• kaplik

    Zdravim,

    letos jsem presedlal z MTB na silnici. Soucasti noveho silnicniho kola jsem taky poridil silnicni tretry Specialized Expert Road Shoes. Pri porizovani techto treter jsem vychazel z toho, ze na biku jsem vozil taky tretry Specialized Comp, se kterymi nebyl jediny problem. Ale…bohuzel na prodejne pri zkouseni na sucho vse OK, ale na kole pruser… Po 1h-1,5h jizdy dostavam neprijemne bolesti v klentbe nohy, az do takove miry, ze me to omezuje ve slapani a potrebuji nejakou ulevu. Mam kompletne udelany BG Fit, takze predpokladam, ze vse je nastavene OK.

    Jak by vypadala silnicka osazena MTB SPD s pouzitim MTB treter, predpokladam, ze ponekud divne, ale ty mam vyzkousene v praxi. Poradite mi treba nejakou znacku silnicnich treter, ktere jsou pohodlne (sirsi), mam pocit, ze sirsi varianta by mi mohla pomoct. Zkousel jsem v ramci BF fitu i nejake jine vlozky od Specialized, nez jsou standartni dodavane, ale noha porad boli. Uz jsem z toho nestastny, potrebuji jezdit na kole, ne resit, co se deje v bote… a jit si koupit dalsi tretry s nejistym vysledkem se mi moc nechce :):):)

    Diky za reakce.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      MTB tretry na silnici dneska už nikoho nepřekvapí, takže v klidu. Ale nemusí to být řešení.

      Na silnici dlouhou dobu (oproti biku) šlapeš silou v neměnné poloze, takže se tam všechno projeví až do extrému. Doporučuji vyzkoušet dobré sportovně-ortopedické vložky s podporou klenby (jako třeba Sidas nebo přímo od Specialized), pokud Ti tam vejdou.

      0 0
    • MiKED  

      Jezdi tak, aby ti to bylo příjemný. Na to, „jak to bude vypadat“, kašli. Já osobně jsem na silničce začínal s MTB tretrami a neměl s tím problém. Časem jsem ale přešel na silniční.

      0 0
      • kaplik  

        Toho se prave marne snazim dosahnout, toho pohodli a prijemneho pocitu. Bohuzel jine silnicni tretry nemam a na bike na dvoje boty, proto me napada ta vymena za MTB. Kdyz si predstavim, ze ted sudam z kola Speedplay pedaly za „petku“ tak me to sere:):):)

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Nic nesundávej ;). I proto jsem se ptal, kolik jsi toho najel (což zatím nevím). Ale obecně – na silnici šlapeš jinak než na biku, v podstatě velkou silou v neměnné poloze. Dále karbonové podrážky jsou tvrdé. Možná si tretry taky moc utahuješ. Ale určitě nejsi zvyklý. Vydržet, ono se to poddá. A to máš ještě celkem pohodlné tretry, třeba SIDI jsou ještě o kus větší svěráky (taky jsem ze začátku sr*l magi v kostkách, ale sundávat Speedplay by mě nenapadlo) :)

          0 0
          • MI.KU  

            Nový Sidi sou pohodlíčko samo – a to mám širokou nohu ;)

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Může být, ale drtivá většina uživatelů ti řekne, že SIDI jsou užší boty.

              0 0
              • Breakpain  

                užší? ÚZKÝ jako prase :D

                0 0
              • MI.KU  

                Jj sou – ty vyšší řady tam jsem zkoušel až 46 abych to obul a nebylo to ono – Genius 7 mám 44,5 a pohodlíčko – sou v místě ,,kufru,, tedy cca v 1/3 širší.

                0 0
                • gerrard  

                  A nemas verzi MEGA, ktera je sirsi?

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Nemám – ty sem zkoušel taky ale ona není ani tak širší na ty ,,klouby,, jako spis jen na nárt – v tom sem úplně plaval.

                    Mám klasickou Genius 7 v 44,5

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Ty vyšší mají jiný střih – osobně si myslím ze nové generace budou víc po vzoru střihu těch Genius 7 – 2017 – což je pro většinu chlapů použitelná tretra – do těch vyšších vlezou spis jen ,,úzkoploutví,, :D

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Takže udělali totéž, co mnozí ostatní před nimi, totiž, že v nové generaci zkazili další pěkné úzké boty ve jménu masy a pohodlí.

                        Vždycky mě jímá hrůza, jakožto „úzkoplotvece“, když si přečtu: v modelu ročníku xx jsme přidali prostor pro prsty a na šířku …, protože vím, že model ročníku xx a dále už si nekoupím.

                        Naštěstí se vždycky vynoří nějaký menší výrobce, který za rozumné peníze v první generaci nabídne úzká závodní kopyta a drží se jich, dokud se dostatečně neetabluje na trhu, pak začne s komfortizací a rozšiřováním (naposledy to postihlo běžecké boty Salming).

