Zdarec cyklisti. Rád bych se zeptal na vaše zkušenosti s huštěním kol.Jaký bych měl zvolit tlak na XC jízdy.Moje hmotnost je 66 Kg.
Zdarec cyklisti. Rád bych se zeptal na vaše zkušenosti s huštěním kol.Jaký bych měl zvolit tlak na XC jízdy.Moje hmotnost je 66 Kg.
Jo, to tu není k nalezení…
Si to vylaď podle sebe, ne? Postupně ubírej dokud se to nezačne žvýkat pod brzdou a v zatáčkách nebo dokud neptocvakneš. A pak tak 0,2 baru přidej. Já bych to tipoval 1,5 předek a 1,7 baru zadek.
S duší tak málo? To bude lepit každou chvíli :)
Hele já na 75kg vozil 1,6 a 1,8 a lepil jsem v podstatě jen trny. Procvaků jsem měl minimum, jednou za 2 roky jeden nebo tak něco.
přesně ke stejným číslům jsem dospěl se svými cca 73 kg
Tak to mám při cca 75kg diametrálně odlišné zkušenosti. Pod 2 procvaků dost.
Tak tak, stejné zkušenosti. Záleží i na šířce.
Xc je dneska 2,2–2,3". A to se bude lisit tak 0,1 baru, maximalne 0,2. Taky zalezi na konkretnim plasti a provedeni (tuhost bocnic atd.) A taky na agresivite jizdy a to dost.
Nebude potřebí foukam tak 1,9 zadní 2,5 a vážím o 40kg víc a za celou sezónu jeden defekt a to ten, žádné cvaknutí
Já jsem tlustý prase, takže raději bezduše
Já jednou možná bezduše na nové kolo, ale mém tak málo defektů že mě to zatím netrápí
Jinak se svýma 105kg jsem ryzí vrchař
To znám
S 65kg jsem na dusich vozil taky 1,5/1,7 bar, zkousel jsem vzadu i 1,6 bar, to uz jsem obcas cvaknul, vzdy to byla ale moje chyba. Ted jsem vzadu bez duse a vozim 1,6 bar, min uz je neprijemne v rychlych klopenkach, vpredu porad 1,5 bar s dusi, ale tam jsem nikdy necvakl. Rekl bych, ze dost zalezi na plasti.
Zalezi na jezdci a na sirce rafku, na kazdym se to odvaluje jinak a jinak se to i chova potom, ja mam 93kg a vozim na 26 kolech s dusema 1,0/1,4. Necvaknul jsem za dva roky s temahle tlakama ani jednou
Tak tomu bych se ale divil i ja, to je 26" fatbike, ne? :)
Na kamenejch tratich foukam o 0,3 vic na obou, ale vetsina trailu neni treba, kolo je starej kram. Rafky spank a pneu maxxis dhf a dhr 2,5 obe
To vozis butyl a dh duse? Ja to vozim na rafkach s vnitrni sirkou 23mm s plastema dhf/dhr II 26/2,3 EXO TR a min vozit nemuzu, aby se to nezvykalo.
Jo dh duse mam to jsem blbe zatajil, na dh kole se celkem vyplatej:))
Tos ale zatajil dost důležitou informaci :))
To už musí plavat i na asfaltu, když projedeš ostřeji zatáčku…
Ano, ale nastesti po asfaltu nejezdim. Ma to i dalsi nevyhodu, sjizdej se mi bocnice pneumatik. Rad bych foukal vic, ale vzdycky kdyz to zkusim tak mi to nevyhovuje a nahani mi to kolo hruzu
Nebude. Mám asi 80kg s camelbakem a foukám 2,0 vzadu, 1,8/9 předek. Bez vložky a s duší. Na HT i full.
Začni na 2,5 a pak postupně snižuj dokud se ti to nebude zdát OK.
2,5 je nesmysl, začal bych rovnou na 2.
Buďto mi to (i přes několikeré přečteni celého vlákna) stále uniká nebo z nějakého, mi nepochopitelného důvodu, už není šířka pláště pro tlak v něm důležitá. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit ta čísla, co tady všichni bez udání šířky pláště s jistotou zkušeně dávají :-)
Souhlas, a pak ještě by bylo dobré napsat, co je to za plášť.
Jinak, Scyllu 29×2,25 s mýma 90 kg jsem foukal přední 2,0 – zadní 2,3. Bez duší 1,8 – 2,0.
Já vážím stejně ( 90 kg ) a foukám 1,6 předek a 1,8 zadek bezduše.
