Ahoj všichni,
jak už nadpis napovídá, rád bych se po letech vrátil k ježdění a ke svýmu milovanýmu kolu, který po několik let viselo na hákách v garáži. Tušil jsem, že to jednou zase přijde, proto jsem se kola nezbavil i přes „nátlak“ doma „proč ho vlastně pořád mám“. Tehdy jsem si ho dával pomalu dohromady jak to šlo, ale přišly jiný věci, zájmy, povinnosti a ježdění šlo stranou.
Ale abych tu nebyl příliš nostalgickej a dostal se k jádru věci, kam směřuje moje prosba na vás. Jistě chápete, že za ty roky, co jsem na kolo ani nesednul, jsem naprosto vypadnul z přehledu o technice, komponentech, trendech, prostě jsem ztratil nit. :)
Ježdění, který jsem praktikoval a chci se k němu vrátit: enduro, lehčí a střední FR, samozřejmě i pár nutných přesunů po asfaltu. Rám je RB Monster HT „M“ (pro mě naštěstí ještě s rovnou trubkou). Jezdilo se mi na něm výborně, naprosto mi vyhovoval a nepřemýšlím o změně, proto jsem si ho taky nechal a kolo „oživuju“.
Momentálně řeším jak dát kolo dohromady tak aby šlapalo jak má. Kolo chci svěřit servisu (Krab u pražský cyklostezky v Podolí). Předpokládám, že chlapi budou vědět jak na to, ale přesto bych rád věděl, co chtít, na co se zaměřit, i pro moje vlastní info ze zvědavosti. Můj hlavní „problém“ je kolem vidlice – Marzocchi Z1 Light ETA 150mm. Po těch letech co je třeba s vidlicí udělat, jestli může fungovat na 100%. Vždy fungovala a ani teď se nezdá, že by stáním byla vadná. Ale předpokládám, že to bude chtít nějaké řešení.
A především dnes už prehistorický brzdy Hayes HFX-9 na 180mm kotoučích p+z. Z jedný páky vytekla kapalina, brzdy se nevrací a já nepředpokládám, že vzhledem k dnes dostupný technice by mělo smysl je nějak dávat dohromady.
Takže vlastně řeším nákup nových brzd. Obecně nejsem zastáncem mainstreamu a vždycky se snažím najít trochu něco fajnovějšího, ne tolik okoukanýho. Jde mi především o kvalitní brždění, možnost snadný údržby resp. bezporuchovosti v porovnání s konkurencí, samozřejmě i vzhled a kvalitu zpracování a jak to tak bývá v rozumných cenových mezích. Sympatické mi jsou Hope obecně (bohužel cenově výš), Magura, Formula. (styl jízdy výše, já 70kg)
Kolo je osazeno Sramem X9, Shimanem Saint (kliky), komponenty Syncros vč. kol FR DTS (opět jsem rád, že jsem se vyhnul pro mě šílenýmu „nálepkovýmu“ designu současnosti, který tahle značka praktikuje), Crankbrothers, Chris King.. To jsou pro vás zřejmě nepodstatné informace, tady by po správném zásahu mělo fungovat jak má (především kolem zpřevodování).
Možná nejsem jediný, kdo se rozhodl reinkarnovat svůj stroj, tuší, že se to asi logicky nevyplatí, ale prostě je v tom srdce, u mě vzpomínky na zážitky z letní brigády v mekáči, aby bylo na brzdy.. :) Tedy jak byste mi poradili oživit moje starý dobrý RB tak aby fungovalo jak má, na co si dát pozor a na co se zaměřit?
Díky za všechny reakce. :)