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Těžko říci zda to tak bude nebo jen u nižších rad – nicméně to jestli je někdo profik nemá nic společného s šířkou jeho špičky – takže si myslím ze pokud by udělali i ty vyšší rady širší tak vyjdou vztric i většině profíků.

                          Pořad to není jako Lake nebo NW ale už je to použitelné.

                          0 0
                          • Člověk a jeho svět  

                            Jen ti profíci mívají většinou trochu jinou tělesnou konstituci než většina hobíků ;)

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Váhu a svaly korigovat můžeš ale jestli ti naroste široká špička, či máš 160 nebo 190 to ani profík korigovat nemůže :D

                              0 0
    • Člověk a jeho svět  

      A kolik jsi toho už v nových botách najel?

      0 0
      • kaplik  

        cca 500 kilaku, bohuzel pres bolest mam s tim dost problem. Vsichni date bezne na silnici 3–4h zadnej problem, ja po 1h se tesim, az ty boty vyzuju… bolest me limituje. S puvodne doporucovanymi vlozkami od Specialized v ramci BG Fitu, jsem vyzul boty a na nohu ani nemohl doslapnout (klentba).

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          A s jinými – civilními boty máš nějaké problémy? Víš, že máš třeba vysoký nárt nebo něco jiného? Pokud ne, tak spíš věřím tomu, že jde o nezvyk.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            V civilních botách třeba nemám nejmenší potíž. V přezkáčích bez custom tvarovaných stélek trpím a nedovedu lyžovat ani náznakem. Tytéž stélky si na léto přesouvámdo silničních treter. Do MTB mi stačí obyčejnější z Lidlu. Ale třeba výběr běžeckých bot byl obrovským ořechem, než jsem trefil těch pár základních charakteristik, které mi umožňují dlouhodobě bezbolestný a bezpečný provoz (velmi úzké boty, malý drop, malé tlumení), u momentální sady si u všech značek vystačuji se stélkami dodávanými výrobcem při nákupu.

            0 0
    • Espen  

      Něco podobného se mi děje, když jsou tretry moc utažený a přeska mi škrtí nárt. Mám radši tretry s tlustším jazykem.

      0 0
      • kaplik  

        Mam tretry s BOA koleckem, zkousim i za jizdy „ladit“ … nepomohlo

        0 0
        • Espen  

          Měl jsem na přezku a musel i slejzat a chvíli jít pěšky. Začal jsem jezdit s botama hodně na volno. Mám teď v tretrách celkově víc výstelky a je to v pohodě. Měl jsem teď na jaře nabídku na nový tretry s boa, výstelka na jazyku nula. Nevzal sem je, bál jsem se přesně toho co píšeš.

          0 0
    • Barak  

      Těžko na dálku takhle radit. To může být cokoliv od nevhodného čísla boty až po nesprávné nastavení posedu. Určitě bych se tu bolest nesnažil přemoct, tím můžeš zadělat na zdravotní problém. Mě kdysi také bolely trochu klenby, vyřešila to jiná vložka od Specialized, která klenbu více podepřela.

      0 0
    • MD1972  

      RE .. mtb pedály a boty na silnici.

      ahoj.

      na silničním kole jsem začal jezdit znovu po 22ti letech..

      a nasadil jednostranné mtb pedály a jezdím mtb boty…

      (specialized COMP 2017 )

      • mám široký nárt (a sidi nebo norhwave jsou pro mě úzké)

      s tvým problémem bolesti klenby..nasaď i na silnici mtb pedály a jezdi.

      a uvidíš jestli ten problém zmizí…chyba bude v silničních botech.

      A nebo bude přetrvávat..(jak už někdo přede mnou psal) problém v dlouhodobé silové zátěži..

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Znovu: problém je v tuhé podešvi a nedostatečně podepřené klenbě.

        Chodidlo je stavěné pro odvalování (chůze, běh), kdy se jednotlivé části proti sobě cyklicky pohybují, nikoliv pro dlouhodobou víceméně izometrickou zátěž.

        Výběr odpovídající šířky boty je základem, ale nikoliv absolutním všelékem. Čím výkonnější bota a tvrdší podešev (a méně zkušený uživatel), tím musí být přesnější a dokonalejší výchozí fit. Je třeba dobré nezačínat u nejtvrdších silničních podešví nebo (jak bylo naznačeno) začít s vyzkoušenými MTB tretrami. ale obávám se, že problémy s málo podepřenou klenbou ve tvrdých silničních tretrách se tím nezlepší.

