• kukin

    MÁ NĚKDO ZKUŠENOSTI S HORALEM 29".POŘÁD SE PO NĚJAKÉM PÍDÍM ALE STÉLE NEMOHU VYBRAT.NEJPRVE JSEM CHTĚL 26 ALE POŘÁD NĚKDE ČTU JEN A JEN O KLADECH 29 A TAK CHCI JÍT DO NÍ.MĚŘÍM 181CM A INVESTOVAT CHCI DO 23000,–.NECHCI ANI TAK PORADIT S MODELEM SPÍŠE ZDA JSOU OPRAVDU TY 29 TAK DOBRÉ.

    0 0
    • kubad  

      29" jsou mrdky nebrat

      @Hynas – byl sem rychlejsi :-)

      0 0
    • Bafoon  

      nejsou dobré, jsou ještě lepší ;-)

      (sory ale vyhledávání jsi ani nepoužil, lepší odpověd si nezasloužíš)

      0 0
    • kukin  

      PROČ MRDKY? DŮVOD? JEZDÍM POHODOVOU JÍZDU ŽÁDNÉ ZÁVODY NEBO EXTRÉMY

      0 0
      • t29  

        v historii už je toho mraky :))

        • MTB 26" je živější, MTB 29" je stabilnější
        • MTB 29" má lepší průchodnost terénem než MTB 26"
        • za 23 tisíc bude MTB 26" lehčí a líp vybavené, než MTB 29"

        a mrdky proto, že sami jezdíme na 29" a nechceme aby z toho byla tuctovka ;)))

        0 0
        • Hnoj  

          To je vůbec zajímavý paradox.

          Je jasné, že v rámci rozměrových odlišností bude 29" těžší než stejně osazená 26". Proč je ale lépe osazeno 26" za stejnou cenu jako 29". Reálně díly na 29" stojí stejný sumy, jako díly na 26" (když srovnáme ceny vidlic, ráfků a plášťů). Tak proč jsou 29" hůže osazené? To je přece blbost :-D

          0 0
          • maajkee  

            protože 26 se celosvětově chrlej v poměru tak 9:1 ku 29cce, no a čím se něco vyrábí víc masově, tím se samozřejmě snižujou náklady, jednoduchý jak facka, kapišto? :)

            0 0
            • JakeF  

              Jsi dobrej, poučuješ Hnoje o systémech obchodování? :-D

              0 0
              • maajkee  

                Tak když se tak blbě ptá :) vidlice na 29ky se prodávaj prostě za víc, zapletený kola třeba taky, rámy taky.

                0 0
                • JakeF  

                  Podle mě ve výrobních nákladech ten rozdíl bude akorát v tom, že je potřeba víc materiálu… Jinak je nasazená cena, protože to je módní trend :-).

                  0 0
                  • maajkee  

                    to samozřejmě taky, ale kdyby 50% lidí poslední 3 roky kupovalo 29ky, ceny by se dost srovnaly.

                    0 0
          • delfyn  

            třeba Kenda Karma je při TPI120 v 26za 700 a v 29 za 1100kč

            takže to neberu jako stejné ceny a myslí m že je to i u jiných značek

            0 0
      • Francy  

        Protože pár hlupáků má potřebu se tu rádobyvtipně prezentovat bez udání jakýchkoliv důvodů a zkušeností.

        Pro pohodovou jízdu ideální, argumenty o relaci mezi cenou a masovostí v této cenové kategorii jsou nesmyslné. Jediný rozdíl je u vidlic a rámů, kola se používají klasická krosová (tedy objem výroby obrovský), zapletené sety se na kola okolo 20k nedávají, cenový rozdíl u pneu není příliš velký a vše ostatní je stejné.

        Jediný relevantní argument je, že se hůře vejdou do výtahu, auta, obýváku …

        Ale nemá cenu opakovat stokrát opakované, každý je jiný, žádná diskuze ti odpověď nedá, pokud nevyzkoušíš sám.

        0 0
        • DaSnail  

          možno preto že sa to tu riešilo v inom vlákne včera?

          a zakladateľ si nedal ani minimálnu námahu pohľadať v histórii, ale založil hneď nové vlákno.

          potom sa bude čudovať, že sa niekomu nechce písať stále to isté dokola.

          A EŠTE K TOMU TEN CAPSLOCK…

          0 0
          • Francy  

            Ale za to ty bajky nemůžou, že?

            0 0
            • DaSnail  

              poznáš vtip keď ho vidíš?

              každý kto napísal že je to *****, aspoň jednu vlastní a je s ňou spokojný. už to písali v tých ostatných vláknach o 29, a imho ich to nebaví písať stále dokola.

