• snowflake

    Ahoj, po tom, co mi ukradli Gianta Trance X4 s Epiconem, jsem nucen pořídit na sezónu nové kolo. S Trancem jsem se ujistil, že mě baví víc hravá jízda než chrcení, ale hlavním kritériem zůstává univerzálnost, kterou Trance docela hezky spňoval. Nyní bych byl už pro vyšší zdvih kolem 150 mm (do 160). Rozpočet pro nákup jsem si stanovil optimálně kolem 50 tis., max 60 tis.

    Po letmém průzkumu mě nejvíce zaujal Canyon AL+ a Strive. Po pročítání různých recenzí AL+ vyšel jako žehlička, ale zase je dost lineární pro nějaký ten skok. Specialized Stumpjumper FSR 2012 je zase trochu těžší.

    Mám 194cm / 83kg, takže to vypadá na velikost rámu Nerve XL. Strive s max vel. L by mi byl asi malej? Pocitově mi byl Trance v XL se 635mm trubkou a 110mm představcem a 74mm rovnýma řidítkama jemně delší.

    Z Canyonů Nerve by mi komponenty mohla stačit 6.0, jen bych chtěl navíc teleskop. sedlovku ze 7.0. V čem se nevyznám je nějaká hlubší charakteristika rozdílů ve vidlích a tlumičích vs. promítnutí do konečné ceny.

    Vidle TALAS jsou, jak tady často čtu, „tupější“. Je to taková tragédie? Jaký je praktický rozdíl mezi CTD Evolution a CTD Performance FIT? Taky jsem tu narazil na neblibu Boost Valve tlumičů. Jaký je rozdíl oproti LV? Co je lepší na co?

    Brzdy Elixir 3 vs 5 (dočetl jsem se, že Elixir má obecně kus od kusu proměnlivou výkonnost). U Trance mi Elixir 1 docela stačil.

    Linky:

    Co byste mi poradili s co nejlepším poměrem ceny/kvality?

    Případně jaký jiný bajk byste mi v této cenové kategorii doporučili?

    0 0
    • PatrikL  

      Ahoj. O väčších kolesách si neuvažoval? :) Nehovorím že práve 29", ale aspoň 27,5" by sa oplatilo podľa mňa pozrieť.

      Napríklad celkom rozumne vyzerá http://www.bergamont.de/…esome-sl-73/ , do 50 000kč sa zmestí. Spolu s inými vhodnými možnosťami (ghost cagua napr., ten by mal byť za nejakých 60 000 dostupný) bol testovaný tu http://www.pdfmagazines.org/…02–2013.html .

      0 0
      • snowflake  

        Děkuju za tip. Nejsem si jist, jestli můžu věřit v kvalitu zpracování tohoto výrobce. Německy bohužel neumím a hmotnost 14 Kg se mi zdá taky dost. Ta cena mi při daných komponentech a hmotnosti 14 kg přijde ve srovnání s ostatními koly dost přemrštěná. Kdyby byla velikost 27,5 rozšířenější, určitě by se jednalo o lepší kup.

        0 0
        • Azmir  

          Dyť strive má skoro 15 a AL+ nebude mít s platformama taky daleko od 14.

          0 0
    • deekay  

      Ja bych pouvazoval jeste nad radonem:

      http://www.radon-bikes.de/…d_22298_.htm

      Jestli ti sedne ale velikost, se musis podivat sam.

      0 0
      • scret  

        a sakra… Ta jejich zelena je uplne bozi!!!!

        0 0
        • Danikklotz  

          souhlas…jezdil na to někdo?

          0 0
          • AussigBiker  

            Na Fejsbuku pisou, ze zejtra maji tyto ceny:

            Slide 127 7.1 SL 1299 (misto 1699); Skeen 8.0 1799 (misto 2199) a Skeen 10.0 2499. Obcas na FB hodej nejakej kauf, vyplati se to sledovat. 300 ecek je prijemna sleva.

