https://www.bike-life.cz/…0-2016/d9773
Kde mám začít levně odlehčovat?
https://www.bike-life.cz/…0-2016/d9773
Kde mám začít levně odlehčovat?
levne bohuzel nikde… prodat a koupit uplne jine kolo
Kolo je staré dva roky, má najeto 3500km takže se nebráním výměně komponentů,mimo ráfků a rámu:)
Sice to nema zadny smysl, je to vyhazovani penez, ale kdyz po tom tak touzis.
Zacal bych obutim, dusema a vidlici.
Smysl to ma,manželka si tohle kolo vybrala s rozpočtem 30k.
jenze na tom kole je tezke vsechno. Aby to poznala, tak by to chtelo vymenit komplet kola s obutim. Pak bys mohl vymenit skoro vse krom ramu a jsi s cenou uplne nekde jinde, nez kdyz bys to prodal a koupil neco slusnejsiho.
Obutí je v pohodě to beru,ráfky měnit nebudu
Tak vymen naboje.
Rám bude taky patřit mezi ty těžší kousky, takže taky pryč.
Ram jsem vynechal, aby to furt vypadalo ± stejne jako v puvodnim stavu :)
Rám bych dal pryč. Není tapered a lehčí vidlici místo té 2,7 kg Suntourky tam tím pádem bez bastlení nedá.
Protože to má babkovskej rám s horní ramovkou dolů? :)) tohle mi prijde vždycky úsměvny… hele kup na bazaru hodně lehký výpety a pak sežeň lehoučký pláště a duše.. rotační hmotnost poznas nejvíc..
Např dej jí tam schwalbe rocket ron pokud s tím jezdíte po lesích.. nevo rapid rob pokud cyklostezky a cesty v lese… duše taky nějaký co nejlehčí…
Kolik usetrim na výletech?
To zjistíš, až ty původní zvážíš (bez plášťů, duší, kazety, upínáků).
klidně až 3/4 kila. To, co tam máš teď budou dost těžítka. Když k tomu přičteš ještě pláště, ubereš další cca 1/2 kila.
Ale při jízdě ten pocit bude obrovský.
Klidně 400g na obou.. a obecně jedno kilo rotační hmotnosti se rovná čtyřem kilům celkový hmotnosti.. když uberes i na pláštích a duších cca 400g což by se daloni víc.. tak jsi na 800gramech a to je jako bys odlehcil rám o dva a půl kila a to při jízdě poznas.. hodně.. jinak to může bejt i víc ..
No tak velký rozdíl to není. Rotační hmotnost je cca 2 násobek. Že to odpovídá 4 násobku koluje na netu už dlouho, ale bylo to z chybného výpočtu. Už se to i tady řešilo několikrát.
K tomu dvojnasobek plati jen na obvodu, tedy jen pro plast.
A hlavne se to projevi pouze v pripade ze tu rotacni energii probrzdis. Pokud ve vyjezdu nebrzdis, tak je to uplne fuk kde ta hmotnost je.
a ráfek co ? ten taky ne ? ikdyž asi o trošíčku víc to ovilvní spíš plášť.. a co průměr ? ten musí bejt taky poznat :)
Jasně že to ovlivní i ráfek i niple i dráty. A na průměru to taky závisí – čim dál od osy otáčení, tim větší vliv.
tak tak :)dráty moc neovlivníš a niple nemá cenu hrotit.. radši mosaz.. než bejt nešťastnej z alu.. :)
…nebrzdis nebo nezrychlujes.
To záleží na tom, kam si původně chtěl jet a kam nakonec pojedeš.
Nad tímhle klenotem jsem se v Intersportu usmíval pod fousy až musel přijít prodavač. To myslíte vážně prodávat za takový prachy plečku s 3×8 Altusem a Acerou a ultratěžkou pružinovkou? Ale pane, to je Scott, Švýcarsko, víme?
Jak si říkám často při obhlídce klenotů před cyklohospodama, vzít radši štůsek bankovek a spláchnout do hajzlu.
Krásně jsi to mapsal :)) stavitel 4ever za kolo do dvaceti… místo tý vidle by byla lepší pevná
Švýcarsko, jistě. :)
*1:)))
Ještě doplň tělesnou výšku a hmotnost jezdce.
160/55
Tak rozumně,když udělám obutí, náboje,výplety, řidítka a sedlovku.uspora vs tipy?vím že na vás prehazuju můj čas strávený hledanim,ale mě ty váhy na eshopu moc nesedí a vy by jste mohli znát realitu
Sorry, ale na tom kole je snad všechno těžký. No, ale jestli chceš… vyčíhat na bazaru nějaký lehký záplety, řidítka a sedlovku můžeš vzít z Číny…
Pokud nemáš zvážené původní komponenty, tak je to věštění z křišťálové koule. Takže nelenit a vážit.
