• kudlanka32

    Nějak jsem se ztratil v množství nabízených vidlí. Koukal jsem do historie ale moudrej z toho nejsem. Teď mám Vanillu 130mm a jsem s ní spokojený, jenže budu potřebovat 150mm a Van už neni. Dá se třeba Float nějak poštelovat aby chodil jak stará Vanilla RLC z 2006? Vážim asi 75kg, mám v ní nejměkčí péro a asi o 10–15 ml méně oleje abych ji využil celou.

    Nějak se mi ty nový vidle nepozdávaj, přijsou mi takový mrtvý. Jsou nějaký ročníky lepší než jiný? Nebo se mám poohlédnout jinde…díky za zkušenosti.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MlokCZ  

      Kromě upraveného Epiconu tu máš ještě variantu zůstat u pružiny.

      Také to ale záleží jak moc chceš HS expanzi. Pokud bys ji oželel, tak můžeš vzít Sektor s DPC. A získáš ještě navíc i rychlé snižování zdvihu (které nemá žádný vliv na citlivost vidlice).

      Pokud bys chtěl i HS expanzi, tak je to horší, ta jednoduše dodělat nejde.

      Teď je konečně dostupný Sektor i v kombinaci tapered krk a 15mm osa (loni nebyl s tapered krkem sehnatelný). Pokud ale nahrazuješ na stávající rám, tak tohle je ti asi fuk, předpokládám, že tapered krk nemáš.

      S pružinou a využitím celého zdvihu ti to určitě vyjít musí u DPC. Se žlutou (druhá nejměkčí) jsem při 73kg občas šel na doraz a vozím nakonec raději střední červenou.

      Pokud chceš opravdu aktivní vidlici, tak nesmíš vzít nic se současnými kompresními kurvítky.

      Tzn. současné CTD Foxky, u RS pak vyhnout se RCT3 a brát pouze obyčejný motion control.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tady případně ten Sektor s DPC za slušnou cenu

        http://www.bike-components.de/…l-2014-.html?…

        A i kdybys nechtěl snižování zdvihu, tak bych bral Sektora raději DPC než samotnou pružinu bez snižování a to kvůli o trochu odlišnému průběhu danému použitím dvou různých pozitivních pružin u DPC, kde ta měkčí je omezena na 10cm zdvihu (tzn. že se na 10cm zdvihu křivka průběhu lomí a je od toho místa přímka strmější než do 10cm).

        0 0
      • kudlanka32  

        Priznam se ze uplne netusim co je HS expanze, jako ze se rychleji vraci? Ma to moje stavajici Vanilla RLC nebo je to neco noveho.

        Nahrazuju Yetiho za novyho nebot se chudak unavil ve spoji BB-sedlovka. Dostanu za rozumnou cenu novou 575, akorat ta ma nizsi tapered hlavu, takze se bojim ze 13cm by mi uz rozhodilo geometrii a hlavne ze budu mit blbej posed nebo silenej predstavec. Jeste me napada stara Foxka z 2010 ta mela 140mm. To by snad jeste slo. Ma to FIT patronu, to je nejake kurvitko nebo jen presli z optevrenyho systemu na uzavreny, da se to servisovat doma? Sry za tolik dotazu ale nejak mi ujel vlak :)

        0 0
        • goofy  

          Stare Foxky byly prakticky vsechny FIT-ka, jenom pak to zacli ve velkem reklamovat. Kazdopadne pokud by jsi chtel zase Vanillu, tak jsem videl nekde na bazaru 150 mm Vanillu na prodej, tak nevim, jestli to jeste prodava.

          0 0
          • kudlanka32  

            Nejvic by me zajimalo proc se ty vidle prestaly delat, bazar zatim necham plavat, nevim jak dlouho potrva nez bude ram. Mozna chvili jeste budu jezdit i na stary vidli. Ted si jen potrebuju obrazek o tom co vlastne chci :) Nic snadneho…

            0 0
        • MlokCZ  

          Do rozboru HS expanze se opravdu tady pouštět nebudu, o tom je v historii napsáno tuny a je to na dlouhé psaní.

          Samotná FIT patrona problém není. Problém je jakým způsobem je řešená a naladěná komprese.

          0 0
          • kudlanka32  

            no neco jsem si nasel, pochopil jsem z toho ze Vanilla RLC to asi ma a ze by mi to nejspis chybelo. Jen nevim jak to souvisi se „zatloukanim“ verze R (bez LC). Nebo se ty verze od sebe lisi?

            UF ten marketing veci to tak zamoril, ze se v tom neorientuji…

            0 0
            • MlokCZ  

              U Foxu byla HS expanze vždy u RL a RLC verzí. R verze (pro 32mm vidlice, pro 36tky to neplatí) byla vždy o HS expanzi ošizená.

              Dlouhodobě jezdím dvě stejné vidlice jen se lišící přítomností HS expanze.

              Jezdím právě Sektor s DPC (já to tedy mám postavené na přestavěném Revelation na DPC, ale to je fuk, pořád je to to samé).

              A nemám už tak jednoznačný názor na HS expanzi jako dříve. Dříve jsem sice jezdil více vidlic s HS expanzí, ale nikdy neměl přímé srovnání dvou zcela totožných kde jedna měla HS expanzi a druhá ne.

              HS expanze je určitě přínosem. Ale určitě se nedá říct, že by to bez níc nešlo a bylo až tak špatné.

              Zatloukání vidlice do zdvihu u té bez HS expanze se u mojí vidlice neděje ani trochu.

              Když tam HS expanzi nemám, tak tu jedinou expanzi vozím hodně povolenou, takže nějaký výrazně znatelnější pomalejší návrat ze zdvihu tam není.

              Chybí ale úplně něco jiného a to přínos více přitažené LS expanze (což si lze dovolit právě pouze když vidlice má HS expanzi). A to vadí jen v některých konkrétních situacích a dá se to přežít.

              Ono pokud někdo má HS expanzi a pak stejně na vidlici nechá opravdu hodně povolenou externě nastavitelnou LS expanzi, tak mu pak HS expanze vůbec nic nepřinese. Pak se to chová v podstatě téměř totožně jako s jedinou hodně povolenou expanzí.

              0 0
              • kudlanka32  

                asi jsme doma:) ja rozhodne nemam rad aby me vidlice kopala a nemam rad aby kolo houpalo treba ve zvlnenym terenu. Co jsem ale nikdy nepouzil je to „C“ velky modry kurvici kolecko. Spis mi prilo lepsi dat ridsi olej a vic ji pritlumit. Ale muze to byt jen pocit.

                Takze bud Sektor, upraveny Epicon anebo stara Vanilka 140mm. Hmmm.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nevím jak 2006 Foxka, u současných nelze nepoužít kurvítko komprese.

                  I když nastavíš externě na minimum, tak to pořád kompresi omezuje a kurvítku to je a vypnout to nijak nejde.

                  Jinak řečeno si jen můžeš nastavit jestli kurvítko bude menší nebo větší.

                  Kopat vidlice samozřejmě nesmí, takže u jediné expanze nelze neomezeně expanzi povolit.

                  Každý má ale dle stylu jízdy tu hodnotu kdy už to kope trošku někde jinde.

                  Já třeba dříve u Reby vozil jedinou expanzi zcela povolenou a ani tak to nekopalo a nevracelo se skoro ani dost rychle.

                  U Sektoru (nebo předělaný RVL jak mám, to je fuk), tak na té bez HS expanze vozím jedinou expanzi nastavenou na 3 kliknutí od minima. Tady už byl rozsah dostatečný a zcela povolená už se nedala.

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    jo tak to taky nevim, jen vim ze je na minimu a jina poloha je spatne:) o tom co muze byt kdyby tam nebylo nevim nic

                    0 0
              • prtavec  

                nevis prosimte, jak je to s HS expanzi u letosniho Float 34 CDT Adjust? Ten ma/nema HS expanzi?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Všechny Foxky až na ty extra ošizené modely jako bylo R-ko pro 32mm verze mají HS expanzi. Tahle určitě má.

                  0 0
    • kubad  

      snad jedině pružinový RockShox Sektor

      by mohl vyhovovat

      0 0
    • ZuzicK  

      Jak chodila vanilka nevím. Sama mám na 52 kg 3-ročního Floata 150 mm, v něm méně viskózní olej, teď už ochozený gufera (jsem zvědavá, jak velký bude rozdíl až se vymění) a jediný co bych brala více je počáteční citlivost. Tuším, že už jsem ho i při nějakým blbým doskoku na doraz dostala, ale normálně na doraz nechodím. Se 75 kg bys na doraz došel v pohodě (pokud se na řidítka zavěsí 80+kg chlap, tak ho stlačí nadoraz :-)). Jen nevím, jestli by ti nevadila (ne)pevnost vidle, na 150 mm a blbnutí už není 32" úplně ideální. Dost blbý je teda i to, že každý rok jsou ty vidle jiný, takže tenhle můj post ani nemusí být relevantní :-) Všechny úpravy byly dělány doma.