              0 0
              • Francy  

                Jo aha, tak to teda sorry, bez znalosti souvislostí mi to jako vtip nepřišlo, ale pokud majitel 29tky napíše, že je to *****, tak to beru :-)

                0 0
    • venabch  

      Ahoj

      No za jestli se vejdes ale treba na kupkole meli zlevneny ty supiky ,ten bilej je bilej ale jinak neni spatnej ,na tebe asi 19 ctku . Pokud nechces zavodit v xc tak je 29 lepsi. Na vyletovani a maratonky je to nej .

      0 0
    • Hynas  

      Souhlas s guru kubadem…29tky nebrat, jsou na hovno.

      0 0
      • Martin  

        ideopolicie opět zasahuje :-DDDD

        0 0
        • maajkee  

          o 29kách toho tady bylo řečeno až dost, ale nikde moc nečtu, kam na nich ty majitele vlastně jezděj, jaký jezděj trasy, kde bydlej a podobně.

          0 0
          • Francy  

            Řekl bych, že úplně stejně jako majitelé 26tek.

            Já to mám typicky 15 km po silnici do terénu, pak 20–40 km lesní cesty, stezky a pěšiny (něco z toho ale i lesní asfaltky) a 15 km po silnici zpátky.

            0 0
            • maajkee  

              Já právě už dlouho uvažuju o nějaký 29ce, jednou jsem se na tom svez, ale jen v obchodě, poctivě mě to přišlo jako prostě kros s tlustejma pneu :)

              Nicméně pomalu začínám heldat na bajku taky trochu pohodlí a všichni 29káři si to chválej a to je to co mě na tom láká.

              0 0
          • Martin  

            nějaký pokecy o mých vyjížďkách a toulání s devětadvacítkou najdete u mě na blogu v kategorii MTB :-)

            0 0
            • kukin  

              Viděl jsem tveho supa a mám dotaz tojsi si poskládal? Ta výbava SLX není normálně na modelech v obchodě že jo? Jak si stou 29"spokojen? Já měl vždy crosa a pak jsem začal uvažovat o mtb 26" ale když slyším samou chválu na 29 tak asi do ní pudu.Měřím sice 181cm a 75kg ale snad to bude ok. Co myslíš? Modelů všech možných značek je strašně moc a stále si nemohu vybrat.Je to dilema.Nejraději bych chtěl komplet SLX ale to snad nikdo na sérivé kolo nadává a do stavby se nějek nemám.

              0 0
              • Martin  

                jo, já si toho supa poskládal. možná mě to vyšlo dráž než koupit sériovku, ale to mi nevadí :-). sada SLX se mi prostě líbila, tak jsem si ji koupil :-)

                dost záleží, co chceš jezdit. pokud spíš na pohodu bez nějakých technických pasáží typu točité sjezdy a kličkování v lese, je 29" bike lepší volba. pokud chceš spíš hravé kolo, tak jdi do 26", 29" je stabilní tank :-) co se rozjede a už ho nic nezajímá.

                možná záleží na výšce postavy, možná ne. kamarádka má 168 cm, do konceptu 29" se vyloženě zamilovala, 26" kolo nechce ani vidět, tak jí stavím low-cost stroj na rámu wakan.

                opravdu je otázka, co chceš nebo nechceš jezdit

                já osobně bych do 26" stroje nešel, 29" mi na to moje ježdění vyhovuje líp

                0 0
                • kukin  

                  Chci kolo na pohodu.Mám 181cm.Kol je moc a jak sem psal nemohu si stále vybrat.Potřeboval bych si nějakou 29"pořádně projet v terénu.

                  0 0
                  • vladaza  

                    půjč si v shopu Fishera a je to, v Olomouci to např. nebyl žádný problém

                    0 0
                    • kukin  

                      Já su z Brna.Nevím kde by to u ná šlo.Ale poptám se.Fakt ten Fisher je tak supr?A co jiné 29"?Dají se sehnat jen rámy?

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Honzyn  

                        Fishera muzem pujcit v Uherskem Hradisti-Juvacyklo.

                        0 0
    • game_over  

      ja bych na tom nejzdil ani kdyby mě platili :)))

      0 0
    • Honzyn  

      Urcite jdi do 29-ky!Me teda nevadi,ze potkam nekoho jineho na 29-ce.Kdyz nekdo chce poradit s investici 23 000 Kc,tak tu neni myslim misto pro ironii!Uz jsem jel i vyjizdku ve 4 lidech a 26-ku mel jen jeden,ostatni jsme jeli na 29-kach.Na vylety v tezsim terenu jsou jednoznacne lepsi,horsi jsou silnicni presuny a akcelerace,ale co 29-ka nabizi v terenu,je neuveritelne!

