Čau, měl jsem teď narozeniny (15.12.) a mám teď 3000Kč které můžu dát do kolo. Je to Rockrider ST530. 27.5 9 rychlostní XC hardtail. Přemýšlím o plášťích nebo vidlici.
Čau, měl jsem teď narozeniny (15.12.) a mám teď 3000Kč které můžu dát do kolo. Je to Rockrider ST530. 27.5 9 rychlostní XC hardtail. Přemýšlím o plášťích nebo vidlici.
Vidlici za 3000? To asi těžko. To nebude nic dobrého.
Pláště proč ne, ty mají velký vliv a za 3000 seženeš opravdu dobré.
Ale upřímně do tohohle kola něco investovat… něco jako se pokoušet vylepšovat Trabanta.
Sr suntour xcr32 RL-R 120mm na 2800Kč na musiceru
Gratuluju. Můžeš to píchnout do zahrádky a pěstovat na tom rajčata. K ničemu jinému to neni.
Za mě náhodou tahle vidle není na běžné ježdění, a navíc pro 14letyho kluka, zas tak špatná. Práci odvede pro nenáročného jezdce dobře. Holt zdejší náročná klientela to vidí jinak. A kdyby kolo prodal, může tam vrátit původní vidli, novou nechat nebo taky prodat.
Ale jinak souhlas s názorem, že časem pošetřit spíše na lepší kolo, případně to dát za boty, oblečení, dobrou helmu…
Furt je to levný šmejd. Místo nalisovaných kovových kluzných pouzder to má jen vložený kus plastu. Raidon který nestojí o moc více je funkčně úplně někde jinde. Ale stále je to vidlice na xc, na nějaký skotačení v terénu to chce něco krapet většího.
Schovej si je na dalsi kolo.
Teda…abych to za sebe upresnil.
Jo. Udelej si radost. Ale tohle za me nema smysl nejak vylepsovat. Spis si zaplat nejaky kemp na jare at na sport nebo na techniku.
:D
Přesně tak, do tohoto kolo nemá smysl investovat nějaké větší peníze kromě nutného spotřebního materiálu. Spíš šetřit na lepší kolo, pokud má potenciál stát se hlavním koníčkem.
Schovávat peníze v dnešní době je hovadina, chce to je dobře investovat
Oblečení
Cpat do tohle kola nad rámec údržby tohoto co se rozbije je nesmysl, zbytečné. Jízdní vlastnosti to zásadně nezvedne. Mimo za 3000 fakt lepší vidlice nezt osazena není. Leda pevná.
Mas paterak, koleniky, loketniky a dobrou helmu? Pokud ne, dej to do neceho z toho. Rozbit si hubu bez nasledku Te posune vic, nez „buh vi“ jaka soucastka na kolo. Az prijde cas a budes kupovat novej stroj, budes za to rad a nebudes vymyslet kraviny. Navic ty ochrany prvky Ti zustanou, to vydrzi dost
Paterak, koleniky, loketniky? To bude pri jezdeni na tomto kole potrebovat? :-)
Jak to muzes vedet?
Me kdyz bylo tolik jako jemu, tak jsem bez helmy v kratasech delal na mnohem horsim kole takovy veci, ze je mi z toho dneska zle. Taky to casto nedopadlo dobre. A to jsem celozivotni posera, kam bys tu trojku investoval Ty? Do travy?
Stacilo se podivat o radek niz a nemusel ses ptat :-)
Ja ten radek videl:)
Přesně, já sem třeba nenosil helmu do nedávna. V 6 letech sem si rozbil hubu, zabrzdil na štěrku, rozsekl koleno a jebl se palicou o obrubník. Do teď mám jízvu na koleně. Helmu teď nosívám, ale mám z ní zpocenou hlavu, a já mám dlouhý vlasy. Pohledám na internetu chrániče a podívám se k bike shopům.
Spocenou hlavu mají z helmy všichni, ale helma není na parádu a nejedeš předpokládám na přehlídku.
Helma je naprostý základ. Jezdit bez helmy je vrcholná hloupost. Je to stejné jako přecházet silnici se zavřenýma očima: můžeš to dělat léta, ale pak přijde jediný okamžik a končíš. Helma není na ochranu zdraví, helma chrání život.
Kdo je jelito, zůstane jelitem. Nicméně mladýho měli zpracovat hlavně rodiče, což se očividně nestalo.
Tak holt bude mít kliku nebo dojde k redukci … s tím asi nic nenaděláš.
Myslím, že pravděpodobnost je jinde. Nepotřebuje mít kliku aby se nic nestalo. Spíš by musel mít smůlu, aby se něco stalo.
To je něco jako emotivní reportáže v TV, kde moderátor dramaticky hlásí, že jen zázrakem se něco nestalo. Přičemž je zřejmé, že aby se něco stalo, tak by musela být velká smůla ;)
To je náhodou dobrej nápad. Pojedu až budu mít čas se podívat na takový věci. Rovnou i na světla. Díky
Na tohle kolo davaj smysl max lehci chranice na kolena. Nejaky ve kterych se da slapat. To kolo stejne nedovoli nejaky extra palby nebo tvrdsi teren kde by clovek vyuzil lokty, integralku, paterak.
