• naker21

    Ahoj,

    jelikož jsem začal jezdit do práce na kole, cca 45km/denně, zvažuji výměnu pláštů.

    Mám HT26, vpředu kenda newegal 2,2 a vzadu x-king2,2 , prostě horak do lesa.

    Bych potřeboval doporučit nějaké slicky cca1,7 (80% asfalt-20% pevná cyklostezka podél řeky), můžou být i dražší.

    Otázka na konec: má to smysl? pomůžu si? Díky za názory.

    0 0
    • Mr.Bajk  

      Ahoj, určitě si pomůžeš. Užší pláště s dezénem na cesty budou mít nižší hmotnost i valivý odpor, takže to půjde dost poznat. Mám zkušenosti že i 100g na plášti je celkem silně znát. Když se k tomu přidá i nižší valivý odpor, tak už je to rozdíl docela značný. Konkrétní pláště ti nedoporučím, protože takové nevozím a ani jsem takový úzký plášť nikdy nejezdil. Nechám to raději na těch co můžou doporučit ze zkušenosti.

      0 0
    • jonti  

      Ten Nevegal bych dal urcite pryc, X king se jeste da. Ja na takove jezdeni dojizdim castecne sjete plaste, nekupuju nove.

      Pomuzes si, ale nebude to zadny zazrak.

      0 0
      • Mr.Bajk  

        Na asfaltové cesty není ani jeden plášť dobrá volba. XKing se dá jezdit tak do 25Km/h v pohodě, ale od 30+Km/h už je jeho valivý odpor slušně poznat. V porovnání s nějakým pláštěm na cestu o šířce cca těch 1,7" to bude zásadní rozdíl.

        0 0
    • Roxteedy  

      Určitě si pomůžeš. Je to velkej rozdíl. Přijde Ti to, jak když odbrzdíš ručku :) Na druhou stranu, bude to víc drncat. 45km/den není tak málo. jestli jezdíš jako já, pokud to jen trošku počasí dovolí, tak se dostaneš k zajímavýmu ročnímu nájezdu. Takže Tě bude už i zajímat, co ten plášť vydrží.

      Já najedu cca 5k/rok, kámoš cca 8–10k/rok. Po cestě do práce se Ti moc nešikujou defekty. Takže postupně jsme zkušenostma došli k plášťům MITAS s technologiemi LongWay (směs pro brutální životnost) a STU (protikuch). Najedeš na nich 10tis km a neexistuje abys je píchnul. Ale co koukám, nedělaji se na 26"… Ono taky na tenhle styl ježdění je 29" lepčejší. Být Tebou, tak to zvážím.

      My s kámošem používáme toto

      https://www.mitasbiketyres.cz/…ic-lw-stu-rs

      Já zvažuju ještě desén FLASH, snad by utíkal ještě líp :)

      Na 26" můžeš mít toto:

      https://www.mitasbiketyres.cz/…ke-plaste-26

      0 0
      • MlokCZ  

        Jenže když se vezme plášť, který takhle dlouho vydrží + je ještě hodně odolný, tak to má jediný výsledek. Takový plášť vůbec nejede a ještě není pohodlný.

        0 0
        • Prazak0  

          Vůbec bych se nebál toho pláště Mitas, zvl. na dojíždění do práce. Horské kolo nebude nikdy tak rychlé jako silniční. Tenhle plášť je užší, dále jde nabušit na větší tlak, což znamená menší styčnou plochu pláště s vozovkou. Takže opět menší valivý odpor. Při jízdě stejně je rozhodující odpor vzduchu, valivý odpor pneu je až na druhém nebo dalším místě. Pokud někdo dojíždí do práce, tak cílem není časová úspora v řádu pár desítek sekund na jedné cestě (22,5km). Cíl je jednak se do práce dopravit, potom něco natrénovat, dále mít ten plášť odolný, protože při cestě do práce píchnutí vadí víc. Tady se přímo nabízí ten levnější plášť, který je o malinko těžší, nepatrně větší valivý odpor. Ale odolnější proti píchnutí i celkově trvanlivý. Na závod by jistě optimální nebyl, na cestu do práce je.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ten valivý odpor není o malinko větší ale o hodně (mizerná kostra pláště + mizerná směs, to je vždy konečná). S tím tlakem jak už reaguju níže to je jen další mítus a není to vůbec pravda.

            Opět musím vložit aspoň tenhle odkaz, kde jsou měření z reálu pro silničku. A jak i pro silničku vyplývá, že pro minimalizaci valivého odporu při kombinaci všech druhů asfaltu je potřeba foukat sakra málo. A to navýšení valivého odporu přefoukáním je dost velké.

            http://trstriathlon.com/…ua-poertner/

            Odolný plášť, tam souhlasím. Takových pár také existuje, které opravdu jedou, třeba ten níže zmiňovaný Allmotion.

            Ale samozřejmě ať si jezdí každý do práce na čem chce. Já bych na tom rozhodně jezdit nechtěl (a do práce na kole jezdím pořád), ale je to na každém co si pro sebe vybere.

            0 0
            • Prazak0  

              Tady se nabavíme o silničce, ale MTB, kde úzký plášť, tj. z odkazu znamená 40mm. U silničkách je možná bezvýznamné srovnávat 23 a 26 mm a tlaky 7 nebo 11 atm, ale tady se bavíme o pláštích, které se foukají na jiné tlaky a místo 40 mm tam může být 47 mm nebo i víc. Tlaky spíš 3atm, takže plocha, po které se jede je ještě širší, plášť je víc zmáčklý. Co je bezvýznamné u silniček tak zde bude dost jinak.

              Pokud bude mít o trošku větši valivý odpor, tak vzhledem k odporu vzduchu to není tak podstatné, ten totiž narůstá kvadraticky, valivý odpor lineárně. A větší valivý odpor jen znamená, že trošku víc potrénuje. Do práce zas tu rychlost tolik nehoní. Tyhle levné pláště jsou dělané že mají horší tkaninu (méně tpi), místo toho více gumy. Proti proražení odolnější, ale váhově horší.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ne, u biků to platí úplně stejně, od existence Wattmetrů a měření spousty uživatelů už se o tomhle nemá smysl dohadovat, je to prostě fakt. To co píšeš by byla debata o valivém odporu tak 5–10 let zpět, kdy nebyla k dispozici měření z reálu a nevědělo se, že je to úplně jinak.

                Debata může být pouze o tom, kde je ta hranice tlaku od které se to už výrazně zhoršuje.

                Odkaz na silniční jsem dával jen proto, že tam je to srovnané komplexněji a hlavně v kategorii, kde ten mýtus panoval nejdéle.

                Každý to bude mít jinak, ale já tedy občas do práce naopak rychlost honím hodně, protože občas jedu prostě časově na hraně (nepovede se vyjet dostatečně včas).

                A zvlášť když on to má ještě více kilometrů a bude chtít jezdit pravidelně, tak se to už pěkně nasčítá a více potrénovat pak často ve výsledku znamená, že to nebude dlouhodobě vůbec dávat.

                Ty levné pláště jsou dělané s málo tpi + více gumy, s tím souhlas. Odolnost tak bývá většinou lepší (pravidlo to ale není). Ale právě to v kombinaci mizerná směs dělá opravdu mizerný valivý odpor.

                Tady máš jedno měření turistického pláště už dost mizerným valivým odporem. A to nemá má i tpi pořád rozumné a není to takový extrém jako ten Mitas.

                http://www.bicyclerollingresistance.com/…contact-2015

                Jen pozor na to srovnání tlaků. U testů na bubnu funguje (narozdíl od reálu), že navyšování tlaku snižuje valivý odpor i až do maximálních tlaků. Tohle do reálu přenosné není.

                0 0
              • MlokCZ  

                A co se týká vlivu valivého odporu, tak to si každý může sám u sebe pořešit dle toho jak jezdí rychle. Pokud jezdí průměry typu 30km/h, tak je jasné, že prioritou bude zaměřit se na aerodynamiku.

                Čím jezdí pomaleji, tím je valivý odpor větší části celkového odporu a výběr pláště je o to důležitější.

                O hmotnosti to pak moc není. To jsem zrovna psal v jiném vláknu. Aby se vliv hmotnosti pláště přiblížil vlivu rozdílu valivého odporu plášťů, tak by se muselo řešit tak 2–3kg+ na pláštích navíc a ještě k tomu by to muselo být na extra kopcovité trase.

                Na valivém odporu mohou být rozdíly pro 25km/h na rovině klidně 15–20W (za oba dohromady) pro ty pláště s nizoučkým tpi + mizernou směsí vs ty nejrychlejší dostupné.

