MTB HT do 25k - zklamání nebo se pletu?

87 nepřečtených
  • zklamanej

    Zdar,

    pár dní jsem tu zevlil a obecně na netu, pže jsem uvažoval, že si po cca 8letech pořídím kolo. Dřív jsem jezdil dost, to byla doba , kdy odpruž. vidla byla machrovina. Zlomil jsme ocelovou, koupil RS, ale pak mi kolo štípli, pže po zimě nebylo.

    Zkrátím to, původně byl můj velestrop 20k, pak mě přes RBčka zaujal Zaskar Elite za cca 22k ve slevě. Pro zajímavost jsme se vydal do cykloworldu, kde maj Pells, Giant a Meridu. Chaticky naskládaný vedle sebe, že jediný co člověk může bez nějaké „větší akce“ je zvednout kolo za představec a to byl ten šok. Ty herky jsou strašlivě těžký!! Celkově se mi ty kola nezdály nijak super. Takový experimenty s rámama, strašně moc Tesco efektů. Myslel jsem, že kolo za 25 už je trošku slušný, ale fakt jsem byl zklamanej. Jak si mám vybrat kolo? Já bych na něm potřeboval den jezdit, poštelovat posed a za tři dny to stejný na dalším! Fakt bych rád jezdil, ale víc za samotný kolo než 23k nedám, tak vás žádám o nějakou radu, pže přišly i takto stojící kola jako krámy. Váha a cirkusový blbiny s rámem. Neznám názvosloví, ale to, jak z té trubky, kde je sedlovka, vychází dozadu jen jedna, aby se před kolem rozdvojila bylo znakem Tesco krámů v době, kdy jsem jezdíval ještě.

    Jak z toho zklamání ven? rád bych fakt jezdil :-) Mám pořídit silnicu? První co mi padlo do oka, byla Kona Jake, ale kamoš co jezdil za mlada v oddíle dráhu i silnice mi říkal, že po 8mi letech bez kola je to o dost těžší v lehčím terénu než na XC hardtailu. Ještě zkusím zítra podobně osahat vyhlídnutýho Zaskara, ale nevím nevím...........

    0 0
    • jIrI___  

      Tohle RB by ti mohlo vyhovovat. Čistý design bez výstřelků, s váhou se v téhle cenové kategorii nedá nic moc navymýšlet… Navíc RB, ale i jiné značky, mají testovací centra, kde ti kolo na den nebo na víkend půjčí.

      0 0
      • zklamanej  

        jj, dík za reakci. to jsem měl taky půvvodně v hledáčku. Ale su zz Brna a vyrazit na blind doPrahy prubnout kolo, to už je taky dost závazek, ale spojit to s něčím jiným by se možná dalo.

        nechtěl bych případný reakce zúžit pouze na doporučování konkrétních typů. už jenom to, kolik je firem mě dost odrazuje. je tutový, že jsou to jen lakovny a kompletovny. to RB je mi bez debat sympatický, ale prej je těžší než obdobný „masovky“…

        Já to zvedla za ten představec a asi to nejtěžší z kola je vidla, která je pod ním, ale zadní kolo bylo na zemi a stejně jsem byl fakt v šoku. ale možný při klasickým nahození na rameno se váha rozloží…

        Ale to bylo všechn ose vším. Gripy vypadaly děsivě, samý barvičky, fligny s karbonem, kterej je nalepenj na hliníku atd. Pamatuju si, jak jsme jako 12ti letej kluk viděl Checker Pig, myslím hliník, ještě ty hafo tlustý trubky a to byl uplně jinej dojem. Celý šedá metla, jeden nápis a prostě nástroj. To co jsme viděl byly bicykly. Jaksi komplikovaný, bez šťávy, bez pocitu, že je to pevnej stroj co se na něj spolehnu. Srovnám l is autama, tak to byly Kia, Dacia, Ssany Yong. Nevím, jak líp to popsat. A já si raději koupím jetou Audinu nebo i Audi na splátky, než pozlátko ala ty značky předtím. Ale jsem hobbista a oni kola za 30k prezentujou jako závodní a já mám pak pocit, že jsem *****, že se mi tyto zdají fórový.

