Neuznaná reklamace SRAM - lze uznat jejich důvod?

63 nepřečtených
  • o.t.

    Reklamoval jsem zlomenou páčku řazení (SRAM X.9) a reklamace nebyla uznaná s oddůvodněním že: „Reklamaci nelze uznat, protože páčka byla zaslaná rozebraná. Příště doporučujeme reklamovaný díl nerozebírat.“

    Je tohle možné jako důvod neuznání? Samozřejmě že jsem to rozebral, pro případ, že by to byla nějaká prkotina jako nepř. nějaký uvolněný šroubek, vyvléknuté lanko nebo co já vím. Což mi přišlo jako první logický krok, předtím, než začnu kvůli nějak banalitě řešit reklamační řízení. Podotýkám, že ulomená část páčky byla uvnitř řazení, zvenku se celý díl jevil jako neporušený, až na to že nefungoval.

    Nad tím, že to českému zastoupení SRAMU trvalo celý měsíc, se ani nebudu pozastavovat. Kdyby mi to řekli po třech dnech, tak koupím nové řazení, ale dávat pálku za X.9 s vidinou, že mi zanedlouho přijde nové (opravené), se mi samozřejmě nechtělo…

    0 0
    • Papinak  

      Ano, je to možné.

      0 0
    • Ruprt2  

      Měl jsi to složit zpátky.

      Jinak můžeš se proti nim postavit, ale jetli se nepletu, tak budeš muset dokázat, že jsi to svým servisním zásahem nezlomil sám.

      Radím ti myslet si svoje a koupit novou páku.

      0 0
    • m3rlin  

      slozil bych to dohromady a sveril to nekomu znamemu at to zkusi vyreklamovat on s tim, ze to proste nefunguje. Budes cekat dalsi mesic, ale treba to projde.

      Jakmile neco otevres tak ihned hodej problem na tebe, ze sis to sam rozbil… funguje to tak temer kdekoliv. Je to pro ne nejjednodussi a nejlevnejsi reseni. Vetsinou se nehleda duvod co nejde a jak to spravit, ale hleda se neco aby se to hodilo na chybu uzivatele ;-)

      0 0
    • Suntour  

      koupil si to cely, cely reklamuju!

      tohle je fakt skolacka chyba :D

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • o.t.  

      Díky všem, celkem mě to překvapilo.

      Příště jim kvůli např. kvůli uvolněnému lanku pošlu rovnou celé kolo, pže jsem přece koupil celé kolo:)

      SRAM u mě díky tomuto přístupu dost klesl. De iure sice asi mají pravdu, ale nějaká spokojenost zákazníka je jim evidentně u ******.

      0 0
      • jIrI___  

        Tohle není jen přístup Sramu, ale logicky tak postupují snad všechny běžné firmy.

        0 0
      • MirosPikos  

        Je těžký si přiznat chybu…

        0 0
        • kubad  

          taky nechápu proč to poslal rozebrané

          0 0
          • o.t.  

            Protože mě nenapadlo, že to rozebrání může představovat problém. Jak jsem psal výše, myslel jsem, že je chyba v něčem jiném. Nenapadlo mě hned, že se mohla zlomit celkem bytelná kovová páčka.

            Přišlo mi zbytečné to znova kompletovat, když to reklamační technik opět znova rozebere, aby se podíval, co s tím je.

            Navíc se to bežně rozebírá kvůli výměně lanka, ne? Není to žádný zapečetěný mechanismus do kterého se nesmí lozit.

            Ale už to neřešme, jsem teď poučenější a nakloněn konkurenci:)

            0 0
            • kubad  

              při výměně lánka sundáš jen horní kryt, u starší verze u nové vůbec, takže s to určitě rozebral víc než na výměnu lánka, ale to už je teď jedno

              0 0
            • Singlespeed  

              Jestli si myslíš, že by ti rozebrané řazení Shimano šimaňáci vyreklamovali, tak na to zapomeň :-).

              0 0
            • king-bike  

              a co kdyz i konkurence se zachova stejne.

