• Seadat

    Tak prisla zase doba obout, ale nejak sam nevim, do ceho? Jezdim prevazne lesni cesty, nezpevnenej teren, silnici jen zridka, chci nejaky plaste, co drzej, nejsou nejdrazsi a spis sirsi s poradnym vrorkem – CO MI DOPORUCITE???? Uvazoval sem o WTB Veirwood dozadu a WTB MutanoRaptor dopredu.

    0 0
    • marapara  

      MutanoRaptor vozím teď vepředu i vzadu, vozím jej od května. Ze začátku mi přišel línější, ale teď už ne. Srovnával jsem jej totiž s Nanoraptorem. Dobře tlumí, mám 2,14" drát, je to balon, dobře drží. Má poměrně tenké ostré výstupky, které se dobře zakusují do povrchu. Při první jízdě mě příjemně překvapil, jak dobře drží v náklonu i v blátě a sračkách. Teď jsem na něm o víkendu jezdil v Chřibech, bylo blato, ale plášť celkem držel, i když už je celkem sjetý. Jediné kde má problém, ale to asi každý plášť, je mazlavé bláto. Docela na slušné úrovni je i valivý odpor. Sice má větší odpor, než NanoRaptor, ale za to poskytuje větší jistotu a komfort.

      0 0
    • Lister  

      Nejlepší pláště jsou samozřejmě ty s šířkou 2,3 pro skvělou prostupnost, agresivní vzorek pro ideální adhezi s váhou kolem 300gr a odporem galusky nabouchané na 12 atmosfér.......

      0 0
      • pepek  

        Jo, jo a eště v kevlaru a cena do : 500. Který model jsi to vlastně myslel-potřebuju taky přezouvat :-)

        0 0
    • kudlanka32  

      asi nespadnu do tvy cenovy ale mel sem rad cerveny micheliny Wildgriper nebo jaksetovlastne­menuje, ty byly takovy podzimni do listi a ted si chvalim Continental vertical pro. Zajimavy sou Nobby nic, se nezanasej ani neojizdej ale snadno se trhaji a pichaji :( ale prej je vylepsej…tak ty taky ale ze zesilenym bokenm jedine. Jinak je to loterie jako vzdycky…he he Jinak WTB nebrat jedine desert raptor dozadu, a ostatni experimenty typu ritchey, rubena , irc, sjezdovy hutchingston…sem davno zavrhnul. Nejhorsi je ze se to lisi desen od desenu a smes od smesi a co hur kolo od kola:((

      0 0
      • kudlanka32  

        mi napadlo – skoro by stalo za to vest nejaky seznam kdo co jezdil v cem a jaky to bylo, a ktery mu zatim prisly nejlepsi…ale bojim ze se neshodnem

        0 0
        • pepek  

          To je tak relativní, že se neshodne pomalu ani jeden každý soudruh: mě se např. zdá být valivý odpor skoro náhodná veličina, někdy se zdá, že to jede a někdy že vůbec a to i v průběhu jedné hodiny.(Ale možná to není jenom tou gumou, že?)

          0 0
          • MlokCZ  

            Valivý odpor se hodnotí dost obtížně. Srovnávat se dá především na asfaltu (jsou zaručeny dost podobné podmínky, v terénu záleží jak je tvrdý podklad) a musí být pláště stejně nahuštěné a ještě nejlépe testovat co nejdříve po sobě. A ještě nesmí být žádný z plášťů už trošku jetý, protože se pak valivý odpor značně mění.

            Ale jinak je jasné, že na konkrétním plášti se ani shodnout nemůže většina lidí, protože každý jezdí jiným stylem a v jiném terénu a počasí a každý ocení trošku jiné vlastnosti.