        0 0
    • kaplik  

      Chlapi, nechal jsem si v Olomouci u Specialized postavit tohle zavodni kolo: http://www.bike-forum.cz/…rmac-s-works, jelikoz jsem chtel z MTB prejit na silnici a jezdit zavody Moravskeho poharu. V ramci cele akce jsem prosel i nastavenim posedu, merenim atd. (BG Fit). Kolo jsem si nechal osadit pedaly Speedplay (dle doporuceni) a k nemu prisly i nove tretry. Od prvni jizdy mam po 1h problemy s bolesti v klentbe prave nohy, leva to nedela (vyzkousel jsem 3 typy vlozek Specialized), ted tam mam dokonce jeste vlozeny nejaky vlozkovy dil, ktery by mel doslap vyrovnavat. Jediny co mi pomaha treba po 1,5h na chvili sesednout z kola a noze ulevit a pote to nejak dojet. S tou nejvyssi vlozkou od Specialized jsem mel takove problemy, ze jsem po sundani boty ani pres bolest nemohl na te noze stat. Ted mam v obou botech uplne tu zakladni cernou vlozku, ktera se dodava pri koupi novych bot. Potrebuji trenovat na silnici, cca treba 3h trenink, nedokazu si vubec predstavit, kdybychom meli spolu dat na silnici treba 180km, co je, ale na silnicce bezny:):):)

      0 0
      • Barak  

        Já jsem měl tenhle problém v nových skialpových botech. Mám běžnou nohu, nikdy jsem z žádných bot neměl puchýře ani jiné bolesti, až v těchhle botech. V krámě vše ok, ale venku postupná bolest klenby u na obou nohách. Po delší tůře jsem večer bolestí skoro nemohl chodit. Vyřešil jsem to tak, že jsem vyndal vložky, což pomohlo okamžitě. Na další sezonu budu řešit, jestli mi pomůže jiný typ vložky, ale skoro si myslím, že ne, protože myslím, že se mi tam ta vložka prostě nevejde.

        U cyklistických treter je myslím blbost vyndat vložky, protože tam oporu klenby potřebuješ. Takže moje rada pro tebe je – zkus úplně jiný boty. Když to pomůže, původní boty prodáš a ztráta tě nebude mrzet, protože budeš moct konečně pořádně jezdit…

        0 0
    • stip1978  

      Žena obzvlášť, ale i já máme širší nohu a sedí nám MTB tretry Bontrager. Používáme i na silnici úplně normálně na několikahodinové štreky. Osobně si myslím, že tuhé karbonové MTB tretry nemůže hobík co do tuhosti rozpoznat od silničních treter. Slyšel jsem, že když se ještě používaly SPD na silnici i MTB standardně lišily se tvarem kufru – a tím i vůlí v pedálu. Mě ale stejná vůle na horském i silničním nevadí.

      0 0
      • Singlespeed  

        Zaujala mě formulace „Když se ještě používaly SPD na silnici i MTB…“. Klasické silniční nášlapy používané dodnes tu byly přece cca o 5 let dříve než SPD :-).

        0 0
        • stip1978  

          No dobře tak když se ještě používaly na silnici nášlapy, které dnes známe jako horské. (ostatně já mám na silnici jednostrané SPD do dneška, viz. moje bajky)

          0 0
          • Vrci  

            To byla jen slepá ulička a úkrok stranou. Look delta (1984), campa profit (1988), shimano s licencí look (1997), k tomu TIME (1987), Shimano SPD R přišly po prvních MTB v devadesátých letech a třeba Armstrong, který byl shimanem sponzorovaný, je odmítal vozit a měl historické licenční look by Shimano a pak přišlo SPD sl.

            0 0
    • gemini  

      Můj názor je, že BG Fit vůbec nemusí být zárukou vyhovujícího nastavení posedu a nastavení kufrů. Zmiňuješ, že jezdíš Speedplay a tretry od Spešlu a i v této kombanaci může být zakopaný pes. Speedplaye mají malou opěrnou plochu ( ano, kufr má plochu obrovskou, ale ten nepodrží nohu na pedálu v dokonalé rovině ) a navíc je to umocněno specificky šikmou spešláckou podrážkou, která ti při silovějším záběru nepodrží nohu v ose šlapání, ale nechá chodidlo tlačit se mimo ni. Já když měl speedplay a sworksový tretry, který jsem jinak v MTB variantě jezdil bez nejmenšího problému, nevydržel jsem víc než hoďku šlapat do pedálů. Teď vozím Looky a Gaernečka a v tomto ohledu naprosto bez problémů.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Mám tutéž kombinaci – Gaerne + Look, tretry už druhé, jen se pán divil, že nechci nejtvrdší model treter, když stál skoro stejně, jako mnou kupované Mythos (předtím Fora).