Když upgradeovat komponenty, tak s tím optimalizovat ergonomii.
Délka klik https://www.bike-forum.cz/…lo-27-5-650b#…
Nastavení posezu pomůže https://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp#…
Začni odlehčovat rotační hmotnosti.
Tak cca 2kg by nemusel být problém (teď neřeším cenu)
Pár karbonovych věcí (řídítka, sedlovka, sedlo, kliky) + nějaký lehčí představec, pedaly a hned máš tak kilo. Pak ty pláště – další půl kila.
Vyhoď vidlici za dej pevnou a máš hned dvě kila dole za pár korun. Na cyklostezky jí nepotřebuje. To sem udělal teď přes zimu na přítelkyni kole.
Za jízdy by to nepoznala ale okem hned:)
Za jízdy to pozná.. bude ti furt ujíždět…
No a? Tohle úplně stejný příklad jako vlákno ze včera, kdy se někdo ptal, jestli má koupit kolo z Decatlonu za 5000,–. Všichni mu řekli že nee, že blbost a na konci napsal, že ho stejně koupí. Ty se ptáš jak odlehčit? Všichni ti říkají, že to prostě nemá vůbec smysl a stejně prostě chceš. Když nemáš lehký rám, vidlici a kola, můžeš se stavět na uši a nikdy to nebude lehký kolo.
Já z toho nechci 10kilový kolo,ber to tak že rám si vybrala sama.Já z toho chci udělat normální kolo.
No, ale aby si ho vybrala sama si dopustil ty!!! Ale chápu, že ne každý všemu rozumí. Buď vyměn tu vidlici, nebo kup hladší pláště. Pocitově se jí pojede lépe. Nic jiného fakt nemá cenu vymýšlet.
To ti pak nezbývá nic než ty trubky nebo kola, možná vidlici.
Lehký kola jsou dost drahý (aspoň 10, klidně násobně víc), vidlice taky neni nejlevnější, ale to co tam je bych vyhodil už z toho důvodu že nefunguje, buď za pevnou karbonovou (kilo a půl dolu) nebo za něco jako Suntour Epixon (cca kilo dolu), na trubkách (řídítka, představec, sedlovka) zase neušetříš ani půl kila, takže se to moc nevyplatí… To máš těžký.
Otázkou ale je jestli se ti to vyplatí vylepšovat – vyměníš vidlici, kola, narveš do toho přes 10 000, ve výsledku 25 a pořád to bude levný těžký kolo s blbejma brzda, rámem, řazenim…
Lehký kola jsou levný.. remerx je levnej.. sh naby taky..
Fik a je kilo a půl dole.
pokud až tak nejde o cenu, tak dej 1× něco (nejlépe 12), tím padne váha a bude se jí lépe řadit :-)
Vo tom to ale vubec nejni.. řadí oboje.. jede kolo a to hlavně kola… a vidle je závaží.. tam to má smysl větší..
myšleno jako další krok po výměně vidlice a kol :-)
I tak.. to stačilo doteď.. funguje.. a bude… vahova uspora za nový bude rd oproti tej dardě co za to dá… kazeta, řetěz, hazka, řazení, presmyk.. kliky taky.. kola koupí na bazaru obě za dvojku pláště a duše nevím.. cca 1500?? :) a máš to nakonec i celkem rychlý… vidle se da ma bazaru taky někdy sehnat pevná.. nebo nejakou gut odpruzenou… no.. a hned dáš za všechno cca 7k když by vyšel ten bazar.. je tobjen odhad.. a ušetří přitom neskutečnou váhu.. ale pohon měnit nemá smysl.. zvlášť na tomhle kole.. to může rovnou začít stavět novy a ještě bude mit o dost lepší.. :)
Tak ale u toho jejího kola by přechod na 1× něco udělal určitě půl kila.
Kterej je zanedbatelnej..:) za gy prachy.. udělalo by to podle mě víc.. klidně skoro kilo
Tak samozrejme, ze nejdrive resit ty nejtezsi veci, kde se to pozna hned (nejlepe i za co nejmensi peniz). No a nasledne budou prichazet ke slovu i ty dalsi veci (riditka, sedlovka, a treba to razeni, atd…). Pricemz u toho razeni to jeste muze mit druhou vyhodu a to je jednoduchost razeni (zvlaste pro zenu).
