• Tonda Bavorák

    Čus, hledal jsem v historii ale moc jsem tam toho nenasel tak snad nebude vadit kdyz zalozim novej dotaz.

    Vybiram nova zapletena kola a rozhoduji se mezi temito kombinacemi:

    Naboje cerity draty DT a ted rafky bud XR4.2 disc nebo XR4.1 disc nebo X455 disc

    nebo vzit neco lepsiho a to: náboje DT Swiss Onyx disc 6děr, ráfky DT Swiss XR4.1 disc

    ja vim mam hodne velky cenovy rozptyl. U tech naboju na ceritech bych se rozhodval pak podle ceny jaky vezmu rafky a jde me hlavne o to zda by se treba vyplatilo priplatit si na ty onyxy.

    Jinak se nebranim ani vasim napadum ale nechci shimano (mel jsem do ted a chci zkusit neco jineho)

    a jen takovy hodne blby dotaz v kvuli cemu se davaj vyplety 2–1,8–2 nebo dokonce 2–1,5–2? Je to vhodne jen kvuli vaze?

    Jaky vyplet by byl vhodny pro me kdyz jezdim XC ale fakt napohodu? :)

    Dikes

    Anketa: Jaka rucne zapletena kola?

    2x
    25%
    2x
    25%
    0 0
    • roud  

      v žadnym připadě neber naby dtswis neseženeš do nich nahradní ložiska… dělaj čtyři druhy a jeden je atyp chtěl sem je kupovat na silničku ale servisák mi je radikalně vymluvil… tot moje jedina rada(jinak super naby)

      0 0
    • Tonda Bavorák  

      mazec docela zajimave postrehy :) tak nevim zatim se ty kola nezdaj jen roud-ovy :) ostatni jsou pro jo? Ja jsem si prave taky myslel ze DT je hodne dobra znacka na zapletena kola. jen jsem nekde cetl ze cerity maj problemy s rovnosti dosedacich ploch pro kotouce? nebo tak neco? Ale snad uz to u novych modelu nebude…Dikes

      0 0
      • borda  

        me se zamlouvaji vic onyxy (taky ze je mam :-) Otazka je, jestli se ti chce za jistou exkluzivitu zaplatit dvakrat vic nez za cerity

        0 0
        • borda  

          jista ekluzivita – jsou hodne podobny ceritum – rozdil je tusim prave v uchyceni kotouce – u ceritu bude mene „elegantni“

          0 0
          • Tonda Bavorák  

            jasny tot otazka :) prave proto jsem taky zalozil tenhle dotaz. Pokud ma cenu dat ty penize za onyxy tak je dam pokud ne tak usetrim a pujde to do neceho jineho :)

            0 0
          • mechanik  

            Nové Cerity nebo pouze s nápisem DT SWISS už mají přírubu na kotouč stejnou jako Onyxy.

            0 0
            • Tonda Bavorák  

              hm tak to uz pak asi neni moc co resit :) ale ten napis onyx na nabech muze byt taky fajn :)

              0 0
              • Blade  

                To nebude jen o nápisu.. Onyxy by měly mít lepší těsnění a v zadní nábě 4 ložiska.

                0 0
                • Extremist  

                  Rozdil mezi Ceritem a Onyxem je minimalni. Pokud ozelis napis Onyx, kup si Cerity.

                  0 0
      • Jane  

        vzadu vozím Huginu a zatím no problem, rozhodně větší spokojenost než s předchozím LX… Shimano už mi na kola nesmí :)

        0 0
    • Tonda Bavorák  

      No ja myslim ze pri mem stylu jizdy by mohly neco vydrzet a moc se me zamlouvaj. Zvlast ty onyxy ale jsou celkem drahe… takze kdyz bych dal jednou za cas vice penez za loziska tak by me to nevadilo… Jinak teda jakou kombinaci by jste doporucovali?

      A poradite nekdo s jak je to s tema vypletama?

      Dekuji

      0 0
    • mechanik  

      Mezi Ceritama a Onyxama není skoro žádný rozdíl :-) Já bych to viděl na přední Cerit a zadní minimálně 340…kvůli podstatně lepšímu ořechu (čelní ozubení).