            0 0
            • kudlanka32  

              zakladni shoda se najit musi…kamos mel taky continentala verticala a rikal ze je o hodne lepsi nez to pred tim…ale jezdime po stejnych cestach:) a nezavodime…ale jel sem sudety na hutchingston coyote vzadu a irc missile vepredu (oboje sjezd) a dojel sem to a byl sem za to rad pac chcalo pulku zavodu, sice samocistici schopnosti nula ale aspon sem mohl jet z kopce…takze ne ze by to neslo ale pozor – my nevyhravame:))

              0 0
              • MlokCZ  

                Ani ta základní shoda se najít nemusí (teď myslím u podobných plášťů přibližně stejné kvalitativní třídy a přibližně stejně teréního vzorku). Už jen, že každý vozí jiné tlaky (a pak méně nahuštěný jede hůře po tvrdém povrchu, ale na hodně měkkém je zase lepší a teď na každé trase máš jiný poměr různých povrchů), dále jiná hmotnost jezdců.

                0 0
          • jonys  

            :-) aneb „když si pacient stěžuje,že mu při sledování televize nebo čtení novin tečou slzy,brýle to obvykle nespraví!“

            0 0
        • Běžec  

          Já jsem jezdil pár Maxxisů – momentálně HighRoller + HardDrive, předchozí kombinace vepředu Ranchero vzadu Dynomite (po 3000 má ovšem vzorek fuč) mi přišla lepší, držely dobře do kopce i z kopce a defekt jenom jeden a to ještě mojí chybou. Až aktuální sjezdím po asfaltu (bo ve sněhu nejezdím), určitě na jaře hodím dozadu zase Dynomite a dopředu mám zálusk na Advantage, zkoušeli jste někdo?

          0 0
      • pepek  

        Proč ne WTB? Mám Nanoraptor a překvapil mě jeho výhodný poměr: valivý odpor x adheze x trvanlivost.

        0 0
        • marapara  

          JJ, taky nechápu proč ne NanoRaptor. Vozil jsem jej 2 měsíce od konce srpna do konce října a taky celý červen a červenec. Na suchu je to velmi rychlý plášť s dobrou adhezí, nízkým valivým, který se docela pomalu sjíždí. Dá se s ním i do náročnějšího terénu. Jen je třeba brát v úvahu, že nemá boční vzorek, takže do boku moc nedrží. Taky s blátem se nemá moc rád, ale dá se pomalu projet. Proto bych jako univerzál spíš doporučil MutanoRaptor. Ten se blata a sraček nezalekne, docela rychle se čistí. Jinak na sucho NanoRaptor.

          0 0
        • kudlanka32  

          me prislo ze moc v zatackach nedrzej (zadnej kus od nich) a to od dost min nez konkurence…to samy ritchey jako ze u zadnyho modelu ale je fakt ze stoji tretinu, jenze kdyz do toho zamontujem cena vykon tak uz se neshodnem nikdy :)

          0 0
          • marapara  

            Zkus si MutanoRaptor. Ten má dobrý boční vzorek, překvapil mě, jak drží v zatáčkách. NanoRaptor nemá moc boční vzorek, takže ten moc nedrží. Ale zato se s ním dají brát zatáčky pěkně řízeným smykem. Jsem se to naučil :)

            0 0
            • kudlanka32  

              parada na traverze v bocnim svahu a korenama fakt vychytavka:) ja uz sem si svy objevil…mozna to bude tim ze nezavodim ale jezdim si kde me napadne

              0 0
            • pepek  

              No to je pěkné, soudruzi, ale my někteří holt musíme obětovat grip i malému snížení odporu :-( Navíc ten Nanoraptor snese i značné podhuštění (2 bary) bez velkého zvýšení odporu a dá se na něm pak jezdit i na blatě. (Sundal jsem ho až dnes, bo venku sněží).

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro to snížení odporu už sezonu vozím kombinaci NN/RR. Tím nechci teď tvrdit, jak jsou dobrý ty konkrétní pláště, ale hlavně doporučit rychlejší plášť s o něco horšími vlastnostmi do zadu – tam něco obětovat a ve předu nechat pořádný držák. Podle mě pak nejlepší poměr valivý odpor/vlastnosti.