            0 0
            • snowflake  

              Také tam ale odpovídají na dotaz, zda se dají za tyhle ceny objednat online a prý nedají. Jsou jen k osobnímu vyzvednutí v kameňáku ://

              0 0
        • deekay  

          Souhlas, kolega ceka az bude zelena za nakou peknejsi cenu, jestli se docka :)

          0 0
      • snowflake  

        Porovnávám teď modely Slide 150 8.0 a Slide 150 9.0.

        Ví někdo, jaký je praktický rozdíl mezi jejich vidlicemi a tlumiči?

        8.0: Fox 32 Talas 26 CTD O/C 15 QR Taper

        9.0: Fox 32 Talas 26 CTD Adjust Fit 15QR Taper

        8.0: Fox Float CTD BV

        9.0: Fox Float CTD Adjust

        Co konkrétně „Adjust“ nastavuje?

        Co porovnání brzd Formula One vs. RX? Má někdo zkušenost?

        0 0
        • TheJD  

          Vidlice: o/c je otevrena olejova lazen, tento rok fox ma „novou technologii“. Fit je naopak uzavrena cartridge, ktera ma jinaci vlastnosti, je u top modelu.

          Tlumice: Myslim si, ze budou stejne. mozna jiny model. to adjust patri k tomu CTD. system tri nastaveni tuhosti vidlice/tlumice.

          brzdy: RX jsou spis xc brzdy, zatimco One jsou model zamereny na brzdny vykon, kotvy.

          0 0
        • goofy  

          Kdyz je CTD s Adjust, tak muzes nastavit 3 polohy Trail modu (neco jak propedal)

          0 0
    • Krejca  

      Co toto,rozhodně za rozumný kačky pěkně osazeno.http://www­.bradsky.cz/ha­ibike-hai-q-fs-se-30-speed-2012-p-6787.html A jinak co něco od Treku

      0 0
      • PatrikL  

        Nemá pevnú os ani vpredu, ani vzadu. Nemá tapered hlavovku :) Od haibiku treba teraz naozaj pozerať iné modely v tejto kategórii.

        0 0
      • snowflake  

        Děkuju za tip. Vyzkoušel jsi tohle kolo?

        0 0
        • Krejca  

          Ne ,koukal jsem na něj,na živo vypadá pěkně,celé osazení v XT bez míchání,a ještě docela úspora proti tvému rozpočtu.6e nemá tapered krk a pevnou osu je sice fakt,ale na druhou stranu,pozná to běžný uživatel? To si musíš vybrat ty co upřednostníš.

          0 0
          • tonik666  

            jo, vzadu mám u epica s upínákem dost pozíže, ídky bohu za kola s pevnými osami.

            kdyby chtěl vyměnit vidli, je potíž sehant náhradu s normálním krkem.

            V osách bych se omezil na předek 15mm, vzadu upínák ok(dá se tam dát rws), nebo pevná.

            0 0
          • Azmir  

            Tak tyhle věci jako tapered hlava a pevné osy by u kola okolo 150 mm byly věci, na kterých bych v dnešní době určitě trval.

            0 0
          • Soreno  

            Ano pozná v tuhosti je rozdíl.

            0 0
    • Draw in soul  

      Při té výšce bych se díval já osobně po 27,5,ideálně po 29 palcových kolech v XL.

      0 0
      • snowflake  

        Neříkám, že 29ka mým rozhodováním neproběhla, ale je prostě taková málo hravá. Zkoušel jsem tedy jen kamarádovo HT Rocky Mountain Vertex 970 a to je prostě chrt, který mi moc nesedí. Na žádné „hravější“ 29ce jsem neseděl. Jsou ty 29ky kromě XC vhodné i na agresivnější jízdu třeba v bikeparku?