To jako fakt? :-D :-D proč jsi nekoupil rovnou lehčí za 30k :-D
Koupit lehčí kolo za 30 není žádná zábava. Raději koupit těžké za 15 a pak prudit na B-F, to je mnohem zábavnější :-).
A ve výsledku to doto nasypat 35 a stále to bude těžký. :)
Ó kousek výš jsem psal že rozpočet měla 30k,ale to honibrci asi nepochopí.
A za kolik jste koupili tohle neštěstí?
Pro manželku je to radost a mě to stálo jen 13,5k
Jen? Zadarmo drahý :) helebzkus sehnat ty vyplety.. na tu její váhu to může bejt fakt lehký.. no a pláště s dušema a tu vidli za desítku z toho možná udeláš dobrý kolo.. teda až třeba za rok když do roho ještě nasypes a vymenis zbytek :)
Já třeba sypal do sracky horaka.. až jsem obměnil všechno a měl nový kolo komplet.. ze zbytků jsem to dal zpátky dohromady a ještě ho z třičtvrtě vymenil a už jsem spokojenej :))
No já hlavně nepochopím proč byl koupen šrot za 13,5 tis, když rozpočet byl 30.
Můžeš koupit 2. :)
Protože jsi nekupoval kolo pro zenu
Protože barva… Některý ženský jsou v tomhle neoblomný… :-))) :-(
Ještě musím napsat že jí ta váha vůbec nevadí,to je můj problém:)
Tak se spíš zaměř na pohodlí, to by mělo být snažší – jiná vidlice, lepší, širší a hlavně nepřefoukané pláště (na 55kg stačí okolo 1,5 baru)…
No jo ale kolo za 30 se dá sehnat o dost lepší než kolo za 15 s 15 dodatečnou investicí. ;)
A co? Takze tim chces rict, ze do toho ted chces vrazit 16tKc?
Já ale opravdu nerozumím proč jste nekoupil lehké kolo ta 30?
Levně to prodej a odlehčíš si dost :))))
Visli
Vidlice je mi jasná,tam počítám s 500g
A co varianta se na tohle neštěstí vybodnout a koupit nový pěkný rám a začít pořádně a v rámci rozpočtu co nejlehčeji? 30 tisíc už je dost slušnej balík peněz.
Takže strakacovi děkuju:)
Pokid si vybrala zen rám.. tak smysl měnit aby to jelo.. má opravdu jen ta vidle a komplet kola.. ale je to škoda peněz takhlebto dělat.. měl jsi říct staviteli aby udělal kolo pro ženskou za 25k kde bude fajn vidle a lehký vyplety a nějaký základní shimano hydraulicky brzdy.. a rám by si vybrala klidně skoro podobnej ale měla by střelu a vidlici co funguje a převody taky zbytečnost.. 3×8 nebo 9, 10to je detail.. :)
3×neco půjde prič hned po vidlici , stejně neřadí když je to potřeba
Hele, ač se to nezdá, tak my to s tebou myslíme dobře. Fakt nejlepší řešení bude, co navrhuje Strakáč. Tohohle kola se zbavit a nechat si u stavitele postavit kolo na rámu, co se jí bude líbit a za třicet to bude raketa, jakou bys nikdy z tohohle nevytřískal.
Ano, prodat i se ztrátou to bude nejvýhodnější. Pokud však smyslem odlehčení bylo zvýšit průměrnou rychlost manželky navrhuji jít zcela opačným směrem a to přestavbou na elektrokolo, hmotnost se sice" trochu" zvýší ale dosažená průměrná rychlost bude podstatně vyšší a spokojenost manželky bude také nezanedbatelný bonus. Ale ani tato varianta jistě nebude nějak finančně výhodná.
Čili máš levný kolo, do kterýho nasypeš spoustu peněz v dílech za maloobchodní ceny a k tomu budeš mít hromadu hromadu levných sundaných dílů, který budeš muset prodat dost levně a i tak je sotva někdo koupí (např vidli xcm)…
Tak třeba vidli mám na co dát
Koho chceš potrestat?
ty si nepoučitelnej:)
nicméně vlákno splnilo účel: pobavilo a je čas to bloknout ať mi to nezabírá místo na ploše:)
Fakt buď všechno vylejt a začít znovu a pořádně jak píšou ostatní.
Nebo když už, pak uhasit jen největší průšvihy: dát pevnou karbonovou vidli a jezdivé pláště, nejlíp bezduše.
Zbytek nechat a upgradovat jak to bude odcházet.
