• Corydalis

    Zdravím, hledal jsem v historii, ale nic jsem nenašel. Nemá někdo z vás zkušenosti s tímto kotoučem http://www.kupkolo.cz/…P_89702.html?

    Jde mi o to, jak se vlastnostmi může odlišovat od běžných děrovaných kotoučů. Mám Elixir R a přední brzda s děrovaným G3 185 mm kotoučem vydává při brzdění různé pazvuky.

    0 0
    • roud  

      neděrovaný kotouč se hůř chladí a avid kotouče jsou hrozný mrdky :O(

      0 0
      • Corydalis  

        To, že jsou kotouče avid špatné vím, ale tento vypadá, že když destičky budou dosedat na rovnou plochu, mohly by se omezit vibrace a další nežádoucí jevy při brzdění. S chlazením počítám, že bude horší…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Advid  

        Prosím o bližší vysvětlení, proč to jsou „mrdky“? Díky.

        0 0
        • Shadow.1  

          tak třeba zkušenosti…

          0 0
          • Advid  

            No jasný, ale zajímalo mě, jestli výdrž, malá účinnost, zahřívání nebo něco jiného je mrdkoidního.

            0 0
            • roud  

              malá účinost a věčné pazvuky které vydavájí spousta lidí s tím má problémy které velice jednoduše vyřeší jen vyměna kotouče :O(

              0 0
              • Internaut  

                Mám na Elixirech R kotouče Avid G3 (180 + 160mm) a nemám jediný problém. Brzdí, neřvou a necinkají.

                0 0
                • roud  

                  buď rád :O)

                  0 0
                • AleZ80  

                  Neboj, to se časem změní.

                  0 0
                  • Internaut  

                    Myslíš, až se sjedou destičky? :)

                    0 0
                    • AleZ80  

                      No, pokud je sjedeš až na kov, tak máš hodně velkou šanci ;-) Skřehotání při brzdění je většinou kvůli vlhkosti nebo špíně. Cinkat ti začnou až se ti pokřivěj, což je u neplovoucích kotoučů dost pravděpodobný, ale třeba se ti to vyhne.

                      0 0
                      • camlost  

                        na juicy 7 vozím kotouče avid už od r. (jo, to už si ani nepamatuju)… minimálně 2006, možná 2005. bez problémů.

                        na juicy 5 od dubna 2007. totéž.

                        tak mám asi štěstí. :-)

                        předchozí Hayes HFX Mag+ (nebo jak se to jmenovalo) rezonovaly – zejména zadní. ale to bylo na jiném kole, takže žádné přímé srovnání nemám.

                        0 0
              • MlokCZ  

                Malá účinnost – není pravda, rozhodně hůře nebrzdí (jezdím a jezdil jsem více Avid kotoučů a taky spoustu jiných kotoučů).

                A s těmi problémy bych to také neviděl tak černě. Jistě se občas vyskytují, ale to je také tím, že je velká rozšířenost těchto kotoučů.

                A problém není nikdy jen v kotouči, ale je to souhra více faktorů.

                0 0
                • roud  

                  za svym nárem si stojim ať pod to napíšeš jakejkoliv sloh avid kotouče prostě nejsou žádnej zázrak pokud člověk má možnost doporučuju zainvestovat do hope floating saw který jsou a lvl jinde…

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Já jsem bohužel zainvestoval a ten jeden level to rozhodně není. Možná tak 1/8 lvlu :). Daleko větší skok byl přechod z „celoplechových“ kotoučů na XT s Al unašečem.

                    0 0
                    • roud  

                      tak pokud jsi přecházel y XT na HOPE tak cos čekal ? jedinej rozdíl mezi XT a HOPE je ten že HOPE jsou plovoucí jinak je to v podstatě to samý ale když přejdeš z těch aviďáckejch na HOPE tak to bude velkej skok…

                      0 0
                    • whom  

                      To podepíšu, z celopechu na XT®s unašečem je skok opravdu velkej. Rozhodně mě nemrzí těch 25 g navíc. Přecházel jsem kvůli koupi RedMetal 1 s centerlockem.

                      0 0
                  • Ruprt2  

                    Tvůj názor je naprosto legitimní. Byli s nima problémy. Údajně už nejsou a třeba ani nebudou, ale to je šumák.

                    IMHO jsou Hayes ještě o level horší než Avid.

                    Ale já svoje Avidy prodal jedné děvčici co nemohla vystát to drnčení Houpů. :-)

                    0 0
                    • goofy  

                      A co ze je takovy sraaaasny problem u Hayesu?!

                      0 0
                      • xshreck  

                        On má jen ruprt strašně blbý kecy, sám je nejezdí ale bude jen plkat do prázdna .-) poradí, ale někdy to opravdu přehání :) Asi z mojich problémů že mi vytekl zadní třmen ( a málo se vracely pístky = byly moc u sebe, což stačilo pročistit a on to má ještě horší :D )

                        Schválně bych zkusil porovnat ty jeho avidy s mojím hayesem, hope vs plech .-) Když jsem kdysik dááávno na těch jeho zkoušel brzdit tak mi to nepřišlo nějak extra :)

                        Taky si něco prásknu! :D Jo a ono taky bude trošku rozdíl když s tím někdo najede x tisíc nebo x stovek km :-)

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          co to kecáš válí se mi ve sklepě a navždy budou.

                          Tady se bavíme o kotoučích ne o brzdách.

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    A v čem bude ten velkej skok? Teď se nebavím o případu, kdy někdo má náhodou nějaký problém (ten je třeba řešit, to je jasné), ale o případu, kdy G3 kotouče (nebo jiné origoš kotouče) fungují zcela ok a není ani problém s přehříváním.

                    A v takovém bezproblémovém případě měnit za Hope a zvlášť v případě, že je třeba ještě pilovat (třeba u Formulí vždy), aby to vůbec fungovalo…

                    To je opravdu jiný lvl.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Jiný lvl je v tom nápisu Hope :-D

                      0 0
                      • McBlacky  

                        já měl jen jedny a na zadním se mi povolilo to spojení unašeč-kotouč a drnčelo to teda fest :(

                        cool look jasný plus a při prodeji kola se to novému majiteli líbilo snad nejvíc.

                        0 0
                      • Vilém  

                        A v tom, ze ho jezdi roud:) Osobne v nich nic tak zazracneho nevidim a to je mam na dvou kolech taky.

                        0 0
                        • AleZ80  

                          Na kole asi nebude ten rozdíl tolik poznat. Ale viděl jsi někdy motorku, která by měla kotouče z jednoho kusu ?