Myslim, že to každý může mít jinak
Bontrager SE4 29×2,6 – 18 PSI, WTB Trailboss 29×2,4 – 20 PSI, aktuálně cca 91 kg
Ráfky 35 mm dodávám
Tak psal o XC tak to je v dnešní době 2,25 ne? Tak doplňuji k svému příspěvku v předu 2,25 ikon vzadu 2,25 racing king
No tak to pak jo, když je to všeobecně známá konstanta. Pak se samozřejmě dá vynechat. Bohužel jsem o ní až doteď nevěděl a proto ji ani neznal :-)
Stejně je to takové tlachání o ničem, prostě at si to nafoukne při jeho malé hmotnosti na 2 v předu i vzadu a ubírá dokud se to nebude v zatáčce žvejkat, pak bych přidal cca 0,2 a mohlo by to být ono, záleží na šířce ráfku a tuhosti pláště a samozřejmě na tom co jezdí, jestli hodně po kamenech nebo vůbec…
Tady zase je pomazaných hlav…
Tak akorát :) Aby to nedrnaclo ale abys zase nebouchal ráfky. Jezdi, foukej a sleduj.
Především vyhodit duše a přejít na bezdušový provoz. Potom cca 40 PSI.
40 PSI? Psal, že chce jezdit XC, ne silnici :)
29", karbonový ráfky, vnitřní šířka 25mm, pláště Barzo 2.35, bezduše. Vážím cca 75 kg.
Ve předu 1.05 , vzadu 1.15 baru.
XC, maratony: kořeny, kameny a občas zaprasím, za těch pár let co jezdím jsem ale řízl bok jen 2×.
např. Brdy, Brody, Trutnov, Rychleby, Sudety…
Měřeno digitálním manometrem Schwalbe Airmax.
Nejsem si jistej, jestli neukazuje nižší hodnoty…
Takhle jak to píšu se to zdá málo na „papíře“. Jezdím spíš defenzivně (pomalu a často se bojím:))
Ale nevnímám, žeby se to v zatáčkách žvýkalo a sedí mi to tak.
Tyjo to se zdá fakt hrozně málo. Bych si to radši někde ověřil.
Mě právě taky.
Zvedl jsemto už na 1.20 na zadní a 1.15 na přední.
Ale nemám právě jak ověřit, asi se stavím v obchodě, kde jsem to koupil.
Ale mají teď zavřeno…:/
Na MS ve Švýcarsku, kde se jezdilo na blátě, tak borci foukali hrozně málo. Vastl snad předek 1,05, zadek si nepamatuji.
Já s dušema, ráfek 19 mm, váha cca 88 kg, foukám podle tratě na XC cca 1,7–2,0 předek a 2,0–2,3 zadek. Letos jsem po asi 6 letech cvaknul, najel ve sjezdu v plný rychlosti na lesní cestě na vyplavenej kámen po bouřce. Jinak to mám s rezervou.
To je fakt málo, špatně ti to měří. Mám 2.3 bezduše, 73kg a foukám kolem 1,6–1,8 když je sucho. 1–1,2 jezdí na závodech ženský, když je marast.
Úplně v pohodě mu to může měřit správně. Mám tlaky podobné a k tomu vyšší váhu. Rozhoduje asi plášť a konstrukce. Na DHRII 29×2,4 sem vzadu vozil 20 PSI taky…
Asi jo. Já teď koupil Schwalbe měřák tlaku a zjistil jsem, že na trailové ježdění (vč. bikeparků Kopřivná …) při vnitřní šířce ráfku 21 mm, pneu Conti Crossking 2,3 mám vpředu tlak 14 psi (0,965 bar) a vzadu 20 psi (1,37 bar). Pneu se nežvýkají, naopak mám pocit, že bych klidně upustil.
A kolik vážíš?
85 kg. Měřím teď novým Schwalbe měřákem a předtím dílenskou pumpou, ± to sedí
Ty měřáky musí měřit blbě, to je nesmysl takový tlaky.
Taky se divím..s 90 kilama plus kolo jsem u 23 mm ráfku musel 2,1" pumpovat na 1,8 minimálně… teď s 30 mm ráfkem si můžu dovolit jít níž.Co mám 2,25 na předním tak zatím 1,6 a uvidíme, ale pochybuju že to bude pod těch 1,6 fungovat
mám Protection verze plášťů, to taky sníží tlak. Nicméně jsem byl hodně překvapený
Tlak 1,4 baru na zadním kole ještě pochopím, ale na předku mít pod 1 bar? Při ostřejším brzdění nebo průjezdu zatáčkou to musí plavat a hodně zvyšovat šanci poškození bočnice.
