• Vegan

    Zdar a silu,

    Resim hypoteticky nakup novych Brzd. Elixiry R jezdene do ted to v Portes Du solei dost schytaly a ( ne, ze bych je znicil, ale proste uz by potrebovali kompletni repas ) resim zda je lepsi koupit nove brzdy nebo tem starym doprat repas ( komplet novy vnitrk paky pistek + o krouzek + pruzinku a komplet pretesneni trmenu ) nebo koupit nove Formula The One 2010 za 7800, Shimano Saint 2008 za 6600, nebo Avid Code R za 6200.

    Jako dalsi investici automaticky pocitam odvzdusnovaci sadu (vyhoda Shiman tu mam) a u Formul a Shiman nutnost vyresit koupi samostatne objimky pro razeni.

    Diky za nazory predevsim od lidi co s temito kousky maji zkusenosti.

    PS: Hope a Hayes ve vyberu nejsou a nebudou.

    0 0
    • Tomínos  

      Myslíš, že firmy co začínají na H hovno brzdí? Škoda, mám Hope tech V2 a maximálni spokojenost.

      0 0
    • deekay  

      Asi bych vypustil repas kit elixiru, pac skoro za ty prachy mas nove Rka a stare si muzes nechat na dily.

      Code R jsou Elixiracke paky a Code trmeny, coz by byla vyhoda v pripade, ze ti sedi Elixir paky (Coz treba me sedi maximalne). Tim se dostavame k dalsimu a to jsou Sainty. Dost jsem nad nima uvazoval, pac mam rad dyz jsou brzdy trochu predimenzovanejsi, jel jsem je na par test bikach. Absolutne mi ovsem nesedi tvar shimano paky a jeji uhel co svira s riditkama. Jsou to ovsem neskutecny kotvy, coz me, jakozto uzivatele elixiru uz na starem biku, trochu stvalo co se tyka davkovani, protoze diky servowave proste staci hodne mala sila a uz to fest bere. Proste mi prijdou „preposilovane“. Ale verim, ze nekam do alp je to super do dlouhych tezkych sjezdu. Tam je asi na konci clovek rad ze se drzi riditek.

      S Formulama neposlouzim, nejezdil jsem.

      treba pomuze jeste tenhle testik od nemcu, tam to celkove vyhraly Code (bez R)

      http://www.mountainbike-magazin.de/…485575.2.htm

      0 0
      • Vegan  

        Vim jak vsecky vypadaji vym jak funguji pac jsme jiz vsechny ochytal, ale proste se nemohu rozhodnout :) nic vic nic min. :)

        u Avidu me sere cena a dostupnost nahradnich dilu a vubec servisovatelnost.. tam spesl klic tak zase spesl neco jineho…

        U Shiman me sere presne ta paka jak rikas

        A u Formuli ta cena :D a krehkost paky potazmo jeji cena.

        0 0
        • kubad  

          a Hope které nemají žádnou z těchto nevýhod prostě nechceš :-)

          prostě to máš těžké :D

          0 0
          • Vegan  
            1. jse mi neliby
            2. nemaji pozadovany vykon, respektyve nivim o zadnych u kterych by byla

            relativne tvrda paka a opravdu dobry vykon a nevypadali jak jak z predminuleho stoleti.

            0 0
            • kubad  

              V2 jsou výkonem těsně za Saint a The One, páke je někde mezi Avidem a Shimanem, a design jasné chápu :D

              0 0
        • gazman  

          Vozím the one na DH/FR už třetí sezonu, a už jsem moc krát padal. Páka se křehce jen tváří, vydrží toho hodně. Za mě, jestli chceš těžké brzdy jdi do code nebo saint. Chceš lehké brzdy ber formula. Brzdí to všechno ± stejně a na tvar páky si myslím zvykneš, to bych neřešil vůbec.

          0 0
    • BigKarel2  

      Vzal bych Šimana, na páku si zvykneš…

      0 0
      • deekay  

        Skoda, ze na shimana se servowave sem nenasel zadnyho alternativniho vyrobce pak…straitline a­pod.

        Jinak by asi sainty byla nejlepsi volba, pokud si clovek zvykne na ten brutalni nastup. Ale ta paka mi prijde fakt zlo. Aspon ze se shimano poucilo a u novych modelu vypada paka pouzitelne.