        0 0
    • kaplik  

      Idealni by ted pro me bylo, kdyby slo treba od „nekoho“ pujcit jine zcela nezavisle silnicni tretry nez mam:) Jit ted o kramu pro dalsi silnicni tretry a pote zkouset, to mi prijde dost „drahej“ spas :))))))))))))­))))))))))

      0 0
      • gerrard  

        Vymen jenom vlozky. Jakekoliv jine si tam dej co najdes doma v jinych botech a uvidis.

        0 0
        • Barak  

          Vždyť psal, že už vyzkoušel 3 typy vložek a nepomohlo…

          0 0
          • gerrard  

            Jo ale vsechny speslacke ne nejake obyc.

            0 0
            • Barak  

              To je fakt, možná, že jsou moc vysoký.

              0 0
              • gerrard  

                Maji hodne vyrazne tvarovani. Taky jsem s tim na zacatku hodne zapasil. Pak si to sedlo a zas me to pripadlo super.

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Naopak, spíš mají nedostatečně vyztuženou klenbu a potřeboval by pod ní podporu ještě vyšší – pokud takové stélky vůbec vejdou do zvolených bot.

                0 0
                • Barak  

                  Tak to bych teda neřekl, asi záleží na konkrétní noze. Tu vložku Specialized, co jsem kupoval já, stála asi 900,– a je to ta nejlepší věc, co jsem kdy v botě měl.

                  V jeho případě, těžko na dálku přesně říct, v čem je problém. Bolest může způsobit jak to, že klenba nemá dostatečnou oporu, tak opačná situace, tedy, že mu vložka nevhodně tlačí na klenbu a nevejde se s ní do boty. To se stalo mě u skialpových bot, jak píšu výše.

                  0 0
    • milan.v  

      Už to tu bylo x-krát = MTB tretry s pedály na silničce.

      Já sám jsem to tak ještě nedávno vozil a než jsem vyzkoušel silniční pedály s tretrami, nemyslel jsem si, že by mi něco chybělo.

      To je ale subjektivní, co vyhovuje jednomu, nemusí druhému…

      P. S. : 3 typy vložek dle barvy = 3 jiné klenby, nechápu, že ti dali beze všeho všechny… :-o

      0 0
      • kaplik  

        Vlozky my samo „nedaly“, dle merici podlozky jsem nekde mezi, proto jsem testoval modrou a zelenou… Zelena nejvyssi, absolutne neprirozene v bote, s modrou jsem jezdil, ale ta zpusobovala ty problemy do velke bolesti klentby…

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Osobně bych se to snažl vyřešit jinak – vyzkoušet jiné silniční tretry, laborovat s vložkami apod. Mít S-Works a jezdit na tom v spd a mtb tretrách, to bych teda nebyl úplně happy.

        0 0
        • tromboonen  

          Záleží jaký MTB tretry a jakej styl… mě to pořád vyhovuje (ultra tvrdý SIDI MTB), ale teda mám trochu babičkovitější stroj než tazatel a asi i menší ambice, ale v závislosti na tom, jaký má MTB tretry a jestli vůbec pozná nějaký problém to stojí za zkoušku, i když teda nasere to, když pořídil Speedplaye a silniční křusky, to jo..

          Tazatel: ještě jsou takový ty vložky, co Ti tepelně vytvarujou přímo na tvou nohu, mám nějaký X let starý a původně tvarovaný a zamýšlený na sjezdový SNB (takže třeba maj o dost méně materiálu pod špoičkou), ale používám je na běhání, do cyklo treter i na delší chození a pomáhá to, pokud teda není bota příliš malá/nízká..

          Někde si zmínil i problémy s nártem? Ty já taky mám, mám je dost vysoký.. někdy pomůže u nových bot jejich změkčení, resp vytvarování pomocí „spreje na nové boty“… nevím, jak se to jmenuje, maj to v normálních krámech s botama, je to určený na kůži, ale takové ty umělé kůže na to reagujou taky, nastříkáš, obuješ, trochu se to vytvaruje podle Tebe, urychlí to to prošlápnutí bot… ale nepoužívat na něco co je měkčí a má tendenci se časem roztahovat.. já to použil na pár místech těch Sidi co mám, nárt, pata, špička kde trochu tlačily… od tý doby 10 let spokojenost a neroztahujou se, ale to je tím, že jsou poctivý italský obuvnický.

          0 0
    • Cyclismo  

      Tohle se mi občas stane, když si třeba na závod botu hodně utáhnu. Po povolení to zase přejde.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Proc to proste nezkusis, prehodit SPD pedaly z bajka na silnicku je otazka 5 minut? Uvidis jestli problem trva a je to nohama a stylem jizdy na silnici, a nebo ne a je to v tretrach/ vlozce/ nastaveni kufru/ necem jinem.

