zdravim
asi pul roku je co sem zacal jezdit koupil sem si lepsi HK ale jezdim prevazne asfalt a chtel bych nejak zrychlit kolo…
myslite ze staci koupit lepsi prevody nebo uvazovat nad koupou silnice ? diki
zdravim
asi pul roku je co sem zacal jezdit koupil sem si lepsi HK ale jezdim prevazne asfalt a chtel bych nejak zrychlit kolo…
myslite ze staci koupit lepsi prevody nebo uvazovat nad koupou silnice ? diki
Lepší houskový knedlík nebo hradec králové?
kopit si lepsi hradec kralove? :D
No právě, to se mi nezdá :D Ale zkratka HK, to jsem tady snad ještě neviděl pro označení bajka :)
Horské kolo? ;)
jj horske kolo :) kazdy tu hore dole piše skratky tak sem chtel byt in :D
zajimaji mne hlavne ty prevody protoze tek nejak stejne nemam tolik penez na silnici a chtel bych nejak zrychlit svoje časy na asfalte…premyslel sem pro to nad lepsimi prevody…(lepši nohy momentalne nekoupim :D )
myslite že ty prevody mužou hodit na rychlosti nejake zlepseni?
co si predstavujes pod pojmem prevody ? ;-)
Moc ne, zpocitej si 42/11 – klasicky prevod na biku, a 50/12 – kompakty na silnici.
Kup si tohle a budeš mít převody jako na silnici. Ultegra ti bude stačit, dura by byla sice lepší, ale zase by si jezdil už moc rychle. :D
Převody neřeš, musel bys jezdit průměry k 35 km/h, aby to mělo smysl a takové průměry po půl roce ježdění nebudeš jezdit ani na silničce.
Pořeš aerodynamiku, pláště a pružení.
kolik ti udela v prumeru odpruzena vs pevna vidla kdyz nedupes ze sedla…? 0,0nic?
Jezdí na silnici, tak nevidím důvod vozit pružení. Mít odpruženou vidli jen proto, abych se musel omezovat a stresoval mě jakýkoliv pohyb při pohledu na ni, mi moc smyslu nedává.
kolik ti udela v prumeru odpruzena vs pevna vidla kdyz nedupes ze sedla…? 0,0nic?
v prumeru ti udela tak 0.75–1kg na hmotnosti dolu. a pritom to je jedno, jestli sedis nebo stojis. ;-)
treba reba ma cca 1500g a pellska long v karbonu nejakych 900g…
a kolik ti udela ten rozdil dejme tomu 500–800g v prumeru? 0,0nic?
500–800g je v prumeru 650g.
mas bod ;-)
:)
jeste ze jsi to stihl editovat :D
Jak si konkrétně představuješ, že by Ti jiné „převody“ měly pomoct? Potřebuješ snad nějaké, které na kole zatím nemáš? Tedy potřebuješ těžší převod než svůj současný nejtěžší?
odpovim ti otazkou. ;-) devitistupnova mtb kazeta je 11–32, silnicni devitistupnova kazeta je 12–25. jaky myslis, ze bude mit silnicni kazeta prinos? ;-)
ze pojede na rovine pomalu a pritom do kopce nevyjede ? ;-)
zas on chce jezdit po asfaltu a ne hustoprisnejpicoteren, kde se prichazi o nervy a zkracuje pater. tobe by nikdo silnicni kazetu neradil. ;-)
Fákt? Nekecej! :)
U silnice te zrychli predevsim posed a z toho vyplyvajici lepsi aerodynamika, prevody nic neresi, i na biku jsou dostacujici.
Nesúhlasím s tým posedom . Fitness biky nemajú aerodynamický posed a predsa sa rýchlosťou jazdy takmer vyrovnajú cesťákom.
