• Hef

    Zdravím pánové,

    Nextie ráfky se už řešili několikrát.

    Značka je už jasná, ale řeším jinou věc:

    http://www.nextie.net/…mm-NXT27RM30

    vs

    http://www.nextie.net/…mm-NXT27XM32

    vs

    http://www.nextie.net/…ic-NXT27AS33

    Premiovky jsou asi zbytečné.

    Má někdo zkušenosti s asymetrickýma?

    Diky

    0 0
    • Ondrejst  

      Skúsensť nemám ale ten asymetrický bude môj budúci ráfik. Klasikou by sa asi nič nepokazilo :)

      Som zvedavý či niekto uvedie nejakú neduhu asymetráku lebo tie vyrovnanejšie uhly drátov nemusia byť na škodu.

      0 0
      • jecnak  

        Jednoduse receno vyssi symetri napeti i delky dratu je na ukor vyssiho zatizeni v krutu a dynamickeho namahani rafku. Vzdycky s tim nekdo prijde aby to za cas opustil. Vetsi smysl ma treba boost.

        0 0
        • Nikovlas  

          Zadní výplet je asymetrický zhruba o 6 mm. Ideální by byl pochopitelně 0 (z pohledu výpletu).

          Když uděláš asymetrický ráfek o 0,5 mm, maličko to pomůže v boční tuhosti výpletu (fakt málo), a zároveň vliv na namáhání ráfku v krutu bude naprosto zanedbatelný. Pak převažují + nad – (i když jsou marginální). Pak se nabízí otázka – když bude asymetrie 1 mm, vyplatí se to pořád? A 2? A 3? … Jistý je akorát to, že se nevyplatí víc jak 6.

          Pokud by bylo kroucení ráfku skutečně takovým problémem, pak bych nad tím si víc uvažoval při volbě šířky pláště – když jedeš v náklonu na 2,4" plášti, nebavíme se tu o jednotkách milimetrů. Zvláště na širokých ráfcích – tam se to excentrické zatížení z pláště přenáší na ráfek daleko lépe – a my to považujeme za +, protože se ten plášť „méně žvýká“.

          0 0
          • jecnak  

            U karbonu to asi az takovy problem nebude. U duralovych slitin je to obrovsky problem kvuli cyklickemu namahani a unave materialu. Aspon takoveho jsem nabyl dojmu z nejakych rozhovoru s Billem Shookem – American Classic. Neni to firma uplne oplyvajici kapitalem na rozsahle testovani, ale co tak sleduju, neboji se obcas experimentovat v malem. A vzhledem k tomu, ze uz jsou na trhu vic jak 20 let asi to uplne spatne nedelaji. Stejne tak mi prislo celkem zajimave, jak popisoval proc neni az tak velky prinos v sirsi rozteci zadni naby, pokud nema boost – takove ty naby s levou prirubou velmi vyosenou ven. Zkus to nekde dohledat. Netvrdim rozhodne, ze pravda je tam ci onde, na to nemam dost informaci a hlavne praxi overenych informaci, ale pridavam proste jen dalsi trosku do mlyna.

            Aktualne o tom celem procesu zapletani zadniho kola docela premyslim, protoze jsem nedavno neco prepletal a i opravoval a pred par dny kupoval i nove silnicni karbony a tak nejak jsem zacal vic srovnavat a patrat.

            0 0
            • Lister  

              Článek na PB – docela zajímavý.

              Ale nutno tedy přiznat, že ta obrovská mezera mezi uchycením na kotouč a přírubou náboje úplně hezky nevypadala. Možná to robustnější kotouč zakryje, ale vzhledově to nebylo úplně ono.

              0 0
            • Nikovlas  

              Já nemám přístup k žádným číslům – prostě se na to jen dívám nějakým obecným pohledem člověka s technickým vzděláním.

              Taky si myslím, že jeden z důvodů, proč se asymetrické ráfky dlouho nepoužívaly, by mohl být výrobní proces slitinových ráfků – předpokládám, že se nejdřív vytáhne prut daného průřezu, ten se pak ohne do dané křivosti a uřízne v dané délce – pak se konce spojí. V tom ohýbání asymetrického ráfku vidím potenciální riziko. Možná je komplikované zabránit kroucení při ohýbání ráfku. Možná tomu lze zabránit, ale v ráfku už jsou od výroby nepříznivá napětí. Možná to je důvod, proč se k tomu u slitinových ráfků moc nepřistupuje. A proč firma, která takové ráfky nedělá, tvrdí, že je to nesmysl? Pro mě je tohle asi jediná otázka, na kterou mě napadá jasná odpověď.