      0 0
    • kaplik  

      Chlapy, diky za reakce. V prvni fazi zkusim prehodit tretry a SPD z bike na silnicku, asi si to vyfotim, na S-WORKS ramu to bude raritka:)))) Pokud to pomuze, je to botama a budu to resit, pokud to bude pretrvavat, budu hledat v posedu na kole, vlozky take jeste vyzkousim…

      Diky moc vsem.

      0 0
      • tromboonen  

        Jak rikam muj Swrks tim taky trpi… ale nezda se, ze by mu to vadilo..

        Jinak podle me hodne zalezi na nastaveni kufru… na MTB, kde furt menis pozici (jezdce) se to tak nepozna, plus MTB pedaly a kufry maji nejakou flexibilitu, tam se leccos schova, resp. vyresi, na proper silnicnich pedalech a tretrach to musi byt na skoro milimetry, ditto pozice sedla jak nahoru, tak predozadni (i to mimochodem dokaze ovlivnit zpusob slapani a pri nekterejch rezimech si dovedu predstavit, ze je citit vic nart).

        Zacal bych treba tim vyzkousenim SPD pedalu, za to nic nedas, ajeste na nich zkusil nastavit idealni polohu kufru (predozadni i osovou, viz nize) = treba ji z MTB ani nemas, tam se to tak neresi.. az ji butes mit, zkustit aplikovat na silnicni, plus resit pripadne problemy s bocnim vychylenim (taky viz nize).

        Tady je vubec dost veci podrobne popsano, hodi se to zkoumat jedno po druhym, zmeny max 5 mm a pockat jak se projevi: http://blog.bikefit.com/…oad-bicycle/

        0 0
        • kaplik  

          Zdarec, i muj bike prosel BG fitem, tzn., ze i pedaly vcetne treter byly mereny. Jak rikas, zkusim dat bikovy SPD na silnicku a vemu MTB tretry, sam jsem na to zvedavy…

          0 0
          • tromboonen  

            No osobne bych ten BG fit nevidel jako samospasny – zdaleka ne vse udelaj 100pro spravne na milimetry, zalezi na cloveku co to dela, ale treba polohu kufru podle me na jedno rychly sezeni nedaj, az to vychytas na tech SPD, tak treba zkus znovu ty silnicni tretry s tim, ze si kufr das stejne jako na bajkove a pak budes sledovat jestli Tu to dela neco s drahou kolen a kotniku, proste ta ostatni drobna nastaveni podle toho clanku co jsem odkazoval.

            0 0
    • PavlikXSS  

      Raritka to nebude, sworksy jsem kolikrat videl stat u hospody i s obyč pedaly :D

      0 0
    • konko  

      Ahoj,

      mám staré tretry MTB Shimano, které dosluhují a pořídil jsem si nově silničku (chci kombinovat MTB a silnici), kde mám pedály PD-A520. Chci tretry nové a přemýšlím zda opět MTB nebo koupit silniční? Dají se na silniční tretry dát SPD kufry? A pokud ano a vezmu silniční tretry na MTB a dostanu se do situace, že budu muset z kola dolů, ujdu v nich něco, nebo je to nereálné?

      Díky za reakce

      0 0
      • Blunderbuss  

        Na některé silniční tretry lze dát SPD kufry. Např. https://www.kupkolo.cz/…erna_z95097/

        Chodit bych v tom ale nechtěl. Pokud chceš jedny tretry pro silnici i MTB, vzal bych osobně MTB tretry.

        0 0
      • madik  

        Jestli se chceš silniční cyklistice věnovat pořádně, určitě kup silniční tretry a pedály. Dělat kompromisy je prostě kompromis, lepší pocit spojení s kolem při šlapání za to stojí.

        Na chození je možné přikoupit botičky na klece, nosím je při každé jízde. ideální když jdeš na metro, nebo se pohybuješ po restauraci atd. Neníčí se tím kufry a šlapat se v tom dá v pohodě.

        Tyhle jsou pro shimano spd-sl třeba http://www.wiggle.com/…leat-covers/

        0 0
        • konko  

          Ano, je to kompromis, s tím počítám. Uvidím, kam se moje ježdění na kole posune a pokud bude silnice převažovat, pořídím druhé tretry.

          0 0
          • Singlespeed  

            Není to kompromis, je to kravina. Pokud chceš používat mtb kufry, tak vem mtb tretry. Důvod vozit v tomto případě silniční tretry asi neexistuje, jedině, že bys chtěl vypadat jak exot :-).

            0 0
          • tromboonen  

            Ja zatim porad jezdim i na silnici s MTB tretrama, jsou to ovsem jedny z nejvyssich SIDI a tuhost tomu odpovida… vitam moznoist maleho vaklu mezi pedalem a kufrem (ruzne krivy a nesoumerny nohy) a chodidla me neboli, kdybych zacal jezdit nad 200 km svihy tak to asi prehodnotim, ale takhle to jde, az SIDI doslouzi, pujdu do silnicnich, ale voni je ti kluci italsky delaj takovy odolny, ze nevim kdy to nastane (na MTB uz nejezdim a do sracek se na silnici taky dostanu jen vyjimecne).