Jsem mel z prace nejakou depku, ale tohle je dobry vlakno :)) dik.
Nerozumím zakladately. Mel jsi ukázat ženě fotky RB kola. Ať si vybere barvu (RAL dle libosti) s vlastnim jmenem na rámu a zbytek udelas podle funkčnosti. Tak to udělám já :)
tak jestli má na tomto těžítku najeto 3,5 a je spokojená i při její fyzické konstituci, tak tím spíše bych do toho neinvestoval, k čemu? Jestli dáváte i společné vyjížďky v rozumném tempu tak to nemá význam a můžete si gratulovat. Jinak už vše padlo: pokud do toho chceš mermomocí sypat, tak jednoznačně kola, nějaká lehká tuhá a obout do nějakých kevlarových šlupek dle ježděného terénu. Pokud ta vidlice má opravdu 2,7 tak je to jasné, kilo máš hned dole, pokud na to co jezdí stačí pevná tak rovnou dvě. Na carbon doplňky bych se vyprdl, tak samo bych neřešil pohon když ji jinak rozsah vyhovuje a ví si rady s páčkama :-)
Rovnou ti sem napíšu nějaké postřehy pro to tvoje druhé vlákno: moje je o 4cm vyšší a o 5kg lehčí než tvůj poklad a doposud jezdila na dámském trekingu ocel, který měla problém vytlačit vůbec z garáže (prudký nájezd). Takže její jediný požadavek byl, aby se s kolem nemusela tak nadřít když ho bude tahat v práci po pár schodech do šatny. Pojal jsem toto přání velkoryse a výsledkem v nejlepší konfiguraci bylo MTB celopevňák lehce nad 8,5kg. :-) Kolo ji samozřejmě ohromně chytlo, jezdí jak drak, takže se stavilo druhé aby měla jedno na dojíždění a trénink když je doma a druhé na lítačku když je u mě. Nějaké čachry a přehazování komponent, celopevńák má lehce přes 9 a HT lehce přes 10, rozdíl nepozná, jen že HT na balónech tak moc nedrncá… :-)
Bejt tebou to prostě prodám… a reknu staviteli.. ať ti něco postaví na lehouckych kolech co nemusí vezt takovou váhu.. ať tam dá nejakou slušnější vidlu.. Např vsudyznama suntour raidon.. vzduchová.. nějaký fajne základ kotoucovky.. pak nějaký fajn rám z toho co nabídne stavitel a nebo si vyberes sám skoro jakejkoliv.. hlavně zenskej vysvětli.. že mít trubku na ramu prohlou dolů(víš co myslím) je jen pro dámy s satama.. jak to bejvalo dřív když jeli do krámu.. kvuli tomu to vzniklo.. je to k ničemu.. ale trochu je to třeba fajn…
Pak tam dát třeba… pohon deore 2×11 nebo 2×10 podle toho co za kolik bude atd atd… rodla, predstavec, pedály nabídne stavitel.. a třeba sedlovku bych koupil carbon někde na bazaru v pěkným stavu.. možná i řídítka… pláště schw. rapid rob.. stačí.. sedlo nejaky vyberete nevo sundas ze staryho kola.. silikpn gripy…a hotovo
Chlapy dík za rady.koupim vidlici, obutí, řidítka,pedaly a sedlovku.myslim,že bych se tak mohl dostat na 12kg a to mi přijde docela v pohodě
A holka bude mít 3×8 za celkem spoustu peněz, dost chudák teda.
Je blbost ji tam dát,Sram NX?
1×11 není špatná volba, když vhodně zvolíš převody. Ale zpátky k tvému problému – udělej si tabulku, na kolik tě co vyjde a pak ji sem nasdílej. Dost možná sám uvidíš, že jdeš cestou, která je delší, komplikovanější a dražší.
NX mám na svém kole,tak mě napadlo ji to tam hodit a udělat si radost něčím s 10–42. a jestli by šla za její vidlice dát ne 26 kolo Merida matts,tak to mám vyřešený a dám jí klukovi .
Dát dítěti na kolo skoro tříkilovou nefunkční vidlici.. to si snad děláš legraci nebo se mu chceš za něco pomstít. To už zavání týráním dětí :-).
No co, Zátopek zas běhal s přivázanou pneumatikou. Aspoň bude chlapec zocelenej.
Pokud chceš postupit celou sadu, tak tím spíš nemá smysl snažit se to plácat na tomhle kole a je lepší volba začít na čistý louce.
Ty potřebuješ kluka za něco potrestat?
