• Hrabex1

    Ahoj, chtel bych se zeptat, zda je mozne novy supermoderni HT karbonovy ram designovany na prevody 1×11, 12, 13, 15 nebo kolik…osadit starymy komponenty 3×8. Konkretne mi jde o polohu oka na patce pro upevneni prehazovacky (nemenila se nejak?) a dale by me zajimalo, zda je mozne pouzit klasicky 3 prevodnik – nemenila se delka osy? nebude nejmensi prevodnik skrtat o ram?

    Diky

    0 0
    • Mildee  

      Nahoď nějaký konkrétní rám, jinak je to tak trochu na křišťálovou kouli.

      0 0
    • petyn  

      Musis napsat jaky ram a jake kliky. Ale je toho vic, stredove a hlavove slozeni, sdkovka atd.

      0 0
      • Hrabex1  

        treba nevo takovyho:

        https://www.radon-bikes.de/…ke/hardtail/

        a kliky https://www.koloshop.cz/…y-cerne.html.

        Stredovy slozeni asi pressfit, sirku si zjistim podle konkretniho ramu. Stejne tak sedlovku nebo typ presmykace. Predpokledam, ze 3 polohovy sideswing se nedela?

        0 0
        • Hrabex1  

          nebo tento ram:

          https://www.cyklobazar.cz/…bon-pro-2019

          0 0
        • MlokCZ  

          Jealous má variantu rámu na přesmyk:

          https://www.bike-discount.de/…y-red-869004

          Trojplackový tam téměř jistě nepůjde. Pokud náhodou nebude mít rovnou kontakt s rámem (trojplackový přesmyk), tak bude problém s málo místem mezi pneu a přesmykem (nebo spíš budou mít rovnou kontakt a ani namontovat to nepůjde).

          Navíc vedení je pro side swing presmyk a ani nevím, jestli existuje nějaký trojplackový sideswing.

          Kliky musí být k tomu rámu v Boost verzi.

          0 0
          • MlokCZ  

            Trojplackové kliky v Boost verzi asi ani žádné nejsou.

            0 0
          • Hrabex1  

            diky za odpovedi. takze vzadu problem neni a vpredu muze byt problem se skrtanim o gumu + se rozlisuje boost a neboost verze, coz jsem netusil, myslel jsem ze se to tyka jen kol.

            Muzu se zeptat, v cem to spociva? vetsi dira nebo sirsi domecek?

            0 0
            • MlokCZ  

              Posunutí převodníků, aby odpovídala řetězová lince posunuté kazetě vzadu u Boost rámu.

              Trojplackový přesmyk jsem nedostal ani na tenhle rám:

              https://www.bike-discount.de/…-blue-692540

              Už měl rovnou kolizi přímo s rámem (musel by být tak o 4mm výš než je zdrávo, aby neměl a navíc by v navárce už ani tak vysoko posunout nešel) a s pláštěm to bylo na milimetry (vešlo by se pro montáž, ale jezdit by se na tom nedalo).

              Ten Jealous má ještě o skoro celý 1cm kratší zadní stavbu, tam to bude ještě výrazně horší.

              2× side swing přesmyk potřebuje místa mnohem méně, takže tam se to pak v klidu vejde.

              0 0
          • Hrabex1  

            na tom odkazu visim, ze anis prehazkou to neni tak jednoduchy:

            Derailleur Hanger: Only compatible with Sram rear derailleur! (The Shimano Version Radon Derailleur Hanger 10171 to be ordered separately)

            Sram potrebuje jinou patku nez shimano. Ktery z techto systemu je kompatibilni se starymy prehazovackami (SRAM i Shimano)?

            0 0
            • MlokCZ  

              To je ten nejmenší problém, jen dáš případně jinou patku. Tu co osazují je ale právě ta co potřebuješ. To je stejná jaká byla vždy (tedy pro starší Shimano a pro jakýkoliv Sram). Jen Shimano má jinou pro direct mount uchycení a brzy už mít stejně zase nebude (12sp. Shimano už ji zase nemá) a skončí v propadlišti dě­jin.

              Navíc Shimano direct mount přehazku můžeš na tu Sram patku vždy dát s tím mezikusem navíc, co se k tomu dodává (i když je samozřejmě vždy lepší mít přímo patku pro direct mount Shimano přehazku).

              0 0
    • Lister  

      Jestli je rám designovaný na jednopřevodník tak tam přesmykač vůbec nemusí jít.

      Jinak vzadu problém nebude.

      0 0
    • MlokCZ  

      Bez upřesnění rámu nelze říct.

      Nicméně je dost pravděpodobné, že to nepůjde. Trojplackový přesmyk na většinu modernějších 29" rámů dát nejde. Když už tam nějaký přesmyk dát vůbec lze (pokud není navárka na přesmyk a sedlová trubka je více profilovaná, tak tam nemusí jít dát vůbec), tak 2×.

      Délku osy není třeba vůbec řešit, protože většina rámů bude dnes na lisované misky a tady jsou kliky vždy stejné. A pokud máš nějaký starší systém klik, tak tam nepůjdou vůbec.

      0 0
    • MlokCZ  

      A proč tam vůbec chceš dávat 3×8 na takový rám? Pokud chceš opravdu velký rozsah, tak dej Sram 2×11 a je vyřešno.

