co si myslite o nabojich Remerx predni RX2503 disc a zadni RX2274 disc.
co si myslite o nabojich Remerx predni RX2503 disc a zadni RX2274 disc.
Myslím, že i zadarmo je to drahý…
to je to tak spatny? o prakani al dratu jsem se docetl uz dost,ale o nabojich moc ne
Zatim je to novinka:)
Já myslím, že ty příběhy o Remerx Viking a Alcyon tady, mluví sami za sebe…
v tom pripade bych poprosil Richarde o radu.. cyklokrosova kola,podminka je galuskovy rafek,naboj musi byt pro kotoucovou brzdu,vyplet…kvalita za rozumnou cenu
Hele bobe, já třeba problémy celkově s nima nemám a líbí se mi jak dokáží druzí ocenit práci jiného… Píšeš zadarmo drahé. Co jsi dokázal ty, kromě složení několika kol? Člověk by to mohl otočit úplně stejně. Já si třeba pana Remeše vážím za to co dokázal. Vést firmu a sehnat práci pro desítky lidí není jednoduché…
Jinak jezdím od něj jak Magic, Viking tak Tubuláry a mám zkušenosti za poslední 3 roky s nájezdem už desítek tis.km. Pojem vychytávání neduhů zná více firem a důležité je, že se to obecně řeší. Ale prohlašovat zadarmo drahé jsi trochu přepísk…
Jsou tu jiní spolehlivější hrači Mavic Fulcrum.
Napsals to hezky. Nicméně, já chci utratit prachy za něco, co už má mouchy vychytaný. Takže k Remerxu to Hnoj napsal naprosto správně – zadarmo drahý.
Spravny názor každy se ma živít tím co zna.
Delas u nich, nebo je to nekdo z rodiny?
Delat ze zakazniku pokusne kraliky, se mi osobne taky nezda jako nejlepsi postup, pri uvadeni novych modelu na trh.
Nemůžu si nevšimnout tvého bydliště. Hádám tedy, že zde hájíš svého chlebodárce.
Promiň, ale lhář všech lhářů pan Remeš je mi zcela ukradenej. Je mi vcelku fuk, že testujou sračkový produkty na zakázníkách, to je volba Remerxu. Já jsem s nima skončil v době „aféry magic“, kdy popraskaly skutečně desítky ráfků a remerx reklmace nikdy neuznal. Vždy dopsaly „v rámci zachování dobrých vztahů, ráfky vyměňujeme“ až jednoho dne přestaly. Od té doby jsem cca 30ks ráfků vyměnil na moje náklady a ty prasklý Magicy putovaly do sběru. Když jsem se ho na problém ptal na eurobiku, začal mi vykládat, že žádnej remerx nikdy neprask a že jsem si to vymyslel.
U remerxu jsou dobrý produkty, ale něčemu „lehkýmu“ z jejich produkce totál nevěřím, už bylo hodně spálenin…
Muck
Podivejte se jake zapletena kola používa třeba Author nebo PELLS REMERX tam není nikde vidět takže to mluví za vše,
Zbytečné řešit…
Jinak mám svoji firmu s deseti zaměstnanci, tak vím co to je a reagoval jsem, že jejich produkty jezdím a oficiálně kupuju – sice mám bydlištěm za rohem, osobní přístup, ale i tak mám stále možnost volby ;)
nechci tady resit,jestli nekdo v Remerxu dela nebo ne…potrbuji jen poradit jaká vypletena kola pro cyklokros a s podmikou galuskoveho rafku,kde by se mi zamlouval Remerx RTX a k tomu nejaky naboj pro kotoucovou brzdu(roztec 100/135 mm..nejsem zadnej honic gramu a vazim 78kg…tak prosim o nejake rady a poznatky…dekuji
ráfky OK ty drží , náboje bych dal DT 350
díky
Pokud ma zadni stavba 135 mm, tak nechapu, proc remerx (pri tech problemech co maji, nemluvim o obyc rafcich), kdyz si muzes vybrat vyzkousene bezproblemove naby, s konusy nebo na prumyslech, podle libosti.
A proto mu David doporucil DT 350…
Ja jsem spis narazel na tu roztec, doted jsem mel zato, ze na croskach ma ram take 130 mm. U tech DT 350 fakt nevim, zda se delaji ve 130 mm ani to hledat nebudu.
Ano, roztec muze byt 130, ale uz jsem videl i 135. Navic muze mut custom ram, kde si nechal udelat roztec 135 pro lepsi kompatibilitu… Jinak s kotoucovymi naboji na 130 uz neni zas az takovy problem…
roztec mam 135mm :)
Ok, tak jestli na to máš rozpočet, tak DT 350 jasná volba.
tak
tak jeste posledni otazka ohledne vypletu…pouzit klasicky 2mm nebo muzu pouzit redukovyny 2/1,8?
Draty 2–1,8–2 na horaku v pohode uvezou mojich 100kg. Takze CX by to melo zvladnout taky.
ok…diky za tip
Tak to je otázka rozpočtu. Plochý dráty by tomu jedině prospěly…
Ahoj, věděl by prosím někdo, jak demontovat ořech z náboje remerx (odkaz na typ náboje http://remerx.cz/…ky-rx-2211_2)? Je to třeba jako u jiných nábojů, že ho povolím imbusem zevnitř? Děkuji.
Ma to 4 loziska, takze orach bude na ose pouze nasunut.
Takze musis sundat pravou koncovku a pak stahnout orech. Jak je koncovka jistena, to netusim, ale da se predpokladat, ze maji na konci osy zavity, na kterych jsou nasroubovane koncovky. Tomu napovidaji drazky pro plochy klic, ktere jsou videt na leve koncovce.
U Vikingů se strčí imbus do osy a klíčem povolí matice. Jka je to tady nevím, ale soudím, že to bude to samé. Pak jen sundáš ořech z osy.
Muzu ozivit? Nejaky aktualni zkusenosti s nabama REMERX?
Pěkně! Co na to remerx?
Zkousel si reklamovat? S jakym vysledkem?
Jak myslis, ze by to dopadlo? Precti si pod fotkou blabol od Bike1982, zhruba to by mu bylo receno.
Aktuální zkušenost se zadním nábojem Remerx: po měsíci asi přidřené ložisko. Hučí a ozývá se občas cvakání.
můžeš pls napsat víc? Jaký kolo, kolik vážíš, cca styl ježdění. A taky výsledek. Co s tím bylo, jak si to vyřešil, atd. Díky.
Remerx Top disc 29" na CL, vážím 78kg, jezdím normálně spíš rekreačně, občas singletrial v Jedovnicích. Reklamace uznána a vyměněno celé zadní kolo. Bylo to po cca měsíci ježdění.
Remerx Magic přední po 20 měsících, ježděno 11 letým dítětem. Zadní praskl stejně, ale už po roce. Reklamace ale bez komplikací uznána, kolo přepleteno. Vypadá to na špatný materiál.
Ty rozpadajici se draty jsou taky dobry. Nj, je v tom asi moc horciku, ten takto oxiduje.
jo, to nejsi první co vidím. A po reklamaci ten novej už OK? Já mám normální zahnutý dráty, vozím to od jara, zatěžuju to jak 4 tvoje děti :) A zatím – ťuk, ťuk… v richtiku. Ale zajímá mně to… Nedovedu si představit, že by se mi tohle v sezoně stalo. Prostě bych koupil celý nový kolo… Myslim zadní :)
Zadní je po reklamaci OK, u předního reklamace probíhá. Vzhledem k tomu, že máme ještě jednu sadu kol, tak mně to až tak netrápí. Akorát nevím jak by ty kola vypadali pokud by je měl dospělý člověk, když se to stalo u dítěte, které má ani ne 40 kg.
Trochu me desis. Chci RIO 26" pro mladyho (8 let)…
Snad to byla náhoda, nebo vadná série. Ruplo to vždy při běžné jízde v lese.
Jeden postřeh o náboji Remerx pro 11s kazetu: ořech má podle mně špatný rozměr, některé 11s kazety nejdou úplně dotáhnout. Měřil jsem to s Shimanem XT 8000 a je o cca půl mm delší. Vesměs všechny kazety 11s (třeba všechny Sunrace) jdou na 10s ořech, tak nevím proč ho v Remerxu tak „natáhli“. Podložka na 10s kazetu, která u toho je, má 1,5mm. Myslím, že mezi 10s a 11s není rozdíl 1,5mm. Třeba DT Swiss nedělá žádný 11s ořech a vše pasuje. No, asi soudruzi v Remerxu ví něco víc než v DT Swiss :-)
Treba je stejny pro 11sp silnicni.
silniční je delší?