        0 0
        • zklamanej  

          ještě bych dodal, že 12ti letej kluk jsem byl před 17ti lety :-) to je podstatný, pže to ještě bikeřina nebyla taková móda masová věc. já měl krám asi 30ti kilovej a z toho prostě sálala ta užitná krása jako ze švýcarských hodinek

          0 0
    • Rychlej turista  

      Kolo za 25 000 by už mělo být kolo, na kterém se dá jezdit. Nebude to samozřejmě nic extra, hlavně co se týče váhy, ale kolo by mělo být spolehlivé a plně funkční. Prostě solidní základ.

      0 0
      • Tyboo  

        vy tu každý máte kolo za 100000kč? že považujete kolo za 25 jako nic moc? tak to je fakt mazec.. já bych byl v sedmém nebi kdybych si mohl takové kolo dovolit

        0 0
        • zklamanej  

          pro mě je to dost peněz. resp. za kolo dost peněz, úže jsem nesportoval fakt dost dlouho a už si to ani nedokážu představit, že bych zase začal:-) ale taky je to o tom, kolik je komu let. ve dvaceti bych na to taky neměl. buďv klidu :-)

          0 0
        • Rychlej turista  

          Nic z toho, nač se ptáš a pokoušíš se mi podsunout, jsem nepsal.

          0 0
          • Tyboo  

            no ono to tak spíš vyznělo. jako že kolo za 25t ujde ale není to žádná výhra

            0 0
            • Rychlej turista  

              Měl jsem karbonovou silničku, když jsem si pořizoval prvního bajka. Za 20 000 Kč a jezdit na něm jsem se rozhodně nestyděl. Prostě solidní základ, na němž jsem jezdil 2 roky, během nichž jsem zjistil, co a jak a teprve pak jsem si ušil kolo přeně podle mých potřeb.

              0 0
            • Lister  

              …no to je ale vlastně pravda.

              0 0
          • Lister  

            To že si to nenapsal, neznamená, že to vlastně neplatí pro polovinu B-F.

            25 je slušný základ, bohužel většina seriovek za ty peníze má své slabiny a tou je i při této ceně bohužel většinou vidlice. Stačí přidat 5 tis a situace se rapidně mění a v hladinách od 35+ už se dá mluvit o sportovním nářadí co vydrží opravdu dost (vše samozřejmě platí pro HT).

            Více psát se mi už moc nechce, protože podobných dotazá je tu za poslední měsíc opravdu minimálně 100, takže inspirace až nad hlavu.,

            0 0
            • zklamanej  

              je to možný, jenže tu se blbě hledá a navíc se spíš řeší jestli toto kolo nebo to druhý než jestli vůbec nějaký. ale dík.

              0 0
      • zklamanej  

        počkej no a co teď s tvou odpovědí? :-) shrnuješ to co jsem napsal já, ale jak na to teda? nejsympatičtější jemi poskládat. respo pozkupovat a někam odnést CRX a zbytek ve hvězdách. ale 23 je strop!! fakt. nechal jsem se přesvědčit na spd, helma, tachec atd. su na 26 a pokud by mě cokoli zklamalo budu tak nasranej, že to schovám ,abych už to nikdy neviděl. za 26k je tooooolik srandy, že prostě chci něco co mě bude ***** ohromovat.

        0 0
      • nox159  

        Jaka je podle tebe přibližná váha kola za 25 000,– ?

        0 0
        • zklamanej  

          netuším. prostě jsem to potěžkal.....

          0 0
          • Lister  

            neptal se tebe :-)

            0 0
            • zklamanej  

              tady je to tak chaotický ty odpovědi :-) klasicek "quote systém by byl božskej :-)

              0 0
              • nox159  

                prosimte smaž nick a odejdi. Podle me zadne kolo nepotrebujes a prisel si tu jen proto, ze chces rypat, nelibi se ti aktualni kola, nelibi se ti tohle forum, tak ti poradim nechod tu a nejezdi na kole a mas po problemech ;-) Lehni doma k TV a sleduj reklamy.

                0 0
    • vasek80  

      Trochu nepobírám. Jsme stejně starý a i já kupoval letos kolo po 9 letech. Mám přesně opačnou zkušenost.

      Předchozí kolo by Author Kinetik rok 2000 s poctivým CrMo rámem a pevnou vidlí. Původně jsem koukal po Giantu Terrago1. Je to dle mého názoru v ceně do 20 000 jedno z nejlepších kol. Nemá žádné pro vzhled odfrézované a CNC obráběné díly jako přední uchycení řídítek aj. hromady potisků a samolepek jako jiné značky jako Author, Merida,GT. Tyto značky v této ceně oproti Giantu Terrago1 nemají rovnocené kolo, ale útočí na zákazníka právě těma fičurkama, kterýma opovrhuješ a které se davu tolik líbí. Odpustí to, že za stejné peníze má Author Traction disc vidli v hodnotě 1500,– a Terrago 1 v skoro v trojnásobné hodnotě a to stál Author před slevou ještě o litr víc.