                          0 0
                          • Pumsc  

                            tak jasně,průměrná mašina má 130kg +70kg jezdec,trošku jiná,liga:)

                            0 0
                            • roud  

                              taky se podívej jakej je průměr kotouče na mašině a jakej na kole…

                              0 0
                              • Pumsc  

                                no mě to říkat nemusíš:-),bylo by zajímavý třeba na R1 jebnout brzd. kotouče z jednoho kusu ale odpovídajícího průměru tj. zhruba 30cm a odpovídající tloušťky,..no asi by se trošku kroutily:)

                                0 0
                                • roud  

                                  mno vozil jsem už 160 180 i 200mm kotouč a přinejmenšim brzdnej účenek se výrazně lepší u tý dvoustovky :O)

                                  0 0
                                  • Pumsc  

                                    no vlastně i na mašinách může být kotouč jen „plech“

                                    viz Buell:)

                                    0 0
                                    • AleZ80  

                                      Americký paka to tam daj, ale Ital nebo Japonec by to tam asi nedal.

                                      0 0
                          • Vilém  

                            Ano videl, mela plovouci trmeny.

                            0 0
                      • Mr.Duck  

                        Barva jede.

                        0 0
                    • roud  

                      Mno přinejmenšim u hope nikdy nebudeš mít problém s cinkáním či nějakejma pazvuka a pak chlazení je u hope také lepší a jako bonus si u nich můžeš vybrat barvu unašeče + ještě mi ten kotouč přijde tužší než klasika což je poměrně dost plusů proti žádnýmu mínusu to je u mě vyšši lvl…

                      0 0
                      • Atilla  

                        Prosím tě jaký ty můžeš mít problém na těch tvých chrtích bikách s kotoučema? Vozím avidy od roku 2006 na FR/EN a co jsem zkoušel jiné, tak rozdíl nepoznáš. Když si každou vyjížďku vyskočíš z kola, tak ti začnou zvonit i ty tvé slavné hopy!

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        „Mno přinejmenšim u hope nikdy nebudeš mít problém s cinkáním či nějakejma pazvuka“

                        Velmi odvážná věta takhle prohlásit, že problém být prostě nemůže. To bych si nedovolil tedy napsat nikdy k ničemu.

                        Jednak je Hope kotoučů v praxi dost málo a už jen třeba Ruprt2 uvedl výše, že někomu vadilo jejich drnčení.

                        A to, že dělají různé zvuky po zahřátí při chladnutí, to už tu psalo lidí více.

                        Chlazení lepší mírně bude, ale když jezdec nemá žádný problém s přehříváním, tak to není žádná výhoda. A to jsem psal už v tom předchozím příspěvku, když není problém s přehříváním.

                        Pokud problém má, tak samozřejmě tohle může být jedna z možností, co trošku pomůže (stejně to ale chce hlavně kotouč větší).

                        A jen kvůli tomuto bych vzal raději za ani ne polovinu XT kotouče.

                        Cinkat necinkají Elixiry ani na mojem kole, ani na manželky. A jestli někdy ojediněle cinkou, tak to je fuk.

                        Samozřejmě netvrdím, že nemohou cinkat. To jistě někdy někomu mohou, tohle záleží na mnoha dalších faktorech.

                        O tuhosti můžeme jen spekulovat, tady pokud to nebude změřené se může zdát komukoliv cokoliv. S tuhostí jsem tedy neměl problém u žádných kotoučů, co jsem kdy vozil a že to bylo nejméně 7 různých typů kotoučů (vozím dlouhodobě 5-té různé hydry, všechny jsem vozil s origo kotouči + pár pokusů s jinými kotouči).

                        V praxi tedy pro případ bezproblémového chodu G3 clean sweep výhod nula, tomu říkám tedy rozdíl o třídu.

                        A oproti tomu nutnost pilovat mi tedy přijde jako obrovské minus, dát za kotouč takové prachy a pak urob si sám, abys to mohl vůbec použít, to mi přijde hodně ujeté.

                        A pak cena zcela neadekvátní a to nejsem žádný superšetřil a peněz do kola vrazím dost. U ceny se nedá říct ani, že je 2× vyšší. Když koupím za parádní cenu komplet Elixiry včetně origoš kotoučů, tak za ty Hope kotouče vypláznu ve výsledku mnohem více než jen 2× tolik.

                        Barvu, to si musí každý už říct sám, jestli má nějaký smysl. Pro mě naprosto žádný, na kole jezdím, nemám ho na výstavu. Když někoho baví ladit barvičky, tak ale proč ne, jeho volba.

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          ve zkratkách.

                          Při chládnutí lupkají jako když chládne motor. Ale to nejsou (pa)zvuky to je symfonie. Zvyšuje to zážitek z jízdy :-). Bez legrace.

                          Nic jsem při adaptérech IS a velikosti 183mm nepiloval a i kdyby tak pilovat adaptér přece nic není (třmen už bych si asi rozmýšlel)

                          zvuky při brždění vydávají, ale ne víc než jakýkoliv jiný děrovaný kotouč co jsem kdy měl.

                          Po zahřátí piští (to je spíš destičkama)

                          Pokud ostřeji brzdím do zataáčky nebo při naklonění tak mi začnou drhnout. Příští cvrnknutí do brzdy ten projev eliminuje. Podle mě je to tím, že mám málo tuhé kola a kotouč se posune. Neobtěžuje me to. Pro mě je to důkaz, že to funguje jak má.

                          Co to dělalo té holce co se jich zbavovala přesně nevím za ni mluvit nemůžu.

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            JEště dodám, že mám Avidy a mám na nich docela malou mezeru. Ten kdo má brzdy Hope nebo shimano ani polovinu těch popsaných zvuků nemusí vůbec znát.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak to je jasné, že to bude úzce souviset s malou mezerou.

                              Malou mezeru mám na všech kolech. Na The One je ještě o píď menší než u Elixírů.

                              A s origoš kotouči žádné problémy. Jedině když se ohne kotouč (na to je malá mezere samozřejmě náchylnější, tedy ne na samotné ohnutí, ale že vadí i menší). Kotouče mám ale trvale slušně srovnané a když ho ohnu, tak hned po dojetí srovnám.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                v zatáčkách cinká kde co. Kuriozitu měl Enjoy tady z BF u hope -bez alu- mu brzda cinkala při řazení na lehčí vzadu.

                                nakonec si zvyknul až si to oblíbil :)

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  A fouskovi to cinkalo pořád. Se divim že s nim někdo vůbec chtěl jezdit…

                                  0 0
                                • Ruprt2  

                                  jo, ale já nemluvil o zatáčce, ale o tom, jak se to chová po zatáčce a to není cinkání,ale vyloženě se to dotýká.

                                  Problém z toho, ale nedělám.

                                  0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak pro někoho symfonie, já tomu říkám pazvuky (bez legrace). Nemám rád žádné zbytečné zvuky, třeba hlasitý ořech mi pěkně prudí (a to jen hlasitější na SXkách, jsou ještě hlasitější ořechy).

                            Pilování je nutné jen někdy. Teď si vybavuju z hlavy, že tu byly vložené obrázky pro The One a R1, kde to bez pilování nešlo. Z fotek nebylo přesně jasné, co se muselo pilovat. Bylo to na hranici adaptér/třmen (tedy z fotky bych třmen nevylučoval, ať to klidně někdo upřesní, kdo to dělal).