              0 0
    • Necris  

      Tak se na ně vysramuj a kup si šimáno nebo něco jiného. Na druhou stranu, být výrobcem, asi by se mi taky nechtělo reklamovat cokoliv, co je rozebrané na šroubky.

      0 0
      • o.t.  

        Ale jo, jejich důvody se skřípěním zubů beru. Ale jednání slušné firmy bych si představoval alespoň tak, že když na to kouknout a na první pohled vidí, že reklamaci neuznají, tak mi to alespoň oznámí hned a ne až na konci zákonné 30ti denní lhůty (navíc v sezóně).

        No, prostě mám zkušenost za 1500,– (nové řazení) a tím bych to uzavřel.

        0 0
        • kOmE  

          Treba na to oni reagovali takhle ,protoze to brali jako podvod, kdyz jsi to poslal rozebrane a snazil jsi se to reklamovat, spousta lidi takhle neco rozbije v domeni ze to opravi. Tak to chodi se vsim. Kdyz ti nefunguje telefon, tak ho prece pred odeslanim na reklamaci taky nerozeberes jestli tam neco nenajdes.

          0 0
          • Marcele  

            telefon neni primitivni mechanickej bastl, michas to moc dohromady

            0 0
            • kOmE  

              Ale prd, kdyz se do neceho zacnes vrtat, nikdo po tobe neprevezmne zodpovednost.

              0 0
              • Marcele  

                to je pravda, ale tady se bavime o solidnosti.

                nevim, jak to opravdu bylo, ale podle vseho ve sramu maji lidi, co nemaji koule na to, aby priznali, ze vyrobili shit a dali to do poradku.

                a pristup firmy, ktera od zacatku hleda to, jestli ji jen nechces ojebat a neresi skutecny problem, to uz je typicky obrazek ceska. jsem rad, ze tady nic nenakupuju.

                0 0
                • kOmE  

                  Pokud by byla vadna serie ,tak dejme tomu,ale kdyz se jedna o jeden kus ,ktery prijde rozebrany, tak to neni co resit. Nevim proc kvuli tomu hazet spinu na SRAM

                  0 0
                  • Marcele  

                    ja na sram nehazu spinu, nasypal sem do te firmy stejny love jako do shimana a nemam s tim problem. jen sem napsal, ze pokud s tebou lidi jednaj takto, tak nemaj koule na to se zivit slusne. (a ty vyblitky co ctu nize, jakoze dodrzeli zakonne lhuty atd. na to se muze odvolavat jen ten, kdo to dela stejne a to nema se slusnosti v obchodovani nic spolecneho)

                    0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • scret  

              to je jedno, ze je to jednoduchej mechanickej bastl… tak jako tak jsi pouceny:)

              eee, samozrejme zakladatel…

              0 0
          • McBlacky  

            když se ti doma ucpe sifon, taky hned nevoláš instalatéra.

            nebo jinak, když si začne zadrhávat ořech, taky to rozebereš a podíváš se proč, následně třeba zjistíš, že to je naprasklý…

            na páčkách není napsáno (jako třeba na ložiscích středu) do not disassemble, takže já bych v klidu trval na svým, že to chci reklamovat.

            0 0
    • Medunka  

      Tak hlavně jsi nedodržel podmínky reklamace, nikde se v něm nepíše, že dodáš část zboží.

      A měsíc je lhůta ze zákona.

      http://www.cyklozitny.cz/…amace/t-335/

      Reklamační podmínky Cyklo Žitný, s.r.o.

      Reklamované zboží zasílejte:

      1. čisté
      2. s vyplněným reklamačním protokolem, ke stažení ZDE
      3. záručním listem nebo prodejním dokladem
      4. zboží zasílejte na adresu:

      Cyklo Žitný, s.r.o., Vysoká 39, Jablonec nad Nisou 466 02

      Při nesplnění výše uvedených bodů zasíláme nevyřízenou reklamaci na Vaše náklady zpět.