                Jestli to někomu přijde málo podstatné, tak ať si je klidně jezdí…

                0 0
                • Prazak0  

                  Myslím, že rychlost 25km/h na MTB bude nějakých 150–160W, takže ztráta 15W je cca 10% této hodnoty. Bylo by zajímavé se kouknout na bike calculator, jaký 10% nárůst wattů znamená zvýšení rychlosti. Tipuji, že půjde max o 2km/h, spíš méně. Odpor vzduchu je hlavní složka, ten roste kvadraticky. Já jsem to trošku sledoval, sice kolik mě zpomalí nábojové dynamo, když při zátěži si vezme 8W. Tam to vycházelo zpomalení o cca 0,3km/h. Ve skutečosti to nepozoruji. Když si to ho sundám, dám normální kolo, nepozoruji rozdíl. Naměřené hodnoty mi víc ovlivní každé malé fouknutí vánku. 15–20 W bude znát víc, ale výsledek nebude nijak dramatický. Já souhlasím, že u nějakého závodu pochopitelně co nejkvalitnější, nejlehčí pneumatiky. Do té práce bude stejně muset mít časovou rezervu. Nutné počítat s tím, že je vítr a vyjíždět s rezervou. Vítr udělá daleko víc než 20W.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Časová rezerva často není. Takže pak je to o tom, jestli to rovnou zabalíš nebo ne a jak moc velký problém je když přijdeš pozdě. Já třeba vodím před jízdou do práce na kole ještě dceru do školky, takže je to časově napjaté každou chvíli.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ty výkyvy dle podmínek tam jistě jsou a mohou být větší, to souhlas. Jenže časovou rezervu určuješ z běžného dlouhodobě dojížděcího času. Takže rezervu tam musíš počítat vždy tak jako tak, ale pokaždého od jiného základního času.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Já tam mám ale jeden další pro mě zásadní faktor. Když kolo pěkně jede, tak mi to daleko více baví.

                    0 0
                    • TeryPV  

                      tak tak :) Jen bych dodal, teda změřené to nemám, ale pocitově z odolných plášťů jsem měl nejlepší pocit ze Schwalbe Maraton Racer. Ty mi přišly v poměru odolnost/výdrž/rychlost asi nejlepší.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Současný Supreme je už rychlejší (ale ta předchozí verze pár let zpět nebyla).

                        0 0
        • Roxteedy  

          hele, docela jede. Musíš hodně foukat. S tím pohodlím souhlasím.

          0 0
          • MlokCZ  

            Hodně foukat vůbec nic nevyřeší. To je další mítus, že maximálně nabušený plášť jede nejlépe. Už se to tu řešilo vícekrát, dokonce i pro silniční pláště platí, že přílišné nafoukání valivý odpor navyšuje a to dokonce i na perfektním asfaltu (na horším je to navýšení už od dost nízkých tlaků).

            Maximálním nabušením se to naopak ještě zhorší.

            A to, že hodně jede, o tom mi opravdu nepřesvědčíš.

            0 0
      • Jakobo  

        Tak zrovna Rubena Hook byla tragedie, asi uplne nejhorsi plast, co jsem kdy na trekovem kole mel. Pred lety jsem koupil tusim verzi 622×38, vzorek byl sjety uz asi po 300 km na tezko, pak jsem jej jeste nejaky cas dojizdel a po 800 km uz jsem jezdil jen na nejake fialove gume, asi ta neprustrelna vrstva a plast letel. Je mozne, ze to byla nejaka spatna varka, plast jsem od te doby nekoupil, pac nemam prilezitost. Stejnak bych radeji vzal nejaky Marathon, sice jsou tezke jak prase, ale vydrzi. Na expedicnim kole je mam uz minimalne 6000 km a plaste furt jak nove.

        0 0
        •  

          Rubena Hook a Flash jsou podle mě snad nejhorší pláště co Rubena dělá, a jsou vhodné snad jen pro občasné ježdění, kdy kolo většinou stojí pozapomenuté někde v koutě.

          Ale nepřijde mi v pořádku srovnávat Hook s Maratonem a otázka podle mě je, kolik by jste na tom ujel pokud by jste to neměl naložené. 300 km je bezesporu… „hodně málo“, tím spíš na 622.

          Viděl jsem Hook na dětských 24" kolech, používaných pro sezóní víkendové vyjížďky, kdy bez problémů přežijí celou „životnost“ kola danou růstem jezdce. To je podle mě asi ideální určení Hook-u… pokud se nebavíme o tom, že člověk koupí levný Hook když náhle potřebuje a nic co zrovna mají v obchodě se mu nejlíbí, tak aby měl na čem jezdit než mu přes internet přijde něco pořádného.

          0 0
          • Jakobo  

            by jste – ses opravdu tak blbej nebo jen ignorant?

            0 0
            • Roxteedy  

              neslovíčkař… by jste X byste…

              vo co de…

              0 0
              • Chlebovnik  

                Slovíčkaření je překrucování významů slov. Tohle je gramatika.

                0 0
              • Jakobo  

                U jineho bych to prehlidl, ale u cislovky, ktera tady vede ucene diskuze o hovne a neni shopna pouzivat spravnou gramatiku me to sere. Opakuje to furt dokola. Bych, bysme, bychom, byste. Zadne by jsem, bych jsem, by jsme. Zavirat do koncentraku. Navic urcite tak blby neni, jen ze sebe dela saska. Na druhou stranu aspon zveda navstevnost upadajiciho BF, pac od te doby co odesla Zlatka a Pepa ze Saxu tu takovy osel uz dlouho nebyl a diskuze jsou cim dal tim vic korektni (nudne).

                0 0
                •  

                  Si tedy dejte pozor, aby jste se z toho tedy s odpuštěním nepo***.

                  0 0
    • gollum  

      Užší plášť neznamená automaticky nižší valivý odpor, užší plášť má výhodu v menším odporu vzduchu a nevýhodu v nižším pohodlí. Já mám na ježdění na horáku (HT 26) po silnici (+suchý lehčí terén) v oblibě 2" Schwalbe Kojak.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Kojak 2,0" je v suchém terénu dobrý, pokud člověk jede sám nebo se slabšími kusy a může na plášť brát ohled. Posledně jsem ale jel s grupou fullistů a v kamenitém sjezdu jsem ho z boku rozkrojil, bo si na něm nemůžu vybírat stopu, jen držet směr. Tak jsem právě včil nazul Marathon supreme 2,0". Má sice na sobě více matroše a proto je i těžší, ale na kamení na tom asi nebude o moc lépe. Kvůli kulatému profilu a absenci bočních špuntů, coby ochrany.

        0 0
    • laso  

      „má to smysl?“

      správná otázka. s vyšším valivým odporem musíš víc makat, takže se víc nabušíš. a peníze, ušetřený za nový pláště, můžeš investovat třeba do závaží na kotníky ;)

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud vezmeš plášť, který skutečně dobře jede (a vyhneš se plášťům typu co uvedl Roxteedy), tak rozdíl bude obrovský.

      Sice s takovým pláštěm najedeš o něco méně než 10tis. km, ale zase opravdu pojedou.

      A užší být také moc nemusí, tím jen získáš malinko lepší aerodynamiku, valivý odpor nižší nebude vůbec.

      A otázka je, jestli s tím občas budeš cesty z práce spestřovat trochu terénem nebo ne.

      Dle toho bych vzal Thunder Burt TLE (jako maximálně teréní plášť pro takové použití), který už jede opravdu výborně (a pojede o hodně lépe než zmíněný Mitas) a přitom ještě umožní občasné spestření terénem.

      Nebo něco ještě rychlejšího blíže ke slickům, ale tam je potřeba si pohlídat, aby to i reálně dobře jelo.

      Pokud chceš slick, který je současně hodně odolný, tak Marathon allmotion. To je nejrychlejší současný Marathon, který je ještě rychlejší než Thunder Burt a současně je hodně odolný. Díky tomu je zase těžší a nebude až tak pohodlný.

      A jediný druhý Marathon, který ještě bude o malý chlup rychlejší než Thunder Burt je nová současná verze Supreme (starší verze Supreme před přepracováním byla rozhodně pomalejší než Thunder Burt). Supreme bych vzal v nejširší dostupné variantě pro 26" a to 2".

      Já bych na uvedené volil Schwalbe G-one speed. To bude nejrychlejší možná varianta se zachováním pohodlí objemu. Problém je, že ten už bohužel ve 26" vůbec není.

      A pokud máš vhodné ráfky, tak bych určitě všechny ty tři varianty jezdil bez duší.

      A teď jak to píšu, tak jsem si ani neuvědomil, že Thuner Burt bohužel také padá, není ve 26" (teď jsem zkontroloval).

      Tak to bych zůstal asi u těžšího Allmotion. Do něj bude stačit dát málo tmelu při jeho odolnosti (a je TL easy, takže boky také nepotřebují více tmelu) a tím trochu snížíš hmotnost. A životnost bude také slušná.

      Již zmíněný Kojak by se také dal, i když bude o trochu pomalejší než Allmotion i než Supreme.

      0 0
      • Roxteedy  

        Hele a co bys doporučil mně? Jezdím cca jako naker21, tj. vedlejší silnice, max pěkná lesní cesta.

        Kola mám tyto http://www.remerx.cz/…isc-622-ba_2

        0 0
        • MlokCZ  

          Platí co jsem psal, jen v tomto případě můžeš vybírat ze všech těch variant. Tedy i G-one speed a Thunder Burt.

          Záleží jak moc ti záleží na nákladech na ty pláště. Zakladatel psal klidně dražší, takže ten to tolik řešit nebude. Při větším řešení nákladů bych škrtnul Thunder Burt (a ten stejně nejlépe pro variantu, kdy občas to terénem vezmeš, jinak ani ten vzorek Thuner Burtu netřeba a i když je rychlejší než levné slicky, tak ty další uvedené jsou ještě rychlejší).

          G-one speed bude nejrychlejší a i nejpohodlnější. Allmotion bude jen o malý chlup pomalejší, superodolný a určitě vydrží o dost déle než G-one speed. Supreme pak o malinko pomalejší než Allmotion, odolnost dobrá (ale o trochu menší než allmotion), trochu lehčí a životnost bude podobná jako Allmotion.

          Já bych sám volil G-one speed bez duší. Tady by to ale chtělo raději i širší ráfky (21mm+), jsou přeci jen hodně objemné. Při hezkém počasí jezdím po cestě z práce i terén, tak vozím Thunder Burty. Ale i tak jsem uvažoval, že bych na část roku dal G-one speed.

