Můj názor na Finish Line sealant..

204 nepřečtených
  • defaultid

    Ahoj, před nedávnem jsem tady dával dotaz ohledně toho, jaké nové pláště vybrat na XC kolo, přičemž jsem se chtěl pustit do (mojí první) konverze na bezduše.. TLDR – konverze šla s určitými problémy, ale nakonec šla, akorát tmel nestál za nic..

    Koupil jsem pláště Scylla Top Design 29×2.25 od Mitasu – k těm nemám výtku.. Jeden člověk mě od nich odrazoval, nakonec jsem rád, že jsem dal na těch pár dalších co je doporučovali, zatím splňují očekávání na výbornou.. Ale je pravda, že porovnávám jen s předchozími Maxxis Crossmark 29×2.1..

    Pásku jsem tam nakonec fakt narval Gorilla Tape, to je překvapivě taky bez problémů, před aplikací jsem ráfek pořádně vyčistil alkoholem (isopropyl, ne slivovicou), šla hezky a drží – zatím..

    Tmel – Finish Line sealant – je ale pro mě velkým zklamáním.. To co napíšu níže berte s rezervou – jde o vzorek jednoho, takže nic moc vypovídací hodnota, každopádně.. První problém, který mám – 240 ml balení je na dvě 29" kola s rozumnou šířkou pláště prostě na hraně, nebo spíš málo.. Tenhle názor se shoduje s tím, co se o tmelu sem tam píše na internetu, i když zkušeností zatím tak moc není.. Trochu předbíhám, ale po tom, co jsem před pár dny pláště sundal, tekutého tmelu, který by byl na dně tam nebylo vůbec žádné množství. Hezky pokryl celý plášt, ráfek zevnitř, ale už nezbyla rezerva – to se potvrdilo i při častém (dostanu se k tomu proč) třepání celým kolem během pár dní po aplikaci – nebylo slyšet šplouchání, nebo jen velmi minimálně.. Možná to má co dočinění s hustotou dané kapaliny..

    Ale hlavní problém je jiný.. Moje vybavení už od začátku nebylo ideální – uznávám. Hlavně ty ráfky, několik lidí mě od toho i odrazovalo, že nejsou vhodné pro tubeless. A skutečně, nahození pláště na ráfek byla pěkná fuška, nebudu rozepisovat jak kutilským způsobem jsem tomu nakonec pomohl, ale podařilo se. Sice na sedmý pokus (pro jedno kolo), ale podařilo. Pak jsem třepal, dle všech možných pokynů, aby se tmel všude dostal, no bohužel vzduch se neudržel více než pár desítek minut, pomalu ubíhal – z rozhraní mezi pláštěm a ráfkem. To bylo potvrzeno únikem malých bublinek po ponoření části kola. A možná hlavní výhoda finish line – že nevysychá, se tady ukázala jako slabina. Kdyby zaschnul a zatmelil, neubíhalo by, pravděpodobně. Ale jeho kapalná konzistence po celém obvodu ráfku ukázala, že tudy cesta nepovede, ze začátku se dokonce udělala pod kolem malá loužička – zpětně, možná kvůli tomu pak už v plášti nic nezbylo, celé to uniklo tím rozhraním plášť – ráfek..

    Asi důležité zmínit – tlak skoro nikdy neklesl úplně, vždycky tam nějaký zůstal, ale bylo to tak málo, že mi to nezměřil ani jeden z manometrů, plášť byl velmi měkký, když se kolo trochu zatížilo, šel ráfek k zemi.. Po dofoukání okamžitě začal tmel zase unikat, bylo to i trochu slyšet, takové bublání.. A tak pořád dokola..

    Po asi patnáctém dofoukání během tří dnů jsem se nasral, šel do obchodu a koupil co měli zrovna skladem – Stan's Notubes ve variantě Race, s červeným víčkem.. Jasně, 900 za tmel je darda, ale – FUNGUJE (a jsou prověřené časem..). Pořádně jsem pláště i ráfek očistil, dal jsem tam toho poučen trochu víc (odhadem 150 ml, žádné ******), opět s malou vychytávkou nafouknul (zasranej ráfek) a pořádně protřepal a co je nejdůležitější – jedno ze dvou kol se chytlo napoprvé a od té doby jsem foukat nemusel.. To druhé – stačilo protřepat podruhé asi za dvě hodinky, od té doby drží.. Byl jsem to i projet, opět úplně v pohodě.. Jsou to dva dny a zatím OK..

    Jedna věc – ta Race varianta NoTubes snad obsahuje nějaké mikroskopické kuličky a nějaká vlákna či co, což jsem si potvrdil když jsem to vylité musel uklízet, místy je to jak velmi jemný tekutý prášek na mytí nádobí.. Zajímalo by mě, jak moc tohle pomohlo se zatmelením toho rozhraní ráfek – guma, podle mě to bylo klíčové.. Finish line má zase kousky kevlaru, ale ty jsou dle mého názoru moc velké. Asi perfektně zalepí proraženinu od hřebíku, což je potvrzeno těmi videi na youtube, ale nejsou kvůlli velikosti schopné zatmelit mikroskopické díry, které se navíc s nafoukáním zvětší (proto začal prolínat po dofoukání).. Proto bych byl asi i skeptický při použití na pláště, které mají tendenci propouštět tmel skrz bočnici, viděl jsem nějaké schwalbe a continental, co tohle dělají..** V kombinaci s „nevysychatelnosti“ by to mohl být problém**. Ale neřeším, protože Scylly tohle nedělají.

    Tohle bylo delší, sorry.. 350 a strávený čas za tuhle zkušenost mě nemrzí, ale zůstanu u Stans.. Možná není nejlepší, koupil jsem ho dost impulzivně a asi mám štěstí, že zrovna funguje.. Že budu muset co tři měsíce až půl roku doplňovat, no co se dá dělat, s tím jsem smířen..

    Celkově – pro hobíka a amatéra je toho ****** kolem bezduší až příliš a nevyplatí se to, ale jsem rád, že jsem do toho šel, cenné zkušenosti. Sem s vašimi protinázory, zkušenostmi, jsem otevřený debatě. Je možné, že jsem v něčem dělal chybu, ale při aplikaci Stans jsem postupoval stejně jako předtím a chytl se napoprvé (napodruhé pro zadní kolo)..