      Bavil jsem se s obchodníkem co mi chtěl toho Gianta prodat a když jsem na to kolo koukal, tak to je jednoduché skoro designově nezajímavé kolo, které nemá v obchodě vedle výše vzpomenutých značek uspět, přeztože je podstatně lépe vybavené a za stejné peníze.

      Nakonec jsem i já koupil Authora Traction s Véčkama. Obchodník mi odečetl za sériově dodávanou vidlici protiúčtem 1000,–  a koupil jsem rovnou k novému kolu Epicona. To kolo je pro mne po designové stránce vychytaný. Detaily jako gumičky na bovdenech v místě kde se dotýkají rámu můžeš nazvat Tesco efektem, ale tím nejsou. Osobně ocením, že nemám orvanou barvu z rámu od bovdwnů. Předek představce uchycenej křížem 4 šrouby a v něm vyfrézovyný znak Authora  se mi líbí podstatně víc jak jen dva šrouby a nic víc u Gianta. Pro mne příjemné detajly. Kolo mi vyšlo i s vidlí Epicon na 14 500,– Za tu cenu bych těžko lepší kolo koupil. A hlavně když utrácím jednu svoji výplatu za kolo, tak chci abych se na něj se zalíbením mohl koukat.

      A na závěr. Letošní Traction s odpruženou vidlicí SR Epicon, batníkama, držákem na pití, podsedlovou brašnou, blikačkou je pořád podstatně lehčí jak ten 9 let starej Kinetik a jízda na něm je také úplně jiná.

      Já osobně jsem z navých kol nadšenej a je to 100× lepší, než když jsem kupoval před vojnou v roce 2009 Authora Kinetik, kterého mi i přezto kamarádi záviděli protože měl ALIVIO

      0 0
      • zklamanej  

        díky za reakci. už jen to, jaký používáš výrazy je vidět, že kolama žiješ podstatně víc než já :-)

        kdyžse tady dívám po galerkách, takby mi asi fakt pojetím nejvíc vyhoval RB CRX. ale prostě pjetím. na kole je potřeba sedět a nerad bych byl zklamanej. mimochodem, zcela dementní otázka, ale než bych se k odpovědi dobral já, trvalo by to hodinu. o kolik se zhruba počítá, že vyjde dráž si kolo poskládat než ho se stejnou výbavou rovnou koupit? já bych totiý koupil jen rám CRX apaksi tam doházel věcidle sebe a rad. a klidně někde i horší někde o třídu lepší. i dle nabídky třeba v bazaru :-) ale to bych si zajezdil tak v září a hlavně bych to musel v pytlu někam zanést, aby mi to složili :-) za to bych dal kolik? a nepošlou mě všude do ****** nasraí, že nemám jejich kolo? resp. že jsem neudělal business nákupem u nich a teď otravuju?

        0 0
        • vasek80  

          To zase já jsem jen hobík a jezdím po stezkách. Asi nejsem tak náročnej. Kolo jsem si objednal v eshopu a ani ho na vlastní oči neviděl, natož na něm seděl.

          Můj názor je, že cokoli od Deore nahoru do dobré. Většina značek šetří na vidlici a brzdách. Tak jsem koupil rám co se mi líbil s véčkama (vlastně nejvyššího Authora na véčkách, pak už je vše dražší na kotoučích) a ani jsem netušil jak to bude s geometrií. Ale mám 180cm a 80kg, takže průměr. Kolo jsem si pak upravil podle sebe. Tedy vlastně jen posaz a jelikož jsem nebyl rozmlsanej zkoušením jiných kol a dražších kol, tak jsem spokojenej až nadšenej. Prostě jako v dětství nebylo na výběr na čem jezdit a tak jsme taky jezdily na tom co jsme dostali a byli jsme spokojení. Když máš moc z čeho vybírat, je to těžké. Já zůstal u Authora a koupil podle katalogu. Jen tu vidli na které sakra šetří jsem vyměnil. Většina lidí ani neví, ža to kolo má slabou vidli a tak toho Author zneužívá. Jinak s tím Terragem bych taky chybu neudělal.

