Jezdite nekdo na jednom biku s hydrama dvoje kompletni kola? Da se to vyladit tak, aby kotouce neskrtaly? A pokud ano, jsou na stejnych nabojich nebo to jde i s ruznyma nabama?
Jezdite nekdo na jednom biku s hydrama dvoje kompletni kola? Da se to vyladit tak, aby kotouce neskrtaly? A pokud ano, jsou na stejnych nabojich nebo to jde i s ruznyma nabama?
Škrtám všemi čtyřmi, neladím, neřeším, jezdím :-)
A naby mas stejny? Na skrtani s…, ale jestli s jinyma nabama bude kotouc o 0,5mm vedle , tak se ani nerozjedu :-)
Fulkrumy RM3 a RM5. Rozdíl je minimální, ale mám Formule R1, které jsou bez škvíry :-)
Za jízdy to slyšet není, jen když jdu po baráku a kola se pootáčí, tak to dělá hrozný kravál, až mi sousedi říkají, abych to zahodil a koupil si něco pořádného :-D
Hope Floating na jedny kola, na druhý si to seřídíš s normálníma.
Dobrej napad, diky.
Nesmysl todle nepomůže měl jsem to tak.Plovoucí kotouč nic neřeší,navíc jsou hope o 3 mm větší na průměru než spousta kotoučů a to je další problém.Teď mám dvoje kola se stejnými náboji a kotouči a docela to šlape.
Teoreticky bych čekal, že by právě tu o trochu jinou pozici kotouče vůči třmenu řešit měl, ale hádat se nebudu.
To že by měl kotouč na unašeči nějakou vůli a sám se vystředil nehrozí, floating nepomůže.
Ne??? A já myslel, že právě kvůli tomu se Hope Floating kupujou. Jasný, že na mojich XTčkách to tak nefunguje, ale Hope to právě tak má udělaný, aby se ten kotouč moh trochu pohnout, ne?
Takhle to fakt nefunguje. Floating mají spoustu výhod, ale stranová vůle mezi nimi není ;-)
O co se jedná? Každou chvíli to čtu, ale vůbec netuším, o co jde :-D
No, ty to řešit nemusíš, ale my, co potřebujeme k tomu, aby se nám bicykl alespoň trochu rozpohyboval, lehký, tuhý, dobře se chladící kotouč v provedení sendviče z minimálně tří různých materiálů, bez toho být nemůžem :)
Aha, tak to jo, mi opravdu stačí kotouč vylisovaný z jednoho kusu plechu. Jen jsem nevěděl, o co jde :-)
pilkou na železo ze starý teflonový pánve :)
a voskovkama si na něj můžeš napsat HOPE, ale pozor – nepřetahovat na brzdnou plochu, to by pak musely do trouby…
Ty naše kotouče jsou taky lehké, ne? Tuším 80 g :-)
Na brzdach Shimano SLX a Avid BB7 to jde v pohode, na Hayes to neslo (tam teda neslo poradne vycentrovat ani jedno).. Mam to tak – dve kola (fulla a HT), tj. dvoje zapletena kola, kazdy par jine obuti, vymenuju podle toho, s jakym kolem a do jakeho terenu jedu..
Spis jde o ty zaplety. Maj stejny naby?
ne, RM5 versus XT. Musel jsem ale dat stejny kolouce – XT kotouce jsou trochu vyoseny. Skutecne jde hlavne o brzdy – SLX jsem kupoval specielne kvuli tomu, ze shimana (deore,slx,xt) maji delsi krok pisktu (vetsi mezeru) nez hayes, avid, atd,atd.
Užívám dvě sady kol na obou bajcích. Brzdy Avid. Přehodím výplety, povolím třmeny na adapterech, zmáčknu páku(brzda se vystředí dle písků), utáhnu třmeny a jedu… zabere to 1–2min celé maximálně… Přehazku netřeba ladit, max kdyby bylo nejhůř pošteluješ kolečkem za jízdy, ale u mě to vychází, že netřeba na to sahat… spokojenost veliká:-)
takovy maly dotaz, jak to brzdi hned po prechodu na jine kola ( jinak sjety kotouc) musi se to zajet jako u noveho kotouce nebo to brzdi hned naplno tak jak predtim?
Používám několik párů výpletů, ale všechny na shimano nábojích, takže to vychází a neškrtá…
Zdarec cyklisté a mechanici,
nic aktuálního na toto téma jsem nenašel, možná jsem nedostatečně hledal.
Nemá, prosím, někdo nějaké aktuální fígle na problém, který tu před lety založil DoDo2?