    PS: po zatřepání kolem je na dně pláště v tuhle chvíli docela dost notubes tmelu, tedy neuniklo odhadem skoro žádné množství..

    0 0
    • defaultid  

      Ještě si dovolím jednu poznámku pro ty, co o konverzi na bezduše uvažují – pokud nemáte ideální vybavení, tzn. kvalitní tubeless ráfky, dobré tubeless pláště a hodně času, buď se na to vyserte, nebo radši jdětě do léty ověřených řešení. Byla chyba při prvním pokusu a ještě k tomu s tak nevhodnými ráfky experimentovat rovnou s tmelem, který je nový na trhu a nic moc se o něm zatím neví (v bike komunitě)..

      0 0
    • Barak  

      Takovej elaborat, takovy jebani a výsledek? V praxi sis ověřil, že tve rafky se pro bezduse proste nehodí.

      0 0
      • defaultid  

        nehodí, s tím jsem do toho ale šel.. :) a nakonec se podařilo, nemusím kupovat nové ráfky (a nechávat přeplétat kolo nebo to kupovat celé i s náboji), získal jsem cenné zkušenosti a nakonec mám bezduše, takže.. výhra?

        elaborát jsem si nepsal pro sebe protože se nudím, ale názor by se mohl nekomu hodit..

        0 0
        • Barak  

          Aby to nebylo první vyhrani z kapsy vyhání… Tyhle bastly můžou držet nebo taky ne. Bal bych se, že to nekde svliknu . Nebo možná spis v tomhle případě, až budu nekde řešit defekt, ktery mlíko nepobralo, plast mimo civilizaci z rafku ani nesundam a když ano, už nenasadim.

          0 0
          • defaultid  

            hele i to je možný, pokud se to stane, užiju si spoustu srandy někde v hlubokým lese, nejlíp za deště.. ta představa mě nijak neděsí, už jsem takhle v terénu „spravoval“ urvaný hák přehazovačky. Beru kolo se vším tím sraním a nepohodlím co k tomu občas patří a nevadí mi to..

            0 0
            • Barak  

              Jít tomu ale takhle naproti… No nic, každýmu podle jeho gusta.

              Btw patku jsem taky pri padu urval. Vyndal jsem z camelu nahradni a za chvili jsem valil dal. Proc si z toho delat pakarnu? Jsou věci, kterým jde snadno předejít.

              0 0
              • defaultid  

                teď už taky vozím náhradní :) to máš tak, že dokud se ti to nestane, tak to neřešíš.. ale opět ji mám jen na delší vyjížďky, jen na ty beru batoh.. Když se mi to stane bez batohu, tak je teoretická pravděpodobnost, že stejně budu 15 km kráčet domů po svých..

                0 0
      • Martin  

        Docela obdivuju lidi, kteří jsou schopní dělat ghetto řešení i v roce 2018.

        Ale taky jsem byl „mladej, blbej a socka“, takže jsem místo použití TLR dílů laboroval a pak jsem se divil i ušima. Dneska už na to nemám čas a náladu.

        0 0
    • defaultid  

      A ještě mě tak napadlo, pro zamyšlení/pobavení – v obchodě kde jsem kupoval ten Stan's tmel jsem bral Race variantu proto, že neměli

      normální a prodavač říkal, že už tenhle typ/značku ani brát nebudou, že mi ho můžou zvlášť objednat ale nezaručí dobu naskladnění a pak doslova dodal, že to budu mít rychleji, když to vezmu jinde z internetu (to jsem se trochu podivil poprvé). A ještě zmínil, že teď už prý budou brát jen ten finish line (který jsem tam kupoval týden zpátky při prvním pokusu).. A to jsem se podivil podruhé, když to řekl – nevím jestli kdybych byl v kůži majitele takového obchodu vsadil všechny svoje prachy na jeden nový celkem neprověřený časem tmel, ale ať si dělají co chtějí, je to jejich business..

      0 0
      • novas752  

        Neprodávaj náhodou od finishlinu i mazadla a chemii? To bych ppvhopil že všechno od jedné značky.

        0 0
    • tromboonen  

      Hezká slohovka, ale postrádám úvod, nožičky a závěr… a taky smysl tak trochu…

      0 0
      • defaultid  

        smysl – nový finish line sealant možná není pro všechny – čti není tak univerzální, jako zavedená řešení.. právě by mě zajímalo, jak si poradí s prochcávajícími plášti.. snad to nebylo moc slov?

        0 0
        •  

          aneb hlavně že mám bezduše:-), těším se na pokračování s názvem pořád mi to nějak nefunguje

          0 0
          • ememem1  

            ja mam uz par rokov pocit, ze tebe nefunguje cicina a tvoja stara si nasla daku fungujucu. alebo mas dalu inu obsesivnu poruchu, najprv cemba, potom epicon, teraz uz asi dve roky bezduse.

            0 0
      • Martin  

        Slohovka? Spíš informace na hromadě.

        0 0
        • tromboonen  

          Dyť říkám, chybí úvod, nožičky a závěr… a smysl :)

          0 0
          • Martin  

            Připomnělo mi to vtip… Máte digitální dítě. To znamená? Nemá ručičky :)

            0 0
    • THORX  

      Sice mě předělávka na bezduše stála celkem 1300kč. 350 tmel, ventilky DT 400, práce 400, páska DT 150. Ale výsledek je super. Po 14 dnech stejný tlak. Je asi pravda že na 27,5+ bude 100ml málo, mám tedy v lahvičce ještě 40ml kterou vozím sebou a v případě potřeby doliju.

      Pláště TR, ale ráfky ne. Navíc servisák musel pilovat každou dírku v ráfku pilníčkem, protože kdyby se na to vysral,tak by to páska nezvládla. Říkal že to ještě neviděl :D

      0 0
      • novas752  

        Jak jsem přehazoval ten muj plášť tak jsem k původnim 130ml radši ještě 20 přidal. :) Loužička uvnitř byla malá. Pro gramhoniče to asi nebude.