                            Po zahřátí piští. Pokud to není moc, tak to nijak moc nevadí, ale rozhodně to nezapadá do nevydávání žádných pazvuků.

                            „Pokud ostřeji brzdím do zataáčky nebo při naklonění tak mi začnou drhnout. Příští cvrnknutí do brzdy ten projev eliminuje. Podle mě je to tím, že mám málo tuhé kola a kotouč se posune.“

                            Tak tohle bych označil za minus a to by mi prudilo.

                            Já na origoš kotoučích (momentálně Avid a Formula) většinu těch věcí tedy nemám. A jakýkoliv jiný problém taky ne.

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              to lupkání asi nevíš o co jde jinak by jsi to nemohl napsat. :-)

                              To šoupnutí kotouče leckomu vadit může to souhlasím.

                              Ale moje kola jsou vážně měkké a já jsem prasopes.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Škrtuní je hned. Cmax29 + 160mm zadní kotouč a dokážu si při té malé mezeře při velkém náklonu kola škrtnou o obě desky (seřízeno přesně na střed na zatíženém kole, také si škrtnu o každou desku při zhruba stejné situaci).

                                A je to na HTčku a jsem lehká váha. Větší kola jsou znát menší tuhostí.

                                To lupkání by mi třeba nevadilo, pokud je hodně málo výrazné a trvá hodně krátce, to ale neznamená, že to nejsou pazvuky.

                                0 0
                                • kyl  

                                  Co mají méně tuhá kola společného s drhnutím desek při náklonu nebo do zatáčky?Kotouč je uchycený na nábě a né na ráfku,třmen na vidlici,takže jedině málo tuhé spojení vidlice s nábou,to je klasický upínák nebo se kroutí nohy vidlice.To že se u málo tuhých kol při zatáčení nebo brždění vychyluje ráfek ke straně mít nemůže vliv.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To je jednoduché. Větší páka přenese větší sílu na náboj i rám, větší ohnutí kdekoliv v soustavě náboj-brzda.

                                    O vychýlení ráfku tu nebyla žádná řeč.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Mělo být na soustavu náboj-rám-brzda. A možná jsem to napsal trošku nesrozumitelně v tom prvním příspěvku. Kola nejen, že jsou o něco méně tuhá v tom větším průměru (než adekvátní 26tkové), ale má to i ten důsledek s brzdou kvůli větší páce.

                                      0 0
                                      • JSt  

                                        stale tomu nerozumim…

                                        tuhost kol zacina u rafku a konci na prirube naby. dovolim si tvrdit, ze krouceni priruby muzeme zanedbat. na te prirube je namontovan i kotouc – tedy je na tuhosti kol nezavisly. ovsem prase je namontovany na vidlici/ramu a tady uz na krouceni zminenych casti kola zalezi. takze jestli ti skrka brzda v zatacce, je to zpusobeno kroucenim vidlice/ramu.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Kroucení příruby bych rozhodně nezanedbával, když i přetažení šroubů kotouče udělá nějaké ty setinky milimetru (a v místě desek jsou z toho desetinky).

                                          Ať je hlavní část kroucení kde chce (to budeme těžko určovat), tak větší kola to větší kroucení vyvovaljí větší pákou (při stejném jezdci/záběru/ná­klonu).

                                          Rám mám ± stejný teď na 29tce jako jsem měl na 26tce, kola jsou také zcela srovnatelná a na 29tce je to prostě znatelně horší.

                                          Na předním je to i přes větší kola mírně lepší, tam mám ale znatelně tužší vidlici (ta 900g OnOne je o hodně tužší než Pellska XF2 long, dlouhé ty vidlice byly téměř stejně; 465 a 470mm].

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            A vůbec se nemusí na zadním (nebo předním) kole zkroutit nepatrně jen přímo ta příroba, ale nepatrně i přímo celá osa, která hne i přírubou.

                                            Já si myslím, že se to prostě hne o kousek všude a jen se můžeme dohadovat o tom, co více. To ale stejně není podstatné, postatný je výsledek, že je to s většími koly horší.

                                            0 0
                                            • JSt  

                                              sam pises, ze predni je lepsi 28" nez 26" diky tuzsi vidlici. vzadu to bude horsi o delsi, tedy i gumovejsi, zadni stavbu. opravdu si nemyslim, ze by se priruba nejak citelne hybala.

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Rozdíl tuhosti těch vidlic (těch dvou pevných karbonek) je ale obrovský (na Pellsce při ostrém brždění jsem dal klidně 2× větší předozadní pohyb vidlice než na The One a to byla o těch 5mm ještě kratší).

                                                Rozdíl délek těch staveb je hodně malý (o hodně menší než rozdíl průměrů kol; ty stavby jsou jen o cca 3%, průměry kol téměř o 10%}.

                                                A ta 29tka je 17,5ka, takže zase o půl palce menší velikost.

                                                Klidně je ale možné, že pohyb přiruby bude mhohem menší než pohyb jinde, změřit to není doma jednoduše jak, co se o kolik pohne. Takže nemám jak to ověřit.

                                                Jinak oproti vidlicím, co tady máme teď doma na 26tkách to lepší rozhodně už na té 29tkové OnOne není. Teď už tady ale tu Pellsku XF2 long nemám. Teď už jen 32mm odpružené a v jednom případě navíc ještě s 15mm osou. A ty jsou pořád všechny o něco tužší než ta karbonová OnOne.

                                                0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        Můžu potvrdit, destičky mi začali cinkat o kotouč, když jsem rozhodil přední výplet, tak, že jsem měl dráty povolená na jedná straně dost výrazně. Brzdy jsem měl hope mini a ty měli mezeru mezi destičkami celkem velkou. Ani bych tomu nevěřil, ale s tou pákou je to fakt.

                                        0 0
                              • pepino  

                                Ne, toto je Prasopes.

                                0 0
                            • jIrI___  

                              Elixiry na 160 mm kotoučích Hope se taky musí pilovat (konkr. hranka třmene v místě, které je nejblíž středu – naráží do něj nýtky kotouče) nebo lehce vypodložit, ale pak už nejsou destičky vůči třmeni v ideální poloze.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                Fakt? A nevybrousí si to kotouč sám? Jsem na to línej…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak všechny ty případy, kdy něco těsně nevyjde u brzdy vždy budou hodně záležet i na tom, jak přesně zrovna vylezou pístky. A může pomoct cíleně nechat vylézt o něco více vnější pístek.

                                  Třeba u The One je to na hraně i s originál kotoučem. Pokud by vylezl více vnitřní pístek než vnější, tak to taky začne šrtat kotoučem a to rovnou o třmen.

                                  0 0
                                • jIrI___  

                                  Určitě si to sám časem vybrousí :). Já tam dal podložky, nestojí mi kvůli tomu přijít o záruku na brzdy.