        0 0
    • Georrge  

      The One

      0 0
    • kesu  

      Ahoj,

      cody jsem nejel a docela bych si je zkusil.

      Každopádně já bych se na the one vykašlal, i sainty jsem přehřál několikrát tak, že se z nich kouřilo a přišly o většinu brzdnýho výkonu, nechci vedět jak by se zachovaly lehký třmeny. Je ale fakt, že neumím jezdit :-)

      Jinak sainty se skvěle plněj, s opletenejma hadicema maj tvrdej chod a v normálních podmínkách brzděj fakt dobře. Ale do portes du soleil si příště koupím i dozadu ventidisc kotouč a sintrovaný desky. Každopádně páka saintu je hnusnej kovanej ingot kterej neni příjemnej do ruky…

      0 0
      • gazman  

        Uvařils sainty hmmm tak brzdy pro tebe ještě tím pádem nebyly vynalezeny, možná by byl dobrý padák:-) Ono to chce méně brzdit, tím pádem jedeš větší peklo a nutí tě to občas zastavit a dát rukám oddech, jestli jedeš krokem z prudkého dlouhého kopce a 15 minut rveš vkuse za brzdy, aby se to náhodou nerozjelo, tak to je neštěstí, protože s rukama to díky výletnickému tempu vydržíš, zato brzdy to nedaj.

        0 0
        • weekend warrior  

          vždyť píše, že neumí jezdit:))

          0 0
        • Nimrod  

          co gustavi? to je neuvařitelná příšera (že je těžká je jasný) a ještě ke všemu šílená kotva… jen ta spolehlivost, ale to asi vyladili v posledních letech. jen se už nedělá..

          0 0
          • kesu  

            kamarád je vozí a je to lepší ale ta váha už je fakt mimo.

            chci vyzkoušet ty sintrovaný desky s těma by to mohlo bejt lepší

            0 0
            • Nimrod  

              váha je šílená, ale byly to jediný hydry, co jsem zkoušel, které mi sedly chodem. měl jsem starší model, nevím, jak chodí ostatní

              0 0
        • kesu  

          nejezdím nijak extra, ale tohle se mi daří jen na dvou třech sjezdech v portes du soleil, který neumím jet tak abych dal brzdám oddychnou, zvlášť po celým dni ježdení když už nemám sílu no. V čechách se mi to ještě nestalo.

          0 0
          • JMT  

            Sintrovaný se právě přehřívaj ještě víc…pro nás tlustý to chce právě organiku :-) a věř že to mám odzkoušený :-P

            P.s. muj tip je kevlarovej superstar.

            0 0
            • Vilém  

              Sintrovany se prehrivaji vic? To slysim poprve. Spis by mely lip odvadet teplo a odolavat podstatne vetsim teplotam nez organika.

              0 0
            • roud  

              já bych řek že je to přesně naopak…

              0 0
              • JMT  

                Ted nad tim premejslim…asi jo, asi mate pravdu. Tak mi ale reknete proc sem je prestal vozit ? Vim ze tam byl nakej zasadni problem :-/

                0 0
                • JMT  

                  Prd, fakt to byla ta teplota. Ty sintry mi ke konci trate

                  fakt uz vubec nebrzdily… (mam takovou svoji traticku, celkem z kopce :-) Navic zraly hrozne kotouce

                  0 0
                  • kubad  

                    kotouče žerou, mají pomalejší nástup, ale brzdí po zahřátí víc, a snesou vyšší teplotu, tohle je teorie :D

                    0 0
                  • roud  

                    máš v tom bordel je to jak píše kubad…

                    0 0
                    • JMT  

                      Jasny,nepopiram to, jenom rikam ze sem je prestal vozit kuli tomu ze posledni tretinu trati uz prakticky nebrzdily. Zkousel sem ze sintru akorat clarksy, treba se jiny chovaj jinak. Me to stacilo…

                      0 0
                  • goofy  

                    nevim, ale taky pozoruju spis, ze sintry zezacatku nic moc, ale po chvilkovem zahrati brzdi lip nez organiky, a hlavne nevadnou, coz se mi u XT-cek predtim stavalo…

                    0 0
                    • JMT  

                      Zkusim asi sintry od jiny firmy jak to tady tak ctu…

                      0 0
                    • gazman  

                      Jo jo, já měl na těch formulách už asi 5–6 druhů desek jen jsem tak testoval, nej mi přijdou origo sintrované formule. Dobré byly i swisstopy s nějakým psychosložením, ale byly drahé a byly hned smetené.

