• kralovek

    Chtel bych si koupit maratonskeho fula a protoze jsem radsi vrchar nez sjezdar je prome dobra stoupavost nejdulezitejsi. Sugar uz se na 26" nedela (az na top verzi) a na cake jsem zatim nikde nenarazil. Taky se mi zda gary fisher dost drahy. Muzete mi poradit dalsi ram s podobnymi vlastnostmi jako genesis? Diky

    0 0
    • Pekáček  

      Hele a planže?áka nechceš?

      0 0
    • Daf  

      Nova merida s SPV tlumicen, popripade Specialized Epic. Porad to ale nebude ono pevnak je pevnak :)))

      0 0
      • kralovek  

        Merida??? ale meridy jsou obecne dost kratky ne? … teda jestli se na tom neco nezmenilo. Genesis je obecne hodne dlouha a o to mi prave jde.

        0 0
        • Daf  

          Dnes uz ty meridy zas tak kratky nejsou. Tak dlouhe ramy jako dela Fisher asi nikdo jinej nema.

          0 0
    • robero  

      ja myslim, ze je to prave naopak – sugar je na 29" jen v top verzich… Na 26" je jen nelevnejsi verze Sugar 4+ a dokonce je ted na nej nejaka akcni sleva skoro 9 litru! Ale otazka je, jestli ti bude vyhovovat komponentove… :-( http://www.garyfisher.cz/…kce05big.jpg

      0 0
      • kralovek  

        jo jo mas pravdu … prehlid jsem se. Je fakt ze 4 bych opravdu nechtel

        0 0
    • Palo TT  

      A co takto Giant NRS. Pomer cena/vykon velmi slusny a stupavost este lepsia ;)

      0 0
      • Spawncz  

        Tak GIANT NRS mam, ale jen cca 2 mesice, tak az budu mit vic zkusenosti napisu, jestli mate zajem ovsem :o)

        Ale uz ted vim ze original NRS tlumic je dost mekej, takze poooooradne nafoukat.

        Spawncz

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Jak muze byt originalni vzduchovy tlumic dost mekky? Vzdyt je to taky NoSag system.

          0 0
          • Spawncz  

            nevim co je to NoSag system, ale zkouseli ho kluci z teamu a kdyz to nafoukal na svoji vahu (podle sveho fulla) tak se mu to zdalo hodne mekky. A to neni pocit jen jednoho clovicka je to pocit vice lidi co si to zkusili a vsichni maji fully. Mozna ten tlumic chce jen kapanek vic nafouknout a bude v pohode. Jak jsem psal mam ho cca 2 mesice tak jeste nemam vse vychitany ale tohle o tom tlumici je nazor lidicek co to zkouseli.

            Spawncz

            0 0
            • Pá-dlista1  

              NRS prej „pracuje“ nejlip, kdyz se nastavi bez SAGu. Kazdy ram ma taky jine prepakovani a jinou charakteristiku. Ani vidlice nemuzes nastavovat pausalne jen podle vahy natoz tlumic.

              0 0
            • Haryk  

              Má pravdu,Pá-dlista.Tenhle systém chce foukat jinak.Mám starší typ,kam se ještě dávaly dvoukomorový tlumiče.V negativní komoře je na všechny váhy 50 psi,v pozitivní pak váha jezdce v librách + 10 až 20 psi.Když sedneš na kolo,nebo jedeš frekvenčně po rovné,hladké cestě,nesmí u tlumiče dojít k žádnému ponoření – prostě NO SAG.U nových tlumičů jsem viděl jen jeden ventil,tak nevím…Každopádně je z Tvýho příspěvku vidět,že slovutný Progress cycle stejně jako před lety sere na to,aby prodávaný produkty vybavil návodem.Mrkni na web.Zdar.

              0 0
              • Spawncz  

                Diky za osvetleni systemu No Sag. Mas 100% pravdu progresscycle na nejakej navod natoz doporuceni nebo pomoc uplne sere. Takze mam podle tebe tlumic nafouknout tak ze kdyz na kolo sednu nemel by vubec zajed dolu? Ted ho mam nafoukanej tak ze cca o 1cm zajede dolu pri nasednuti na kolo a pri frekvencni jizde se pohupuje ±1cm.

                Spawncz

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Btw. Nemusis se podepisovat. Tvuj nick uz je nahore, tluste a barevne :)

                  0 0
                • Haryk  

                  Mezi Tvým a mým Giantem je trošku rozdíl v zadní stavbě(myslím tím spodní vzpěry) a použitým tlumiči.Myslím,že bude trošku rozdíl i v nastavení.Ale kdybych měl na svým kole ponor 1 cm,tak se na tom pomalu nedá jet a na Tvým to bude asi podobný.Určitě se podívej na web,jinak to nastavení budeš jenom hádat.

                  0 0
                  • Spawncz  

                    No jenze ja nikde nenasel k tomu tlumici zadny podrobnejsi popis. Kdyz se podivam na americky stranky giantu tak je tam napsano ze je tam tlumic fox ale toho ja tam 100% nemam. Je tam nejakej NRS tlumic ale kdo ho pro giant udelal a jakou ma charakteristiku + jak jej nastavit nemuzu nikde sehnat. Jestli jsi nasel neco vic nez ja budu rad kdyz mi napises link.