          0 0
    • StuntJ  

      Já jsem osobně kupoval kolo za 25 000,–Kč, původně jsem chtěl do 20 000, ale po testech asi 5 značek kol ( Apache, Merida, GT, Cube) mi geometrii rámu a celkově vzhledem padnul do oka Felt. Který by na moje pokřivené tělo jak balzám na duši. Mám trošku problémy s ploténkami, tak jsem potřeboval posez ani ne závodní, ani ne turistický, někde prostě mezi. A tohle splnil rám od Feltu. Který sice nabídl v téhle cenové kategorii dost ( olejové pružinka od RS TORA, hydry od Avidu, řazení sram X-7, přehazka X9, shimano na přesmyku). Rám je vcelku festovní, ikdyž s tuhostí zadní stavby si moc nezadá.  Abych do dále neokecával a dostal se k jádru pudla. Sám jsem z tohoto kola po roce a půl trošku v rozpacích. Do kola v této cenové kategorii nemá moc smysl investovat, nemá smysl moc co na kolu vylepšovat. Prostě jen udržovat a držet ho při životě.  Jeden můj známí s oblibou říká že kolo začínábýt kolem až nad hranicí 50 000,–Kč, což mě osobně připadá nasazené, ale nadruhou stranu člověk by nic moc nevylepšoval na Dacii Logan, ale na 320d by se to už tunilo jedna radost …Sám jsem chtěl na kole vyměnit vidlu za nějakou vzduchovku, vyměnit brzdy, ale proč, nekoupil jsem si přeci kolo za 25 000,– abych do něj nalil dalších 30 000,–Kč. Je to levné kolo, které se má jen držet při životě …

      0 0
      • zklamanej  

        vím, že ti tak trošku „přiliju oheň“ do věci, která tě krapet sere, ale toto je naprosto přesně stav, kterýho se bojím. „ale jo, dáse to, ale nějak nadšenej nejsem, prostě to jede“. plus dodatek „na to moje ježdění…“

         

        já nechci skákat, ani jezdit downhill a být adrenalinovej sportovec v „Pomeranči“ já chci kolo, co bude jako skalpel, jako Apple notebook, jako SONY VAIO, jako kovová NOKIA 6500c/až teď vím, co mám za typ :-)/ Užitnost, elegance, kvalita.

        0 0
        • StuntJ  

          No já jezdím tak nějak rekreačně max 3 000km ročně, takže počítám že za tak 3 roky  to kolo ještě vydrží, pak se na něm něco pořádného poskáče a půjde do kontyšu a místo něj půjde něco pořádného :o)

          0 0
          • zklamanej  

            jajaj, ty mi optimizmu moc nedodáváš :-) těšit se tři roky na novej bike, kdyžbych jezdil na biku za 23k to bych nedal :-)

            0 0
            • StuntJ  

              Já tohle kolo beru jako takový tranažér, aspoň se na něm naučím základní servis, servis brzd, servis vidlice a až si koupím kolo, tak mě nic nepřekvapí :o), snad ..

              0 0
    • krtex  

      Hele kámo, to ses tady registroval aby jsi měl hned „takový hustý kecy“ ?

      A proč používáš někdy mužský, někdy ženský rod, neděláš si z nás náhodou prdel, hm?

      Hele když se ti nová kola nelíbí, v bazaru je starých dost, tak si nějaké kup a běž raději jezdit..  Nedávno se tu probíral Klein na Campě v tvé cenové hladině tak hledej šmudlo :-p

      Já jdu prže přestalo pršet ;)

      KTX@

      0 0
      • zklamanej  

        prdel si nedělám, hustej si nepřipadnu a registroval bych se, abych se zeptal. volát vám všemby bylo dost na dlouho.

        ženskej rod používám asi překlepem.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mates555  

      Za 25000 se toho už dá dost vymyslet…váha bohužel je jaká je…výrobci se snaží na kola nacpat většinu „moderních“ věcí jako kotoučovky,odpr. vidlici apod…což je v téhle ceně nelehká(hmotnostně:-)) záležitost…funkčně už je ale kolo naprosto v pohodě…naprosto dostačuje k osahání a zjištění případných nedostatků,kterýby se dali,pokud by tě to chytlo,příště udělat jinak…

      Osobně se mě líbí třeba i "Kellys Magnus ":http://www.kellys-bicycles.com/index.php?…

      Schwinn Moab atd.atd…je toho mraky..