                      0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Vegan  

            Bud v klidu 90% lidi tady by ty sjezdy jelo stejne, nebo hure. Ono proste ty sklony co jsou v Alpach a na tratich v portes du soleil moc u nas nenajdes a kdyz by to sklonem a profilem odpovidalo jsou moc kratke. Jak by rek Antik tam se stim neserou vejskovyma metrama se tam nesetri.

            0 0
            • weekend warrior  

              ale prosimtě, nepřeháněj:)))

              0 0
              • Vegan  

                To neni o prehaneni nebo neprehaneni, Proste 2/3 trati v bikeparku Avoriaz-Lindarec ti konci 250m pred koncem svahu a dolu dojedes po spadnici na cervene sjezdovce, na cerne/cervene trati s Pointe du Mossetes do Les Crosets behem 5km sjezdu stratis 700 vyskovejch z cehos jde tak pulka vyskovejch behem prvni ctvrtiny trate a jsou i strmejsi sjezdy trebas cerna ala trat svetaku v DH v Champery, nebo Cerna pod lanovkou Supermorzine, atd…

                0 0
                • Qeex  

                  I tak se daj pouštět brzdy aby se jim furt netopilo. Prostě občas brzdit spíše stylem ABS a kde to jde, tak chvilku brzdit jen jednou a druhou nechat chladnout(s ro­zumem). Mimochodem, stále mám v brzdách desky z loňska a nevypadaj ani moc slítaně. A hlasuju pro Hope, protože se ti nelíbí :-D Ale jinak nové sainty a jako druhou alternativu The One.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    No bodejť. V tom AvoriaZu tech poslednich 250m uz nebrzdis, vzdyt je to porad rovne a predtim taky ne, protoze bys z te posledni zatacky nemel rychlost na skok pres ten odvodnovak nebo co je to vydlabany v te skale… a tak se da pokracovat az nahoru :D

                    0 0
                    • Vegan  

                      jasne tech poslednich 250m v avoriaz se da pustiti a pousti se ja to daval jako priklad jak se tam plejtva vyskovyma metrama.

                      0 0
                  • Vegan  

                    Oproti lonsku to tentokrat byl vice mordor… hlavne diky pocasi.

                    0 0
                • gazman  

                  To co popisuješ si sjel? Jestli jo, tak to zas takový brutal nebude;-)a souhlasím s Qeex, brzdám se nechá dát odpočinout všude.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    tak nejhorší na brždění jsou „tratě“ ve stylu Garda, čili několik kilometrů prudkého koryta plného kamení…

                    Nevěřim že se to tam dá pustit nebo nějak střídavě přerušovaně dobržďovat.

                    0 0
                    • gazman  

                      Čím menší rychlosti se snažíš dosáhnout tím víc tepla brzdy vyprodukují a jestli si fest připosraný a jedeš jak z hnojem tak to uvaříš.

                      0 0
                  • Vegan  

                    Ale jo asi urcite da ono trebas na cerne chamoni se pri svetaku take moc nebrzdi :D holt neco uz je mimo me schopnosti :D a pak o to vic brzdim :o) ale to je asi normalni

                    0 0
                • weekend warrior  

                  to byla sranda, sry.

                  Já sem hovnosjezdař, ale z mých, přesně 3, nevalných alpských zkušeností na zapůjčeném místním bikeshitu(ubytko mimo sjezdové revíry=ht s 80mm) vím o čem je řeč, snad i o to možná víc…1400metrů převýšení po klasickejch turist. chodnících(nejdřív volně ložený šutry, pak pevně loženej šutřík v horský louce, ale často po spádnici, později v lese kořeny, odvodnováky a hafo vracenek), tzn., byl jsem fakt rád, že jsem dole…ale jinak to bylo fajn, stejně asi jako tvoje tratě na kterejch sis uvařil brzdy…:))))

                  0 0
        • BigKarel2  

          Tak může skusit 8-mi pístkový Gatorbreaky…na Ebay je koupíš za cenu Saintů…

          0 0
          • Vilém  

            Myslis, ze cim vic pistku, tim vic kotoucovka?