      0 0
      • kudlanka32  

        Vanilka sezere i sisku, kdyz ji prejedes. Na doraz ani jit nechci ale taky nechci mit po brutalnim sjezdu 2cm rezervu, 0.5cm je optimalnich:)

        U 130 vanilly se to resilo jednoduse – pero podle sagu a progresivita se ladila ubiranim oleje (stlacujes mensi objem vzduchu). U floata to musi byt podobny – tlak vzduchu ti da sag a progresivita, eh…taky olejem? Jak rikal franta Mrazek vidlice co nechodi na doraz je jen spatne vyuzita vidlice :-D

        0 0
        • Fran-tic  

          mám sektora tapered ale vzduchového, takže se to moc srovnávat nedá. každopádně jsem s ním spokojený, dá se slušně nafoukat, ke konci chodu je tužší a na doraz ho dostanu až při největších peklech :) jako v plánu by byla nějaká jiná vidla, ale tyhle věci jsou tež investice pro studenta takřka nemožné :)

          0 0
        • ZuzicK  

          Tím olejem se začátek zdvihu rozhodně zlepšil, konec zdvihu si doladíš tlakem, tak to myslím já :-) Ale na citlivost pružinovky se jen tak nedostaneš. Pokud jsem nad řidítky, tak to požere i tu šišku, pokud ale sedím v sedle, vidle funguje až při větším rázu. Ty menší odseparuji menším tlakem v plášti.

          0 0
          • kudlanka32  

            sem to napsal blbe – kdyz uberu olej mam tam vetsi objem tj. mensi narust tlaku.

            Vzduchovkam moc nerozumim, jen mi prijde ze zacatek zdvihu je veci odporu a poctu pritomnych kurvitek. Tlak urci sag…a dal nevim :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Kurvítka jsou většinou u tlumící části, takže je jedno jestli to je vzduchovka nebo pružinovka. U vzduchovky bývá kurvítko citlivosti jen u některých snižování zdvihu (třeba Talas systém; zajímavé jak se bude chovat teď nový zcela přepracovaný, tam to může být lepší).

              A co se týká počátku průběhu u vzduchovek, tak tam to hodně ovlivní konstrukce negativky.

              0 0
            • MlokCZ  

              Rozdíl citlivosti vzduchu x pružina sice nějaký je, ale není moc velký (pokud to není nějaký méně citlivý vzduch jako Talas systém).

              Konkrétně u Floatu RL je hlavní problém v citlivosti v tlumící části. Řidší olej to trochu zlepší, ale nezachrání a navíc může způsobit problém s expanzí s HS okruhem, který nemůžeš nastavovat (pro Tvojí hmotnost to ale nehrozí).

              A co ročník, to u Foxu trošku rozdíly jak moc kurví kompresní část citlivost. U RL verzí je to pak ještě o něco horší než u RLC s nastavenou kompresí na minimum.

              V tomhle zlatý obyčejný motion control. Ten když je otevřený, tak je prostě otevřený a není to žádné kurvítko. U RS ale zase mají RCT3 (tedy motion control DNA, tak si nemají s Foxem co vyčítat :-)

              0 0
    • kudlanka32  

      kazdopadne dikes za rady :) sam sem zvedavej co tam nakonec soupnu. Abych pak nejezdil na vanilce jeste pristi rok :)

      0 0
      • Stingray  

        Nazdar Luky, tak koukám změna oře se chystá :-) Hele teď mám 34 Floata na 160, tak to můžeš někdy projet. Já bych Foxe kupovanýho zvlášť nechtěl, jelikož to za ty prachy nestoují.. Proč nechceš 36 Vanillku? Je to trochu kovadlina, ale ten vzduch je prostě tupej…

        0 0
        • kudlanka32  

          Vymenim starou 575 za novou 575:) bohuzel na SB-66 nebo na SC Bronsona neni dost penez. Proste jsem ho ujezdil a tak dostanu za lepsi cenu novej v ramci no-fault policy. 36ka je zverstvo ted uz ma 180mm a to je moc. 575 je delanej na 150mm. Floata na tomhle zdvihu rad ozkousim, to je jasny.

          Mimochodem pevnak je naprosty zlo…ujel jsem na arturovi s foxkou tak 50km (klasika: Zbraslav-Jarov-cikcak-Vrany-Cukrak-Kazin) a cejtil jsem kolena. Taky jsem zjistil ze na tom nelze jet po na rozbity polnacce kdyz musis slapat – nad 25km/h ti zadek ztraci kontakt s povrchem a na to abych jel kilometry ve stoje nemam. Nechapu jak sem na tom mohl driv jezdit :)

          0 0
          • Stingray  

            Hehe, ht už tak maximálně v žabkách pro rohlíky :-D To SBčko by bylo supr, ale je to za raketu.. Já mám novýho lampijóna a Kopárna taky. Akorát nějak není morál a čas, spíš teď jezdím na ryby k vodě, v tom vedru. Musíme něco vymyslet, pořád jenom furt makáš? Tu 36tku jsem myslel starší ročník na stošede..

            0 0
            • kudlanka32  

              A jo koukam na to, model 2009 RC2 se da poridit kolem 16kkc.

              Ma nejakou slozitejsi patronu, jen nevim esli to neni na AM kolo trochu moc predimenzovany.

              0 0
              • Stingray  

                No řikám je to ingot, ale základ z vanilky tam pořád je a to jeto hlavní. Jinak bych se nebál toho Pepiconu..

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.