      0 0
      • Tonda Bavorák  

        bezva :) takze bych usetril? :) no s tou 340tkou to bude asi trochu problem jelikoz jsem to chtel vzit z netbiku.cz a tam davaj cerit dozdau i dopredu.

        0 0
      • Thidney  

        thidney dodatek – pokud jezdi na pohodu tak je 340 v zadu optimalni neznicitelna naba.

        0 0
        • mechanik  

          Jj…:-)

          0 0
          • Tonda Bavorák  

            sakra, musim napsat na ten netbike a zeptat se :) jestli by nesla udelat nejaka vymena.. jinak vadil by ten cerit vzadu hodne?

            0 0
            • mechanik  

              Nevadil…ale ta 340 je úplně o něčem jiném-prostě geniálně jednoduchý a nezničitelný (skoro:-) ořech.

              0 0
              • Thidney  

                jeste – je lip utesnena
                - orech ma uplne jiny chod – poznas to hlavne v trailiku kde si potrebujes jen lehce prislapnout – nema vubec mrtvej chod

                0 0
                • Tonda Bavorák  

                  a tak dat rovnou tu 340tku i na predek at je to stejny? :)

                  0 0
                  • mechanik  

                    Pokud máš chechtáky tak jo…ale v předních nábach tak velký rozdíl není. Obyčejný DT SWISS stačí.

                    0 0
    • Tonda Bavorák  

      Jo a kdyby mel jeste nekdo chvilku cas tak jestli by me pomohl s vyberem tech rafku :) vyplati se priplatit za ty XR4.1?

      Fakt moc diky

      0 0
      • kubad  

        4.2 sou novější typ než 4.1 Pro tebe nejsou nejvhodnější jsou to lehké závodní rafky. Ber radsi 455 víc vydrží.

        0 0
        • mechanik  

          Taky bych se přiklonil k 455.

          0 0
          • Jane  

            hoši, to jsou ty 400 g ráfky takový blato nebo co… píše, že bude jezdit na pohodu…

            0 0
            • Thidney  

              Manas taky jezdi na pohodu a rozstipal Norco .-) „na pohodu“ je velmi variabilni a nic nerikajici vyrok

              0 0
        • Darkson  

          obnovuji dotaz. vážim cca 82–85 kg a taky budu kupovat DT kola. Cerit náby a dráty Competition 2–1,8–2 už jsou jasný, rozhoduju se mezi ráfkama XR4.1 a XR4.2. jak moc má těch ušetřených 25 g vliv na tuhost/výdrž výpletu? jedná se o kolo na maratony/pohodový XC v poctivém terénu. osobně se přiklánim spíš k těžším XR4.1. díky za názory zkušenějších:-)

          0 0
          • Darkson  

            up

            0 0
          • MlokCZ  

            Ještě tu je rozdíl 2mm ve vnitřní šířce těch ráfků. Těch 17mm u XR4.1 mi přijde na širší pláště už málo. Od 2,25 plášťů bych osobně určitě vzal 4.2d (teda pokud mluvíš o diskové verzi, ale v-čkové se 4.2 snad ani nedělají).

            0 0
      • Jane  

        dražší je XR 4.2d – ten je ve srovnání s XR 4.1d o něco lehčí, takže ušetříš pár gramů na obvodu kola :)

        0 0
      • Thidney  

        radsi priplat za 340 nez na rafkach

        0 0
        • mechanik  

          Jj..ráfek spotřební materiál, stačí přehlídnout nějakou díru a je v pr…:-)

          0 0
          • roud  

            jen tak mimo kolik spotřebujete rafku ročně ?