                    0 0
            • Palo TT  

              Pokial tlmic (jednoventilovy model Giant NRS 04) nafukas podla tabulkoveho tlaku, tak sice ma mierny sag, ale nic ti nebrani ho viac prifuknut, aby si mal nosag. Bavit sa o mekom vzduchovom tlmici je dlbost. Len pripomeniem, ze ja jazdim neagresivne s nastavenym miernym sagom a aj pri tomto vyuzijem realne zdvih cca. 7cm.(max. katalovy je tusim 9.5cm).

              0 0
              • Spawncz  

                kde jsi nasel ten tabulkovej tlak na tlumic co ma GIANT 04 ???? Ja ho nikde nenasel.

                Tim ze je tlumic mekky jsem chtel rict ze oproti jinym se musi na stejnou vahu vic nafoukat.

                0 0
                • Palo TT  

                  Skor je to naopak. Zalezi na tom, s cim porovnavas. Giant04 tlmic ma vacsiu komoru a v porovnani s tlmicmi ?RockShox SID (montovane na NRS 2003) sa fuka na nizsi tlak. USA modely maju uplne ine tlmice. Manual (nie po cesky, ani slovensky), som mal standardne k biku, ale najdes ho na download tu http:////www.giant-community.de/thre­ad.php?threadid=1201&sid­=616ccc0ea8f0bfab7ab8­fcf37d62af99 Po nemecky ;)

                  0 0
              • nemo  

                souhlas, na NRS (2004, tlumič jednoventil) mám cca 7700 km a zkoušel jsem tlaky od 160 psi (moc tvrdý) až po 130 psi („těžký“ terén). Jinak pro tenhle model Giantu přibližně platí, že tlak v psi = 1/2 hmotnosti jezdce (včetně báglu). Pro mou váhu cca 72 kg je optimum tak 145 – 150 psi… tož tak

                0 0
                • Palo TT  

                  No s 300 kilami moze byt celkom problem bikovat :)

                  0 0
                  • nemo  

                    jasně, že jsem to napsal naprosto blbě – správně má tlak v tlumiči (v psi) odpovídat dvojnásobku hmotnosti bikera (80 kg borec = 160 psi)

                    0 0
                    • Spawncz  

                      Je mozny ze 135psi odpovida tlaku 930.825kPa ???? Je to vypocteno podle vzorce 135 × 6,895.

                      Nasel jsem si na netu prevod z psi na kPa ale nechce se mi verit ze by tam v tom tlumici byl takovej tlak.

                      0 0
                      • Palo TT  

                        Ked neveris, tak ho rozober – najlepsie natlakovany :) Tlaky co udava Nemo su OK.

                        0 0
                        • Spawncz  

                          Jo ja verim ze to co psal Nemo je pravda jen je to neuveritelny.

                          Tak to zkusim zitra nafoukat na ten predepsanej tlak (mam 58kg tak to nafucim na 135psi) a uvidime jak to bude fungovat.

                          Diky za rady ohledne nastaveni tlumice a tlaku v tlumici.

                          0 0
                      • Roman  

                        To je cca 9,3 bar – to by mělo být OK

                        0 0
    • náčelník  

      Ehm …, Scalpel ?

      0 0
      • kralovek  

        jo jo… kdo by ho nebral… ale co to stoji

        0 0
        • Mamutt  

          No třeba já bych ho ani zadarmo nechtěl.

          0 0
        • wroum  

          myslis tu prisernou vec, co vypada jak kudlanka nabozna, stoji majlant a ma pulku zadni stavby z plastu? nikdy. kdybych to nedejboze nekdy treba dostal, okamzite to pujde z domu a koupim si za to kolo.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            :-))) Nechtel jsem tu vpalit primo takhle. Treba je zamilovanej :)

            0 0
          • enjoy  

            hele nikdo ti tu nerika ze ty vase DH/FR masinky vypadaj jakoby jim nekde poceste vypadnul motor..:-) a jakoby si na to sednul slon a potom s tim naboural do zdi. jsem dal pruchod fantazii:-))

            0 0
            • wroum  

              to s tim motorem slysim az moc casto :-) to s tim slonem sem este neslysel, mas bujnou fantazii.

              0 0
              • enjoy  

                malokdy:-).ale kdyz nekdo kdo jezdi na kole,ktery na prvni pohled vypada jako nepojizdny:-),ma narazky na XC biky…:-) ale nechame to radsi bejt:-),pro vas jsou zase XC kola nepojizdny:-)

                0 0
                • wroum  

                  to co mam v userskym profilu neni jediny kolo jehoz sem majitel. mam i XC kolo a kupodivu na nem i jezdim. jezdim na obojim a oboji me bavi, kazdy jinak, ale proste bavi. a nic to nemeni na tom, jak sem se vyjadril o tom kundondalu :-)

                  0 0
                  • enjoy  

                    jel si na nem uz? ani ja ne:-))

                    0 0
                    • wroum  

                      jel. jel sem i na jekyllovi, prophetovi, gemmini, super-V. HT me neberou takze si je ani nepucuju. jekyl se mi libil moc (se Z1), prophet se mi nelibi, ale musim rict ze funguje slusne. gemini je taky slusny kolo, na enduro supr. ale scalpel? ne, diky.