                0 0
            • kudlanka32  

              uz vim proc se mi nelibi…nejsou kulaty? nejak nemam rad kulaty plaste…ale zaujalo me tohle…jel to nekdo? vypada to zajimave ale znate to vypadalo uz dobre spousta plastu :)

              0 0
            • pepek  

              No to blato musíš chápat tak, že to naše je uplně jiný materiál, jak u vás v Chřibech. Podle vás to je vlastně sucho :-) Jezdím už 3 týdny v „blatě“ a kromě lehkého oškrabání klacíčkem je kolo furt bez umytí a stojí v bytě :-)

              0 0
              • marapara  

                Asi jo :). Nevím, kde jezdíš ty, ale Chřiby jsou docela hlinité. Takže když zaprší, drží se tu dlouho bláto. Třeba když jsem byl v Jeseníkách, které jsou hodně kamenité, tak tam nebylo problém vyjet po dešti do terénu. Sice jsem přijel zařezaný, ale celkem v normálně. Za to když se dáš po dešti vyjížďku po Chřibech, tak to bláto je extra lepivé, nechce se mu moc dolů. Podle toho taky kolo vypadá :). Dal jsem 2 vyjížďky do terénu a kolo mi ztěžklo tak o kilo bláta :). A to jsem jej z největšího ošrábal.

                0 0
                • pepek  

                  Já to tam trochu znám, i za sucha je to docela lepidlo. Tady (Brno) je to hodně písčité a když zvolíš vhodnou trať, tak můžeš jet i první den po dešti. Bahniska jsou známá a dají se většinou objet.

                  0 0
      • MlokCZ  

        Tak u těch NN nesouhlasím téměř v ničem, co jsi o nich napsal. Sjíždí se poměrně rychle (obzlvášť na afaltu mizí před očima), asi jako většina plášťů s trošku měkčí směsí, stejně rychle jako RR. Na předním 3.000 km a půl (2 ze 4mm) vzorku je pryč (což je nejvyšší čas na výměnu, pokud chci jeho původní vlastnosti).

        To píchání a trhání bych ještě tak pochopil, že si lidi stěžují u Ralphů (ale ani tam já nemám problém, 2 defekty za 3000 km a jedno proříznutí při pádu, kdy kolo jelo po boku 20 metrů po šotolině a malých šutrech, v tu chvíli mi to ale obrousilo v jednom místě i 2mm na rámu, tak se není čemu divit, že ho to řízlo), ale u NN? Na NN za 3000 km jsem neměl jediný defekt. O tom, že by měli vylepšovat NN nic nevim, kde jsi to slyšel? Jediný, co se v poslední době měnilo bylo přechod na Triple compound i u RR (ale to už měl NN od začátku). Verzi NN SnakeSkin jsem v žádném shopu neviděl, takže sehnat ji bude asi dost problém a neznám nikoho, kdo by s ním měl nějaké zkušenosti. Mě to přijde ale zbytečný, akorát váží více (i když jen o 40g) a nejspíš pro menší prodejnost bude i dražší (pokud se někde sežene). A nezanášení taky žádný zázrak, asi tak průměrné podle hustoty vzorku (zanáší se hodně, ale rychle a dobře se samočistí). Hlavní přednost NN bych viděl jako výborný poměr vedení stopy, gripu a valivého odporu.

        0 0
        • kudlanka32  

          ja plaste po 3000km vetsinou vyhazuju…asi vozim mekci smesi nez si zvykly ty. Jinak zadni kolo sem hned treti den prorazil na sotoline tim stylem ze sem si pribrzdil a narval tam sutr 1×3cm asi do pulky – uprostredka behounu, pak sem uz zalepil tak 10 – 15 der od trnu (pohoda uchazi to pomalu tak za 7–14dni dofouknout) no a napoledy sem jen tak sedel na kole a roztrhl se mi zadni plast na boku uplne ciste mezi vlakny…upozornuju ze tam nebylo nic oc bych ho tam riznul. Proste rana jak svine a hotovo…Nevim kluci z probiku rikali ze na novej rok maji mit nejakou variantu s tlustcim bokem. Tak tu bych videl jako zajimavou. Jako tolik defektu za necely 4 mesice pouzivani sem nemel snad za poslednich 5 let.....ale tenkrat sem nevozil plaste co vzej pul kila tak mozna objevuju ameriku.....