            0 0
            • Thidney  

              hmm na to ze jezdim tuzku, nejlepe svetla, sucha a kdyz mi prace dovoli – tedy jsem v podstate svatecni jezdec tak minimalne jeden za sezonu, to o nabach opravdu rict nemuzu. Nastesti nevozim Ringle, ze Cabbage .-))

              0 0
              • roud  

                asi jezdim moc opatrně naštěstí mě cely kola stojej míň než vaše rafky :o)

                0 0
                • Thidney  

                  ale ja jezdim taky opatrne. no dobre je pravdou ze krysy ktere jedou za mnou obcas rakvi a nedojedou .-) a ty co jedou predemnou obcas rakvi pac se muzou urechtat me technice jizdy. ale to tady nechci rozebirat .-) to se Tondy Bavoraka novych kol opravdu netyka :)

                  0 0
              • cabbage  

                jo po experimentu s průmyslovejma nábama opět návrat ke konusum – nemam náladu měnit ložiska co 1000km.. ad ráfky – jeden za sezonu asi i jo, po setkání s cihloidním šutrem..

                0 0
                • wewerka  

                  Me ty loziska na Canyonu drzi uz 10kkm. Jen jsem urvala hlinikovy liziny na orechu u nejmensiho pastorku. Takze mi tam tedka drzi jen diky sroubu na kazete a pri zaberu prokluzuje (viz problem, ktery jsme resili pres icq)

                  0 0
    • MlokCZ  

      Já bych šel do Ceritů + X455 a klidně nezeslabovaný dráty, tedy přesně jak ty kola mají zapletený na netbiku. Nebo případně dát supercompy, pokud ti to za ty prachy stojí. I když pravděpodobně i XR4.2 by ti nějaký čas vydržely, já bych tady negramařil a šel do X455 – taky je mám :-) Za Onyxi bych si nepřiplácel (i když mám Onyxi). A i když souhlasím s tím, že zadní 340 je lepší, tak bych si za ní také nepřiplácel.

      0 0
      • silnicar  

        Přesně tak www.netbike.cz/…p104-prnts-1 Vzít Cerity nebo pak až 340 (ty mají zubatkový systém ale ta cena:) Ráfky klidně X455 nebo pokud stavíš na váhu tak XR4.1d nebo XR4.2d a dráty z těch zeslabovaných DT Competition 2–1,8–2 nebo SuperComp 2–1,7–1,8 a niple buď mosaz nebo Alu stříbné(poměr cena/váha) nebo Alu barevné.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tady dodám, co jsem psal výše Darksonovi a co jsem předtím nevěděl. 4.2d jsou jediné z té trojic, co jsou 19mm široké (vnitřní šířka). X455 i 4.1d jsou 17mm. A na širší pláště těch 17mm už není zrovna ideální.

          A taky jsem si v červenci (když jsem psal ten příspěvek na který reaguješ) ještě myslel, že ty kola DT XRC 180 mají použity X455 ráfky (protože jsem to všude na netu našel a více jsem to neověřoval).

          Pak jsem zrušil v srpnu zadní ráfek a na rychlo bral celé zadní kolo a nechal si tam dát X455 ráfek a teď toho lituju. Na základě přímého porovnání jsem zjistil, že ty DT XRC 180 rozhodně nemají ráfky X455, což jsem ale mohlo být i jasné dle označení na ráfku, kde je rozměr 559 × 19 (u těch DT XRC 180). A jsou to na 99% 4.2d. A je znát, že plášť sedí na těch širších 19mm lépe (na tom širší má menší tendenci se při boční třeba od šutru ohýbat do strany) než na těch 17mm (navíc ten užší ráfek ještě zužuje reálnou šířku pláště).

          0 0
    • Volf  

      Já zapletl 450 / na kotouče jsem ještě nedorostl :-) / zeslabovanejma revolutionama a XT náby a jsem hodně spokojenej. Jinak proti dobře udržovanýmu kónusu nemá ,, průmyslový ,, ložisko žádnou výhodu, Je jen lepší pro technicky míň zdatný lidi.

      0 0
      • Mamut  

        Jinak proti dobře udržovanýmu kónusu nemá ,, průmyslový ,, ložisko žádnou výhodu

        Fantasticka veta. Nieco ako: „Ak vynechame vsetky vyhody priemysl, tak nema vyhodu proti konusom“. Taka spravna, vzdy pravdiva, pouzitelna na vsetko na svete.

