mám pevný rám a chci dát zadní tlumič a jestli náhodou nevíte jaka bude cena cca
mám pevný rám a chci dát zadní tlumič a jestli náhodou nevíte jaka bude cena cca
Nejsi nahodou reinkarnace uzivatele Tele? Tomu by byl takovy ddotaz podobny.
Ale jestli to myslis vazne, tak je to nesmysl. Ciste teoreticky bys mohl ram predelat na softtail, zkus se podivat na netu jak to funguje. Musel by to byt ale nejaky ocelovy ram s delsi zadni stavbou. Co mas ted za ram, asi hlinik co? Tam to nepujde. Z funkcniho hlediska na tom bude Tesco bike lip a skutecne funkcni odpruzeny ram zacina nekde na 6 t ve sleve, bazaru, cele kolo snad 20 t.
slusnej matros:)
a nějak to rozřezat
Rozřezat to samozřejmě jde bez problémů, jen do toho. Až budeš mít rám rozřezaný, ozvi se pro další instrukce.
jo rozřezej ho… v kovošrotu budou rádi za každej kousek :)
V pohodě tak 500 typuju
Nemuzu se prestat smat :D :D :D
Fakt?
Davam do oblibenych :D
1
No jasně, stačí flexa, COčko, pár šikovných rukou a nápaditá hlava, a je to. Pokud teda nemáš rám z toho ošklivého nemoderního a nějakým omylem používaného hliníku, tam to není tak easy, zalepuje totiž brusné kotouče a nechce se nechat tím COčkem svařit, prostě jak říkám, je tenhle materiál omyl.
když bude mít karbon tak stačí místo CO lepidlo a mufny :) a nakonec to vyhodíš tak jako tak :-)
a neudělaj to třeba v nejaky prodejne¨
no tak to každopádně za 15 minut nemají co dělat :-)
V tom bych viděl trochu problém, kterou prodejnu vlastně vybrat. V prodejně kol to neudělaj, protože tam neuměj svářet. V prodejně svářečských potřeb to zase asi umět budou, ale zase nerozuměj kolům. Kdepak, na to bude ideální nějaký kutil.
mozno Kankovsky v Olomouci by ti to spravil
+1 Pro něho zakázka jak vyšitá. :)
lol
Cena nového rámu mínus to za kolik prodáš stávající.
Nekaž to.
Obávám se, že Shockster už je dnes skoro nesehnatelný :-(
Pro ostatní… ty Vaše rádobyvtipné narážky omlouvá, snad jen uspěchanost doby, protože nechápu, jak za pár let můžete zapomenout na tuhle fičurku – Shockster chápu, že to nepamatujou mladiství cucáci, ale zkušení bikeři, styďte se :-P
to vidim prvne
Jo to sice jo, ale to i tenkrát byla rarita, co nikdo moc nebral vážně :-)
Tohle bylo i v jednom z prních čísel Vela. Ale myslí, že jen v nějaké rubrice techniky, ale ne v testu. Musel bych hledat :)
Jezdím už asi 20 let, ale toto vidím taky prvně.
nechápu, v druhý půlce devadesátých let jsem brutálně toužil po bajku s tímhle, bajkovými loukotěmi bayer a hydraulickými Véčky… a odpružený představec Softride mě jeden čas taky nenechával klidným, dokonce jsem měl na jednom BMX kole kolem roku 94–95 variaci na něj, řidítka upnutá v představci omotaná gumou, takže to jemně pružilo:-D a pak jsem si říkal, že to po mě někdo obšlehnul a doladil :-D
Mě se líbil stříbrný GT Zaskar s Judy SL a Cannondale F, na kterém Alyson Sydor vyhrála MS. Ta se mi taky líbila :)
Stříbrný zaskar s JudySL? Ještě pořád ho mám…
Krásnej.
tuhle silenost vidim prvne, v druhy pulce devadesatek jsem brutalne touzil po tomhle
klasika marin…
Něco podobného má kamarád a pořád to jezdí (on moc nejezdí), ale nevím jestli to také ještě pruží.
No ono to chtelo pomerne pravidelnou udrzbu uz tehda, jinak ta zadni stavba zatuhavala. Ale ja byl velkej fanda tehdejsich Manitou vidlic (i kdyz jsem ji nikdy nemel) a tohle bylo tenkrat uzasny kolo, dnes bych to vylestil a povesil nad televizi.
Proti šíleným konstrukcím odpružených zadních staveb, se kterými se experimentovalo v minulosti (v ještě poměrně nedávné) mi tohle přijde jako dobré řešení. Vlastně by mě docela zajímalo, proč se od toho upustilo, v čem jsou sočasná řešení lepší. Na pohled mi to přijde jednoduché a funkční.
Kdyby to fungovalo :) tak se to používá i dnes
V čem byl problém?
spíš v čem nebyl
Zeptej se třeba konstruktérů motorek, ti mají rozhodně delší zkušenosti a i s tímto ;-)
Motorka je trochu o něčem jiném, tam staci a vyhovuje jednocep jak ukazuje praxe , i v MX
jasně (tam se nešlape), ale dnes přepákovanej.. jo ale čuměl jsem jako puk – myslím nějakej velkej cesťák, možná BMW vzadu čtyřčep..