      0 0
    • John Tequila Lemon  

      Njn … prostě občas je život nespravedlivej. Přišel jsem na jednom podniku SP na jednu zajímavou věc a hned na tom dalším v Novým Městě jsem to vyzkoušel. Majitelé Shimana ať dále nečtou, protože jinak dojdou k závěru, že svět je prostě nespravedlivej :-). Na každým svěťáku je mega stan Sramu. A oni tam nejen vystavují a prezentují novinky. Zjistil jsem, že zadarmíko servisují svoje produkty. A ty co jsou rozbitý, ty prostě vymění. Ale jen kus za kus. Výmluvy „mám to doma“ nefungují. Taky s X7 nepochodíte. Ale já tak získat novej přesmykač a dvě přehazky. Prostě nevyhazujte co během roku zničíte. Já to nevyhazoval že jsem to nechal kdybych to chtěl třeba kanibalizovat na nějaký díly (no sám nevím jaký), ale tahle varianta mi přišla mnohem lepší :-).

      0 0
      • kOmE  

        Ale pro nekoho jsou to zlodeji ,kdyz zamitli reklamaci rozebrane packy :)

        0 0
        • o.t.  

          Jestli sis všimnul, nikde nepíšu že to jsou zloději. A jejich důvod uznávám, i když mi moc logický nepřijde (ale ok, je to moje neznalost, měl jsem to sešroubovat zpět dohromady a vše by patrně bylo v pořádku – to ti nepřijde absurdní?). Proto jsem se na to tady ostatně zeptal a bylo mi zde vysvětleno, že jde o mou chybu.

          A tobě nepřijde smutné, že se jim na to měsíc prášilo někde na poličce a pak ti to 29. den reklamace pošlou zpět a je jim fuk že kvůli tomu měsíc třeba nemůžeš jezdit? Místo toho aby ti to řekli hned a ty věděl na čem jsi a mohl si hned koupit nový komponent?

          0 0
          • Singlespeed  

            Prostě dodrželi reklamační podmínky. Všechno v pořádku. Nemáš pražádné právo po nich chtít, aby ti to poslali dříve. Ty jsi podmínky reklamace nedodržel, Sramáci ano. Tak si nestěžuj.

            0 0
          • John Tequila Lemon  

            Jako je pravda co píšeš, porušil jsi podmínky a ani se nezlobíš, že to nebylo podstatný. Je vidět, že máš mozek, svět je jakej je. Nicméně oni mozek nemaj, když s tím verdiktem čekali měsíc. Už to vidím. Přijde to tam, leží to v poličce podle datumu a tři dny před koncem datumu na to někdo mrkne. Aspoň takhle mi to popisoval kámoš-tedy jiná branže a samo jinej podnik, ale to bude stejný. Prostě 30 poliček kde se každý den mění datumy…na LCD! mají to zmáknutý. Jak mi řekl, kdyby na to měli 5dní, efekt by byl stejnej, jen by měli míň poliček a víc místa. Mě se stalo jednou něco podobnýho, že to byla reklamace na hraně – nefunkční externí disk ale dost potlučenej :-). A byl jsem překvapenej, že mi zavolali a řekli že to tedy né, ale že za cca 60% ceny mi prodají nový.

            0 0
      • Ruprt2  

        Jakože jsi naběhl k stánku a řekl jsi něco jako: „Hello, já jsem teď dojel a oba přesmykače co mám na kole se mi rozbili, chci nový“?

