Jezdite nekdo silnicni saltr na klasickem MTB?? Ma to pro vas nejaky hlubsi vyznam? Slysel jsem, ze silnicni saltry maji tuzsi pruzinu a jsou tudis lepsi do blata atp. Mate nekdo vlastni zkusennosti????
Jezdite nekdo silnicni saltr na klasickem MTB?? Ma to pro vas nejaky hlubsi vyznam? Slysel jsem, ze silnicni saltry maji tuzsi pruzinu a jsou tudis lepsi do blata atp. Mate nekdo vlastni zkusennosti????
Anketa: ma vyznam vozit silnicni saltr na klasickem MTB?
jojo, krátký ramínko je na FR fajn, neurveš ho o pařez:-)
Pruzina je lepsi a diky kratkymu raminku je to min nachylny na zniceni… Coz dneska neplatilo a odpadla letos 3. Tiagra:o(
jasne pro freeride to pochopim!! tady kratsi raminko jelikoz nejezdite 3 prevodniky, me se jedna např. jezdit prevodniky 22–32–44 a kazetu 11–32!! tady myslim ze bude nutny pouzit saltr na 3-prevodnik SG!! A ta huhost pruziny nemyslim napnuti klatek ale tu pruzinu, co zajistuje zpetny chod lanka!!!
Neprehanej to s tema vykricnikama!!;-) na 22–44/11–32 by to uz mohl byt trochu problem.
Jecnak jezdi se silnicnim saltrem na mtb.
a skoro silniční kazetu…
Jezdil jsem chvilku na biku Duru, ale radilo ta fakt blbe i na 28 zubu.
A to bylo kratky raminko? A kolikatku si mel kazetu – kolik rychlosti??
Kratky, kazeta Sram 850 – 8 speed 11/28.
jo no ja teda nevim ale myslis, ze by to pro pouziti na 9speed vyresilo dlouhy raminko?? a co ti to delalo za problemy??
Slo blbe radit na posledni pastorek a pak to na nem preskakovalo. To dlouhy raminko nevim, bral jsem to i kvuli vzhledu a to se mi az tak nelibi.
jasne na vzhled kaslu hlavne aby to behalo! :-D
Taky jezdím SGS na 22/32/44 kazeta 11×32 a nemám s tím žádný problém.Ještě k tomu inverzní pružinu a šlape jak hodinky.
a co mas za saltr??
Inverzní LX05,je v poho.
Tak vzhledem k tomu, že SGS je nejdelší ramínko, jaké se dělá, a LX je horská přehazovačka, věřím, že ti to řaqdí dobře…
no jasne ja sem si rikal, ze usi se nak minul tematem :-D :-D :-D
Stane se. Mě zarazilo už to, že má někdo inverz na silničním šaltru. U Shimana jsem to ještě neviděl.
O pardon,žeby překlep???LX je sice horská,nicméně krátký ramínko tam je.
Není – ty máš GS, což je střední ramínko. Mluví se tedy o SS přehazovačkách – ty jsou pouze v silničních sadách.
Jak píšeš,jsem zas o něco chytřejši.
Když člověk nejezdí prasácké převody typu 44/32 zubů, tak by GS mělo asi v pohodě stačit. Já osobně jezdím pouze SGS a jsem spokojený.
Jezdím XT M760 (2004) GS-střední ramínko. Jezdím to na 32/44 × 11/34, kamarád jezdí to samé na 22/32/44. Oba dva bez problémů. Plusy teoretické i praktické jsou známé, mínusem je nemožnost řadit největší/největší, kvůli možnému utržení šaltru. Další šaltr bude opět GS. Designově se mi zdá bike s kratším ramínkem kompaktnější, pěknější.
tady snad vseci ctete jenom tak posledni 2 prispevky :-D
SGS má kapacitu 45 a GS 33 zubů. 33 a tedy i GS by mělo stačit. Nicméně připadá mi, že pružina v ramínku GS při klasickém horském převodování 44/32/22 a 12–34 musí dostávat pěkné kapky. Proto mám SGS.
Záleží co jezdíš za převody. Jestli neřadíš moc vědomě a občas tě překvapí, co že jsi tam vlastně nalouskal, SGS určitě ne. Jinak jak už výše bylo řečeno – ramínko krátké=SS (pouze silniční šaltry), ramínko střední=GS, ramínko dlouhé=SGS. Tedy u bikerů někdy „krátké znamená“ GS, i když je ještě kratší silniční šaltr.
Mám na kole 3*9 44–32–22 a vzadu 11–32 mám inverzní XTR s GS (tj.pro MTB krátké ramínko) 108 článků řetězu a není problém zařadit 44–32( ne že bych to dělal,ale jde to) Trochu problém je dole s 22 max 16(tj-4 pastorek od spodu) pak už šoupe kladka přehazky o kazetu.Ale to se stejně neřadí.
Ano, jak jsem říkal, je to o délce řetězu. Buď dáš kratší a lépe to bere „spodní“ pastorky nebo delší a zařadíš i „horní“ pastorky. Čekal jsem, že se někdo ozve s tím, že vrh zařadí a dole má prověsené, škrtající ramínko, :-). Svůj počet článku nevím přesně, měním jej občas.
Tak já se tedy přiznám – na silnici (Dura Ace SS) jsem to vyřešil tak, že jsem dal o jeden článek víc, než by tam podle všech pouček mělo být a výsledek je takový, že při řazení větších pastorků se ramínko tak nevyvrací a prostě si pouze pamatuji, že řazení 39–11 řadit nemám. I když to přímo neškrká, na nerovnosti to sem tam škrtnout může.
U GS nezařadíš 44 + 30,32,34, šaltr tě tam nepustí při optimální délce řetězu. Teoreticky by to šlo zlepšit delším řetězem. To je nevhodné vzhledem k převodům s menšími obvody, kdy střední ramínko nenatáhne optimálně řetěz.
Jezdim, ted budu menit po 3 sezonach prehazku a pujde tam zas.
Vyznam – tuzsi pruziny na paralelogramu, na kladce atd – radi lip v bahne, vic napina retez. Prehazka je taky lehci a levnejsi a odolnejsi.
Problemy – na 28z se horni kladka vali po zubech pastorku – to ovsem zalezi na delce patky konkretniho ramu. Jezdim to tak ale uz 3 roky a neni problem. Vzadu muze byt az 34z. Nejdou radit neprasactejsi prevody 44/30(2,4).
Silnicnim saltrem s dlouhym raminkem nic nevyresis – problem neni v delce raminka, ale v delce tela paralelogramu a ta je stejna.
hej jecnaku na tebe sem tu cekal! ty si ten, kdo vi!!
no jasne konstrukce prehazky!
a kterou presne vozis?
Ultegra 2003
viz. moje biky
silnicni saltr vozi i Tutite (ma i silnicni kazetu). dost si to pochvaloval – kvuli vlastnostem, ktere uz rekl Jecnak.