• huricane

    zdravím chtěl bych se zeptat jaky mate názor na obyčejne krosové kola a mtb co se vyplatí víc přestože definici toho znam

    za předpokladu že se jezdí po zpevněných cestách cyklostezkách žádný naročný teren lesy nebo tak něco

    Ptam se z toho důvodu že vidim normalně rodiny a lidi na MTB kolech a přitom nejezdí žádny naročnější terén. Nenadřou se víc na MTB než kdyby měli krosovy kola?

    mě to tak připadne že jsem asi jedinej kdo ma obyč krosový kolo a stačí mi to

    0 0
    • tromboonen  

      Na MTB, pokud mozno full suspension a 29er jezdi na asfaltu a cyklostezce kazdej zoufalec, kterej prijde do obchodu a necha se do toho (za 50k+) uvarit od prodejce..

      Na pevnejsi povrchy, a to i polnacky a pod. pokud chces aby to opravdu jelo idealne cyklokros nebo endurance silnicku s tlustsimi plasti, pripadne pokud za levno nebo fobie z beranu (neni duvod) tak crossove kolo, ale postavene, co nejlehci, pokud mozno s pevnou vidli, je tady na foru nekoik stavitelu kteri to zvaldnou za dobrej rozpocet, seriove cross kola jsou na hovno..

      0 0
      • BlackRaven1  

        Mas pravdu,ale co to pomoze,kdyz typy ramu na kterych prevazne stavi jsou skaredy. Strakaty MRX jak od kolotocu… Rad bych si nechal postavit krose,ale ty typy ramu me odrazuji,stejne jako to,ze nevim,jak kolo bude finalne vubec vypadat.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Erknold  

          Na výsledek musíš mít představivost, ale věř, že všichni jsou to hračičkové, takže bude taky vylazené. A problém krosových kol je ten, že to výrobci buď berou jako low end, nebo kasičku na peníze.

          Ale když se proklikáš přes Hnojovi punkerské stránky na jeho Facebook, tak staví i na RB, Spyder, Saint. Obdobně i Bluma. A kdo ví, co má Scalár poschováváno za kousky, nebo dokáže sehnat. Stavba není jen na MRX a Force, ikdyž je nejběžnější.

          0 0
        • oddie  

          Kup si v hobbymárketu pár sprejů a můžeš si udělat vlastní dyzajn, když ti přijdou škaredé ;)

          0 0
        • tromboonen  

          No tak crossovy kolo je takovy workhorse, navic radsi budu mit ram s divnym designem, nez tezkou sracku do terenu, na ktery se trapim po asfaltu, myslim, ze kola od Scalara naprikjlad vypadaj dobre a kdyby ne, muzes do rozpoctu prihodit na lak nebo elox a mas to.. davat tohle jako duvod proc kupovat na sfalt MTB je podle me mimo..

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Rubi  

            jaky je podle tebe rozdil cross vs mtb na silnici na dejme tomu 30km?

            0 0
        • Jakobo  

          Jenze ten skaredy MRX je jediny vyrobce, ktery ma krosove ramy pouzitelne sportovni geometrie na rozdil od znacek jako Trek, Spesl, GT ad.

          0 0
          • BlackRaven1  

            Je mi jasny,ze znacky jak spesl a Trek maji predrazene kola s ohledem na vybavu,ale ze by melo MRX zmaknutejsi geo nez Spesl,ktery je tim znamy,to se mi nezda

            0 0
      • oddie  

        To musí být člověk opravdu velký zoufalec, když může s klidem vyhodit 50+ za kolo :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • niky79  

          Zoufalec tolik prachu nikdy nevydela, natoz aby je mohl nacpat do neceho tak zbytneho, jako je kolo.

          0 0
    • Erknold  

      to je úplně jednoduché, na krosovém kole se pohybuješ po různých typech cest. A i ten ferda se zabláceným fullem, se nějak dostat domu musí a většinu to vede po nějaké cyklostezce. V terenu ho potkat nemůžeš, jelikož tam za ním nepojedeš ;)

      A i ten ferda má nějakou rodinu a musí udělat nějaký výlet pro všechny.

      Ale stejně jako u aut, asi budou i tací, co mají fulla a do terenu ho nevezmou viz. SUV.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • AdamosR1  

      Měl jsem crosové kolo za 28 tis. Největší chyba v mém životě. Po roce jsem začal pátrat, že jsem si ho mohl postavit o 10 tis levněji. Ale to je jedno. Hlavně k těm jejim kecům, že cross zvládne šotolinu, polní cesty, lehčí teren a stezky…Universál. No nevím, mě to začalo ***** po 5–6 tis km ,že se to třepe a drncá na obyčejných cykloztezkách v městě. Samé díry atd. Neberu v potaz ani lehčí terén. Uplně na hovno. Je to tak na silnice. A mezi auty se zabít nehodlám, když mě málem 2× přejelo auto a kamion jejich chybou… Možná pro starší lidi na stezky do města pohodovou jízdou.

