Na jaký XC FULL se (ještě) podívat.?

41 nepřečtených
  • lrotrekl79

    Mladej se snaží mě sundat z mého HT RB CR290, vel 2XL.

    Moc se nebráním s tím, že pořídím nějakýho XC fulla místo něj. A asi to bude trošku komplikovanější, než jsem čekal.

    Nepotřebuju zatím moc radit s výběrem, ale spíš jen tipy na co se podívat.

    Požadavky jsou:

    1. XC, nemusí být úplně sportovní a závodní geometrie
    2. Musí mě uvézt, hmotnost osciluje kolem 120kg a musím se na něj vejít 194cm, většina tabulek je na XL, ale lépe se cítím na XXL
    3. Musí se mi líbit. žadný mohutný pružiny, tlumiče pokud možno nenápadně, v rámu prostor na bidon, ideálně 2 jeden falešnej na zákl vercajk (nerad něco na zádech, raději vše na kole)

    budget je 75 – 100k, raději bych se držel při spodní hladině

    Můj tip byl Trek Supercaliber 9,6 v Gen1, ale na XL se rozměrově necítím a XXL nebude, gen 2 je podle tabulek o malinko větší, ale končí XL, mám si jít zkusit zítra nebo v pondělí.

    Napadá někoho něco dalšího? Třeba Canyon Lux by splňoval požadavky všechny, kromě zatižitelnosti.

    Měl by někdo nějakej další tip?

    0 0
    • novas752  

      Supercaliber pro 120kg chlapa? :-) Viděl si tu zadní stavbu? :-)

      0 0
    • TJK  

      Nicolai Saturn 11 ;)

      1 0
      • lrotrekl79  

        Ty jo, docela hezký i přes ten tlumič v prostoru rámu, ale trošku přes limit. Zatižitelnost jsem ani nehledal. :)

        0 0
      • tsunami  

        Akorát v rozpočtu má tak nějak prachy na rám a pár drobností kolem, na celé kolo tam asi nebude ;-)

        0 0
        • TJK  

          nojo to samozrejme ano ale jako jeden z mala ramu takovou vahu uveze a zadruhe ma adekvatni geo k jeho vysce

          0 0
          • tsunami  

            To jo, také jsem po něm pokukoval, ale pak vyhrála 14 a následně přechod na g1 a na xc/turistiku zůstal hardtail. :-)

            0 0
            • TJK  

              G1 rikas? :) chybi mi tady! v klubu :)

              Me by se libila S11 namisto Ripley jako stylovy XC ale utracet za to se mi uz moc nechce :)

              0 0
          • Esi  

            Jen je to hrozne hnusny

            0 0
    • nomecz  

      No nevim se 120 kg bych se dival po necem jinym nez chrtich fullech,. Koukal bych spis na lehci trailbiky …

      0 0
      • la-da  

        Jj, hrozně se mi líbil Canyon Lux Trail ale když jsem naživo viděl ty tenký vzpěry a miniaturní čepy, na svých 100kg jsem radši koupil GT Sensor.

        0 0
      • lrotrekl79  

        A nějaký konkrétní tipy? Já se dnes díval jen tak mimochodem na TOP FUELA, asi bych ho snesl.

        0 0
        • DePaX  

          Tam je ten limit myslím stejný (karbon).

          Akorát místo Treka máš 2 Canyony.

          0 0
    • Tomcat  

      Naprosto nereálné očekávání a neskromné požadavky..

      Nikolay, Banshee , Yeti na vzdruchovem tlumiči… ..ram se do te ceny vejdete. Jinak bazar.

      0 0
    • Pytlik  

      Hlinikova Orbea Oiz by mela byt do 125 kg. Xl je docela velika i pro tebe. Cenove najdes dobrej kup. A hlavne jsou k dostani…

      0 0
      • Tomcat  

        Půjč mi svézt já ti ji donesu…

        0 0
      • kocers  

        Limit 125kg je sice fajn, ale (alespoň většinou) znamená jezdec max 110kg, tak bacha na to.

        0 0
        • Tomcat  

          Ano limit je součet hmotnosti jezdce kola a nákladu.

          0 0
        • novas752  

          Stejně to nic neznamená. Každý kolo se prodává v mnoha různých provedeních a různý komponenty nemusí fungovat úplně optimálně nebo mohou trpět rychlým opotřebením i při menší zátěži. Navíc při případné reklamaci sotva někdo bude borce vážit jestli náhodou nemá o 5kg víc.

          Každopádně vybírat s takovou váhou kolo, který je konstruovaný pro optimální funkci pod zhruba poloviční hmotností je takový trochu nesmyslný.

          0 0
          • J1RKA  

            asi tak jak pises, nehlede, kde stim pak chces jezdit?

            0 0
    • snas89  

      Přijde mi, že tohle by mohly splňovat rámy od Santy, nebo Devinchi…ale ty budou cenou mimo.

      2 0
    • Floydie  

      S tou vahou bych spis vybiral All Mountain/Endu­ro/Trail a ne XC…

      0 0
    • skaj  

      To je ale banda tady – vubec nechce najit kolo, co se ti bude libit:)

      Hele nic ve zlym, ale jdes na to z druheho konce. Najdi si minimalne trailova kola, co se ti libi, a pak res zbytek. XC kolo, kde se delaji kompromisy vaha/odolnost a jeho kinematika je optimalizovana na 75kg strizlika rozhodne nechces. Stejne nakonec jak to pojede urci plaste, a ne usetrene kilo na komponentech. Ty navic asi budes chtit uz „enduro like“ brzdy, poradnou vidli a zaplety atd.

      Jinymy slovy, rozhlizej se v uplne jinem rybnicku. Tam pak mas vyhodu, ze te uveze skoro vsechno (i kdyz treba papirove ne). Protoze to je pripravene na praseni (i kdyz lehcim jezdcem). ale jestli se ti budou libit, to netusim:)

      Ale pokud to bude na cyklostezky, vyhlazeny lesni cesty, polnacky (to, cemu se driv rikalo XC) zvazil bych i pekneho hardtaila. Na oceli, s dobrymi plasti, rozumnym tlakem na bezdusich jsou to prekvapive pohodlna kola. XC full je dneska neco uplne jineho nez pred 15lety, bacha na to. A hlavne, bude to vypadat jako HT!:)

      0 0
    • Metrick  

      S tou vahou taky uvažuj nad tlaky v tlumiči abys nemusel na svou váhu foukat přes limit tlumiče. Je to naprosto individuální dle kombinace tlumič vs zadní stavba. Obecně je lepší s vyšší váhou jít do odpružení s nižším leverage ratio (zdvih zadní stavby/délka chodu tlumiče).

      0 0
    • Gwaihir  

      Sniper od Intense by se ti nelíbil?

      https://eu.intensecycles.com/…per-t-expert

      Nebo klidně jinej.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.