        Jelikož tíhnu k těm Canyonům, je tu za tu cenu celkem zajímavý Nerve AL 7.9

        Co je to ale za zdvih? Navíc koukám, že má Canyon vždycky horší dostupnost hezčích barev. variant :))

        0 0
        • Danikklotz  

          zdvih 100mm, jo ta zelená je hezčí :)

          0 0
          • PatrikL  

            V teste mu namerali zdvih 110mm vzadu a 108mm vpredu (verzia 9.9) :) Ale samozrejme, od 29" bicyklov ktoré sa dajú zaradiť do kategórie AM je ešte stále dosť vzdialený.

            0 0
        • kesu  

          ne, 29tka nikdy nebude vhodná do bikeparku. Už jen kvůli výšce řízení a tím ovlivněnou geometrií. Ikdyž neříkám, že to nejde, už jsem pár stumpjumperů apod potkal i v parku.

          ikdyž 27,5 budou časem určitě i dh kola, akorát budou hnusný a budou mít šíleně položenou hlavu a dlouhej rozvor, aby to nemělo řízení v korunách stromů:/

          0 0
          • Georrge  

            v XL už bych se geometrie řízení nebál, tam je prostoru až až

            0 0
      • Georrge  

        +1 taky bych to tak viděl, ideálně asi 140–150 na 27,5" kolech, ale levné to nebude… ale to jen kvůli vzhledové vyváženosti kola, ať to není taková koza s malými kolečky :)

        0 0
    • Carlos.f  

      Koukám, že model Nerve AL+ pro 2013 vypadá celkem pěkně. Geometrie je přepracovaná – více položená (není už to taková XC koza s vyššími zdvihami). Navíc zadní stavba je kratší, což zrovna mě taky vyhovuje.

      Model strive je přepákovaný jednočep – takže to bude určitý kompromis. Pokud bych chtěl více FR kolo než je Nerve AL+, tak bych spíše koukal po Torgue EX – je to čtyřčep s horstlinkem jako Nerve AL+.

      0 0
      • wilda81  

        … tak a můžeme začít flamewar na téma jednočep vs čtyřčep :D

        0 0
        • pepek  

          O čem? Všichni, kromě uživatelů IQ, přece už dávno vědí.

          0 0
      • gallardo  

        no jestli chce univerzalnost ve stylu trance a zaroven hravy kolo, tak tomu se podle me vic blizi ten nerve al+ nez torque. Stump by taky nebyla spatna volba, pripadne jeste hravejsi geo ma stump ve verzi evo, ale netusim jak pujde sehnat v CR

        0 0
        • Carlos.f  

          Taky si myslím, že pokud chce univerzální kolo do terénu, bude ten AL+ lepší než Torgue.

          0 0
          • TheJD  

            Tak to urcite. O Strivu by mohl uvazovat, ale Torque uz je overkill podle me.

            0 0
            • Carlos.f  

              Strive je přepákovanej jednočep. O tom bych neuvažoval. Proč dělat krok zpět.

              0 0
              • TheJD  

                Kdyz si odmyslim ridery, tak zatim „krok zpet“ vyhral dva zavody ze dvou. :D

                0 0
              • wilda81  

                By mě zajímalo, kolik lidí by reálně poznalo rozdíl jednočep vs. čtyřčep, pokud by nevěděli na čem sedí.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Rozdíl systému je nesmysl srovnávat, protože jsou často větší rozdíly v rámci systému než mezi systémy.

                  Taky si myslím, že Strive je krok zpět. Určitě nemusí chodit vůbec špatně, i přepákovaný jednočep může fungovat slušně.

                  Ovšem původní Torque (který aspoň zůstal pro vyšší zdvih) chodil opravdu výborně a proti němu to krok zpět je určitě.

                  Byla tu ale zvláštní „německá poptávka“, kterou Canyon vyslyšel (tak chce prodávat, tak je to logické). A tím byl problém u Torque, že tam není místo na košík na bidon.

                  Tohle byl hlavní důvod, proč vzniklo Strive (tento důvod přímo zazněl včetně té poptávky od někoho z Canyonu na německém fóru).

