• lukino86

    muzete mi poradit , jaky je nejlechci bezdusovy plast 29" na mtb ? Popride zkusenostu s jednotlivymi plasti.Dekuji

    0 0
    • MlokCZ  

      Chystáš se na soutěž v množství defektů nebo na soutěž o co nejvíce problematické zatěsnění/nahození pláště?

      0 0
    • Rubi  

      nejlehci je asi furious fred od schwalbe, ale je to desny papir

      jinak ja jezdim fast trak s-works a nemam s nim problem a vaha je taky slusna

      0 0
    • Pijer  

      Napiš Joseph de Sax a ten ti poradí nějaký jeho legendární bezplášťák nebo jiný vývojový typ dílů, které nikdo jiný na kole nevozí…a budeš spokojený. LeCHčího těžko něco seženeš ;-)

      0 0
      •  

        pokud tam naleje odlehčený kozí mlíko tak nemusí řešit váhu plášťů

        0 0
        • hrota  

          Když kozí mlíko, tak jedině se sifonem ne? :D

          0 0
          •  

            sifón je těžkej, blbě těsní a má bublinky hned v výroby

            0 0
            • hrota  

              To souhlasím, ale měl jsem za to, že v kombinaci s kozím mlékem přidává na rychlosti ne? :D

              0 0
    • mastihuba  

      rubena scyla moc fajn univerzal

      0 0
    • hrota  

      Maxxis Ikon EXO TR je celkem lehký a dobře se nahazuje, lehčí je od Maxxis snad jen Tread Lite. Momentálně mám na kole kombinaci Mitas Kratos Textra a Ikon EXO, zatím jsem spokojen.

      0 0
      • Rubi  

        z tebe mluvi zkusenost, to ja poznam :D kolik na nich najeto 20km? :D

        0 0
    • vysmátej bajker  

      maxxis crossmark EXO TR váha cca 550g potřeboval dvě vrstvy pásky

      WTB Nano Raptor race kevlar cca 550g ten naskočil hned.

      0 0
    • Seky  

      Zatím jsem nenašel nic lehčího jak Maxxis Maxxlite – 345g v 29", nebo 285g v 26". Na kolo bych si to, ale v životě nenasadil :-)

      0 0
      • lukino86  

        no… i ten vzorek se mi libi , ale ted jsem to projizdel na netu ale nikde v čr jsem ho zatim nesehnal , teda v te 29" a maxxis zastupce mlci.Mate nejaky tip?

        0 0
        • Vilém  

          Opravdu chces davat 1700–2000,–/ks za takovou slupku, co nic nevydrzi?

          0 0
          • lukino86  

            klidne , Ja stejne z 90% jezdim po silnici tak nepotrebuji nejaky spalky ci tezkotonazni pneu , Urcite mi reknete tak si kup silnicku ale to fakt ne , jsem to zkousel a z toto mi boly zada aj zadek , to fakt ne

            0 0
            • Vilém  

              A neni jednodussi a smysluplnejsi to obut do nejakych treba cyklokrosovych plastu?

              0 0
              • lukino86  

                TO zni zajimave a ted budu asi jake tdit ale to ma stejny prumer? A kdyz budu hledat cyklokrosovy tak jaky rozmer .Diky

                0 0
                • Vilém  

                  Prumer je stejny. Sirku podle libosti, ciste CX plaste maji do 33mm sirky, pak nejake gravel plaste maji zhruba 35–40mm.

                  Vzorku byva spousta, hmotnost podle vzorku, sirky a provedeni.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Dal bych buď hodně objemné Schwalbe G-one speed 29 × 2.35 TLE. Valivý odpor bude minimální (užší verze na tom nebudou lépe) a jen bude mírně těžší (530g je ale pořád hodně málo) a bude to varianta pro maximální pohodlí.

                  A pokud bys chtěl nutně užší variantu, tak třeba ten stejný plášť, ale tam se dělá už hodně úzký 28 × 1.20. Do tak úzkého bych osobně už nešel (i když použít samozřejmě půjde).

                  S trochu širšími kolem 40mm už je to problematičtější, tam už tak rychlé kousky jako je G-one speed nejsou.

                  Po přepracování je už slušně rychlý Marathon Supreme, tam bych sáhnul po 28 × 1.60 TLE variantě. Ale je o trochu těžší než ten extra objemný G-one, má 595g. Ale zase bude mírně odolnější. Rychlostně bude g-one 2,35" o chlup rychlejší.