Takže ak na MTB urobím športový posed a otočím predstavec do negatívu + vyhodím všetky podložky spod predstavca, pôjdem ako na cesťáku ???
takmer – a v tom bude asi ten háček
Pokud jezdíš takto krátce a nepotřebuješ závodit nebo jezdit z kopce rychlostí 60km/h a více, tak by Ti převod 44/11 měl stačit. Možná trošku otravují skoky mezi převody, když člověk bydlí na rovině, ale třeba v kopcích na Vysočině se s tím nechá jezdit průměr 30 km/h. Pokud na silničce nechceš závodit nebo jezdit s partou silničářů, tak bike bude mít pro Tebe mnohem vyšší užitnou hodnotu.
Nerieš to, ak čo-to pomeníš, nezrýchliš o veľa. Vrazíš do toho kopec peňazí a aj tak to nebude to pravé orechové. MTB je MTB, cesťák z toho nikdy neurobíš. Pred rokmi som chcel z mojeho MTB urobiť nejaký hybrid medzi MTB-crossom a fitness bikom, pomenil som kazetu, kúpil som crossové kľuky, znížil predok,predåžil a otočil predstavec, obul hladké gumy…no trošku to pomohlo, ale aj tak to nebol veľký rozdiel.
Nemáš fotku? Docela by mě zajímalo, jak to vypadalo :)
Silnicni kolo za 10.000kc jede po silnici porad jeste lip nez MTB za 100.000kc. Nevidim duvod proc MTB upravovat – stoji to prachy a vysledek je stejne na hovno.
nesmysl silnice za 10k nepojede lip jak bike za 100k ;-)
ale tak kdyz se na cyklokrosce da jezdit na DH trati rychleji nez na sjezdaku tak to asi nema cenu resit co :D
Po silnici určitě pojede líp, leda, že bys na ten bajk dal silniční pneu a berany :)
podle profilu trasy :)
Lehký kola a hladky silnicni mtb plaste udelaji vetsi sluzbu
Kolo patří na silnici a na silnici jede nejlíp silničnmí kolo. :-)
Zjisti si, kdy a kde jezdí nějaká skupina silničářů a párkrát se s nimi svez a uvidíš sám. Zjistíš, že nikdo nejezdí na bajku a vědí proč. Bajk je kompromis, aby se na něm dalo jet terénem. Bráno odzhora, „berany“ ideálně umožňují několik úchopů, ulevíš zádům, podle potřeby měníš aerodynamiku. Rám, lehký, malý odpor vzduchu. Kola, málo drátů, malý odpor vzduchu, úzké nahuštěné pláště, malý vylivý odpor no a k tomu ty převody, na které se ptáš. Jemně odstupňovaných 10 pastorků, vždy najdeš ideální převod, pro udržení vhodné kadence a nemáš tam nesmyslné skoky o spoustu zubů..
Nenapadá mě jediná výhoda bajku, řešit nějaké úpravy aby to trochu jelo, je podle mě nesmysl.
Nejsi trochu zasednutej na ty bajky? :)
A tož ani ne, samozřejmě to bylo jen takové to domácí rýpnutí. :-) Ale je fakt, že na tom jezdím leda tak s rodinou, bajk mě opravdu neoslovil.
Mně baví cyklistika sama o sobě a baví mě jízda v podstatě na každým kole i na plečce do práce :)
Bajk zkrátka není dopravní prostředek ale prostředek pro zábavu, to je třeba si uvědomit.
muzu dotaz na mistni silnicare ?
kolik, na prumerene rychlosti, vam zvedne silnice oproti biku na stejne trase… bavim se o hobikovi ktery jede konstantni tempo rekneme lehce pod AP kdyz to na biku dam s prumerem 25km/h tak na silnici co budu mit prumer max 26–27km/h nebo je to jinak? ona ta silnice realny rozdil tak velky neudela… :)
Přesně tak, ono to tak horký není. Ale na silnici se přeci nejezdí to co na bajku, bajk je do terénu, silnice na silnici, nedá se tudíž porovnávat průměrný rychlosti :)
přesně tak
jenze borec jezdi tedka na HK po asfaltu a chce zrychlit a ma podle me zkreslenou predstavu o tom jak jede SK takze pokud ma na HK slusne plaste treba RK nebo RR tak si s nejakyma upravama rychlostne moc nepomuze ototadyprecejde :)
když si pořídí HK – FS – IQ tak bude jezdit jak na SK to dá rozum ne :D
Místo FS si chtěl napsat CK ne? :)
FS je full vo_e
no vždyť jo! CK celoodpružené kolo :)
Mohlo by být taky COK a nebo COHK jako celoodpružené horské kolo :)
:D sem to nepobral no
Ale pouze pokud nasadí RaR EVO SS 40PSI, RP23 – CT na minimum PP na střed a vidli TAD od TT.
Nevim jak je to mozny ,ale na silnicce jsem po stejnym vykonu jako na mtb min unavenej a kdyz mi na silnicce dojdou sily ,tak to porad jeste jede slusne.
Na bajku se totiž zapojujou i jiný svaly, je třeba pilotovat, to se na silničce moc neděje, navíc terénu je to většinou každou chvilku velkej záběr, chvilku klid, pak hend zase záběr, řekl bych že to člověka prostě víc vyflusá :)
jak poznas ze vykon byl stejny ? mas watmetr i na silnici i na biku? ;-)
Mel jsem na mysli stejnou trasu. Jednu dobu jsem jezdil stejnou trasu na XCko i silnicce. Pak jsem XCko prodal kamaradovi.
čím rychleji pojedeš tím bude rozdíl větší :D
no ale jet o 10–15% rychleji při stejném výkonu je málo?
ale jinak souhlas při těchto rychlostech když dáš na bajka gumy co jedou tak to fakt o moc rozdíl než píšeš nebude.
při rychlostech nad 30 už je to mnohem markantnější, a rozdíl v posezu mezi bajkem a silničkou poznáš sakra když fest fouká proti :D
jasne s narustajici rychlosti… ale kolik lidi tu z BFka jezdi prumery nad 30km/h na zvlnene trase pod AP? :)
a kdyz fouka tak jedu prece lesem ne :D
jak nejedeš pořádným terénem tak si B-čko :D
průměry nad 30 na silnici když je víc lidí moc velký problém není :D
o baliku nebyla rec ale ten te v kopci nespasi ne?
kopci? to je co to je něco jak pořádný terén?
jinak zákonitě co vyjedeš nahoru zase sjedeš dolu ne?
matika mi nikdy nesla ale jedes 8km kopec rychlosti cca 12km/h jak rychle musis jet dolu abys mel prumer nad 30km/h?
Na takovym kopci kde jedu 12km/h jedu dolu vetsinou pres 50.
a proč bys to dělal to je nějaká úchylka?
jinak do kopce je silnička vcelku fest rychlejší bo má těžší převody a moc se nedá flákat :D
Rozhodně nejsem ten správný na porovnání, takže jen pohled ze silnice. Když se vydrápu na silničce třeba 4km kopec, převýšení 300m, tak nahoru asi velký rozdíl oproti bajku nebude. Nevím kolik v té „pomalosti“ udělá rozdíl třeba 3 kila ve váze kol. Ale když na druhé straně kopce to samé sjedu dolů, tak není problém jet 50–60km/hod. Bavíme se o běžném kopci, né velkém padáku a jízdě v balíku, kde to pochopitelně pojede rychlejc. Netuším kolik by jel dolů bajk, kde bude odpor vzduchu i valivý odpor kol, asi o dost větší. To samé po rovině třeba 30–35 km/hod, tam se už taky začnou ty odpory projevovat.
Já se třeba na silničce z kopce bojím, protože nemám pocit, že můžu bezpečně zastavit jako na bajku a zrovna tak že jen tak nepřeletím případný díry tak lehce jako na bajku. :)
jestli se nepletu tak mlokCZ psal ze dobrý bikovy slick ma mensi valivy odpor nez prumerny silnicni plast ;-) (o odporu vzduchu se nebavime )
a k tomu biku kdyz to nemas rovny kopec ale serpentyny tak zas muzes pocitat s tim ze na biku muzes brzdit pozdeji… :)
teoreticky není problém postavit raketu a letět na měsíc co ty na to?