      0 0
      • maajkee  

        to nechápu, myslel jsem že právě na silnici díky velkýmu průměru kol jede rychlejc a naopak v těžkým terénu že je neohrabaná, to je pak těžký když každej tvrdí něco jinýho :)

        0 0
        • Francy  

          Taky bych řekl, že hlavně na silnici se nejvíce projeví výhoda 29 oproti 26. Právě tam to není příliš o akceleraci, ale o stálém tempu. Ale asi dost záleží i na plášti. Jestli máš příliš hrubý vzorek a méně hustíš, pak se možná u 29 více projeví větší styčná plocha a méně menší nájezdový úhel.

          0 0
          • maajkee  

            no jasný, takže jsme tam kde jsme byli :)

            0 0
            • Francy  

              Já jsem pořád na stejném místě :)

              O té silnici píšu na základě vlastní zkušenosti, ale jezdím nanoraptory na 50 PSI (na sněhu 40) Pokud jde o chování v těžkém terénu, tak záleží na tom co si pod tím kdo představí, na hrbech a při pravidelném tempu je na tom 29 lépe, při změně rychlosti a směru hůře.

              0 0
            • Hynas  

              A tak to tak nechme. 29tky nemají budoucnost a to je jen dobře.

              0 0
              • maajkee  

                no každopádně mě furt jako dlouholetýho 26káře lákaj, páč změna je život, ale nechci aby to bylo jen o stajlu ale trochu rozumně podložený :)

                0 0
                • kubad  

                  Socka Kemp a můžeš si otestovat kvalitní 29"

                  0 0
                  • roud  

                    i kvalitní 26 aby bylo přímé porovnání :O)

                    0 0
                    • kubad  

                      jj těch tam bude hodně :D

                      0 0
                    • maajkee  

                      26ky mi příjdou všechny stejný, ať stojej 10 nebo 100 litrů, průměr kol to má pořád stejnej :)

                      0 0
                      • roud  

                        ještě si pořádný kola neviděl přijeď na socku pak uvidíš co se dá stvořit :O)

                        0 0
                        • Bafoon  

                          jen malý dotaz – na socku se sjedete všichni s těmi svými ultra mega vytvory pod 0,5kg a pak si to popučujete na vyzkoušení??? :-)

                          0 0
                          • kubad  

                            s testováním nemá většina uživatelů žádný problém :D

                            0 0
                          • roud  

                            ne pojedem tam na meridách ;o] samozřejmě že tam na nich pojedeme a určo se i bude zkoušet testovat občas něco praskne píchne se atd. a nakonec bude posezení u ohně piva agrilu co víc si přát ?

                            0 0
                            • kubad  

                              víc piva, víc masa :D

                              0 0
                              • roud  

                                S tím musíš za grinchem ;o] možná něco přikoupím na vlastní pěst letos to bude dlouhý :O)

                                0 0
                            • Bafoon  

                              já žil v domění že se „jen“ sjedete pobajkujete popijete požerete něco toho masa – prostě bikovací akce v úzkém rodinném kruhu :-) testovací pojetí mě nenapadlo. Nepřišlo mi standartní přijít za kubadem a „hele můžu si zkusit toho ninera?“ nebo za tebou „ty jo pěknej scalpel – můžu?“ to je pekelná představa :-))

                              imho naposledy co jsem si zkoušel lepšího bajka – míťův duratec – tak mě to ve výsledku stálo krutý peníze :-D takže oni ty vaše testovačky musí být celkem o hubu :-D

                              0 0
                        • maajkee  

                          hele já už viděl vymachrovanejch kol za život, ale furt jsou to primárně dvě kola, ozubený kolečka, řetěz a lidský nohy :)

                          Já doufám, že se bude hlavně jezdit a pít pivo, čumím radši po ženskejch než po kolech :)

                          0 0
                          • roud  

                            to si tam budeš muset náký přivízt asi jinak nvm na co budeš koukat a jinak opravdu neni vymachrovaný kolo jako vymachrovaný kolo viz. kubadova sbírka třeba…

                            0 0
                            • maajkee  

                              Tím jsme nechtěl říct, že tam budu čumět po ženskejch :) to bylo všeobecně, že mě krása kol zas tak nedostává, prostě rád jezdím a chci aby kolo fungovalo a jsem šťastnej :)