Od podzimu jsem trochu zhubl, na nějakých 87 kg, včera aktuální tlak na předním 0,81 baru, zadní 1,1 bar. Nic se nežvejká, ráfky 35 inner. Maximálka dneska v lese 57,5 km/h při sjezdu z Holedné.
Měřeno digitálem a doma ještě pumpou. Přední Bontrager SE 29×2,6 a zadní Trailboss 29×2,4
rafky 25mm, pneu 2,25, 86kg, měřák digitální Schwalbe . Vepředu 1,05, vzadu 1,3.
Ale možná to fakt měří málo, mě stačí, že tam mám vždy stejně.
Na ráfku 19mm musím foukat 1,3/1,5 a plave to více.
To fakt si měří trochu málo. :) Já na podobnym osazení nemůžu jít pod 1,4 a 1,7 a to mám o 10kg míň.
Já mám ráfky 27mm, pneu continental mountain king 29*2,3, 92kg, měřák digitální schwalbe, tlaky 1,3 / 1.5.
Stejný měřák, 88kg bez výstroje a na mokro dávám cca 1,4 předek, 1,8 zadek. Ráfek 30mm. Teď jsem jel na 1,7 a bylo to fakt málo, musel jsem dopumpovat. Na suchu nebo na tvrdší jízdu v terénu dávám klidně 1,6 předek a 1,9 – 2,0 zadek. Mám bezduse.
Měříš to správně? Nemáš kolem ventilku meraku únik vzduchu?
Ještě – manometry na pumpách bývají k ničemu, zkoušel jsem postupně 3 a žádný neukazoval správně. Vždy méně, než kolik tam skutečně bylo.
Snažím se tu najít rozumnou radu, ale vidím obrovský rozptyl nebo „jak komu vyhovuje“.
Mám starší trek, kola 28" 42–622 (700×40C). Vážim 78 kg, jezdím převážně silnici. Jde mi o nízkou valivost. Foukám tak kolem 350 kPa. Přijde mi to tvrdé jako blázen. Dá se i do 500 kPa. Pro mě nepředstavitelné, to už by se snad roztrhlo kolo …
Dík za radu, názor.
42mm s duší foukám předek 3bary, zadek 3,5 na asfalt. V terénu ještě o trochu míň. Mám 75 v „plné polní“ . :-)
Dík moc. Já asi o 2–3 desetiny víc, ale v zásadě se shodujeme.
P.S.: Občas vidím, že někdo má vepředu silnější plášť než vzadu. Intuitivně bych to dával opačně, vzadu větší váha. Je to kvůli odpružení předku?
Širší plášť má ve většině situací lepší přilnavost. A tu potřebuješ spíš vepředu než vzadu.
Priznam se ze me vzdycky prekvapi, kolik lidi dokaze jezdit tlaky kolem 1,2–1,5 baru. Na fotce je situace na dopadu, foukano 1,8 vzadu, 1,6 vepredu. Moje vaha cca 80kg. Guma je uplne na placku, s dusi uz by to byl snakebite. Vlozka tam neni.
Jak fouknu min, vadi mi jak se gumy borti v kompresich.
Jo a uznavam, ze jsem byl dost kratkej a tak to bylo dost na placku :)
Dopady, kdy jde tlumič i plášť na doraz jsou pěkný svinstvo :-).
Když jsem trochu nedoletěl menší dvoják a přivodil tuto situaci, tak se šlupka plášť rozhodl uvolnit nahromaděnou energii roztrhnutím kostry pláště na boku :-D
Na placku zrovna ne, ale o fous dal to chtelo :)
Me spis udivuje, kolik lidi je schopno tady vypsat naprosto irelevantni cisla. Vzdycky jde o to, co a hlavne jak jezdis…a pokud nevis, kolik mas foukat, jezdis hovno
Zjednodusene…moc se trepes, uber…citis kazdy koren, pridej, nebo to vyres technikou
kupodivu v mojem okoli se tlaky se skillem moc neliší ani tolik s tim co clovek jezdi a je spoustu lidi co je relativne novych, ale neco jezdi ale o tlacich moc nevi, tak proc by se nezeptali nebo si neprecetli co ostatni jezdi?