Od Alpinestars je to pouzitelny a ani ne drahy.
Za zbytek bych koupil plaste, idealne kdyby to slo udelat jako bezdusaky
Kolo dovolí tolik, kolik si troufneš :-)
Já v sedmi letech na babiččině stadionu sjížděl ve Mšeně a jeho okolí kde-co. A jen jednou, při sjezdu Debří z Rovin k Muchomůrce (Debří jsem měl povoleno jezdit jen k Muchomůrce, ale z druhé strany, od Mšena), jsem si vykloubil loket. To už jsem měl zdárně za sebou skalky, tak jsem odbrzil torpédo (muselo se několikrát otočit klikami dozadu, aby zase zabralo) a nechal to rozjet. Jenomže pod tím závěrečným nejprudším kopcem blbě nastavený velký klacek a má muší váha neměla šanci proti obrovské kinetické energii tohoto rozjetého těžkého stroje :-)
Kokořínek stavěl můj děda :-)
Vim, ze si chces udelat radost, ale jak uz tu bylo zmineno, „vylepsit“ maximalne o plaste.
Spis bych to dal do obleceni nebo nejaky cyklokemp.
Utrat ty penize za doucovani cestiny.
Ale no taaak… je mu 14.
Vsak prave. Vzdyt ten nadpis vubec nedava smysl.
Právě proto, nepřijde mi úplně ztracenej.
A co jsem tam měl napsat
„Mám dát 3 litry do Češtiny aby tady týpek byl spokojený a škola vysmátá jak želva s mými penězmi?“
Tak normálně se lidi ptají – Za co utratit svoje peníze, ne na čem :) A kdybys to vlákno pojmenoval třeba – Co vylepšit za 3000, tak by se mohlo i stát, že ti sem lidi nepolezou jen ze zvědavosti o čem to vlákno je, ale hlavně poradit.
Jinak za mě si kup hadry nebo pořádnou helmu. Pokud jsi vybavenej dobře, tak to dej do šuplíku a pošetři na lepší stroj.
Pokud máš tu sedlovku nastavenou na normální jízdu (ne dole kopcom), tak bych koupil kratší představec. A klidně ty lepší pláště a lehký duše.
Co nějaké kvalitní nářadí na servis kola? To ti vydrží dlouho a když se na tomhle kole naučíš servisovat, tak pak na dražším nebudeš dělat zbytečné a dražší chyby.
Přemýšlel jsem co za 3k by dávalo smysl, a tohle dává velký smysl. Když na to má člověk trpělivost, dobře poladěné kolo může být lepší než dvakrát dražší kolo udržované tak jako většina těch co jsem viděl v servisu :)
Není to pro každého, ale stejně tak to platí o dílech. Jezdit víc z kopce radil bych nejdřív investovat do vidlice pak brzd a gum, do kopce co já vím asi kola a gumy.. Tak jako tak by to potřebovalo trochu našetřit, zatímco nářadí za 3k už něco dokáže.
Mám Yaho imbusy, a na kole vozím multi klíč. Ty imbusy na to použití 1× měsíčně jsou moc dobrý
S tím nářadím je to dobrý nápad. Na kolo je třeba spousta speciálního nářadí – jen na jeden konkrétní úkon a často i na konkrétní součástku, která může být na různých kolech různá. Pokud hodláš servisovat kolo sám (což doporučuji), pořádně kolo prozkoumej a zjisti si, co je třeba k nýtování řetězu, sundání tvých klik a středového složení, budeš potřebovat taky kleště na lanka, stahovák kazety, bič, centrklíč, montpáky, momenťák, gumovou paličku, šupleru, něco na odvzdušnění brzd, rovnák kotoučů, měrku řetězu…
Něco se dá i zbastlit za pár korun svépomocně (typicky bič, vyrážeč nebo lis ložisek či kladivo s nějakou podložkou místo gumové paličky).
Na montážní stojan jsem zapoměl, bez toho něco servisovat je trága.
Tak jen ten stoji 3+
Drtivá většina práce na kole jde bez problému udělat na obyčejném stojanu z Lidlu asi za 800. Mytí, běžné dolaďování a údržba. Pokud zrovna nepotřebuješ vyrážet ložiska nebo povolovat zarostlý střed tak neni potřeba nic dražšího.
Ten mám z Lidlu.
Zni to ze zaklad mas pokrytej, tak bych se asi pridal k tem gumam. Sice je to spotrebak a ne uplne neco cim si clovek udela radost, pokud to zrovna neni prvni Assegai :) Ale udela to obrovsky rozdil.