        Ale drží mi taky dobře. I ten zadní děravej netubeless plášť.

        0 0
        • puka  

          Pro gramhoniče to právě je určené, protože se nesráží jako konkurenční, ne? Koukám, že to bude stejné jako obyč mlíko, výhoda žádná.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pro gramhoniče to nebude určitě. Latexového tmelu dávám 60ml. Ten vyschlý potah uvnitř pláště jde sice hrozně blbě dolu, ale nic neváží, takže u latexového se pohybuju pořád někde mezi 0–60g (neměřil jsem hustotu, tedy předpokládám, že 1ml má přibližně 1g, vyschlé zbytky jsem kdysi dávnou jednou poctivě seškrábal z celého pláště a zvážil a to bylo toho asi 4g).

            Oproti tomu Finihs line je hustý a když ho dáš 120ml, tak máš více než 120g.

            Kdyby dobře zatěsňoval velké díry, tak by to byl naopak obrovský pokrok oproti latexovým tmelům (vydrží, nezalepuje ventilky, jde dobře čistit, není tam amoniak – ten je tedy jen v některých latexových tmelech). Jenže zatím to vypadá, že funguje hůře (zejména větší díry a pak pod velkým tlakem), takže ideální produkt to opravdu zatím není.

            0 0
            • Breakpain  

              Jeste doplnim – pokud clovek pouziva penove vlozky typu CushCore, FL se spatne dostava na diry na boku / u patky. Tam taky jednoznacne vyhrava latexovy tmel…

              0 0
            • puka  

              Díky za objasnění. Aspoň vím, že o nic nepřicházím. :)

              0 0
              • novas752  

                Na základních výhodách bezduší = větší pohodlí, větší přilnavost a menší odpor tmel nic nemění.

                0 0
                • stan.zak  

                  … a hmotnost dvou balení 240 ml:

                  0 0
                  • novas752  

                    Co tím chtěl básník říci?

                    Duše má 150–200g a dostatečná dávka FL + ventilek těžší nebude.

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Hlavně duše se neváží v obalu – nevím, proč by mlíko mělo.

                      0 0
                    • doubleingram  

                      29 Rubena ma 136g, vozim je bez problemu.

                      0 0
                      • novas752  

                        Jsou lidi co jezdí se 60ml tmelu…

                        0 0
                        • McBlacky  

                          i tací co s 0ml :)

                          0 0
                          • Martin  

                            Stane se…

                            0 0
                          • Cryzyy  

                            Teď jsem jen tak pro zajimavost vážil spotrebovany plast se zbytkem tmelu (NT Race) nalepenym zevnitř (plášť jsem nejdřív vyplachnul vodou) – proti původní hmotnosti noveho, byl těžší o 53g, takže i 0 ml tmelu může vážit dost :)

                            0 0
                            • novas752  

                              Myslím že měl na mysli UST, kam se žádný tmel vůbec nedával.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                ne měl jsem na mysli, že ti vyschne a ty to nevíš. častější než by se zdálo :)

                                0 0
                            • LM  

                              A teď si vem že ten nový plášť ještě nebyl sjetej (vyšší figury, více gumy, vyšší váha), takže ten rozdíl může být ještě malinko větší :-)

                              0 0
                    • stan.zak  

                      To opravdu nevíš? Střílíš do vlastních řad, novas752; v jiném vlákně jsem uvedl přímo i hmotnost tmelu (po odečtení cca hmotnosti obalu), a popsal vlastní zkušenost s jeho prvním použitím; už tam jsi měl nesmyslnou poznámku, jakoby šlo o nějaké závodění o rychlost reakce, a ne o předání zkušenosti samé; to jsi ve svém věku tak háklivý na trochu kritiky?

                      Sám jsem na bezduše přešel hned, jakmile jsem měl vhodné ráfky jak u svého, tak teď u kola manželky, a je jasné, že k tebou a výše uvedeným výhodám jsem jen doplnil výhodu další – snížení hmotnosti. Pro někoho jistě nevýznamnou, když vozí lehké duše, ale souhlasím s tebou a i sám jsem navážil ty konkrétní duše demontované z našich 27,5×2,35 a 2,25 plášťů mezi 180 až 200 gr, pro mě to tedy další, i když méně významná než ostatní, výhoda je.

                      0 0
                    •  

                      kvalitní duše má 85 gr. :-) https://www.bikepart.cz/…olito-29-85g

                      0 0
                      • doubleingram  

                        Osobne za kvalitni nepovazuji, osobni negativni zkusenost, opakovane.

                        0 0
                        •  

                          copak se ti stalo ?

                          0 0
                          • doubleingram  

                            Opakovane malinke dirky oproti vicemene nula na klasicke dusi a stejnem setupu a trasach. Pry to jinym nedala, asi smula. Plast aspol. pri instalaci dukladne ocisten.

                            0 0
                            •  

                              třeba jenom smůla, znáš to: neštěstí nechodí po horách ale po lidech, každopádně neuchází tolik jako latexové

                              0 0
                      • TeryPV  

                        690,– s DPH… Humor :D

                        Edit: popis lepení " když je opravdu obtížné na duši Tubolito způsobnit defekt, opravná sada se může hodit.." :D

                        0 0
                      • novas752  

                        700 za dušičku, tak určitě. :)

                        Dá se to vůbec zalepit nebo je to jednorázovka?

                        0 0
                        •  

                          5 fleků za 79 kč, místo mrdání s mlíkem,, s utěsněním, těžký to je, no daň za to že se dá jezdit po skoro prázdných :-)

                          0 0
                          • novas752  

                            Když máš funkční mlíko tak místo lepení duše jedeš dál…

                            Mě FL starší klasické píchance od trní atd. zacelil slušně.

                            0 0
                          • tomxxx  

                            Jaky mrdani. Koupim plast, nahodim na rafek, naleju mliko, nahodim druhou pulku plaste, fouknu s vysroubovanym vnitrkem ventilku, nasroubuju vlozku, fouknu na pozadovanej tlak. 2 – 3 minuty, kdyz si nejvetsi debil na zemekouli, mozna 5 (neni mysleno jako urazka, citace z lakatose).

