Můžu z pevného rámu udělat odpružený

184 nepřečtených
  • SísaBikeR

    mám pevný rám a chci dát zadní tlumič a jestli náhodou nevíte jaka bude cena cca

    0 0
    • RomanH  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Martin  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Jakobo  

      Nejsi nahodou reinkarnace uzivatele Tele? Tomu by byl takovy ddotaz podobny.

      0 0
      • Jakobo  

        Ale jestli to myslis vazne, tak je to nesmysl. Ciste teoreticky bys mohl ram predelat na softtail, zkus se podivat na netu jak to funguje. Musel by to byt ale nejaky ocelovy ram s delsi zadni stavbou. Co mas ted za ram, asi hlinik co? Tam to nepujde. Z funkcniho hlediska na tom bude Tesco bike lip a skutecne funkcni odpruzeny ram zacina nekde na 6 t ve sleve, bazaru, cele kolo snad 20 t.

        0 0
    • scret  

      slusnej matros:)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • SísaBikeR  

      a nějak to rozřezat

      0 0
      • Japhy  

        Rozřezat to samozřejmě jde bez problémů, jen do toho. Až budeš mít rám rozřezaný, ozvi se pro další instrukce.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Strakááč  

        jo rozřezej ho… v kovošrotu budou rádi za každej kousek :)

        0 0
    • kubad  

      V pohodě tak 500 typuju

      0 0
    • novas752  

      Nemuzu se prestat smat :D :D :D

      0 0
    • -b-n-x-  

      Davam do oblibenych :D

      0 0
    • oddie  

      No jasně, stačí flexa, COčko, pár šikovných rukou a nápaditá hlava, a je to. Pokud teda nemáš rám z toho ošklivého nemoderního a nějakým omylem používaného hliníku, tam to není tak easy, zalepuje totiž brusné kotouče a nechce se nechat tím COčkem svařit, prostě jak říkám, je tenhle materiál omyl.

      0 0
      • Esi  

        když bude mít karbon tak stačí místo CO lepidlo a mufny :) a nakonec to vyhodíš tak jako tak :-)

        0 0
      • SísaBikeR  

        a neudělaj to třeba v nejaky prodejne¨

        0 0
        • Esi  

          no tak to každopádně za 15 minut nemají co dělat :-)

          0 0
        • oddie  

          V tom bych viděl trochu problém, kterou prodejnu vlastně vybrat. V prodejně kol to neudělaj, protože tam neuměj svářet. V prodejně svářečských potřeb to zase asi umět budou, ale zase nerozuměj kolům. Kdepak, na to bude ideální nějaký kutil.

          0 0
        • iron.hide  

          mozno Kankovsky v Olomouci by ti to spravil

          0 0
    • wilda81  

      Cena nového rámu mínus to za kolik prodáš stávající.

      0 0
    • black.horse  

      Obávám se, že Shockster už je dnes skoro nesehnatelný :-(

      Pro ostatní… ty Vaše rádobyvtipné narážky omlouvá, snad jen uspěchanost doby, protože nechápu, jak za pár let můžete zapomenout na tuhle fičurku – Shockster chápu, že to nepamatujou mladiství cucáci, ale zkušení bikeři, styďte se :-P

      0 0
      • Tencovozikmin  

        to vidim prvne

        0 0
        • Petr L2  

          Jo to sice jo, ale to i tenkrát byla rarita, co nikdo moc nebral vážně :-)

          0 0
          • Zdyn  

            Tohle bylo i v jednom z prních čísel Vela. Ale myslí, že jen v nějaké rubrice techniky, ale ne v testu. Musel bych hledat :)

            0 0
      • jonti  

        Jezdím už asi 20 let, ale toto vidím taky prvně.

        0 0
        • black.horse  

          nechápu, v druhý půlce devadesátých let jsem brutálně toužil po bajku s tímhle, bajkovými loukotěmi bayer a hydraulickými Véčky… a odpružený představec Softride mě jeden čas taky nenechával klidným, dokonce jsem měl na jednom BMX kole kolem roku 94–95 variaci na něj, řidítka upnutá v představci omotaná gumou, takže to jemně pružilo:-D a pak jsem si říkal, že to po mě někdo obšlehnul a doladil :-D

          0 0
          • jonti  

            Mě se líbil stříbrný GT Zaskar s Judy SL a Cannondale F, na kterém Alyson Sydor vyhrála MS. Ta se mi taky líbila :)

            0 0
          • mr.ricardo  

            tuhle silenost vidim prvne, v druhy pulce devadesatek jsem brutalne touzil po tomhle

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • scret  

              klasika marin…

              0 0
            • AleZ80  

              Něco podobného má kamarád a pořád to jezdí (on moc nejezdí), ale nevím jestli to také ještě pruží.

              0 0
              • mr.ricardo  

                No ono to chtelo pomerne pravidelnou udrzbu uz tehda, jinak ta zadni stavba zatuhavala. Ale ja byl velkej fanda tehdejsich Manitou vidlic (i kdyz jsem ji nikdy nemel) a tohle bylo tenkrat uzasny kolo, dnes bych to vylestil a povesil nad televizi.

                0 0
            • heyjoe84  

              Proti šíleným konstrukcím odpružených zadních staveb, se kterými se experimentovalo v minulosti (v ještě poměrně nedávné) mi tohle přijde jako dobré řešení. Vlastně by mě docela zajímalo, proč se od toho upustilo, v čem jsou sočasná řešení lepší. Na pohled mi to přijde jednoduché a funkční.

              0 0
              • kubad  

                Kdyby to fungovalo :) tak se to používá i dnes

                0 0
              • mirabike  

                Zeptej se třeba konstruktérů motorek, ti mají rozhodně delší zkušenosti a i s tímto ;-)

                0 0
                • kubad  

                  Motorka je trochu o něčem jiném, tam staci a vyhovuje jednocep jak ukazuje praxe , i v MX

                  0 0
                  • mirabike  

                    jasně (tam se nešlape), ale dnes přepákovanej.. jo ale čuměl jsem jako puk – myslím nějakej velkej cesťák, možná BMW vzadu čtyřčep..

                    EDIT: už to mám https://upload.wikimedia.org/…ever-bmw.jpg

                    0 0
                    • TJK  

                      neni to 4cep … pni tomu rikaji reakce paralever… nejakym spusobem tim redukuji silu na centralni tlumic a resi vyztuzeni t jednostrany kyvky s kardanem… ten hlavni ram na GSo vyrabime u me v zavode tak celkem vim :)

                      0 0
                      • Dejv94  

                        Nejde taky o to že pokud by to bylo natvrdo na kolo, tak s pružením by se posouvala poloha kardanu na uzubeným kole na náboji kola a „škubalo“. Takhle máš polohu kardanu pořád na stejném místě vůči ozubenému kolu na náboji a jen je na kardanu kloub?

                        0 0
                      • pepek  

                        Říkají tomu jinak, ale funguje to stejně, zadní osa chodí po přímce a ne po kružnici, plus navíc to je i paraelní záchyt reakce brzdy na rám

                        http://www.largiader.com/paralever/

                        0 0
      • k3nyL  

        Slusny, este ze toto byla slepa vetev evoluce. Na toto jsem uz uplne zapomnel ze bylo ;X dik za link celkem slusne to ilustruje jak plyne cas a kam sme to posunulo… jinak hustorisnej thread ;]

        0 0
      • arny71  

        Ty brďo, to jsou pružiny ze Škody Favorit? To je masakr. :-) Cimrman by jásal, krásná slepá ulička. :)

        0 0
      • scalar  

        Tak tohle jsem už dlouho neviděl, to si nechej na strašení dětí :-)

        0 0
      • parduba  

        Pamatuju.

        0 0
      • -b-n-x-  

        Tohle je sice kouzelne, ale o funkci tlumeni musim vylozene pochybovat. Trochu by to mohlo fungovat pri dopadu na rovinu. A dobre by to fungovalo pri jizde pozpatku. Jinak, i pres „elegantni“ reseni, naprosto k nicemu.

        0 0
      • -b-n-x-  

        Tohle je sice kouzelne, ale o funkci tlumeni musim vylozene pochybovat. Trochu by to mohlo fungovat pri dopadu na rovinu. A dobre by to fungovalo pri jizde pozpatku. Jinak, i pres „elegantni“ reseni, naprosto k nicemu.

        0 0
      • Kosta  

        A teď se zeptej sám sebe – je to odpružený rám, nebo jen odpruženě uložené kolo v pevné zadní stavbě? :)

        0 0
        • Lister  

          On je v tom rozdíl?

          0 0
        • AV  

          Odpružená hmotnost = je všechno, co je ´nad´ pružicími jednotkami. Započítává se do ní i polovina pružicích jednotek

          Zdroj: Učebnice pro obor Mechanik opravář pro silniční motorová vozidla (Automechanik) I. ročník

          0 0
    • rudav  

      no twl ty se mi snad zdáš :-D .....ale dobrý, všichni ti naletěli na tu renaultovinu :-D

      0 0
    • mr.ricardo  

      sezona pomalu konci a sprymari se zacinaji rojit, zatim jen zlehka, bude hur :)

      0 0
      • Esi  

        Obrať se na místní stavitele, lidi mají na ně určitě různé šílené požadavky ale tohle je úplně jiná liga, budou z tebe mít radost :-)

        Edit: blbě zařazeno :-(

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scalar  

      Levnější tlumič stojí tak 3 – 4 tisíce, dát si ho můžeš do batohu.

      0 0
    • heyjoe84  

      Já zase chci udělat z fulla pevňáka. Tlumič nahradím trubkou s děrami na čepy.

      0 0
    • Strakááč  

      ten zadní tlumič na pevnej rám můžeš dát třeba na okrasu na řidítka.. a jestli chceš mít opdruženej rám tak vem pilku uřízni kus stromu.. a tu kládu vem a popros kamarády aby ti vyprášily piliny z hlavy ou kládou :)

      nebo skus uříznout spodní celou zadní vidlici a koupit odpruženou a ten krk vidlice přivařit k sedlovej trubce třeba žehličkou na vlasy.. děda si tak posvařoval židli a dokud se jí nedotkl tak se na ní šlo jeětě posadit na pár vtežin :) :)

      tatínkovi řekni… ať ti na sedačku přidělá křeslo je to lepší než než nějaké kolo co má odpruženej rám ;)

      ty si fakt vtipálek .. nebo si to myslel vážně ? … jáj radši skus roztavit vidličku v mikrovlnce… taky dobrej nápad… jako ten tvůj s tím rámem :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Bezmozek  

      Takže Sisa vás tu asi pěkně vytrolil, ale když už tu tohle téma je, zrovna jedno takový retro skládám.

      Krok to prej má 1", ale asi to musí bejt hyba aby se to pohlo, dole to žádnej čep nemá, počítá se s průhybem CrMo.

      Rok cca 98–00

      http://superstepa.rajce.idnes.cz/KHS_Nomad

      0 0
      • Strakááč  

        spíš si myslím že to je proti tvrdým nárazům od zadní stabvy .. řekl ybch že to je v celku pěkně udělaný .. jen by ta ocel mohl dole mít zploštělý trubky jakoby vodorovně víc by to pružilo .. :)

        0 0
        • Vilém  

          Jo, napis jim, ze to leta delali spatne.

          0 0
          • Strakááč  

            třebas to tak je :D nejni vfotka kdy by byla spodní trubka zadní stavby..

            0 0
            • Vilém  

              Neni. Najdi si nekde fota softailu KHS, i zde v galerii jich zepar je.

              Proste to je lety proverena konstrukce.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.