        0 0
        • John Tequila Lemon  

          No vis, jak ti to jen popsat, aby to bylo jasný. Vejdeš do stanu a pozdravíš. Slušně se zeptáš, jestli máš správnou informaci, že pomůžou opravit jejich poškozený produkt. A když řeknou že jo, tak jim to ukážeš. A vůbec se nepozastavovali nad tím, že mám dvě přehazky a smykač. Přehazka XX a X0 a smyk X0. A vůbec neřešili že smyk do vrtule a že to není oprava a dali novej, u XX chvíli meditovali zda tam dát nový ramínko a pak usoudili že buď nemají čas nebo se jim nechce a tu X0 nezkoumali. A ani se mě neptali, jestli na kole jezdím, nebo to mám z popolenice … proč taky, bylo to zbytečný, neměl jsem ruce o popele. Si jako myslíš, že tyhle akce se nějak projeví na ziskovosti nebo neziskovosti firmy? Když už se tam serou s tím mega stanem a třema náklaďákama, tak tohle fakt nejsou položky, obzvláště když jde o jejich produkty co jsis předtím koupil a teď jsi došel k nim do stanu. Děti ještě vyfásli trička. Nesmíš bejt zblbej z těch akcí na českejch benzinkách, kde kupuješ palivo a sbíráš body aby sis pak mohl koupit za body zboží s doplatkem a doplatek=cena z nejnižšího e-shop krámu … tzn. zapltíš všecko i distribuci. Stejný jak sbírat body v Bille a pak mít „výhodně“ zboží z jejich „dárkového“ katalogu.

          0 0
          • Ruprt2  

            Díky za vysvětlení.

            Hele všiml jsem si tě už dřív, nemáš nádohou Aspergerův syndrom?

            0 0
            • John Tequila Lemon  

              Zřejmě jsi tím chtěl naznačit, že hodně píši. Ale bohužel si musíš udělat jasno v tom, jaké „příznaky“ má ten syndrom co jsi zde uvedl. Pravděpodobně jsi chtěl uvést něco jiného. Ale to nevadí, já se orientuji. A už se nesnaž být chytrej, nesmíš lidi posuzovat jen podle toho, že když píšeš ty dvěma prsta tak každej kdo napíše trochu víc je postiženej. Píšu deseti, takže píši rychle. A pokud bys použil matematiku a přímou úměru, tak deseti prsty se dá napsat pětkrát víc než dvěma prsty. Ale to je omyl. Píše se rychleji než 5×, protože nemáš přesuny po klávesnici a celý to máš víc zautomatizovaný. Příště zanech rychlý soudy, ju? To že jseš na netu neznamená, že se můžeš chovat nevychovaně. I když chápu, virtuální vulgarita je dnes běžná věc.

              0 0
              • scret  

                +1

                0 0
              • Ruprt2  

                Jo v pohodě, stačilo napsat, že jsi aspík :-)

                0 0
                • John Tequila Lemon  

                  Když chceš být za chytrýho, tak si aspoň přečti co rozdáváš za rozumy. A pokud to je na tebe moc dlouhý, tak ti sem nakopíruju jednu větu ;-): Jejich nemotornost se může projevit při jízdě na kole, skateboardu nebo bruslích.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Já si nic číst, nepotřebuju, ty mi vždycky všechno potřebné napíšeš.

                    0 0
          • Marcele  

            no vidis, jedna firma dva naprosto odlisny pristupy k lidem, neco kluci delaj asi spatne…

            0 0
            • John Tequila Lemon  

              Žitný není Sram. Z pohledu Sramu je Žitný překupník navíc na trhu kterej se na žebříčku překupníků zařadí na bůhví jaký místo. A stan Sramu na SP (ne stánek jak tu někdo psal, ale stan velikosti okresního cirkusu) jistě svoje kroky nekoordinuje s Žitným. Já bych to nesrovnával.

              0 0
              • Marcele  

                a zitny se sem dostal jak? ja sem myslel, ze se bavime o jine firme. resp. o firme, ktera neco vyrabi a ne o obchodnikovi

                0 0
                • John Tequila Lemon  

                  Žitný je dovozce a zastoupení Sramu pro CZ, nebo v tom mám bordel?

                  0 0
                  • Marcele  

                    ok. ale reklamaci by mel posuzovat vyrobce ne obchodnik (myslim si)?

