Mám asi úplně houpej dotaz, ale třeba mi to někdo vysvětlí. Obecně chápu proč se řeší tuhost kol ve smyslu že tušší kola jsou lepší, protože se lépe valí. Na druhou stranu se obvykle pláště nefoukají na šutr, aby kolo nebylo tuhý moc. Jak spolu tyto dvě věci souvisí a jak jdou nebo nejdou proti sobě?
Není vyšší tlak v plášti na měkčím kole to samé jako nižší tlak v plášti na tušším kole? Na první pohled to vypadá že je jedno, jestli pruží plášť, nebo výplet s ráfkem…
Nebo je to tak, že valivý odpor měkčího výpletu a ráfku je řádově vyšší než valivý odpor měkčího pláště?
Konkrétně: řeším zda investovat do lepších kol na svém all-mountain Specialized Camberu, vel. kol 29", hmotnost jezdce 100 kg a skáču minimálně. Nejde ani tak o ty peníze (i když o ty jde vždy), ale rád bych pochopil, jaké faktory tu hrají roli.