MTB 29 zapletená kola do 15 000

45 nepřečtených
  • cakajik

    ahojte, chtěl bych vás poprosit o radu při výběru zapletených kol do 15 000. Vážím 85 kg a převážně jezdím les, občas nějaký závod kolo pro život a párkrát do roka zavítám do bike parku (Jedovnice, Trutnov, Rychleby). Přemýším nad ráfky ZTR ARCH EX 29er, náboje HOPE PRO II EVO s plochými dráty Aerospoke. Cena se pohybuje okolo 12 500,–. Myslíte, že to je dobrá volba nebo jsme schopen do 15 000 sehnat lepší kola? Děkuji za každý příspěvěk

    0 0
    • JFtryall  

      Myslim, ze dobra volba, ale vzal bych na 100% sirsi a lehci MK3 rafky. Ja bych dal kulate draty 2–1.8 a mosazne niple. Co se tyka naboju, tak alternativa je treba DT 350.

      0 0
    • Maadaf  

      Oživím to tu dotazem na doporučení zapletený kol.

      Kola půjdou na https://www.eurobike-praha.cz/…harcoal-2018 ,tovární DT Swiss M1900, které mají cca. 1950g a chtěl bych něco lehčího.

      Takže boost kola, ořech Shimano, cena ± autobus 15000 Kč. Vážím cca 85kg, páště budou nejpíš Continental Race King 2.2

      Rád bych tuhý kola, co se hned nerozsypou, použítí klasický XC, žádný skoky, žádný prasení.

      našel jsem pár kandidátů (bez pořadí), prosím o zhodnocení, příp. další tipy.

      https://www.mojekolo.cz/…line-two-29/

      https://www.koloshop.cz/…Shimano.html

      http://www.kastar.cz/…9-24d--boost

      https://www.bikepart.cz/…cx-ray-1625g

      0 0
      • palo7  

        Koukni ještě na výprodeje na bikediscont.de

        0 0
      • plzakj  

        S tou vahou u x1700 nevim. Necekej nejakej velkej rozdil. Zalezi na tloustce rafku, ale s paskou a prislusenstvim usetris tak 100g ale je tam lepsi zadni naba. Vzal bych 25mm rafek.

        https://www.dtswiss.com/…0-spline-25/

        0 0
      • Dargos  

        Mavic crossmax elite jsem kupoval před dvěma roky za 8000,– Kč.

        Podívej se v česku a v zahraničí na výprodeje a kdyš si počkáč tak je najdeš pod desek.

        Pokud chceš jít na nový ořech od shimana tak si pohlídej aby byly vyrobeny v 2019 nebo 2020

        0 0
      • Cavendish  

        Rychle jsem se na to podíval. 3× křížený výplet 28 drátů

        Ráfek LB RM29C19 – vnitřkem 24mm pro gumy 2.0–2.4. Váha 395g. Jeden vyjde na cca 4850Kč.

        Přední náboj Novatec D791 Boost – 155g 1100Kč

        Zadní náboj Novatec D792 Boost – 285g 2000Kč

        Dráty Sapim Race – 365g 840Kč

        Niple Sapim Alu 14mm – 20g 340Kč

        Podložky Sapim – 10g 120Kč

        Materiál 14100Kč s váhou 1625g

        0 0
        • kubad  

          to si koupí jen blazen

          0 0
          • Cavendish  

            Njn, nejsou to ENVE ráfky a DT 180 náboje…chápu.

            0 0
            • kubad  

              nechápeš očividně

              0 0
              • Cavendish  

                Můžeš vysvětlit :) Občas si stojím na vedení. Klidně do SZ.

                0 0
                • kubad  

                  ty náboje?

                  0 0
                  • kubad  

                    přidáš pár korun a máš spolehlivé DT350

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Boost DT350 jsou o 2500 dražší. To není pár korun :) Navíc jsem se držel nastaveného limitu. Což na BF vlastně není zvykem.

                      Nicméně, nechápu tu neustálou dobu z nábojů Novatec a Bitex.

                      0 0
                      • kubad  

                        po zkušenostech nepoužívám, nedoporučuji

                        na levné kola proč ne, na karbon nesmysl

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Dobře, beru to. Ale mohl si to napsat hned.

                          0 0
                          • kubad  

                            mohl, ale myslel sem že to víš , kolem kol se motáš

                            0 0
                            • Cavendish  

                              Vím jen to, že se na ně pořád prská :) Já osobně s nimi mám dobrou zkušenost. Proto jsem je tam zařadil.

                              Pro mě OSOBNĚ nemají DT350 žádnou přidanou hodnotu. Ale asi to bude malým nájezdem, který přežijí i úplný je*ky.

                              0 0
    • Tydlii  

      Zdar, přidám se tady :

      1)nic nekupuju, jen si chci udělat jasno :)

      1. nechci dělat nový téma, vést obsáhlou debatu, stačí mi názor pár lidí, který se třeba vyznaj.

      O co jde:

      Mám na kole výplety Roval Control Carbon, který jsou docela těžký, na to že to je karbon (tuším 1650g).

      Znamý z týmu si teď postavil kolo, má tam výplety s rafkama nextie premium a 240s náby tuším. Hmotnost páru s XD je ROVNÝCH 1200g.