Ale jo, at si prectou, zjisti ve finale ale stejne celkem prd. To by ti neznalci museli fouket extremy. Ony se ty tlaky moc nelisi ani tady nad nami…je to total individualni vec…
Ja foukam duse mam pocit pres dva (bezduse teda tak 1,7?), chci aby to jelo, mam totiz pocit, ze ty podhustene plaste drzi jenom proto, ze nejedou…proste ti prijde ze to drzi, jenze ono to je tim ze jedes pomalu…Navic me to nuti vic s tim kolem pracovat, at nevletim do kazdeho bordelu…bude to takhle nekdo tady foukat jenom proto ze to tak foukam ja? nemyslim :)…Jak jsem rek, je to strasne individualni vec (jizdni styl/jak moc chces lepit nebo resit prorazeni, uchcane mliko blabla)
To je ale hodně děravá teorie s tim nejedoucim pláštěm. :-)
Příliš podhuštěnej plášť se bortí při brždění a v zatáčkách. Jakmile se to neděje i když jedeš razantně/agresivně jak chceš, tak podhuštěné nejsou a rozhodně nezpomalují.
To spíš naopak, na přefoukanym plášti to víc drncá, odskakuje a zdá se že jedeš rychleji, i když reálně můžeš jet i pomaleji, protože nemáš nad kolem tolik kontroly.
Stopro… stačí hrubá lesní kamenitá cesta nebo šotolinová.S pneumatikou natvrdo ani omylem.Stačí rozumně ubrat tlak a letí to jak po hladkym asfaltu.Jen se nesmí překročit ta hranice, kdy to začne „plavat“
Poslední dobou přemýšlím že si pořídím přesnější měřák tlaku, protože to aspoň u mě, dělá strašně moc jak mám nafoukaný :-)
Co je na ni deraveho? zkus si jet po asfaltu s treba 1,2, a pak to skus se dvema…podobne (zalezi na tvrdosti povrchu) se to bude chovat v terenu…jasne ze neobetujes vsechno a nenabijes to na tri a pul atmosfery, ale jestli ti tu nekdo napise 1,2, nebo 1,4, to je uplne irelevantni, je spousta faktoru ktere ktere tohle (idealni) cislo ovlivni
Jedno je z tohohle vlakna ale jasne, dozadu das vic :)
No jo, jenže asfalt je nezajímavej, to je hladké, plášť může být narvanej klidně na 8 jako na silničce. A i tam vždy neplatí, že čim vyšší je tlak, tim menší je valivej odpor.
Pokud chceš i v terénu mít co nejlepší kontakt s podkladem, musí plášť pracovat, prohýbat se a do jisté míry kopírovat nerovnosti. Čim větší tlak, tim hůře to plášť dělá a tim více odskakuje. A tim více to drncá, což evokuje že jedeš rychleji, i když reálně jedeš stejně rychle akorát víc no-control a víc to bolí, nebo i pomaleji.
Za mě je prostě lepší jít s tlakem níž. Jakmile to nežvejkáš při největšim zatížení = při brždění a v klopkách, kompresích apod., tak je to cajk. Jasně že čim agresivněji a rychleji terénem člověk jede, tim ten ideální tlak roste a na takové ty „xc tlaky“ typu 1,3 bar na 80kg se nedostane. Aktuálně foukám na endurko 1,5 dopředu do 2,5" bez vožky a 1,8 dozadu do 2,4" s vložkou na 80kg + cca16kg kolo.
Jj, je úzká oblast optimálního tlaku, kdy plášť drží, nebortí se, neodstakuje a rozumně jede. A tu si každý podle ráfků, pláštů a způsobu použití musí najít sám a pak se toho držet. A pak zkusí jiné pláště a může začít hledat znova :-)
Oblečenej mám tak 86 kg, trailbike 150/140 mm cca 13,5 kg, bezduše 2,3'': vepředu 1,8 bar, vzadu 2,1 bar (± 1 bar podle podmínek).
Ta zadní vypadá těsně před exitem :)
Zvladla to se cti, ze to bylo takhle na hrane jsem poznal az s fotky :)
:))
ono na gumach bude asi dost zalezet, ja vozim predek kolem 1.2–1.3 a zadek kdekoliv mezi 1.3 a 1.8 (podle podminek) a predek se mi neborti nikde, jen obcas veme sutr, zadek kdyz je na tech nizsich tlacich tak ho v klopce obcas „burpnu“ ale jinak na dopadech a tak nejakej zasadni problem neni…ale ja vozim 1.2kg 2.6 balony