Asi nebude jeho ;-).
Nektere vychovne filozofie pravi: „Deti je potreba trestat preventivne“
Zvlášť ty dnešní.. když neodlezou od monitorů,mobilů atd.. to já od osmi chodil pravidelně k tátovi do dílny něco štrůtat.. a pak i kract hřebíky na bunkry v lese, křoví.. :) do 14-ti jsem si to stavěl a že jsme to měli vymakany… strecha.. stěny pleteny z vrbovych rovnych větví vedle sebe hezky.. to všechno na stromě cca dva metry nad zemí… schody nahoru.. dveře s pantem z provazu… vedle jsme kopali jezírko… dělal jsem vzdycky zapis jak robinson na strom čárky… a tak :)) skrýš na nářadí v zemi v díře.. na tom viko z klacků zahazeny listím.. a houpačka.. a mohl bych mlejt dál… :) lepší jak nějaký PC… :)
Cha, to my jsme si jen vysekali mačetou tunely v křoví za zahradou, pekli jsme tam nakradený brambory a krmnou kukuřici z pole a hulili k tomu požitkářsky dutinky z černýho bezu.
A přemýšlel jsi u toho nad váhou vidlice?
Tím jsem chtěl říct.. že mu ta těžká vidlice neuškodí.. naopak když bude jezdot tak se sice nadře. Ale to je vlastně dobře.. ne? :)
Já si si taky myslim,když jsem dostal olprana s odpruženou vidlicí tak na tom jezdila celá vesnice:)
Chudák kluk. :)
Teď tam má podobné těžítko, akorát nefunkční a na to že opře kolo u skate parku ó zeď mu fakt nic lepšího kupovat nebudu:)
Takže to nahradíš podobným stejně nefunkčním těžítkem? To dává smysl :-)
Jde mi jen o to že ji nevyhodim a jemu to bude aspoň pružit,teď ji má na tvrdo
to bych chtěl vidět jak XCM pruží pod klukem :-)
Tak třeba když skočí z obrubníku tak se třeba i pohne… :)
Pokud nemá tlumení, tak ho následně vystřelí zase zpět do vzduchu :-).
Taky myslel, že se pohne, jako ten kluk, ne ta vidlice.
Nevystřelí. Pasivní odpory to jistí.
3×8 je na kole za nějakých 22–25 000 krásna nabídka! :D
Ale já to nikomu nenabizim
Nabízíš, své milé:)
Nenabízím ona už ho má dva roky a sama si ho vybrala s rozpočtem 30k
Pořád nechápu ten rozpočet 30k… vždyť se furt bavíme o kole za 14. To počítala s tím, že po nákupu se bude tunit?
Kdoví, jak to opravdu bylo… ;-)
Já mám celou dobu podezření, že původní rozpočet byl 30k, ale nakonec vybrali kolo za bratru 13k s tím, že se to nějaký rok bude jezdit a za ušetřené peníze se to později vytuní
Ale třeba mě David opraví
Je to zřejmě jinak, viz Davidův příspěvek výše k synovi, cituji: „…na to že opře kolo u skate parku o zeď mu fakt nic lepšího kupovat nebudu :)“. Podobný přístup měl jistě i k ženě.
Ne to jsou kecy s ženskou teď jezdíme pro radost.a kluk to má jen jako dopravovadlo které ho vůbec nezajímá.
Ona žádný tuning neplánovala,ji se to líbilo:)
Přišli jsme do krámu s 30 v kapse a ona se na první pohled zamilovala do tady toho.A prodavač ji v tom podpořil což mi hlava nebrala.timto zdravím kola Smíchov :) a určitě to není reklama
To ti tady nesežerem. Prozradil ses příspěvkem o synově kole :-)).
" Tak tady tomu pán přeci rozumí lásko a když říká, že tohle kolo ti bude úplně stačit, no co na to říkáš"? :-D.
Tady bych zauvazoval o výměně manželky. Jeden z vás je blbej… nebo oba
To bylo trochu zbytečný
Nebylo. Ver mi
Pokud dáš pevnou vidlici, tak máš na 12 kg šanci, jinak nikoliv.
Tady už je to jak házet hrách na zeď…
Neleze mi do hlavy, proč vlastně Davidakta zakládal tohle vlákno, když stejně na rady nedbá a pořád si vede svou.
To je pomalu v každým druhým vlákně. Někdy se až divím, že tebe třeba baví pořád dokola někomu něco vysvětlovat a radit.