No ty naše beach volejbalistky nevypadaj vůbec zle :)
ty Brazilky se taky dají :D
jo jo :)
oki mam na to tedka cas a pokud mi nekdo vymysli nejaky bastl aby se ta raketa dala ridit jen jednou rukou tak bych i letel :)
Promiň, ale ty jsdi fakt Matěj! :-))) Tak že nějaký mlokCZ napsal něco o sliku, tak si to teď přečte celá Pro tur a hned Vueltu pojedou všichni na bajkovejch pláštích, protože je přeci jasný, že to jede líp. :-))))
Nemá cenu to řešit, praxe ukázala, že na silnici je výhodnější silniční kolo. My tu jen te´d navečer po švihu, můžeme tlachat a mudrovat o kolik je to rychlejší.
Nepochopil jsi, u silničního pláště je výhoda úzkej profil s malým aero odporem, což se projeví při rychlostech 30+ jinak je valivý odpor opravdu u silničního pláště dle měření trochu vyšší jak psal nox (mlok)
Taky se mi kdysi dostal jeden elaborát na tohle téma, ale nejsem reálně schopen to potvrdit, nebo vyvrátit. Chtělo by to mít k posouzení víc měření a to jsem na netu neviděl. A ani nehldal. Sázím na selský rozum, kdo má nejmenší valivý odpor? Lokomotiva! Tvrdý kolo, po tvrdé kolejnici. Tak hustím na 8,5atmosféry. :-))) Samozřejmě to zlehčuju, ale fakt o tom nemůžu nikoho přesvědčovat, protože o tom nic nevím.
mam pravdu :) jen ty už vidiš cervene jak nekdo rekne neco proti silnici…
silnicni plast ma vetsi valivy odpor nez bikovy slick, u aerodinamickeho odporu je to vsak naopak a ten je pri vetsich rychlostech o dost vetsi nez valivy takze proto se vozi na silnici uzke plaste :)
Myslím, že z mého textu je jasně vidět, že jsem v dobrém rozmaru a píšu s nadhledem.
O kus jinde píšu, že nejsem schopen a a ni nechi nikoho přesvědčovat, že má silniční plášť menší valivý ospor než bajkový plášť. Jednak na to nemám argumenty a ani potřebu. Jen jsem zmínil, že někdo napsal… Uplatni svůj rozum, vyzkoušej si to, nebo pokud nemáš možnost, tak se podívej, na čem se jezdí na silnici. Rozum ti napoví, že silniční kolo, ať už tedy kvůli valivému odporu, nebo součtu všech odporů, je prostě výhodnější. Možná znáš tu klasickou hlášku, největšího Čecha. Můžeme o tom pochybovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak asi vše, co s tím můžeme dělat. :-))))
Jenže tady se bavíme o hobby ježdění, právě v průměrech pod nebo okolo 30km/h. To že profi silniční cyklisti jezdej na silnic na silničkách, to je jasný, protože oni právě jezdí rychlosti o jakých se 95% lidí tady může jen zdát.
Tak já teda průměry nad 30 taky nejezdím, patrně ani většina lidí z balíku, co občas jezdívám taky ne. A přesto tam nikdo nejezdí na bajku. Prostě to hůřjed, no. :-)
V tom případě je to jen tvůj pocit, do 30km/h bych vám na silnici stačil i na svým 120/120 fullu, obzvlášť v balíku :)
asi tak nejak… na 150/150 fulu bych v baliku co jede do 30km/h mohl jet taky bez problemu pokud by nejeli 100km a v kopcich nenastupovali…:)
No… Ber to tak, že balík jede po rovině 36–39, beru víkendové amatéry co se s nima občas svezu. Záleží jak moc fouká, ale tohle tempo není žádná kaše, to je pohoda na rozjetí než přijdou kopce.
