Nové zapletené kolo na expedici

19 nepřečtených
  • Ottak

    Ahoj,

    minulý rok jsem byl se svým kolem necelý měsíc na expedici. Hned zkraje mi začaly rupat dráty, nicméně nakonec jsem to dojel a to hlavně díky tomu, že jsem měl zadní kolo hodně podhuštěné. Jakmile mi ho 50 km před domovem nafoukli, tak ruply, než jsem dojel domu 3 ks :-). Nyní mám ráfek Mach MX, dráty No Name :-), náboj Shimano SLX.

    Poprosil bych Vás tedy o radu, jaký bych si měl nechat zaplést ráfek, s jakými dráty a jakým nábojem. Požadavky – aby i při plně nahuštěném kole uvezl mých 75 kg + dalších 25kg na nosiči (minimum). Dále bych byl rád, kdyby to nebyl cvrček. Cena: neumím vůbec odhadnout.

    Kazetu dám klasickou Shimano za 400,– Kč.

    A ještě bych se rád zeptal, zda-li existuje nějaký eshop, kde by mi to rovnou zapletli a odeslali.

    Moc díky za ochotu a snahu!

    0 0
    • vsn  

      dráty SAPIM Leader (2mm) – nejlevnější Sapim.

      a máš po problémech

      0 0
    • vasek80  

      eshop asi nejlépe Bikez.cz

      Dříve jsem vážil 86kg a vozil camel, teď mám o něco méně, ale nikdy mi žádnej drát nerupnul. ťuky ťuk.

      0 0
    • Hnoj  

      Tohle možná i dráty ALPINE, pokud je to jen zadní kolo a ráfek nějakej M480 nebo něco podobnýho.

      0 0
      • Jakobo  

        Ty Alpine si myslim uz jsou zbytecne pri jeho hmotnosti, pokud je naklad spravne rozlozeny na predni a zadni nosic a pokud je vyplet spravne dotazeny. Na druhou stranu proc ne, pokud se bavime oba o DT Alpine 2/1.8/2.3, tak to by tady melo smysl.

        Ja mam na cestovani zapletene Gr Hammery. Nevim jak dnes, ale ty prvni Gr Hammery jeste Remerx vyrabel z toho jejich „nejpevnejsiho“ materialu, dneska je to co jsem se nedavno dival v teto kategorii vsechno jedno. Draty Champion 2 mm, naby obyc Deore 32 der, pri rozmeru 28" hodne nad 2 kila, ale neprustrelne kola.

        Takze spis nez nejake superpevne XC rafky zvolil neco osvedceneho, draty Champion 2 mm /Alpine, rafky treba ty Hammery a osvedcene naby, kde se nepodela orech, 32 nebo 36 der. Mosazne niple.

        0 0
        • Ottak  

          Takže jako ideální kombinaci zvolit toto?

          Ráfek MTB Remerx Grand Hammer 622×19

          Náboj SHIMANO DEORE FH-M525 – zadní černý 36d. DISK

          Paprsek Sapim Leader (raději bych DT Swiss, ale zase nevím o obchodu, kde by to měli všechno dokupy)

          Bikez.cz mi nefunguje, repektive tváří se jako nedodělaný obchod. Nevíte jestli to seskládají a jak kvalitně na bike-eshop.cz?

          Jinak jezdím pouze se zadním nosičem. Přední mi přijde zatím zbytečný :-).

          0 0
          • Ottak  

            Edit: správná velikost je 559×19 (mám 26")

            0 0
            • Jakobo  

              Tu zaplety jsem napsal, protoze je sam mam a velice se osvedcily. Rafky jsem vybral jsem podle udajne vysoke pevnosti, kola jsem si sam zapletal, daval jsem si zalezet na spravnem napnuti. Nevim, jestli mas Vcka nebo kotouce, podle toho Mach MX asi Vcka. Ty Deore naby jsou v pohode, na kolech mam po 2 letech pres 12 000 km bez vetsi udrzby, na druhou stranu jsou urcite lepsi kombinace (naby na prumyslech).

              Co se tyce poctu dratu vice bude lepe, zvlast 36 dozadu pokud trvas pouze na zadnim nosici (imho je to ale nesmysl, porid si predni nosic a rozloz vahu).

              Pockal bych na reakci Hnoje, ten poradi lip.

              0 0
              • Jakobo  

                Jo sorry, az ted vidim, ze pises disk. Tak pak uplne jinak, musi poradit jini, ja mam Vcka. Prave ty Deore naby M525 na disky maji udajne horsi zatesneni? a taky by byl nesmyl vozit rafky na Vcka.

                0 0
                • Ottak  

                  Vyrábí se i verze pro diskové brzdy (např. http://www.koloshop.cz/…tb-disc.html ).

                  To o těch nábách netuším, pohledám.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Tak vzdycky muzes pouzit rafky na Vcka i na kotouce. Remerx nedela jine Hammery pro kotouce, jenom mozna nesoustruzi brzdovou plochu. Ja bych se podival po rafcich urcenych pro kotouce, prece jen profil je vzdycky optiomalizovany podle typu brzdy, u Vcek bude silnejsi a kolma stena, u kotoucu ten matros bude nekde jinde.

                    Jo, ty 525 naby jsou zatesnene stejne jak 530 na Vcka, spletl jsem si to s radou Alivio na disk, ty jsou bez tesneni.

                    0 0
              • Ottak  

                Sice mám ráfek na V, ale už mám brzdy na discích. Ten tvůj ráfek se mi líbí, určitě bych vzal 36 děr. Nábojů Shimano se rozhodně nebojím.