Jedine co se mi na tom nezda je, ze zas nema smysl investovat do moc dobrych gum, kdyz vidlice je slaba. Za me by byl nejlepsi upgrade asi gumy, vidle a brzdy, ale je mi blby doporucit brzdy nebo gumy, ktere by se do 3k daly sehnat, a povesit je na vidlici ktera se s lepsi brzdou nebo hodne prilnavou gumou bude prilis kroutit na to abys z toho neco mel. Pokud ale mas v umyslu nekdy kupovat lepsi vidlici, za kterou ale das (nevim kolik, ziju v dolarech :() minimalne 2× vic nez 3k, tak bych asi zacal tema gumama, pak casem vidli a az pak brzdy, jinak te ta vidlice zrani :)
Chci Tough Tomy 2.25, našel jsem je na Tsbohemia za 390Kč. Neboj, taky žiju v dolarech, chápu tvoje trápení
Dobrý plášť fakt nestojí 390Kč. A pláště jsou základ.
Tohle ale nevypada tak zle, ci? Ve starem shopu jsme meli nejake WTB co staly snad $35, tipuju ze v CR by to stalo do petikila, ale uz nenajdu co presne to bylo za verzi. Smes se zdala ok, za ty prachy mi to prislo fajn. Ale spis se ptam, sam za gumy davam mnohem vic i kdyz jsou za nakupku, s nicim levnejsim nemam zkusenosti :(
Jako nějakej vzorek tam je, ale to je tak celý. Tuhej nepoddajnej plášť s tvrdou směsí. Takže to ve výsledku nejede a drží dost mizerně. Ale zase vydrží tisíce a tisíce km. :-)
Na automatech
Začal jsi dobře, máš 1% na slušný kolo při dnešních cenách.
14letého kluka bych do sportu motivoval jinak.
A jak? Poraď mi.
To ti přesně neřeknu, má to asi každý jinak. Ale rozhodně nemá smysl řešit, že top kola jsou drahý. Top kolo navíc většina z nás nepotřebuje na to, aby se projela.
Například to nářadí co jsem o kousek výš zmiňoval. Když se naučíš kolo komplet servisovat a pochopíš, jak funguje, můžeš si pak stavět kola dle svých přání z jetých dílů. Za zlomek ceny pak budeš mít kolo, ze kterýho budeš mít velkou radost. Kromě inbusů se ti bude hodit např nářadí na stahování kazety, měrka řetězu nebo šupléra, mazání na řetěz a vidlici, montážní stojan, atd. atd. Ale třeba tě tohle nebude bavit. Mě hrabání se v kole třeba baví skoro stejně jako ježdění:)
Ono to je zabavny jen do chvile kdy mas jedno dve kola s podobnymi standarty. Jakmile jich mas vic a pravidlene je menis a potrebujes resit vidle/tlumice/loziska/vnitrni vedeni/… tak to zacne byt fakt voser.
Driv jsem taky mel 4 kola a vsechno kompatibilni a resitelne v ramci jednoducheho naradi. Dneska uz bych se strelil do hlavy, kdyz potrebuju na kazdy kolo specialni set veci.
Nahodou ja mel doted stejny naboj na kole do hospody poskladanem za $15 (patka je jediny dil co jsem na nej koupil), na RB i na Demu o 15 let novejsim nez to dojizdedlo a skoro 1000× drazsim :D Ted mi tu kompatibilitu rozbil Knolly s trapnym super boost :( Ale jinak kdyz clovek chtel, dokud RB neprestalo delat Bandit se dalo drzet jedineho praveho „standardu“ 135/142mm :D
Jediný standart vzadu je 150. Přece to nemůžou být takhle nezaokrouhlené hausnumera
5% slušnýho.
1%? Zas klidek :D. Tvl lidi tak do 15–18 let by tu ve vlastnim zajmu nemeli vubec chodit. Mladej kluk se na neco zepta a hned ho tu stsri chuji zacinaji sundavat, no vetsina asi zapomela ne sve zacatky :)
Přesně, normálně mi ho je líto, borci tady jak kdyby jeli jen na hodnotu kola, ale když si chce člověk užit zábavu, jde to i na levným kole, kazdej neskáče 5m vysoko, a ještě to vyhejtovani za češtinu…korektní podle jazykový příručky akademie věd to sice nebylo, ale pochopitelný naprosto dostatečně :-/
Dnešní svět je takovej, říkal jsem že nebudu mít na kolo dalších pár let, a toto je pořádná raketa rajtování po polňačkách. Nevím proč půlka komentů je „ušetři na další
To neni o tom, že bys potřeboval nový kolo. Jen, že se nevyplatí to stávající nějak zvlášť upgradovat. Zvlášť pokud nemáš peníze na rozhazování. Tou vidlicí v podstatě nic navíc nezískáš a trojka v …
Na upgrade se vykasli. Zjisti co te vlastne bude bavit jezdit. Tohle kolo je do startu ok, ale fakt nema cenu do nej sypat. Az zjistis vo vlastne chces, muzes se zacit rozhlizet na bazaru treba. Jinak utrat to jak uz psali treba za hadry nebo chranice, to se ti nikdy neztrati. Nebo si to nech na pripadne nakupy komponent co by jsi mohl rozsekat.
