• tantobo

    Rad bych se zeptal na Vasi zkusenost se silnicnimi plasti na MTB. V zari se chystam na par silnicnich vyjezdu v Alpach, tak jsem si vybral parecek silnich pneu od Continentalu, jedna se presne o model Sport Contactv siri bud 1,3 nebo 1,6 palce. Rad bych se zeptal na zkusenosti s temito pneu, eventuelne na doporuceni podobnych pneu od jinych vyrobcu a dale me zajima, jaky rozmer nasadit. Vyrobci nabizeji tyto pneu v sirkach od 1 palce do sire 1,75 palce. Pripadalo by me logicke, vzit si co nejuzsi, ale byl jsem varovan, ze dojde k vyraznemu snizeni prumeru kola a pak jaksi nedostacuji prevody a kolo nejede i kdyz clovek slape jak kralicek Duracel na druhou stranu bych bych chtel, aby meli co nejmensi valivy odpor. Ma nekdo zkusenost, jaky rozmer je v rozumne rovnovaze mezi rychlosti (celkoveho prumeru kol) a valivym odporem (sirkou)? A jeste posledni dotaz, nejsou problemy pri snizeni prumeru kol se skrtanim pedalu o zem?

    0 0
    • prodi  

      Schwalbe Kojak, Marathon…

      0 0
    • MARIN  

      Ja osobne uz par let najizdim jarni kilometry na Ritchey TomSlick 26×1. Toho ze ti nebudou stacit prevody se boj jen dolu z kopce. Pedalama o zem kvuli snizeni neskrtam

      0 0
      • Nehas  

        jj taky jezdím Ritchey TomSlick 26×1 (vepředu) a Ritchey TomSlick 26×1,4 (vzadu). Mám to tak protože jezdím s bagáží na nosiči a taky kvůli pohodlí. Ale kdybych je kupoval teď tak bych asi dal 1" na obě kola.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Já chtěl 1" taky koupit, ale měl jsem strach, budou nízké a úzké na normální ráfek a pojedu po něm. Takže to máš na ráfku, co dáváš i široké gumy?

          0 0
          • Nehas  

            jj mám to na CrossRidech. Chtěl jsem koupit pláš´tovku Tufo, ale ta už by tam prý nedržela.

            0 0
        • tantobo  

          To jsem presne potreboval vedet, kdyz neni problem ani na 26×1, tak na tech kontikach co mam vybrany www.cykloexpert.cz/…port-contact?… v rozmeru 26×1,3 by naprosto nemel byt problem. S Tom Slick mate dobre zkusenosti, sli by jste do nich znova?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Až je sjedu, půjdu do Conti GrandPrix 1", protože je už roky jezdím na silniční plečce (GP 3000) a jsou to neskutečné, bezdefektní a rychlé držáky, pohodlně vydží přes 8 000 km i na rozbitých Zpč silnicích.

            0 0
          • MARIN  

            Jak jsem psal vozim je uz par (cca7 let) a porad je beru dal. Pouzivam je i na ergaci. Samozrejme jsem zkusil i par jinych ale s Ritchey jsem nejspokojenejsi. Vlastne jsem si vzpomel jeste na Kenda (nevim jak se jmenuje) taky 26×1. mam jeste jednu doma, taky bezproblemova a snad za 1/2 cenu nez Ritchey.

            0 0
      • Luka  

        no ja mam authory (nekdo je tu doporucoval, tak jsem do nich sla) a nejdou nazout aniz by nehazely. at je prohazuju jak prohazuju z jednoho rafku na druhej, proste voba hazej. Krom toho ze na td 17 jdou pekne blbe nazout. Habib mi malem vyhodil kola z balkonu, kdyz to minule mel prehodit :)

        0 0
      • drb  

        Jj, Ritchey TomSlick jsme jezdili roky na tandemu, nemuzu si je vynachvalit. Alespon podle nasich zk. naprosty drzaky.

        Ted jezdime Schwalbe Speed Cruiser, a taky dobry, ale ty nemame dost dlouho na to, abych mohl rict to, co o tomslickovi (na nem to byly jednotky tisic km s nalozenym TAN).

