• Model

    Ahoj, zjistil jsem, že mě občas během jízdy začne škrtat kotouč, ale spíš než po brždění je to po zatočení, nebo náklonu. Někdy stačí i sundat a nandat kolo a začne přiškrtávat kotouč o desky. Vidlice je RockShox Recon RL (32mm) a náboj Formula DC-511, osa dle odkazu. V náboji dle mě vůle není, ale když dám osu do náboje, tak tam je nějaká nepatrná vůle mezi osou a nábojem, když jí změřím má 1,48. Kotouč tam mám 203mm ale tím ani brzdama to určitě není. Náboj se pokusím rozebrat a mrknout na to, má prd najeto, ale nepatrně přidrhává. Ted tedy otázka, je to mizernou osou, nábojem, nebo vidlicí?

    https://www.koloshop.cz/…a-osa/136357?…

    0 0
    • adam1  

      Tak 203mm kotouč už musí být sakra přesně vyrobený a z ok materiálu -zkoušel si měnit za jiný?

      0 0
      • Model  

        Kotouč od galferu, není dokonale rovný, protože když začne škrtat, tak to není po jeho celém obvodu, ale tam je problém, že to škrtá jen občas né furt, tak to vidím spíš na náboj, a vidle se určitě taky částečně může kroutit. Když to mám třeba seřízený, sundám kolo, dám zpět a najednou škrtá. Jinak brzdy magura mt5 a tam jsou desky s kotoučem docela natěsno.

        0 0
        • J1RKA  

          pokud to skrta treba jenom pri jizde vestoje, tak bych nato kaslal, nebo to < odvzdusni > na vetsi mezeru. mito na starym kole dela vidle a to mam 160 kotouc, to jestli hazi samotnej kotouc se da zjistit jednoduse

          0 0
          • Model  

            Mám rád brzdy naplněný co nejvíc a kotouč si případně dorovnám, mě ale vadí, to že tam evidentně něco pracuje. A ja to slyším jen v sedě na asfaltu někde při přesunu, v lese to není slyšet.

            0 0
            • J1RKA  

              hele to tak proste je :D nedky se trem musi nastavit pri zatizeni kola, a pak to skrta pri tlaceni, nebo to seridit bez zatizeni, a pak sito obcas sktne jak stim kolem kroutis

              0 0
    • novas752  

      Osou to nebude pokud je dotažená správně. Vidlicí to může být, přeci jen Recon neni zrovna supertuhá vidlice. Nábojem to nejspíš bude, kónusová nába na 203 kotouč neni moc vhodná, jestě k tomu v levnym provedení.

      2 0
      • Model  

        Ok, říkáš, to co jsem si trochu tak myslel, že ten náboj prostě není nic moc, plus zapracuje vidlice a pak to škrtá než si to zase sedne zpátky. Osu utahuju tak nějak s rozumem. Náboj rozdělám trochu přidrhává, ale nejspíš to bude jen mírným přetažením, nevím co by tam mohlo bejt špatně, nejspíš nic. Koukal jsem na cyklobazar, že tam někdo inzeruje záplety newman performance 30 za 6tis, jsou i zde na bazaru, přemýšlím o nich. https://www.cyklobazar.cz/…rformance-30

        0 0
    • Breakpain  
      • kotouc musi byt rovny, pises, ze neni → srovnat
      • vidle se bude kroutit (to moc nevyresis) → pokud si tezsi jezdec, o to horsi to je
      • obcasne skrtani si vysvetluju jen jako akusticky problem, nikoliv ze Ti to drhne a pribrzduje → pokud je tomu tak, lepsi je se nato vyprdnout a jezdit ;)
      2 0
      • Model  

        Ale co když to přiškrtává kůli zkříženýmu náboji a né kotouči? Já budu rovnat kotouč, pak sundám kolo, dám ho zase zpátky a bude to škrtat znova i to je ta možnost. No nic schodím kotouč, na rovině zkontroluju.