          0 0
          • MlokCZ  

            A co se týká odolnosti, tak při použití bezduší považuju G-one speed na dojíždění do práce za dostatečně odolné. Když se k tomu vozí ještě navíc i knoty s dobrým aplikátorem, kdyby náhodou byl větší defekt. Do práce také dost často spěchám a nemám rezervu na delší řešení defektu.

            Allmotion je pak úplná jistota. Tam když to bude ještě navíc bez duší, tak to snad ani zadefektit nepůjde.

            0 0
          • Roxteedy  

            Díky za zajímavý informace. Z toho, co píšeš, je pro mně asi nejzajímavější ten Almotion

            Ráfek mám tento http://www.remerx.cz/…a-nyt-/-32_2

            takže min 21mm splňuju.

            Doposud jsem jezdil 700×35C

            Mohu Tě poprosit o nějaký konkrétní model toho Almotion? Když to vygůglim, je tam miliarda druhů

            Z bezdušema zkušenost nemám. Bojim se toho, páč nevim co s tim :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Marathon almotion moc druhů nemá. Má pouze TL easy variantu, tzn. tu správou dobrou co opravdu jede, žádná ošizená varianta se nevyrábí.

              Vybírat tedy můžeš v tomhle rozměru pouze šířku a to 40, 50, 55mm.

              Rychlé budou všechny ty šířky ± stejně. Nejširší bude nejpohodlnější a současně nejtěžší. Jestli to máš na 29" bike, tak bych osobně vynechal tu nejužší a rozhodoval se dle svojich preferencí mezi 50 a 55mm. Sám bych vzal 55mm, ale někdo třeba raději trochu užší.

              Pokud máš průměry 25km/h+, tak můžeš trochu do úvahy už brát lepší aerodynamiku užšího. Pokud jsou průměry nižší, tak bych aerodynamiku pláště neřešil vůbec.

              O bezduších je toho tady v jiných vkláknech tuna. Všechny ty zmíněné Schwalbe jsou ve verzi TLE na bezduše velmi vhodné.

              Ten ráfek ale zrovna ideální vnitřní profil na bezduše nemá, i když to s ním nějak půjde.

              Pokud zůstaneš u duší, tak Allmotion bude ohledně odolnosti jednoznačně nejlepší. Vyhození duší ale udělá poměrně dost (lépe to pojede).

              0 0
              • Roxteedy  

                už jsem si vygůglil převody rozměrů. On to má každý jinak značený. Taky mně teda zaráží velký rozdíly v cenách u jednotlivých prodejců.

                Chápu tedy správně, že se u tohoto typu můžu rozhodnout, jestli tam duši dám nebo ne?

                Díky za rady. Při výměně je zkusím :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ano, je možné použít s duší i bez duše.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Cena by rozhodně měla být pod 1tis. Kč.

                  Třeba tady všechny šířky

                  https://www.bike24.com/1.php?…

                  za 33E, tzn. za 900Kč (když máš kartu s nákupem střed, což já třeba mám). A poštovné tam je také přijatelné (6E nebo zdarma pro objednávky nad 250E).

                  A to jsem nehledal nejlevnější obchod, jen kouknul na osvědčený zdroj, kde bývají některé Schwalbe za dobrou cenu.

                  0 0
                  • Roxteedy  

                    Raději se, prosím, ještě zeptám. Pač tenhle typ nemám vygómlej.

                    Máš na mysli toto?

                    http://www.teamsport.cz/…ion-28x1-50/

                    Cena je tady super a radši půjdu do 40mm. Teď jezdím 37mm tu Mitasku a vyhovuje mi to.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ten bych nebral. Vypadá sice na první pohled stejně, ale není. Tohle je nejspíš nějaký starý kus ze starších ročníků, nejspíš ještě 2015 model, který je zcela jiný (a byl pomalejší). Mají ale nedostatečný popisek, takže jen z toho LSkin odhaduju. LSkin je light skin bok a v téhle verzi už se nevyrábí a vyráběl jen dříve.

                      I když mimo terén boky tak náchylné na defekt nejsou, tak LSkin verzi bych nebral i jen kvůli těm papírovým bokům.

                      Proto je levnější.

                      Určitě bych šel do současné verze, tzn. musí být označená microskin TL easy.

                      0 0
              • Roxteedy  

                Odhadneš, jakej nájezd cca ty Almotion vydrží? Je mi jasný, že to je u každýho jinak. Ale mám strach, aby nebyly za 1000 km v řiti… Myslíš, že třeba 5000km je reálných?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Odhadnout můžu pro sebe, kolik bych na nich cca najel. Podobné Schwalbe jsem jezdil. Ale rozdíl v nájezdu různých jezdců je někdy obrovský.

                  Pro představu na Racing Ralphu dám na zadním 3–4tis. km a ještě ho měním včas (tzn. u bikových Schwalbe, když zmizí prohlubně ve figurách).

                  A jsou tací, co ho dokáži na zadním sjet pod 1tis. km.

                  Allmotion odhaduju pro sebe tak na 8–10tis. km (každý tenhle nájezd ale na nich nedá, jak píšu o těch rozdílech). U g-one speed bych odhadnul tak polovinu, tedy 4tis. km.

                  0 0
                  • Roxteedy  

                    perfektní! Díky moc za dobrý rady! :)

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Jen pozor na vysokou hmotnost Marathonů Almotion. Pohybuje se od 655 gr u nejužšího 40–622 až po 910 gr. verze 55–622. Takže roztočit to v kopci nebude zase taková legrace.

                      0 0
                      • Roxteedy  

                        to mně netrápí. Mám 140kg a současný gumy 37–622 mi váží 910g :)

                        Moje zadání je odolnost s dlouhej nájezd. Takže tam holt nákej matroš musí bejt. Fyziku nevojebeš…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak to spíš pouvažuj o širší verzi. Užší budeš muset při té hmotnosti foukat na hodně velké tlaky.

                          0 0
                          • Roxteedy  

                            Já vím. Ale ta 40ka je stejně už širší, než mám teď a mám strach, že širší plášť nebude tak dobře utíkat :) Současný foukám k horní doporučené hranici, tj cca 75PSI a pohoda…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To je zcela neopodstatněný strach. Širší může jet dokonce o chlup lépe. Širší má vždy menší valivý odpor na stejném tlaku, ale většinou v reálu vychází, že i na nižším tlaku (ten širší v reálu nikdy nebudeš jezdit na stejném tlaku, ale na nižším) má pořád o chlup menší valivý odpor nebo je to při nejmenším ± nastejno.

                              Tedy to jak to pojede vůbec neřeš, to bude ± stejné a horší to určitě nebude.

                              Pro ilustraci jak to vůbec není o užším plášti aby jel co nejlépe. Nejrychlejší objemné pláště (jako je G-one speed) mají nižší valivý odpor než 85% silničních plášťů. A jen pár nejrychlejších silničních je na tom o chlup lépe. Srovnání je při foukání rozumných tlaků pro daný plášť.

                              U silniček je to ale o tom, že ty rozdíly valivého odporu nejsou tak velké (mezi nejrychlejším objemným a silničními plášti) a při průměrech profíků 40km/h+ tu už velkou roli hraje aerodynamika pláště.

                              I tak i u silniček se postupně jezdí čím dál širší pláště (i v kombinaci valivý odpor + aerodynamika pro velké rychlosti typu 40km/h ty mírně širší silniční typu 28mm vychází lépe než dříve ježděné užovky typu 20mm).

                              0 0
                              • Roxteedy  

                                zajímavý. Noobře, zkusim ty 500mm a uvidim. Teď budu hodně makat, abych sjel ty moje dřevěný :) a zatim seženu tyhle.

                                díky moc za rady

                                0 0
                              • Roxteedy  

                                Tak blby :( nak mi to nepobere ram :(

                                Jako, nikde to nestrejcha… ale nelibi se mi to. Byl jsem to projet a kdyz jsem jel pres pisek, drelo se par zrnicek prez blatnik…

                                Co si o tom myslis? Ja bych sel radeji do 40–622

                                0 0
                              • Roxteedy  

                                Mloku, díky moc za radu. Už dva dny :) jezdím ty Almotion. Bohužel, širší než 40–622 jsem do rámu nedostal. Přesto si myslím (možný jen pocitově), že je to pro moje použití lepší volba, než ty 50–622

                                Ke zkušenostem – mám je s duší. Koupil jsem taky Schwalbe, ať je to tak, jak to k sobě patří. Nabouchal jsem je na 70 psů (10 pod max při cca 20st C) Už jak jsem se rozjel, jedou pláště znatelně hladčeji a klidněji, než předchozí MITASky. Nejvíc se to projevuje na horší cestě – přesně jak si říkal. Na fajném asfaltu je to lepší až stejný. Takže se skutečně nekonají mé obavy z většího odporu – naopak.

                                Celkově to hodnotím velmi pozitivně. Tý vysoký ceny nelituju. Uvidím, jak to bude s odolností proti defektu a životností.

                                Díky moc za radu. Čest Tvému výzkumu :)

                                0 0
    • Yann  

      Ja mam dobrou zkusenost s Schwalbe Marathon Supreme a Schwalbe Dureme.

      0 0
      • MlokCZ  

        Starší provedení Supreme bylo o hodně pomalejší (pomalejší než Thunder Burty) než současné, přepracovali na novou daleko rychlejší ochranu běhounu. Ty jsem jezdil dost dlouho a už bych se k nim určitě nevrátil. Jedině současnou verzi.