      Pro mladší lidi je ted spíš takový trend, že si radši koupí Mtb 29 a nazuji jezdivé pláště a je to 100× lepší jak cross-trek. A kdykoliv si můžou koupit jiné pláště do terenu

      0 0
      • AV  

        Správně!

        Za špatnou volbu může kolo

        8-)

        0 0
      • Erknold  

        předpokládám, že teď jezdíš fulla, jelikož HT až tak pohodlnější není. Na poli, kořenech je to furt drncák. Prostě pevný rám.

        0 0
        • AdamosR1  

          Zas se někdo prostě musí chytnot stébla a blbě kafrat že? Napsal jsem, že to byla moje chyba!! A né chyba kola. Tak co to vubec dál řešíte ? Ne Fulla na moje ježdění fakt nemám…

          0 0
          • Erknold  

            Já jsem reagoval na to, že krosové kolo prakticky nejde použít v terenu. Když jedu s kámošem, který má HT29 s epiconem, tak jsme prakticky stejně rychlí a remcáme úplně stejně, jak drncá celé kolo od zadního kola na uježděném zvlněném poli, nebo kořenech.

            Je jasné, že standardní sériovej kros s pružinovkou za pár korun, pláštěma šíře 28, posedem ala paní starostová, je v terenu opravdu slabota, která klouže po kamenech, nechytne se kořenu nic. Ale stačí dát na něj slušnou vidli, širší pláště třeba 42, sportovnější rám a už to jde použít.

            Jo vidlice asi trpí více, než HT verze, ale materiál musí trpět.

            Já se na to dívám z toho blbého pohledu, že chci na rám dát litrovku, velkou brašnu do rámu, nosič a to dost HT29 rámů neumí. Jak tím, že mají skosené horní trubky, které snižují prostor pro brašnu, tak tím, že nemají ani jednu díru na nosič, nebo blatníky.

            Každý typ kola má své použití a nejde říci, že je nějaké na h… Může být na h… poskládaný, komponentově, poskládaný nekvalitní prací, nevhodným výběrem a nebo prostě tím, že se člověk mění a co ho bavilo před dvěma lety, už ho nemusí bavit teď.

            A pokud byla největší chyba ve Tvém životě jen výběr nevhodného kola za 28k, tak je to ještě v pohodě. Jsou na tom lidi i hůře.

            Já tu jen bojuji proti zažitému názoru, že kros je vlastně trekové kolo, které je dobré max. na jízdu do hospody.

            0 0
            • Barak  

              A neni zbytečný stavět horské kolo na krosovém rámu?

              0 0
              • oddie  

                Ne :)

                0 0
              • Erknold  

                tak jsem to nemyslel. Na krosovém kole, jde složit samozřejmě krosové kolo. Když je dobře poskládané, tak na České kopce taky stačí. Nejde říci, že je nepoužitelné.

                Jak už tu padlo, jde o celkový výběr komponent a kvalitu složení. Nevím, co bude lepší zda sériové HT v ceně 15–20k s mizernou vidlicí XCM, XCT, pohonem altus/acera, kolama s nezatěsněnýma nábojema, nebo zakázkově složený cross se vzduchovou NRX, pohonem Deore/ Alivio a slušnýma kolama.

                Já prostě jen nemám rád obecné tvrzení, že některý typ kol jsou k ničemu.

                0 0
                • Barak  

                  ok, pokud ale budu dopředu vědět, že budu jezdit, jak píšeš, po zvlněném poli a kořenech, tedy ne jen po silncic a cyklostezkách, a zároveň budu vědět o možnosti nechat si kolo postavit, přece ho nebudu stavět na krosovém rámu… Tím neříkám, že to nejde, ale účel mi prostě uniká…

                  0 0
                  • Erknold  

                    no jo, já si myslel, že nebudu :), tak jsem šel cestou krose. Ale postupně jsem tomu přišel na chuť a zatím to kros zvládá. Až ho někde rozlámu, tak budu uvažovat jakou cestu zkusit přístě. Zatím měním kola tak po 10ti letech.

                    0 0
      • l.bily  

        Presne tak,na asfaltovej cyklosteske vyhrava ale inak ma mtb na vrch, jezdim s bratrancem a ten sa to boji pustit na polnacke lebo je vytraseny. Vzdy radsej navrhne to objet po ceste alebo zostane kdesi vzadu. A este tu kdosi doporucuje s pevnu vidlicu, to musi byt dobra sranda, ale zazit by sem ju nechcel :)))))). Ak jezdis s deckama po dobrej ceste tak kroasa inak mtb.

