• Patt

    Nazdárek bikeři, mám za se už pár pár kol, z toho 5 fullů a chtěl jsem si poprvé udělat radost fullem v carbonu, ale spíš jsem slyšel věty ve stylu, že carbon pro full je blbost. Že to kolo hodně ztratí na vlastnostech jako je akcelerace a rychlost.

    Tak šup sem s názory, jsem moc zvědavý, kam se dostane tahle debata…moc díky za každý…a zatím se tu mějte. :-)

    0 0
    • TJK  

      :-) totalni blbost, pokud jde o kvalitni ram, tak nizsi celkova vaha a srovnatelna, ne-li vyssi tuhost je ve prospech karbonu… kazdopadne system pruzeni a k tomu idealni tlumic ti da hlavne ty vlastnosti ktery hledas!

      0 0
      • marapara  

        jj, s tím bych souhlasil.

        Ke prospěchu hliníku hovoří výrazně nižší cena rámu/bika. Přece jen karbonové rámy jsou stále dost drahé a ne každý si jej může dovolit. Takže je to i otázka peněz, jestli jich člověk má tolik, respektive je ochotný dát o tolik víc za rám z karbonu a bude mít třeba o nějakých 100–200 gramů lehčího bika. Cenový rozdíl ale bývá i desítky tisíc.

        V jízdních vlastnostech u fulla asi nějaký zásadní rozdíl nebude, možná bude trochu víc znát u chrtího fulla. Ale rozhodně bude lehčí o nějakou tu stovku gramů, než hliník.

        0 0
        • MlokCZ  

          Váhový rozdíl může být i vyšší. Třeba u Sterea je to 0,5kg, což už není úplně málo. Já jsem ale za to ty prachy navíc ochotný dát nebyl.

          0 0
          • marapara  

            Půl kila je celkem dost, to bude asi už extrem. Jinak věřím, že běžně 200, 300 i 400 gramů dolů mít budou. Pak už je to ale otázka peněz … většina lidí asi nebude ochotna připlácet desítky tisíc navíc.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já mohl mít karbonovou verzi za +9tis. navíc. O tom bych ještě uvažoval, jenže se pak ukázalo, že to není za stejné osazení a v karbonové vezi za 10tis. tam nebyly The One, takže to už jsem na to kašlal i přes 0,5kg rozdílu.

              0 0
              • marapara  

                Jo to je jedna věc, občas tam je rozdíl do těch 10 tisíc, což by ještě často bylo přijatelné, ale často je to odrbané na komponentech. Tlumič tam už není Fox, ale RS nebo Suntor, kliky Deore místo SLX nebo XT atd. Teď nemluvím konkrétně o Stereu, ale jak to chodí všobecně u jiných značek. Buďto je kolo na karbonovém rámu stejně vybavené jako hliník a je výrazně, třeba o 20000 dražší, nebo je třeba „jen“ 8–9 tisíc dražší a výbava je o třídu nebo 2 níž.

                0 0
        •  

          navíc náchylnost karbonu k poškození není zrovna velký důvod si něco takového vzhledem k ceně pořizovat, jen tento týden jsem viděl 2ks rámů kterým spadnul řetěz za nejmenší převodník a prodřel karbon skrz nazkrz (asi jim to tam spadlo opakovaně) a jeden kousek kterýmu se zapíchla po pádu brzdová páka do horní rámové trubky a udělala tam krásnou díru, o poškození spodních rámových trubek od odlítajících kamenů se snad rozepisovat nemusím (na to jsou ochraný nálepky, za mě budu vozir raději pár gramů hlíny navíc při podstatně nižší ceně rámů než abych byl pak nasranej že mám poškozenej/zničenej (i když opravit se dá lecos) karbon rám

          0 0
          • jonti  

            Rozbita horni trubka od riditek neni nic neobvykle ani u hliniku, stejne poskozeni od retezu.

            Bych se karbonu nebal, jde jen o to, jestli na to mas cash, nevyhody jsou minimalni.

            0 0
            • McBlacky  

              na jediný kolo na kterým jezdíš pořád a nešetříš ho -pokusuješ sjezdy atd- tak tam se to prodraží.

              na závody je to jasný volba. Ale tam se jede na dojetí a když něco není na oči v tý kudle hned 100% tak radši pěšky.

              0 0
    • *Petr*3  

      Když na to člověk MÁ tak karbon, ale hliníkem mimo o něco vyšší váhy co se týče jízdních vlastností u fůla neztrácíš vůbec nic. U celých kol akorát na hliníkových modelech nikdy nebude taková výbava jak na karbonovém.

      0 0
      • marapara  

        Ad poslední věta, je to ve skutečnosti právě naopak. Pokud to není myšleno, horší výbava na karbonovém než hliníkovém…

        0 0
        • fousek  

          Zas nejdrazsi Epic je karbonovej a zadna verze z hliny nema to samy osazeni

          0 0
          • McBlacky  

            protože by hlína stála řekněme 150táců. Kdo chce dát tolik peněz, tomu příplatek 27000 na karbon nepřijde zásadní :)

            0 0
    • cukerko  

      ked na to mas tak karbon, ale kvalitny, nejaker renomovanej znacky. videl som par porovnavacich videi, kde mal hlinik a karbon a po oboch buchal kladivom a stisol ich vo zveraku, karbon sa drzal ovela lepsie, hlinik sa deformoval okamzite. na druhej strane by som karbon s tymi skrytymi poskodeniami menil tiez, ale myslim ze kvalitny karbon ma este lepsie vlastnosti ako hlinik, naviac nestarne.