EDIT: už to mám https://upload.wikimedia.org/…ever-bmw.jpg
neni to 4cep … pni tomu rikaji reakce paralever… nejakym spusobem tim redukuji silu na centralni tlumic a resi vyztuzeni t jednostrany kyvky s kardanem… ten hlavni ram na GSo vyrabime u me v zavode tak celkem vim :)
Nejde taky o to že pokud by to bylo natvrdo na kolo, tak s pružením by se posouvala poloha kardanu na uzubeným kole na náboji kola a „škubalo“. Takhle máš polohu kardanu pořád na stejném místě vůči ozubenému kolu na náboji a jen je na kardanu kloub?
Říkají tomu jinak, ale funguje to stejně, zadní osa chodí po přímce a ne po kružnici, plus navíc to je i paraelní záchyt reakce brzdy na rám
Slusny, este ze toto byla slepa vetev evoluce. Na toto jsem uz uplne zapomnel ze bylo ;X dik za link celkem slusne to ilustruje jak plyne cas a kam sme to posunulo… jinak hustorisnej thread ;]
Ty brďo, to jsou pružiny ze Škody Favorit? To je masakr. :-) Cimrman by jásal, krásná slepá ulička. :)
Tak tohle jsem už dlouho neviděl, to si nechej na strašení dětí :-)
Pamatuju.
Tohle je sice kouzelne, ale o funkci tlumeni musim vylozene pochybovat. Trochu by to mohlo fungovat pri dopadu na rovinu. A dobre by to fungovalo pri jizde pozpatku. Jinak, i pres „elegantni“ reseni, naprosto k nicemu.
Tohle je sice kouzelne, ale o funkci tlumeni musim vylozene pochybovat. Trochu by to mohlo fungovat pri dopadu na rovinu. A dobre by to fungovalo pri jizde pozpatku. Jinak, i pres „elegantni“ reseni, naprosto k nicemu.
A teď se zeptej sám sebe – je to odpružený rám, nebo jen odpruženě uložené kolo v pevné zadní stavbě? :)
On je v tom rozdíl?
Můžu z pevného rámu udělat odpružený?
Odpružená hmotnost = je všechno, co je ´nad´ pružicími jednotkami. Započítává se do ní i polovina pružicích jednotek
Zdroj: Učebnice pro obor Mechanik opravář pro silniční motorová vozidla (Automechanik) I. ročník
no twl ty se mi snad zdáš :-D .....ale dobrý, všichni ti naletěli na tu renaultovinu :-D
sezona pomalu konci a sprymari se zacinaji rojit, zatim jen zlehka, bude hur :)
Obrať se na místní stavitele, lidi mají na ně určitě různé šílené požadavky ale tohle je úplně jiná liga, budou z tebe mít radost :-)
Edit: blbě zařazeno :-(
Levnější tlumič stojí tak 3 – 4 tisíce, dát si ho můžeš do batohu.
Já zase chci udělat z fulla pevňáka. Tlumič nahradím trubkou s děrami na čepy.
nic jednoduššího.....
Pokaždé když to vidím přeběhne mi mráz po zádech
Taky super napad. Vyhodu to ma v tom, ze realizovat jde lehceni, nez ten jeho.
ten zadní tlumič na pevnej rám můžeš dát třeba na okrasu na řidítka.. a jestli chceš mít opdruženej rám tak vem pilku uřízni kus stromu.. a tu kládu vem a popros kamarády aby ti vyprášily piliny z hlavy ou kládou :)
nebo skus uříznout spodní celou zadní vidlici a koupit odpruženou a ten krk vidlice přivařit k sedlovej trubce třeba žehličkou na vlasy.. děda si tak posvařoval židli a dokud se jí nedotkl tak se na ní šlo jeětě posadit na pár vtežin :) :)
tatínkovi řekni… ať ti na sedačku přidělá křeslo je to lepší než než nějaké kolo co má odpruženej rám ;)
ty si fakt vtipálek .. nebo si to myslel vážně ? … jáj radši skus roztavit vidličku v mikrovlnce… taky dobrej nápad… jako ten tvůj s tím rámem :)
Takže Sisa vás tu asi pěkně vytrolil, ale když už tu tohle téma je, zrovna jedno takový retro skládám.
Krok to prej má 1", ale asi to musí bejt hyba aby se to pohlo, dole to žádnej čep nemá, počítá se s průhybem CrMo.
Rok cca 98–00
spíš si myslím že to je proti tvrdým nárazům od zadní stabvy .. řekl ybch že to je v celku pěkně udělaný .. jen by ta ocel mohl dole mít zploštělý trubky jakoby vodorovně víc by to pružilo .. :)
Jo, napis jim, ze to leta delali spatne.
třebas to tak je :D nejni vfotka kdy by byla spodní trubka zadní stavby..
Neni. Najdi si nekde fota softailu KHS, i zde v galerii jich zepar je.
Proste to je lety proverena konstrukce.