Ahoj všem,
mám takový obecnější dotaz k materiálu u MTB – HT. Je lepší hliník se slušnou výbavou, nebo raději o něco dražší karbon, který je ale u mnoha výrobců s výbavou v úplném základu ?
díky za případné postřehy.
Ahoj všem,
mám takový obecnější dotaz k materiálu u MTB – HT. Je lepší hliník se slušnou výbavou, nebo raději o něco dražší karbon, který je ale u mnoha výrobců s výbavou v úplném základu ?
díky za případné postřehy.
Ono záleží jaký máš rozpočet? Ale za mě karbon
No zatím se rozhlížím a max. tak do 45–50 tisíc, ale čím méně tím lépe :-)
Tak za tu cenu se dá už sehnat slušný HT v karbonu. Též sem kupoval v takové cenově relaci, viz můj profil
Právě jsem se díval, vypadá pěkně. Ještě se zeptám, co je za značku SILVERBACK ?
Jojo, mám najeto na MTB kolem 800km a sem spokojen maximálně.
Viz profil na stravě: https://www.strava.com/…tes/12997078
„Budoucnost patří aluminiu!“
To je zaludna otázka.
Na HT mam treba zirkoniovy ram a na silnici karbonovy.
Jestli bych si ale osobne mel vybrat mezi slusne vybavenym hlinikem nebo karbonem v základu, radsi bych ten vybaveny hlinik… Pac co z toho, ze budes mit lehoucky ram, ktery bude postaveny na nejake zakladni sade?
Jo, díky za Tvůj pohled na věc
Pořádnej rám, vidlici a případně kola, zbytek je spotřebák nahraditelný daleko snadněji.
dík
Za mě karbon. Rám je základ, komponenty postupně vyměníš.
dík
Šel sem do alu viz profil.Zaklad jsou hlavne kola a vidlice.Ale to je osobni pohled na vec.Pri jizde tyhle dve veci pocituji nejvice.Hmotnost jde srazit na uroven kola v karbonu…to problem neni kdyz ram neni nejakej ingot.
Na Exceed si koukal?
Díky, mj. moc pěkný kolo. Na Exceed jsem se taky díval, ale rád bych spíše řešil v nějaké cykloprodejně s ohledem na servisní údržbu, atd.
Karbon to je jasný. Kolo dělá rám, komponenty stejně časem vyměníš… Karbonový rám opravdu výrazně ovlivňuje vlastnosti kola zejména pokud jde o HT. U komponentů rozdíl pozná jen kdo má zkušenosti, pokud nejde o nějaký odpad, což za 45k nebude.
dík
Nehledě na to, že prasklý karbon opravíš za 2–3 tisíce včetně dolakování. Hliník můžeš vyhodit…
Za me vyber karbonovej ram, ktery ti opravdu sedne.
Ten ti pak vydrzi dlouho a komponenty budes menit tak jak postupne budou odchazet.
Ram je zaklad kola. Pak vidlice a kola. Zbytek ber jako spotrebak.
dík
Mozna z bych z toho rozpoctu vyclenil par tisic na to najit si kolo, ktery ti sedne.
Tzn ruzny testovacky, cesty tam, nekde se to pujcuje za penize…
Proste obetovat tomu neco aby sis nasel co chces a ne koupit neco u ceho pak budes svazanej drahou investici a nestastnej.
A když jsme ještě u těch financí, tak pak počítej i s nějakou výbavou okolo: dresy, tretry, helma..
Já třeba po prvním roce zjistil, že jsem za příslušenství utratil cca 40 000…:)
Nevím teda jak a co jeszdíš, kam máš v plánu se posunout, kolik tomu chceš věnovat atd…
Je dobrý si na tyhle otázky umět odpovědět před nákupem.
To si za co dal takovou raketu?
Karbonový fully 100/100 většinou nad 100tis. pak podle toho jaký máš rozpočet můžeš i přes 200:)
dík
dobrý kompromis je třeba tento Canyon exceed
Podívej se na Rockrider XC900 v Decathlonu. Za 40 tisíc dostaneš karbonový rám. Léty ověřenou a funkční vidlice RS Reba, 12 rychlostní sadu SRAM Eagle, solidní bezdušový kola Mavic. Jedinou slabinou jsou na XC relativně úzké pláště 2,1. Ty bych po koupi vyměnil za 2,25.
A časem se zbavil brzdy SRAM Level T a nasadil Shimano Deore/SLX se 180mm kotouči. Pak z toho bude celkem nekompromisní XC bike s vahou kolem 10,5kg
No Decatlon, no nevim
Ale no tak :) jasně, je to Čína, ale to je i Silverback, MMR, Pells, Superior.....Nevím čeho by se měl bát. Je na to nadstandardní záruka 5 let.
Ty jezdis ve 28 letech na E-kole?
A jak to souvisí s tímhle vláknem? Ano, mám v profilu E-bike. Vyhrál jsem hi v soutěži Do práce na kole loňský rok. Původně jsem ho chtěl prodal, ale je vázané na firmu a moje jméno. Navíc manželka nemá kolo na dětskou sedačku, tak zůstalo doma.
Ok. Ten Decatlon bych ale moc nedoporucoval. Vim jake tam jsou detska kola, to jsou sroty. At si koupi nejakou slusnou znacku a je jedno jestli karbon nebo hlinik, hlavne at mu sedi, je solidne osazene. Jasne, vse se da vymenit, ale casem az se to ojede, ne to menit hned po koupi noveho kola. Urcite chce jezdit a ne se stresovat, co na novem kole hned vymenit. Tak to vydim ja.
On je rozdíl mezi dětským kolem za 2000 a XC bike za 40000. Levný kola jsou šroty všechny. Tak jedině RB Team v hliníku za 36000 v TOP sestavě. Axon, 1×11 SLX/XT, bezduše, možnost individualizace. Ale bude to v L kolem 12Kg
Jasně, díky za názor
https://www.bike-forum.cz/…fox-gray-mat
Inspirace …
Pěkný, díky
díky
Ptal jsem se už v jiném vlákně, ale zkusím to i tady. Na 100 kilovýho chlapa karbonovej rám, bude to v pohodě? Jde konkrétně o author modus, je to nějakej céčkovej karbon, jakože nejnižší kvalita nebo tak něco. Jakou nosnost má karbon obecně?
u ramu se vahovy omezeni moc neuvadi. Vyhnul bych se superlehkym ramum, coz ten autor asi nebude. Obecne karbon snese vic, nez hlinik.
A proto se nemá dávat dětská sedačka na karbon rám, a tolik se řeší utažení karbonové sedlovky.
Dětská sedačka zatěžuje rám v jiném směru, než na který je konstruován. Jako celek je ale pevnější a odolnější než hliníkový.
kdysi tady nekdo posilal odkazy videi, kde se testovalo, kolik ramy snesou. Rozdily byly velky ve prospech karbonu.
Ze se na karbon nepouzivaji rohy, detsky sedacky a ramy se neupinaji na stojan, je neco uplne jinyho.
Toho bych se nebál. Většina kol má nosnost danou díky limitu kol, ne rámu.
Budu kamarádovi stavět kolo, ale nebyl jsem si jistej tou jeho váhou vůči karbonu. S odpovídajícíma kolama tam počítám. Díky za komenty!
Na tuhle váhu 32 plných drátů, nebo 36 zeslabovaných a neměl by být problém.
A to by ti ten karbon ještě v pohodě opravili.