skus si to někdy :D
No to třeba jo, ale byl by jsi orvanej jak borůvka. :-) Proboha, co to tu furt řešíme? Dva stejní cyklisté jedoucí spolu po silnici, jeden na žiletce, druhej na bajku, tak ten na žiletce se nadře míň. Tak to prostě je. Nebo jsou všichni ti silničáři jen zpátečníci, co nechtějí zahodit své načančané karbonové oře a koupit fully? :-)
Právě že to tak není, pokud pojedou třeba 25km/h a nebude foukat silnej vítr, tak se nadřou oba uplně stejně. Vím, je těžký to pochopit, ale je to tak. Je vidět že na bajku nejezdíš a nemáš to porovnání sám na sobě.
Tohle mě zajímá. Zdůvodni, co je výhodou toho bajkera na silnici? Kolo má těžší. Posez s větším odporem vzduchu. Kola, s větším odporem. Převody hrubě odstupňované. Nějak tomu asi nerozumím.
Kola s větším odporem nemusí mít, může mít naopak mnohem lehčí kola než ten na silnici. Kolo taky nemusí mít extra těžší, na rovině je to stejně uplně jedno.
Výhody bajku na silnici nejsou žádný, to tady nikdo ale netvrdí, jen že ten na silnici nebude mít do určitý rychlosti extra výhodu oproti tomu na bajku, kdežto když vjedou do lesa, tak silničář prostě skončí :)
Ano takže jsme se shodli, že je výhodnější to silniční kolo. Řekni to! :-)))
A já ti odsouhlasím, že na silničním kole pojede do lesa jen idiot. Ok? :-)
Ale vždyť o tom nediskutujem vůbec, pokud někdo jezdí jen po silnicích a jezdí průměry vyšší jak 30km/h je pro něj výhodnější silniční kolo.
Ale mrkni třeba na rychlýho turistu, co ten jezdí na bajku op tom se hodně silničářům může jen zdát :)
Ne, na silnici bude vždy výhodnější silniční kolo, klidně i při průměru 20km/hod. Já ti to skusím napsat ještě jednou, ale fakt už naposled. Výhodou silničního kola je váha, kola s menším odporem, berany umožňující několik variant posezu, odpor vzduchu. Nevýhodou na rozbnité silnici je menší pohodlí, to jo. Bavíme se o srovnatelné úrovni kola. Jo?
A teď si představ jak by to rychlému turistovi po silnici jelo, pokud by jel na silničce! :-) Jestli máš možnost, vezmi bajk a druhej den silničku, dej si třeba jen 50km a pak mi dáš za úpravdu. Teda pokud jsi chlap a né lhář.
Turista na silnici jezdil, ale přesedlal radši na bajk, právě díky tomu pohodlí a jen o málo menší rychlosti než na silnici.
na silnici bude vždy výhodnější silniční kolo, klidně i při průměru 20km/hod
Ne, s tím prostě souhlasit nemůžu, právě díky špatným silnicím, nutnosti vyhejbat se dírkám, dírečkám, kamínkům, všemu co bajk přejede bez mrknutí oka :)
Silničku teď pár dní mám, nic extra, ale celkem mě to baví, pořád je asi o 3kg lehčí než bajk, ale průměr na stejným úseku jako jezdím na bajku když se mi nechce do bahna, jsem měl jen o cca 3km/h větší.