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak já ho taky po 3000 vyhodil, ale na přední plášť nic extra. Vzadu by to byla půlka a solidní výdrž je vzadu aspoň 2.000 km (takže podle mě výdrž průměrná až lehce podprůměrná na danou kategorii pláště).

            Tak ta varianta s tlustším bokem, to je ten tip SnakeSkin. To ale není nic nového, dělá se už dlouho, jen jak jsem psal ho u nás nikde neměli. Takže spíš novinka bude, že ho konečně budou mít.

            A pro zajímavost, jaký jezdíš tlaky a kolik vážíš? Já foukal vzadu RR na 35 psi a vepředu NN na 30 psi, teď poslední dobou už jen 30 psi vzadu a 25 vepředu a vážím 70kg. Jestli to časté píchání není náhodou moc velký tlakem v pláštích (čím větší tlak, tím jsou pláště náchylnější k píchnutí o ostrý předmět). Jo a vozím šířku 2,25.

            0 0
            • Sidney  

              Souhlasím s tebou. Jezdím RR 2,1 (vážím 70kg) a na zadku mám 3000 a vzorek je v kopru (dojíždím ho), na předku zatím tak v polovině. Ze začátku jsem foukal na 50–60 psů a supr to jelo, jenže samej defekt od malých špičatých kamínků. Poté, co jsem začal foukat na 35, defekty zmizely, akorát jeden trn. Zadek mám na boku nařízlej, ale jen povrchově, zevnitř pláště není nic vidět. Řízl jsem to z Kralickýho sněžníku ve sjezdu v dlouhým suťovisku…takže s RR spokojenost, váha super, možná ještě vyzkouším do předu NN.

              0 0
              • kudlanka32  

                ja nechapu jak muze nekdo najet na plasti 3000…dyk uz sou v tom vzorku figury tak ojety ze to vubec nefunguje…asi sem mizernej pilot:) A nebo so z nejaky ultratvrdy turisticky smesi.....

                0 0
                • MlokCZ  

                  Taky píše, že vzorek už tam neni vůbec. To měním vzadu taky dříve a nedojíždím do úplného ztracení vzorku. Měnil jsem RR vzadu někde mezi 1500–2000 km.

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    ja mel proto rad ty sjezdovy…ze kdyz se sjedou tak este je tam nejaka guma po ktery se da jezdit…kdyz ojedu ty lehky kondonmy tak uz se bojim ze se trhnou

                    0 0
                  • kudlanka32  

                    ja mel proto rad ty sjezdovy…ze kdyz se sjedou tak este je tam nejaka guma po ktery se da jezdit…kdyz ojedu ty lehky kondonmy tak uz se bojim ze se trhnou

                    0 0
                • Sidney  

                  Už mám od 2000km koupenej novej, ale letošní podzim bylo sucho a zadek mi neklouzal, tak jsem ho tam nechal…každej švih čekám, že mi prdne…asi začnu vozit náhradní s sebou :-)). Reálně podle mě 2–2,5tkm na zadku a 3–4tkm na předku.

                  0 0
          • MlokCZ  

            A ještě je možný, že to tolik neprasim ve sjezdech. I když na trny by tohle nemělo mít velký vliv.

            0 0
          • MlokCZ  

            A ty máš bezdušáky, že píšeš, že to uchází pomalu? Pokud ano, tak ty se mohou chovat úplně jinak.