      0 0
      • zklamanej  

        dík za typ. dementní dotaz číslo dvě :-) pamatuju, že když jsem jezdíval, tak jsem třeba kopce nebo sprinty rád jezdil tak, že jsem byl hafo na řidítkách vepředu, do kola dupal tak, že jsme měl pocit, že já padám dopředu a kolo mě dohání. měl jsme takovej pocit, že kolo je hafo lehčí, mám ho pod a za tělem a já mu dávaám diktát a než je jedu dle kola :-) jsem amatér, tak to takhle tupě popisuju, ale na toto ježdění by mě seděl kratší rám, že? já totiž pocítil naprosto jinej pocit, když sem sedl na jinej bike, kerej nebyl ani dražší,ale vám co to je, sedět na kole, kde mám pocit, že 30 procent nergie se ztrácí v kole. nejhorší je, že to jsem to fakt cítil i bez nějakýho netu v té době. proto se bojím té koupě…

        0 0
        • Lister  

          Píšu to tady skoro pokaždé, když se objeví po tisící stejný dotaz.

          Pokud chceš kolo kolem 20tis, které je plně funkční, hezké a bude to značka, za kterou se nebudeš stydět," tak si kup tohodle Treka":http://www.bradsky.cz/…-p-1311.html

          0 0
          • zklamanej  

            díky za tip i typ. já se teda až tak po tisící na nějakej bike neptal. v čem je tento Trek zajímavej, že přebije ty Gianty a Pell'sy?

            0 0
            • Lister  

              pokud nedáš přímý odkaz, tak ti nikdo nemůže říct, v čem je co lepší…

              0 0
            • t29  

              Ty ses tisíckrát neptal, ptalo se tisíc jiných. A nestěžovali si, jenom se rozhodovali mezi dvěma, třema možnostma, ze kterých si nedovedli vybrat…

              Co ti na toho Treka říct? Dobře vypadá, dobře funguje, je za dobrou cenu…

              0 0
          • Lowrider  

            Jo, ten je krásnej. Nebo pak výprodeje 2009.

            0 0
          • Ladap  

            ten vypadá fakt dobře, hned bych do něj šel

            0 0
        • mates555  

          kellys jsou spíš kratší kola…uzamykatelná vidlice je samozdřejmostí…víc ti k tomu bohužel neřeknu…:-(

          0 0
          • Iban  

            Kellys je výborná značka kol, sice mohu mluvit o zkušenostech se značkou Author, ale pokud máš trochu chuť jezdit, rozhodně bych doporučil pro spíše silniční jízdu Kellys Phanatic nebo Kellys Definite.

             

            Pokud chceš rasit všechny příkopy, MTB se u Kellys dají sehnat ve slušné kvalitě od cirka 17 tis. výš. (Např. Kellys Magnus) Jako slabost Kellys vidím neustále volbu vidlic, které sic s ní nemám potíže jsou takové tuhé i když si s nima člověk pohraje.

             

            Jsi-li pro kvalitní jízdu, rozhodně Kellys ;-)

            0 0
        • Rychlej turista  

          Tohle řeší pevná vidle.

          0 0
          • zklamanej  

            myslíš ten styl jízdy? já nevím, třena je uplně dementní, ale mě to vyhovovalo :-) a uzamykatelná ne?

            0 0
    • walter.n  

      Nebo např. i Superior XP920 za cca dnešních 24 224 Kč na Sram X9 (pro některé – pro ne extra náročného jezdce musí i ta vidle jistě stačit).

       
      0 0
    • t29  

      Tady máš rám, asi z číny. Neřeknu ti nic o geometrii, hmotnosti, tuhosti, ale je to rám, který se neschovává pod samolepkama.

      K němu posháněj komponenty, ať už nové nebo z bazaru, a nakup si potřebné nářadí. Kolo si složíš sám, budeš vědět, co tam je, budeš vědět, žes všechny šrouby dotáhl, a když ne, nebudeš se muset hádat se servisákem.

      Ty kola jsou strašně těžké proto, že mají těžké vidlice. Když ho zvedneš za předek, tak pocitově působí ještě těžší, než je. Dá se koupit vidle za 3000 s váhou 1,6 kg, ale většina kol v tvojí cenové kategorii má vidle o něco levnější a o kilo těžší.

      Všechno, po čem se sháníš, měříš jenom pocitem. Je načase se s tím pocitem buď smířit, nebo začít měřit a vážit.