Zrovna jsem v práci neudělal test. Tady se mi zase zlepšila nálada :)
Je to fakt nevážil jsem,ale to není tak důležité.dal jsem si za úkol odlehčit:)
Právě proto jsi měl vážit. Odlehčit 14 kg na 12 kg je určitě jednodušší než 15 kg na 12 kg, bych řekl.
Tak zapomeň na těch 12kg.
Právě že to je dúležité. Odlehčovat jen tak z plezíru je sice fajn zábava, ale pokud to chceš udělat rozumně, tak je třeba znát výchozí váhy. Snadno totiž pak může vzniknout situace, kdy koupíš za nějaký prachy danej komponent, ale kdybys měl zváženej původní, tak bys věděl, že třeba ten původní nebyl tak těžkej.
Já myslím že nic těžšího tam dát nemůžu:)
To je pravda.
Myslet znamená hovno vědět, že ano… :-)).
Tak tříkilovou vidlici snad neseženu:)
S tímhle přístupem nakup náhodně vybraný komponenty, dej je na kolo a máš vystaráno.
Napadá mě, nekrmíme tady trolla?
Myslím, že už ano. Přišel pro radu a když viděl, jak to tu všichni žerou, má z toho už jen prdel :-D.
Je fakt že jsem nečekal jak se to rozjede,ale dal jsi mi nějakou radu krom „prodat“
Prodat je jediné systémové řešení. Pokud to nechceš udělat, tak pak naše rady nepotřebuješ.
Já bych radši radu.dej tam vidlici takovou nebo makovou,na 55kg by mohlo fungovat tohle,typ tenhle stojí tolik.
Když si nenecháš poradit a držíš se zuby nehty toho rámu, můžeš prozkoumat tuhle vidlu. Na podzim byla teda ještě o tři kila levnější, ale co už. Nejlevnější 27.5 vzduchovka s pevnou osou v bílé variantě co jsem před půl rokem našel.
Ale samozřejmě záleží na tom jestli chceš měnit i záplety a jestli budou třeba s pevnou osou. S RU bude vidle ještě o pár drobných levnější.
Dokud si nenasázíš komponenty do Excelu včetně váhy a nezačneš si do něj sázet různý varianty, nevíš o kolik si pomůžeš a kolik to celé bude stát. možná až to uděláš, dáš místnímu osazenstvu za pravdu, že poslat to s mírnou ztrátou do světa (a teď je ideální čas to pověsit na bazar) a poskládat něco na zelené louce bude výhodnější.
Potřebuju vidlici na rychloupínák, ne pevnou osu.
A neupravená s ponecháním mazání vazelínou pod 55kg moc dobře chodit nebude.
To že se musí rozhodnout pro variantu podle zápletů tam píšu. Nerozporuju lepší citlivost po předělání na olej, ale podle mých zkušeností na takové to rodinné výletění to zatím postačuje. Předělání na olej jsem si u Epicona na družky kole ponechal až pro případ, že by jí nějak chytnul terén. Na to je čas vždycky a TT knowhow už dneska nemá tu exkluzivitu aby to zdůvodnilo cca 2,5 tis. navrch.
Upravená vidlice v TT není pouze předělaná na olej, tím nemáš ani polovinu toho, co se s tím dělá.
Naprostý základ při úpravě pro hodně lehké (a i hodně těžké) jezdce je výměna negativky za vhodnou pro danou hmotnost. Ale ani tím úpravy nekončí, vím o dalších krocích co se s tím dělá a má významný vliv na citlivost a celkový chod, ale nejsem oprávněný to tu rozepisovat.
A o terénu to být vůbec nemusí, ale je jasné, že je každá citlivost vidlice bude vnímat jinak (jedna ocení hodně, druhá třeba vůbec). Ta moje supercitlivou vidlici ocenila hodně a to ve slepém testu a patří to právě k těm pár změnám na kole, které opravdu ocenila (jak píšu níže). Vidlice šla na úpravu a řekl jsem ji, že byla jen na běžném servisu a sama přišla s tím, jak je najednou super. A to byla Reba, která je v originále mazaná olejem a nebyla v originále až tak špatná.
Pořádný terén nejezdí vůbec, protože nemá vůbec žádnou techniku (snaha naučit se za mnoho let minula účinkem).
A čím lehčí jezdec, tím potřebuje citlivější vidlici pro srovnatelné chování. Pokud má někdo třeba 85kg a Rebu v originále s odtrhem 10kg (liší se kus od kusu a také dle toho kdy měla servis, takže nebrat 10kg jako dogma pro každou Rebu, je to takový průměr z 10+ kusů co jsem měřil). Aby se to pod 55kg chovalo srovnatelně, tak už musí mít vidlice odtrh jen 6,5kg.