            Jako mezistupen pokud mas dobre MTB tretry (pevna podrazka, ne backory) bych dal spd, obyc nebo ty „silnicni“, ten rantl stejne moc nepomuze a akorat se hur nacvakava, az Te to zacne omezovat, bez do silnicnich.

            0 0
            • gerrard  

              Ten rantl sakra pomuze. Bota pak drzi na pedalu podstatne lip.

              0 0
            • popokatepetl  

              Silniční uchycení je daleko pevnější než SPD. Nejde ani tak o tvrdost podrážky. Pohyb do boku je se žlutými kufry taky dostatečný, ale ta noha se v tom kufru nešmrdlá.

              0 0
            • konko  

              Staré Shimana jsou z kategorie turista, měkká podrážka. Na silnici je to fakt nouzovka.

              0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Subjektivně mi silniční tretry, pedály a kufry nepřišly v ničem lepší oproti horským. Jediná skutečná výhoda je větší kontaktní plocha jako standard systému. Kombinace pedálu jako právě PD-A520 a tuhé podrážky je ten rozdíl zanedbatelný. Na MTB kufrech a pedálech se i závodí.

        Rozhodně si nekupuj silniční tretry. Ano, na mnohé silniční tretry jdou namontovat MTB kufry, nicméně zahazuješ jednu z velkých výhod MTB nášlapných systémů a budeš na tom jako kdybys měl silniční systém – kdykoli slezeš z kola, budeš chodit přímo po kufru, budeš vydávat zvuky jak padající mrakodrap, bude se ti chodit nepohodlně a všem okolo budeš pro smích.

        tl;dr: Kup si pořádné MTB tretry s pevnou podrážkou. A doporučil bych jinou značku než Shimano – Shomano dělají boty hodně úzké.

        0 0
        • madik  

          Bullshit

          0 0
          • Singlespeed  

            Sprcha má pravdu. Silniční tretry mají smysl jen v kombinaci s klasickými silničními pedály zvanými lidově lůky. Pokud na ně připevníš bajkový kufr, smysl ztrácí a stávají se jen bajkovými tretrami bez podrážky.

            0 0
            • konko  

              Ok, díky. Pochopil jsem. Koupím MTB tretry. Ale jaké? Mám spíš širší nohu a vysoký nárt a když jsem zkoušel Shimano s přezkou, tak ten pásek se do té přezky nedostal pořádně a nešlo pak dotáhnout. Současná Shimana jsem musel koupit o číslo větší. S cenou bych se chtěl dostat do cca. 2 300 CZK. Viděl jsem na e-shopech tretry Force, je s touto značkou nějaká zkušenost?

              0 0
              • Singlespeed  

                Nezbývá ti nic jiného než zkoušet neboť každý má jinou nohu a sedí mu něco jiného. Mně sedí Shimana (to je dobré, jsou levné a poměrně kvalitní), partnerce sedí SIDI (to je docela blbé, neboť stojí raketu, ale nedá se nic dělat).

                0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Tretry obecne potrebujes tak o cislo vetsi nez normalni botu. Je to kvuli vetsi tuhosti treter.

                Shimano ke vsemu boty delava celkem uzke a pro hodne lidi budou nepohodlne.

                Za 2300 neni problem koupit slusny par. Jdi po akcich a vyprodejich. Cyklopoint ma nejake tretry v akci skoro porad. Pak zkus mrknout treba jeste na Axit – jsou tam k dostani starsi rocniky za velmi proznive ceny.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Zkus Giro Privateer verze HV pro vysoky nart.

                Ja mam pro shodne zadani = vetsinou silnice a sirsi a vysoky nart= stary Spesl pro s karbonovou podrazkou a prezkou. Jenze to uz je historie, tenkrat jsem koupil asi posledni par ve svy velikosti.

                0 0
    • hfx9  

      Taky jsem teď nově začal jezdit na silničce s spd a mtb tretrami (sidi drako carbon) a při šlapání cítím trochu bolesti na chodidlech nohy, což z MTB neznám. Dám tomu čas a uvidím, kdyžtak pořeším jiné vložky.

      0 0
      • miche  

        Letos o prázdninách jsem koupil silničku na najíždění km a pokus s MTB SPD dopadl stejně jako u tebe … na delších vyjížďkách jako by se mi kufr zaryl do chodidla :-)

        Teď jezdím silniční pedály a je to o něčem jiném, záběr, pohodlí … úplně jinde … jen to chození v tom :-)

        0 0
        • hfx9  

          No já teď dal vložku s podporou klenby ( mám ji vysokou) a je to mnohem lepší, třeba to bude u mě stačit

          0 0
    • Radez  

      Zkusím se přiživit v tomto vlákně.