                              Vy jste pro mě už extrémisty, ale když Vás to baví, tak proč ne, někdo zase tuní auta, někdo bonsaie :))

                              0 0
        • Honzyn  

          To je zasadni mylka.Na 29-ce(Fisher)mam za posledniho pul roku pres 4000km,takze snad soudit uz muzu.Vetsi kontaktni plocha plaste-jedna z prezentovanych vyhod 29-ky,je na silnici prece nevyhodou.Casem mi vykrystalizovaly 2 hlavni vyhody 29-ky:sjezdy-stabilita,bez­pecnost-malym kolum ukazes zada,i lepsimu technikovi.Za druhe-vyjezdy po sypkem povrchu,po kameni,prudsi sklony.Pres to vsechno ale pochybuji,ze stejny jezdec zajede maraton v lepsim case-bike je tezsi,pomalejsi po asfaltu.

          0 0
          • Singlespeed  

            Souhlasím. Zejména v táhlých asfaltových stoupáních je to na 29-tce strašný opruz. Ovšem jakmile člověk vjede do terénu, je king (neustále vidím kolem sebe nějaké 26-kaře tlačit kolo nebo dokonce nést, ale na velkých kolech pořád jedu, jedu, jedu…)

            0 0
            • maajkee  

              ježiš, už se to zase zvrhlo v propagandu :)

              0 0
              • Singlespeed  

                No jo, ale dyť je to tak! :-)

                0 0
              • Singlespeed  

                No jo, ale dyť je to tak! :-)

                0 0
              • miche  

                Kdyz propaganda, tak poradna :-)

                Tým Subaru Gary Fisher jen na 29"

                citace: „Na závodech volila v posledních dvou letech především ženská část týmu 26“ biky, po vyzkoušení nových kol ale brzy změnily názor. „Rychle jsem si zvykla a navíc nedlouho po tom jsem dosáhla největšího úspěchu své kariéry. Takže s tím jezdit na 29“ celou sezónu nemám problém." vysvětluje jen 160 centimetrů vysoká Willow Koerber" :-)

                0 0
                • Marskatin  

                  to je teda propaganda jak má být

                  0 0
                • Honzyn  

                  No,jo,praotec Gary:-)Ja si to taky myslim,ze nazor,ze 29-ka je jen pro vysoke lidi,tak nad 180cm,je blbost.V zavodnim XC bych rekl,ze je lepsi pro zenske.Nabuseni chlapi pociti mensi tuhost vetsich kol.Pomuze ve sjezdech,hmotnost takoveho Superfly je skoro jako 26-ka stejne kvality.Vitezi na 29-ce Absalon,Hermi­da,Schurter nebo treba Kulhavy?Ze by nemeli moznost si 29-ku zkusit?:-)

                  0 0
            • Hnoj  

              Nechci srážet tvoje 29-palcové sebevědomí, ale to, že někdo tlačí 26" místo, aby jel, svědčí jen a pouze o jeho neschopnosti… :-)

              0 0
              • Singlespeed  

                Ty voe, tlačil i mistr republiky 2009 v maratonu masters K.H. ;-)

                0 0
                • Hnoj  

                  Dovol abych citoval sám sebe :-P

                  …svědčí jen a pouze o jeho neschopnosti… :-)

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Je to mistr výjezdu. Dát mu 29-tku, tak jezdí po stěně kolmo nahoru… :-)

                    0 0
                    • Gorgov  

                      hehehe jeste napis i sjezdu…:)

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        O sjezdu nemluvím, dolů jezdím jak ponocný, tam mi ujede i na koloběžce. Ale je to kamarád, takže mě dole počká :-)

                        0 0
            • DaSnail  

              v táhlých asfaltových stoupáních ma to na 29 baví určite viac, jak na 26…8o)

              0 0
              • maajkee  

                no vidíš a to je přesně ten rozpor, takže prostě vůbec nevím, jeden říká že to je na 29ce na hovno a druhej, že to je na 29super, tak těžko bejt z toho pak mouderej :)

                0 0
          • Francy  

            Tak asi je to jen můj subjektivní pocit, na 26 jsem měl problém na silnici držet stejné tempo se svou manaželkou na krosovi, na 29 už problém nemám :-)

            0 0
            • Honzyn  

              Hodne zalezi na plastich,ja mam na 29-ce docela balony,navic moje 29-ka ma 12,4kg a 26-ka 10,9kg.Kdyz jsem mel brouka v hlave,jestli zavodit na 29-ce,tak jsem opakovane zkousel se stopkami casovky do vrchu,sprinty po rovine,sjezdy,nebo i kompletni okruh v terenu,ktery obsahoval vse.Na 29-ce je to pohodlnejsi,na 26-ce jsem byl vzdy rychlejsi,ale 26-ku mam lehci,s tuzsima kolama,takze to neni 100% objektivni.

