• Ray Tarkin

    Ahoj všem,

    mám takový obecnější dotaz k materiálu u MTB – HT. Je lepší hliník se slušnou výbavou, nebo raději o něco dražší karbon, který je ale u mnoha výrobců s výbavou v úplném základu ?

    díky za případné postřehy.

    0 0
    • andy97  

      Ono záleží jaký máš rozpočet? Ale za mě karbon

      0 0
    • Finidi  

      „Budoucnost patří aluminiu!“

      To je zaludna otázka.

      Na HT mam treba zirkoniovy ram a na silnici karbonovy.

      Jestli bych si ale osobne mel vybrat mezi slusne vybavenym hlinikem nebo karbonem v základu, radsi bych ten vybaveny hlinik… Pac co z toho, ze budes mit lehoucky ram, ktery bude postaveny na nejake zakladni sade?

      0 0
    • Kouba_2005  

      Pořádnej rám, vidlici a případně kola, zbytek je spotřebák nahraditelný daleko snadněji.

      0 0
    • Maadaf  

      Za mě karbon. Rám je základ, komponenty postupně vyměníš.

      0 0
      • Ray Tarkin  

        dík

        0 0
        • Radovan84  

          Šel sem do alu viz profil.Zaklad jsou hlavne kola a vidlice.Ale to je osobni pohled na vec.Pri jizde tyhle dve veci pocituji nejvice.Hmotnost jde srazit na uroven kola v karbonu…to problem neni kdyz ram neni nejakej ingot.

          Na Exceed si koukal?

          0 0
          • Ray Tarkin  

            Díky, mj. moc pěkný kolo. Na Exceed jsem se taky díval, ale rád bych spíše řešil v nějaké cykloprodejně s ohledem na servisní údržbu, atd.

            0 0
    • JachymP  

      Karbon to je jasný. Kolo dělá rám, komponenty stejně časem vyměníš… Karbonový rám opravdu výrazně ovlivňuje vlastnosti kola zejména pokud jde o HT. U komponentů rozdíl pozná jen kdo má zkušenosti, pokud nejde o nějaký odpad, což za 45k nebude.

      0 0
      • Ray Tarkin  

        dík

        0 0
        • Cavendish  

          Nehledě na to, že prasklý karbon opravíš za 2–3 tisíce včetně dolakování. Hliník můžeš vyhodit…

          0 0
    • snas89  

      Za me vyber karbonovej ram, ktery ti opravdu sedne.

      Ten ti pak vydrzi dlouho a komponenty budes menit tak jak postupne budou odchazet.

      Ram je zaklad kola. Pak vidlice a kola. Zbytek ber jako spotrebak.

      0 0
      • Ray Tarkin  

        dík

        0 0
      • snas89  

        Mozna z bych z toho rozpoctu vyclenil par tisic na to najit si kolo, ktery ti sedne.

        Tzn ruzny testovacky, cesty tam, nekde se to pujcuje za penize…

        Proste obetovat tomu neco aby sis nasel co chces a ne koupit neco u ceho pak budes svazanej drahou investici a nestastnej.

        0 0
      • snas89  

        A když jsme ještě u těch financí, tak pak počítej i s nějakou výbavou okolo: dresy, tretry, helma..

        Já třeba po prvním roce zjistil, že jsem za příslušenství utratil cca 40 000…:)

        Nevím teda jak a co jeszdíš, kam máš v plánu se posunout, kolik tomu chceš věnovat atd…

        Je dobrý si na tyhle otázky umět odpovědět před nákupem.

        0 0
        • andy97  

          To si za co dal takovou raketu?

          0 0
          • snas89  

            Karbonový fully 100/100 většinou nad 100tis. pak podle toho jaký máš rozpočet můžeš i přes 200:)

            0 0
        • Ray Tarkin  

          dík

          0 0
    • RapMan  

      dobrý kompromis je třeba tento Canyon exceed

      0 0
    • Cavendish  

      Podívej se na Rockrider XC900 v Decathlonu. Za 40 tisíc dostaneš karbonový rám. Léty ověřenou a funkční vidlice RS Reba, 12 rychlostní sadu SRAM Eagle, solidní bezdušový kola Mavic. Jedinou slabinou jsou na XC relativně úzké pláště 2,1. Ty bych po koupi vyměnil za 2,25.

      A časem se zbavil brzdy SRAM Level T a nasadil Shimano Deore/SLX se 180mm kotouči. Pak z toho bude celkem nekompromisní XC bike s vahou kolem 10,5kg

      0 0
      • mirage  

        No Decatlon, no nevim

        0 0
        • Cavendish  

          Ale no tak :) jasně, je to Čína, ale to je i Silverback, MMR, Pells, Superior.....Nevím čeho by se měl bát. Je na to nadstandardní záruka 5 let.

          0 0
          • mirage  

            Ty jezdis ve 28 letech na E-kole?

            0 0
            • Cavendish  

              A jak to souvisí s tímhle vláknem? Ano, mám v profilu E-bike. Vyhrál jsem hi v soutěži Do práce na kole loňský rok. Původně jsem ho chtěl prodal, ale je vázané na firmu a moje jméno. Navíc manželka nemá kolo na dětskou sedačku, tak zůstalo doma.

              0 0
              • mirage  

                Ok. Ten Decatlon bych ale moc nedoporucoval. Vim jake tam jsou detska kola, to jsou sroty. At si koupi nejakou slusnou znacku a je jedno jestli karbon nebo hlinik, hlavne at mu sedi, je solidne osazene. Jasne, vse se da vymenit, ale casem az se to ojede, ne to menit hned po koupi noveho kola. Urcite chce jezdit a ne se stresovat, co na novem kole hned vymenit. Tak to vydim ja.

                0 0
          • Ray Tarkin  

            díky

            0 0
    • Zeppelin  

      Ptal jsem se už v jiném vlákně, ale zkusím to i tady. Na 100 kilovýho chlapa karbonovej rám, bude to v pohodě? Jde konkrétně o author modus, je to nějakej céčkovej karbon, jakože nejnižší kvalita nebo tak něco. Jakou nosnost má karbon obecně?

      0 0
      • Hrabex1  

        u ramu se vahovy omezeni moc neuvadi. Vyhnul bych se superlehkym ramum, coz ten autor asi nebude. Obecne karbon snese vic, nez hlinik.

        0 0
        • xtonda  

          A proto se nemá dávat dětská sedačka na karbon rám, a tolik se řeší utažení karbonové sedlovky.

          0 0
          • Cavendish  

            Dětská sedačka zatěžuje rám v jiném směru, než na který je konstruován. Jako celek je ale pevnější a odolnější než hliníkový.

            0 0
          • Hrabex1  

            kdysi tady nekdo posilal odkazy videi, kde se testovalo, kolik ramy snesou. Rozdily byly velky ve prospech karbonu.

            Ze se na karbon nepouzivaji rohy, detsky sedacky a ramy se neupinaji na stojan, je neco uplne jinyho.

            0 0
      • Cavendish  

        Toho bych se nebál. Většina kol má nosnost danou díky limitu kol, ne rámu.

        0 0
        • Zeppelin  

          Budu kamarádovi stavět kolo, ale nebyl jsem si jistej tou jeho váhou vůči karbonu. S odpovídajícíma kolama tam počítám. Díky za komenty!

          0 0
          • Cavendish  

            Na tuhle váhu 32 plných drátů, nebo 36 zeslabovaných a neměl by být problém.

            0 0
      • Indian  

        A to by ti ten karbon ještě v pohodě opravili.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce