Predesilam, ze jsem si prosel jiz „recene“ a jasnou odpoved jsem nenasel, tak snad me tu za tuhle otazku neumlatite (jako toho borca s Rebou). Mam dva roky MX comp AIR 105 mm r.v. 2004. Od zacatku jsem si hral jen s tlakem, moc jsem neladil, ale posledni dobou jezdim technictejsi useky a zacinam me bavit jezdit rychle v narocnejsim terenu a hlavne tam, kde to znam. Driv mi tvrdost vidle nevadila, ale ted bych ji chtel trochu ubrat na tvrdosti, nekdy mi to trochu rve riditka z pazouru. Nedavno jsem ji dost ubral i na tlumeni odskoku, prejezdy pres delsi korenovitej usek se zlepsily, ale porad je hodne tvrda. Kdyz jsem testoval vyuzity zdvihu, zjistil jsem, ze krouzek mi zustane cca 5 cm odshora (tzn. ze vyuzivam cca 6–7 cm zdvihu. Kdyz uberu tlak, mam zas velkej sag a navic vidlice nema plnej zdvih ani na neobsazenym kole, takze ji foukam tak, aby byla v klidu uplne vysunuta. Cim jeste muzu zlepsit jeji chod, nebo spis jak mam jeste snizit preload, aniz by dochazelo k zasouvani kluzaku v klidu? Snizit hladinu oleje? O kolik? Pomuze mene viskozni olej i na progresivitu tlumeni (nebo spis pruzeni – nejsem si jistej, jestli tahle vidle a zda vubec principielne jakakoliv vidlice tlumi i pri poklesu, nebo je to zalozeny jen na rostoucim odporu pruziny/tlaku vzduchu a k tlumeni dochazi jen pri navratu do zdvihu). Tak porad, babo…:)