                  A případně vzít G-one Allround. Ten se dělá o něco širší než G-one speed. Tam bych vzal 28 × 1.50 TLE. Hmotnost 460g. Rychlostně na tom bude cca jako ten Supreme, tedy o malinko pomalejší než G-one speed, ale zase snese o chlup více terénu (malinko terénější vzorek). I když G-one speed ve 2,35" šířce hodně dožene objemem.

                  0 0
            • Nikovlas  

              Na asfaltu se vzorek sjíždí nejrychleji. Pláště, které mají v popisu uvedeno „race use only“, jistě necílí na dlouhou životnost… Takže bych počítal s tím, že nové budeš pořizovat často, i kdybys je nepíchal.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nevím kde se pořád bere ten názor, že na asfaltu se sjíždí pláště rychleji.

                Já to tedy v praxi mám přesně opačně, na asfaltu mi pláště typu TB, RaR, RoR vydrží nejdéle. Nejrychleji (a to opravdu o hodně) ubývají na ostřejších jemných kamínkách (tzn. na některém typu šotoliny).

                Aktuálně zadní TB s odjetým tak 75% asfaltem a po 1500km je sjetý ještě zcela minimálně a vydrží mi minimálně 3–3,5tis. km a možná i více s tím, že Schwalbe měním brzo jak se sjedou prohlubně na vzorku, aby to neztrácelo vlastnosti.

                Obecně mi tedy vydrží pláště dost, většinou déle než jiným jezdcům. Výrazně rychleji jsem Schwalbe sjel pouze na akcích v horách, kde bylo minimum asfaltu a bylo více terénu a z toho vždy část terénu, kde byly nějaké trošku ostřejší šutry (ať už to byla šotolina nebo opravdu terén s většími šutry).

                0 0
                • Nikovlas  

                  Mám prostě takovej pocit. Když člověk jezdí obecně klidně a méně dynamicky, ne moc často na hranici smyku – prostě hodně točí km, tak pochopitelně gumy vydržej dýl. Pokud člověk tímhle způsobem jezdí po silnici, ale v terénu už se trochu víc pobaví, tak je jasný, že zátěž na gumy je větší. Tipuju, že to je tvůj případ. Jelikož tazatel hledá absolutní šlupky za každou cenu, tipuju, že to není jeho případ. Myslím, že při klidné jízdě je hlína – zvláště vlhká – méně agresivní pojídač vzorku než asfalt.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    První dvě většy souhlas. S poslední taky. Tedy v terénu existuje povrch, kde to bude ubývat o trošku pomaleji než na asfaltu. Ale to je typ terénu, kterého většinou bývá poměrně málo. Nejspíš se najde, že někdo jezdí v nějaké oblasti, kde takového terénu bude hodně (a k tomu tam nebude mít téměř žádný terén, kde to ubývá rychle), ale to budou už dost vyjímky.

                    Jinak nesmykuju ani v terénu a nějak moc agresivně v terénu také nejezdím.

                    V terénu kromě ostrých šutrů (i těch malých na šotolině) vidím ještě jeden zdroj rychlého opotřebení a to mikrosmykování ve výjezdu (stačí skoro jakýkoliv prudšíí výjezd, kde zadní už má tednendi podkluzovat a i když to vyloženě pořádně nesmýkne, tak mikrosmikuje to celý výjezd). Tohle se na asfaltu nestává.

                    Třeba RaR jsem vozil na zadním na fullu i HT a neměl jsem nijak znatelný rozdíl ve výdrži a na fullu tomu o trochu více v terénu naložím než na HTčku (i když nejsem žádný střelec jako zde někteří jiní). Na druhou stranu na HT snáze dochází k těm mikrosmykům ve výjezdu.

                    Rekord nájezdu konkrétně na RaR jsem dal na celopevňáku v období, kdy jsem na tom měl terénu nejméně a asfaltu nejvíce.

                    Absolutní šlupky za každou cenu jsou určitě špatně, ale jak jsem psal už výše, tak třeba u Schwalbe všechno co je aktuálně TLE (tedy vhodné na bezduše) úplně přehnané šlupky nejsou (i když odolnost běhounu není nijak extra dobrá). Tedy pokud vezme TLE verzi, tak na jeho použití to bude ok.

                    0 0
        • Seky  

          No jestli je opravdu chceš, tak mi napiš do zprávy, skladem jich je dost, takže žádný problém. Cena je 1749,– za kus, asi bych se dokázal domluvit i na nějaký slevě.

          0 0
    • bimjeam  

      Najľahší a zároveň použiteľný bezdušák napr.

      Schwalbe: Thunder Burt (Race Guard), Rocket Ron, Furious Fred neodporúčam

      Maxxiss: Maxxlite – magorina

      Continental: Speed King, Race King

      Rubena: Zefyros, Scyla

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.