Ano, cca o 1,8mm. Takze kdovi, zda nemaji jeden orech pro silnici i MTB.
mohu potvrdit, že jsem měl problém s utažením 11s kazety Sunrace, vyřešili mně to v servisu podložkou. Tvářila se utažená, ale při záběru se ozývaly zvuky.
Dřív bývaly u Sunrace kazet tenké podložky přímo v balení, teď jen u některých typů.
Já měl k Remerxum podložku, stejně jako třeba u Hope.
jo, Remerx ji tam má, ale je na 9s kazetu
Zdarec, mám zapletená kola Remerx Hurry. Mají za sebou jednu bídnou sezonu. Slyšel jsem nějakou neplechu od zadního kola. Tak hledám, kde je problém a všiml jsem si, že ořech klechtá v podélném směru osy. Teď to nemám před sebou, ale dá minimálně 1mm.
Kde by mohl být problém …?
V loziscich?
Ještě tedy podotýkám, že jak celý náboj, tak i ořech se točí hezky. Takže ložiska budou ok. Spíš s tím, co je „drží na svém místě“ bude nějaký problém. Ale já nevím, jak je to tam řešené, rozborka/sborka ořechu mě zatím míjela.
No ne ze bych tomu rozuměl ale maj tam nakej hlinikovej ořech tak jestli se nevymackali ty drážky u kazety ,nevím totiž co je podelne :)
Predstavuju si to, ze ve smeru osy, tzn do stran.
Ze by se rozemlely nejaky distancky, to se mi zda nepravdepodobny, takze loziska mne napadaji prvni. Proste to chce rozhodit a bude jasno.
Podle mého názoru není možné na nábojích Remerx vymezit vůli např. červíkem. Koncovky jsou na ose pouze našroubované a měli by být zajištěné tmelem, ale občas to při montáži neudělají, zkrátka na to dlabou. Měl jsem stejný problém na Remerx Top disk po cca 1 roce. Kola byla kvůli tomu v reklamaci více než 14 dnů, ačkoliv to mohli vyřešit za půl dne.
Pokud jsou sroubovane, tak bych kontroloval jako prvni, to by mohlo byt ono.
Skutečně byly povolené jen koncovky :-o Nába i ložiska jsou jinak naprosto ok. To mě tedy nenapadlo, že to mají řešené jen takto. Takže teď bych tedy měl sehnat lepidlo do závitu, abych nemusel kontrolovat náboj při každém sundání kola, což…?
Asi je mi takové konstrukční řešení trochu proti srsti, na druhou stranu případný servis je velmi easy :)
O nábách Remerx tu už bylo ledacos napsáno (a ne mnoho pozitivního), tak zkouším jen takový rychlodotaz, jestli to třeba není nějaká jejich známá bolest :) Zkusím rozdělat (jestli to budu umět a budu mít čím) a uvidíme :)
podélně tzn axiálně :)
Prosím o radu jak demontovat zadní náboj Remerx 2212 / RU. Podařilo se mi pouze 17 klíčem povolit koncovku na levé straně, ale potřebuji povolit tu na pravé straně u ořechu. Nenašel jsem žádné místo abych osu přidržel imbus klíčem, nebo podobně. Je tam 10 mm osa.
Vnitřní šestihran na imbus.
vypadá to že vnitřní šestihran např. 10 nebo 11 není přítomen
Taky přidám svojí zkušenost s ROCKY disc , objednáno pro 6 děr na jejích stránkách píšou cituji Al cassette body je vybaveno dvěma kovovými unašeči ale to neplatí pro provedení 6 děr a navíc po 3 týdnech zadní náboj začal vrzat jak cyp .
Mám je cca. 1500km a žádný problém, jenom jsem je hned po koupi rozebral a domazal.
Tip jak rozdělat náboj v kolech ROCKY disc?
12×142
Tyhle : http://www.remerx.cz/…trolock-26_1 muj náboj je bez polepu a čísla žadná .
Tak „tyhle“ asi tezko, kdyz pises ze mas 12/142. Ma to na koncovkach taky drazky pro konusovy klic?
Jo to jsem rozšrouboval , vyjmul gumovou krytku a nic lehký poklep přes silon a nic . Zkoušel jsm z obou stran
Nutno mlátit zleva tj. ze strany od kotouče.
