si zřejmě dal nick). Takže jedině tento, ověřeně nejkvalitnější, nejtvrdší, nejpevnější a nezničitelný:

            https://www.kupkolo.cz/…fc10_z98634/

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • ruinin  

              co je to proti tomu, co mi s kolem udělal jeden nejmenovaný servisák – odřeniny na několika místech, šlapku zapomněl přišroubovat, takže mi spadla po sto metrech jízdy… a to je profík

              0 0
              • Petr L2  

                No jak píšu nahoře, tvůj problém budou především ti servisáci …

                0 0
    • ma.cech  

      Doporučuju protáhnout středový závit závitníkem a zafrézovat dosedací plochy na rámu.

      Měli jsme doma na jednom svařeném rámu podobný problém. Samozřejmě ten problém byl proto, že ten rám byl křivý (pokroucený od svařování). Projevovalo se to úplně stejně jak popisuješ. Přestože střed šel namontovat rukou, nic tam nedřelo, závit byl průchozí, tak protáhnutí závitníkem pomohlo velice hodně a problém se tím vyřešil.

      Na druhou stranu jsem si vědom toho, že pokud je tedy střed nakřivo, našroubuje se do něj osa (osa je tuhá, těžko se nějak ohne) a na ní se osadí kliky (rovné), tak se jedná pouze o to, že převodníky se budou točit v jiné rovině, která nebude rovnoběžná s rámem. Ale bude to stále rovina, nemá tam co lítat kolmo k této rovině. Těžko si to dovedu vysvětlit, ale protažení závitníkem pomohlo, tak jsem se smířil s tím, že prostě nevím proč, ale hlavně že to pomohlo.

      0 0
    • André Vebr  

      A máš vůbec správný čtyřhran? Ono třeba SH a Campa se zcela liší úkosem…

      0 0
      • Vilém  

        Koupil novej langster v Peksportu a resi tu jednu zahadu za druhou a pak prej, ze kde nic neni ani cert nebere.

        0 0
        • pepek  

          jaký dragster? :-)

          0 0
        • ruinin  

          je to snad moje vina, že kdykoliv v peksportu koupím kolo, tak moje stížnosti na různý nedokonalostik a pazvuky odbudou s tím, že to jsou levný komponenty? to je pak třeba najít opravdu machra, kterej z toho levnýho základu zkusí něco udělat, ale to má svý meze, takže pak následuje koupě dražšího komponentu, pokud mi nestačí, co se dalo udělat s tím základem

          0 0
          • Vilém  

            Tak nakupuj priste jinde a taky proste pozaduj odsraneni zavad, od toho mas zaruku. Neni snad jednodussi kolo, co se technicke stranky tyce, nez fixka, tu musi oservisovat i lehce cvicena opice.

            0 0
            • ruinin  

              no tak realita je zjevně jiná, protože si s tím nevědí rady nikde, ani v servisech který se specializujou na fixky, ani v peksportu, většina mechaniků mi řekla, že si mám koupit dražší díly

              a co vím, tak praxe u mnoha cyklistů je taková, že koupí kolo a začnou nakupovat lepší díly, protože s těma levnějšíma prostě nejsou spokojení

              mně tu pár lidí ale poradilo, jak by se tyhle stávající díly daly dát do stavu, kterej by mě uspokojil, viz tady jeden týpek radí s nasazením klik na čtyřhran tak, aby to sedlo přesně, další poradili líp nasadit převodník, atd atd… čili když to nepůjde levnější cestou, budou se kupovat lepší díly – což dělá, jak už jsem psal, hodně cyklistů

              a taky není tajemství, že málokterej mechanik v běžným servise fakt umí řešit nejrůznější detaily a problémy, o tom tu je vláken stovky

              0 0
              • Vilém  

                OK. Tak kdyz pominu, ze se zrejme vlni prevodnik, coz zatim alespon me uplne zrejmy neni, tak se zeptam cemu to vadi? Krom dobryho pocitu z kola.

                0 0
                • ruinin  

                  Tak pokud něco může bejt perfektní, jako nasadit kliky rovně, tak to chci perfektní. Původně jsem byl spolu s mechaniky přesvědčen, že hluk řetězu způsobuje vlnící se převodník, případně ne uplně rovný kliky, ale zdá se, že hluk pocházel z pastorku. Takže už mě kliky moc netrápí , ale „svého“ mechanika se zeptám, co by s tím udělal on. On například rovnal už převodník na prvním kole, allezu, ale sám řekl, že lepší už to nebude a že ty moje kliky jsou moc měkký, tak jsme se rozhodli přejít na lepší kliky, takže předpokládám, že už bude allez chodit tiše a nebude škrtat řetěz o přesmykač na některých převodech. Na fixku sere pes, použil bych to na dráhu, kdybych mohl někde na dráze jezdit, ale normálně na silnici bude určitě pro mě lepší volnoběh a ten je tichej. Fixku si občas ještě někdy dám pro zajímavost, ale jestli to bude hlučný, už mě trápit asi nebude.

                  0 0
                  • jardalee  

                    No fixky sem mel asi tři bohužel všechno vlastni stavba a byly úplně tichý ,co způsobuje hluk je špatná řetězová linka a občas přepnutí řetězu ,pastorky sem v naprosté většině sem používal levný český na torpédo +podložka ,sou užší než dráhový ,nebo montaz na 6sroubu ,konverze predniho naboje,vsechny velice dobre ofrezovany a tichy a hlavně cena do 40kc,jednou sem koupil cinskej drahovej a to byla katastrofa ,křivý zuby ,blbe zbrouseny ,tak to vyřešila flexa :) bohužel nemám zkušenosti s klasickyma drahovyma pastorkama jako novatek za 250kc :) problém bývá ta linka ,protože 99% drahovych nábojů je na linku 41–42 no a hodně klik i drahých jako sugino ma linku 45

                    0 0
                    • ruinin  

                      Já teda náhodu zabrousil na tohle starý vlákno. Moje zkušenost je, že u toho langsteru hluk způsobovalo fixní kolečko vzadu – nebylo to ani řetězem, ani převodníkem. I když jsem vyměnil převodník neznačkový za Miche, tak hluk byl stejnej. Teprve když jsem si pořídil volnoběžný kolečko, nastalo víceméně ticho. Ale možná to není tím kolečkem, ale že to kolečko bylo ve správný linii, protože je to naproti, na druhý straně náboje. Každopádně fixní kolečko už nepoužívám, nebavilo mě to s ním na silnici, baví mě volnoběžka, mám pocit krásný svobody a jednoduchosti teďka, a navíc je to tichý. Jinak ten Miche převodník je rovnější, ale zjevně tam ten hluk nevznikal. Teda linka 41 42 vůbec nevím, o co se jedná… Asi geometrie řetězu od převodníku k zadnímu kolečku, ale co ta čísla znamenaj?

                      0 0
    • jan443  

      Kup si Trabanta, polaď ho kladivem a potom diskutuj, proč to nejezdí jako Mercedes… : )) Ještěže nejsem servisák, asi bych začal chlastat : )).

      0 0
      • Rubi  

        On i zakladni mercedes jezdi bez problemu, coz se o jeho fixce rict neda ;-) a podle znacky trabanta fakt nekoupil…

        0 0
      • Vilém  

        A zes vyhrabal zrovna tohle vlanko. Co te k tomu vedlo?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.