      0 0
      • zklamanej  

        díky, rozumná odpověď. zaujalo mě to o vidli. ten profláklej rock shox xo je na skoro všem 100 mm zdvih, vzduch, neznám pčesně typ, ale je na zaskaru elite stojí míň jak 3 tácy?

        0 0
        • mates555  

          Kur.a chlape internet… hmm

           

          Jinak spíš těžká vidlice…

          0 0
          • zklamanej  

            jj, umím hledaat, jen to s třema tácama za lepší vidlu se mi nezdálo. nejsem gramař, ale čeal jsem prostě, že mi kolo vyletí ke stropu :-)

            0 0
            • t29  

              Počítal jsem kola, které mají doporučenou cenu od výrobce max. 20 tisíc. Po sezoně je prodejci zlevní na 15 a na těch 20 tisíc se dostanou zajímavější kousky. To je případ toho Treka, zmíneného výš.

              Ke stropu lítají kola, co mají pod 10 kilo, a takové kolo za 20 tísíc fakt neseženeš… leda z bazaru.

              0 0
              • t29  

                jo, a ten zaskar Elite má před slevou cenu 30 tisíc.

                0 0
                • RomulusP  

                  Plně se připojuju,GT Zaskar je 20tiletá legenda,na které borci vyhráli snad vše co se pořádalo.To je typ kola co by ti mohl stačit,ne?Váhově je velice dobrej,pod 12kg seženeš za ty prachy máloco.Jestli se ti ani Zaskar nelíbí,tak už vážně nevím co očekáváš…

                  0 0
    • R4YNE8  

      Ja zastavam nazor, ze je lepsi si koupit dobre kolo okolo 20 000,– s dobrym ramem a podle potreby dokupovat drazsi a kvalitnejsi veci.Kazdy jako ja nema hned v hotovosti 50 000,– , aby si koupil kolo, co by mu vyhovovalo.Takhle alespon muzu jezdit a nemusim cekat treba 3 roky, nez bych si na nejake super kolo nasetril.Navic i kolo za 20 000,– je uz dobry zaklad.Znam spoustu lidi z okoli co maji kola za 40 000,– a na kole se trapi a me to jezdi lepe nez jim.Proste jsou to zbohatlici, co si mysli, ze kdyz maji kola za tolik tisic, tak budou vitezit.

      Koupil jsem si na jare letosniho roku letosniho SUPeriora XC840D ve sleve z puv. 21 599,– za 19 999,– a pomalu ho zacinam vylepsovat a zjistuju co mi sedi a co ne.Ram je vyborny a na zavodeni neni vubec spatny.Vaha je 1,6kg, coz je velice dobre cislo a ram je dostatecne tuhy a tak je to velice dobry zaklad.Design je vec druha, ale SUPy maji nadherne ramy (me se alespon libi).Co se tak divam ,tak ramy v teto cenove relaci maji vahy okolo 2kg.

      Pocitam ,ze do konce zari do biku investuji dalsich 11 000,– (Sedlo Fizik Gobi,nova sedlovka ,vymenim kotouce,plaste Racing Ralph,Rochet Ron 2,1 kevlar,dokoupim naslapy M540 a hlavne vymenim vidly, coz je na kole absolutni ulet.Proste ram je skvely ale ta vidlice je naprosto „shit“.Nejlepe se mi jevi zatim upraveny Epicon RLD, ale ve vyberu je i RS REBA nebo Manitou R7, ale nejspise vemu upraveneho Epic..

      Zatim jsem dokoupil nove gripy,sedlovou objimku,bezdr. tachometr,rohy,car­bonovy kosik takze spise drobnosti na ktere si ale ovsem potrpim.

      Do budoucna vymenim kola a kliky a budu naprosto spokojeny.Sram prehazky chodi naprosto spolehlive a neni duvod je menit.Vsak jsem zkousel XT Shimana a Sram X7 mi prisly lepsi.Ale samozrejme nazoru je vice a kazdemu nemusi sedet to, co mne.

       

      Sice do kola narvu vice nez bych nacpal hned do kola za 45 000,–, ale nekdo nema penize hned v hotovosti a navic se optimalni poskladany bike podle me koupit neda.

      0 0
      • R4YNE8  

        Jinak RB jsou nadherna kola.A v tvem pripade bych ho vzal.Pokud uz nehodlas investovat dalsi penize treba jako ja.Sup 840D je take nadherne kolo a vypada jinak nez na fotkach, kde mi pripada jako nemotorny bike.V zakladu ma jine kotouce a ten ram vypada opravdu luxusne.Muzu ti poslat fotku.