3km/h jsou dost… ale to bude i dost tim ze si nehlidas tepy ale jezsis na pocit.. :)
Pocit je ale vždycky důležitější než nějakej měřák ne? :)
přesně tak
mám pocit že silnička jede ku_evsky rychlejc než bajk :D
jj, to já jsem měl taky, ale to číslo na kompjůtru nebylo tak velký :)
samozrejme…
mi slo jen o trochu realnejsi mereni obecne na silnici dupu vic nez na biku tak to proste je, a jestli jeste budu jezdit coz doufam ze jeste jo tak budu srat na tepak, mereni, to jak se ma jezdit a budu jezdit jen tak jak me to bavi :D
vsak s to dole psal :-)
pri tech 25km je to tak 2km s vyssi rychlosti se ten rozdil uz vic zvetsuje
No jo, to je věc osobní prefernce. Prostě máš rád les, bahno, bajk. Ale tím nemůžeš nahrazovat fyzikální argumenty.
Já to mám naopak, nikdy jsme nepochopil, co je úžasného na tom, když se brodím s kolem bahnem, dřu a stejně to nejede. A z kopce přijde stres, kdy sebou fláknu, následně budu marodit a rodina strádat nedostatkem… :-)
Pro mě je teda určitě nebezpečnější silniční cyklistika, mnohem víc cyklistů umřelo na silnici než v lese.
A jak říkám, já narozdíl od tebe mám rád cyklistiku jako takovou a baví mě jakýkoliv kolo, všechno má něco do sebe a dokážu si užít cokoliv a nepohrdám tím druhým tak jako ty i když říkáš že to říkáš s nadsázkou.
Když tě odveze auto na chladiči, tak rodina bude strádat ještě víc.
jo okruh jsem si dal uz nekolikrat a rozdil v prumerne rychlosti je cca 1km/h coz ti udela i to jak se vyspis jestli si pred jizdou za*ukaš… :)
s tim lesem bacha prijede Payian na cyklokrosce a nebude ti stacit ani sjezdak ;-)
hehe :D
Ten na bajku se nadre vic i kdyz pojedou 5km/h, odpor vzduchu je tam porad – ze je tak maly ze ho nevnimas neznamena ze zmizel.
Ale je prostě zanedbatelný :)
spis bych rekl, ze nejezdis na silnicce :-D
Dva stejní cyklisté jedoucí spolu po silnici, jeden na žiletce, druhej na bajku, tak ten na žiletce se nadře míň.- pokud pojedou spolu tak ten na biku se poveze v haku a pak je to sporne kdo se jak nadre :)
pokud by balik ovsem chtel. stacilo by jednou pocuknout a hned bys mel diru jako prase, zejmena do kopecka. ;-)
Však jasně :)
Pokud jsou pláště nahuštěny na vysoký tlak, tak na hladkém povrchu si těžko dovedu představit vyšší valivý odpor o silničního pláště. Třeba to měřili někde na šotolině, kde dochází k nějakým větším deformacím na nerovnostech nebo na trávě, písku. Když Tě neunese s povoleným tlakem šířka 20mm tak si nabouchej 8,5 bar do 25 mm, pořád je to silniční plášť :) Mlok napsal … to v Americe kdysi snad před 100 lety napsali něco o špenátu, spletli se o řád a do dnes jsou z toho paní učitelky v prvouce zmatené :)
Mně se nejvíc líbí, jak si tady pár lidí dobírá silničáře a ty nedokážou pochopit, že si je dobíráme naschvál a do krve si tady hájí tu svou silničku :)
No jo no, když my bráníme silničku z tradice. Kdybych chtěl jezdit opravdu rychle po silnici, tak mám celopéro s vyfouklýma gumama :-)
jj. kdyz fouknes do 2" mtb slicku 2atm, tak ma mensi valivy odpor nez 23mm silnicni guma. tohle mlok rikal a s tim se da souhlasit. :-D
. . . pokud přesně tolik foukneš i do té silniční, myslím.
tak jsem to myslel. oboje gumy se stejnym tlakem ;-)
odpor vzduchu je klíčový ve vyšších rychlostech a bavit se o něm MUSÍŒ.
Největší výhoda silničky je jízda do kopce, po rovině a z mírného kopce. Z prudkého kopce se nevyježděný hobbík cítí lépe na biku.