                  0 0
                  • wilda81  

                    V čem je Strive krok zpět proti Torque? Mě přijdou zadní stavby dost podobné – jen Torque má čep dole a Strive nahoře. Jaký bude rozdíl v chodu si netroufám se svými zkušenostmi s fully hodnotit. Možná by o tom mohl napsat Kopečák, který Strive jezdí.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Podobné? Ty dvě stavby spolu nemají vůbec nic společného a liší se úplně ve všem a to dost výrazně (jiný průběh, zadní kolo se pohybuje po výrazně jiné křivce, odlišné průběh protažení řetězu a tedy i pedalkicku, použitá výrazně jiná délka tlumiče což má také dost velký vliv protože stejný tlumič v různé délce má jiný průběh a odlišné chování).

                      Torque jsem jel několikrát, Strive jsem ještě nejel. Takže o kolik přesně se v čem v praxi liší nehodnotím a jen bych odhadoval dle modelu (v Linkage je k mání model obou těch kol).

                      Strive dle modelu (a srovnání praxe mnoha modelů s realitou, co jsem už vyzkoušel) hodnotím jako takový nezajímavý průměrný přepákovaný jednočep.

                      Oproti tomu Torque ES (starší Torque na 160mm, tedy s tím srovnávám) hodnotím jako výrazně nadprůměrný horstlink.

                      0 0
                      • wilda81  

                        Proto se ptám v čem je rozdíl, protože mi to nebylo jasné.

                        Jel jsem Strive v Jedovnicích a přišlo mi jako výborné enduro. Řeší se pohupování, čepy atd., ale u endura bych napřed hleděl na jízdní vlastnosti dolekopcom. Takto to vyznívá, že Strive = jedočep = automaticky špatný bike :)

                        0 0
                        • kopečák1  

                          Já Strive mám… najeto zatím asi 200km…

                          První dojmy z jízdy jako takový sou luxusní. Pohupování nepociťuju, i když se tlumič malinko pohybuje. Do kopce jede parádně a svižně… tam sem limit jen já…

                          Zadní stavba ale chodí dle pocitů dost lineárně. takže už sem si asi 10× škrtnul pedálem nebo klikou o zem/kámen… Díky většímu zanoření se střed dostává hodně nízko…

                          co se ale pocitů při jízdě z kopce týká, tak mazec.. nemůžu si stěžovat…

                          Jediný co sem zatim vyměnil jsou gumy… ty maxxisy jsou nekompromisní z kopce, ale jezdit se na tom normálně nedá.. obul sem contíky race king tuším… 2,4 palce a jede to jak raketa… (na kategorii kola teda). Nedávno sem na něm jel i silniční časovku do kopce :-D

                          0 0
                          • kopečák1  

                            čímžto bych se chtěl zeptat Mloka, coby odborníka na pérování :-D

                            prosím Tě, jde nějak u mýho tlumiče zvýšit progresivita? Napíšu asi do bikelive, ale třeba poradíš taky… :-)

                            Díky předem.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Vyvložkování komory. Z fotek jestli dobře vidím, tak už je použita malá komora, takže už není kam měnit za menší a jedině vložkovat.

                              Otázkou ale je, zda opravdu potřebuješ progresivitu zvyšovat? Abys nedosáhnul přesného opaku než chceš.

                              Jak využíváš zdvih?