                                  0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                  • Internaut  

                    O co teda přicházím na Elixirech s G3, když mi brzdí, necinkají a nekvičí? V čem by byl vyšší level u jiných, lepších?

                    0 0
                    • mr.antik  

                      subjektivní pocitem se mi zdá že umožňují o trošku agresivnější brždění. Vydávaj přitom různý kovový zvuky :-)

                      0 0
                      • jIrI___  

                        A tak to zas jo. Ten praskavý zvuk při chladnutí Hope kotouče jsem si oblíbil. Něco jako když chladne motor u auta :)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Nemyslim praskání, to nepozoruju, myslim ten těžko popsatelnej zvuk tření kovu o kov, když dobrzďuješ

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Takže tu máme hned dvoje zvuky, to hezky sedí k té větě

                            „Mno přinejmenšim u hope nikdy nebudeš mít problém s cinkáním či nějakejma pazvuka“

                            Já bych to spíše charakterizoval, že v pazvukách spíše vedou.

                            0 0
                            • roud  

                              jedinej zvuk co mi vydavaj je pri chladnuti pri brzdeni je mam nqprosto tichy

                              0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                      • MlokCZ  

                        Co to znamená, že umožňují o trošku agresivnější brždění? Nějak si to nedokážu představit a to nijak nechci rejpat, ptám se vážně.

                        U The One + originál kotouče jsem při brždění jedním prstem omezený pouze plášti a tím co dokážu ustát.

                        Agresivnější brždění tedy být nemůže.

                        U Elixirů, které brzdí o trošku méně než The One bych našel situaci (v podstatě jen na asfaltu a ještě i tam jen někdy a s přípravou předem – tedy předem mít těžiště pro maximální brždění), kdy ustojím maximální sílu jedním prstem na páce (mám slabé prsty). Ale vždy můžu případně přidat druhý prst a opět budu ve stejné situaci co s The One.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Dobržďování je takové ostřejší, destičky se víc koušou. Ale nic nějak extra znatelného, že bych třeba brzdil o třetinu menší silou, to rozhodně ne.

                          Bylo to na Juicy, oproti původnímu vlnitému Aligator kotouči.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Upříme, kdo neřeší estetiku a jde čistě po funkci, tomu bych je nijak nenutil.

                            Až ve stavu kdy tě původní kotouče opravdu štvou nebo si chceš udělat radost, za ty prachy to jiný smysl nemá :-))

                            0 0
                            • McBlacky  

                              tipnul bych to spíš na alligator kotouče. Mám je na XC HT -design a váha jedou- s Elixírama CR SL a brzdí to nejmín ze všech kombinací co jsem kdy vozil s vyjímkou airotoru ashima.

                              Na závody je to ok, ale na nějaký lahůdkový poježdění v terénu nebo v horách by to nebylo.

                              0 0
                    • roud  

                      čteš to tu vůbec ?

                      0 0
                      • Internaut  

                        Čteš mě?

                        Ptám se co zažiju lepšího s vyšším levelem. Eventuelně v čem nejsou např. G3 „žádný zázrak“?

                        0 0
                        • roud  

                          tak čti pořádně už jsem tu napsal výhody houpů…

                          0 0
                          • Internaut  

                            Co mám číst pořádně? Že jsi 3 minuty po mé otázce napsal něco konkrétního a pak na mou otázku napíšeš jestli to tu čtu?

                            Z toho co jsi napsal mám u G3 mít tedy nevýhodu v chlazení a v barvě (cinkání a pazvuky u G3 nemám) – tak to ten level nějak přežiju.

                            0 0
                            • roud  

                              přežij je to tvoje mínus spousta lidí si přechodem na HOPE kotouče pomohla a těžko budeš hledat nějakej lepší kotouč jinak jako další plus bys moh brát ještě váhu ale jen u 160mm a 140mm verze…

                              0 0
                              • Internaut  

                                Proto jsem se pídil po konkrétních rozdílech abych pochopil ten „level“. Na základě toho co píšeš se mi zredukovalo na estetiku a hmotnost (chlazení mne netrápí – nejezdím žádné divoké sjezdy).

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Hmotnost ale neplatí pro 180mm velikost, tam pokud by někdo chtěl na kotouči gramařit, tak rozhodně sáhne jinam.

                                  U chlazení stejně udělá mnohem větší rozdíl sintry x organiky. The One ani Elixiry se sintry jsem nikdy neutavil, tohle mi taky netrápí (a pár slušných sjezdů v horách hodně náročných na brzdy jsem na The One jel; na Elixirech ne, ty mám na celopevňáku, tam se takové dlouhé náročnější sjezdy co jezdím na fullu v horách ani konat nebudou).

                                  0 0
                                  • Internaut  

                                    Takže nám tu zůstává estetika. A to pro mne za ty peníze není level… :)

                                    0 0
                          • JSt  

                            30?

                            0 0
                          • pustipav  

                            Mi připomína – výhoda pro dnešní den… :))

                            0 0
                        • ELx  

                          roud je omezený na svoje tři základní dogmata :

                          cannondale je nejvíc, maxari praská, hope kotouče jsou jiný level

                          0 0
                          • roud  

                            Ale prdek… Kdybys zničil tolik cannondalů za rok co já mluvil bys jinak :O( jinak když už myslíš že nemám v nečem pravdu tak mě oprav jinak i u avidu už poznali že cesta vývoje kotoučů vede jinudy a začali dělat kotouče s alu unašečem i hayes začal dělat plovoucí primy s alu unašečem je to prostě evoluce…

                            0 0
                            • ELx  

                              já ti to nevyvracím, evoluci nezastavíš. Mně jen vadí, že šmahem odsoudíš nějaké kotouče jen na základě toho, že si na ně pár lidí stěžovalo. Ale těch lidí co problém nemá a jsou s nimi spokojený je mnohem víc.Akorát o tom nemluví.

                              0 0
                              • roud  

                                mno asis nezažil avid kotouče pár let z5 to nebylo pár lidí ale většina osobně bych si je nedal na žádný kolo volil bych buď shimana s alu unašečem s cenou jsou na tom poměrně slušně a dělaj se už i na 6děr nebo zainvestoval do houpů ale jak píšeš pokud s nima nemáš problém tak není co řešit ale např. zakladatel vlákna s nima problém má…

                                0 0
                                • ELx  

                                  Jenže to že někomu brzdy vydávají pazvuky, neznamená že jsou na vině kotouče. Myslím že tak z 90% je chyba na straně straně destiček,třme­nů,konstrukce rámu a hlavně kombinace všeho dohromady.