                      0 0
                      • enjoy  

                        jj je to spatny kolo.meli by s tim neco delat,kdyz to rikas ty:-))

                        0 0
    • tutite  

      dobrý je GIANT NRS, jezdil jsem jej, v záběru pocit pevného kola. MERIDA Trans Miss. má SPV, výborně stoupá, je dlouhá, s konečně dobrou geometrií, ve sjezdech přidává na jistotě. Teď jezdím jednočep od C-dale – Prophet s SPV. I přes 14 cm zdvihu nad oběma koly a vyšší střed je to vynikající vrchař. Svoje dělá SPV, Lefty a slušně tuhá zadní stavba. Německý BIKE hodnotil jeho vrchařské schopnosti maximem hvězdiček, ale stejně tak třeba i SCOTTa Geniuse, ten je navíc strašně lehký. Zdar.

      0 0
      • TinkTink  

        A zase si rejpnu…stara geometrie Missiona mi sedi vic nez tendle novej Trans.

        0 0
        • tutite  

          to tink. Proč, to se divím. Jsi dlouhý jak štangla, jak se na tom poskládáš? A Transse jsi už jezdil? Ten se díky delší geometrii i přes vyšší zdvihy začíná v kopci zvedat o hodně později, než obyč. Mission, a ve sjezdech je podstatně klidnější. To není teorie, oba jsem totiž jezdil. A když mě nasere Prophet, tak přestanu experimentovat a skončím u MERIDY TRANS MISSION. Zdar.

          0 0
    • prodi  

      A co tak něco s momentálně často opěvovaným systémem VPP? Jeli jste někdo Santa Cruz Blur a pod.?

      0 0
      • miro  

        Tiez by som si to rad vypocul. Paci tohtorocny Giant Trance. Mate nejake skusenosti, alebo citali ste nieco?

        0 0
        • miro  

          …Paci sa mi…

          0 0
        • tutite  

          Trance je super! Málem jsem na něj zapomněl! Ikdyž GIANT tvrdí, žer to není VPP, tak je to nápadně podobné a počítám, že tímhlenctím GIANT rozhodně neudělal krok do prázdna. Designově, dle mého, koncept MAESTRO /takhle se ten systém oficiálně jmenuje/ je propracovaný detailněji než VPP od Santa Cruzu či Intense. A ten s 15 cm zdvihem, REign myslím, taky paráda. Nějaké detailní fotky jsem dal na the.mtbiker.sk, Zdar.

          0 0
    • 0702  

      pokud Ti vyhovuje dluhá geometrie, neváhej a kup GF. Já jsem to tady řešil před 2-ma měsíci, kolo Sugar 3 už jezdí, nafoukáno podle bolesti zad na 160–200 psi a fakt jsem rozdíl v prudkých stoupáních neřešil a ani tím pádem nepocítil, že by se kolo chvalo hůř, naopak tam, kde zadní kolo mělo snahuvyhodit mě ze sedla, tak to se nekonalo. Nejsem žádný technik, ale trasy, které jezdím dokola můžu s klidem porovnat. A důležité bylo, že jsem přesedlal z HT bez problémů, pouze s větší váhou kola..

      0 0
      • kralovek  

        Coz oto … pro me sugar na vrcholu zebricku mych snu, ale tentokrat se mi uz do toho nechce tolik vrazet… preci jen v tomto pripade dela strasne moc znacka. Letos je nejvyssi 4 (29" me absolutne nezajima). Ach jo … zivot je krutej :o(

        0 0
        • blue  

          myslim, ze s trochou snahy by se dal snad sehnat jeste nejakej lonskej model za vyprodejovy ceny

          0 0
          • jpl  

            Tak mi to nedalo. Mas recht, kdyz se chce, da se vsecko. Aktualne jsem cerstvym majitelem novyho GF Sugar 3+ 2003 a ram me po dlouhych obstrukcich a shaneni stal cca 20 tis. Toz tak.

            0 0
            • 0702  

              Dá to sice trosku casu, námahy, přemlouvání, ale výsledek se určitě dostaví. Kolo nemám na rok, nerad měním zažité, takže tak…, tak to než koupit něco, co si stejně v prodejně nelze vyzkoušet, radši jdu do osvědčeného a vyzkoušeného. Názory jsou určitě potřeba, ale není nad vlastní dobrý pocit !

              0 0
              • MaPa  

                „Nechat si poradit a udělat si to po svým…“

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  s timhle mottem chodis do bordelu? :)

                  0 0
                • 0702  

                  přesně tak. a? se komu líbí nebo ne – kromě naší prodejny by mě kolo nikdo na projížďku nepůjčil, takže nezbývá, než se u základních věcí, jako je třeba rám držet osvědčeného.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.