Všem doporučuji náboje Remerx nebrat! Kdo neměl problém a fungují mu, tak má pouze štěstí. Ve výrobě a i ve vývoji na to opravdu serou. Pokud pod koncovkami není loctite, tak se povolují a potom se může ohnout osa(9mm) a nebo prasknout, vyskočit praporek ořechu, přidřít ložisko, … nebo skřípe dotažená koncovka (12mm). Náboj v podstatě nejde pořádně rozebrat, ložiska jsou vlepený, nekvalitní,… Mně se kousl ořech, reklamace, pak skřípal, reklamace, po chvíli přidřený ložisko a nakonec praskla osa. Skončil v popelnici. Zadní náboj Remerx nebrat! Doporučuji Bitex, je to úplně o něčem jiným. Remerx je pro lidi, co jezdí rekreačně po cyklostezkách tak do 500 km/rok. Třeba náboje Deore jsou určitě lepší, i když mají kónusy.
Vše platí pro zadní náboj, na předním není moc co pokazit.
Já měl Vikingy 26" asi 2 roky a cca10 tis. Krom několika prasklejch drátů ty náby byly cajk. Asi fakt štěstí.
Pokud je u tebe několik prasklejch drátu štěstí:D
Praskly mi hlavně mojí vinou, protože jsem nabral zvedlej šutr.
přidávám se k mr.garisson
Měl jsem Vikingy z druhé ruky. Sám jsem na nich najel cca 10 000 km a až na 5 drátu zezadu a 2 zpředu jsem nic neměnil. Krásná, lehká a tuhá kola. Jen ty aludráty praskaly.
Tak já se taky přidám. Na HT vozím předek (rok) i zadek (cca. 6 měsíců) Remerx Hurry (15×100 / RU) komplet jak přišel od výrobce (nába, dráty, ráfek) a zatím ok. Na fullu jsem měl vepředu taky Hurry a v klidu, ale potřeboval jsem vyměnit náboj kvůli přechodu na 15×100, takže tam už teď zůstal jen Hurry ráfek.
Vikingy a 10 tisíc? Možná u dětí bych věřil. Nejhorší kola co jsem poznal, co do kvality.
nejsem žádná těžká váha, 65 kg. Jak jsem psal jen ty dráty praskaly. Ořech byl taky měkký, ale já jsem hodně velkej střelec, a zasekal jsem tam i XTčkovou kazetu.
Diskuse byla o nábojích a s těma žádné problémy nebyly.
Mám na kolech ještě Remerx Brave a na CCX galuskové RTX – na ráfku dle mého není moc co zkazit. Drží perfektně. Rozhodně více než Mavic Reflex, který je 4 až 5× dražší.
Tak jestli litaly draty pri 65kg jezdci, tak ti nevim.
Jezdím REMERX Rocky, lepší kola jsem nikdy neměl. Vážím 150kg a jediný mně unesou. Zrovna včera jsem vyměnil zadní kolo. Najeto cca 7tis km bez šáhnutí. Rupnul mi jeden drát u niple, a to při mý hmotnosti bohužel znamená nový výplet. Předpokládal jsem, že co nevidět půjdou ložiska (ikdyž ani náznak únavy), tak jsem vzal celý kolo. Při mý váze to prostě trpí. A potřebuju jezdit po cestách, nikoli po servisech. Stojí od výrobce 1700 vč. pošty. Na netu jsem viděl i o pár stovek levněji.
Zaujalo mně, že jsem prohodil kolo a vůbec nemusel štelovat brzdu. U předchozích MAVIC (výrazně dražších) jsem po každám vyndání a nandání kola musel štelovat brzdu. Nejspíš provozem ohlá osa.
Kamarád jezdí taky jedině Remerx, nájezd cca 10k km za rok.
Nedáme na ně dopustit.
Když jsem měl 140kg jezdil jsem na REMERX Rocky a bez problémů.
Tak to vypadá, že mám štěstí na kus. Mám kola Remerx Hurry náboje Remerx light. Mám je dvě sezóny cca. 4000 km a zatím jsem na ně nemusel šáhnout.