                    0 0
                    • John Tequila Lemon  

                      No to asi ne, jako ze by ten komponent poslali nevim kam, asi letecky, aby se to stihlo … to by asi moc nevychazelo ekonomicky. Navic by pak postradalo smysl, mit v nejaky zemi nejaky zastoupeni. U dovozce je nejakym zpusobem proskolenej clovek, kterej ma nejakej papir na to, ze ty reklamace na nejaky zbozi muze delat, to je obecnej postup. A taky sleduji nejaky procenta reklamaci, naklady a tak. Tzn. je dobry vedet, jakej ma ta firma fiskalni rok (ne vzdy kalendarni) a reklamovat na zacatku fiskalu. Na konci to nikdy nema cenu, protoze: a) uz byla dosazena vymezena kota nebo bude plus minus autobus dosazena na konci fiskalu b) kota dosazena nebude o zajimave cislo a musi se to tam udrzet, pac to zvysi rentabilitu a hlavne odmeny. Jinak receno, na konci fiskalu nepochodis nikdy s nicim, at jde o reklamace nebo zadosti o podporu. Pouze v parlamentu se na konci roku porcuje medved, protoze z cizího krev netece.

                      0 0
                      • Marcele  

                        takze plati co sem psal vyse. (kdyz sem reklamoval bryle, posilali je do italie, boty do kanady, takze to asi ma kazda firma jinak)

                        0 0
                        • kubad  

                          je to ruzne, ale vetsinou ma dovozce vyskoleneho cloveka ktery to posuzuje, samozrejme se to konzultuje s vyrobcem a obcas se to posila aby se zjistila pricina.

                          Tobe jako zakaznikovy je to fuk ty reklamujes u prodejce a je na vyrizeni lhuta 30 dni

                          0 0
    • jonti  

      Bych to složil a reklamoval to ještě jednou. A předtím jim zavolal a zkusil zjistit, jestli by to takhle mělo projít.

      0 0
    • Georrge  

      jojo reklamace jsou někdy zákeřné, a to že ti o neuznání reklamace neřeknou až do konce lhůty je taky celkem běžné. Já jednou reklamoval telefon s dokoupenou „originální“ baterií (neoriginální, ale certifikovaná výrobcem), telefon nefungoval, a po měsíci mi řekli že reklamaci neuznají, protože tam nemám originální baterii a před pár týdny zrušili povolení certifikovaných baterií. Ale najdou se i výrobci s opačným přístupem, na akučku mi black and decker vyreklamoval viditelně poškozené zaseklé sklíčidlo (poškozené od toho jak jsem se ho snažil povolit), a trvalo to asi týden.

      0 0
    • honzour  

      Leda se zeptat na ČOIce, jak toto řešit. Řešil jsem přes ČOIku reklamaci kalhot NIKE ACG, sice to byl zdlouhavej případ, ale nenechám si ***** na hlavu a nakonec to NIKE stálo o dva litry víc než cena kalhot ;).

      0 0
      • skvedo  

        Kamarád reklamovat asi před rokem a půl rifle v prodejní ceně ~ 1500 Kč. Hned jak je začal nosit objevila se nějaká výrobní vada. Nenechal se odbít a teď někdy dostal rozhodnutí soudu. Prodejce musí zaplatit všechny soudní výlohy, znalce…, celkem něco kolem 20k Kč.

        0 0
        • Polka  

          Kdyz na to ma nekdo cas a nervy, tak proc ne.

          0 0
          • zdenek  

            To je jedině dobře, že se občas takoví najdou.

            Alespoň si to prodejce příště pořádně rozmyslí, až bude chtít zase s někým *******…

            0 0
          • honzour  

            Mě to moc času nestálo nebo jsem to prostě nějak naplánoval, ale když se mi kalhoty po ne častém nošení za 3/4 roku téměř rozpadnou, tak si to prostě líbit nenechám. Kalhoty stály skoro 4000 Kč a pak mě v NIKE odbudou jak nějakýho póvla, tak to sorry. Takže ČOIka, soudní znalec, zkušební ústav … ale jinak též zastávám názor, že co je v záruce, to nerozebírám.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vsn  

      to slož a pošli znova

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.