Já třeba vůbec ani nevím jaký mám AP :D
Jak jsi bez této znalosti dokázal přežít 30 let? :-D
To právě nevim :) Já jen vím, že když hodně často jezdím, jezdí se mi pak dobře a lehko, když málo jezdím, jede se mi pak blbě a když do kopce funím jak prase tak poznám že už mám tep asi moc velkej :)
mi prijde ze menis kola protoze doufas ze nejake pojede lip :D
To právě vůbec, to bych si bejval nechal nějaký HT :)
si nekde psal ze to jede vsechno stejne :D
jj, ± stejně :)
15% je třeba ve výkonnostním sportu strašně moc, to už je rozdíl několika tříd.
No pokud jedes ciste po rovine takhle pomalu a das na bika pevnou vidli a silnicni kola s galuskama, tak je to jak rikas, ale pokud pokud tam mas sjezdy nebo to na rovinach chces prat 40+ tak uz je ten hybrid k nicemu. Ty siroky riditka a vzprimenejsi posed jsou ve vyssi rychlosti konecna.
Milá Noxo, jeden čerstvý příklad k rychlosti žiletky: Minulý týden jsem týmové parťačce, která nikdy před tím neseděla na žiletce, sehnal od Zlatky krásného červeného Polygona a výsledek je ten, že jsem zhubnul 2 kg, dnes jsem za ní plápolal 4h na biku a nestíhal. To jsem jí ještě záměrně protáhnul přes všechny špeky kolem Křemešníka a Čeříneku, myslel jsem si, že to na převod 39/23 nevyláme, ale dala to v pohodě. Ani terénní vložka na Čeřínku nepomohla a po rovině z Dolní do Horní Cerekve jsme občas jeli tempo 46 km/h a to už jsem se zlomil a v Cerekvi na mne musela čekat.
krásného červeného Polygona
Jsi lhář, nic takovýho neexistuje! :)
nj polygon a jeste k tomu od zlatky tak co se divis? ;-)
btw: co je to za tym kde jezdi holky lip nez kluci a kde se bezne netrenuje na silnici? ;-)
Já se k tomu hrdě hlásím, protože funglovka je prostě funglovka a bazar je bazar.
porad si mi neodpovedel na moji otazku ale ja uz jsem si zvyk proste tvuj styl…;-)
Aha, asi jako lepší hnusná panna než krásná ženská co už to párkrát dělala? :)
Tak ještě závěr: pokud na žiletku posadíš někoho, do má najeto o trošku méně než Ty, tak můžeš mít klidně bike za 100 tis., ale na na silnici s běžným profilem Tě asi zdrtí. Je jasné, že žiletka je pro toho, kdo opravdu na kole jezdí a má natrénováno. Na vysokou rychlost se dost nadřeš, to je prostě fyzika, ale žiletka Ti tu vysokou rychlost umožní, ale na biku i když budeš na šrot, tak té vysoké rychlosti nedosáhneš.
diki moc za reakce…
piše se tu hodne o tom sezeni…myslite ze by byla kravina dat berany na bike? :D
ty plašte vyskoušim protoze stejne co mam tet uz dlouho nevydrzi…
byla :)
rekneme ne jek kvuli rychlosti ale i kvuli zádum
Prodej HK a kup Bazaco SK a mas vystarano…
hradec kralove za silnici :D
to je jak kralovstvi za kone :D
a co treba brzdy? ;-) ty si tam predstavujes dat jak…?
jinak berany jsou delane na kratsi ramy takze bys mel hooodne dlouhy posed…
pokud chces neco vymyslet a zkouset si tak si otoc predstavec do negativu dej riditka niz a treba si porid nejake slicky investice skoro zadna a muzes testovat jak moc budes rychlejsi a jak moc te budou bolet zada… :)
popripade jestli mas Vcka tak si kup v jakemkoliv kamenaku pevnou ocelovou vidlu za cca 300 a muzes mit predek o 10cm niz a muzes zkouset jake to je skrkat pedaly v zatackach o zem :)