            0 0
            • BigKarel2  

              Myslim že když vidim velikost toho třmenu a hlavně ten píst na tý páce :D Tak to asi brzdit bude…

              0 0
              • Vilém  

                Tim bych si nebyl tak jisty. To by je taky nekdo vozil, kdyby to byla takova kotva. Treba zde zminovane gustavy maji jen 2 pistky a zatim je moc i vicpistkovych modelu nepokorilo.

                0 0
                • weekend warrior  

                  jen jestli ty nejsi moc vysazený jen na ty značky, které se vyskytují na každém eshopu, mistráku, světáku atd…;)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak si je kup, muzes poreferovat. Osobne tomu proste neverim.

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • kubad  

                    ten 8 pístek dostal v testech jen dobré hodnocení, kritizována byla hlavně nízká brzdná síla :-) ve srovnání Formule K18 dostali hodnocení Super

                    0 0
                • pepino  

                  Gustavy 2 pístky? Jako na jedný straně?

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • goofy  

                Velikost trmenu a desek muze znamenat, ze se to nebude zahrivat, ale jinak je to udajne tragedie… Ono jak uz tu padlo. Vice pistku maximalne lepsi davkovani. Nebo vic vahy a problemu

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • warps  

      Jezdim SAINT a luxus ( kotouce plovouci HOPE ) , jedine do ceho bych jako nahrady sel tak HOPE V2

      0 0
      • Qeex  

        Jezdím Hope V2, a kdybych hledal náhradu, tak jdu do saintů :-D

        0 0
    • miruš  

      jsem velmi spokojený majitel CODE, sice vážím 70kg tudíš nějak extra fest ty brzdy zabrat nedostávají,je třeba alespoň jednou za sezónu odvzdušnit jinak strácí účinnost, jinak jsem pořídil elixiry, jsem v očekávání až dorazí a jsem zvědav na rozdíl oproti code

      0 0
    • Dinoxus  

      Za me Sainty, nejakou dobu uz je jezdim a az na jeden problem v zimnim prosolenem obdobi naprosta spokojenost. Diky adapterum ktere byli v baleni vozim na obou kolech 200 kotouce a ani v dolomitech nenastal zadny problem se zahratim a brzdnou silou. Rekneme ze minus by mohla byt vaha, ale pro me je dulezitejsi ze proste brzdi za kazdych podminek.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kubiczech  

      Trošku zneužiju – mám celkem dobrou nabídku na The One, ale pořád mi vrtá hlavou, jestli to už na HT XCčko není předimenzovaná brzda. Jak se k tomu stavíte? Díky.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pitos  

        Klidně bych je na takové kolo pořídil,jsou to jenom brzdy a v případě potřeby můžeš nasadit menší kotouč.

        Stejně si myslím že se brzdy zbytečně přeceňují.Sám vozím už hodně let SH 525ky, což jsou svým brzdným výkonem oproti dnešním brzdám podprůměrné brzdy, ale že by mi nestačily se stává vyjímečně.Sice kvůli těch pár situacím zvažuji už x let jejich výměnu, ale zase jejich nulový servis mě nutí u nich zůstat.

        0 0
        • Blackbiker  

          víš jak, ono jde taky o to, jak moc velkej tlak na brzdu musíš prstem vynaložit aby to brzdilo:-) a x dalších věci který odlišujou průměrné a dobré brzdy, je to jak auto s posilovačem a bez-hehe

          0 0
          • pitos  

            Tak,jde především o míru komfortu,jinak to vše brzdí dostatečně a hlavně to nemá velký vliv na samotnou jízdu(snad jen s vyjímkou kdy bojuješ o vteřiny)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              … nebo o zivot :)

              0 0
            • Blackbiker  

              je obecně známo, že rám, vidle a brzdy jsou nejdůležitějšími komponenty na kole:), asi tak, Hayes HFX 9 taky brzdí, ale svůj život jak píše Pádlista bych jim fakt nesvěřil:-). Prostě na brzdách je třeba nešetřit…