Protoze z naseho dospelackyho pohledu jezdis na kole „velky spatny“ a nema cenu do takovyho srotu investovat. Nikam te to na tok kole neposune a ty penize di i zazitokve uzijes podle me vic, kdyz koupis neco jinyho. Treba ten kemp.
Jediny, co dava smysl na tvym kole menit jsou plaste.
Myslim ze rozumim obema uhlum pohledu, ale podle mne se kolo neda vzdy delat uplne presne racionalne. Nekdy si proste clovek chce udelat radost a upgradovat bike, je to takova materialisticka motivace jit to vyzkouset a jezdit a me to casto treba pomuze se posunout o kus dal. I kdyz jsem vymenil Bandita za Bandita v Bruntal Finis, jezdeni se mi posunulo o level :) Mozna tomu pomohly novy dily, ale vis co se snazim rict.
Zaroven mi tu od zacatku rikali „Neupgraduj, kup novy“ a ja doted neumim setrit, natoz pred 10 lety kdyz jsem zacinal jezdit. Takze bych na kove lepsi kolo nikdy nenasetril a mozna by me to i prestalo bavit, zatimco postupnymi upgrady jsem se myslim vypracoval na docela zajimavou sbirku kol ( /flex hah) a vzdy kdyz neco nejde, svedu to na komponent a muzu ho potunit nebo vymenit a tak nemusim pracovat na svoji technice :D
V 18 jsem měl takové kolo – dostal jsem podobnou radu a taky to moc nechápal. Pokud u kol zůstaneš, tak dozraješ do doby, kdy Ti to začne dávat smysl ;).
Kúp si plášte
Ve 14 je nejvyšší čas začít pořádně kalit ubíral bych pozornost tím směrem…
Ještě ho v tom podporuj.
Maso žereš?
Jo, ale radči si dám pořádnýho burgera, než se někde zliju, jak zákon káže. Koubiku, ty určitě vegetarián taky nejseš, nemáš mě co vyčítat.
To nejsem, jsem příkladnej masožrout :-) Tahle otázka se ale používá zpravidla tam, když někdo nepochopí vtip. Nepředpokládám, že by tu někdo soudnej nabádal čtrnáctiletýho kluka k tomu, aby začal chlastat, obzlášť ne DejfSejf, kterej nás tu denně zásobuje slušnou nadílkou vtipů – díky mu za to! Takže asi tak.
Díky mu za to, ze na veřejným fóru nabádá anonymního 14 letyho kluka, kterej chce jezdit, chlastat
Třeba ho nabádá ke studiu strojařiny, přesněji řečeno metalurgie ;-)
Navic zacinat ve 14 je uz je na vrcholovou ligu v chlastani pozde ;)
Takze maximalne nejaka rekreacni druha/treti.
Ale možná je to ještě pořád dobrý věk na začátek s heroinem.
Za ty prachy může být bezva dárek pro tátu pod stromeček :-D
Jo to je tvůj syn, aha ;)
Pozvi nějakou kámošku do kina ;)
Heh. Na cem to utratit dostava novy rozmer:))
Za 3k už je vcelku slusnej eskort ;)
Ale co by pak řekl rodičům, kdyby se ho zeptali: „A kde's ty peníze proj*bal?“?
Edit: Pak by ale zase byla jednodušší odpověď na zakladatelovu otázku – na malířském náčiní.
Blahopreji k zivotni moudrosti
Za Ford bych ani 3k nedal!
Teď mě napadlo: cyklocomputer nebo cyklohelma nebo sporttester či chytré hodinky.
mas nejaky typ do 3k na hodinky?dekuji
To je v dané situaci snad ještě horší investice než XCR vidlice.
Podle mne zalezi co s kolem chce delat. Na jezdeni po trailech a na to se na kole trochu bavit je to uplne k nicemu, a i ta XCR by byla lepsi i kdyz to neni zadny zazrak. Naopak na poceni do kopce a trenink mi hodinky co umi merit tep a GPS prijdou dost uzitecny. Teda z moji zkusenosti 1 mesic nez jsem je znicil spolu s kolem a helmou :(
Imho ti to v rannym začátku vůbec nic nedá.
Je ti 14, chceš jezdit, máš mraky času, máš kolo na prd a žádnou výbavu okolo. Máš trošku peněz a koupíš so hodinky abys měl „fancy data“ a víc nic? Asi ne.
Do kola doporučuju nalejt jen to nejnutnější – pláště, možná gripy, sedlo, pedály (to ti pak zůstane i na lepší kolo). A zaměřit se spíš na základní nářadí na údržbu (protože i nejlepší kolo je na prd když je ve špatném stavu a na servisu se dá hodně ušetřit) + oblečení – speciálně pokud chce jezdit i v zimě a horšim počasí.
Gripy mám, pedály taky. Jestli seženu sedlo WTB Volt do litru, tak si ho koupím. Plášte Schwalbe Tough Tomy 2.25.
Ve 14 jsem dostal favorita a jezdil a jezdil,nejakou udrzbu jsem neresil,tak leda klinky.