                            0 0
                            • LM  

                              Tos ale popsal situaci kdy máš rozumnej bezdušovej ráfek a bezproblémovej bezdušovej plášť :-)

                              Když si vezmu jak jsem se mrdal z bezdušovým ráfkem SRAM Roam 30, kde je jedna patka tak debilní, že to musíš nahodit buď kopresorem se vzdušníkem (když máš bezproblémovej bezdušovej plášt) nebo pomocí duše (když máš bezdušový Schwalbe) – ty ani ten kompresor nedal + mlíko všude :-/

                              0 0
                              • McBlacky  

                                chce to pumpu s tireboosterem nebo samotný tirebooster pak to je v klidu, ale jeste jsem nenahazoval pluska a faty :)

                                kompresory na benzínkách na to moc vhodný většinou nejsou, výkon by byl, ale jsou seřízený na nízký průtok :/

                                0 0
                              • krabica  

                                Mně šel Roam 30 + Maxxis EXO TR + Notubes tmel + Tesa páska v pohodě velkou pompou, žádné drama, pomocné metody…

                                0 0
                                • LM  

                                  Jo, lepší páska by asi pomohla. Já tam mám stále tu origo, která je dost slabá a v místech kde jsou niple tam jsou mezi patkou pláště ve žlábku uprostřed ráfku mezírky kudy to fučí. Vadí to jen na tý strmější straně ráfku, ta pozvolnější je v pohodě. Po nahození té problémové strany ráfku duší už tu druhou dám v pohodě dílenskou pumpou.

                                  0 0
                              • tomxxx  

                                Vzhledem k tomu kolik tu vsichni do jednoho vyjebeme prachu za picoviny na kolo, nechapu ze si neporidej lidi s problemama nahozeni kompresor za 3 litry. (delaj se i velky jako kufr na vrtacku)

                                Nebo nejakou tu pumpu se vzdusnikem.

                                Delal sem bezduse i na rafek naprosto neurcenej na bezduse s plastema zakladnima a taky to drzelo. Jediny co nefunguje jsou uplne papirovy plaste.

                                0 0
                                • milan.v  

                                  Booster = litr…

                                  0 0
                                • novas752  

                                  Vzhledem k tomu ze na booster staci jedna petka, 2 stary duse, hadicka a 6mm vrtak…

                                  Navic ssebou staci tahat vicko s hadickou, vetsi petku vzdycky nekde sehenes.

                                  0 0
                                  • milan.v  

                                    Každý dle svého gustu a peněženky…

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                          • mastihuba  

                            jen ze zvědavosti za jak dlouho jsi tech 5 fleků nastřádal? ja pouzil za 8 let tři knoty protože jezdim defakto bez mlíka. to znamená nesundaval jsem nikde nic. jen malinko dofoukl a jel dál. onehdy kus drátku v plasti zalepilo mliko a bez dofukování.

                            0 0
                        • doubleingram  

                          Da celkem easy, lepeni vydrzi na hodne malych defektu.

                          0 0
    • Martin  

      Finish Line? To je nějaká žhavá novinka? V životě jsem o tom na b-f nic nečetl!

      0 0
    • novas752  

      No ke ghetto řešenim se tenhle tmel asi nehodí. S NT páskou a TubelessReady ráfky nemám problém.

      0 0
    • mastihuba  

      asi sis neumyl ruce :-) 240ml vystaci do čtyřech kol

      0 0
      • novas752  

        A díval si se jak velká reps. jestli vůbec v nich je loužička? :) Já do 27,5×2,4" nalil 130ml a po projížďce a pár hodinách stání dole bylo množství větší polívkový lžíce. Zbytek ulpělý na stěnách (ne ztuhlý nebo vyschlý, ale k defektu o kus dál by nedotekl), takže jsem radši ještě 20ml přidal.

        0 0
        • mastihuba  

          kus dratku co jsem za tyden vytahoval z pláště to zalepilo… mitas scyla… ztr crest

          …jo jinak i s tmelem NT jsem nikdy neměl problém. u diry ze kterých stříká tmel jak z fontány je stejně vhodnější tam vrazit knot. plast okolo ráfku utesnovat tmelem neuznavam jako funkční řešení. na jeden den by to mělo zůstat nafouknutý i bez mlíka.

          0 0
    • oddie  

      No, a přesně kvůli tomu se tu pak objevují výkřiky o tom, jak jsou bezduše na ho…, jak nefungují, jaké je s nima s*aní a že to za to nestojí. A ono je to přitom na základě popisu podobných příhod, kdy někdo, kdo to neumí, patlá dohromady věci, které na to nejsou určeny a zjevně se k sobě nehodí, ačkoliv na to byl upozorněn předem :D

      0 0
      • krabica  

        +1 :-D

        0 0
      • MirosPikos  

        Tak tak. Přitom si stačí něco málo dopředu nastudovat, mít vhodný plášť a ráfek. Na mliku a pásce už tolik nesejde. I když. Ve finále mě jednou jedinkrát nechaly bezduše ve štychu a to byla moje chyba – dlouho jsem nedolil tmel.

        0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Pokud někdo hodlá psát zkušenosti na cokoliv o bezdušácích, bylo by dobré hned v prvním souvětí napsat, že neměl pro účel vhodnou výbavu. Spousta lidí si pak ušetří čas strávený čtením nepřínosných zkušeností.

      Když budeš chtít opékat špekáčky nad benzinovým zapalovačem, tak to bude pakarná. To ale neznamená, že opékání špekáčků je náročná činnost.

      Nezlob se na mě, ale přesně tyhle zkušenosti jsou důvod, proč si někteří lidi myslí, že nasadit a udržovat bezdušáky je nějak složité a problematické. V dnešní době, kdy tubeless ráfky i pláště jdou koupit za pár korun, už nemám pochopení pro ghetto řešení. Když si to tak kdokoli chce udělat z jakéhokoli důvodu, je mi to jedno a jak říkávám, pokud to funguje, proč ne? Ale jakmile s tím máš nějaké problémy, tak si svoje poznatky nechávej radši pro sebe. Pro většinu lidí nebudou vůbec relevantní, jen budou očekávat problémy, které nenastanou..