Ořech náboje Remerx z kola Fast Disc po 600 km, kupoval jsem letos v únoru. Reklamace zamítnuta, protože jsem „použil kazetu bez hliníkového centrálního unašeče“ – přiznávám, měl jsem tam levnou nýtovanou 10 sp. deore, a „protože kazeta nebyla dotažena“ – to nevím, dotahoval jsem jako na ostatních kolech, kde žádný problém nebyl. Pokusil jsem se ještě argumentovat, že ořech měl mít, dle katalogu a údajů na webu, dva ocelové klínky, které by zabraňovaly vymačkání, ale bylo mi vysvětleno, že to prostě změnili. Reklamační technik mi nabídl nový ocelový ořech za „speciální cenu“ 640 Kč, což mi vzhledem k ceně celého kola 1500 Kč moc speciální nepřišlo. Upřímně, u ne zrovna lehkých turistických kol, kde výrobce udává zatížení až 130 kg a vyzdvihuje odolnost a nízké nároky na údržbu, bych čekal odolnější materiál. Nakonec jsem do ořechu nastrkal rozklepané jehly a až ho zničím, tak si pořídím něco normálního.
Když jsem remerx vozil na trekovém kole po silnici, tak jsem byl spokojený. Ale nemusel jsem to rozdělávat. Na horském kole jsem měl ořech stejně dojebaný, kazetu jsem musel rozebrat po kouskách. Nakonec jsem ten remerx náboj po roce provozu vyhodil – ořech se kousnul tak že jsem měl z kola furtošlap. Měl jsem celá kola, s ráfky jsem spokojen, ale náboj tam šel Novatec.
To fakt vypadá na povolenou kazetu. Podle omackani u nejmenšího pastorku. Nicméně náboje remerx jsou sunt, to je známá věc.
Ne mam to samé zjišťoval sem jak je to s oceli na ořechu a bylo mi řečeno že se děla jen pro modely ROCKY disc a jam mam 6 děr a ty jsou bez vystuhy .
Mam rocky disc CL a take bez vyztuhy.
Kazeta XT 10sp s unasecem a bez problemu…
A co vlastne reklamovals? Nejakou nefunkcnost nebo to, zes ho odrbal?
Připadá mě to tak. Reklamaci asi mířil na ty kousance v ořechu. Tady je ale Remerx v právu. U ořechů to mají tučně s vykřičníkem řečeno. Ale pravidlo o unašeči platí pro všechny hliníkové ořechy.
Reklamoval jsem na můj vkus příliš odrbaný ořech. Po 600 km jsem skoro nebyl schopen sundat kazetu dolů. Ořech taky neměl ty ocelové klínky, ačkoli podle katalogu a webu je mít měl, což byl asi taky jeden z důvodů nadměrného opotřebení.
Ty kola jsou podle katalogu určena pro zatížení do 130 kg a v katalogu se u nich píše něco o „dlouhé životnosti a minimálních nárocích na údržbu“. Z tohoto pohledu bylo, podle mě, provedení ořechu zvoleno poněkud nešťastně.
Nj,ale ona je to vlastnost vsech duralovych orechu, ne jen toho od remerxu.
To ano, ale pořád tam nebyly ty ocelové klínky, které tam měly být a které by tomu asi pomohly. A vyjádření reklamačního technika, že „ten katalog se dělá 2 roky dopředu, my jsme to mezitím změnili“ mi přišlo přinejmenším zvláštní. Něco jako kdyby sis v hospodě objednal hovězí biftek a přinesli Ti vepřový řízek, protože to mezitím změnili.
Bohužel, ty klínky – tedy jejich absenci – jsi tedy měl reklamovat rovnou při obdržení zboží. Ten řízek taky vrátíš rovnou a ne až když ho sníš.
To neber jako útok, jen pro přesnost.
Jsem BFU, nikoli materiálový inženýr. Teď jsem už to samozřejmě vím, protože jsem si to nastudoval, předtím mě nenapadlo zkoumat, jestli výrobce náhodou neudělal něco jinak.
Já z tvých předešlých postů chápal, že jsi o těch klíncích věděl už před nákupem. Asi blbě čtu. Sorry.
Ani centrální unašeč ti nepomůže. Stejně jsou nejmenší pastorky volně a ať utahuješ jak chceš, tak se kousnou. Měl jsem tam Sunrace MX8 a nešla sundat, protože se kousl třetí nejmenší pastorek. Kdyby se v Remerxu zamysleli, tak udělají něco jako má Bitex ANTI-BITE ořech. Ale Remerx jde jinou cestou. Prostě Remerx náboje doporučuji nebrat. Pardon, přední je ok, tam není co pokazit :-)
Ložiska a urvaný příruby :D
Nechtěl jsem být tak negativní :-) Asi byl dodavatel ložisek levný a aby to nebylo lehký s výměnou, tak jsou vlepená.