              Každopádně výše zmíněné problémy u karbonu odpadají.

              Nicméně pokud by ten článek někdo našel, rád se podívám.

              0 0
    • Lister  

      Vzal bych klasiku. Asymetrický má výhodu v lepší rozložení napětí drátů, ale zase více namáhá ráfek, ale to už psal Jecnak.

      Obecný dotaz – jakou šířku volit pro pláště 2,3–2,4 aby ve výsledku nebyly už moc rozpláclé?

      Uvažuju nad vnitřní šířkou 30mm jako slušný kompromis, na kterém by měly ještě dobře fungovat klasické pláště, ale na který by se daly nasadit i pláště navrhnuté pro ráfky široké 30–35mm.

      Má cenu šetřit 30gr na ráfku nebo raději volit vždy odolnější verzi – použití pohodové XC/AM ježdění, neskáču, to neumím.

      0 0
      • jecnak  

        Zkusenost z MTB s extra sirokymi rafky nemam (mam na kole karbon DTcka s konzervativnimi 23mm vnitrni sirky a vozim 2,1 plaste), ale zkusenost z CX jasne rika, ze cim sirsi, tim lepsi – zvlast pri nizkem tlaku. Popatral bych na zahranicnich forech.

        0 0
        • Lister  

          U toho ráfku nad 30mm už se totiž bojím jedné věci – že užší pneu (typu Ardent v šíře 2,25) bude mít místo kulatého tvaru už spíš „hranatý“ s velkou rovnou plochou v oblasti vzorku – aby pak už boční vzorek nebyl v kontaktu se zemí v podstatě pořád. Tohle se někdy popisuje. Na druhou stranu bych pak chtěl vyzkoušet Maxxis DHR WT, které jsou konstruované rovnou na 35mm ráfek, ale podle recenzí si dobře rozumí ještě se 29–30mm.

          A taky bych se časem nebránil ani nějaké pluskové gumě kolem 2,8, která by snad na 30mm mohla taky ještě fungovat?

          0 0
          • krabica  

            Uvažoval jsem stejně a vzal NXT27AM35 s vnitřní šířkou 29 mm, ale zatím jsem je nejezdil. http://www.bike-forum.cz/…ie-nxt27am35

            0 0
            • Lister  

              To je přesně ten o kterém uvažuji. jen teda ve 26 palcích. Jen by mě teda zajímalo jestli má 29 nebo 30mm, protože tam u něj mají uvedené obě hodnoty. Možná má XC verze tenčí stěny a tím pádem větší vnitřní šířku?

              Jako tam je pak jediné dilema jestli šetřit váhu nebo se na to vyprdnout a vzít raději AM verzi. Rozdíl je 60gr na páru a to asi raději doženu na kvalitnějších drátech. Zvláště když gumy na tom budou mít kolem 700gr.

              0 0
              • krabica  

                Spíš v tom mají bordel. :-) Vzal jsem kompromis, dopředu obyč a dozadu zesílený.

                0 0
                • Lister  

                  No to ale není špatný nápad. Já myslel, žes to měl na dva páry kol.

                  0 0
          • Pán z Dubu  

            Mám vzadu na vnitřní šířce AM ráfku 31,6 mm obutý 2,35“ plášť a vepředu na 27 mm XC ráfku 2,2“ pneu a je to super. Těm gumám takhle široké rozkročení sedí.

            0 0
    • Hef  

      V rámci klasiky. Obyč ? nebo premium ? :-)

      0 0
      • Lister  

        Vyber si podle požadované šířka a použití. Jestli na běžné AM použití tak bych šel do toho 32mm premium AM.

        0 0
        • Hef  

          použiti je všecko krom bike parku kde mam druhé kola.. s tou šířkou jsme na vážkách. když vycházím z DT SWISS XMC 1200 tak ty mají taky jenom 30 vnější 24 vnitřní.

          0 0
          • Lister  

            Premium 32 AM. Jestli na tom budou pláště 2.2–2,4 tak to asi bude ideální.

            Šířku u starých máš v pohodě, já zvažuju přechod z 19mm na 29mm.

            0 0
    • Hef  

      Takže premiovky jsou na cestě :-) po mailu sem jeste vyhadal custom polepy zadarmo + slevu 10% :-)

      0 0
    • mr.ricardo  

      Nacpu se sem, i kdyz se to tyka silnicnich rafku :)

      Mam dilema, mel jsem vybrany Nextie road clincher 32mm s tim, ze budou tubeless. Psal jsem jim a udelali by je i bez vnejsich der, takze by byly bez pasky a byly by pevnejsi. Jenze ted koukam na DT swiss a jejich novy rafek RR411, ktery je TLR, vazi min nez ten karbon a samozrejme cenove je nekde jinde, i se squorx niplema vychazi cca 1800.