        A Dureme jsou pak ještě pomalejší, sice jsou hodně odolné, ale třeba proti současným almotion nemají žádný smysl.

        0 0
        • Rychlej turista  

          To asi bude ten starší Supreme, že jo? Podle těch maličkkých špuntů. Já je mám, jako na OT :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Ano, na fotce co dával Yann je starší verze Supreme.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Musím přiznat, že ty Supreme mě trošku zklamaly. Kojak valí, i když není nabušený. Takže se dá jet jeden tlak na asfaltu i v terénu. Jenomže v terénu na něj člověk musí brát ohled, aby ho nezničil. Supreme však na asfaltu jede jen nabušený. Takže pokud ho vyfouknu, je v terénu lepší, protože dovolí jet to, co zvládnu, ale na asfaltu je pak zdechlý.

              0 0
              • MlokCZ  

                Z dnešního pohledu a nabídky mi staré Supreme také vůbec moc dobré nepřijdou. U nich navíc byl ještě problém bez duší. Takže ve výsledku takový Thunder Burt bez duší je o dost rychlejší (ten a dalších více výborných dnešních plášťů tenkrát neexistoval když jsem kdysi Supreme chvíli jezdil).

                Současné provedení Supreme nejen, že je výrazně rychlejší, ale také je už v TL easy provedení, takže na bezduše super.

                0 0
    • naker21  

      Díky moc chlapi za zajímavou diskuzi, klidně pokračuje :-), ta 26tka vypadá už opravdu na vybehovy model na který za chvíli nic kvalitniho nesezenu…nicméně moje další investice bude nějaký zajímavý gravel, bohužel ale až se manželka vrátí z mateřské..:-)

      0 0
      • Prazak0  

        Ano, u změny typu kola bych čekal výrazný nárůst rychlosti. A asi i požitku z jízdy.

        0 0
    • Alojs01  

      Přesně na takovýhle ježdění do práce mám Schwalbe Big Apple 26×2.0 a nemůžu si ho vynachválit. Opravdu jak píšou, nemusí se tolik foukat, takže příjemně tlumí (mám pevnou vidli) a přesto slušně jede. Mám ho víc jak rok a zatím bez defektu při použití 50% cyklostezky a 50% lesní cesty.

      0 0
      • MlokCZ  

        Big Apple jsou taková pomalejší varianta Supreme.

        0 0
        • Alojs01  

          To je možný, nemám s nima zkušenost. Ale já tu rychlost zase tak neřeším…a navíc je Big Apple za pětinu ceny:-)

          Těžko na cvičišti, lehko na bojišti…:-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Levnější jsou, ale cca polovinu stojí, ne pětinu.

            0 0
            • Alojs01  

              Tak letmo jsem se koukal a cenovka se u nich pohybovala od 1200,– do 1500,– a já ty Apply kupoval okolo 300,–

              Teď koukám, že se ty ceny teď pohybují okolo 500,–, tak pětinu ne no… :-)

              0 0
    • naker21  

      A to jenom Schwalbe dělá špičkové pláště? Co ostatní prémiové značky?

      0 0
      • MlokCZ  

        Turistických plášť je na trhu mraky. Ale opravdu rychlých je naprosté minimum. I u Schwalbe je většina ostatních než zmíněných už pomalá.

        Tady máš přehled změřených

        http://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews

        Ještě by se dal Vittoria Voyager Hyper, ale tam není v nabídce žádná širší varianta a na 26" už vůbec neexistuje. A pak ještě Continental Sport Contact II, ten existuje i ve 26". Osobní zkušenosti s ani jedním nemám.

        U Schwalbe jsou navíc už všechny zmiňované dobře fungující bez duší, což je obrovská výhoda.

        0 0
      • MlokCZ  

        Ono ani Schwallbe se v kategorii extra odolných turistických plášťů roky nedařilo udělat opravdu rychlý. Almotion je první případ u kterého se jim to povedlo.

        0 0
    • naker21  

      Laka mě ten tunder burd 26×2,1 našel jsem ho i na 26, i když za dva kusy balík jako hovado, oproti tomu je ten mitas zadarmo..

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MlokCZ  

        On vlastně dříve ve 26" existoval, až pro 2017 se přestal ve 26" dělat. A tady k žádné změně nedošlo, takže ten prodávaný je ok.

        Thuner Burt je nejrychlejší bikový (tím myslím ještě aspoň s nějakým vzorkem) plášť na trhu. Odolnost v TL easy verzi ujde, ale není taková jako třeba Supreme nebo dokonce ten allmotion. A při použití duší už to žádný zázrak nebude, třeba na trny (bez duší je tohle pohoda).

        U Thuner Burtu je pak ještě jedna výhoda pro hodně asfaltu. Je to asi jediný bikový plášť na trhu, který ani náznakem nevibruje na pěkné asfaltu. O chlup větší vzorky jako Race king, Racing Ralph už trochu vibrují (RaR hlavně ve 29", kde má o 1mm větší mezeru mezi vzorkem než u 26"). Ale tady hodně záleží jak moc to komu vadí, někomu třeba vůbec. Já to moc rád nemám u plášťů na kterých jezdím i více asfaltu.

        A pak počítej s horší životnostní než Supreme nebo Almotion. Jak jsem psal u mě 3–4tis. km na zadním při včasné výměně (a to znamená, že někomu jinému může vydržet i méně). Včasná výměna je u Schwalbe dost brzo, už když se sjedou prohlubně na vzorku. Tím se ojede vrchní směs. Plášť sice lze jezdit dále a ztrací svoje vlastnosti (zhorší se grip a i jede pak hůře).

        A ohledně ceny. V podstatě všechny dobré pláště stojí okolo 1000Kč kus. Jezdit se dá i na levnějších, ale pak už budeš hledat těžko něco rychlejšího než X-king.

        Snad jen ten Kojak, ten ještě rychlejší než X-king snad ještě bude a je o trochu levnější. Ale už si nejsem jistý. Ke Kojaku není měření a Schwalbe ho označuje rychlostně jen jako Marathon Racer (a ten dle měření je na tom už skoro stejně jako X-king race sport, o zanedbatelný chlup rychlejší).

        0 0
    • naker21  

      Jo dobra diskuse, jsem spokojeny. Takže buď thunder burd, nebo kaufland :-) každopádně ráno moudřejší večera tak dobrou :-) PS: zítra zas!

      0 0
    • sparrow_cz  

      Schwalbe City Jet se dají na jednom českém eshopu koupit cca za 250kč/kus. Jezdím šířku 1,95 a jsem spokojen.

      0 0
      • MlokCZ  

        Typická levná mr.ka. Jezdit se na tom samozřejmě dá, ovšem ani to nesplní zadání. Tzn. bude to ještě o trochu pomalejší než ten X-king, takže si výměnou akorát ještě pohorší.

        0 0
    • MlokCZ  

      K těm levným turistickým hladkým plášťům. Hodně jezdců při srovnání s lepšími bikovými plášti zmate jak jsou tiché a nevibrují ty levné turistické hladké. A to často jezdce falešně přesvědčí, že jedou lépe než ten dobrý bikový. Ten sice hučí a trochu může vibrovat na pěkném asfaltu, ale může jet reálně i znatelně lépe.

      Třeba RaR bez duší jsem na dvou akcích (kde bylo 30+ lidí) srovnával s větším množstvím levných turistických a většina jela o dost hůře. A to v téhle debatě ani RaR nedoporučuju, ten je zbytečně teréní a všechny doporučené jsou ještě o dost rychlejší.

      0 0
      •  

        „Potíž“ je v tom, se na těch úžasných „bikových“ pláštích co dělají kravál jezdit prostě nechce. Pokud já jedu na silnici nebo polní cestě na jízdním kole, chci aby to bylo tiché. Hlučný plášť bych nechtěl, ať by dle Vás byl jakkoliv účinný.

        Dál píšete, že „většina jela o dost hůře“… takže podle mě jde o to vybrat tu „menšinu“, co jim jezdí dobře i na levné, a ty by bylo dobré také doporučit.

        0 0
        • MlokCZ  

          Potíš je v tom, že o tématu nevíš vůbec nic (téma jsou rychlejší pláště než X-king, které mohou být i dražší).

          Přitom já ve vláknu žádné pláště, které dělají kravál nedoporučoval a většina doporučených plášťů ani nebyla „bikových“ (a jediné „bikové“ z doporučení jsou Thunder Burty, které jsou hezky tiché). Kdybys to celé četl, tak doporučení konkrétních plášťů jsem dával hned na začátku

          http://www.bike-forum.cz/…ste-do-prace#…

          A to co doporučuju přesně splňuje požadavky tazatele, tedy je přesně k tématu vláknu.

          Žádné super levné pláště, které by aspoň splnili zadání (tedy jeli výrazně lépe než X-kingy) neexistují. To bys ale věděl, kdybys o tématu aspoň něco málo tušil.

          0 0
          •  

            No mě jde o to jednak, že jste o příspěvek výše zjevně tvrdil, že mnozí lidé jsou „zmatení“ tím, že plášť který dělá hluk a vibruje považují za plášt s horším odporem a on prý nemusí být. Já o tom, že by vibrace a hluk typicky nesouvisely s „účinností“ pochybuju, ale budiž, ikdyby tomu tak bylo, potvoru co dělá kravál a vibruje si na kolo do práce nikdy nedal ať by měla valivý odpor jakých chce… A myslím, že spousta lidí to vidí zcela stejně, takže bych se tím „zmatením“ co popisujete tolik nepodivoval… zvlášť pokud se autor vlákna ptá na slick, kde se myslím očekává trochu jiné chování pláště.

            A co se týče „super levných plášťů“, jde o to, že sice „nejsme tak bohatí aby jsme mohly kupovat levné věci“, ale typicky přeci jen bývají určité vyjímky z hlediska poměr cena/výkon, dané například zemí původu, obchodní politikou, nebo „hodnotou“ značky. A tohle mi přijde že Vy vůbec nikdy nezohledňujete, protože cílíte se mi zdá vždy „finančně vysoko“… což mi trochu smrdí, protože v „neviditelnou ruku trhu“ která za vysoké ceny nechá přežít jen adekvátně vysokou kvalitu už tedy dávno nevěřím.

            O tématu vím minimálně to, že plášťů např. za ~300,– Kč/Ks které jsou „dobré“ a pokud jde o ježdění do práce, mnoha lidem stačí k plné spokojenosti je celá kupa. Za autora tohoto vlákna mluvit nemůžu ani nehodlám, ale co čtu já, tak chce hrubý plášť vyměnit za slick, píše že ty pláště mohou být i dražší, ale hned se ptá jestli to má smysl. Takže se může nabízet i odpověď, že pokud nechce investovat víc než XY, nemá smysl investovat víc než YZ a koupit to a to. Radit lze oběma směry. Vy umíte se mi zdá jen „nahoru“ a to se mi jaksi nezdá, protože s tím mám špatné životní zkušenosti.

            Podle mě, pokud tam má hrubé pláště, nejezdí terén (píše asfalt a cyklostezka) a dá tam teď něco jako slick (na který se ptá), tak cokoliv bude teď tíšší s menším celkovým odporem a prostě lepší. Jiný typ pláště vhodnější do určitého konkrétního prostředí bude hrát větší roli, než nějaká ideální podoba/výroba/znač­ka/„kvalita“ toho pláště. Rozdíl asi jako mezi nejlepší motorkou na motokros a průměrným skůtrem na ježdění do práce, traktorem a osobákem…

            0 0
    • Růža17  

      Ahoj dojíždím do práce cca 8 měsícu v roce mam to od 35 do 44 za den v podstatě cyklostezka + skratky terenem. Jezdím na 26" kole a dojíždím pláště, které jsem měl na horáka. Většinou jsem dojižděl Raceking Protection. Ten je super protože neskutečně vydrží a dá se s ním v poho i do terénu. Na zadní kolo dkyž jsem neměl vhodný plášť na sjetí jsem občas jezdil např toto:

      https://www.kupkolo.cz/…-rock_z4830/

      nebo

      https://www.koloshop.cz/…st-drat.html

      Kupovat pláště za 1000 kč které vydrží na kole 1500 km je nesmysl na dojíždění do práce.

      0 0
      • Růža17  

        Ještě jedna věc, určitě bych nebral žádné šlupky aspoň ne na mé použití, protože parkrát jsem v zimě dešti nebo tmě řešil defekt a opravud to za to nestojí :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Úplné šlupky určitě ne, řešit ve tmě a mrazu defekt, když zrovna ještě daný den to nestíhám zrovna dobře je opravdu opruz.

          Stačí ale nevozit úplné šlupky a vozit to bez duší a pak nemusí být hned superodolný. Třeba ten zmíněný Race king protection je opravdu hodně odolný (z dané kategorie plášťů asi to nejodolnější na trhu), nicméně při ježdění s duší je i na něm občas nějaký defekt a to více než na o něco méně odlných Schwalbe TLE ježděných bez duší.

          Samozřejmě pak Race king bez duší je jistota, na tom jsem nedefektil ještě nikdy (když jsem je vozil a případně někdy vozit ještě zase budu, tak to bylo a bude vždy bez duší). V partě co vozí další Race kingy protection s duší, tak nedefektí moc, ale sem tam pořád ano (a tím nemyslím jen případ, kdy sem tam někdo procvakne duši, k tomu většinou při dojíždění do práce není příležitost, ale i sem tam nějaký trn se vyskytnul a který prošel i přes tu větší odolnost).

          0 0
      • MlokCZ  

        Kupovat pláště za 1000 kč které vydrží na kole 1500 km je nesmysl na dojíždění do práce.

        Jednak je to individuální co kdo preferuje. Někdo si rád užije i jízdy do práce na dobrém plášti. A pak u té výdrže je to hlavně individuální.

        Já třeba nesjel nikdy žádný plášť (beru teď jen zadní kolo, kde se sjíždí rychleji) za 1500km. Všechny lepší dražší pláště mi dají minimálně 3tis. km (a často spíš ke 4tis. km).

        A Race king protection zrovna nijak extra nevydrží, je to podobné jako ostatní lepší dražší pláště, třeba se Schwalbe TLE je to ± nastejno.

        Takže je přesně z té kategorie plášťů za 1000Kč, které vydrží 1500km. Tedy někomu vydrží ten Race king o dost déle (mě třeba ano, já na něm dám kolem 4tis. km). Ale to pak i ty všechny ostatní dražší lepší pláště taky.

        A pokud někomu ty jiné vydrží těch 1500km, tak sjedou i ten Race king protection.

        V partě jezdí Race king protection více lidí a někdo na něm dá třeba jen 2000km, tedy cca jen polovinu co já.

        Tím tedy nic proti použití Race kingu protection, ten bych klidně na dojíždění vzal. Jede výborně (jen o malý chlup hůře než Thunder Burt) a odolnost je vynikající (lepší než Thunder Burt). A většina levných turistických hladkých plášťů bude o dost pomalejších.

        Jen přesně patří do té kategorie o které prohlašuješ, že je to na dojíždění do práce nesmysl.

        0 0
        • Růža17  

          Je pravda že já taky nidky nesjel plášť za 1500 km, ale znám pár takových. Jinak To dělám tak že prostě když už se mi nezdá vzorek do terénu tak ho hodím na druhé kolo a dojedu. Proto vozím často právě ten RK ale kupovat ho nový na toto použití… to je opravdu na každém. Přeci jen je větší radost vyrazit do terénu a ne mít cíl právě v práci. Beru to i trochu z ekonomického hlediska, samozřejmě pokud si ho koupí nový chybu neudělá.

          0 0
          • MlokCZ  

            Je pravda, že u Contíků je výhoda v tom, že je lze více sjíždět než Schwalbe a tím trochu prodloužit výdrž. U Schwalbe po ojetí horní směsi jdou vlastnosti do háje (nejen grip, ale i jak to jede). U Contíků s ojetím se zhoršuje jen grip, jede to pořád podobně (hodně sjeté ale už dost defektí, i přes protection variantu, to už v partě také jeden zkoušel a jezdil je do mrtě, kdy já bych je už dávno vyhodil). Nicméně na druhou stranu mi black chili ubývá o chlup rychleji, tak v té srovnatelné výdrži, kterou mám pro oboje je to už trošku započteno (RK jsem vyhazoval o trošku více sjeté než Schwalbe).

            Ekonomické hledisko si každý musí ujasnit sám, co jsou jeho priority. Kdybych chtěl trochu šetřit, tak bych sáhnul po těch zmiňovaných Supreme nebo Almotion, ty jsou sice také drahé, ale výdrž bude o něco lepší než RK nebo TB.

            Já třeba jezdím do práce především proto, abych si jízdu užil a současně šetřil čas, který s dětmi není. A mimo období cca prosinec – únor (to jezdím taky a buď jen držím mírně delší hezčí pravidelnou trasu nebo sem tam dokonce i zkracuju nejraktší poloviční trasou, která už hezká není vůbec) to často z práce prodlužuju někdy i do lesa.

            Takže bych to na levných pláštích jezdit nechtěl, protože bych si to prostě tak neužil. Jezdit by na nich samozřejmě ale šlo také a zvlášť při mojí vzdálenosti by nebyl žádný zásadní problém, že jsou pomalejší.

            Ale mám tu pravidelnou trasu jen 10km, take tam je prostor častěji prodlužovat. Pokud to někdo má 20km+ a chce jezdit každý (nebo skoro každý den), tak tam už tak moc prostoru na prodlužování není.

            0 0
            • Růža17  

              Myslím, že ohledně plášťů a jejich vlastností máš v podstatě ve všem pravdu, vím že se tomu opravdu věnuješ. Já jsem chtěl poradit z pohledu člověka terý jezdí podobnou vzdálenost právě do práce a způsob jak to řeším :)

              0 0
              • scota  

                Co Mitas Scylla ten stojí vv nejlepší verzi cca 600 Kč?

                0 0
        •  

          No, každý jsme nějaký, ale mě pomalu přijde že Vy preferujete vždy nějakou volovinu za tisíce. Člověk se až ptá, proč se všechny ty ostatní pláště vyrábějí a proč na tom všichni ti lidé jezdí, když to je zjevně špatná volba. Pochybnuju, že by všichni byli hloupý a že by si nikdo z nich cestu do práce na levném plášti neužil…

          I velmi levné pláště jako Kenda Khan, nebo Schwalbe Road Cruiser jsou velmi dobré. Není to žádná extra třída, ale velmi slušné.

          0 0
          • MlokCZ  

            Založ si svoje vlákno levné pláště do 300Kč a tam si je pak probírej s někým koho to bude zajímat (jistě se někdo takový najde). Tam budeš aspoň něco tušit k tématu.

            Tady jsi ve vláknu, kde hledá pláště rychlejší než X-king 2,2 a které mohou být i dražší. A dále ve větvi, která začala Racekingem protection.

            Tedy pláště, které jedou ještě znatelně hůře než ty bikové, které chce tazatel nahradit tu opravdu nikoho nezajímají.

            0 0
            •  

              Jednak si nemyslím, že by jste měl nějkou „licenci“ obecně mluvil za všechny, co koho zajímá.

              A druhak vážně pochybuju, že levný plášť kolem 300 Kč jako například Schwalbe Road Cruiser bude jezdit po asfaltu a cyklostezce výrazně „hůře“ než – pro toto prostředí – zmíněné „hrubé“ pláště. To by asi museli ty „bikové“ pláště popírat zákony fyziky.

              0 0
              • zdenal8  

                Ono by to chtělo si ty x-kingy vyzkoušet jak to frčí. Ať víš o čem je řeč. Nj, jenže oni to asi nedělají ve 20 nebo dokonce 12".

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jako vždy píše o něčem, co ani neviděl. A zákony fyziky má asi taky nějaké svoje zvláštní.

                  Kdyby to ale třeba někoho zajímalo (a jistě se to tu i někdy řešilo), tak rychlost pláště ovlivňují 3 faktory:

                  • kostrukce kostry pláště: to je v praxi nejdůležidější faktor a dokáže udělat obrovské rozdíly
                  • použitá směs: ta udělá také hodně, ale už bych řekl mírně méně než kostrukce kostry
                  • a nakonec vzorek: ten pokud to je v nějaké sousední kategorii pláštů (typu slick vs rychlý XC vzorek), tak má vliv ze všeho nejmenší i když samozřejmě nelze říct zanedbatelný

                  Jinak ale není nic jednoduššího než si to hned konkrétně srovnat:

                  X-king

                  http://www.bicyclerollingresistance.com/…cesport-2015

                  Vittoria Randonneur – trochu horší turisticky slick, ale pořád se ani nevejde do těch 300Kč (ty bývají většinou ještě daleko horší)

                  http://www.bicyclerollingresistance.com/…donneur-2015

                  A X-king je rychlejší a to opravdu o hodně.

                  U těch nejlevnějších plášťů bývá naprosto tragická kostra pláště, k tomu se ještě u turistických slicků někdy přidá ochrana běhounu, která to ještě zhorší. A završí se to úplně mizernou směsí (která ani nejede, ani nedrží). To, že je to slick pak nezachrání už vůbec nic.

                  0 0
                  •  

                    Jsem tedy rád, že dokážete – byť po určitém „přinucení“ a s nutnými výhradami – doporučit i levnější plášť.

                    Vaši obecnou kritiku nejlevnějších plášťů nicméně neberu, protože prostě osobně můžu srovnat, že i plášť za 150 Kč může uhánět naprosto krásně. Ale netvrdím, že pak má současně i úžasnou ochranu proti defektu a že pak má současně i nějakou rekordní životnost – je to prostě nutně kompromis; ale obecně to strkat to levné jednoho pytle a automaticky používat slova jako „tragédie“ podle mě není objektivní.

                    Samozřejmě, nevidím důvod proč mermomocí škudlit každou stovku a brát to nejlevnější, pokud k tomu není jiný důvod, ale tvrdit, že si člověk dobře nezajezdí na levné plášti je podle mě… neobjektivní. Můžete kolem toho mít řečí kolik chcete, ale třeba dnes jsem také (zas) jel na levných pláštích a byl jsem zas velmi spokojen :).

                    …řeknu-li to, typicky se pak objeví cosi jako snaha hledat co je pak v mém případě „špatně“, což mi přijde dost účelové a obrácené na hlavu.

                    By mě moc zajímala přesnější definice vašeho termínu „rychlost pláště“. Ty „konstrukčně-technologické“ věci v případě pláště na silnici asi neovlivní nic moc víc než přilnavost a valivý odpor pláště, což jsou tedy určitě také hodně důležité parametry… jenže při typické rychlejší jízdě po slušném a nezašpiněném asfaltu jde o tu menší složku odporů a problémů. Takže osobně si myslím, že pokud se např. na starého horáka nebo trekové kolo místo klasického hrubého pláště dá slick, tento rozdíl vzorku na „kvalitu jízdy“ bude naopak to nejzásadnější – přecejen jde o to jak a čím se bude plášť „stýkat“ s vozovkou a nakolik bude jeho „vzorek“… ehm… „honit vzduch“.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      O doporučení nepíšu ani slovo. Přesně naopak, plášti typu Vittoria Randonneur bych se vyhnul co největším obloukem. To byla jen ukázka toho, jak jsou úplně na ho.no, když se nedokáží ani přiblížit valivým odporem ani X-kingu (který není žádný důvod vozit na hodně asfaltu, protože na to je zbytečně pomalý).

                      v případě pláště na silnici asi neovlivní nic moc víc než přilnavost a valivý odpor pláště

                      přecejen jde o to jak a čím se bude plášť „stýkat“ s vozovkou a nakolik bude jeho „vzorek“… ehm… „honit vzduch“.

                      Díky, ani jsem nemusel do sousedního vlákna, abych se na večer dobře pobavil. Ale mohl jsi to rovnou napsat tam

                      http://www.bike-forum.cz/forum/vtipy-33

                      0 0
                      •  

                        Rád se tedy nechám poučit jakým magickým efektem ty drahé pláště které tedy pro změnu doporučujete na jízdu působí.

                        0 0
                        • zdenal8  

                          Sou prostě lepší, lehčí, rychlejší. Co chceš víc. Navíc pokud si pamatuju, tak tazatel chtěl rychlé pláště klidně i dražší než x kingy. Tak proč doporučovat nějaký šlupky za 200.

                          Překvapivě i ty x kingy budou rychlejší než kde jaký levný slicky. Protože to je prostě plášť, kde se něco málo investovalo do vývoje. Ne slicky za 200. To se prostě naleje guma do formy, k tomu nějaký vzorek aby to vypadalo a je plášť za 200. Jenom že je to slick, tak to působí jako placebo efekt, že je to rychlejší než „drapák“. Což třeba ty x kingy nějakej brutální drapák nejsou. Při správnym tlaku frčí celkem dobře i na asfaltu. Zase do nějakýho bahna nejsou ideální. Používám je zrovna pro ten účel, co chce tazatel. Rychlé pláště na dojíždění do práce (což je u mě cca 80% využití kola). Asfalt, šotolina.

                          Jenom prostě smůla, že je nedělají ve 20", aby sis je mohl taky vyzkoušet no.

                          0 0
                          •  

                            Pokud jde o tu cenu, tak prostě polemizuju s tvrzením, dle kterého se vpodstatě nic levného a dobrého na asfalt nenajde. Pokud chce kdokoliv investovat do něčeho dražšího o čemž je přesvědčen, že je lepší, proč ne. Určitě by neměl být problém při 3–10-ti násobné ceně najít něco lepšího. Ale tvrdit, že cokoliv levnějšího je „tragedie“ mi přijde spíš jako komický nedostatek něčí sebereflexe…

                            Řečičky že se „tam něco investovalo do vývoje“ si nechte od cesty. Víte prd o tom kolik kdo investoval do vývoje. Zase: co je to u Vás „rychlejší“? Ať tam máte technologii jakou chcete, ovlivníte jí jen valivý odpor, přilnavost a hmotnost (a životnost, ano). Pokud to rozjedete, tak hmotnost nehraje roli a rozdíly ve valivém odporu a přilnavosti jsou na asfaltu, v určitých rychlostech, z hlediska celkového významu na ostatní ztráty skoro zanedbatelné… mluvíte o rychlosti, ale někde od 30 km/h a výš je podle mě a mých zkušeností podstatnější ten vzorek, který prostě u toho hrubého pláště tou zázračnou technologií nepředěláte – ať je to hogo-fogo jak chce, pořád to bude mít tvar jaký tomu někdo dá a pokud je to hrubé, bude to nejspíš ve vzduchu fungovat jako pila a na tvrdém a pevném jako ozubené kolo… pokud to tedy nepodhustíte, kde by jste zase ztratil na tom valivém odporu…

                            S tou výrobou si to myslím zase představujete jako hurvínek válku a prezentujete to tak, jako by vyšší cena vždy souvisela s lepší výrobou. V dnešní době, pokud nějaký plášť vyrábí např. v Německu a nějaký na Srí lance, tak ten ze Srí lanky dost pravděpodobně nebude předražený německými náklady na pracovní sílu, a technologie a vše ostatní tam mohou mít skoro to samé. Přidejte si k tomu to, že u té firmy ze Srí lanky nejspíš nebudete platit za známou a vyhlášenou značku (vyhoněnou do výšin často spíš reklamou) a cena je ještě někde jinde. Přepravní náklady obchodníka jsou proti tomu za hubičku. Takže technologicky stejně náročný plášť může lehce „výrobně“ stát 5× tolik. Ne že bych tolik toužil víceméně posílat peníze dělníkům někde např. v Asii místo těch našich v Čechách, ale zase mi nepřijde rozumné abychom s českými platy mermomocí „dotovaly“ západní mzdy a ještě se u toho povinně tvářily jak to musí být úžasné, jen proto že je to dražší.