Pořídil jsem manželce druhé výplety, abych nemusel cca 15 x za sezónu přehazovat pláště a kazetu. A problém je na světě. Vystředil jsem třmeny. Všechny čytři stejné kotouče na obou výpletech se zdají hezky uprostřed drážek ve třmenech, takže oba výrobci nábojů dodrželi rozměrové standardy. Potíž asi vzniká rozdílnými tloušťkami nestejně sjetých brzdných ploch na kotoučích.
Brzdové desky po odbrždění odjedou vždy na stejnou vzdálenost od kotouče? Vždy kupříkladu o 0,5 mm, ať už je síla brzdné plochy jakákoli?
Děkuji za info, popřípadě, prosím, poraďte, co s tím, pokud vůbec.
při výměně kola mezi desky strčit velký plochý šroubovák a desky trochu roztáhnout.
Díky, to už jsem zkoušel, vždy to chvíli prodlouží chod na páce, takže to budu muset ženě vždy připravit, aby pak do něčeho nevletěla.
Samozrejme musis pak nekolikrat zmacknout paku, aby desky dosedly na kotouc.
Díky za info. Tím, že to budu muset ženě vždy připravit, jsem měl právě na mysli to roztažení desek a následné natlakování na pákách.
Stejně jsem z toho hydraulického systému pořád tatar.
Nastíním, o co mi jde:
Zmáčknu páku, desky sednou na nový 2 mm kotouč. Pustím páku, desky se od kotouče oddálí a zastaví se v té pozici, jak byly. Kupříkladu 0, 8 mm od kotouče. Dráha desek je 1, 6 mm.
Pokud je už ale disk ojetý a má tloušťku, řekněme 1, 3 mm, tak bude dráha desek stejná, zase oněch 0, 8 mm, dohromady 1, 6 mm
Ale v roztaženém stavu jsou desky od sebe na novém disku 3, 6 mm, resp. 2, 9 mm na tom ojetém ( ty mm jsem udal pouze smyšlené )
Ta celková dráha, kterou urazí destičky je ten můj problém při různě sjetých kotoučích.
Takže by se nejlépe hodila regulace vzdálenosti desek od kotouče, tím by se to vždy rychle přerychtovalo.
pokud mas stejny kola i stejny kotouce atd. Tak jak pise popokatepetl… Roztahni desky.. Ikdyz si rikam, ze jedny kotouce uz musej byt teda pred smrti, jestli ti to dela takovej problem…
Kola jsou rozdílná, koutoče stejné, ale pasuje to, tedy co se vystřědění týká. Problém budou ty jinak sjeté disky. Na nových kolech jsou nové, na těch starších jsem zadní vyměnil, uvnitř už měl jen 0, 8 mm, tak jsem osadil nový. Na předním nechávám ten původní, jetý. Ještě má nějaký ten život před sebou.
kotouč se mění při 1,5mm, teda aspoň Sh.
Zadní měl 1,3 mm, a uprostřed brzdné plochy viditelně ještě méně. Už je tam místo něj nový, úplně stejný typ.
Zdál se mi v pohodě, viditelně sice ztenšený, ale točil se rovně, nešmajdal, brdil jak měl. Že to je problém jsem v podstatě zjistil až když jsem dal nový. Tak ten prostě nesedí na ty deformovaně ojeté destičky. Ale desky měnit nebudu, ony se zabrousí.
Jezím 2 páry kol – podobné, ale ne stejné (C-ride a C-trail), navíc jedny na 6děr, druhé na centerlock. Takže nejen pokaždé vystřeďuji třmeny, ale občas musím roztáhnout desky šroubovákem, jak bylo zmíněno. Snažím se ale mít přibližně stejně jeté kotouče na obou párech. Větší problém to dělá, když jsou jedny kotouče hooodně jeté a pak se destičky podle nich vytvarují trochu do kulata (prostě brzdná plocha není plochá :-)) a pak na druhých kotoučích několik prvních zabrždění trvá, než se vytvarují zase jinak a ze začátku moc nebrzdí. A samozřejmě při nasazení kol se sjetými kotouči se páka propadne až k řídítkům a musím chvíli pumpovat. Jak už zaznělo – nedávat kotouče před smrtí. Anebo dát, ale dojezdit na jednom páru kol až do konce.
Díky.
I to vyboulené sjetí desek se také bude podílet na tom, že to nesedí.
Nejprve jsem myslel, že budu muset na jedněch výpletech odsadit kotouče, to by problém nebyl, podložky M5 v řádu desetin jsou k mání, s tím bych si pohrál. Ale mám to vystředěno, takže problém je už pouze v jetých deskách a jednom kotouči, který ještě dle sjetí není potřeba měnit.
Bude se muset naučit vždy po výměně kol udělat určitou procedůru. Tušil jsem potíže, potvrdily se.