Nové XC záplety - Komenty či jiná doporučení?

28 nepřečtených
  • mpdu

    Zvažuji si nechat zaplést kola z následujících komponent, ale prozatím bych rád dostal jen pár informativních komentářů od těch, kteří s těmito komponenty máte zkušenosti.

    Náboje: Novatec 711/712

    Ráfky: Mavic 717 nebo 719

    Dráty a niple: Asi obyčejné DT swiss

    Tahle kombinace vyjde bez zapletení na něco málo přes 5K.

    Kola by byla obuta pravděpodobně na Conti X-king race sport 2.2 (vpředu možná 2.4)

    A teď těch pár dotazů. Kola mají být na XC použití na HT kolo. Vážím 95 kg a v terénu se v rámci XC nebojím do toho opřít, takže by ráfky pode mnou měly něco vydržet při zachování celkem slušně nízké hmotnosti kol, aby si udržely i svižnost. O ráfcích 717 jsem se dočetl, že chtějí tužší záplet, při měkčím údajně dostávají zabrat. Proto je tam jako varianta ten ráfek 719, který by asi měl být širší a snad pevnější a papírově jsou o cca 60g těžší. Nebo by byla i jiná alternativa v podobné ceně a váze třeba od DT SWISS? A ještě dotaz k niplům a drátům. Má nějaký význam brát dražší zužované dráty v ceně kolem 20 kč či více? Je tam oproti šestikorunovým drátům DT SWISS nějaký zásadní rozdíl ve vlastnostech zápletů, nebo je rozdíl jen v maličkém úbytku váhy díky zúženému profilu. Chci kola lehká a rychlá, ale zas ne na krev aby se to pode mnou během chvíle nerozpadlo :-)

    Doposud mám na kole náboje Author (tuším, že to pro ně dělal Novatec, ale ruku do ohně za to nedám), nějaké obyčejné stříbrné dráty (36 ks) a ráfky Ritchey Girder. Celkově je to celkem těžká kombinace, ale nemohu na to říci kromě váhy křivého slova. Snáší to pode mnou strašně moc a například ty náboje daly minimálně 10kkm bez údržby a stále chodí hladce a bez vaklů. Jen ta váha :-)

    0 0
    • mirabike  

      ty dráty bych určitě volil DT Swiss Competition – jsou min. stejně pevné, spíš pevnější díky překování a na obou kolech ušetříš 62g a to není zas tak málo za 192,– Kč (zdroj: http://www.netbike.cz/select.php…) a k tomu ty 719 (jsou tužší a při tvý váze to bude znát i na akceleraci kola)a ta váha se trochu zkompenzuje…

      nabídl bych ti DT Swis Supercomp, který mi zbyly ze zadního kola (stejný náboj a mavic 517) ale na tvojí váhu, HT a hrubší zacházení už bych se trochu bál..

      0 0
      • maajkee  

        Myslíš že chce stříbrný dráty?

        0 0
        • mpdu  

          Jestli stříbrný, nebo černý není teď podstatný. Podívej se do profilu na moje kolo :-) Důležitější je pro mě funkčnost. Já tam mám teď ty Authorácký kola na Girderech a na tom jsou drátové Ranchera, které mají asi 650g, nebo tak nějak. Když ta kola vyměním i s obutím, jak je psáno výše, ušetřím tak odhadem kilko, ne li kilko a půl dohromady. To by tu mojí kobylku mohlo pěkně pobídnout a o to tu jde. Ne o barvu drátů, notabene když tam doteď mám stříbrné :-) Nejsem šampón. Zatím jde hlavně o funkci. Dokud to jede, tak jezdi, až to upadne, tak to vyměň :-)))

          Takže raději ocením vyjádření či doporučení k funkčnosti vzhledem k mé váze a užití. Klidně si i přihřej polívčičku, párkrát jsem tu četl, že pleteš kola.

          0 0
          • Lister  

            Nemám dobré zkušenosti s použitím širších Kontíků na úzkém ráfku. Pokud opravdu plánuješ rozměr 2,4 tak bych o 17mm ráfku neuvažoval ani náhodou, 19mm možná, ale raději více – ale rozumím, že sehnat širší a přitom lehký ráfek a finančně dostupný ráfek, bude trochu problém.

            0 0
            • mpdu  

              O x-kingách tady byla diskuze. Už si nepamatuji ty šířky, ale někdo uváděl u 2.4 x-kingu na 19mm ráfku šířku asi o 1mm větší, než mám já na Rancherech, které jsou však 2.0 :-) Mám je na ráfku 19 mm, takže bych se té 2.4 tolik nebál :-) A stejně spíš asi nakonec skončím u 2.2 vpředu i vzadu To 2.4 je jen taková úvaha, neboť to tu jeden uživatel psal, že tato kombinace je sympatická – předek vede a drží a zadek je svižnej s dobrým záběrem.