Z mého pohledu nic použil jsem kazety bez ALU unašeče ale je zarážející že to nikde nepišeou objednáš a dojde něco jiného .
?
Existuje vůbec nějaká normální kazeta, která má všechny pastorky na centrálním unašeči? U 10sp. XT jsou poslední 4 pastorky volné, oddělené jen tenkými distančními kroužky, takže bych je do toho ořechu stejně zasekal a možná by to vypadalo ještě hůř než u té mé nýtované kazety, kde byly volné jen poslední 2.
Ne :) Koupit XT, namazat ořech a fest utáhnout. Jediná rada jak žít s ALU ořechem. Na silnici mám ALU campagnolo ořech a tam se to kvůli výšce zubů nezakusuje vůbec.
Třeba XD kazety
Dobrá rada nad zlato.
Postřeh z dnešní posezóní údržby, sundal jsem kazetu Shimano XT, z ořechu Remerx, na kolech Remerx najeto od dubna do září cca. 5 hodin týdně, ořech vykousanej a popraskané „něco“, co je v ořechu zalisováno, v místě, kde není hliníkový unašeč. Sice je doporučeno pro ořechy Remerx hliníkový unašeč, ale k čemu mi bude kazeta s hliníkovým unašečem, když všechny pastorky na hliníkovým unašeči nejsou a kazeta ořech zničí, ať už s unašečem nebo bez. Zlatý ocelový ořechy.
Ctu tam, ze doporucuji, ale nectu tam, ze vyzaduji :-).
Njn, jenže to jim stačí :) Proto od Remerxu používám jen redukované nerez dráty a ráfek RTX. To jim funguje…jinak radši nic
To jsem taky řešil s DT 350 koupil jsem ocel ořech a mam klid , ja ty svoje sundal cca po 300 Km a kousance tam byly .
Dnes jsem zasla reklamaci na náboj Remerx z kol Sting s ořechem na 10sp. shimano. Kolo se mi v záběru protáčelo někde v náboji. Cvrček je ok. Napíšu jak pochodím.
Ma to nejaky bramboroidni tvar :)
Tak úplně stejný problém i zadního kola Sting – kazeta se i s ořechem protáčí (prostě to prasklo někde v náboji) . Dnes info z Remerxu, že posílají kolo s novým nábojem za zvýhodněnou cenu, tak jsem zvědavý ....... jinak jsem byl s těmito koly za 2,5 roku docela spokojený, dráty praskají minimálně – asi 3 ks (jsem s váhou na hraně limitu), jednou to bylo na servisce, povolovaly se dráty-opraveno zalepením závitu drátu.
Používáno na jízdu v terénu, ale nešetřeno – bez závodního ježdění
„jinak jsem byl s těmito koly za 2,5 roku docela spokojený“ – normální stav je, že se dráty nepovolují, nepraskají a osa se neláme :-D
jikre: koukám na PC a já tam ti prasklinu vidím. Vpravo uprostřed
Cryzyy: kdybys viděl, jaký problémy jsem měl se zkurveným MAVICem. Náboj křivej, že házel kotouč, že se nevešel do třmenu. Jezdím REMERX Rocky a zlatý. Jak praskne první drát, vyhodim to a koupim nový. To je asi 5tis km (jsem 140kg pořízek) :) Takže neřešim ložiska, náboje, nic… A stojí asi 1600 Kč
Jinak tedy REMERX je známí zamítáním reklamací a zapíráním výrobních vad. Tak seleva na nová kola po 2,5letech je myslím uspokojivé řešení. Kolik si na nich najel?
Má to prasklé na dvou místech
mate kluci lepši voci :)
uz to vidim!
za 2,5 roku na Stingách tak 6 tis. km
Asi tak…
Na Remerx Rocky disk jsem najel 15 000 km,Přední stále funkční,zadní jsem vyměnil za stejné kvůli zničenému ráfku( vytrhané dráty z ráfku)Ořech vymačkaný,ale kazeta se dá při troše šikovnosti sundat.Ložiska v novějším ořechu špatná (vůle)dal jsem starší ořech a jedu dál.Stačí vyměnit ložiska a ořech je zase ok.
kazeta musí být s unašečem, jinak se vymačká. Píše to výrobce.