Mě třeba GPSka na kolo dostala k ježdění, nikdy předtím jsem nejezdil tak dlouhé trasy jako s ní a otevřelo mě to úplně jiné obzory, ale dneska už to asi zvládneš s každým mobilem, tak nevím.
Varune, na fotce v úvodním příspěvku je tvé kolo ve svitu zapadajícího slunce. Kup si pořádné osvětlení a příště nám ukážeš fotku za svitu měsíce. Prostě nebudeš muset chvátat domů před tmou.
Světla mám. Ale jsou celkem na
Pokud na to budeš koukat rozumně, tak komponenty na tomto nemá smysl měnit. Jezdi, jezdi a opravuj nejnutnější a přitom šetři na nové lepší kolo.
Nicméně k útratě tvých 3000. Jak zde již bylo navrhováno: oblečení, nářadí, příslušenství (cokoliv co použiješ a budeš používat ikdyž budeš mít jiné kolo v budoucnosti)
A teď jeden můj tip: Na tvém kole na fotce vidím namontované platformy. Za 3000 můžeš přejít na systém nášlapných pedálů. (Pedály do 1000 nové (300–500 bazar) a boty kolem 2000 v pohodě seženeš, na začátek i za méně.
Nášlapný nechcu, rozbiju si hubu, a díky nášlapným ještě víc. Jezdím velký kopec, 40 stupňů aspoň, a to máš díra po díře díky traktorům, a hned velde je měkké pole po obou stranách. Zabrzdím na špatným místě a času, letím přes řídítka a do pole. S nášlapnýma letím s 14 kilovým kolem do prcky.
Člověče, máš fakt zajímavou Češtinu. Jestli jezdíš 40 stupňů kopec, šel bych do té přilby.
Ono se teď fakt říká „do prcky“?
Tohle opet hrozne zalezi na tom co jezdis. Z tvych odpovedi si zacinam tvorit obrazek, a chapu ze te to tahne spis do lesa a kopcu nez tocit bezmyslenkovite nohama, ci? Stalo by za to se trochu rozepsat, na co kolo vlastne mas, jak moc jezdis a jestli kolo mas jako doplnek; nebo dychas vzduch z pneumatik, pijes jen bezdusove mleko a jis hrabanku a kolo je tvuj nejlepsi kamarad a zaroven pritelkyne (= normalni clovek).
Naslapy jsou rozhodne volba a ne nutnost, ale troufam si rict, ze na platformy je nutnost mit dobre boty. Kazdy do mne hustil ze si mam koupit 5.10 a ja nevedel o cem mluvi, ze moje boty jsou v pohode. Pak jsem jedny koupil a pochopil. Ted uz je na trhu moznosti vic co drzi dobre (Specialized, UnParallel, Shimano) a jsou asi kvalitnejsi nez 5.10, rekl bych ze UnParallel i drzi lepe. Byla to jedna z mych prvnich investici do „doplnku“ ke kolu, a posunulo to moje jezdeni o hodne. A zrovna to by mohlo byt kolem 3k ne?
V Německu nebo UK se dají Five Ten Freerider koupit do 2 tisíc… Akorát jestli mu je 14, tak mu asi ještě poroste noha. To by bylo na prd pak vybírat velikost, aby se v tom dobře jezdilo a zároveň to chvíli vydrželo.
Tak to s 5.10 nebude problem, ty beztak vydrzi tak pul roku rok.
Tyhle ted mam na chozeni, jsou to slusny boty, a rekl bych ze z 5.10 maji spis lepsi vydrz. Jsou trochu mekci ale to asi nemusis resit dokud nebudes jezdit na 150mm+ zdvihu :)
Jen podrazku u nich za sezonu nebo dve spolehlive znicim tak ze jsou v ni diry. Jako ze uplne, na boso :) UnParallel Dust Up jsou v tom rozhodne lepsi, ale nikde v CR je nevidim. Nicmene v Kanade se taky nedaji koupit, tak jsem jim napsal, a oni mi poslali kod na slevu at si to koupim z USA, no a ta sleva byla takova, ze vysly mnohem levneji nez cokoliv co je k mani tady. Tak jestli te to zajima, me stacilo napsat jednu zpravu tady: https://www.unparallelsports.com/contact/
(neplatej me za reklamu, fakt! Jen jsem z tech bot nadsenej :))
https://www.sportisimo.cz/…o-sp/397381/ používám na platformy tyhle a spokojenost. Roste ti noha, a tohle na zkoušku není velká investice.
Ale zkusil jsi někdy 5.10 nebo něco (hodně) podobné úrovně? Nerejpu, jen se ptám. Protože já byl taky spokojený, ale pak jsem zjistil že můžu být mnohem mnohem spokojenější. Pořádné boty byly jedna z nejvíc znatelných věcí co změnily něco na kole k lepšímu.
Nikdy ne, teď mám nějaký random boty z Daichmanu za 700
https://m.deichmann.com/…ppserver80t6?…
Jako jo, brácha má bot jak nasratých a má hodně Adidasek ale ne 5.10, ale ty Adidas byly hodně dobrý.