Klobouk dolu
Mam jednoho Epicona od TT, druhyho standard predelany na olej s ridsim olejem v tlumici a rozdil tam je vcelku slusny. Neupraveny je po predelani na olej citlivejsi, oproti originalu, ale kvalit vidle z TT jeste zdaleka nedosahuje.
kvalit :-))))))
Houpaci konik ? :))))) pamatuju dobře?
EDIT… Aha… už to čtu dole :))
Tak to pozor!!! Hned jako první jsem se snažil rozumně poradit. Psal sem, ať vyměníš vidlici za pevnou. Řekl si že by to na pohled poznala a to mi stačilo a dál jsem neradil, bo to pro mě už nemělo cenu.
Vim, ze se to nezda pravdepodobne, ale tezsi komponenty opravdu existuji :-)
Ja mel treba pred par lety na chvili kolo, ktere melo celkem pres 18kg (HT). Takze jen aby ses nedivil, ze po nejake investici to treba bude tezsi :-)
Dík dám si pozor;)
A ještě abych přidal příklad z praxe. O víkendu jsem se podíval na díly na nový cyklokrosce s cílem kde ušetřit váhu. Myslel jsem, že třeba něco by šlo shodit na kotoučích a duších, ale kdepak. Oboje jsem navážil lehce pod sto gramů, takže ani na jednom nejde nic levně ušetřit.
Pokud už nepůjdeš cestou to celé prodat (což je nejlepší řešení), tak bych vyměnil pouze vidlici.
Samotné odlehčení stejně nic nevyřeší, v dost případech to ani pak nepozná (ta moje třeba o několik tříd lepší kola a o více než 0,5kg lehčí nepoznala vůbec a to je rotační hmotnost).
U vidlice ale hlavně můžeš dát funkční vidlici, což pozná hned.
Pro srovnání co ta moje kdy na kolech ocenila za upgrady:
Cokoliv ohledně jen hmotnosti nikdy ani nepoznala, ale je pravda, že nikdy nejezdila žádný extrémně těžké kolo. Nejtěžší kolo jezdila fulla, který má těsně pod 13kg, HTčko nejhorší (co měla před lety) vážilo ± stejně nebo asi i o chlup méně (to jsem tenkrát neměl převážené, tak jen odhaduju).
U čehkoliv ohledně řazení když to fungovalo (kola ji udržuju dobře funkční, takže to vždy fungovalo) si nikdy nestěžovala a ani nikdy neocenila přechod na trochu lepší (což nikdy nebylo cíleně měněné řazení, ale na novém kole bylo lepší).
A vidlici bych dal tuhle
http://www.tuning-test.cz/…-rl-r-detail
víc peněz do toho nemá smysl cpát a uvedená upravená bude chodit výborně i při 55kg.
Vidlice je vhodná v případě, že to nemá pevnou osu (v popisu nevidím, z fotky asi nemá, ale jistý si nejsem). Krk je dostupný v tomhle případě tappered i klasika, takže dle rámu správně vybrat.
A pevná osa tam dle popisu opravdu není, přehlédnul jsem předtím QR u nábojů.
Takovou radu jsem chtěl na začátku.je tam RU, akorát si nevím rady s úpravou,to je na servis?
V uvedeném odkazu koupíš rovnou upravenou a naladěnou na její hmotnost. Neupravená jinde půjde sehnat o chlup levněji, ale bude chodit zvlášť pro jejích 55kg o hodně hůře.
A tím to tu asi hasne:)
ty chceš dát na kolo houpacího koně ?
Proč houpacího kon
jestli jsi jako malý chlapec jezdil někdy na houpacím koňovi tak přesně tak se chová ta upravená vidlice:-), ale za ty prachy co ta pseudo úprava stojí máš možnost ji trochu zklidnit nafoukáním na vyšší tlak
Buď v klidu. Houpací Kůň II si jen léčí mindrák, že neumí šlapat „do kruhu“ a při šlapání „do zelí“ se mu vidlice houpe. Jeho základní požadavek na odpruženou vidlici je, aby nebyla příliš funkční.
Může mu pak výhodně prodat to XCMko. :) :)
Nicméně vidle která se noří jak do blata je hmus… to jsem měl a byl jsem z toho nestastnej… Měli by tam narvat tokeny a pak až ubírat tlak :)
jo a ještě v nich pořád něco klepe, dohledat se dá v historii
Zase přišli honibrci:))
Tak to je u většiny suntourů.. ale vliv na fci to nemá :)
Dík, takže vidle a obutí, které je stejně na výměnu.nebyl by nějaký tip na vidlici?s rozumnou cenou?