                              Příklad pokud využíváš zdvih akorát a nechodíš běžně po dorazech:

                              Když v takovém stavu necháš zvětšit progresivitu tlumiče, tak jsou dvě možnosti co to pak v praxi udělá dle nastavení:

                              • budeš foukat, abys využíval po zvýšení progresivity zdvih podobnějako teď → budeš mít o něco větší sag než teď + v první částizdvihu bude stavba chodit do zdvihu více než teď → tedy škrtat budešpedálem daleko více
                              • budeš foukat na podobný sag jako předtím a podobné chování v prvníčásti zdvihu → tím se sníží využití zdvihu v druhé části zdvihu ahlavně blízko dorazu → budeš tam mít trvale nevyužitý zdvih → problémse škrtání pedálem to omezí jen velmi málo, pouze pro situace kdy jdestavba do zdvihu už opravdu hodně a začne se projevovat vyšší progresivitaa nevyužití konce zdvihu

                              Při méně progresivním průběhu stavby + tlumiče a nafoukání tak abys nechodil po dorazech stavba naopak chodí do zdvihu v první části zdvihu méně a škrtání pedálem o zem je menší.

                              Zvýšit progresivitu tlumiče má smysl pro tyhle případy stávajícího stavu:

                              • abys nechodil po dorazech, musíš přefukovat tak, že máš pak přílišmalý sag a na počátku zdvihu je to moc tupé
                              • nebo máš nastavený sag tak akorát, počátek zdvihu se chová ok, alepři tom chodíš po dorazech
                              0 0
                              • kopečák1  

                                Děkuji za odpověď. Po dorazech chodím hlavně při dopadu ze skoku… mám 103kg a foukám cca 200PSI (zatím),

                                SAG mám asi menší než by měl být podle hejblátka který rám má na ukázání SAGu.. a i tak mám po švihu gumičku z tlumiče pod pístnicí…

                                To škrtání není primární problém…

                                Problém jsou ten doraz po doskoku..

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak dle tohoto upřesnění to je opravdu na zvýšení progresivity. Tedy vložkovat tlumič.

                                  0 0
                                  • kopečák1  

                                    Moc děkuju. Musel sem si Tvou odpověď přečíst vícekrát…

                                    vypadá to, že by mi seděla ta varianta 2, kterou si psal… po vyvložkování foukat na stejný sag jako teď… s tím že nebudu tak často využívat max zdvih. ten bych využil jen při dopadu atd…

                                    Což zní jako to, co bych si přál.

                                    Díky ještě jendou. napíšu do bikelive… nebo by jsi doporučil i někoho jiného?

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      udělej si to sám :-)

                                      0 0
                                      • kopečák1  

                                        Z Bikelive mi napsali cenovku do 300kč…

                                        Vzhledem k tomu, že poslední měsíc mám nějaký divný období, kdy mi něco odchází nebo to zničím sám, si dám radši pauzu a odvezu to tam..

                                        0 0
                            • MlokCZ  

                              Jestli tedy vlastně nepotřebuješ progresivitu naopak snížit. To je vhodné pokud platí něco z následujícího:

                              • využíváš zhruba celý zdvih (tak akorát) bez většího chození podorazech a pro toto nastavení máš moc velký sag a na počátku se to mocpropadá do zdvihu → po snížení progresivity → zůstane zachovánochování konce zdvihu a sníží se sag a chození do zdvihu v prvníčásti zdvihu
                              • máš sag zhruba akorát a jsi spokojený s chováním v první částizdvihu a zbývá příliš nevyužitého zdvihu
                              0 0
                            • TheJD  

                              Mas uz ten tlumic upraveny? Ktery ten krouzek tam mas? Taky mam Strive a chci ten tlumic upravit, ale asi si to udelam doma. Diky.

                              0 0
              • Baba-Ji  

                presne cislo neznam, ale je zvlastni, ze ve WC DH je kvantum jednocepu, mozna i vetsina, asi je vetsina vyrobcu staromilcu ci co. ;)

                0 0
                • deekay  

                  Ve WC DH frajeri asi moc nebrzdi, takze tuhnuti pod brzdou, coz je takova signatura jednocepu jim neva :)

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    No, ja bych rek, ze chovani kola pod brzdou je v DH docela dulezity aspekt ;)

                    Spis jde o to, ze tam neresi houpani pri slapani, kdyz uz.