      Na silnici jezdím v MTB tretrách roky, což samozřejmě znamená, že tam mám spdčka.

      Řeším pořízení nové silnice a tam určitě chci kompatibilní pedály se všema botama, kde mám šimaní kufry. Rozhodně nechci silniční pedály, abych musel pořizovat jiný boty nebo něco přešrubovat apod.

      Doporučili byste mi nějaký lehký pedály, kompatibilní s šimaníma kuframa?

      Případně ty šlehače od CB to je kompatibilní? Má smysl to dávat na silnici? – tam se bojím, jen co jsem se rychle dočetl, že by se mi v tom kvedlala bota, že to do stran nedrží jako šimaní pedál.

      Za doporučení předem děkuju.

      0 0
      • Slash  

        Tohle by mělo být řešení pro tebe :-)

        https://bike.shimano.com/…D-ES600.html

        2 4
        • 123J  

          Viděl bych právě výhodu v oboustranných pedálech.

          0 0
        • Radez  

          Tyhle vypadají o chlup lehčí, než tyto (Deore XT PD-M8100), co mám na silnici aktuálně.

          Samozřejmě ta bytelnost těch, co mám nyní je zbytečná. Na silnici jsem tím nikdy nezaháčil v porovnání s MTB, kde od kořenů, šutrů apod. dostávají pravidelně bomby.

          0 0
          • Radez  

            Ty šlehače teda nejsou kompatibilní, nebo sou k ničemu?

            0 0
            • Slash  

              Šlehače od CB nejsou kompatibilní s SPD kuframa.

              Na silničce ti stačí jednostranné pedály, oboustranné jsou pak lepší na gravel kdyžtak.

              Jestli máš teď XT, tak ty by měli mít 342g a tyhle maj 279g. Jen rpo srovnání, silniční pedály 105 maj 265g.

              1 1
              • Radez  

                Děkuju za info.

                0 0
              • Kysky  

                Blbost. Není nad to mít i na silnici oboustranný pedály a moct to na křižovatce odpálit a nemuset hledat mega velký díry mezi autama aby člověk měl rezervu kdyby hned nenacvakl

                3 0
                • Vrci  

                  Jednostranný SILNIČNÍ pedál je v pohodě, nacvaknu do něj rychleji než do oboustranného SPD na gravelu.

                  0 0
                • gerrard  

                  :))))) Tvl mit na silnici oboustranne silnicni pedaly je dost problem.

                  0 1
                  • Kysky  

                    Když chceš slovíčkařit, tak Wahoo je dělá ;-) ale původně myšleno obecně, když psal že stačí jednostranný

                    0 0
                    • gerrard  

                      Tak to jsou v podstate speedplaye coz je v silnicnich pedalech dost vyjimka. Normalni silnicni jsou jednostranne, protoze na silnicnim kole se proste vic jezdi nez zastavuje a rozjizdi a to jak rychle cvaknes je fakt uplne podruzna vlastnost a primarne ti jde o to jak tretra sedi na pedalu. Ty SPD teda jeste cvaknes fakt rychle. Na silnicku pouzivanou jako silnicni kolo bych si oboustranne pedaly uz nikdy nedal, protoze ten pocit spojeni tretra pedal je proste mizerny.

                      0 0
          • gerrard  

            Je to na SPD MTB kufry, ale funguje to vic jak silnicni pedal. Jestli nechces silnicni pedaly a tretry, tak ber tyto. Je to super kompromis.

            0 0
          • Singlespeed  

            Já bych hmotnost před kvalitou neupřednostňoval. Nasadil bych buď opět XT nebo stylové GRX, což jsou designově upravené XT. K tomu třeba tretry S-Works Recon (samozřejmě vždy dokonale „naleštěné“) ať to má trošku fajnový styl.

            0 0
        • Singlespeed  

          Tyto jsem vozil statečně necelé dva roky. Trpělivost s jednostranným systémem dle očekávání došla, za mě určitě nebrat :-) .

          0 0
      • adam1  

        K silničce patří elegantní boty a silniční pedály a kufry nooo:))))

        0 5
        • Espen  

          Přesně tak!!! Buďme trochu na úrovni. To je jak vzít si ponožky do sandálů, nebo pořídit na léto kabriolet a dát na něj plecháče!!!!!

          1 4
          • adam1  

            Ty ponožky v sandálech jsou letos in:) Někdy taky beru kvůli puchýřům :))) proto všichni čumiiii:)))

            1 0
            • DePaX  

              No když se někdy náhodou k těm sandálům ohnu, aji bych ty fusky nosil.