                                  0 0
                                  • roud  

                                    může i nemusí to tak být avidů už mi několik prošlo rukama a u většiny z nich pomohla jen výměna kotouče za jiný z toho vycházím a je to pro mě berná mince pokud má někdo jiné zkušenosti ať je napíše ale osobně měnit avid kotouč za avid kotouč nevidim jako žádnou výhru…

                                    0 0
                                    • ELx  

                                      no vidíš a mě už v mnoha případech zase pomohla výměna za kotouč avid, pokud jsem nechtěl měnit rám. A to je zase berná mince pro mě :-)( a to jsem zkoušel i tvoje slavný Hope, prostě rezonovala zadní stavba)

                                      0 0
                                      • roud  

                                        tak hlavní je že už to máš ok jenže zakladatel už avid kotouč má takže nevim zda bdue výhra měnit za další avid kotouč jak už jsem psal pokud nepomůže seřízení šáhnul bych buď po levný variantě a to shimanu s alu unašečem nebo drahý a vzal hope…

                                        0 0
                                        • ELx  

                                          takže když bude mít někdo problém s fabií, tak podle tebe s oktavii bude mít stejný problém ?

                                          0 0
                                          • roud  

                                            neřešíme octavii a fabii ale jen fabie třeba si vem jak se u fabii serou světla dělaj to už několik let a je to pořád stejný a co uděláš vyměníš to ******** světlo zase za to samý ? jak potom můžeš chtít aby problém zmizel (je to jen příklad) ale když máš odvětví kde tuhle věc vyráběj i jiní osvědčení výrobci rpoč nešáhnout k nim ? letim na bike zatim zdar pánové :O)

                                            0 0
                              • Mr.Duck  

                                No mě avid G2 185 taky cinkal víc jak Aligátor 203, ale brzdil slušně. Hopy si eště nemohly ani sednout, to uvidim na jaře :)

                                0 0
                          • Dav...1  

                            :-)

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
      • Peslezedirou  

        Z čeho soudíš? Jezdilo jsi nějaký zmetky od avidu? Neber to jako rýpání, zajímá mě to, protže na zadním kole mi nehorázně kulatý kotouč od avidu rezonuje, tak hledám příčinu, navárka, kotouč atd..

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • roud  

          bohužel skoro každej kdo jezdí avidy v mém okolí je z těch kotoučů nešťastná a všichni co je vyměnily maj pré takže zkušenosti lidí v mém okolí…

          0 0
          • Peslezedirou  

            Vozil jsem nějaké kotouče od formuly a říkal jsem si, že horší kotouče nemůžou být, tak jsem vzal avidy :-)

            0 0
          • McBlacky  

            podle mě to zas tak hrozný není. vozím je na dvou kolech a nevím o nich. Dost lidí co znám taky.

            Horší serie má občas každá značka.

            beru je jako střed co se týče kvality.

            k dotazu zakladatele – nechlazený kotouč bych si na kolo nedal. Brzdit to -do přehřátí- bude bezkonkurenčně nejlíp, líp než všechny děrovaný.

            0 0
            • HKou  

              Proč by měl?

              >> Brzdit to -do přehřátí- bude bezkonkurenčně nejlíp, líp než všechny děrovaný.

              0 0
              • blisterexist  

                to bych neřekl, podle mě mají ty díry příznivý účinek na účinek brzd.

                0 0
              • McBlacky  

                teoreticky: z definice tření je smykové tření nezávislé na velikosti plochy. Což ale u brzd aplikovat nelze, pak by stačily destičky miniaturní… Jenom o tření to nebude.

                prakticky: zkus si například kotouč ashima proti tomu plnému, nebo stačí starší 3 děrové shimano (díry na úseku mezi paprsky) a rozdíl uvidíš. Osobně jsem už zkoušel mnoho kotoučů a vypozoroval jsem závislost jak píšu výše

                0 0
                • HKou  

                  Ten zákon platí samozřejmě i u brzd. U studených kotoučů je nezávisí třecí síla na ploše, je jedno, jestli jsou kotouče vrtané nebo ne. Problém je v odvodu tepla, destičky a kotouče s malou plochou se dříve zahřejí a koeficient tření se začne zmenšovat. Díry kotouč lépe chladí, nicméně pokud se to přežene, je to na škodu.

                  0 0
                • Georrge  

                  teorie platí, a docela dobře :) takže i miniaturní destička vyvodí stejný brzdný účinek, jako velká. Problém je ten, že ta malá destička zmizí (ohobluje se) dřív, než to vůbec začne brzdit, a proto se může zdát, že ten zákon nefunguje. Takže i super děravé kotouče můžou brzdit líp, než plné. Tady bude ten rozdíl daný materiálem kotouče, kde jiná slitina oceli může mít o chloupíček větší součinitel tření, a může to jít poznat. Stejně tak si může destička různě rozumnět s různými kotouči. No a největší roli hraje psychika :)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    psychika je jedna věc, ale síla kterou mačkáš páku druhá :) Kotouče měním docela často, prohazuju výplety, jezdím na více kolech (dvě mají shodné brzdy) a rozdíl poznám. Exaktně to ale zdůvodnit neumím.

                    0 0
            • MlokCZ  

              Přesně tak, je to úplně normální průměrný kotouč. A pokud je problém, tak jeho příčina není většinou v kotouči, ale zdroj je někde jinde. Momentálně je mám na dvou kolech a žádný problém.

              0 0
      • Hrabex1  

        to vubec neni pravda, je to presne naopak, kvuli diram je to min masy a absorbuje to min tepla. Jde jen o odlehceni.

        0 0
    • pustipav  

      Podle me ty diry nemaj takovej vliv na zvuky, protoze spousta lidi to vozi a problem s tim nemaj. Mozna se mylim, ale ten celej koutouc se asi bude tim teplem vic kroutit atd… moc jsem nepochopil, k cemu to je lepsi? :O

      0 0
      • Shadow.1  

        No čistě teoreticky by to mohlo být velmi účine na ostré brzdění s tím, že rychle vadne. Ale mohlo by to mít využití… osobně si myslím, že spíš bude vyluzovat zvuk plný kotouč než děrovaný… už jen proto, že ten prach co vybrzdíš nemá kam jít…

        0 0
        • pustipav  

          Fakt netuším, nikdy jsem to snad na kole neviděl…nejsem inženýr, ale myslel jsem, že ty díry dodaji i na stranové tuhosti…

          0 0
          • Shadow.1  

            jj, mělo by se to i méně kroutit… Ale zase z vlastní zkušenosti, mám 90kg, 190cm a 160kotouče vpředu i vzadu… vozím Deore XT brzdy a kotouče… a spíš mám problém při ostrém brzdění nepřeletět přes rodla, než že bych nemohl zastavit…

            0 0
          • Georrge  

            na tuhosti přidávají prolisy, ne díry, ty vždycky tuhosti ubírají a navíc se v nich koncentruje napětí, takže to pak kolem děr rádo praská. Mají ale pozitivní vliv na kroucení kotouče vlivem zahřívání, ale podle mě ne o moc, i plný kotouč se totiž může dostatečně roztahovat všemi směry, viz obří plné litinové kotouče u autobusů a velkých aut. A u aut plné kotouče taky často hvízdaj :)

            0 0
    • AleZ80  

      Ty zvuky asi spíš dělají destičky. Ty díry jsou tam proto, aby nimi proudil vzduch a tím se ten kotouč chladil. Když tam ty díry nebudou, tak se kotouč brzy přehřeje a ztrácí brzdný účinek. Navíc, přehřátej kotouč bude mít větší tendenci se zkroutit.