        Ale je tam hodne slaba vidlice a asi by si byl zklamany.Nenarocni kamaradi mi rekli, ze je vidlice dobra, ale pokud clovek jezdi, tak vi, ze to dela neplechu.Ruce boli, vaha je silene vysoko.Takze je lepsi si zvolit horsi komponenty treba na Deore a vzit lepsi vidlici.Ta se i vice uplatni nez napr. XT razeni nebo Sram vyssich rad.Pokud je kolo vybaveno sadou Deore nebo Sram X5 ,tak se jiz jedna o fukcni a spolehlive sady.Ja jsem od zacatku vedel, ze chci pekny a kvalitni ram (mnozi me budou kamenovat :D) a zbytek se vymeni.Ja jsem spokojenej, ikdyz jeste hlavni veci jako treba vidle,kliky prijdou.

         
        0 0
      • tuleník  

        Dá. Ale nebude stáť 20–25 l. Napr. to čo mám ja je sériovka ako odišla z Dijonu a s výnimkou zadného plášťa mu nemám čo vyčítať (u LP obúvali systémom „čo mala, to dala“). Ale to už je iná cenová kategória.

        Musíš si naviac uvedomiť, že OEM ceny za ktoré nakupujú komponenty výrobcovia sú ale úplne inde než ceny, ktoré platí bežný smrteľník pri upgrade. Preto spôsob „postupného vylepšovania“ je odhadom 2× drahší ako si zaplatiť „podľa seba“ obhádzanú zostavu. Ani výmena pri kúpe nie je v tomto optimálna. Akurát sa to roztiahne na dlhší časový úsek. U lacákov je napokon problémom č. 1 rám za nejakých 2–6 tisíc… akože… nie že by sa na môjho Razzera Pro (môj prvý MTB, má asi 2,5 r. a kúpil som ho po 25 rokoch na žiletke) nedalo narvať komplet XTR. Ale NAČO na tak ťažký rám rvať najľahšiu sadu čo Shimano dokáže vyrobiť? Nanič! Tak drahá sada by vôbec nekorešpondovala s takým rámom. Deore mu je akurát (alebo dizajnovo ešte SLX).

        Jediný problém je, že na lepšie jazdenie treba okrem rámu s dobrou geometriou a prekusnuteľnou hmotnosťou dobrú vidlu. Z tých sériových niečo na úrovni aspoň Tory, alebo skôr Recon či Rebu, ale to už sú vidly ktoré opäť nekorešpondujú s lacnými rámami bikov okolo 20–25 l. Ešte že máme tunené Epicony ;) (aj keď ja som za slušný peniaz prišiel k Rebe zloženej z nového biku).

        0 0
        • nox159  

          nechpu moc dobre proc nemuzes dat k levnejsimu ramu lepsi vidlici?

          Ja mam ram za 3000 a k tomu vidlu R7 a komplet XT a nevidim v tom problem. U ramu potrebuju at je pevny a mel geometriji co mi padne (což ten muj ma) ,Zbytek kola musi byt funkční. Rozdil mezi mojim ramem a ramem za 10 000 bude ve vaze ale jako me tech 200–300g zatim nezabije.

          0 0
    • art1  

      http://www.amulet.cz/…4-11400-disc   za 22tis , to není vůbec špatné

      0 0
      • zklamanej  

        jaj, amulet byl můj bike před tím stoletím. fajn, že furt existujou

        0 0
        • art1  

          docela slušný kola

          0 0
        • R4YNE8  

          Vzal bych radeji RB. Amulet nejsou spatna kola, ale ramum od RB se rovnat nemohou.

          0 0
          • art1  

            v té cenovce a vybavení má nějaké kolo i RB ?

            0 0
            • zklamanej  

              jj a bez slev :-)

              0 0
              • art1  

                hod mi sem odkaz prosím

                0 0
                • zklamanej  

                  aha, asi myslíš vybavení. to zas tolik neřeším. si říkám, že na blbým rámu sebelepší vybavení k ničemu. ale třeba se pletu

                  0 0
                  • art1  

                    tak to může koupit rám za 20 tis. a k tomu  kolo z tesca  a použít tu výbavu

                    0 0
                  • StuntJ  

                    Tak, tak, chce to pořádnej rám, v cenách kolem cca 20 000,– to je základ celého kola, ten zbytek to jsou už jen doplňky. Já bych třeba dnes již investoval třeba do nejnižší řady kol Cannondale , v cenách okolo 35 000 a to je potom základ na kterém se dá pořádně stavět a něco vydrží.