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Moje rec. Nicmene s HFX-9 jsem byl leta spokojenej :D

                0 0
              • mr.antik  

                ještě kliky s osou, pedály, představec a řidítka…

                0 0
                • gazman  

                  jo a naboje,rafky,dra­ty,duse,plaste a gripy muhehe sedlo *****.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Vegan  

                    myslim, ze kdyz nedoresis sedlo tak ta sedlovka bez sedla bude spis ***** tebe :D

                    0 0
                    • gazman  

                      To už je na každém, nevím jak ty, ale já bych se nenechal:-)))

                      0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • pitos  

                Rám,tlumič,vidlice a gumy.Potom možná brzdy a vše ostatní:)

                Ale já nejezdím o život ale spíše pro radost a vše na pohodu, takže mě ty brzdy zase tak netrápí.

                0 0
                • mr.antik  

                  no ale když prdnou řidítka, tak to o život je…

                  0 0
                  • pitos  

                    Jo anebo třeba na přechodu mě může srazit auto;

                    Tak to neberu,to bych tento koníček(a skoro žádný jiný)nemohl dělat.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      tojo. Ale třeba neznám jedinej případ, kdy by někomu brzdy najednou přestaly fungovat ve sjezdu…

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Tak nekdy pokecame ;)

                        0 0
                      • pitos  

                        Tak to se mi jednou stalo a bylo to v zimě ve sněhu.Během sjezdu při pauze mi pravděpodobně zamrzla voda na kotouči a když jsem se znova rozjel a potřeboval přibrzdit tak jsem s hrůzou zjistil že se nic neděle.Naštěstí to po chviličce chytlo ale vylekalo mě to teda hodně(bylo to na DHčku na Javoru,takže zrovna žádný pohoda sjezd)

                        Je ale fakt že to nezpůsobila přímo nějaká závada na brzdách.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          no to já brzdy tak nějak podvědomě pomačkávám furt :-)

                          0 0
                          • pitos  

                            Jasně, ale to bys musel v mém případě ty brzdy odzkoušet ještě předtím než by ses rozjel.Následovala prudší pasáž a ja šel na brzdy vlastně hnedka po rozjezdu, ale byly bez reakce.

                            Když jezdím v mrazu,tak si od toho zážitku dávám na tohle pozor a vždy před rozjezdem kontroluji zda brzdí.

                            0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Jenda  

                        to je prave to. Kdyz ti ve sjezdy prestavaj fungovat brzdy je to ponekud stresujici – rychlost se zvysuje, stromy se blizi, stale doufas ze to zvladnes ale brzdy brzdi cim dal min, zacinas kricet hruzou, objevuje se hnedy v kalhotach protoze je ti jasny ze to nejde zvladnout ale porad doufas. A pak najednou rana, tma a lezis. Kdyz ti rupnou rodla tak je to hned a moc pred tim netrpis, nasledky cca stejny a aspon nejsi posranej a umiras v tichosti jako hrdina:-)

                        0 0
      • Blackbiker  

        na xc to klidně vezmi

        0 0
      • MlokCZ  

        To hodně záleží jaké chování brzd preferuješ. Já bych je tam klidně dal, ale počítej s tím, že s tím jejich výkonem a ostřejším nástupu k tomu. Mně tohle přesně vyhovuje, ale každému by nemuselo.

        S RaR na zadním kole jsem musel dát 160mm kotouč, se 180tkou to už nebylo ono a začínalo to být už skoro moc kousavé.

        S tou 160tkou ale s RaR pohoda.

        Na celopevňáku vozím Elixiry Rka, chodí slušně a v ničem mi neomezují. Stejně si ale občas postesknu po The One (dávat je tam ale nebudu, na celopevňáka mi to za ty prachy navíc nestojí).

        0 0
    • Blackbiker  

      The One jsou super lehké brzdy, ale pokud vážíš hodně a brzdíš hodně tak se připrav na to, že desky půjdou rychle do pryč. Já je vzal kvůli gramům a výkonu, kdybych tehdy věděl jak to umí žrát desky…,asi bych nebral, mají malou třecí plochu. Můj názor-vezmi Sainty.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.