        0 0
        • TeryPV  

          To je samozřejmě nesmysl… To co píšeš není ani čistě o kole ani čistě o jezdci. Pokud dostane někdo, kdo se bojí fulla, pojede stejnou cestu ± stejně jako na celopevňáku, opačně pokud někdo kdo zná techniku stejnou cestu zajede na celopevňáku lépe než Ty. Sám mám jako druhé kolo krose, pevná karbon vidlice, kotouče (viz. profil) a když vyrážím s přítelkyní a kamarádem co mají 29 HT a vím, že nepůjde o nijak náročný terén (rozuměj kořeny, šutry, skály atp) hodím na krose SS 47mm a stejně na ně více méně čekám, nebo jim minimálně stačím. Spousty tras co jedu na fullu, že je letím mám sjeto i na krosu, pro test :) a opravdu mi nepřijde že by to bylo nejetelné. Na druhé straně, chci se jet podívat dál, hodím na krose hladké 30mm pláště a mám z toho „silničku“ a nemám problém po silnici dát 150 – 200 km. Dokonce jezdím do práce 25km po asfaltu s kámoškou co má silničku a je celkem hodně zdatná cyklistka. Takže ano, pokud nechce mít člověk doma silničku, 29HT a fulla, tak bych řekl, že za určitých okolností může být kros univerzální kolo a třeba mě osobně jako druhé kolo plně vyhovuje.

          0 0
    • MlokCZ  

      V první řadě ať každý jezdí na tom, co mu nejvíce vyhovuje. A to se vůbec nemusí rovnat nejrychlejšímu kolo pro daný povrch. Někdo preferuje raději jiné vlastnosti, třeba pohodlí.

      Pak tu je ten zmíněný faktor přejezdů, kde můžeš potkat kohokoliv na čemkoliv, ale v pořádném terénu už ho nepotkáš, protože tam sám nejezdíš.

      A dále neplatí nic obecně o tom, jaké kolo jede lépe na jezdivějším povrchu (tedy žádná náročnější terén). Vždy záleží na tom jak je dané kolo postavené a jak u něj vychází valivý odpor, aerodynamika, hmotnost a nakonec i tuhost.

      Jeden z hlavních faktorů pro výběr kolo s požadavkem, aby dobře jelo je výkonnost a tedy následně rychlost jízdy daného jezdce. A samozřejmě také kde se jezdí (v hodně kopcovitém terénu bude i ten zdatnější jezdec pomalejší)

      Rozdělil bych to dle průměrných rychlostí:

      • skupina 1) průměry kolem 15km/h (takových pomalejších turistů jev reálu poměrně dost): takové nemusí vůbec zajímat aerodynamika,pro­tože pro tyhle rychlosti je to nejméně důležitý odpor a vše budeo valivém odporu a gravitaci (tedy hmotnosti soustavy).
      • skupina 2) průměry kolem 20km/h: aerodynamika je pořád ještě nejméněvýrazný faktor, i když už se trochu projeví na rychlejších úsecích(roviny), kde se jede výrazně nad průměrem celé trasy
      • skupina 3) průměry kolem 25km/h: tady už začíná být aerodymaikanej­důležitějším faktorem, takže už je dobré dle tohopřizpůsobit ko­lo
      • skupina 4) průměry 30km/h+: tady už aerodynamika jasně dominuje, takžeby se to mělo zaměřovat hlavně na lepší aerodynamiku

      A pro každou skupinu pak platí o rychlosti různých typů kol něco úplně jiného.

      Pro skupinu 4 bude na asfaltu jasně dominovat silnička. I když ani tady to nemusí být až tak výrazné, pokud je bike stavěný na to aby jel na asfaltu co nejlépe (hlavně hodně sportovní posed + rychlé pláště). Tady narážím na průměry RT, který tu uváděl, že na biku je pouze o 5% pomalejší a to na trasách, kde jezdí průměry 30km/h+.

      Oproti tomu pro skupinu 1 nebude bike na objemných slikách v podstatě téměř o nic pomalejší než silnička (nepatrný rozdíl udělá hmotnost, valivý odpor ale zase může být na objeném slicku dokonce o chlup nižší než na silničním plášti).

      V reálu je pak hrozně moc jezdců ve skupině 1 a 2. A proto krosové kolo dost lidí ani trochu nezrychlí.

      Bike na vhodných pláštích nebude pro ně o nic pomalejší.

      Pro skupinu 3 už může být krosové kolo rychlejší, ale pouze za podmínky, že na něm budou mít minimálně stejně sportovní posed jako na biku. Pak může mírné zrychlení oproti biku udělat užší pláště za aerodynamiku, která se pro skupinu 3 už poměrně projeví.

      Krosová kola jdou postavit různě. Typické krosové kolo ale často mívá posed dost narovnaný a pak oproti biku nezrychlí ani pro skupinu 3 a 4, protože aerodymanika je ještě horší než u biku.

      Naopak ale lze postavit kros, který se bude blížit fitnesce a bude tak pro skupinu 3 a 4 slušným přínosem oproti biku (ale zase záleží jak je ten bike postavený).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.