• amoleta

    Ahoj!

    Chci si nechat postavit bajcka a premyslim nad vidlici.Vazim 53kg a teren jezdim zatim jen lehce.Spis silnice, stezky, mesto.Vidle by mela byt okolo 5000.Jde sehnat neco lepsiho nez Epicon od Milana?A vyplati se do toho stelovani vrazit extra penize.Vim ze Milan ho ma za 4500.Na netu se da koupit za 3000…Bude to opravdu znatelne?

    Diky

    0 0
    • dua  

      Co takhle pevnou, pod takovými kily to asi moc pružit nebude ne? :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.antik  

      Záleží kolik do toho chceš vrazit celkem, ale při těch kilech to určitě znatelné bude. Ale abys pak neměla kolo za 10 s vidlí za 5 tisíc…

      0 0
    • amoleta  

      Takze pro mou vahu nejni vidlice?A na cemjezdi vsechny holky?

      0 0
      • Lišák  

        Epicon od Milana nastavený na Tvoji váhu fungovat bude. Tomu věř.

        0 0
      • mr.antik  

        ZuzicK jezdí na neupravovaným pružinovým Nixonu a nestěžuje si. Takže možná nějaký ten starý Manitou Skareb nebo Black.

        0 0
        • MlokCZ  

          Neupravený Skareb bude na superlehkou váhu bez výměny pružiny úplně špatně. Samotná citlivost špatná sice není, ale pro lehkou váhu extrémně vynikne ta příliš tvrdá pozitivní pružina (odhaduju že je tak akorát na 80–85kg jezdce) a stane se následující:

          • první část zdvihu, kterou ta pružina ovlivňuje bude příliš strmákřivka (tedy nebude se chtít na malých překážkách vidlici vůbec zdvihu,i když díky slušné citlivosti nějaký minimální pohyb udělá)
          • aby ten počátek nebyl až tak hrozný, tak bude třeba vzduchem foukat navelmi nízký tlak a tím bude chodit po dorazech (i přes tu nízkou váhu) ai přesto ten počátek bude pořád nic moc

          Tohle se projevilo i pro mojich 70kg, čím nižší váha, tím to bude horší a výměna pozitivní pružiny nutná.

          Po úpravě (při která byla právě dána i měkčí ta pozitivní pružina) to bylo o třídu lepší.

          Tedy žehlit bude ve výsledku pěkně bídně.

          0 0
          • jonti  

            Mi neprijde ze Skareb byl v zakladu s pruzinou na 80kg. Muj Skareb super mel na me moc mekkou pruzinu a to vazim 70kg.

            0 0
            • MlokCZ  

              A jak se projevovala ta moc měká pružina? Chápeš správně jak se u Skarebu projeví moc měkká pružina?

              Já to tedy pro jistotu popíšu, jak by se chovala měkká pružina.

              Pozitivní pružina ovlivňuje u Skarebu pouze první část zdvihu, když bude moc měkká, tak to dopadne jedním ze dvou následujících způsobů (případně něco mezi):

              • nafoukám vzduch dle využití zdvihu, tedy tak abych nechodil po dorazech aabych akorát využíval celý zdvih
              • při příliš měkké pružině bude počátek zdvihu příliš málostrmý a tedy bude vidlice moc chodit v první polovině do zdvihu a bude mítpříliš velký sag
              • když by se mi takový počátek nelíbil, tak bych musel přifouknoutvzduch, vyřešil bych počátek zdvihu, měl akorát sag a chování v prvníčásti zdvihu
              • to by ovšem mělo za následek příliš velký tlak pro druhou částzdvihu a tedy zůstával by nevyužitý konec zdvihu

              Tedy když si měl příliš měkkou pružinu, který z těch případů jsi byl? Měl jsi příliš velký sag na Skarebu nebo snad zůstávalo hodně nevyužitého zdvihu (tedy dorazu si se ani nepřiblížil)?

              0 0
              • Jenda  

                hele ja bych se Jontiho nerad dotknul ale po tom co tu onehda prohlasil ze merida je stejna jak epic tak bych bral jeho zkusenosti s kolem s rezervou. Nerikam ze neni dobrej biker ale o fungovani kola jako takovyho ma casto asi spise mlhavy predstavy.

                0 0
                • Ruprt2  

                  tojo, vytrhneš to z kontextu a dotyčný vypadá skoro jako blb že?

                  Ale možná by se slušelo napsat, že tím myslel, že jich je hodně. že je to tuctovka skoro jako Merida. Navíc tam byla jistá nadsázka.