      0 0
      • zichis  

        mi ňákej jinej tydýt z fóra říkal že sou tam proto, abyse do nich stíralo bahno.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • esti  

      Občas si pobroukávají to mi nevadí,nicméně vzhledem k moji váze poskytují dostačujicí výkon (J5)

      0 0
    • kopečák1  

      Seřiď si třmen a budeš uplně v klidu. Avidy nejsou žádný mrdky. Brzděj parádně, dobře se chladěj. To, že se tu někdo může ****** z HOPEů neber v potaz. Neříkám že nejsou lepší, ale určitě ne rozdílem třídy.

      Hawg..

      0 0
    • OLy  

      kotouče od avid nebrat!!!

      0 0
    • Corydalis  

      Po přečtení vašich komentářů jsem si zkusil pohrát se třmenem a zvuky při brzdění zmizeli. To že to občas cinkne, když se teplem zkroutí kotouč považuji za normální a neřeším.

      Dle názorů soudím, že u neděrovaného kotouče převažují zápory nad klady, takže je to asi slepá vývojová větev…

      A nečekal jsem, že se tu strhne taková debata mezi odpůrci a zastánci kotoučů avid.

      0 0
      • DaSnail  

        to je jedno, že to bolo rukami. aj tak víš že sú avid kotúče špatné. s hope by sa ti to nestalo, ten sa dokáže sám vystredit. aspoň teda legendy to hovoria…

        0 0
        • roud  

          kdyz ti cinkne hope staci ho probrzdit a je klid tohle ti nikdy klasickej kotouc neudela a oitvrdi ti to kazdej kdo je jezdi…

          0 0
          • MlokCZ  

            Docela bych chtěl vědět, co bys říkal na Hope kotouče, kdybys je dlouhodobě jezdil s nějakou brzdou, která má extrémně malou mezeru mezi deskami a kotoučem (tedy třeba The One, přídně aspoň Elixiry).

            0 0
            • roud  

              jezdim je na starejch xtrkach a tam uz ta mezera neni prakticky zadna a mam na ne nazir porad stejnej :-) jak uz jsem paal pokud nekdo vite o lepsich kotoucich sem s nima…

              0 0
        • jIrI___  

          Ano, hovoří to jen legendy. Nepodařilo se mi Hope vystředit tak, aby si aspoň trochu neštrejchnul o desky. Dneska dokonce škrtal pravidelně, jako by měl osmici. Ani probrzdit ho nepomohlo. Zítra se na to musím mrknout a případně zavézt do servisu.

          0 0
          • McBlacky  

            zahoď to :) a bude klid

            0 0
          • MlokCZ  

            Když si zmínil to ohnutí kotouče.

            Jak se vlastně takový Hope kotouč rovná pokud se ohne? To by mě vážně zajímalo.

            Klasiku srovnávm během pár sekund a to přímo na kole, zvlášť u brzd s malou mezerou okamžitě vidím jak rovnat a s rovnákem na kotouče to jde perfektně. Maximálně když je ohnutý více (to je jen vyjímečné), tak i povolím a pak znovu dotáhnu šrouby, abych uvolnil pnutí.

            U Hope ale tohle asi těžko půjde, tam nedokážu rozlišit, co je křivostí kotouče a co ne.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Nad tim sem taky přemejšlel, a došel k tomu, že doufám že je nikdy neohnu :)

              0 0
              • jIrI___  

                A pokud už se je člověku povede nějak ohnout, tak je ztracený. Nedokážu si moc představit, jak by šly narovnat. Ale to bude u všech kotoučů s unašečem asi stejné.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je ale pak nevýhoda extrémní a ten kotouč to hrozně degraduje.

                  Ohnout kotouč není při ježdění v pořádném terénu nic těžkého (nemusíš rovnou vzít o překážku nebo třeba klacek, stačí třeba v technické pasáži vystoupit z kola, tedy ani to nemusí být pád a ne vždy v tu chvíli udržíš kolo, občas ho při tom musíš zahodit, když si nechceš rozbít ústa). Ročně rovnám kotouč (když vezmu všechna kola co máme doma) klidně tak 5× a občas i na manželky kole, která náročnější pasáže nejezdí (stejně ho vždy nějak ohne, ani nevím jak).

                  A menší ohnutí se občas může stát i nechtěně třeba jen při opření kola (a nemusíš to ani udělat sám, někde se zastavuje v partě a někdo další opře kolo o tvoje).

                  Je možné, že bude na ohnutí o něco méně náchylný, ale nevěřím, že bych se to aspoň někdy nestalo.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Míň náchylnej asi bude, ale ohnout se dá asi všechno :) Každopádně já teda za rok toho mýho wannabe dh s 203 kotoučema rovnat nemusel ani jednou, tak sem z toho deer..nejsou to ty Avidy? :P

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ne nejsou.

                      Avid kotouče jsem teď několik let nejezdil, až teď je zase mám na celopevňáku a tam jsem ho opravdu ohnout ještě nestihnul a ani to na tomhle kole nečekám.

                      V poslední době jsem rovnal oboje Formula kotouče (ty starší i ty novější) a také starší XT (klasika jednodílný bez unašeče).

                      A Avid kotouče vlastně jednou taky na manželky kole.

                      A to rovnání hodně záleží na tom, jak moc chceš mít rovné kotouče. Já je mám rád opravdu perfektně srovnané, aby to moc neškrtalo když vozím brzdy s malou mezerou.

                      Takže většinou hned první rovnání přijde u úplně nových kotoučů. Málokdy je nový kotouč opravdu perfektně rovný.

                      Kupodivu zrovna ty G3 Avidy jsem nové rovnat nemusel vůbec. A současně jsem dával 160mm Formula ten novější dozadu na Stereo (měl jsem tam 180tku) a ten jsem malinko hned rovnat musel.

                      U brzd s velkou mezerou bych se s tím rovnáním tak nepáral. Srovnané to je ale fakt hned, takže není problém.

                      0 0
                  • Zdyn  

                    Hope rovnám uplne stejne, jak klasicky kotouce. Navic jsou proti ohnuti odolnejsi, tekze ja v tom nevidim problem.

                    Velká výhoda kotoucu s unasecem oproti klasice je v tom, ze jsou daleko tuzsi a nerezonuji tolik. On si take skrtne o desky, ale nezacne zvonit jako klasika. Krasne to jde porovnat, kdyz se do obou kotoucu cvrkne prstem. Klasika zvoni mnouhem dele.