Nezkoušel, protože se mi taková investice nevyplatí. Je mi 62 let, týdně ujedu po lesních cestách a lese tak do 70 km. To jsem raději vrazil prachy do dobré zimní bundy :D
Já kdysi jezdil asi 10 let v nějakých skejtackych botách a přišlo mi, že jsou super a nic lepšího být nemůže.
A pak jsem si jednou koupil fiveteny. A to jsem čuměl, jak to, že taková bota může být úplně jinde :-)
No a teď je mám na zimním ježdění do práce (v létě naslapy), a je v nich i teplo.
Fér, to se bez bikových bot asi obejdeš v pohodě. Já jezdím daleko míň než 70km na vyjížďce, ale za to potřebuju nohy jak přilepený :)
Právě. By bylo dobré kdyby se k tomu vyjadřovali jen lidi kteří mají zkušenost s obojím. Protože dokud člověk nezkusí lepší řešení tak nějak vyžije s tím horším a ani neví.
Za mě neni třeba hned 5.10 apod., ale aspoň nějaké pevné skejtové boty s měkčí plochou podrážkou. Ty se dají sehnat docela levně. Obyčejné kecky, boty na běhání nebo turistiku jsou naprd a kolikrát i dost nebezpečné.
Napíšeš, že se k tomu mají vyjadřovat jen lidi se zkušeností s obojím a pak doporučíš typ bot, které jsem nabídnul jako levnější alternativu, bez zkušenosti s lepší alternativou.
Tak jaký má smysl tvůj příspěvek?
Vycházková obuv zrovna není to co mám na mysli.
Mě na platformy vyhovují, tak jsem je doporučil.
Hele, na kole jsem vlastně každý den, když je hezky. Kolo je můj kamarád. Až bude hezky, natočím co jezdím. A fakt akorát šlapu jak blázen nahoru, jinak nešlapu dolu.
Tak pak jde o to, jestli nahoru slapes jak blazen s cilem ze si uzijes tu cestu dolu; nebo jestli te bavi se prekonavat i nahoru. Tak jako tak natoc, rekne to vic nez tisic slov :) Ja treba taky slapu do kopce jak blazen, ale pri nakupu / nastaveni komponentu a doplnku na to slapani neberu prakticky zadny ohled, protoze mi jde ciste o funkci pri ceste ze zkopce. Hodne lidi to ma presne naopak, tak je potreba ty priority ujasnit at ti tu neradime blbosti :)
Jezdím velký kopec, 40 stupňů aspoň – Trepifaixl se vrátil!
Konečně to někdo hrotí tak to má bejt! To nebude daleko k tomuhle ne? :D
Tohle má ovšem 40 stupňů možná jen někde v nejprudším místě ne?
Záleží kudy tam vletíš, ale začátek je více méně drop. Vršek je určitě přes 45 kousek, pak se to uklidní ale podle mě tak na těch 40 docela dlouho než se to začne rovnat. Jestli si dobře pamatuju tak je to 200m ele na 250m, takže nejakých 38 průměr by podle mě mohlo sedět. A možná vůbec, vím že to umí klamat, ale Aggy tomu říká drop do výtahové šachty :)
Zkusím to dneska natočit. Nebude to nic moc ale co nadělám.
V pohodě, nejsme tady na přehlídce mediálních umění ani na rampage :)
Ne, že bych těm údajům nevěřil, ale je to prostě šílené. Nicméně, jelikož jsem už viděl video jak Cam McCaul sjel Courbet's couloir, tak už jsem ochoten připustit, že takové věci někdo je schopen sjet na kole.
Právě proto, že podobné věci znám z lyží, které se ještě dají pochopit – i když i na nich je to pro většinu lyžařů dost nesmysl.
Hele šílený to je.. Ale jak říkám, nedám za ty čísla ruku do ohně. Ale víš co jezdím, a nad tímhle jsem stál aspoň hodinu než jsem si to srovnal v hlavě, protože prostě jak tam dropneš tak už jenom zrychluješ až dolů.. Mimo Utah jsou to možná největší šůty co se na kole jezdí. Posledně když jsem tam byl tam byli i 2 pro Freeride lyžaři, a jeden říkal potom dole že se asi nikdy tolik nebál.. Je pravda že lyžovat na písku je asi něco jinýho :D
Lyžaři to jeli v létě na písku? Kua, myslím, že jsem už takové video i někdy viděl. Se mi zdá.
Jinak, tam na lyže to asi bude trochu blbý povrch – moc tvrdé.
Tohle je z toho víkendu, najdi kachnu :)) Myslím že tam ty lyže jsou, dlouho jsem na to nekoukal.. https://m.pinkbike.com/…-canyon.html
Tohle je podle mě ale lepší pro představu co jsme tam byli 2019: https://m.youtube.com/watch?…
No nevím takhle to vypadá tak na 30, ale fotky zkreslují :D. Já vím že při tlačení 40% už mám vážné problémy se na ten kopec s kolem vůbec dostat.