                  O porovnání funkčnosti to myslím nebylo.

                  0 0
                  • Jenda  

                    odpovim tobe ale Jontimu zaroven – nevypada jako blb ale jako clovek kterej se prilis nestara co jak a proc funguje a spis jezdi. Kdyby se staral tak nemuze zamenit tu meridu (pardon centurion) se systemem epicu – prehlidnuti neberu – pozice cepu zadni stavby je to prvni na co se u fulu kouknu. Stejne tak by nemohl tvrdit ze mel moc mekkou pruzinu kdyz zrovna pripad skareb a nesmyslne tvrda pruzina se tu probiral snad milionkrat. Ja proti nemu nic nemam, co vim tak je to dobrej biker kterej ma skutecne vyrazne jiny pozadavky na kolo nez treba Mlok nebo ja ale at se teda nevyjadruje k vecek kde si neni moc jistej. Kdyz uz po letech doslo konecne ke shode ze skareb mel tvrdou pruzinu a on zase prijde s opakem tak holt si myslim ze je potreba na to upozornit byt treba zpusobem kterej se nekomu ne uplne libi.

                    jeste k Jontimu – epic ma nejlepsi marketing jinak to zas takovej superfruper zazrak neni:-)

                    0 0
                • jonti  

                  Nevim ted, ktery prispevek myslis, ja si pamatuju co jsem napsal, ze nejaky ten nemecky full s tlumicem umistnenym jako u epicu a meridy lrs je stejny jako epic kdyz jsem se nejak blbe podival a nevsimnul si, ze zadni cep je nad a ne pred osou zadniho kola, tudiz to byl jednocep a ne fsr.

                  Do debat s lidmi jako mlok se moc nechci poustet, nebavi me tolik diskutovat, mame zasadne odlisne pozadavky na kolo a z praxe vim, ze casto teoreticky nejlepsi system v praxy tak super neni (treba ten epic co mam).

                  0 0
              • jonti  

                Presne jak to popisujes, byla v pohode citliva na male nerovnosti, ale casto(cca jednou za vyjizdku) chodila v tezsich sjezdech na doraz.

                Kdyz jsem ji dofoukal vic, byla necitliva na zacatku.

                Tento problem se vyresil, kdyz jsem zmenil ram na superior, kde jsem mel o dost min hmotnosti na prednim kole a tam byl Skareb fajn, foukal jsem min a na doraz to uz nechodilo tak casto.

                0 0
                • jonti  

                  Otazka na Mloka:

                  Vysvetluju si to tak, ze kdyz jsem dofoukal vecsi tlak, tak se pruzina v klidu stlacila a min pracovala na zacatku zdvihu, je to tak?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Vysvětluješ si to špatně. Nafoukání vzduchu nemá žádný vliv na stlačení pružiny. Vliv to mohlo mít leda opačný, zvýšila se celková síla pozitivní pružiny a vzduchu a tedy více byla přetlačena negativka a vidlice se mohla o pár mm více vysunout v klidovém stavu. Nafoukáním vzduchu se pozitivní pružina nestlačuje, ta se stlačuje pouze tím, jak jde vidlice do zdvihu (a v tu chvíli musíš na počátku přeltačit jak vzduch, tak pružinu).

                    Chování na kterém jsme se shodli je právě dané příliš tvrdou pružinou, ne příliš měkkou. Tedy jen potvrzuješ, že na Tebe byla pružina také moc tvrdá.

                    Zkusím vysvětlit co nejjednodušeji. V první části zdvihu chod ovlivňuje pružina + vzduch a tyto dva odpory se sčítají.

                    V druhé části zdvihu ovlivňuje chod pouze vzduch.

                    Změnou tlaku ovlivňuješ celý zdvih, když přifoukneš, přitvrdíš jak počátek, tak konec zdvihu.

                    A pokud tedy přifoukneš, abys nechodil na doraz, což udělat musíš, protože konec zdvihu ovlivňuje pouze vzduch (tedy tomu přifouknutí se nelze vyhnout žádným způsobem s jakoukoliv pružinou), tak tím přifouknutím zvýšíš odpor i na počátku zdvihu.

                    A na počátku zdvihu pak musíš překonat současně odpor pružiny, tak i toho vzduchu (kde je třeba dát vyšší tlak).

                    No a ten součet je moc velký, proto počátek zdvihu pak stojí za prd a nechce se vidlici do zdvihu.