                    Klasicke kotouce mi vzdycky v urcite rychlosti chytili rezonanci ( v zavislosti na plasti, kotouci, atd) napr. v rozmezi rychlosti 32–34km/h, kdezto u kotoucu s unasecem, co jsem mel a mam k tomuto jevu nedochazi.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Od té doby, co vozím brzdy s malou mezerou, tak rezonance téměř nejsou ani s pláštěm s větším vzorkem na asfaltu. Jakmile totiž chytí rezonanci, tak si škrtne o desku a zase se to rychle utlumí.

                      Na RaR a Supreme nevedu rezonance vůbec. Na NN sem tam náznak na asfaltu při určité rychlosti se objeví.

                      Pokud srovnat tedy jdou, tak to je v pohodě.

                      0 0
                      • roud  

                        Mloku napíšu to sem nakonec prosímtě nemystifikuj lidi to že teoreticky se ti něco nelíbí neznamená že je to pravda když jsem si tu přečet ten kotel žvástů okolo kotoučů od hope co jste vyplodily + to že jiří je asi upně neschopnej mechanik nebo má něco s brzdama je mi z toho fakt zle :O( proč si myslíte že lidi co se věnujou ježdění a technice jezděj houpy jen kvůli pózingu probuďte se tohle je fakt hroznej kotel žvástů a spousta teoretickejch nevýhod HAWG (opravdu jsem z tohohle vlákna vytočenej a pokud to nepobíráte jezděte si klidně ty mrdky od avidu mě je to šumák ale nepomlouvejte kvalitní díly díky ROUD)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Lidi co hodně jezděj většinou tohle nezajímá. Nechaj tam něco od výroby nebo co seženou nebo dá sponzor, takže většinou nějaké to Shimano, Formula, Avid…

                          Kdykoliv se zeptám na názor na určitý komponenty někoho, kdo jezdí hodně a dobře, tak toto fakt neřeší.

                          0 0
                          • roud  

                            rek bych ze jezdum hodne a posledni co bych chtel resit jsou kotouce s kterejma bych mel nejaky problemy za me hope kotouce (ne brdy) patrej k tomu nejlepsimu co se da koupit…

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Ty teoretické nevýhody tu píšou majitelé těch kotoučů.

                          A všichni píšou žvásty, jen ty ne, zvláštní. Prostě jakmile něco jezdíš, tak je to nejlepší na světě a jakákoliv kritika je problém. A kdo má problém, tak musí mít vždy levé ruce.

                          Přitom tu nikdo nikde netvrdil, že by to byly špatné kotouče. Celá ta diskuze je o tom, jestli přinesou za ty prachy opravdu něco podstatného navíc (v případě že někdo nemá s klasikou žádný problém). A jestli to stojí za některé nové problémy typu pilování (ještě řekni, že to v některých případech nutné není, jen že ti co pilovat museli, že mají levé ruce).

                          0 0
                          • roud  

                            pointa diskuze je ze avid kotouce jsou sracky coz uz bylo davno dokazano to ze to co jezdim je nejlepsi je samozrejmost xD vyhody houpu uz byli jasne napsany a vy tu jen teoretizujete coby kdyby jedinou nevyjodu co vidim u houpu je ze u nekterejch brzd se musi brousit trmen ci ucvakavar oacky desek kvuli nytum ale jinak jsou to rokama a tisicema jezdcu osvedceny kotouce na vsech disciplinach…

                            0 0
                            • Internaut  

                              Pochopil jsem. Avid kotouče jsou sračky protože nejsou hezčí než Hope a mají horší chlazení než Hope.

                              Jasné stručné. Jdu je vymontovat a zahodit.

                              0 0
                              • roud  

                                Ale notak co bejt objektivní když nevěříš mě a zkušenostem lidí v mém okolí projdi si BF je tu spousta lidí co s nima má problémy a určo se najde nějaké vlákno i na úvodní straně a pominu li jiriho tak vláken o lidech co maj problém s hope kotoučema jsem tu moc neviděl pokud vůbec nějaké…

                                0 0
                                • Internaut  

                                  Počkej, k těm dvěma bodům (estetika a chlazení) jsme se dostali v diskuzi výš. A podle mne je to málo na to říct, že Avidy jsou sračka.

                                  0 0
                                  • roud  

                                    jednoznačně je jsou hope lepší v estetice do čehož spadá i výběr barvy, chlazení, váze(verze 160 a 140mm) a tuhosti + jsou to floatingy takže hlavní výhoda je samovystředění…

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      Jo, to se musí nechat. Vypadají hezky a ten 160 mm mě hmotností mile překvapil.

                                      0 0
                                      • roud  

                                        bohužel verze 180 a větší jsou pěkný těžítka :O(

                                        0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Neviděl bych to tak hrozně:

                                          Avid vs. Hope

                                          0 0
                                          • roud  

                                            oproti 160mm verzi je to víc jak 100% váhy nahoru :O(

                                            0 0
                                            • Mr.Duck  

                                              Ale oproti jinýmu 203mm kotouči to je cajk, nebo sem zatim na žádnej lehčí nenarazil (kromě Alligatora teda, a možná podobnejch kreací, ale tam už mi pocitově přišlo, že to brzdí míň než hope nebo hayes co sem měl taky ve 203).

                                              0 0
                                          • Internaut  

                                            Co tam máš u Avidu za váhu? U mne G3 180mm – 148g (160mm – 100g).

                                            0 0
                                    • DaSnail  

                                      hlavní výhoda je samovystředění

                                      žádné samovystředění tam neni. keď sa ti kotúč pohybuje po ose rovnobežnej s osou náboja, tak tam máš proste vakel…

                                      0 0
                                      • roud  

                                        ale jak jinak chceš popsat funkci plovoucího kotouče ?

                                        0 0
                                        • DaSnail  

                                          robíš si prdel?

                                          0 0
                                          • roud  

                                            ty si ze mě asi děláš srandu víš co je plovoucí kotouč a nábu do toho vubec netahej ??? (jen nám ukaž svoji inteligenci)

                                            0 0
                                            • DaSnail  

                                              hulils, alebo tak? 8o)

                                              These rotors have a stainless steel braking surface riveted to an aluminium central carrier. As well as offering a significant weight saving, they also allow the rotors to expand or contract with changes in temperature.

                                              0 0
                                            • DaSnail  

                                              dobre ty!

                                              čital som toto vlákno, a asi máš na ajfoune posunutý dátum. prvého je zajtra.

                                              skoro som ti na to skočil, máš bod ;o)

                                              0 0
                                        • HKou  

                                          Kotouc ma radialni vuli, takze muze se zahratim zvetsovat obvod, aniz by se musel kroutit. Pokud je tam nejaka axialni vule, tak jen proto, aby se mohl ten kotouc v nytu pohnout (ve smyslu te radialni vule).

                                          0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                • mr.antik  

                                  Na jednom kole mám Avidy, na druhým Hope. Vyloženej problém nemám ani s jedněma, spokojenej jsem s oběma. Kdybych ale byl nějak nucenej volit poměr Funkce/Cena/Hmot­nost, do Hope bych nešel, já to beru spíš víc jako bižutérii…

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              Co spoustě lidem funguje je sračka (někomu dokonce pomohla výměna za Avid kotouč, o to je to asi ještě větší sračka) a bylo to dávno dokázáno (nikde netvrdím, že neexistjí problematické případy).