        0 0
        • Breakpain  

          Postupuj jako ve škole – od základu ke složitějším věcem. Základ je mít rovný kotouč a pak řešit další věci.

          Upřímně si myslím, že Tvůj hlavní problém bude ta vidlice – kolik máš kg?

          0 0
          • Model  

            Jsem lehký jako pírko, cca 95kg :) Kotouč jsem předchvilkou hodil zpět, je rovnej, nepartně ale opravdu jen chloupek potřeboval přihnout, ted to neškrtá, uvidím až zase vyjedu. Podle mě to začne zas, vídle se podemnou určitě kroutí to jo, ale jako větší problém vidím ten náboj.

            0 0
            • Esi  

              Tohle řeší sluchátka s hudbou :-)

              203 kotouč s nábojem na konusech a vidlici s 32mm nohama bude cinkat vždycky, neřešit smířit se s tím a jezdit, jestli to nedrhne tak že by to citelně přibržďovalo tak bych to teda neřešil

              4 0
    • michalmika  

      Jenom přikládám svojí trošku do mlýna – řeším podobnou věc na novém Canyon Grail. Kolo prostě je trošku měkčí, a já jsem těžkej (± 90 Kg), v zátěži zadní kolo trošku škrtá.

      Probráno horem a dolem a nejlepší řešení je: neřešit.

      3 0
      • adam1  

        Ale v hloubi duše to sereee ?:)))))

        1 0
        • novas752  

          To se musí mentálně nastavit že je mu to buřt. Protože 203 kotouč na Reconu imho prostě bude dělat bordel furt. Když se ten kotouč zahřeje tak se trochu zkroutí, když se s tim silně zabrzdí tak se to zkroutí…

          1 0
        • michalmika  

          Neskutečně, ještě jsem bohužel ten typ, kterej řeší a slyší každý vrznutí třeba i v autě. Takže kolo mě zoceluje evidentně jak fyzicky, tak psychicky :D

          0 0
          • Tomcat  

            …připomínám mi to vyprávění:

            štamgast silničář: hele jak já jedu o víkendu okolo kláštera(Sázava) nahoru a v zatáčce před branou, v záběru, v tom jako luplo.

            servisák bajker: jo.

            štamgast silničář: no jako lupne!

            servisák bajker: a nějak dál?

            štamgast silničář: ne, prostě to luplo.

            servisák bajker: ..... (slyšet cvrčka)

            štamgast silničář: no musíš s tím něco udělat !

            5 0
      • michomin  

        Přesně tak. Na předním kole mi trošku škrtá kotouč (trošku hází), smířit se s tím je pro mě mentálně snažší, než ten kotouč srovnat.

        2 0
    • GdH  

      Mám taky Recona RL (2019), kotouč SMRT 66 180mm, náboj nekónický DT SWISS 370 a dělá mi to samé celou dobu, co ho mám. Občas mi přijde, že jen foukne z boku a kotouč začne ševelit. Většinou stačí lehce přimáčknout a pustit brzdovou páku a je to pryč. Řekl bych, že to souvisí především s tím, jak rovnoměrně se kotouč po brždění ochlazuje a jak dobře pracují pístky, které když drhnou, drží blíž ke kotouči i sjeté destičky.

      2 0
    • Floydie  

      Klasika, 200 kotouc na flow traily, jak pises :-) Kotouc bude vzdycky obcas skrtat a muzes to seridit tisickrat. Proste je to vlastnost v zasade vsech kotoucovych brzd uz z principu jejich funkce, nekde se to projevuje vic, nekde min. Neresit, jezdit.

      0 0
    • tigermoth  

      200 mm kotouč dělá kravál i při bočním větru, sestimsmiř :D

      Hlavní faktor v tom, jestli je to problém, je ten, jestli dotyčný jezdec má/měl v životě DH/FR fázi. Jestli jo, bývá imunní.

      2 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.