      A taky nechápu proč někdo vůbec ještě kupuje Gorilla pásky, když páska od Tesapack (která na bezduše je opravdu vhodná), má méně než poloviční cenu za metr.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Martin  

        Spíš nechápu, proč ještě někdo lepí pásky, když máme Specialized 2Bliss :)

        0 0
        • krabica  

          Jak je to z šířkou pásky? Jakou bys doporučil šířku pro ráfek s vnitřkem 29 mm? Dá se bezproblémově zú­žit?

          0 0
          • Martin  

            31mm by měla být fajn. Do 21mm ráfku dávám šířku 23 mm. Zužování bych nedělal, páska se vyrábí v dost rozměrech.

            0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Protože ne každý máme důvěru ve z technického hlediska méně spolehlivé řešení :P

          0 0
          • Martin  

            Tuhle myšlenku bych rád viděl trochu rozepsanou. Takto komprimovaná je na můj vkus moc velkým plácnutím do vody.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Už se to tu řešilo minimálně třikrát, páska se může odchlípnout, shrnout, či prostě pouštět vzduch. Na netu jsou na to reference, dokonce i nějaká stížnost přímo na podpoře spešlu. Logika 101, pokud srovnáváš pásku která drží čistě díky elastickým vlastnostem, nebo pásku která drží díky napnutí a lepící vrstvě, ta druhá je prostě spolehlivější.

              Oproti bezdušové pásce to pak nemá vůbec žádné výhody, kromě ušetření dvou minut času při instalaci.

              0 0
              • MlokCZ  

                Viděl bych to v reálu skoro přesně opačně.

                Lepená páska je dobře fungující řešení pouze v případě, že je opravdu precizně nalepená. A to v reálu neumí opravdu pořádně skoro nikdo (už jsem viděl mraky nalepených pásek a opravdu jen vyjímečně to má někdo opravdu dobře nalepené). A nejde jen o prvotní nalepení, ale také jak dlouho to komu vydrží. V reálu to často déle než rok nevydrží (když je precizně nalepená, tak většinou vydrží výrazně déle, ale to právě většinou není).

                Oproti tomu ta Spešl páska je na instalaci mnohem jednodušší i když i u ní se to dá pokazit a je lepší ji po nahození nahřát, aby lépe chytla tvar (jen při první instalaci). Pokud je v ráfku dobře, tak funguje stejně spolehlivě.

                Odchlípnou a shrnout (zejména při instalaci) se může jak lepená, tak nelepená páska, u té Spešl to ale opravíš okamžitě narozdíl od lepené.

                Kdybych nevozil UST ráfky (což je sice ideálně fungující řešení, ale zase velmi omezující pro výběr kol), tak rozhodně půjdu cestou Spešl nelepící pásky (lepenou pásku jsem už také vozil když jsem jednou udělal u kol vyjímku a měl jedna kola bez UST ráfku s WTM KOM i23).

                0 0
                • orm  

                  V cem je prosim te problem v tom, ze lepena paska vydrzi rok? Stejne je dobre ji jednou za rok, na konci sezony, sundat a zkontrolovat rafek.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  No tak z tohohle pohledu je k ničemu absolutně všechno na světě, protože se najde někdo, kdo to dokáže ****** :)

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Tak to bych mohl lepit pásku za elitu :) Mám zas s tímhle opačnou zkušenost. Vždy to dost tahám když lepim ale jestli tam mám bubliny, nebo je to všude ve žlabu sem nikdy neřešil a s páskou jsem nikdy neměl problém.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ono kromě toho jak je šikovný lepič bude záležet na konkrétním ráfku (tvaru) a konkrétní pásce. A v neposlední řadě i na kombinaci ráfek vs plášť, kde extra těsné pláště (což je dobře pro samotný provoz) mohou při sundavání snáze vzít sebou pásku (když v některém místě už perfektně nelepí).

                    U toho tvaru ráfku bych ještě zdůraznil i šířku ráfku, ta udělá opravdu hodně. Na širším ráfku máš velký prostor, mezi dírou na nipl a patkou ráfku, takže přilepená páska má větší prostor, kde to zatěsní. Při úzkém ráfku stačí pak malinko křivě nalepit nebo jen odlepené malé místečko a hned to přestane těsnit.

                    Lepil jsi někdy hodně úzké ráfky typu do 21mm nebo dokonce 19mm? V profilu máš 30mm., to je pohodička.

                    0 0
              • Martin  

                No, jak říká Mlok, ono je to naopak.

                Měls tu pásku od Spešlu někdy v ruce? Asi ne, jinak bys nepsal takovou kravinu, jakou jsi napsal :)

                Logika 101 a sakrasmus ti nevyšly, ta páska je z obou stran jakoby pogumovaná, takže drží nejen díky elastickým vlastnostem. Jednu sezónu jsem jezdil s trochu shrnutou páskou a víš co? Po sezóně jsem na to přišel, přejel jsem ji opatrně žehličkou, abych ji srovnal, a jezdím s ní dál.

                Když jsem vozil lepící pásku, tak se mi stávalo, že se mi pod ni dostalo mlíko, „vyžralo“ lepidlo a těsnění bylo v háji.

                A ušetření dvou minut ti taky nevyšlo. Ráfek musíš precizně odmastit, což dvě minuty netrvá. A po sundání lepené pásky zas musíš vyčistit zbytky lepidla. Jsem rád, že tyhle věci už nemusím dělat.

                0 0
                • orm  

                  Ja myslim, ze prehanite na jedne i druhe strane. Tolik srani s lepenou paskou fakt neni. Pouzivam tesa pasku a nikdy jsem s tim zadny problem nemel, vozim ji na 6 parech kol, vcetne silnicnich. Otres benzinem, nalepsi a jedes. Zadne srani.

                  Kazdopadne spel pasku vyzkousim, cena neni mimo jak byva u speslu zvykem. Co ty ventilky? Daji se pouzit libovolne?

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Johny.Merida  

                  Origo páska z Epica HT 2018… ukázka :-)… A u jiného kola jsem měl takovou hnědou se stříbrným potiskem .

