Dobrý den,
mám kolo CUBE ltd sl 2012…kola 26, rád bych pořídil nová zapletená kola. Chtěl bych se dozvědět věci, na které si mám dat pozor (rozměr, typ, výrobce) rozměr dosavadního ráfku je 559×19
Budu rád za každou radu, dekuji
Dobrý den,
mám kolo CUBE ltd sl 2012…kola 26, rád bych pořídil nová zapletená kola. Chtěl bych se dozvědět věci, na které si mám dat pozor (rozměr, typ, výrobce) rozměr dosavadního ráfku je 559×19
Budu rád za každou radu, dekuji
Ahoj. Prvně zkus napsat, co bys od kol očekával (menší hmotnost, nebo naopak vetsi tuhost) co s kolem jezdíš, kolik vážíš. Atd.
Tak do teď jsem tam mel Alexrims en 24. Očekávání je asi zejména vetší tuhost, lepší průchodnost terénem jestli to s tím souvisí. Jezdím hlavně terén, les..atd. Váha cca 73kg. Úplně přesně se v tom nevyznám, zejména v označeni. Aby to bylo možné smontovat, namontovat kotouče.....atd
Doted 24mm rafky vnitrkem a cekas lepsi tuhost a pruchodnost? Tak to bude tezky:)
co hledám na netu, tak by 24 měla být vnější šířka a vnitřní standard 19. Bych se docela divil, kdyby na kolo v této cenovce dali z fabriky ráfek jak na DH :)
Pak je to o ceně, jestli bude chtít něco ekonomického a nebo zdejší klasiku DT350, CX Ray, kom23, či co to tu furt lítá za sestavy :) Jen ta cena :D
Mas pravdu, popletl jsem si to s DM24.
máš to blbé, to kolo nemělo až tak tragická kola, ne? Teda pokud byla normálně seřízena. Bude tě to stát více peněz, aby byl poznat rozdíl :) No co, náboje máš teď konus, ještě můžeš zkusit průmysly. Drátů je mrtě. U ráfků třeba něco širšího.
Pak buď vybrat z továrních zápletů a nebo si nechat něco zaplést od místních borců.
No a třeba zkusit přijít na bezduše.
Přijde mi, že se zápletama může člověk laborovat, jak s celým zbytkem kola :)
Mám tam alexrims en 24…Věřím ze moznosti je spousta, ale jde o to abych nekoupil nějakou blbost co pak nepůjde smontovat, namontovat kotouče.....Musí byt výška ráfku stejná co mám teď, nebo mužů zaměnit. jak uchytím zpět kotoučovou brzdu, je asi víc způsobu. Co sem tak viděl někde se brzda chytá na náboji 6 otvory se závity, někde se zase nastrčí na náboj a utáhne prevlečnou matici.
pokud nechceš měnit i kotouče tak kup náboje které mají stejné uchycení buď 6 děr a nebo centrlock (to je ta převlečná středová matice) ale jinak ti neporadím, nejsem na to dost fundovaný :-) zkus oslovit Hnoje nebo Majkeeho pletou kola po sezoně by třeba mohli mít i čas pobavit se kolik do toho chceš vrazit a co od toho očekáváš a něco ti navrhnou. Potom se ještě musíš rozhodnout jestli chceš náboje na průmyslech a nebo konusy, oboje je funkční nedá se ani moc říct co je lepší, na průmyslech je to prakticky bezúdržbové (občas vyměnit ložiska když jezdíš v bordelu) Konusy se musí umět seřídit, ale zase už jsem slyšel že když se pořádně seřídí konusy tak mají menší valivý odpor než průmyslová ložiska (nemám ověřeno)
Náboje Shimano XT pravděpodobně tedy na centrlock jsou druhý nejvyšší model Shimana, takže jestli je tam nějaký problém zkus investovat do servisu a za ušetřené peníze si pořiď terénní gumy např. Maxxis Ardet Exo 26×2,25"
Alexy na XT nábách jsou vklidu kola. Raději bych to pořádně oservisoval. Až se Ti dotentujou konusy a nebudeš chtít měnit, tak bych pořídil něco na průmyslech. Do té doby to budou proinvestované peníze, za které moc rozdílu nepoznáš.
Dekuji všem za cenné rady