              1 0
            • Espen  

              Buď chlap!!! Puchýře nebo sedřená kůže do krve, to k sandálům a žabkám prostě patří. Mám to každý rok :)).

              1 1
              • adam1  

                To kuwaaa pak štípeeee :)))))

                0 0
              • Vrci  

                Nosím sandály možná šest měsíců z roku a nikdy jsem puchýře nebo odřenou kůži neměl. Zkus koupit správný střih a velikost.

                1 1
                • Espen  

                  Už máš hroší kůži noo. Já to mám z jedněch žabek každý jaro. Rozedřený nárt. Pak ale sleze strup a je to už ok.

                  0 0
      • DePaX  

        Kdysi jsem vozil tyto…

        SPD na silnici bude vždy kompromis, chce to co nejtvrdší tretry a velké boční plošky na pedálech.

        0 0
      • tomxxx  

        Neřešit, nic lepšího než normální pedály nevymyslíš. Dělají se jako silniční spd, ale jsou jednostranné a to nechceš vozit.

        0 0
        • gerrard  

          Vozils je nekdy?

          0 0
          • tomxxx  

            Nevozil jsem přímo tyhle nademnou, ale jednostranné spd jsem vozil. Je to hrozný oser.

            4 0
            • gerrard  

              O jakem oseru mluvis? Nacvaknes a jedes. To by ti ze silnicnich pedalu jeblo ty jdou nacvaknout hur.

              0 0
              • Singlespeed  

                Taky hlasuji za voser. Lovení správné strany u SPD-ES600 při rozjezdu na křižovatce je prostě chuťovka :-) .

                2 0
                • gerrard  

                  Kama na tech silnickach jezdite, ze potrebujete porad vycvakavat? :) A ty Shimana jdou cvaknout luxusne. Za ten lepsi pocit na pedalu mne to stoji. Teda stalo, uz mam na silnicce silnicni.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Všimnul jsem si, jak si celá republika dělá prdel, že je Brno vesnice, ale myslel jsem, že tam nějaká světelná křižovatka bude.

                    Voz si co chceš, za těch ušetřených 100g mi to nestojí. Klec je s bikovými pedály většinou celkem k ničemu, protože se podrážka dotýká jen na těch ploškách kolem kufru, s ošlapanou podrážkou hodně lidem ve výsledku jen tím kufrem.

                    0 0
                    • gerrard  

                      :) Tak jako muzes byt debil a jezdit na svih po meste a pri stani na krizovatkach cuchat auta. Nebo muzes jet smerem do moravskeho krasu nebo na drahanskou a takove kraviny nedelat. :) Ja mam teda zkusenost, ze jednostranny je daleko vic pevny nez oboustranny bez klece a ten lepsi prenos za tu jednostrannost stoji. Vahu vubec neresim, to je mimo moje rozlisovaci schopnosti. Mne treba prestaly bolet chodidla kdyz jsem dal jednostranne s ohradkou. Kdyz teda pripustim, ze ten rozdil mezi jedno a obou stoji vubec za rec, tak ten rozdil pokazde vyhraje. Pro mne co zacinal na klipsnach a vozil je jeste na MTB je cvakani uplne v klidu.

                      0 1
                      • LM  

                        Z bytu na kraj Brna vezeš kolo v MHD nebo autem? Né všude vede cyklostezka. A i na cyklostezkách bývají semafory :-)

                        0 0
                        • gerrard  

                          Lisen. Semafory na kraj Brna proste nula. V cele ctvrti kdyz veznu i tu druhou krizovatku na Vincky celkem 2×. Kdyz jsem jezdil do prace do Prizrenic tak na 15km presne 4. Z toho nohu sem sundaval na 2 jinak sem se nekde oprel.

                          0 0
          • Espen  

            Po pořízení silnice jsem taky takhle experimentoval. Tyhle jednostranný SPD taky pořídil a jedno léto je jezdil. Pak už přišly samozřejmě silniční pedály a tretry. Ten rozdíl je prostě znát!!!

            0 0
            • gerrard  

              Jasne, ale tady vsichni prskaji na nacvakavani. To si silnicnima pedalama moc nepomuzes. :) Ale zas lepsi tyto jednostranne nez oboustranne. Ta tretra tam vyrazne lip sedi.

              0 0
              • Espen  

                Já šel pak opačnou cestou a na bika, když jsem na něm ještě jezdil dal silniční pedály. Do silničních shimano pedalů jsem nastupoval na první dobrou.

                0 0
                • gerrard  

                  Kluk taky vozil silnicni i na biku. Ja jsem treba dlouho vozil prave jednostranne MTB kvuli chozeni, MTB zimnim tretram a neochote mit dalsi sadu treter na silnici.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.