Ale jo ten schodek vypadá že bude dost přes 40…
40° =/= 40%
hmm to nás dostává ke krásný 84% stoupání, to už bez lana do kopce nedávám…
No, tohle nevytlačíš :) Ani bez kola to pěšky nahoru nejde. Ten strmý vršek na fotce není vidět, je to dlouhý..a když chceš další lap, obejdeš to po hřebeni a i ten je tak že 2 kroky nahoru o jeden sklouzneš zpět.
Fakt si nechci vymýšlet nějaký čísla, ale doteď je to jedna z nejstrmějších věcí co lidi na kole jezdí, a je to 200m převýšení s tím že jak se rozjedeš, samozřejmě nezastavíš.
Ty fotky jsou zlo, pak to vypada jak nejaka naklonena rovina. Pak se postavis nahoru a prejes si hnede bezpecnostni trenky :D
Jako mě to z fotky ani nepřijde že to tak kreslí, ale podle mě proto že to znám, a vím jak to jede. Když se na tu fotku podívám že vlastně jedeš traverz tak to tak strmé nevypadá,ale pro představu to už mám za sebou tak 100m a pořád to zrychluje :)
Tak teď jde o to, jestli tohle je to kam by chtěl varun směřovat :)
Jojo, tohle přesně bude jezdit!
:-D :-D :-D
Tak pise smerovat, pockej za dva roky. Se tu posadime na zadek a bude :D
Přesně, úplně vidím jak s pahylem a mr.duckem skáčou ten train gap, jezdí tady tenhle zlebik, a další známé bc points. A o tom později jak jezdí s Remym, ale je lepší :-D
Pahyl :D toho sem naposled potkal v Tosovicich a pry jed ja nemam retez budu te brzdit, no jeste ze sem ho nechal prvniho aspon mi ukazal rychlost na ty lavice :D
No ale počkej. Dyť je video, jak tam borec spadne, a normálně se zastavi celkem rychle.
Tělo se nekutali az dolů, jako je tomu ve zlebech co se jezdí na lyžích.
Záleží kde asi. Kamoš spadl a říkal že to zastaví dost rychle díky konzistenci toho písku. Já spadl úplně poprvé hned na začátku, ale to jsem se šprajcnul v jedný z těch úzkých „šácht“ kterýma tam vjedeš tak jsem zastavil hned.
Ale kamoš si to zkoušel jednou zkrátit nahoru jen pod úhlem nahoru jak když jdeš BC skiing, a nedostal se nikam.
Protože to je ještě prudší. Tohle je nějaká dost drobná suť, štěrkopísek, což má nějaký sypný úhel a víc to prostě nejde. V těch žlebech je spousta sněhu a pod tím skály, to co z nich odpadne se skulí dolů.
Šel jsem na Sassongher v Dolomitech a při sestupu dolů jsme tam viděli opřeného gravela o skálu. Nikomu nebylo jasné jak se tam dostal a jak pojede ten sešup dolů. Lidé jsou různí. Foto, jen nevím jestli bude fungovat odkaz: https://miici.rajce.idnes.cz/…r/1398895402
funguje. zajímavé. edit: mažu svůj dovětek, hypotézu. nebyla dobrá.
On se gravel dobře nosí…není těžkej a ani dlouhej.Tady na tvé fotce to neznám a netuším jak náročné to je, takže to beru podle sebe…často se pohybuju kolem skal, kam vede cestička, ale sestup jsou třeba vytesaný schůdky atd
Jde to:-D
A to ho šmejkneš nahoru jenom proto, aby ti ho dole neukradli? :D
Sranda :D
Ne…vyjedu nahoru, ale dolů se třeba kus nese.Nebo obráceně, potřebuju to vytáhnout nahoru, odkud se pak dá jet dál :-)
Posílám číslo účtu…
Jestli jezdíš i v zimě, zvaž třeba merino první vrstvu, zejména pokud pokud, jak píšeš, lítáš na kole nahoru dolů. Jinak určitě spotřebák jako pláště bude lepší než vidla v této cenové hladině.
Jako nechci se nikoho dotknout ale fakt tohle vlákno berete vážně nebo se jen sarkasticky bavíte?
Klučík píše jak jezdí minimálně 40% svahy – kdyby je jezdil nahoru musí mít nohy jak Rambo a na vyjíždku sebou náhradní řetězy, no a kdyby je jezdil dolů na tom co tady dal za fotku tak mu nejdřív uletí ty odrazky než se mu to kolo rozpůlí na dvě části, z kol se stanou osmičky a on by už nikdy nic nenapsal.
Hlavně kdyby něco takového jezdil – pokud to není 3 metrový sjezdík za barákem – tak by se tak blbě neptal co potřebuje, ale věděl by to a asi by valil na jiném levelu kola.
Prostě za co utratit 3 litry? Jak tu padlo za nějaké doplňky cyklohadry a td na tom kole nemá smysl nic řešit a rozhodně se na něm nejezdí 40% svahy v terénu a pokud vím tak v ČR asi nebude silnice se 40% sklonem nebo někde je? Mám za to ze nejprudší úseky jsou u nás kolem 25%.
Jenže on mluví o 40°, to je sklon blížící se 100%.