                    0 0
                  • TheJD  

                    Kdyz kolikrat vidim, jak za sebou tahnou to zablokovany zadni kolo… :D

                    0 0
                    • deekay  

                      Ja WC DH moc nesleduju,ale na videich co sem videl si jeste prislapavaj :D

                      0 0
                      • TheJD  

                        Tak prislapavaj si urcite, ale ne v zatackach ze. :D Na rovince to rozslapou a pak musi zpomalit pred zatackou. Ostatne jako ve vsem.

                        0 0
                • logoman  

                  Casto americky firmy, kterym brani ve ctyrcepu spesl …

                  0 0
        • snowflake  

          Chci poděkovat všem za sdílení svých myšlenek. Opravdu to vypadá, že Nerve AL+ pro mě bude nejlepší volbou i vzhledem k dostupnostem.

          Jelikož mám 194cm/83kg, Strive v max. velikosti L by mi už mohl být stejně malý. Jezdil jsem Trance s 635mm horní rámovou trubkou a 110mm představcem a byl mi malinko větší. 90mm představec by přidal trochu hravosti, ale nevím, o kolik by to změnilo při 150mm zdvihu vidle řízení.

          Strive má horní trubku dlouhou 615 mm a nevím, jak dlouhý představec k velikosti L dodávají. Obávám se ale, že by to bylo už málo.

          Teď už jen přemýšlím o tom, jestli verzi 6.0 nebo 7.0. Víc se mi líbí osazení 6.0 se Shimanem, jen bych rád tu sedlovku (čekám na odpověď, zda jsou ochotni za příplatek změnu provést). Pokud není rozdíl mezi vidlí a tlumičem mezi oběma modely markantní. Na německých fórech se přiklánějí k verzi 6.0, protože rozdíl tlumiče a vidle je prý v porovnání cen zanedbatelný.

          Co si o tom myslíte vy?

          0 0
          • TheJD  

            Ze u obou tech kol jsou stejny kola. Na to kolo a asi i jezdeni o jakem pises, ne moc vhodne.

            Jinak na Strive v Lku je 70mm predstavec.

            0 0
            • snowflake  

              Pak je tu ještě jedna schůdná varianta, která je dostupná skladem ve vel. XL. Postavit Nerve AL+ 7.0/6.0 s teles­kopickou sedlovkou proti Radonu Slide 150 9.0.

              Pro Radon mluví lehčí a lehčí kola, lepší brzdy, o 100 € nižší cena, o 1,2 cm kratší horní trubka.

              U canyona se mi víc líbí o dost plošší 77°hlavový úhel (Radon 68,2°)

              Pak nemám zkušenost s ani jedním prodejcem (spolehlivost prodeje, podpora, servis?).

              Jak byste se rozhodli vy, když přihlédnete k mým kritériím?

              0 0
              • snowflake  

                Sorry za překlepy :/

                Hlavové úhly jsou samozřejmě 67° vs. 68,2°.

                A Radon má lehčí a odolnější kola.

                A ještě je tu jedno plus pro Radon – hezčí dostupná modro-černá barevná varianta vs. šedo-žlutá hornet u Canyona.

                0 0
                • TheJD  

                  S geometrii neporadim. Sedel jsem jen na Nerve XC v L (letosni AL) a Strive v M.

                  Zkusenosti s Radonem nulove, ale specku ma hezkou, hezci nez canyon.

                  K barve, tu sedozlutou u Canyonu jsem videl v Praze na veletrhu a vypadala suprove. Mnohem lip nez na monitoru. Ta seda je takova trosicku zrnita a dava tomu smrnc a oproti obrazku je tmavsi.

                  0 0
                  • tonik666  

                    S tou geometrií je to ošidné, chtělo by to vyzkoušet. Předpokládám, že to chceš jako universál, že?

                    Mám 187cm a Santu s 596mm virtuální trubkou, a 75mm představcem, a když mám řídítka natočená nahoru, tak je to v pohodě, ale kratší by to být nemohlo. Na Coticovi je horní trubka 610, 70mm přestavec, rovná sedlovka a na AM posed ideální. U Epica mám horní trubku 615mm, 105mm představec, a 16mm setback sedlovku a je z toho XC posed.