                            Beru, že např. Rubeny Wallrus nebo Hook nikoho neoslní (jenže jezdit se na nich bezesporu dá), a že ty Kendy Khan nejsou nějak „vyhlášené“; ale třeba Schwalbe Road Cruisery, Schwalbe Big Apple a ostatně i ty Vittoria Randonneur mají leckde slušnou reputaci, takže je podobným způsobem zatracovat mi přijde minimálně velmi „odvážné“. A pokud jde o tu osobní zkušenost, možná spíš smůla, že Vy nejezdíte na těch levných pláštích jako já. Třeba s těmi Road Cruisery je zkušeností dost… A není to sice tématem, ale podle mě největším problémem dnešních MTB v běžném provozu je právě použití hrubých plášťů když z 95% jejich uživatelé jezdí asfalt jako kdokoliv jiný (beru že tahle procenta na BF asi neplatí) – myslím, že proto to dělá kravál a mj. proto to po rovince nad 30 moc rozjet nejde.

                            Ale celkově je to vždy samozřejmě na osobní volbě a názoru jednotlivého člověka.

                            0 0
                            • zdenal8  

                              Zase spousta teorie a domněnek. Tady rozepisuješ teorie o něčem, na co se ten, kdo sháněl plášť vůbec neptal.

                              A že to s tím drapákem nad 30 po rovině moc rozjet nejde, to si zase úplně mimo mísu.

                              A na co bych si dával na MTB nějaký road cruisery. Si prostě vezmu druhý kolo. Silniční. Tam mám určitě na silnici vhodnější pláště než ty tvoje road cruisery. Ale ty mi určitě zase vysvětlíš, že to není možné.

                              0 0
                              •  

                                Ale kdepak, to není teorie.

                                Rozjet to nad 30 jde se vším, ale ne vždy je to prostě „ono“.

                                A Vaše argumentace že nač si dávat na MTB Road Cruisery, je absurdní. Když se odvoláváte na co se autor vlákna psal, tak mu tímto v zásadě odpovídáte, že široké slicky nemají smysl a že si má vzít silniční kolo. To, že Road Cruisery nebo třeba Big Apple spousta lidí používá a má v oblibě tedy zjevně znamená, že nedosáhly hloubky vaší moudrosti… škoda, že jim to všem nemůžete „vysvětlit“.

                                0 0
                                • zdenal8  

                                  Tak nejdřív to po rovince nad 30 rozjet nejde, teď už to zase jde. Nevím co si o tom mám myslet.

                                  Navíc při správném tlaku tvrdím, že takový x kingy nebo race kingy pofrčí i o asfaltu líp než ty tvoje „MTB“ slicky.

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Jsa teorií nedotčen, bedlivým pozorováním jsem zjistil, že z širokých plášťů jedou zejména pláště, které při jízdě drží prakticky jen vzduch v nich uložený. RK Supersonic 2,0 handmade in Germany má pouhých 400 g, boky hebké a na objem pláště vysoké a proto plášť zbytečně nežere energii při deformaci. Podobně FF 2,0", který váží ještě o sto gramů méně. Řekl bych, že v tom je ukryta záhada jejich rychlosti. Tuhé pláště sežerou spoustu energie zejména při ohýbání boků a proto můžou jakž takž jet pouze řádně nabušené. Proto taky jsem zjistil tak obrovský rozdíl mezi Kojakem a Marathonem Supreme, kdy Kojak jede i s nízkým tlakem.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Neplatí to úplně vždy. Je na trhu pár vyjímek plášťů s extra tuhou kostrou, které i přesto jedou výborně. A na druhou stranu podajný plášť není zárukou, že pojede.

                                      A konkrétně zrovna RK. Ten jede výborně i v protection verzi, která má právě tu extra tuhou kostru. Rozdíl jak jedou různé verze RK nějaký je (a supersonic jede nejlépe, racesport něco mezi a protection nejhůře), ale jsou tak malé, že ani nejdou v reálu poznat (rozdíl z měření je pouze 1W a v reálu to mám také ověřené, že opravdu protection jede).

                                      U jiných plášťů, co mívají verze s ochranou je to většinou v té veriantě s ochranou a tuhou kostrou zabité a nejedou vůbec.

                                      Nicméně ta extra tuhá kostra pořád má svoje negativa, která platí vždy. A tím je o hodně horší pohodlí a i o něco horší grip v terénu.

                                      Ochrana protection u Contíků je ale jedna z mála vyjímek, skoro vždy to platí jak píšeš.

                                      Postupně asi těkových plášťů bude více. Zatím vím z dalších pouze o Marathon Almotion. Ten se jim z hlediska valivého odporu opravdu povedl parádně. Je to první Schwalbe s extra tlustým a méně podajným běhounem (který má velkou odolnost a je tedy samozřejmě i výrazně těžší), který má opravdu hodně malý valivý odpor.

                                      Méně tuhá kostra u podobně povedených kousků je na tom ještě o něco lépe, jako třeba G-one speed.

                                      Ale už se to konečně dostalo do stavu, že to nejsou mizerně jedoucí kousky, které jsou pomalejší i než lepší bikové pláště se vzorkem.

                                      U Supreme se Schwalbe podařil také velký pokrok. Ten starý model nejel dobře, nový už je o mnoho lepší (už konečně je ten nový minimálně srovnatelný s RK supersonic, možná o malý chlup lepší, ale v řádu tak malého rozdílu, že v praxi nebude poznat).

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        U toho extra tuhého RK protection doplním, že jede dobře i na nižším tlaku. Jen se tam projeví zase jiný problém té extra tuhé kostry. Při stejném tlaku (rozumně nízkém) jako jiné ne tak tuhé pláště sice pořád jede dobře, ale díky té extra tuhé kostře se chová podobně jako ty méně tuhé pláště na o dost větším tlaku.

                                        A srovnatelného chování (aby byl srovnatelně pohodlný a držel jako ty méně tuhé) dosáhnout nejde vůbec, ani o něco nižší tlak to nezachrání (a pro nějaké velké snižování tlaku už tam není prostor, to už se nakonec zhroutí i ta tuhá kostra).

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        A ještě doplním, že u Schwalbe už konečně i u plášťů jako Supreme, Allmotion, G-one speed jsou TLE verze, takže jsou vhodné bez duší. To byl další problém téhle kategorie plášťů, že nebyly dříve vhodné bez duší a tím o to více ztrácely na ty bikové (které se dělají TLE/TLR už hodně let).

                                        0 0
                                    •  

                                      To že „tlustý“, méně ohebný plášť sežere víc energie na valivém odporu překonáváním té deformace je pravda. Ale teď je otázka „co za to“.

                                      Obecně, člověk může koupit levnou „šlupku“ která bude mít malý odpor, ale omezenou životnost a omezenou odolnost vůči defektům. Nebo může koupit levnou „hroší kůži“ která hodně vydrží a daleko hůř ji píchnete, ale víc té energie sežere. Nebo může koupit „za peníze v Praze dům“ a u špičkového pláště díky lepší technologii a materiálům za daleko větší peníze dosáhnout lepšího poměru mezi těmihle dvěma zcela protichůdnými požadavky.

                                      Pokud ale budu jezdit řekněme 10–15 km do práce, nemusím podle mě mít zrovna odolný expediční plášť… a nepotřebuju ani plášť „závodní“.

                                      Osobně od dojížděcího kola požaduju to, abych si s ním mohl vyřídit „pochůzky“ po městě, tzn. nemusel se ho bát někde postavit zamčené. Proto považuju za kontraproduktivní mít na něm cokoliv drahého, co by mohlo jakkoliv přitahovat „nežádoucí pozornost“.

                                      0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Přitahování pozornosti je hlavně o vzhledu. Takže ošklivá raketa přitáhne méně pozornosti, než hezká plečka. Alespoň na první pohled, ten však může rozhodnout o bytí či nebytí :-)

                                        0 0
                                        •  

                                          Proto píšu „nežádoucí pozornost“ s uvozovkami. V určitých ohledech být „středem pozornosti“ podle mě, pokud jde o užitkové ježdění na kole vůbec není špatné – pokud okolí na kolo nevěřícně zírá ve smyslu „co to sakra je“, řidiči přibrzdí aby se na „to“ podívaly a jsou neúmyslně ohleduplnější. U zaparkovaného kola pak případný chmaták znejistí – pokud netuší zda to je vůbec prodejné a pojízdné asi to krást nebude, nehledě na to, že není zrovna optimální krást kolo které přitahuje pozornost a je „unikátní“ a snadno identifikovatelné jednoduchým popisem.

                                          Na druhou stranu pokud něco vypadá „draze“, nebo až moc pěkně, v perfektním stavu a prodejně, pak je to podle mě magnet na vyloženě něžádoucí pozornost – takové kolo říká unkradni mě, nebo může být předmětem závisti. Což z praktického hlediska nic, moc.

                                          0 0
                                      • zdenal8  

                                        Nj. Jenže každej požaduje od dojížděcího kola něco jinýho. Někdo s ním jezdí treba jenom po Praze, někdo dojíždí z jednoho města do jiného. A v obou cílech cesty má třeba kolo pohodlně pod zámkem. A úřady a nákupy si pak doma pěšky, protože to má kousek.

                                        0 0
                                        •  

                                          Souhlasím. Je to jen můj specifický postoj.

                                          Taky si uvědomuju, že někdo by mohl chtít mít i dojížděcí kolo „reprezentativní“. A pokud by jezdil např. ponejvíce jen z bezpečí domova do bezpečí v práci kde je možno kolo uzamnknout např. pod dohledem kamery, pak by řešení kradnutelnosti bylo spíš otázkou paranoie.

                                          0 0
                                  •  

                                    Takže jsme opět u toho, že aby se vyvrátilo co říkám, je nejprve třeba to náležitě zdeformovat v něco co jsem neřekl? Rozjet na 30 zvládnete snad každé kolo. Otázka je, jak velký „problém“ bude ho v té 30-tce, nebo vyšších rychlostech udržet. Z toho co já vidím všude kolem sebe, tak u 29" MTB s hrubšími plášti se to na asfaltu moc lidem zrovna nedaří.