                    0 0
            • R4YNE8  

              http://www.racebike.cz/…rr-base.aspx Urcite bude mit lepsi ram.

              Nebo bych se podival na Superiora XP920.Kdyby stalo uz drive jako ted 24 000,–, tak bych ho uprednostnil pred XC840D, ktere je ovsem take velice dobre az na tu zminenou vidlici.

              V soucasnosti bych si ale koupil Supa XP920 nebo RB CRR BASE pokud uz majitel nebude chtit investovat zadne penize do upgradu.Me se vice zamlouva XP920.

              0 0
              • art1  

                bych chtěl vidět kde to kolo Sup koupíš když už od konce května nejsou

                0 0
                • R4YNE8  

                  JJ v tom mas pravdu.Ja sem taky SUPA bral jako jedno z poslednich a prodavajici mi rikal, ze se ty kola tezko shani a ze namam moc dlouho cekat.Kdyz jsem se tam ted sel zeptat, tak nemaji ani jeden.

                  Ale RB jsou dostupne porad, takze bych problem nevidel.Navic je tady treba i Trek nebo Ghost, kteri jsou take kvalitni vyrobci.

                  0 0
    • zklamanej  

      hoši, všem díkyza názory, udělám si tak nejlépe svůj. zítra du juknout na zaskara. jen mě hodně zajímá ten rozdíl oproti nákupu komplet kola od RB nebo rámu a skládání. nakoupil bych komponent tady v bazaru naebaya klidně kombinoval výrobce iřadyapak třeba ladil kus po kuse, když byněco nesedělo. to mě asi láká nejvíc. ale těch 23 je strop včetně toho, že mi to někdo dá do kupy. nebo se odhpdlám já po instruktáži a nákupu nářadí, ale to snad raději ne :-). je třeba crx lepší rám než ten na mnohokrát doporučeným Superiorovi?

      0 0
      • R4YNE8  

        Najdou se lide co budou kritizovat Supa nebo RB.

        Oba dva vyrobci jsou ale  kvalitni a ani s jednim nesahnes vedle.

        Samozrejme ze nejsou tolik proslaveni jako Cannondale nebo Rocky Mountain, ale kvalita tam je.

        Ja sam citim skvely pocit s jizdy a kdyz to porovnam s levnym Feltem,Kellys nebo Authorem ci Meridou, tak jsou ty ramy urcite lepsi.Mam alespon ten pocit.

         
        0 0
      • Kubas.1  

        No podle toho co sem se tady zatím dočetl, tak se v kolech a hlavně technických věcech moc nevyznáš (tím neříkám že já sem expert), takže na nějaký skládání kola doma bych rychle zapomněl. To by totiž byla nejsnadnější cesta jak něco ******…

        Já bych na tvým místě z nabízených kol vybíral mezi RB a tím zaskarem

        0 0
        • tuleník  

          A hlavne skladanie biku doma je najlepšia cesta ho riadne PREPLATI.

          Stačí si spočítať bežné predajné ceny vysnívaných komponentov a aj bez rámu ľahko skončíte nad cenou hotového biku s daným osadením.

          0 0
    • tuleník  

      Doplať si 990 CZK a máš Pells Razzer Elite D, kde už v poodstateee nemusíš na rekre jazdenie naozaj nič meniť (resp. ak už tak v poradí v akom to bude odchádzať…). Tomu biku sa už nedá nič vyčítať, a ten liter ti snáď na účte nabehol, zakiaľ tu ventiluješ svoje sklamanie ;).

      BTW Pells je celkom dobrý pomer cena/výkon. Nie že by som nevedel o lepšom, ale to už by bola objednávka zo zahraničia so všetkými jej nepríjemnými stránkami.

      0 0
    • Daf  

      Kola kolem 25000. Po je podle mě přesně hranice, kdy jsou kola osazena kvalitními, funkčními a značkovými komponenty. V podstatě je to kolo, s kterým se člověk bez obav může pustit do závodění. Oproti žávoďáku jsou ale limitující právě ty 2–4kg nadváhy ;)

      0 0
    • korki  

      Ahoj, a co říkáš na todle? http://www.bradsky.cz/…-p-1226.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.