                Přední nosič jsem si dokonce koupil, ale nakonec ho ani nenandal. A jsem rád. Myslím si, že v rámci střední Evropy zadní nosič bohatě stačí. Ale to je diskuze na delší dobu. Přeci jen mám za sebou pouze jednu cestu.

                Na Hnoje počkám, u toho bych měl i jistotu dobrého složení.

                Tak díky za ochotu!

                0 0
                • Jakobo  

                  Jo, ta kombinace je skvela a osvedcena, ja jsem taky dal na doporuceni a obrovska spokojenost, ted budu kupovat do zasoby dalsi Gr. Hammer, ty soucasne budou brzo probrzdene. Prezili bez ujmy i naraz ****** v aute, co mi nedal prednost na kruhaci, vyplet byl jen asi o 2 mm 20 cm rozhozeny. Deore jsou nesmrtelne, pokud vis, jak konusy seridit.

                  V tvem pripade bych napsal primo Hnojovi mail at ti neco zaplete primo pro tvoje potreby, hotove zaplety z obchodu budou vzdycky o kompromisu.

                  Jinak predniho nosice bych se nebal, pokud mas vhodnou vidlici (cepy na Vcka, ktere nosic podrzi proti sjizdeni, jinak bys musel dost utahnout, to je u odpruzene problem, nebo pevna primo s ockama jak jsem to mel na starem kole). Rozlozis vahu na kolo, je mnohem stabilnejsi a po 5 km ti to prijde normal.

                  Jinak kde jste mesic jezdili, kolik km a jaky teren? me doufam letos vyjde cas na nejaky prejezd.

                  0 0
                  • Ottak  

                    Tak zaprvé díky moc za radu. Nejlepší bude napsat tomu Hnojovi, kámoš s ním má dobrý zkušenosti.

                    K tomu přednímu nosiči – právě, že jsem si koupil novou vidli bez čepů a uchycení nosiče (od Sport Arsenal) se mi moc nelíbilo. Navíc už jsem měl i moc tlustou pneu (2,1") a dělalo by mi problém tam ten nosič napasovat.

                    Jeli jsme Čechy – Německo (podél Dunaje) – Bodamské jezero – Východní Švýcarsko – Itálie (Benátky) – Rakousko (východní stranou) – Čechy. Celkem to dělalo něco pod 2950 km za 27 dní, terén – asfalt, polňačky, ze dvou třetin roviny. Dneska nechápu, jak jsem to mohl dát :-).

                    Letos bych měl jet do Krakova, ale asi tak na 10 dní. Ještě uvažuju, že bych navštívil Alpy v Rakousku, ale nevím, co by na to říkali rodiče, že bych jel sám a ani nevím jaké to v jednom je. Nemáš s tím zkušenosti? Nechce se mi sedět doma, protože po maturitě mám vlastně 4 měsíce volna :-). Teda pokud budu úspěšnej :-D!

                    A ještě jestli se můžu zeptat s jakým jezdíš stanem? Uvažuji o koupi nějakýho Hannahu za 1500,–, ale se zkušenosti s levným Pinguinem nevím :-/…

                    0 0
                    • Jakobo  

                      V prumeru 110 km denne s 25 kg bagazi musel byt dobry zahul.

                      Predni nosic bez zapreni o cepy nebo ocka vidlice sjizdi. Ja bych to vyresil Al/ocelovym paskem, ktery by vedl od osy naboje podel noh vidlice nahoru a podpiral by nosic.

                      Mam taky ten Arzenal, u me je to snadne, mam pevnou vidlici, je stahly objimkama, horni objimka je zahakla nad cepy Vcek a navic je uvnitr dolni objimky prisrubovany k ocku vidlice.

                      Stan mam Hannah Troll S za 1500 Kc, kupovany 2008 a az na hmotnost presne 3 kg jsem spokojen, za ty prachy, preckal par slusnych destu a vichr na Lofotech. Dnes bych ale vybiral (pokud pro 2 osoby) stan do 2.5 kil s Alu prutama.

                      0 0
                    • Jakobo  

                      Letos bych chtel minimalne projet atlanskou cestu v Norsku, vlakem, Z Kristiansund na kole pres ostrovy do Molde, Andalsnes, Trollstigen, Geirangerfjord a dolu do Alesund, celkem by to nemelo delat vic nez 500 km. Pak premyslim projet Zakarpatskou Rus, nebo Kretu.

                      0 0
                      • Ottak  

                        Tak to Norsko ti budu závidět. Taky ho plánuju, ale až budu starší.

                        Projet Zakarpatkou Rus na kole v jednom chce teda odvahu. Kus nádherné krajiny, která je navíc blízko, jen „trochu víc“ nebezpečná :-(.

                        Mě se ještě strašně líbí Slovinsko (to jsem v tom výpisu trasy omylem vynechal). To mi přijde naprosto ideální země pro cykloturistiku a velmi podobná ČR. Navíc mám na ní nejhezčí vzpomínky z té expedice. Konkrétně na velmi pohlednou knihovnici, která nám okopírovala celou mapu, nic za to nechtěla a ještě se na nás smála :-). Přijdou mi tam prostě fajn lidi.

                        Díky za info k tomu stanu. Tři kila jsou na jednu stranu hodně, na druhou se stanem, kterej má 2,5 kg moc neušetříš. My jsme spali v nějakém Pinguinu za 3 tisíce a mokrej jsem byl hnedka jak lilo a když nelilo, tak od podlážky :-D.

                        0 0
                • tonik666  

                  spis se hnojovi ozvi sam, ma dost prace a detaily stejne nebude resit tady, ale po mailu

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.