                  0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Žes to špatně nalepil ještě neznamená, že to je k ničemu :)

                  Je mi jasné, že ta páska není z kluzkého materiálu, jinak by to nebylo použitelné. Nicméně to je elastické a inhernentně méně spolehlivé jako tesnící prvek. Pokud lepící pásku sprvně nainstaluješ, nic se pod ni nedostane a nic s ní nehne dokud je schválně neodlepíš nebo nepoškodíš.

                  Co je precizního na vzatí kusu hadru, namočením ho v technickém benzinu a přejetí ráfku? Zbytky lepidla čistit můžeš, ale netřeba, nedělám to. Odmastit a ráfek a nalepit pásku na jedno kolo mi fakt trvá asi dvě minuty. Ke všemu je to práce co dělám když hodněkrát, tak třikrát do roka.

                  Nikomu neberu, že to chce používat. Nějaká větší jednoduchost v tom určitě je a kdyby to nefungovalo, tak se to neprodává. Každopádně já to na kole nechci přesně z důvodů, které jsem popsal. Toť vše. Pokud tě cizí pohled na věc nezajímá, neptej se na něj.

                  A vůbec, kdy bude ten nový RX od RB?

                  0 0
                  • Martin  

                    Špatně nalepil? Ne, spíš špatná šarže pásky. První lepení dělal kamarád, vydrželo to asi čtvrt roku. Druhé lepení vydrželo 2 měsíce, 3. měsíc. Ráfek odmašťovaný různou chemií.

                    Po téhle zkušenosti jsem přešel na výrazně jednodušší a spolehlivější řešení.

                    Kdyby ta Spešlí páska nefungovala, tak ji nevozí nikdo. Tu na b-f jsem ještě nečetl negativní názor.

                    Ale je mi jasné, že chceš obhájit svůj postoj, možná to uhraješ na remízu :)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      Ať už špatné lepení nebo špatná páska, pořad je něco špatně a zakládat na tom názor na lepící pásky je úplně to samé co dělá OP – hodnotí něco na základě zkušeností s nevhodnou výbavou. Na gravelu mám na jednu pásku najeto bez mála 4000km a není s ní vůbec žádný problém. Pokud páska není nějaký šmejd a pokud je lepíš správně, tj. nezačínáš lepit na okraji děr a pásku dostatečně napínáš, nic se nepodělá.

                      Svůj postoj neobhajuji, pouze ho předávám poté, co ses na něj ptal. Tady se nic nehraje, ani nehrozí žádná remíza. Každému vyhovuje něco jiného a nechápu proč s tím tady má tolik lidí problém.

                      0 0
                      • Libores  

                        se spešl páskou jsem se sral dva měsíce a pak se vrátil k normální lepící. Rozhodně to nemusí vyhovovat každému a lepící páska je za mě spolehlivější. Čas od času to utíkalo kolem ventilků, bez zjevný příčiny. Asi je potřeba je hodně utahovat aby to těsnilo, ale tomu se bráním, kvůli případnému hahození duše někde v terému. Dobře nalepit pásku se možná trochu drbačka, ale jak často to děláš, že jo…

                        0 0
                        • Martin  

                          Hodně utahovat? Nemám ten pocit. Ventilek pokaždé odšroubuju rukou. Možná by při blbé kombinaci tvaru ráfku a těsnění ventilku mohlo pomoct udělat podložku z kousku staré duše.

                          0 0
                          • Morchella  

                            V sobotu jsem zkoušel „hodně“ dotáhnout ventilek DT Swiss a ten gumovej hranolek, co je v ráfku, se začal docela dost deformovat, tak i proto může začít vzduch unikat. Chce to s citem.

                            0 0
                            • Johny.Merida  

                              Souhlas…zdeformují se a dokonce se jakoby uzavře výstup z ventilku .

                              0 0
                            • Rubi  

                              Chce to ventilky, ktere maji ten gumivy konec ve tvaru kuzele, s kostickama nemam moc dobre zkusenosti…

                              0 0
                          • Libores  

                            i tu podložku z duše jsem zkoušel a stejný ventilky mi v pohodě těsní s lepící páskou. Nebo prostě kombinace ráfek, páska, guma není optimální, nevím.

                            0 0
                    • hfx9  

                      Tak já musím o spešl pásce napsat negativní názor.

                      Před měsícem jsem dával na roval kola nový pláště fastrak a namlsaný tady chválou na spešl pásku jsem ji koupil.

                      Vše nahodil s mlíkem No tubes a ...... ucházelo kolem ventilku jako kráva, nevydrželo ani den.

                      Pak jsem nalepil No tubes pásku (žlutá) a světe div se, nic neuchází a drží naprosto v pohodě.

                      Takže mě spešl páska nefunguje a lepší je pásku lepit. A klidně to svádějte na levé ruce ;-)

                      0 0
                      • Johny.Merida  

                        No ja mám doma na dvou kolech Fast Traky…na jedněch pásku Spesl a na druhá kola chtěl syn žlutou nalepovací pásku No Tubes.....oboje v poho.

                        0 0
                      • kycis  

                        Mam je (2bliss) jenom chvilku, ale taky mi to ze zacatku utikalo kolem ventilku – dokonce tam vytejkalo mliko. Ted se zda ze to drzi, no uvidime.

                        0 0
                      • Breakpain  

                        vzal jsi to fénem / horkovzduškou?

                        0 0
                        • kycis  

                          Ja ji tam mel uz z vyroby, tak nevim jak to ťaman instaloval :-) Kazdopadne ted uz mliko kolem ventilku netece, jen predni porad jeste utika oproti zadku o dost rychleji. Jak casto bezdusaky dofukujes, vydrzi treba tyden bez zasadni zmeny tlaku?

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Ti to fénem určitě nevzali – prý to docela pomáhá ;).

                            Já nemám tu pásku, já mám normálně lepenou, ale uvažuju o té Spešlí, že ji zkusím…

                            Předpokládám, že ses mě ptal kvůli tomu, že si myslíš, že tu Bliss pásku mám. Pokud ne, s klasickou NT páskou mi to drží bez problému, pokud si nehraješ na „čísla“. Já jo, takže to jednou týdně dofukuju a kontroluju, abych měl výchozí tlak, se kterým jezdím v parku.