                              My tu jen teoretizujeme. Třeba Vilém nemohl tak snadno srovnat kotouč, dalšímu musí občas po průjezdu zatáčkou mačkat páku aby mu kotouč dále neškrtal, jIri má dle tebe určitě pouze levé ruce. Opravdu samá teorie, jen ty máš jedinou pravdu z praxe.

                              A teď už dokonce tisíce jezdců a ty je předpokládám všechny znáš a máš od nich informace.

                              Další diskuzi končím, tohle s tebou fakt nemá cenu (a přitom se všemi ostatními co ty kotouče jezdí se to normálně probírat dát, zvláštní).

                              0 0
                              • roud  

                                nemá a počkej až se jednou potkáme a proberem to nad korbelem piva a případně klidně i na vyjížďce zde na fóru se stalo zvykem že se haní spousta špičkovejch dílů typu wcs,fsa,cmaxy atd jen protože to neni módní já jen du proti tomu a uvádim věci na pravou míru jinak znám min stejně lidí co vozí hope a co vozí avid lidi co vozej hope nemaj problém většina co maj avid tak problém maj což je dost na to abych si mohl udělat názor…

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  jsi prostě bojovník!

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    A komik zároveň :)

                                    0 0
                                    • roud  

                                      jiri ty se svou tech.ickou znalosti radsi vubec nereaguk ty ses teoreyltik jak vysitej uz jsi aspon ozkousel kolik gramu je rozdil mezi nafoukanejma gumama a prazdnejma ?

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        No vidíš, jsem na to úplně zapomněl, zítra se na to vrhnu. Kolik že byl tvůj tip?

                                        0 0
                                        • roud  

                                          už z hlavy nevím tak tipnu 10–30g

                                          0 0
                                          • Shooter1  

                                            RaR 29×2,25, rozdíl nenafoukaný vs. 2,5 baru = 16g

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              XCR A.T. 2,0" Tubeless, rozdíl 7 g. Ale špatná metodika měření, nemám závěsnou váhu a na kuchyňské se to špatně měří…

                                              0 0
                                            •  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                              0 0
                            • mm  

                              Skoro každý den zde na Bikeforu dokazuješ, že jsi hloupý člověk. V mnoha diskuzích.

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                píše poněkud agresivně, ale ve většině případů, a to i zde teď, má pravdu

                                0 0
                              • roud  

                                zajímavé tím že prezentuji fakta a doporučuju kvalitní komponenty tak jsem hloupý člověk ? možná jen nechápeš můj humor nebo se ti nelíbí moje vyjadřování ale to že mám pravdu na tom nic nezměníš :O)

                                0 0
                                • mm  

                                  Dětsky bojuješ za svá dogmata. Oponentům se posmíváš, protože je nedokážeš pochopit.

                                  0 0
                                  • roud  

                                    co nedokážu pochopit ? to že se tu spousta věcí haní jen proto že to není in to snad nemyslíš vážně ne ? spousta lidí tu některý věci neviděli ani z letadla a jen se snažej negovat co píšu tohle vlákno je toho jasným příkladem…

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      tohle vlakno je prikladem toho, ze tebou prosazovane domenky jsou liche. tecka ;-).

                                      0 0
                          • Ruprt2  

                            Však nemusíš měnit, nikdo tě k tomu nenutí.

                            Nemáš problém s klasikou. To je přece pro tebe dobře.

                            K Houpům se lidi dostanou, protože nějaký problém s klasikou mají, nebo chtějí zkusit něco nového.

                            Není to povinné!

                            Roud má pravdu v tom, že když se tu psali zkušenosti (vč. mě) tak se tu každá probírala a snažila se z toho udělat nevýhoda.

                            0 0
                        • ELx  

                          hele já netvrdím,že hope jsou na hovno. Naopak myslím si, že jsou jedny z nejlepších, ale sere mě, když ty napíšeš " avid kotouče jsou hrozný mrdky" a nedokážeš uznat,že to tak není.

                          0 0
                • Vilém  

                  Kdyz to neni moc, tak to narovnat jde. Ale neni to takova sranda jak u klasickeho kotouce. Dostal se mi do rukou jeden novej kotouc, ktery byl asi zmetek z vyroby. Po instalaci hazel tak ± 0,5mm. Srovnat to byl vcelku porod, ale uz nejakou dobu jezdi a funguje bez problemu.

                  0 0
            • roud  

              že by stejně jako normální ?+

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • roud  

            hochu tak tohle je demence nebo máš naprosto volšový ruce a seš asi jeden o kom vím že se mu to nepovedlo xD xD xD

            0 0
            • jIrI___  

              Tipuju to spíš na tu demenci, protože takové problémy s nastavením brzd jsem u žádných jiných kotoučů neměl (nějaké Alligatory, Avid Roundagon, starší XT, novější XT). Nebo jsou nějaké šity ty Hope kotouče z druhé ruky, ale to je nepravděpodobné.

              0 0
              • soc  

                Čínská kopie?

                0 0
              • kyl  

                V čem tam máš problém?

                0 0
                • jIrI___  

                  Psal jsem to o něco výš:

                  Nepodařilo se mi Hope vystředit tak, aby si aspoň trochu neštrejchnul o desky. Dneska dokonce škrtal pravidelně, jako by měl osmici. Ani probrzdit ho nepomohlo.

                  Včera jsem nad tím strávil další půl hodinku a opět bez úspěchu, takže s největší pravděpodobností jdou tyhle o level lepší kotouče do světa.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Pokud jsi je jeste nevymenil, tak jak bylo v inzerci, tak bych je od tebe, za cenu tech pozadovanych XT, vzal.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Zájemců už se ozvalo víc než dost :). Ještě mě teď ale napadlo, že zkusím vyměnit destičky za nové. Ty, co tam teď mám, byly jeté už na předchozích kotoučích, tak je možné, že se nějak trochu křivě sjely a teď to dělá bordel.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Zkus, treba to bude OK.

                        0 0
                      • kyl  

                        Nebo mírně pokřivenej unašeč.

                        0 0
                      • BigKarel2  

                        Když to budeš probržďovat fest, tak se ty desky musej zajet na ty nový kotouče taky né?…A ojesou se tak, že by škrtat neměli…Tedy pokuď by to jimy bylo…

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Už to neřeším, konečně mám zpět bezproblémové XT. Snad se nový majitel Hope už neozve (domluvili jsme se, že pokud mu budou taky škrtat, tak do 3 týdnů mi je může vyměnit zpět).

                          0 0
                          • BigKarel2  

                            :) Taky budu mít ty XT na 6 děr…teď mám CL…a jsou fajn :) Třeba jsou ty Hope na hovno u každýho, jen nemaj koule na to aby to přiznali :D :D

                            0 0
        • Internaut  

          :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.