• gemini

    Řeším výběr zápletů na CX a vzhledem k tomu, že nejsem zrovna pírko, hledám kola, která budou maximálně odolná, tuhá a ideálně bez váhového limitu ( případně s velkorysým limitem:-). Na původním CX jsem vozil kola na nábách DT350, ráfcích WTB Frequency I19 a špicích CX Ray a byla to bezproblémová kola.

    Tech. požadavky na nová kola jsou následující:

    32/32 drátů

    pevné osy x12

    bezduše nejsou úplně podmínkou

    Náby: DT350? DT240? Hope?

    Ráfky: Vysoký karbon z číny? Osvědčené alu ráfky – DT? Značkový karbon?

    Pláště budu vozit v rozměru 33–35

    Moje taková favorizovaná sestava je: DT350, CX Ray, DT RR511/521, možná bych si i připlatil za DT240…

    Nicméně mě trochu i láká možnost zápletů na ráfcich Praxis RC21 ( to už je trochu cenový úlet a jakákoliv nehoda by hodně bolela ) a nevylučoval bych úplně ani ráfky LB z Číny – pokud by mi byly vyloženě doporučeny…Tovární záplety naopak takřka vylučuji – tam vhodného kandidáta nějak nenacházím…

    Budu rád za každý námět, návrh a hlavně osobní zkušenost ( zejména lidí nad metrák:-))…

    0 0
    • Martin  

      Přes rok vozím ráfky Mavic XC821, slušně se k nim nechovám, drží jak helvétská víra. Na bezduše v pohodě, nahazování bez problémů.

      Můžu doporučit…

      0 0
    • kubad  

      cokoli na carbonu ( Nextie/LB) bude jinde proti Alu

      číslo máš :D

      0 0
      • gemini  

        Zítra dopo se ozvu…může být?

        0 0
      • Jirra  

        Mohu se zeptat v čem bude tak velký rozdíl? Uvažuji že si nechám přeplest jedny kola a ráfek pořád vybírám. O carbonu jsem zatím moc neuvažoval, ale treba dělám chybu.

        0 0
        • Cavendish  

          Nižší váha, vyšší tuhost i odolnost.

          0 0
          • gemini  

            Zase na druhou stranu – v případě zničení je alu ráfek za 2t…

            0 0
          • Vilém  

            A o kolik je nizsi vaha? Co jsem koukal, tak to vahove vychazi o neco malo lehci nez hlinik.

            U MTB rafku je ten rozdil dost velky, ale u CX pripadne gravel rafku, to je tak skoro nastejno.

            0 0
            • gemini  

              Já váhu v zásadě neřeším ( no, nad 2 kg bych jít nechtěl:-)), ale pokud karbon, tak hlavně kvůli tuhost. Na druhou stranu na zimákovi mám 350/sapim race/RR511 na čelisti a o nedostatku tuhosti se rozhodně bavit nemusíme. Jsou to kola, se kterýma se vůbec nežinýruju a drží…A něco podobnýho si právě představuju i na to CX – proto podobnou sestavu zmiňuju jako takovou preferovanou, rozumnou volbu. Určitě se ale nebráním něčemu lepšímu ( dražšímu ), ale musí to mít význam…

              0 0
            • Cavendish  

              Aha, sorry já nějak ignoroval že jde o CX a ne o XC. Takže souhlas.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jIrI___  

      Přidám se s dotazem podobného zaměření. Sháním spolehlivá zapletená kola na gravel pro můj metráček. Požadavky mám minimální – především ta odolnost, 15 mm a 12 mm osa, pokud možno solidní hmotnost, potěší TLR ráfek (ale není podmínkou). Cenově bych se chtěl vejít do 10 tis Kč za set, kdyby to bylo něco echt super, jsem ochotný hranici zvednout na 15 tis Kč. Super by z mého pohledu byly třeba Crossmaxy (s nimi jsem byl na MTB maximálně spokojen), ale tam to omezuje maximální možný tlak, přeci jen na gravelu foukám o dost více než na MTB (4–6 bar podle pláště) a to už si s UST ráfky u Mavicu nerozumí…

      0 0
      • jecnak  

        Max tlak se odviji podle šířky pláště. Není fixně daný. Kombinace DT350 + DT460DB + dráty podle vkusu a peněženky (24+28) + mosaz niple. Co zbyde si necha na dobre plaste a jako rezervu na znicene rafky (casem se ti pri jezdeni v teren rozbit podari)

        0 0
      • gemini  

        Já nakonec upletl DT350, CX Ray, DT RR511, alu niple a spokojenost – cenově to bylo do 11t…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.