      0 0
      • Kubiczech  

        Je pravda, že pokud kupuješ karbonový rám za účelem třískání kladivem do něj, tak ten test má nějakou relevanci… (:

        0 0
        • cukerko  

          o niecom to aj tak hovori, ale mas pravdu

          0 0
          • DaSnail  

            o tom, že pokud kupuješ karbonový rám za účelem třískání kladivem do něj, tak po „teste“ vypadá karbonový napohľad lepšie?

            0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      JE to o penězích:) Pokud je máš, tak full v carbonu bude špička:)

      0 0
    • smallbrother  

      …připrav se, že v karbonu budou rány od lítajícího kamení do rámu daleko líp slyšet. :)

      0 0
    • oldaka  

      koupil jsem carbonovej full s tim, ze vlastnosti ramu vydrzi dyl nez u hliniku. Kamarad ma hlinu Epica 4 roky a rika, ze ram hrozne zmekl a vsechna tuhost sla do haje. Doufam, ze s carbonovym ramem se mi to nestane. nebo je to blbost?

      0 0
    • RomulusP  

      Tak Patte,jestli na to máš,ber jednoznačně karbon.Ovšem od renomovaného výrobce co s ním dělá deset dvacet let.Pak jsou jeho vlastnosti lepší než hliník,hlavně neměnost v těch vlastnostech.Mé subjektivní pocity-neskutečně rychlé kolo,zrychlení super,tuhost ani pod mým více než metrákem ekcelentní.V dneš­ním stádiu vývoje se vážně nemáš krom no name rámů čeho bát.Pravda je ale ta,že časem si i na carbon zvykneš,že ti ani nepřijde na čem jezdíš.Ovšem do té doby než zkusíš zase jiný hliníkový rám,to si po opětovném přesednutí uvědomíš jak si luxusně vozíš pozadí.. :-)

      Občasné plky,že karbon není materiál budoucnosti,že se horší v tom a v tomhle ber jen jako folklór těch co ho ještě nemají.Když koukneš na nové kolekce biků zjistíš,že už pomalu prosakuje níž a níž.Všechno je to jen o penězích kolik kdo může nebo chce do svého koníčka dát.

      0 0
      • bestom  

        Přes zimu sem se tím taky zaobíral ,jestli koupit hliník nebo carbon ,chtěl sem samotný full rám do 20tis ,původně se mě líbil RB IQ ,pak sem ale pořádně prošel net a našel že se dají za tu samou cenu v německu na ebay sehnat carbony Scott ,merida,ghost atd..tak nebylo co řešit ,nakonec sem vybral Ghost lector worldcup ,váhově to bude kvuli robusnímu zpracování asi podobný jako hliník ,ale pevnost a odolnost by měla být uplně jinde než nějaký slabý skořápky

        0 0
      • marapara  

        Ale tady se bavíme o celoodpružených kolech, ne o HT. Krom nižší váhy nijak zásadní rozdíl u karbonových a hliníkových fs rámů nepoznáš. Možná u těch nejchrtějších ano, ale jinak asi moc ne. U HT je rozdíl samozřejmě hodně znát. Karbon obsorbuje více rázy, má lepší „pružnost“ vůči nim, hlíník je tuhý. U FS se ale tyto rozdíly docela smazávají.

        Nicméně, já jsem pro karbon i u fullů. Když na to člověk má a je ochoten připlatit mnohdy nemalý peníz, tak proč ne. Alespoň rozdíl ve váze bude znát.

        0 0
        • Mamut  

          Je ale namieste otazka, ci keby ten cenovy rozdiel medzi Al a karbonovym ramom investoval do zvysnych sucasti biku, tak ci by nedosiahol hmotnost este nizsiu, alebo rovnaku, ale zase ziska viac miest v CR, kde mu ten ram opravia. (Aj karbon sa da opravit, ale ludi, ktory to zvladnu bude IMO o rad menej ako tych, ktori dobre zvaria hlinik.)

          0 0
        • RomulusP  

          Však já také mluvím o fullech…

          Neřeším různé testy,tabulky,sys­témy atd.Z toho by se normální člověk zbláznil,nejlepší je prostě na to skočit a projet si to.Na každé značce se jezdí kapánek jinak.Měl jsem na mysli ale ten obecný fakt,že jak carbon vlítl do HT a nyní ho najdeš i u biků okolo 30t,tak se čím dál víc objevuje a bude objevovat u fullů (viz dlouhodobí odpůrci carbonu-Santové C.).To je život.Má totiž oproti AL těch výhod víc,tak to beru,tak to je.Stačí se mrknout na západ od hranic.Sem to také dojde,neboj.

          Jinak jsem jezdil jak ocel,tak hliník (HT i full),teď mám fulla z uhlí a neměnil bych.

          Ale to je můj názor.

          0 0
          • Jedlon  

            Za 10 let budou všichni jezdit Carbon, cena je samozřejmě zásadní, ale zanedlouho bude srovnatelná s hlínou.Myslím si.

            0 0
    • roud  

      Je to jen o ceně pokud na to máš jdi jednoznačně do carbonu ;o]

      0 0
    • jIrI___  

      Jak psali ostatní. Pokud máš přetékající peněženku, tak není důvod brát hliníkový rám.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.