Ještě jeden dotaz,co si myslíte o té výměně 3×8 za 1×11 30z11–42
Když 1×11 tak 11–46, proboha proč omezovat rozsah víc než je nezbytně nutné.
Protože tohle už má na svým kole.
Bych to tam dal z mého kola
Bohužel si to nemá kde vyzkoušet
Aha, takže zase sme u toho, že si chceš vylepšit svý kolo a jí dát zbytky.
Zda by vyhověl rozsah převodů si vyzkouší úplně jednoduše, prostě spočítáš, o které krajní převody by přišla a zkrátka je nějaký čas nebude řadit. Nebo ti rovnou řekne, že ten převod používá a bude vyřešeno.
Jí posaď na svoje kolo ne? :) Jestli neni o půl metrů menší než ty, tak by se na to pro vyzkoušení převodů mohla poskládat.
Myslím že výměna kola za novou stavbu bude o hodně jinde.. ***** na tohle epicona mi přijde jak mít barák na rizpadnztí a poridit si vedle za půl mega super bazén…
Ber to tak že ona je spokojená tak jak to je,já jí to chci jen zpříjemnit.a myslím že 1kg za 6000,– není špatný
Jak myslíš. Vrážîš do toho podle mě moc… :) dělej jak myslíš…
Asi tak. Snažil jsem se mu radit, ale je to marný, nechme ho dělat, co uváží za vhodné.
Já do to vrazet nebudu,dám tam vidlici a jsem na dvaceti.mozna tam zkusím moje NX.pedaly ,řidítka a sedlovku beru jako radost,obutí je běžný provoz
Aneb jak Tatru odlehčit na Lamborghini…
Výměna vidlice je problém? když ti odejde tak vyhodis kolo?
Ano správně, vyměňoval bych jen to co odejde. Jinakje to fakt nesmysl.
Vyměníš vidlici, začne se projevovat další nedostatek (brzdy, řazení, těžké kliky + střed atd..).
O brzdach radši nemluvím ty potřebuju já:)
Ne, byla to nadsázka… Přijde mi prostě bizarní koupit s rozpočtem 30 tisíc těžké kolo za 10 a pak ho složitě a draze odlehčovat.
Nic složitého nedělám, měním vidlici
vyměň celý kolo… pokud jí to vyhovuje, nech ho bejt jak je.. a šetři na lepší… nebo jí tam toho epicona dej a časem necháš postavit kompletně nový kolo u stavitele s tím, že ti tam dá toho epicona :)
Ahoj, na jaře jsem si koupil moje první MTB (ghost lector 3.9 2018) a s kolem jsem jako takovým spokojený. Vzhledem k tomu, že bych chtěl příští sezonu odjet daleko víc závodů, tak bych ho potřeboval co nejvíc „odtučnit“ :) Je to verze XL a s pedálama jsem se dostal na šílených 12,9 což se mi zdá moc. Poradí mi někdo jak ho efektivně a za rozumný peníz odlehčit? Zatím vše původní.
zde je specifikace
Vrtačkou..
+1
Prej šílených. :) Já mám 14,6, neřešim a jezdim. Ona se ta hmotnost dost přeceňuje.
Pro začátek funkční brzdy = Deore m6000 a vyšší + kotouče, pak karbon sedlovku a řídítka, konverze na bezduše, jestli ti vystačí převody, tak konverze na 1×11 nebo 1×12.
jezdím první sezonu a zatím bych si tam nechal 2×11 asi bych se bál, že by mi nějaký převod chyběl. Karbon sedlovka a řídítka asi vyměním. To nejsou zas až tak velké náklady. Když by si měl tip na náhrady při zachování rozměrů na které jsem si zvykl tak může hodit link pro inspiraci.
Co by IMHO mělo smysl, tak kola. Netuším, kolik váží stávající, ideálně zvážit holý set ať víš, jestli si nějak pomůžeš a neutratíš ranec. A rovnou se dívat po bezdušových
Pak zjistit váhu sedlovky, představce a řidítek a podle toho se rozhodnout. Nemá cenu za úsporu 10–15g utratit ranec, ale nějaký prostor tam je
jj kola tam je asi největší prostor. Tohle budou nějaký nejlevnější základní. Vzhledem k tomu ale, že se vyznám jen v silničních kolech tak nevím jaký jsou dobrý s poměrem cena/váha/výkon.