                    Takže si myslím, že s 615mm horní trubkou a 70–90mm představcem by to pro tebe na AM/kolo na všechno mohlo být ok. Představcem a naklopením/zdvihem řídítek toho můžeš dost poladit. Delší kolo samozřejmě nevadí, zkrátíš představec a naklopíš řídítka k sobě.

                    0 0
                    • snowflake  

                      Takhle podobně jsem to taky viděl. S 90mm představcem by to bylo na hraně, ale zase jsem se obával při té geometrii dopadu delšího předstvce na řízení.

                      Prostě jsem opravdu blbě někde mezi (nejen) jejich velikostmi rámů. Takže pro objednávání na dálku nic moc :/

                      0 0
          • snowflake  

            Mloku, poraď prosím. Ty určitě budeš znát i mít možná zkušenosti s rozdíly tlumičů i vidlí.

            Vidle:

            TALAS CTD Evolution vs. CTD FIT Performance

            Je Evolution otevřená lázeň?

            Tlumiče:

            CTD Evolution LV vs. CTD Performance BV

            Odhadneš třeba progresivitu tlumáků. Progresivnější by mi určitě vyhovoval víc. Jsou rozdíli v citlivosti?

            Předem moc děkuju.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nemám, CTD jsem zatím ještě nejezdil. Co se týká progresivity, tak ta je daná velikostí komory a nekoukal jsem jestli pro různé verze tlumiče tam dávají stejnou nebo jinou komoru.

              A co se týká citlivosti, tak záleží na konkrétním interním nastavení (a to je nezávislé od toho, jaká to je verze).

              0 0
              • snowflake  

                Hmm, i tak díky.

                A zdá se ti tedy lepší kup

                Canyon AL+ 6.0 + teleskop. sedlovka nebo Radon Slide 150 9.0 s lepšími komponenty, ale plošším úhlem vidle?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Hlavový úhel si musíš říct sám. Je to individuální a také to souvisí s tím jak široká vozíš řídítka (čím širší, tak to snese menší hlavový úhel).

                  Já bych bral Slide a 68st. hlavový by mi seděl. Spoustě jiných by ale přišel jako moc velký a raději by menší – třeba spolek LV :-)

                  0 0
            • mr.antik  

              Evolution vidle byly vždycky takový Fox lowend v něčem těžší, v něčem ošizené

              0 0
              • tonik666  

                Taky mají nové CTD evolution vidle nějaký problém s FIT patronou. Fox to sice bez keců mění, ale je s tím ******. U performance vidlí je to v pořádku.

                0 0
                • TheJD  

                  Evo vidle NEMAJI FIT patronu. Je to otevrena lazen. Pro upresneni odkaz na stranky Foxu. http://www.ridefox.com/technology.php…

                  0 0
                • TheJD  

                  Jinak to s tim problemem je pravda, ale neni to zdaleka u vsech vidli a pry to meni velice rychle.

                  0 0
                  • tonik666  

                    vždyť říkám…s evo vidlemi je problém, fox ho řeší rychle a snadno, ale furt ho člověk musí řešit, když nastane.

                    Tak jen aby o tom věděl.

                    0 0
                    • wilda81  

                      Lépe-řečeno (podle vyjádření několika lidí na TestFestu) byl. U později vyrobených vidlic prý už tento problém není.

                      0 0
    • Bazbik88  

      SANTA CRUZ!!!

      0 0
    • Protektor  

      A co Giant o tom jsi neuvažoval, když jsi byl s ním spokojený?

      0 0
      • snowflake  

        Uvažoval. Obzvlášť letošní Reign 1 je super osazenej. Jen se u něj stejně jako u Canyon Strive bojím velikosti rámu, že by mi byl už moc malej. Reign má délku horní trubky 61,3 cm a Strive 61,5 cm.

        Já měřím 194 cm.

        0 0
        • MirosPikos  

          Super osazenej s jedním mínusem :) Pevná zadní osa… která bude na všech Reignech příští rok, doufám.

          0 0
          • snowflake  

            JJ, a OverDrive 2. Jinak mi to SLX docela voní. Na druhou stranu se mi i víc líbí geometrie Canyon Strive (kratší zadní stavba), který má 34mm vidli a 160mm zdvihy. Navíc je za podobnou cenu jako by musel být Reign zlevněn o 12 % i osazen dražšími komponenty.

            0 0
        • kopečák1  

          moc rád bych Ti poradil.. ale já mám 188cm. Délku nohou sem si neměřil, ale přijde mi, že na mě je Lko uplně přesně.

          Sedlo jsem si posunul středem lyžin na střed zámku sedlovky a při sériovém představci a řidítkách mi to připadá uplně přesný. Já to risknul, protože proti kolu, co jsem měl předtím je efektivní délka menší o cca 0,5cm. Na druhou stranu má Strive širší řidítka než jsem měl… tak sem si řekl že se na to vejdu a vešel…

          u Tebe bych do Toho bez vyzkoušení asi nešel… jinak jsem z LBC, svýzt Tě klidně nechám… jen sem nekoukal odkud jsi

          0 0
          • kopečák1  

            No ty vole Svýzt… ou…

            Hlavně sem chtěl říct, že delším představcem asi zabiješ točivost kola a sedlo vzadu by asi nedělalo dobře reverbu…

            0 0
          • snowflake  

            Přesně, jak píšeš. Proto jsem nakonec zvolil Nerve AL+ ve velikosti XL, které má podobně plochý úhel vidlice jako Reign a Strive. Výměna představce za kratší pak podle mého neovlivní geometrii tak negativně, jako by tomu bylo právě u Reigna a Striva za delší.

            0 0
            • tonik666  

              Kratší představec by měl být v pohodě u všech :)

              0 0
              • snowflake  

                No nevím, jak mám tohle chápat. Kdybych si objednal už tak malý Canyon Strive ve velikosti L a dal na něj menší představec, asi by mi to moc pohody nepřineslo :O

                0 0
                • tonik666  

                  „Výměna představce za kratší pak podle mého neovlivní geometrii tak negativně“

                  chtěl jsem jen říct, že výměna představce neovlivní geometrii negativně. Ale jak správně píšeš ty, může ti být malé :) Nebylo to úplně zřejmé

                  0 0
                  • snowflake  

                    Tak tak, jen si nemyslím, že by to platilo vždy a o zkrácení o libovolnou délku. Geometrii může kratší představec ovlivnit i negativně, protože posune těžiště jezdce dozadu. To může mít pak za následek menší zatížení předního kola a tím zhoršení ovladatelnosti a nebo zhoršení jízdy do kopce, kdy se bude kolo dříve stavět na zadní.

                    0 0
            • Carlos.f  

              Podle toho co jsem zkoušel, tak podle mě je lepší delší kolo s kratším představcem než kratší kolo s delším představcem.

              Koukám, že u toho NERVE AL+ dávají na XL 100mm představec, to už je docela dost, takže geometrii kratším představcem ovlivníš jedině k lepšímu.

              Takže XL určitě.

              0 0
              • snowflake  

                Přesně k tomu samému jsem došel taky a byl to jeden z hlavních důvodů pro volbu AL+. Když byl v rozhodování ještě Radon, tak zvítězila nová geo AL+ a navíc Radony nejsou dostupné.

                0 0
    • snowflake  

      Všem děkuji za názory a informace.

      Po intenzívním bádání jsem objednal Canyon Nerve AL+ 7.0 (XL v black sea), na který dám o 2cm kratší představec, budu doufat, že ta kola nebudou úplná „žvejkačka“ a na blbnutí přifukovat do tlumáku. :))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.