      0 0
    • atty  

      Na novém supermoderním karbonovém rámu můžeš mít hned několik problémů – 3 plackové kliky se nemusí vejít (může převodník škrtat o zadní stavbu), může být problém s nasazením správného přesmykače (jeho poloha nebo umístění – pokud na něj vůbec „navářka“ je (dost supermoderních karbonových rámů předpokládá 1×něco, takže ani nemají přípravu na přesmyk), může být špatná řetězová linka (pokud je rám s boost zadní stavbou, tak rozhodně) atd.

      Prostě povést se to může (při „vhodné“ konstrukci rámu), ale musí tam být splněno několik podmínek, přes které asi nejede vlak.

      Pokud je na rámu alespoň příprava pro přesmyk, šel bych cestou klidně nákupu nějakých třeba 2×10 komponentů – je předpoklad, že se tam minimálně 38z převodník vejde a na dvouplackové kliky se zvyká celkem snadno (pokud někdo neoperuje tím, že nutně potřebuje 44×11, protože z kopce dolů musí jezdit 70 s příšlapem, nebo je jeho optimální kadence 30 ot/minutu. Komplikoval by to boost rám, kde zase offset klik musí bejt jinej, než na „neboost“. Nicméně vůbec nepíšeš ani rámcově, co je to za supermoderní karbonový rám, takže se celkem těžko „věští“, co by se dalo nebo nedalo.

      Sestavu 2×10 seženeš na bazarech celkem za hubičku (proti ceně supermoderního karbonového rámu rozhodně :) )

      0 0
      • MlokCZ  

        I ten těžký převod se dá vyřešit (i když nevím k čemu je to pak dobré). 2×11 Sram + 26/38 kliky. 38/10 už je pak velmi blízko k 44×11.

        O prachy předpokládám až tak nejde, když je odkaz třeba na ten Jealous, který není zrovna nejlevnější (i když akutálně ten co jsem dával v odkazu je za ještě slušnou cenu, dlouhodobě bývá i na bike-discountu dražší kolem 800E+).

        0 0
        • atty  

          Jo, těžký převod (pro mne) není problém, jen raději upozorňuji (po zkušenosti v diskuzi minule, kde někdo potřebuje lámat 44×11). :)

          Když nejde o prachy (nebo primárně o ně tolik nejde) a je to jen z důvodu „nostalgie“ či zvyku na 3×8, tak bych to takhle opravdu neřešil a šel cestou těch 2×11 – rozsah i odstupňování dostatečný a funkce bezproblémová (nebude se muset při správném nákupu věcí řešit nic dalšího).

          0 0
          • Hrabex1  

            O rychlost vubec nejde, vim, ze 44–11 je zbytecnost. Ale proste sem na to zvyklej, odstupnovani mi uplne vyhovuje.

            Na silnicnim kole si nic jinyho nez 50/39/30 neumim predstavit. 50/39 mi nestaci a kompakty povazuju za zlocin.

            Na ty silnici je to nastesti jednodussi, to „inovatorstvi“ probiha rozumneji a clovek ma porad na vyber.

            Volili byste radsi toho radona nebo toho bazarovyho gt zaskara?

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak ale na silničce, pokud chceš velký rozsah i jemné odstupňování, tak to jinak než s trojplackou­ nejde.

              U biku budeš mít na 2×11 Sram větší rozsah než u 3×8. A narozdíl od některých 12sp. sad chodí 2×11 Sram opravdu parádně. A pokud raději Shimano, tak není problém použít 2×11 Shimano s GX 10–42 kazetou.

              Jealous je povedený rám (jeden nám v partě jezdí). Odkazovaných Zaskara jsem v reálu nikdy neviděl.

              0 0
              • Hrabex1  

                pro rozsah 11–42 mi by mi hohate stacilo 10sp. predpokladam, ze kliky pro 11 sp budou chodit i s desitkou.

                0 0
                • MlokCZ  

                  V 10sp. ale téměř nemáš přehazovačky, co poberou více než 36z pastorek. Jediná RD-M6000-GS. A u ní můžeš mít problém s rozsahem, má jen 41z kapacitu. Nebo bys u jiných musel bastlit vodítko.

                  Živonotnost desítky také není lepší než u jedenáctky.

                  Odstupňování 11–42 u 10sp. také nic moc už.

                  Takže není jediný důvod stavět 2×10 s 11–42 kazetou. A určitě rovnou brát 11sp. U 10–42 je pak výhoda, že to má 10% rozsahu navíc a to může umožnit vzít menší skok na plackách (mně to pak stačí s 24/34 plackami). ale samozřejmě zase nevýhoda, že musíš pořídit xD ořech.

                  Kliky by fungovaly.

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    Dobra, tak teda 2×11. Ale zadnej XD, zadnej eagle. Toho bohda nebude. Este jednou dik vsem za rady. Mam o cem premyslet.

                    0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              50z velká placka a kompakty jsou zločin?

              I na silnici je hodně na výběr, s 11sp tím víc. A klidně se dají používat kombinace CX 46/36, dala by se z toho udělat i 46/34(33), také 48 velká … s největším pastorkem 32 zubů bude odstupňování pořád docela v pohodě a spousta parády i s pouhými dvěma převodníky.

              Pokud k tomu MTB 3×8 nepoužíváš silniční kazetu, tak dost nechápu takto rozdílné přístupy k silnici a MTB. Jak na jednom, tak na druhém to chce vyzkoušet i současné celkem dostupné varianty 2×11 a vhodně zvolit velikosti převodníků a pastorků.

              P.S. Proti silniční trojplacce vůbec nic nemám, ve spojení s 9sp kadetskou kazetou vynikající nástroj, zejména pro děti, ženy a starce. :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.