      1. stalo by za to dobudoucna o něčem takovém uvažovat – nerozstipe se mi to někde v lese? Přijde mi, že ušetřit ~400+g na vypletech je strašně velkej rozdíl…
      2. na kolik by to tak vyšlo? Nextie/LB prodávají hotový kola, který 1)nemaj tu hmotnost, 2) spousta lidí kupuje jen Ráfky a nechává zaplest tady – musí to asi vyjít cenově líp… (známej je koupil za 22k used, téměř nejety, ale to je mi jasný že nemám šanci vychytat)

      Pokud je to blbost, co obecně považujete za top výplet, kterej je ještě finančně únosnej a dává aspoň jakžtakž smysl i pro člověka, kterej nemá žádný ambice na bednu? Protože všechno (o čem vím) od zavedených značek (XRC 1200, Crossmax Carbon Pro… Atd) má přes 1400g a to mne upřímně při ceně 35k+ přijde zcela neospravedlnitelny kvůli úspoře 200g

      0 0
      • Tydlii  

        P. S. Už jsem pod 80kg, počítám že v době kdy by na to mohlo dojít už bych mohl být na finálních 75kg.-doplnuju, protože se ptám na odolnost a neuvedl jsem váhu…

        0 0
      • Chlebovnik  

        Co je na těch zápletech z Epicu Expertu těžké, jsou ty náby. To je samozřejmě místo, na kterém hmotnost hraje nejmenší roli (je u středu otáčení). Ano, 400 g na kolech může být velký rozdíl, ale především pokud se jedná o rotující hmotnost (pláště, ráfek). U těch náb to bude jako kdybys prostě ušetřil hmotnost jinde na kole. Zda se to vyplatí je už na zvážení každého soudruha.

        0 0
        • Tydlii  

          o vyplácení nemá smysl se bavit, když mě kolo neživí/nevydělává :) . Mám to tak, že 400g na zápletech je pro mě zajímavý, s premium rafky to vyjde 1:1 stred s rotacni hmotnosti i guess?, do čehož bych třeba časem šel… strach mám fakt o tu odolnost/do 1400g+ kol bych nešel…

          0 0
          • Chlebovnik  

            Pouze jsem se snažil poukázat na to, že 400 g ≠ 400 g.

            0 0
            • Tydlii  

              jj, to říkáš dobře, na první dobrou jsem si to samozřejmě neuvědomil a počital jsem rotačku 400g což je blbost.

              Na druhou stranu by mne tedy velmi zajimalo, kolik vlastně váží roval ráfky… protože jestli je těžká jen nába a ráfky ne, tak pak asi není co řešit a samotný gramaření se dá realizovat snáz jinde než na nábách (koneckoncu od přepletu na stejných ráfcích už jsem byl tady odrazen/spíš vyléčen :DD)

              0 0
      • tomxxx  

        Kdyz honis gramy, tak:

        1. Musi zaplejtat na 240, krome gramu ti neprinesou nic navic nez 350 a myslim, ze i nez ty „roval naby“ co máš.
        2. Co je nejhorsi a proc jsou konkurencni karbony tak „tezke“, musis zaplejtat na uzonkem a nizkem rafku. 22mm vnitrni sirky je podle me proste malo.

        Abys byl kolem 1200g na zaplety, musis mit rafky pod 300g kus a to je proste na nejaky sirsi a ne uplne nizky rafky docela problem. Treba nextie ma 25mm rafky premium 310g a obyc 350g.

        Nicmene kolem 1350g se daj zaplest kola za cenu kolem 20 tisic, pod 1300 se da dostat, ale pod 1200 je to podle me uz na ukor funkcnosti.

        0 0
        • Tydlii  

          díky:)

          • ok, ty naby beru, ze to jen gramařina – nicměně když už bych to dělal, tak třeba 25k bych v tom utopil, ne vic → tam už bych se s DT240 nábama měl vejít, ne? A ať nežeru, 1250g je ještě ok, přes 1300 by to jít nemělo.
          • 22 vnitřní šířka je na XC standart, ne? → rovaly mají taky tak, XRC1200 taky..... na pláště 2,3/2,1 co vozím mi to přijde ok…
          • k čemu je mi výška ráfku dobrá – chápu širší ráfek na širší pláště, ale proč vyšší?

          A furt mi vrtaj hlavou ty nextie premium/LB flyweight ->> existuje nějaký test jejich odolnosti? protože jestli jsou ok, tak od nich bych se asi chtěl odrazit…

          0 0
          • tomxxx  

            Standard je ted spis 25, nekdo vozi i sirsi, 22 je podle me docela malo, hlavne kdyz si clovek plete kola a muze si vybrat. Kdybych to mel na koupenem kole, tak bych to prezil.

            Vyssi rafek je tuzsi, ale na tom usetrit teoreticky muzes.

            Test odolnosti sem nevidel. LB se lidem rvaly patky atd. Koukninna diskuze v zahranici. Na karbonovejch kolech je spis dulezity, aby se nedelaminovaly vrstvy, nerozlepil se rafek pri nafoukani, nepraskalo to kolem der, mely rafky ovalitu atd. Odolnost se podle me precenuje, proste kdyz mrdnes karbonem o sutr, je jedno jestli je to nextie nebo DT, ale jde o zpracovani.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.