• pee.tr

    Už se tu o soli taky lecos napsalo, ale používáte někdo nějaký přípravky, který aspoň trochu ochrání před tím svinstvem? Kolo po vyjížďce myju, ale když člověk občas někam vyrazí, potřebuje tam pár hodin pobýt a pak teprve vyrazí domu. Mám na mysli, právě třeba když není možný kolo umejt a je nutný ho nechat stát nasolený. Předpokládám, že je asi lepší ho v takových případech nechat na mrazu, ale nepomůže ještě třeba trošku např. nástřik nějakým silikonovým olejem, nebo něco jinýho?

    0 0
    • Alibaba  

      Jak je nasolený, tak neohřejvat a neředit! Předem vosk, tam kde se to hejbe olej. Osobně se raději soli vyhybám.

      0 0
    • michals1  

      10 let jsem jezdil v zimě po mokrých osolených silnicích na ocelovém (CrMo) rámu, nikdy jsem jej po projížďce nemyl. Lak možná již neměl původní lesk a uvnitř trubek se objevila koroze, ale přesto rám bez problému celých 10 let vydržel.

      0 0
      • Alibaba  

        Kvalitní Cr-Mo samo vydrží všechno ;-). Sám ho mám osmnáctej rok. Ale tazatel chce (pomáhat) a chránit! ;-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • vasado  

          o cr-mo bych se bál víc než o nějakou hlínu :-D

          0 0
          • Alibaba  

            Já ne.

            0 0
            • vasado  

              …no dobře – o tu mou :-D

              0 0
              • Vilém  

                Tak to ani ne, ikdyz to OnOne nebude zadna super ocel. CrMo sice orezne po povrchu, mozna to podleze pod barvou, ale nejde to do hloubky. U duralu s vetsim obsahem horciku se to muze zazirat do hloubky, tak ze nahore je mala dirka a pod ni vyhlodany krater.

                0 0
                • Alibaba  

                  Moje řeč, Unitrack měl po 16ti letech na odřeninách (a to jen některejch) hnědý povlak v síle připomínající přetažení vodovkovou umbrou. Uvnitř středový trubky dole pak povrchovou skvrnu zvící pětikoruny. Víc než deset let parkovanej na balkóně, a v zimě jsem ho taky proháněl (90% mimo silnice).

                  0 0
    • jecnak  

      Hlavne ti doporucuju pokazde kolo nemyt. Slusne komponenty preziji zimu naprosto bez problemu.

      0 0
      • pee.tr  

        Před lety na starým ocelovým mtb jsem jezdil téměř bez údržby, ale stávalo se mi, že při další vyjížďce se mi občas nechtěl ohýbat řetěz. ;-D Soli se samo snažím vyhýbat co to jde, ale místy to nelze. A když pak vidím nasypanej sníh na HT II ložiskách a v přehazce, nejde v mrazu poznat, zde je to jen špinavej sníh z polňačky nebo je v něm i sůl ze závěru cesty – kusu silnice. Takže raději myju, protože vytřít se to všude nedá. I když je fakt, že mi bylo včera kola dost líto, když jsem ho pokropil v –12°C vodu, která měla tak 30°C.

        0 0
        • jecnak  

          Kazdy slusny komponent sul vydrzi. Jde jen o to, ze tim vecnym umyvanim se ti dostane voda se soli do vsech lozisek a zavitu.

          0 0
    • Mig_all  

      Neresit a jezdit!!! Auto taky davas do vyhrivane garaze a po kazde jizde ho mas na horké wapce s šamponem? Kdyz je vam tak lito materialu, proc nemate zimaky?

      0 0
      • pee.tr  

        To můžu, když budu mít na to, abych si kupoval co 3 roky nový kolo, nebo aspoň jeho součásti. Já ho nepígluju po každý vyjížďce, spíš naopak, ale zase nechat ho úplně soli na pospas (ať to je zimák nebo ne), to jsou taky buď ingnoratský nebo zbohatlický manýry.

        0 0
        • bagr  

          Na horaku je to asi jedno tam stejne nasolenou silnici vemes jen pri nejakym prejezdu.

          Ale pokud jezdis vylozene silnici a za jakyhokoliv pocasi tak tam z tech rozsolenejch,roz­bredlejch sracek de vsechno hned do pryc.Bez zimaka se to neda.Kazdej rok po zime na vyhoz kazeta,retez,pre­vodniky,rolnic­ky,osa.Nekoli­krat za zimu spalky,lanka ,bowdeny a tak jednou za dva roky naby i s rafkama.

          I tech nejlevnejsich veci co na to davam mi je lito.

          0 0
          • pee.tr  

            Jsem se včera přesvědčil, že v okolí ČB se solí asi i skoro polní cesty, bohužel (přeháním, ale určitě daleko od hlavních). A když je přes 10cm sněhu, už se toho jen v loukách moc najezdit nedá.

            0 0
            • La Piér  

              Záleží, jakého sněhu. Pokud je počasí jako teď, kdy je podklad na kost zmrzlý a na něm je prašan, tak se jezdí dobře.

              0 0
    • vsn  

      nastříkat cely kolo WDčkem ;)

      0 0
      • Pavel  

        A hlavně brzdové kotouče, případně ráfky! :-)

        0 0
        • vsn  

          to neděláš? … máš to pak místo zvonku (aspon u kotoučů) … funguje to tak, že 10 – 15 metru nez projizdíš kolem někoho tak začneš brzdít, za tech 10 – 15 metru se to zahřeje a jakmile jsi těsně za tak mírně začneš víc brzdit a začně to hulákat …

          naopak když jedeš sjezd tak se z toho pěkně kouří.

          0 0
    • jipík  

      „Nafta“ jak za starých časů na vojně

      0 0
    • horis  

      Co jde, omotat starou duší =o)Když už, tak koupit bezbarvý lak a stříknout to lakem řekl bych.

      0 0
    • Kosta  

      pokud je sucho, mráz, neřešit, neumývat, pokud po soli jenom někde přejíždíš – stejně tak, do sraček po městě jezdit na jiném kole ;)

      0 0
    • Marcele  

      to mas jako s antivirem- nejlepsi je nepripojovat jeden pocitac k internetu, druhy ano. jdeno kolo na nasoleni, jedno ne

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • unitak  

        Stačí dobrý FW a Antivir + nechodit na nebezpečné stránky a nemusíš se o nic bát a mít zbytečně 2 počítače a přenášet mezi nimi data jak..

        0 0
      • La Piér  

        Zbytečná paranoia s těma PC…

        0 0
    • Daf  

      Tohle většinou lidi řeší u nového kola. Mě se přes zimu s kolem nikdy nic nestalo. Při ježděním v těžším terénu, ti oděrků na rámu přibyde určitě mnohem víc, než co napáchá sůl za několik sezón ;)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.