                                    Vy tvrdíte, že „to vaše“ hrubé pojede líp než hladké. No, jen si tvrďte. Ale je to tvrzení proti tvrzení :).

                                    Tak si představme, že jeden výstupek na x-king má výšku 5mm a šířku 5mm (např. – já nevím, ale myslím, že může být). A teď si vezměte, kolik jich máte v horní čtvrtině výseče pláště (kde se pohybují proti proudění vzduchu za jízdy)… Když teď koukám na foto, tak podle mě takových 60 (cca. 20 řad po 3?). Takže to je 60 x ploška 5×5mm. 2× pokud to máte na obou kolech, takže to je celkem 120× ploška 5×5mm, která dělá odpor proti rychlosti jízdy. No a teď podle vás, to zda těchto 120 plošek na gumě mít budete nebo ne, žádný rozdíl neudělá… no jak chcete, já si o tom myslím svoje.

                                    0 0
                                    • zdenal8  

                                      Si mysli a teoretizuj co chceš. Já na tom jezdím každej den do práce a z práce, takže moc dobře vím jak to jede a jakej to má nebo nemá odpor.

                                      A ty plošky jak počítáš, to je taky pěkná blbost.

                                      0 0
                                      •  

                                        To jak to počítám je ilustrativní. Přesné to nebude, ale nějaký hrubý obrázek to dává. Klidně to spočítejte líp.

                                        Jestli chcete tvrdit, že hladký plášť nemá oproti hrubému na asfaltu výhodu, tak jste asi nikdy změnu nevyzkoušel. Já ano. Na hrubém už od té doby nejezdím. Jestli to ze mě u Vás dělá teoretika, tak takovýmto typem „teoretika“ budu rád.

                                        0 0
                                        • zdenal8  

                                          Nic počítat nebudu, je hezky, dám si pozdní oběd a jdu ven.

                                          Jinak ano. Tvrdím, že lehkej rychlej drapák bude na asfaltu ve výhodě oproti težkýmu „hladkýmu“ plášti. Bavíme se samozřejmě o variantě, kdy to bude obutý na stejnym stroji. Samozřejmě proti silničnímu plášti za 300 na silničnim kole to žádnej drapák asi nedá.

                                          0 0
                                          •  

                                            To je ovšem právě zas o tom, že srovnáváme nesrovnatelné, nebo se přinejlepším hledají úplné extrémy. Nevím proč by hladký plášť musel být těžký, nebo chcete-li výrazně těžší než „drapák“.

                                            Pokud člověk bude kupovat plášť za např. 300, musí vybírat a z něčeho pravděpodobně i slevit. Pokud bude vybírat plášť za např. 1200, taky musí vybírat, ale může (a měl by) být dost náročnější. Ale osobně bych – pro jízdu na asfaltu a zpevněné cyklostezce – jak za 300, tak za 1200 šel do hladkého pláště, respektive do něčeho co má velmi jemný vzorek, něco jako mají např. typické streetové pláště pro BMX (taková ta nízká hustá „mřížka“, nebo nízké „kostičky“ vzniklé „rýhováním“), nebo ideálně – u trochu širších plášťů – zcela hladký střed a jemný vzorek na bocích.

                                            Třeba už i vzorek Schwalbe Road Cruiser mi přijde až moc hrubý… pokud stranou nechám to, že je to celkem „tvrdý a těžký“ plášť – to s sebou prostě nese ta ochrana proti průrazu.

                                            0 0
                                    • scota  

                                      5 mm nemaji max.4 mm a X-king jede velmi dobře

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Stredovy vzorek ma jen 2,5mm. 4mm bocni.

                                        0 0
                                        •  

                                          Tohle by se Vám mohlo líbit:

                                          http://www.bicyclerollingresistance.com/…cesport-2015

                                          Oba ty pláště mají stejnou směs, jsou od stejného výrobce, stejný rok, zhruba stejná cena. Ten hladší je lehčí a má nížší valivý odpor.

                                          …a podle mě je bez diskuse, že má i nižší aerodynamické ztráty, na silnici menší hlučnost a chová se klidněji – zkušenost konkrétně s nimi nemám, ale nenapadá mě jediný důvod proč by tomu tak nemělo být – jak podle základů fyziky tak podle zkušeností s jinými plášti.

                                          Neříkám, že hrubší pláště nemají význam. Ale vpodstatě jen pokud se jede „po sypkém“. Takže pokud na tom asfaltu nebo zpevněné cyklostezce nebude sníh nebo nasypaný písek apod., bude to jen horší. Pokud je silnice jen mokrá ale není na ní např. listí, hladší plášť u jízdního kola také „drží“ lépe. Lehčí terén a běžný bordel se s ním přitom také projede a navíc se v tom pak špína tolik nezachytává. Takže bych jako obvykle necpal to co snad skvěle funguje někde v terénu, do města…

                                          0 0
                    • Roxteedy  

                      Tady si vsicky tykame, tak nedelej zagorku :)

                      0 0
          • Roxteedy  

            Kenda Khan jsem jezdil. Jedou celkem pekne. Obyc maji mizernou odolnost proti defektu. Protikuchy jedou trochu hur a hlavne mi vzdycky popraskaly boky driv, nez jsem je stacil dojet na vzorku…

            Ted jezdim na doporuceni Mloka Sch Marathon Almotion a jsou uzasny. Frci jak strely, jsou komfortni. Ceny 1100/ks nelituju. Cas ukaze odolnost proti defektu (zatim 100%) a zivotnost. Jsou trochu nejisty v terenu. Ale to neberu jako vadu

            Je to dany mym zadanim pouziti a vzorkem. U mne teren dela mozna mene nez 1% jizdy. Takze je mi to fuk. Ja jen abych uplne jenom nechvalil :)

            Takze Mloku, diky moc za radu :)

            0 0
            •  

              No, zmíněný Kenda Khan podle mě upřímně není nic moc extra, ale za cenu i 200,– Kč/Ks to podle mě není vůbec špatné a znám hned několik lidí (3?), kteří na tom jezdí denně do práce léta a prostě neřeší, že by měly potřebu něčeho lepšího – prostě jim vyhovují, spokojenost a neměnily by. Často se taky tento typ osazuje na různá kola v půjčovnách a bikesharing-u, což myslím také o něčem svědčí (asi nebudou osazovat mizerný plášť, který nevydrží a snadno píchne). Mě osobně se na Kenda Khan-u nelíbí ten vzorek na bocích, prostě jen osobní názor, pro který bych si ho pro sebe nekoupil.

              0 0
    •  

      Já bych šel do tohoto https://plaste.heureka.cz/…ane-26x2_00/ sice je nemám osobně vyzkoušené, ale směs dobrá, vzorek rychlej a lehce do terénu s tím jde. Pokud si člověk vezme levnou Mitas Rubenu za 150– až 200,– zjistí jak já, že směs se sjíždí velmi rychle a vlastnosti nic moc(hrůza).

      0 0
      •  

        Podle mě se kvalita u levných Mitas/Rubena (Wallrus, Hook apod.) nejspíš dost liší kus od kusu. U pár lidí jsem narazil na názor, že jsou za ty peníze perfektní – spolehlivé a drží… u pár lidí zase že tedy rozhodně nic moc. Většinou to lidé dojezdí a koupí lepší… což nevím jestli je u takového pláště zrovna španá vizitka. Jsou to asi přiměřené pláště pro kola kde se neočekává velký nájezd a bůh ví co.

        Osobně jsem koupil Rubenu Wallrus na staré 20" kolo, jen proto, že jsem tehdy potřeboval okamžitou náhradu za proseklý plášť, byla hned k vyzvednutí, levná a vzorek se mi zdál vhodný. Mj. jsem měl taky obavu, že mi nějaký vtipálek v prostředí kde parkuju prořeže gumy, tzn. i proto jsem nechtěl nic dražšího. Vzhled nového pláště mě tedy dost nepříjemně překvapil a z hlediska valivého odporu to není zrovna žádná výhra. Ale při jízdě se to chová klidně, slušně fungovala v různém terénu po celý rok, jezdit se na tom dá a mám s tím míň defektů než na tenčích pláštích s nízkým valivým odporem které jinak preferuju. Po cca. 1.000 km na asfaltu se podle mě ještě moc neojela, řekl bych že minimálně další tisíc ještě dá. Za tuším 140 Kč/Ks bych to nenazval hrůzou, ale vyjma „služebního otloukánka“ bych pro skutečný požitek z jízdy chtěl něco jiného. Ve stejné cenové relaci mám co se „kvality jízdy“ týče lepší zkušenosti s plášti Ralson nebo DSI.

        0 0
    • kandik psi zub  

      maxxis wormdrive kevlar 26×1,9

      0 0
    • ScottAspect  

      Dobrý den,

      přiživím se tady na starém vláknu s rychlým dotazem. Jde mi o nasazení pláště Kenda k-831 https://im9.cz/…63f0d34c.jpg

      Na boku není uvedený směr otáčení. Vycházím tedy z toho, že je to jedno, ale jak byste tenhle plášť nasadili? V zásadě se liší jen ten středový vzorek.

      Díky

      0 0
      • plzakj  

        Tak jak je na fotce, tak bych chtel mit na zadnim kole kazetu vlevo. Aby ty “sipky” smerovaly ve smeru otaceni.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.