      Takze otazka, ma smysl na allround silnici (Canyon Endurace) davat karbony jen proto, ze se mi libi, nebo je tam i jinej podstatnejsi prinos, ktery ospravedlni tu cenu navic?

      Nebo dalsi moznost, vyprdnout se na tubeless a vzit ty Nextie rafky v galuskouvy verzi a jit cestou galusek, kdyz uz, tak uz :))

      0 0
      • wilda81  

        Tuhost? Mě by ale stačilo, že se mi líbí ;)

        0 0
        • mr.ricardo  

          No libi :) libily by se mi spis 45mm, ale bojim se, ze uz by to bylo moc tvrdy na to moje jezdeni.

          0 0
      • jecnak  

        Karbon rafek je pri stejne vaze vyrazne tuzsi jak duralovy, je opravitelny a odolnejsi. Bez der bych rafek nebral. Nejen ze ti podekuje ten, kdo bude zapletat, ale muzes se dostat i do tezko resitelne situace, az budes menit zatuhle draty a vystipavate je. Navic dost pravdepodobne bude rozumne nalepit tu pasku tak jako tak, protoze pochybuju, ze ti udelaji o ten milimetr vetsi vnitrni prumer rafku (na obvodu to udela uz vic a pak jdou blbe nahazovat plaste) a ze bude zevnitr v laku.

        DTcka nejsou urcite spatny a na bezduse funguji skvele. Zrovna jsem jeden zapletal po rozstrelenem WTB.

        0 0
        • mr.ricardo  

          S tem dirama je to asi pravda, prakticky to moc neni. Mel jsem fulcrumy a mam campy bez der, ale nikdy s nima nebyly problemy, tak jsem nad tim nepremyslel. Nextie clinchery uz jsou delany jako tlr, tak by s nahazovanim nemel byt problem.

          Jdu se projet, vycistit hlavu a treba se konecne rozhodnu ;)

          0 0
        • Pán z Dubu  

          Já (asi na rozdíl od Tebe) mám ráfky bez montážních děr od L-B. Samá pozitiva a sociální jistoty, s dírama bych nebral.

          0 0
          • jecnak  

            Tak jestli to s tlr funguje dobre, pak proc ne. L-B rafky nemam, tak info od zdroje je samozrejme relevantnejsi.

            0 0
          • tomxxx  

            a když potřebuješ vyměnit niple? přes díru na ventilek a magnetem?

            0 0
            • mr.ricardo  

              jj, do niple nasroubujes takovej malej sroubek a magnetem pretahnes do diry

              0 0
      • mr.ricardo  

        Tak jsem se nakonec rozhoupal a objednal galuskovy 32mm :) pohodli, odolnejsi rafek, vaha, vetsi vyber obuti, cena galusek vicemene srovnatelna s tubeless plasti, pri pouziti tufo pasky i jednodussi prezouvani. Jediny minus jsou pripadny defekty, tak snad se mi budou vyhybat jako do ted ;)) uz se tesim, galusky jsem mel naposled pred 20 lety na staricky silnicce.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Hef  

      Tak ráfky jsou téměř za dveřmi :)) teď technický dotaz na pletaře :-D

      CX-Ray či DT Aerolite? či DT COMPETITION® RACE.

      všecko verze STRAIGHTPULL v 28 kusech na kolo :-)

      učiti xc+trail+enduro :-)

      s DT pry přijou i niple, jaka barva? asi střibna co ? :-/ niple mozas vs hlinik ? vidim to na DT niple prolocky nejake :-)

      thx for help ! :-)

      0 0
    • Hef  

      jo ješte info :-)

      clo na rafky je 4,7% +21 DPH, takže výsledná cena bude + 25,7%

      pokud platíte přes paypal je dobre to zaplatit v originální měně a ne v přepočítaném CZK.

      0 0
      • tomxxx  

        Takze rafky za dvakrat 175 plus 25,7% a doprava je kolik 60usd?

        0 0
        • mr.ricardo  

          doprava 75$ a nejdriv ji pricti a potom teprve nasob, protoze to clo a dph ti napocitaj i z dopravy, kokoti urednicky

          0 0
          • tomxxx  

            Tak to jsou kundy. Kdyz sem to sem psal, tak sem si rikal, preci nejsou vypatlany a clo se z dopravy neplati…

            0 0
    • Hef  

      75 mam pocit

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.