            0 0
            • MlokCZ  

              K tomu ještě doplním, že vozím klasický neodlehčený duše (tzn. 150–180g).

              0 0
              • kudlanka32  

                mam dusi eee…nejaka kenda ultra lite, ma peknej dlouhej galuskovej ventilek bez zavitu, foukam tak 30–40psi a vazim taky 70. NN je 2.25 a continental je 2.3…uz jinou sirku (rozumej mensi) asi nikdy nepovezu. Musim rict ze ty defekty za ty lehky kola stojej…ono se s tim jezdi mnohem lip. Ale chtel bych na jare dat nejaky alpsky prejezdy a to asi nebude pro NN.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak pokud to bude do části, kde je dolomit, tak tam bych taky NN nebral.

                  A schválně zkus někdy testnout normál duši (ne ultra lite), třeba to pomůže. A pokud ano, tak by mě těch 50g za to nestálo. Přeci jen duše jsou většinou dimenzovaný jen na 1,9–2,1 pláště, takže na 2,25 se roztáhnou o něco více a když je to k tomu ultra lite, tak už stěna duše je v nafouklém stavu proklatě tenká a asi nevydrží nic.

                  A že jsou lehké pláště jako NN náchylnější k defektům to je jasné, ale tak velký množství defektů jako máš ty, to už mi prostě nepřijde normální.

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    me fascinujou ty trny…proste sundam kolo ktery malicko uchazi a v plasti jsou 2–3 – musim je vytahat pinzetou…za to duse nemuze. Bud je to smula nebo tim plastem. Continental ma pri stejny vaze ma vic gumy po strane a trn zatim zadnej…

                    0 0
                    • Bully  

                      Ja vozil v sezone Contiky Explorer Pro v (2.1, kevlaru) a defekt kvuli trnum jsem mel cca 8–9×

                      0 0
                      • kudlanka32  

                        a jeje…to me cekaj veci:) ***** kde sou ty kevlarovy nepropichnutelny kola…dyk je vesmirnej vek sakra

                        0 0
                  • kudlanka32  

                    kdyz ta normalni ma navic hnusnej kratkej ventilek se zavitem.....

                    0 0
        • marapara  

          Jezdím 2,0 verzi v drátu. Je to asi tvrdší směs, mně celkem vydržela.

          0 0
          • MlokCZ  

            Drátové jsem nejezdil, takže nemám porovnávní jestli ta směs je jiná nebo ne, těžko říct. A pak hodně záleží, jestli si jezdil někdy i po silnici. Kdybych neměl žádný asfalt, tak možná taky daly více.

            0 0
            • marapara  

              Já jsem se docela dost používal na delší trasy, řekněme 90 a více kilometrů. Jezdil jsem je celý červenec, kdy bylo horko a sucho v docela náročných terénech Bílých Karpat a Chřibů. Většinou jsem popojel vlakem a pak jsem vracel až domů a posledních 30–40 km bylo po asfaltu. Takže po asfaltu jsem jel celkem dost. Ale na dovči měl kamoš NN v kevlaru a ten měl oproti mému drátu fakt měkčí směs. Ale měl zase větši TPI.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to jsi měl asfaltu ještě asi o chlup víc než já. Taky jezdím asfalt v těch stejných případech při dojíždění delší trasy (když už někdo má dost nebo dojíždíme pozdě). Tak to jsem rád, že je na kevlarových měkčí (mě přijde tak akorát), jsem s nim spokojený i když je mokro (narozdíl od RR, který v mokru nic moc, vzadu to ale ještě jde a na mokru jezdim málo). Jsem teď zvědav, jestli ty nový RR ze tří směsí budou na mokru lepší než starší (dozadu se mě NN dávat pořád nechce, ocenil bych jeho výhodu málokdy a valivý odpor by mě štval).

                0 0
                • marapara  

                  Ten drátový NN v mokru zase docela klouže. To je určitě tvrdší směsí. Ale zase vydrží. Je to kompromis

                  0 0
            • pepek  

              Jo, nejvíc to žere asfalt. Je třeba jezdit jen v lese po jehličí a po silnici to přenášet.:-) Pak to vydrží dlouho.