Moje chyba.
Počkej, on někde psal, že jezdí 40 stupňů?
Jsem si toho nevšiml. Pak tedy klobouk dolů a všechna cest!
Tady a pak se to rozebiralo.
A jo. Tohle.
dyť je to 14 letej kluk proboha, tak plácnul 40 a někteří se z toho můžou pominout. Vůbec neřeším to pomlouvání kola, co bych ve 14 za takový kolo dal.
No právě taky to neberu vážně to jak psal jaký bomby jezdí a jediné co bych řešil je jestli si má koupit cyklohadry nebo spíš jiné vybavení nebo to utratit v cukrárně.
Měl jsem potřebu se tady na BF asi dvakrát zeptat na řešení nějakého problému, ale když četl, jak skoro z každého dotazu se tady udělá z tazatele blb, raději jsem sednul na kolo a jel se zeptat do servisu, jak to řešit. Zatím se mi tam dostalo vždy odpovědi a nebyl jsem za blba (třeba si to servisák řekl, když jsem odešel, ale to už nebolelo :D )
Myslím, že ten hoch se tady už víckrát nezeptá, pokud není splachovací.
Člověče – já mám naprosto jinou zkušenost. Cokoliv jsem potřeboval poradit, tak jsem díky B-F vyřešil. Mimo jediné věci (kazeta na cizím kole, co jsem servisoval). Řekl bych, že tady platí – Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
Nicméně je fakt, že by staří B-F harcovníci mohli brát více v potaz, že je to 14 letý kluk.
Tak to jsi z těch šťastnějších. Mě může vždycky šlak terfit, když vím víc než servisák (a to nejen v cykloservise). 3× jsem narazil na blba (nebo jen neochotnýho) a od tý doby si dělám vše sám za podpory B-F.
Poprvé jsem v Táboře s prvním problémem objel 4 cykloservisy a ptal se. V jednom jsem narazil na odborníka. Když tady na BF nenajdu odpověď, tak u něj ji vždy dostanu a i rady k nezaplacení :D Díky jeho radám si na kole zatím také dělám vše sám.
Jo ja to pochopil jako uplne normalni dotaz kluka, kterej nasetril nebo dostal od rodiny 3000kc a bavi ho kola. Zkouma to po netu, chtel se zeptat zkusenejsich, u toho navazat kontakt s dzlsima bike positive lidma. Dokonce jsem k nepochopeni ostatnich i dokazal precist ten nadpis, aniz bych mel problem ho pochopit.
Celkove se da rici, ze on konkretne chape princip internetovyho diskuzniho fora lepe nez Ty. Vtipy v nasi kulture patri vsude a nic proti nim nemam. To urcite nenastvalo ani jeho. Ale to jsi tu splodil je pouze trapnej pokus o to zamachrovat nad 14 letym klukem po netu, a jeste pozde
Pláčeš na špatném hrobě. Dotaz jsem taky pochopil a ani jeho styl mluvy/psaní jsem neřešil.
Napsal jsem k tomu že nějaké doplňky/cyklohadry.
Co mě udivilo, byla ta diskuze nad tím jaké jezdí svahy a jak se to kolem toho rozjelo (do čehož jsem se nezapojoval) a když tady vidím jak to frčí tak mne jen udivilo, že to někdo bere vážně.
Ano asi se sekl místo 4 napsal 40. Jestli to myslí vážně tak buď nemá odhad nebo ,,asi jinej oddíl”
S původním dotazem jako takovým já osobně nemám sebemenší problém.
Přidám ti další 3000 když mi sestavíš tréninkový plán abych taky vyjel 40° výjezdy.
budeš potřebovat: lano, vklínence, friendy, presky, pohorky…
Pokud to není tvrdý podklad tak by mohl být dobrý cepin a mačky.
Tak jsem to plácl. 3/4 odpovědí je jenom o té píčovině co sem řek.
Neber si to osobne, kdo vi co jsou v realu zac:)
Hlavne jezdit ve zdravi a at Te to bavi, zbytek jsou malichernosti
Hlavne se nenech tady tema honimirama odradit. Tak nejak kluci uz od perinky vsechno vedeli nejvic nejlip.
To vubec neres, ja si logicky muzel zamachrovat ze jezdim kolmo, ale spis jsem se snazil zeptat, jestli prave jezdit tech 40 stupnu je neco co te laka. Jinymi slovy mi porad neni jasne, jaky je „cil“ upgrade kola – jestli chces aby bylo zabavnejsi z kopce, nebo lepsi do kopce nebo neco mezi :)
Jinak jak uz jsem psal, kazdy tady, vc. mne je trochu zabedneny v tom svem vlastnim stylu jezdeni a podle toho ti poradi. Je dulezite si rict co od toho chces, a hlavne to rict nam at muzes dostat relevantnejsi rady, protoze zatim tu mas rady od silnicaru po sjezd a kazdy ti spis poradi co jemu dava vetsi smysl zejo :)
40 stupňů – tím myslel teplotu vzduchu v létě před pár lety.