              0 0
              • Lister  

                Šířka není všechno. Mám zkušenost s Conti 2,4 vs Schwalbe 2,25 na stejných ráfcích a Conti bez rozdílu vzorku se vždy chovaly při nižších tlacích mnohem nevyzpytatelněji – ale pokud bušíš na šutr, tak si tohle můžeš odmyslet – v každém případě 17mm mi pro širší pláště obecně vůbec nesedí.

                0 0
                • kubad  

                  s 2,2" RK Supersonic byl sem měl na 17mm ráfku problém, bylo potřeba víc foukat a stejně se to kroutilo, takže souhlas,

                  o 17mm ráfku bych vůbec nepřemýšlel

                  0 0
                  • mpdu  

                    Tak už se to začíná pomalu selektovat, 17 mm to tedy asi nebude :-)

                    0 0
    • Evilcleaner  

      při tvé váze bych se vykašlal na 717, ale klidně bych uvažoval o wcs drátech (2,0–1,6–2,0, ale v realitě má ta zúžená část blíže 1,7). samozřejmě ale 32 drátů. cena jednoho wcs drátu je kolem 7kč/kus, pokud si to pamatuju nějak. jinak je známým faktem že tyto dráty vyrábí dtčko.

      0 0
      • mpdu  

        Myšleno tak, že místo 717 vzít 719?

        0 0
        • Evilcleaner  

          myšleno tak, že 717 určitě ne, 719 budou jistě lepší volbou, nicméně je ve mě pocit, že by se snad ještě nějaká alternativa dala najít. ted mě ale nenapadá.

          0 0
    • Ossis  

      Koukal jsi na Remerx Hurry?

      0 0
      • mpdu  

        Neznám, tak jsem na ně kouknul. Určení je 4× a maj 21 mm tak nevím, jestli to na XC není moc. Ale zas maj při té šíři papírovou váhu 460G, což celkem jde a mohly by být odolné …

        0 0
        • mirabike  

          já mám DT Swiss XM 450 19,5mm – letošní novinka – a zatím naprostá spokojenost, hlavně s tuhostí…

          0 0
          • Hnoj  

            Škoda naprosto extrémní ceny, za tu jsou i ZTR ráfky…

            0 0
        • václav56  

          Mám je v sestavě:

          Shimano XT M785 (náboje 2012) – ráfky RMX Hurry (polepy dolů) – dráty Sapim Race černé 2,0–1,8–2,0 – ALU niple, hmotnost: 820g a 1015g. S pláštěm MKII 2,4 to vypadá takto (šířka pláště přes boky cca 57mm): je to to, co je o tu Meridu opřené :)

          Vyzkoušené zatím nemám, je zima, snad později.

          0 0
        • Hnoj  

          Ona se hlavně Mavic XM719 v ČR v podstatě nedá sehnat :-/

          Hurry má vážně 450–460g a k tomu je na pultě za 550Kč, dají se pak koupit lepší náboje. Na 95kg bych hledal něco odolnějšího než Novatecy D711-D712.

          0 0
          • mpdu  

            Nop jo, jenže co odolnějšího v podobné váze a ne nějak extrémně dražší. Ty Novatecy jsou za necelejch 2,5k komplet.

            719 se dá pořídit třebas na chainu za 43 liber a doprava je sem za hubičku, nebo při koupi pár drobností navíc pak i zrdarma, takže v tom problém není. Ale je fakt, že ty Hurry jsou za méně než půlku a když jsou určením na 4×, tak by mohly být odolné a 460g je stejný jako ty 719.

            0 0
            • Hnoj  

              Novatec za 2.5K? Kde? :-O

              Koukal bych po DT350…

              0 0
              • mpdu  

                Koloshop je za ty penize ma. 350-ky jsou o kus drazsi, ale zas by se usetrilo na tech hurry, tak je to varianta.

                0 0
                • Hnoj  

                  Nj, koloshop opět dělá slevu „na všechno skladem“, tipnul bych si, že jsou bez peněz v hotovosti… To se pak cenou vejdeš. Stejně bych ale doporučil koukat po nějakém „dražším“ náboji.

                  0 0
      • Ušák  

        Nechci zakládat nové vlákno. Neví někdo, kde se dají Hurry sehnat? v 26" verzi? Jediný český eshop co je má v nabídce je dajsport a navíc je ani nemá skladem. Předem díky za pomoc

        0 0
    • Hator  

      Ahoj, ohledne zapletu. Letos jsem se rozhodl poridit nove kola v relaci cca 10k a koukam kde je nechat zaplest. Není zde někdo okolo Jihlavy. Rad bych podiskutoval a slysel i jinej názor. Nerad bych vzal něco naslepo. Diky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.