                            0 0
                        • hfx9  

                          Ne nevzal

                          0 0
        • Rubi  

          ja ji taky pouzivam a nemam s ni problem, ale kluci od nas ze speslu me treba od ni odrazovali ze radsi lepi notubes, protoze se jim obcas pri agresivni jizde shrnula :-) nastesti u meho xc moc nehrozi a jeste jsem od nich nejake sundane vyfasoval :-)

          0 0
        • Dazz  

          Do 27,5 se sice dělá, ale že by jí měli zrovna všude :-(

          0 0
        • orm  

          Ventilky mas od speslu nebo muzes pouzit libovolne?

          0 0
          • Martin  

            Co obchod dal. Rubeny, NoTubes, měl jsem i nějaké noname, ale ty se mi rozlepily.

            0 0
        • TeryPV  

          Jo, tak ta mi nefunguje :( musím zkusit ještě ten fén…

          0 0
          • Martin  

            A v čem nefunguje?

            0 0
            • TeryPV  

              Fučí pod páskou. Nejsou to ani bočnice, ani ventilek. Ale jak říkám, zkusím fén, jak na to bude čas :)

              0 0
              • jaja01  

                mas ji dost sirokou? takhle mi fucela, kdyz mela spatnou (malou) sirku

                0 0
    •  

      Čtvrt kila pásky, půl litru mlíka, o kolik set gramů jsis váhově přilepšil oproti fungující duši :-)

      0 0
    • Delkim  

      Já jsem takový Pat a Mat v jednom, nejsem moc zručný. Nicméně i já jsem zvládl přechod na bezduše asi za 10 minut.

      Jen jsem na to prostě měl správné vybavení a stačila dokonce i obyč pumpička.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • doubleingram  

      To „zmizeni“ FL mlika po dost kratke dobe muzu taky potvrdit. Po naliti 120 ml a revizi druhy nebo treti den bylo vse na plasti a v patkach slepeny. Tekouci mliko v plasti vicemene nula. Coz me dost zarazilo, asi davat jeste vic, ci co. Pak uz zase ale ztezkne kolo. Uvidime, zatim FL nic moc.

      0 0
      • novas752  

        Ono jak je hustší, tak se ho víc drží na stěnách, nestéká. Já jsem skončil u 130/150ml TR/neTR 27,5×2,4". Víc už dávat nebudu.

        0 0
    •  

      Zlatý duše, 2× tubolito za patnáct stovek a 150 gr., navíc to funguje i pro ty co mají obě ruce levý, pravda nelze jezdit po skoro prázdných :-))))

      0 0
    • Morchella  

      Můj názor na Finish Line sealant 240ml je takový, že neteče z lahvičky, ani když se ho asi minutu snažíte silou mačkat ven. Pointa je v tom, že předchozí tmel Mavic jsem přiložil k ventilku a hned to teklo, kdežto u FL se musí nejdříve odříznout špička kapátka (!), což mi došlo asi po té minutě, kdy jsem myslel, že je v hrdle jen nějaký drobek. :-))) I tak je to kapátko docela blbě udělaný, protože je krátký a tlustý.

      0 0
      • defaultid  

        Jo, to jsem musel taky udělat.. díra tam je, ale moc malá, musí se špička uříznout.. ale to je to nejmenší.. Kdyby přidali ten jemný prášek a vlákna jako to má červený notubes, mohl by to být super tmel, který by i stál za ty prachy.. ale co já jim do toho budu kecat, je to jen pocit amatéra..

        0 0
    • THORX  

      Můj FL má váhu 1:1 ;-)

      0 0
    • bluma  

      Já bych tuhle recenzi nezatracoval, každá zkušenost dobrá. Pro mě je třeba závěrem to, že by se FL tmel mohl dát smíchat s NT a tím si vzít ty lepší vlastnosti z obou. Já takto s úspěchem míchal CL s NT.

      0 0
      • puka  

        A nebo to nejhorší z obou. Problém bych viděl třeba v tom, že se nemusí tak dobře spojit jako jeden druh mlíka (nebo by se srazilo hned po nalití).

        0 0
        •  

          někdy se mlíko srazí když je otevřený a příjde bouřka

          0 0
        • bluma  

          A nebo… To si každý musí zkusit sám, mudrováním na netu to nezjistíme.

          U kombinace CL a NT to bylo v pohodě a navíc to pak nedělalo ježky a pomaleji vysychalo. Pravda, u větších děr (říznutí) to fungovalo hůř než čisté NT. Ale ty tak často nemám a když už, tak ani u toho NT není jistota, že je pobere.

          0 0
          • mastihuba  

            nevim kolik mi tam zbejvalo NT ale von někdo vylejva starý mlíko, když dolejva novy? :-) diru po kusu tenkyho dratu tebou zmíněná kombinace dala bez problémů.

            0 0
            • Breakpain  

              Jo… 1× za 2–3 měsíce to shodím, vyleju komplet a naplním znovu ;). Používám sice ZF, ale to je asi jedno :)… nevím, chci mít jistotu, že to na sjezdovce bude fungovat. A během toho samozřejmě občas doleju ;-).

              Defekt na sjezdovce = několik jízd v háji, případně někdy to může znamenat i konec ježdění ;)…

              Možná zbytečný, ale udělám to v týdnu a o víkendech vesele hobluju. Případně to dělám, když se zrakvím – takže čas se najde ;).

              0 0
              • tomxxx  

                Ja to delam s novym plastem nebo jednou rocne.

                0 0
                • Jara P  

                  Ahoj,

                  mám v pláštích tmel No Tubes. Chci zkusit Sealant, ale nechci čistit zbytky latexu. Máte někdo zkušenost jestli to nebude dělat problém?

                  Děkuji.