              0 0
              • marapara  

                :) nes to 40 km LOL

                0 0
                • pepek  

                  No tak se přestěhuj k lesu, nebo do hor, to se vyplatí.

                  0 0
                  • marapara  

                    Ale jo, do lesa to nemám moc daleko. Popojet 7–10 km po silnici mi nevadí. Nemusím ti hrotit hned do terénu. Ale když chci jet do hor, tak popojedu vlakem do Bílých Karpat a pak to třeba dám až domů. A těch pár desítek km po silnici taky zvládnu.

                    0 0
                    • pepek  

                      To máš eště dobrý, psali tady soudruzi z Prahy, že vyrážejí na bika metrem. Tak to bych asi nezvládl, abych třeba teď spocený, zmrzlý, unavený, hladový a ******** lezl se špinavým kolem do davu nasraných pražanů :-)

                      0 0
              • MlokCZ  

                Do lesa to mám cca 100m a vždy vyjíždim rovnou do lesa, ale stejně se asfaltu nevyhnu. To se tak přes léto naplánuje super trasa, která měří 100km a celou ji náplánuju terénem, že to bude „pohoda“. No a pak v půlce se zjistí, že ve 2/3 toho má půlka lidí dost (často včetně mě) a že budem rádi, když se doplazíme poslední kus po silnici a za světla.

                0 0
                • pepek  

                  Jo jo, taky si to na mapě vždycky naplánuju docela jetelný no pak přijde nějaká zajížďka, bloudění.. a je tma.

                  0 0
    • Tomino  

      Výborný jsou Buldoky.V blátě držej dost dobře.Celkem pěkně rychle se samy vyčistí.Akorát na asfaltu mizí před očima.Hold daň za měkší směs.

      0 0
    • cabbage  

      Onza Aggro;-) jedinej plášť, kterej je potřeba nahustit, aby držel;)

      0 0
    • mr.antik  

      A co Schwalbe Black Shark SX a (nebo) Smart Sam, třeba v 2,25

      0 0
      • McBlacky  

        ten smart 2,25 mě dost zklamal. Dal jsem ho na zadek místo 2,25 Alberta a je to peklo. Vpředu jsem nechal alberta a při podzimních vyjíždkách zadek nestíhá co do adheze. Jednou už se mi to vymstilo a v točce na listí jsem si ustlal. Mokrý kořeny díky souvislosti vzorku ve středu pláště to vůbec nebere a záběr na nich = podkluz což u alberta nebylo. Jediný zlepšení je v rychlosti, Smart jede líp než albert a to o dost. Osobně si myslím že to ale nevyrovná nevyhody a je lepší si víc máknout a jet na větší jistotu/rychleji ve sjezdech a zatáčkách. hustím od 25–50 psi jak kdy a kam jedu.

        0 0
        • raceman  

          Smart sam je dobrý přes léto,jsem s ním neměl žádný problém. Mám drátovou verzi a je pravda že na mokrých kořenech docela klouže (aspoň potrénuju techniku :-) ale na sezónu pudu asi do kevlarové verze, vydrží víc než RR

          0 0
          • McBlacky  

            já osobně si myslím že je to zbytečnej plášt v nabídce schwalbe :)

            0 0
        • mr.antik  

          Tak v tom případě IRC BackCountry… Velmi dobrý poměr cena/výkon

          0 0
        • mr.antik  

          Je to asi tím, že u nás nejsou moc morký kořeny a ani moc bahno, takže spíš preferuju to, co jede…

          0 0
    • jonys  

      Dobrou zkušenost jsem udělal s Tioga (Factory tuším).Blbec jsem to s kolem prodal a teď koukám za co vyměnit Hutchinson Buldog-mírně sjetý ale už lítaj a kloužou jako na másle…

      0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.