                    Potřebuješ mít tedy pořád stejný tlak vzduchu, ale snížit odpor na počátku zdvihu a to můžeš jedině tak, že dáš měkčí pružinu, aby se ten součet pružina + vzduch snížil.

                    Po úpravě jsem u Skareba foukal pořád stejný tlak vzduchu (ten jsem měl pořád nastavený, tak abych nechodil příliš často po dorazech), jen díky měkčí pružině začal chodit na počátku zdvihu ochotněji do zdvihu.

                    Ukážu to ještě na grafu, tam je to vidět velmi dobře. Přiložený graf je Skareb v originálním sta­vu.

                    Strmý počátek je daný pružinou i vzduchem dohromady. Tenhle konkrétní Skareba z grafu je nafoukaný ještě na hodně málo, protože bude chodit na doraz už kolem 1000N, což znamená třeba i u pro mojich 70kg, že bude na dorazu pořád (a bylo by třeba přifoukat).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ještě doplním co se stane s tím grafem, když jen přifoukneš a co se stane když současně s přifouknutím dáš měkčí pružinu. Přifouknout bude nutné aby se nechodilo pořád na doraz.

                      Když jen přifoukneš, posuneš celý graf nahoru a tedy na 20mm bude klidně potřeba síla i třeba 700N (což bude znamenat, že při menší překážkách vůbec nebude chodit do zdvihu).

                      Když k přifouknutí současně dáš měkčí pružina, tak křivka na počátku může být podobná jako je teď (přifouknutí posune počátek výše, měkčí pružina ho zase posune níže). Takže dojde k zachování počátku a současně druhá část křivky (pro vyšší zdvih půjde nahoru. Tedy přesně co je potřeba.

                      0 0
                      • jonti  

                        OK, dekuji za vysvetleni. To znamena, ze pozitivni pruzina i vzduch pusobi sice stejne, ale vzduch se nemuze rozpinat v klidovem stavu tak, aby stlacoval pruzinu.

                        To taky vysvetluje proc mela vidlice potom co praskla pruzina mrtvy chod.

                        0 0
        • MlokCZ  

          A ještě doplním k tomu stěžování. Pokud není srovnání s něčím výrazně lepším, tak si většinou nikdo moc stěžovat nebude, protože netuší jaké by to mohlo být.

          Manželka taky jezdila chvíli toho Skareba ještě před úpravou a nestěžovala si vůbec (já ho po úpravě jen zkoušel už na jejím kole, dlouhodobě jsem jezdil to kolo jen s neupraveným). Pak ale po úpravě si pochvalovala, jak je to lepší. No a pak když dostala upravenou Rebu (na 115mm, Skareb byl na 80mm), tak opět byla nadšená, že je to úplně někde jidne chodem té vidlice.

          Dokud ty lepší nezkusila, tak si také nestěžovala vůbec.

          0 0
          • ZuzicK  

            No pravda je, že jsem moc vidlí opravdu nevyzkoušela. Na svém kole pouze 130ky Splicku a Bomberku a 140ku Nixona. O prvních dvou tu raděj debatovat nebudem :) A co jsem zkoušela na jiných kolech bylo taky celkem na nic, protože podemnou neměly ani sag. Ale mám jakous takous předtavu jak by měla vidle chodit a to Nixonka pro mne bohatě splňuje. Je v ní střední pružina, měkkou jsem nechtěla, protože v krizovkách už by mohla být moc měkká :), ale je to jen můj pocit, třeba tam jednou bude, i když citlivost už teď je podle mě parádní ;)

            0 0
      • Vegan  

        Ahoj,

        Moje pritelkyne Sandra ( zde na foru Sandrushe ) jezdila na RVL pak jezdila dvakrat Foxe (jednou upraveneho) a ted bude jezdit znovu RVL U-turn ( tentokrat upravenou ) jak sama vydis posledni dve vydlice byli upravene a to proto, ze jinak nema sanci aby to pod jejima 40kg chodilo jak ma. Ty mas sice o neco malo vice, ale stejne bych v tvem pripade volil upravu a Epicon od milana upravenej chodi opravdu vyborne. Ja sam presel z Foxe na Duroluxe od milana je to opravdu lepsi pri me vaze 100kg je i tak rozdil znat. Pokud jezdis lehky teren tak si ji nech dat spise linearni chodem at vyuzivas cely zdvih. Tohle vsechno ovsem plati za predpokladu, ze chces mit citlivou vidlici je tu par vyznavacu vidlice ala beton tzn vidlice nafoukana do maximalniho pevna, ovsem na te si, ale moc pohodli neuzijes.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.