                  0 0
    • vsn  

      Přidám zkušenost.

      v průběhu zimy my přibližně ve stejnou dobu začaly ucházet 2 páry kol … cca. pět měsíců po aplikaci tmelu

      Dnes jsem se rozhodl jeden plášť sundat a zjistil jsem že tento vysoce trvanlivý tmel kde se deklaruje že vydrží celou životnost pláště tak z 99% zmizel …

      takže nejen že moc nefunguje, ale on ještě vyschne dřív než Joe's nebo No Flats a jako bonus stojí 2× tolik

      0 0
      • MlokCZ  

        To, že ani FL nevydrží pořád se ví už dávno, tedy už si nic jiného ani čekat nemohl. Nicméně bych neřekl, že vyschne. Nakonec by i vyschnul, ale ne ještě za 5 měsíců. Za 5 měsíců tam sice většinou opravdu už nebude nic, ale je to proto, že skoro každý plášť nechá většinu nosné složky pomalu a jistě vyprolínat přes plášť ven i v místech, kde není defekt. Kdyby ho plášť 100% udržel, tak by vydržel o mnoho déle.

        A také záleží kolik jsi ho dal na začátku, má se ho dávat opravdu hodně (120ml na plášť). Samozřejmě zůstává otázkou, jestli je takový postup k něčemu dobrý, spíš ne.

        FL se hodí v podstatě pouze pro následující použití:

        • když skoro nejsou defekty, tak pro prvotní aplikaci pro zatěsnění a udržení tak většiny plášťů čistých (a tedy i bez podstupného ucpávání ventilků) a následně pak nedoplňovat: dobře fungující řešení bude těsnit i když tam už žádný nebude
        • doplňovat FL tak po cca 3–4 měsících z důvodu, aby fungovalo zacelování těch úplně nejmenších defektů typu trny (to ještě dá) a pro větší defekty aby urychlil nalezení díry kudy bude vytékat (a pak se doleje tmel, který zaceluje co největší díry nebo dá knot)

        Kdo má defektů hodně, tak bych rovnou dal jiný tmel už na začátku.

        Tobě ty uvedené tmely vydrží více než 5 měsíců? Já tedy neměl v ruce ještě žádný latexový tmel, co by vydržel 5 měsíců nevyschnout (pokud ho tam nedáš zrovna litry). A navíc je to stejně fuk, ono už po 2–3 měsících i když tam tmel ještě je, tak jeho funkčnost se pomalu a jistě blíží k nule a pro dolévání je stejně vždy lepší když je vyschlý (vyschlý už nenaruší funkčnost nově dolitého, zbytky starého často ano a pak je funkčnost hned výrazně snížena i okamžitě po doplnění pokud se starý poctivě nevyleje a nevyčistí).

        0 0
    • MlokCZ  

      A můj aktuální stav téměř po roce v 6 pláštích (necelý rok, dával jsem FL loni někdy na přelomu duben/květen, už nevím přesně):

      • celý rok jsem schválně nedoplňoval
      • defekt jsem měl jediný po cca 4 měsících (bylo to něco mezi 4 a 5), FL tam už nebyl žádný, který by vytekl dírou (díra byla větší, stejně by to nedal), doplnil jsem z lahvičky Orange, který to zacelil okamžitě a to už drželo zase pořád
      • 5 plášťů tedy po roce zůstalo čistých, všechny těsní pořád dobře
      • u všech došel tmel podle toho kdy to přestalo prolínat po cca 4 měsících (a ten jeden z defektem to potvrdil)
      • 2 pláště jsem už nahradil za jiné, takže tam už to pokračovat nebude
      • u dalších 2 jsem doplnil 60ml, aby se neřeklo a hned to začlo mírně prolínat na pár místech (a defekty tam být nemohly, protože to těsnilo i před dolitím, když tam už dost měsíců žádný tmel nebyl), i když zatím jen hodně málo

      U FL jak už jsem tu i psal ještě zatím pořád zůstanu. 5 z 6 plášťů po roce čistých je pořád super výsledek a pro ten jeden defekt by mi jiný tmel stejně nepomohl.

      Stejně bych nešel cestou poctivě udržovat funkční tmel v plášti, na ten větší defekt by to muselo být metodou pokaždé vyčistit a dolít nový a dělat to přes léto aspon po 2 měsících nebo ještě častěji a ani tak si nejsem jistý, že by tu díru tmel dal, pokud by to vyšlo zrovna na konec těch 2 měsíců. Díra byla dost velká, takové mi tmel z pláště nikdy běžně nedával. Čerstvě dolitý z lahvičky (jak už jsem psal mnohokrát) je funkčně vždy o hodně lepší a dá i slušně velké díry.

      0 0
      •  

        ty polofekty jsou teda otravující

        0 0
    • koldas  

      Nechce sd někdo zbavit FL. Chci vyzkoušet bezduše a použít jej na zatěsnění. Kdyby mi to nesedělo, tak to jen lehce umyju. A kdyby jo, tak koupím další…

      Koupím i za nějaký peníz.

      Dík, když tak SZ.

      0 0
    • koldas  

      Kucí Praha daleko, tady Morava. Za kolik bys dal ten litr? 

      0 0
      • Delkim  

        400 ml včera pryč, ještě mám tedy 600 ml, 4 kilča plus pošta

        0 0
        • koldas  

          Díky, ale nabídka je trochu over. Zařídil jsem se jinde.Dík

          0 0
    • PetrKr  

      Mnou dříve vychvalované mlíko FINISH LINE Tubeless Tire Sealant se po zkušenostech s ním ukázalo jako naprosto nevhodné, pokud neprojíždíte pravidelně přes fakírovo lůžko. Má milion výhod, ale jen jednu nevýhodu – běžnou malou dírku v rozumné době nedokáže zalepit. I po 1/4 hodině je stále napůl tekuté, guma sice při stání neuchází, ale jakmile se rozjedete, jste po pár stovkách metrů zase bez tlaku. Malá díra se prostě nezalepí. Důrazně proto před tímto mlíkem varuji!!!

      0 0
      • jaja01  

        No nevím, já s ním teď končím druhou sezónu na dvou kolech a kromě velké díry / řezu, kterou to samozřejmě nevzalo, o jiném defektu ani nevím. Dříve jsem duši lepil nebo měnil asi tak každou pátou vyjížďku, takže si nemyslím, že bych najednou jako zázrakem přestal defektit, spíše si myslím, že to na malé dírky funguje ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.