        (A okrem toho zlahka nepravdiva, pretoze priemyselne lozisko (aspon tie moje) maju fakt lahsi chod nez napr. XT-naboje. Proste ako by tam ani nebolo valive lozisko, ale klzne. Proste necitit odvalovanie guliciek.)

        Na predny priemyslovy naboj som nesahol 6 rokov (cca 17000km) a chodi stale ako novy. Chcem vidiet niekoho s konusmi, kto moze povedat to iste. Keby som bol profik a mal servisaka, ak je mi to asi jedno. Ale ako zamestatny clovek povazujem za vyhodu, ze mozem jazdit a nie sa vrtat v takom nezazivnom komponente ako je naboj.

        0 0
        • Volf  

          Taky tě nikdo nenutí to dělat a kupuješ si průmysly:-) Jinak na zde vysmívanejch Alívkách jsem najel kolem 15 000 km a celý kola šly do světa z druhý ruky a ten člověk na nich už min. 3 000 najel. Je to jen o rukách. A pokud dobře seřídíš kónus tak nikdy nebude mít větší valivý odpor jako průmyslové ložisko.

          0 0
        • náčelník  

          Jezdím jedenáctým rokem náboje XT. Druhé kónusy, třetí kuličky. Kónusy jsem musel měnit z vlastního zavinění – zanedbaná údržba. Kuličky preventivně. Správně seřízený kónus se točí lehčeji než průmyslové ložisko. A štelování kónusů je ušlechtilá zábava.

          0 0
          • Mamut  

            // Druhé kónusy, třetí kuličky. Kónusy jsem musel měnit z vlastního zavinění – zanedbaná údržba. Kuličky preventivně.//

            Takze vyzaduju udrzu a ak sa zanedba, tak vyzaduju dalsie naklady na nove konusy a gulicky. Bod pre priemysle.

            Správně seřízený kónus se točí lehčeji než průmyslové ložisko.

            Nie je to pravda, vlastnim kontrapriklad. Pol boda pre priemysle.

            Treti bod: ako pre koho. Osobne povazujem za uslachtilejsie jazdit, ale kazdy svojho stastia strojcom

            0 0
            • náčelník  

              Tou zanedbanou údržbou jsem měl na mysli to, že nové náboje byly z výroby přetažené a já to nechal tak, až jsem vydřel kónusy. Od té doby údržba spočívá v tom, že náboje jednou za rok rozeberu, zjistím, že uvnitř je vše v pořádku a čistá vazelína (u ořechu ne, tam je to hůře utěsněno), znovu namažu, složím, seřídím a vše je hotovo. Průmyslové ložisko má z výroby přesah a aby se točilo lehce, musí se zaběhnout.

              Průmyslová ložiska rozhodně nezatracuji, klidně bych si je pořídil, jen jsem chtěl poukázat na nesmyslnost tvrzení, které se zde občas objeví, a sice že kónusy nestojí za nic. Osobně mám výborné zkušenosti s XT náboji.

              0 0
              • Volf  

                Přesně. Taky je jednou za rok vyčistím a naplním novou vazelínou a to je celá údržba.

                0 0
    • Geralt  

      Tak teď prošly cerity + x455 s DT competition těžkou alpskou zkouškou na Gardě. Zejména sjezdy z Tremalza a Nino Pernici jsou dost rozbitý a když se to pustí, tak dostanou kola pohulit. Nejdřív jsem si říkal, že jsem mohl trochu připlatit a koupit lehčí ráfky a dráty, ale teď jsem rád za svou volbu. Přední kolo úplně OK, vzadu asi 1mm osma a to jsem je nešetřil. Takže pokud chceš relativně levný, kvalitní a univerzální kola, šel bych do těchto.Můžu jen doporučit.

      0 0
    • Geralt  

      Ještě fotka technické pasáže z Tremalza

      0 0
    • K2  

      Hlasuju pro diskové Authory – jsou lehké, levné a mi fumgují bez problémů

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.