        0 0
    • Rychlej turista  

      Na silnici je rozumným kompromisem valivý odpor co nejmenší, takže v sobotu jsem nasadil SportContacty 1,3" a dal na nich 360 km. Ty převody nestačí, pokud jsi zvyklý jezdit sám, na silničce a šlapat i z kopců, při 90 ot/min. a převodu 44×11 to jede jen 42 km/h, což mě dost vytáčelo, protože když foukne do zad, tak to nestačí ani na rovině. Ale celkově jsou rychlé, takže to minimum, co se ztratí díky malému průměru, bohatě nahradí ten valivý neodpor. Pokud na nich nechceš závodit, tak si na to rychle zvykneš. S těmi pedály máš pravdu, musel jsem si ale dávat pozor spíše, než v zatáčkách, na vyjeté koleje. Ale já je mám nízko i tak, takže s tím taky problém není. Akorát to chce i duše, ale podařilo se mi do nich narvat Bontrager XXXlite 1,95–2,35" :-) Nejhorší na těch pláštích je, že z kola je pozoruhodný hybrid silničky, bajku a dětského kola. Aspoň v mém případě :-D

      0 0
      • tantobo  

        Zavodit na nich nebudu, mam to jen kdyz sem tam vyrazim treba do tech Alp a vim, ze budu jezdit se skupinou, ktera chce hlavne na silnici, jinak jezdim sve oblibene RR nebo Nobi Nic. Kliky mam od silnice tak akorat vysoko, takze ty cca 2 cm co uberu po nasazeni Sport Contakctu mi na rovince urcite problemy delat nebudou, spis budu mit asi problem malinko v zatackach, ale tak proste nebudu slapat do zatacky tak dlouho a v oblouku si dam oraz. Takze objednavam Conti Sport Contacty 1,3×26.

        0 0
        • Lister  

          sorry za bazar, ale za cenu jednoho ti můžu nabídnout dva skoro nejeté ale jiné (viz můj příspěvěk níže) a když něco málo přihodíš tak i duše :o)

          0 0
        • Rychlej turista  

          Dobrá volba :-)

          0 0
    • Lister  

      pokud bys to chtěl zkusit a nevadil by ti bazárek tak ti můžu poskytnout tyhle:

      bike-forum.cz/img/u­pload/forum/448550­.jpg

      jsou to nějaké CST, drátěná pátka, rozměr 1,15 palců, já to nasadil odjezdil 20km a zjistil, že to není nic pro mě, jestli bys měl zájem, tak se mi ozvy na maila a nějak se dohodnem :)

      0 0
      • Lister  

        měl bych se sebou něco dělat.....tohle už je regulérní prasopis :oD

        0 0
      • kemo  

        Včera jsem tyhle nasadil ve velikosti 1,4 a nechápal jsem jak to kolo může jet samo:-) Přitom to není až tak nepohodlné jak by se mohlo zdát. Na občasné, dopředu plánované výjezdy po silnici, asi nebudu váhat a přezuju to.

        0 0
    • roud  

      do alp sem si koupil slicky od authoru ktery měli 1,5 palce… vyšly mě na 250 za kus a bohatě to stačilo na všechno ježdění myslim že neni třeba utracet za dražší nebo víc značkový modely

      0 0
      • tantobo  

        Promin, ale cena a znacka pro me vazne nehraji roli, jde mi jen o to se skvele povozit!

        0 0
        • roud  

          tady máš fotku těxh autoru ja sem s nima v alpach byl naprosto spokojenes

          0 0
          • Luka  

            presne tyhle mam, a mam problem jak jsem psala vyse, nejdou vyrovnat, porad hazej. o nazouvani ani nemluvim (taky to moc nejde)

            0 0
            • roud  

              nazout mi šly těžko ale pak už byly naprosto ok o žadnym hazeni u těch co mam nemůže bejt ani řeč a jedou jak draci :)

              0 0
              • Luka  

                hm, tak to asi budou vadny dva kousky a oba stejne. Kua. Zkusim reklamovat.

                0 0
                • roud  

                  jj určitě to zkus mam na nich sice najeto jen asi 500km ale nic s nima neni…

                  0 0
    • madcat  

      já můžu osobně doporučit continental sport contact – mám je na starým kole už asi půl roku a super – jede to jak z praku, zatím žádnej defekt, a to se nevyhýbám ani štěrku a šutrům, kde jsem teda měl docela strach, jediná nevýhoda je, že to na mokru a v trávě nedrží, ale tak to se asi u takovýhoto vzorku tak nějak dá čekat :-) zvolil jsem variantu 1,6", aby to zas nebyl po původních 2,35" takovej nezvyk :-) ten menší obvod kola, tudíž nižší rychlost při stejné kadenci a převodu, je trochu poznat, a jak tu už někdo píše – po rovince a s větrem v zádech v podstatě nestačím šlapat, jak to valí samo, ale co už, možná to vyřeším větším převodníkem dopředu, i když pak už to teda bude echt hybrid :-)

      0 0
    • jecnak  

      Schwalbe Marathon Slick. Nic lepsiho jsem nejezdil.

      0 0
    • raceman  

      na caste silnicni svihy to neni ono, na to uz je fakt lepsi silnicka

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.