              0 0
              • maajkee  

                no a co máš vůbec za 29ku? v profilu jí nemáš.

                0 0
                • Honzyn  

                  Gary Fisher Paragon,ale individualni stavba.Kola v profilu nemam,jen toho Scotta(castecne:-)),casem doplnim.

                  0 0
          • martin_bakov  

            Pod to bych se podepsal. Me nevadi ze se dru vic na balonech po asfaltu, mam rad ten zvuk odvalujiciho se drapaku ktery zni jak hejno srsnu – chodci maji aspon respekt :)

            V terenu si urcite dovolim vetsi rozbidrzky nez kdybych pod sebou mel mensi kola. Me osobne 29" tka dava proste vic jistotu a vim ze kdyz si sednu zpatky na mensi kola tak spokojenej se sjezdem tak moc nejsem.

            Krome jizdnich vlasnosti vzdycky zminuju to ze 29" tka je kolo zajimavy, ktery budu trochu zajem – treba i negativni, ale seznamis se s lidma lip. Casto jezdim na Jested a vzdycky se nejaky biker pride zeptat jak to jezdi, co to je (a to mam ‚jen‘ GF Cobia – takova cheap 29" model).

            0 0
      • MD1  

        A proč jsou silniční přesuny horší? Jezdím hlavně silnice a říkala jsem si, že MTB 29 by nemusel být špatný…

        0 0
    • Mailo29  

      Já mám Superiora 829. Jsem maximálně spokojen. Najeto mám kolem 4.500km – jen základní udržovací opravy(nastavení přehaz, přesmyk a promazaní, nic víc nebylo třeba). Šel jsem po 29tce do 25T včetně vybavení. Pokud chceš ušetřit, doporučuju koupit model 2009, budou teď ve slevě.

      0 0
    • kukin  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • maajkee  

      Haháá, tak jsem se stal majitelem toho hnusnýho bajku s hnusně velkejma kolama :)

      GF Cobia 2008 ve výprodeji za 14990,– myslím že slušná cena,

      přivez jsem to asi v jednu odpoledne a doteĎ jsem na tom venku lítal, naprosto mě to kolo nadchlo, přijde mi, že přesně tohle mi celou dobu co jezdím na 26cce chybělo.

      Takže teď jdu začít s upgradem, hodím na to SLX kliky co jsem před tejnem kupoval na svoje GT, z GT na to přehodím ještě přehazku, přesmyk a řazení LX, všechno je stříbrný, tak se to na to bude i krásně hodit, pak tam hodím ještě rovný řididla s rohama, trochu zkrátím krk vidlice, no trochu si s tím pohraju a pak sem nahodím nějaký foto.

      HURÁ! 29er ty voe :)

      0 0
      • Martin  

        dobře ty :-)

        ať to jezdí :-D

        0 0
      • roud  

        mno to sem teda zvědavej :O)

        0 0
        • maajkee  

          nebuď, budeš brzo starej :) už to mám téměř přestrojený, ještě řetěz, seřídit a hurá ven :)

          Jinak jsme na tý výměně komponetů ušetřil asi 800g oproti původnímu stavu, to je docela solidní.

          0 0
      • Marskatin  

        gratuluji! vítej v klubu ;)

        0 0
        • Janes  

          jj, ať Ti slouží a nedopadne, jako ta moje :-(

          0 0
          • maajkee  

            jsem na tu tvojí koukal, napadalo mě jedině že jsi musel mít moc málo zasunutou sedlovku, dle místa praskliny, doufám, že mě se tohle nestane :) mám 95kg, něco plánuju zase na jaře shodit dolů :)

            Jdu to projet s novým osazením :)

            0 0
            • Janes  

              Kdepak, ta sedlovka je 40cm, v rámu byla 15cm, podle mě byl ten svár provařenej, nelíbil se mi hned od začátku(ten novej rám má ten svár o dost lepší). Fakt je, že jsem měl v tý době 120Kg.

              0 0
      • t29  

        Skoro bych řekl, že to je model 2007, mám ten samý :) plná cena byla tehdy 28 tisíc, takže dobrý kauf ;) gratulíruju ;)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.