Koupil jsem nedávno novou vidlici Rock shock Reba 100mm, a rád bych se poradil, zda-li je lepší využití tohoto max. zdvihu na marathony, než 80mm. Z důvodu houpavosti celého kola, aby to nebylo jako v „křesle“.
Koupil jsem nedávno novou vidlici Rock shock Reba 100mm, a rád bych se poradil, zda-li je lepší využití tohoto max. zdvihu na marathony, než 80mm. Z důvodu houpavosti celého kola, aby to nebylo jako v „křesle“.
Reba je hodne ,tvrda, vidle.
Má to lock, tak se to houpat nebude.
Dík za odpověď, ale jde mi spiš o využití.Při nastavení plného zdvihu-100mmm bude taky zvednuta výška celé přední části kola. Jsem celkem malého vzrůstu a nevím, zda-li to nebude mít vliv na posez.
na ht nech klidně 80…
na HT dej klidně 100mm
výhoda U-turnu, dej 90mm a všichni budou spokojeni:)
přesně tuhle hodnotu používám;-)
85–87 mm :-)
na HT kolem Mladé Boleslavi mi klídek stačila 80ka teď v Brně přemýšlím že 115mm je málo a hledám fulla.
Ahoj, nebudem zakladat novy thread a spytam sa tu. Ako mate nastavenu vidlu (mam Rebu ale nemusi to byt len ta..) ked idete na pretek/maraton. Davate tam vyssie tlaky alebo nechate maksiu a pouzivate lock-out kde sa da? Jedna sa mi o sportove ponatie maratonu..teda nie turistika :) Popripade napiste ake tlaky vozite ked idete pretek a ake normalne. Dikes
Tlaky vozím stejný, používám lock. Kdybych chtěl mít tvrdou vidli, tak si pořídím pevnou, ušetřím váhu i peníze.
A na ake tlaky jazdis. Pls + tvoja vaha :) Dikes
Mám 68–72 Kg a vozím to pozitivní i negativní lehce přes 100 (asi 105 psi).
Vozím Rebu U-Turn na 115mm zdvihu a tlaky 90–100psi/90–100psi. Těch 100/100psi jsem tam měl doteď, jak se více oteplí, tak budu trošku snižovat. Vážím 67–70kg bez camelu. Nastavení je to pro pohodlnou jízdu a spíše větší sag (ten mám kolem 25–27mm, podle toho jestli vezu Camel nebo ne a kolik toho v něm mám). Takhle využiju i celý zdvih vidlice. Lockout na vidlici používám velmi zřídka (pouze když jezdím ve stoje při delším stoupání na asfaltu, což se mi stává velmi ojediněle, asfaltu se vyhýbám). Pokud používám přepínání na floodgate, tak na tlumiči, tam to používám o něco více, především na výjezdy, když není moc rozbitý terén).
Závody nejezdím, takže nějaké přefukování, aby vidlice nechodila provozovat nepotřebuju.
Jinak Reba U-Turn a bez něj se nedají dle tlaků přesně porovnávat, foukají se na jiné tlaky, protože mají jinak velké komory.
Hmm..ja vazim 90 kg a dnes som to dal na 120/110 a celkom dobre. Este by ma zaujimalo ci sa napr. na preteky oplati dat vyrazne nizsi tlak v negativke aby sa to tolko nehupalo ale pritom by som v zjazde vyuzival cely zdvih, napr. 120/80 ?
já mam Rebu Race 07 bez U-turnu a při cca 95kg foukám 110/110psi, sag cca 25mm a stejně z těch 100mm využiju max 85mm…
Tak já na velké Rebě s U turn při zdvihu 115 a mojí hmotnosti 75 kg vozím + 110 Psi – 110 Psi občas 100 Psi a využiju tak 100 mm :))
Tak foukej ještě méně. Já mám s camelem taky skoro 75kg (teď mám 70kg bez a camel má s 3l pití a dalšími věcmi kolem 4,5kg). A těch 100psi co foukám teď je ještě měřeno při pokojové teplotě a v nižší teplotách je tam pak venku tlak menší (a proto v létě budu snižovat tlak).
Nestěžuju si, takle je to myslím pro mě akorát. Zkoušel jsem i nastavení 100/100, ale to už byla strašná žvejkačka. Docela dlouho jsem s nastavením laboroval, takle spolu s tlumákem je odpružení krásně vyvážený :o)
Tak u té ne U-Turnové verze je to pochopitelné, ta je hrozně progresivní. To už se tu rozebíral několikrát. Jen se teď už z více zdrojů potvrdilo, že 07 model bez U-Turnu je na tom pořád stejně jako model 06.
Ja som dneska dal 120/110 pri vahe 90 kg (s camelom a vecami bude aj tych 95 kg) a normalne mi chodila v terene tych 85 mm ale ked som vstal do sedla a pohupal sa na nej v stoji tak som ju dal aj na tych 95 mm. Vozim ju na 100 mm. Myslim ze to je celkom fajn ze chodi tych 85 a zvysok si nechava na fakt riadnu ranu. Inak ten sag co uvadzas to sa mi zda uz fakt dost. Ja pri tomto nastaveni mam tak 15–17mm…
imho ten sag bude nižším tlakem v negativce…
Ved cim nizsi tlak n neg. komore tym mensi sag..ale ked necham v pozitovke o dost vyssi ako v neg. tak vidla by mala byt menej citliva z pociatku chodu (teda sa menej hupat pri silovej jazde v sede) a pritom velke razy s prehladom zehlit. Ci sa mylim? Hladam proste optimalne nastavenie na preteky…Alebo sa mam na to vykaslat, nechat tam rovnaky tlak ako vozim normalne a vyuzivat lock?
tiez riesim tento problem aj so svojimi sto kilami a psa(i)mi v rebe. s tlakmi zatial experimentujem. ako mas nastavene tlmenie odskoku? (zajac<->korytnacka)
Zatial to mam nastavene na rychlo…ked je to na tej zelve tak sa mi to zda take lenive. Ani neviem aky teren alebo situacia je vhodna na pouzitie pomaleho tlmenia. Ta vidla totiz ani na zajacovy vobec nekope (aspon si myslim :)