Prosim o radu mam toto tacho:Sigma BC 8.12 ATS a kolo:
http://www.norco.cz/…rger-61–2012
Nějak nevim jakou nastavit velikost kola.Poradi někdo?Děkuji.
Prosim o radu mam toto tacho:Sigma BC 8.12 ATS a kolo:
http://www.norco.cz/…rger-61–2012
Nějak nevim jakou nastavit velikost kola.Poradi někdo?Děkuji.
Tady máš návod na ten tvůj tacháč:
Doufám, že to není čórka!
V tabulce na straně 2 si najdeš rozměr kola, který máš na plášti a podle něj zadáš číslo z tabulky do tacháče.
Plaště mam Continental X-King 26"x2.2"" SL
tak jsem tam zadal 2120
Snad je to dobře.Ten navod mam a je to dnes koupene.
2120 ani náhodou. Bude to cca 2060.
dej tam 3650 budes jezdit super rychlostni prumery a km budou pekne naskakovat :-)
ideal je teda si obvod kola zmerit, pak to bude presne
Jenže obvod kola při zatížení je jiný než bez zatížení v závislosti na jaký fouká tlak. ()
Já jsem si čmrknul fixem na plášť a chodník u udělal jsem několik měření.
I kdyby udělal jen jedno měření při nezatíženém kole, tak to s největší pravděpodobností bude přesnější číslo než to číslo vyvěštěné v návodu :)
Je to až neuvěřitelné s čím si dnes lidi neví rady.
Nevim si rady jinak bych sem ani nepsal a chtěl jsem poradit a ne znat nazor na lidi.
A do školy jsi chodil?
Nevíš si rady s obvodem kola? To je smutné.
nejpřesněji takhle :-)
Já si vždy udělám fixou na plášť čáru,kolmo od ventilku. Pak najedu v chodbě na rovnou spáru,vedle které mám nataženej metr. A pak si tak pomalu jedu,dokud ta čárka není kolmo k zemi. Myslím že je to dostatečně přesné.
změřil jsem vyšku kola to je 690mm x 3.14 a vysledek jsem zadal to tacha.
Tak to i těch 2120mm bylo k realitě blíže :-)
ammix radil dobře, ani těch 2120 určitě nemá (má méně).
Což je 2166 mm – no nevím,nevím.-)
Já mám pro svůj Advantage 2.1 nastaveno 2064.
Čudujem sa, že stále znova a znova sa objavuje táto téma, akoby tu (alebo tu http://forum.mtbiker.sk/…-topics.html) nebol žiadny pre tento problém dostatočne vyčerpávajúci archív. Ale dnes mám takú náladu, že neodolám prosbe začínajúceho cyklistu.
K vzdialenosti nameranej so slušnou presnosťou, sa dá priblížiť napríklad takto:
1. Zistím si vzdialenosť medzi bodmi A a B, kde bod A je napríklad moja domáca adresa a bod B je miesto ktorým bežne prechádzam na bicykli smerom domov. To preto aby som ten istý úsek cesty mohol na kalibráciu tachometra použiť vždy, keď vymením plášť na prednom kolese. Dá sa to napríklad týmito dvomi spôsobmi:
okamžite.
2. Prejdem vzdialenosť na bicykli a zistím, čo mi nameral tachometer. Takže mám tri údaje:
Potom za predpokladu, že mám ukončených aspoň toľko ročníkov základnej školy, aby som vedel čo je to priama úmera si potrebný obvod kolesa si z týchto údajov vypočítam. Pri ďalšej jazde na svojej „kalibračnej“ trase si svoj výpočet môžem overiť.
Poznámka 1: Používam úsek dlhý cca 10km, dåžka trasy podľa spôsobu a) aj b) vyšla rovnaká.
Poznámka 2: Odporúčam použiť čo najjednoduchší úsek na asfaltovej ceste aby sa eliminovala chyba pri odbočovaní na križovatkách, …
Poznámka 3: Reálna jazda na väčšiu vzdialenosť na rozdiel od niekoľko otáčok kolesa (od čiarky po čiarku na zemi) zahàňa aj reálne deformácie plášťa pod zaťažením.
Poznámka 4: Pri opakovanom meraní na vzdialenosti tých 10km odchýlku ±30m neriešim, to sú ďalšie vplyvy (iná stopa, …).
Záver:
Z plášťov, ktoré som doteraz používal v rozmeroch od 26×1.9 po 26×2,35, ani jeden ani zďaleka nedosiahol 2120mm. Boli v rozsahu od 1980 do 2070 mm.
Pre X-king 26×2,2 používam 2064mm
Nejaký vplyv na to môže mať aj šírka ráfika, tlak v pneumatike, hmotnosť jazdca, … takže odporúčam individuálne použiť bod 1. a 2.
Kurvafix… Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě :D