• Davidakta

    https://www.bike-life.cz/…0-2016/d9773

    Kde mám začít levně odlehčovat?

    0 0
    • TJK  

      levne bohuzel nikde… prodat a koupit uplne jine kolo

      0 0
      • Davidakta  

        Kolo je staré dva roky, má najeto 3500km takže se nebráním výměně komponentů,mimo ráfků a rámu:)

        0 0
        • Vilém  

          Sice to nema zadny smysl, je to vyhazovani penez, ale kdyz po tom tak touzis.

          Zacal bych obutim, dusema a vidlici.

          0 0
          • Davidakta  

            Smysl to ma,manželka si tohle kolo vybrala s rozpočtem 30k.

            0 0
            • Vilém  

              jenze na tom kole je tezke vsechno. Aby to poznala, tak by to chtelo vymenit komplet kola s obutim. Pak bys mohl vymenit skoro vse krom ramu a jsi s cenou uplne nekde jinde, nez kdyz bys to prodal a koupil neco slusnejsiho.

              0 0
            • Strakááč  

              Protože to má babkovskej rám s horní ramovkou dolů? :)) tohle mi prijde vždycky úsměvny… hele kup na bazaru hodně lehký výpety a pak sežeň lehoučký pláště a duše.. rotační hmotnost poznas nejvíc..

              Např dej jí tam schwalbe rocket ron pokud s tím jezdíte po lesích.. nevo rapid rob pokud cyklostezky a cesty v lese… duše taky nějaký co nejlehčí…

              0 0
              • Davidakta  

                Kolik usetrim na výletech?

                0 0
                • Singlespeed  

                  To zjistíš, až ty původní zvážíš (bez plášťů, duší, kazety, upínáků).

                  0 0
                • Alojs01  

                  klidně až 3/4 kila. To, co tam máš teď budou dost těžítka. Když k tomu přičteš ještě pláště, ubereš další cca 1/2 kila.

                  Ale při jízdě ten pocit bude obrovský.

                  0 0
                • Strakááč  

                  Klidně 400g na obou.. a obecně jedno kilo rotační hmotnosti se rovná čtyřem kilům celkový hmotnosti.. když uberes i na pláštích a duších cca 400g což by se daloni víc.. tak jsi na 800gramech a to je jako bys odlehcil rám o dva a půl kila a to při jízdě poznas.. hodně.. jinak to může bejt i víc ..

                  0 0
                  • Zdyn  

                    No tak velký rozdíl to není. Rotační hmotnost je cca 2 násobek. Že to odpovídá 4 násobku koluje na netu už dlouho, ale bylo to z chybného výpočtu. Už se to i tady řešilo několikrát.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      K tomu dvojnasobek plati jen na obvodu, tedy jen pro plast.

                      A hlavne se to projevi pouze v pripade ze tu rotacni energii probrzdis. Pokud ve vyjezdu nebrzdis, tak je to uplne fuk kde ta hmotnost je.

                      0 0
                      • Strakááč  

                        a ráfek co ? ten taky ne ? ikdyž asi o trošíčku víc to ovilvní spíš plášť.. a co průměr ? ten musí bejt taky poznat :)

                        0 0
                        • novas752  

                          Jasně že to ovlivní i ráfek i niple i dráty. A na průměru to taky závisí – čim dál od osy otáčení, tim větší vliv.

                          0 0
                          • Strakááč  

                            tak tak :)dráty moc neovlivníš a niple nemá cenu hrotit.. radši mosaz.. než bejt nešťastnej z alu.. :)

                            0 0
                      • sis  

                        …nebrzdis nebo nezrychlujes.

                        0 0
                • snas89  

                  To záleží na tom, kam si původně chtěl jet a kam nakonec pojedeš.

                  0 0
              • Japhy  

                Nad tímhle klenotem jsem se v Intersportu usmíval pod fousy až musel přijít prodavač. To myslíte vážně prodávat za takový prachy plečku s 3×8 Altusem a Acerou a ultratěžkou pružinovkou? Ale pane, to je Scott, Švýcarsko, víme?

                Jak si říkám často při obhlídce klenotů před cyklohospodama, vzít radši štůsek bankovek a spláchnout do hajzlu.

                0 0
    • Pán z Dubu  

      Ještě doplň tělesnou výšku a hmotnost jezdce.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Tak cca 2kg by nemusel být problém (teď neřeším cenu)

      Pár karbonovych věcí (řídítka, sedlovka, sedlo, kliky) + nějaký lehčí představec, pedaly a hned máš tak kilo. Pak ty pláště – další půl kila.

      0 0
    • Espen  

      Vyhoď vidlici za dej pevnou a máš hned dvě kila dole za pár korun. Na cyklostezky jí nepotřebuje. To sem udělal teď přes zimu na přítelkyni kole.

      0 0
      • Davidakta  

        Za jízdy by to nepoznala ale okem hned:)

        0 0
        • Strakááč  

          Za jízdy to pozná.. bude ti furt ujíždět…

          0 0
        • Espen  

          No a? Tohle úplně stejný příklad jako vlákno ze včera, kdy se někdo ptal, jestli má koupit kolo z Decatlonu za 5000,–. Všichni mu řekli že nee, že blbost a na konci napsal, že ho stejně koupí. Ty se ptáš jak odlehčit? Všichni ti říkají, že to prostě nemá vůbec smysl a stejně prostě chceš. Když nemáš lehký rám, vidlici a kola, můžeš se stavět na uši a nikdy to nebude lehký kolo.

          0 0
          • Davidakta  

            Já z toho nechci 10kilový kolo,ber to tak že rám si vybrala sama.Já z toho chci udělat normální kolo.

            0 0
            • Espen  

              No, ale aby si ho vybrala sama si dopustil ty!!! Ale chápu, že ne každý všemu rozumí. Buď vyměn tu vidlici, nebo kup hladší pláště. Pocitově se jí pojede lépe. Nic jiného fakt nemá cenu vymýšlet.

              0 0
        • novas752  

          To ti pak nezbývá nic než ty trubky nebo kola, možná vidlici.

          Lehký kola jsou dost drahý (aspoň 10, klidně násobně víc), vidlice taky neni nejlevnější, ale to co tam je bych vyhodil už z toho důvodu že nefunguje, buď za pevnou karbonovou (kilo a půl dolu) nebo za něco jako Suntour Epixon (cca kilo dolu), na trubkách (řídítka, představec, sedlovka) zase neušetříš ani půl kila, takže se to moc nevyplatí… To máš těžký.

          Otázkou ale je jestli se ti to vyplatí vylepšovat – vyměníš vidlici, kola, narveš do toho přes 10 000, ve výsledku 25 a pořád to bude levný těžký kolo s blbejma brzda, rámem, řazenim…

          0 0
      • nitraq  

        Fik a je kilo a půl dole.

        https://www.kupkolo.cz/…45mm_z94764/

        0 0
    • palo7  

      pokud až tak nejde o cenu, tak dej 1× něco (nejlépe 12), tím padne váha a bude se jí lépe řadit :-)

      0 0
      • Strakááč  

        Vo tom to ale vubec nejni.. řadí oboje.. jede kolo a to hlavně kola… a vidle je závaží.. tam to má smysl větší..

        0 0
        • palo7  

          myšleno jako další krok po výměně vidlice a kol :-)

          0 0
          • Strakááč  

            I tak.. to stačilo doteď.. funguje.. a bude… vahova uspora za nový bude rd oproti tej dardě co za to dá… kazeta, řetěz, hazka, řazení, presmyk.. kliky taky.. kola koupí na bazaru obě za dvojku pláště a duše nevím.. cca 1500?? :) a máš to nakonec i celkem rychlý… vidle se da ma bazaru taky někdy sehnat pevná.. nebo nejakou gut odpruzenou… no.. a hned dáš za všechno cca 7k když by vyšel ten bazar.. je tobjen odhad.. a ušetří přitom neskutečnou váhu.. ale pohon měnit nemá smysl.. zvlášť na tomhle kole.. to může rovnou začít stavět novy a ještě bude mit o dost lepší.. :)

            0 0
            • -b-n-x-  

              Tak ale u toho jejího kola by přechod na 1× něco udělal určitě půl kila.

              0 0
              • Strakááč  

                Kterej je zanedbatelnej..:) za gy prachy.. udělalo by to podle mě víc.. klidně skoro kilo

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Tak samozrejme, ze nejdrive resit ty nejtezsi veci, kde se to pozna hned (nejlepe i za co nejmensi peniz). No a nasledne budou prichazet ke slovu i ty dalsi veci (riditka, sedlovka, a treba to razeni, atd…). Pricemz u toho razeni to jeste muze mit druhou vyhodu a to je jednoduchost razeni (zvlaste pro zenu).

                  0 0
    • newrider  

      To jako fakt? :-D :-D proč jsi nekoupil rovnou lehčí za 30k :-D

      0 0
      • Singlespeed  

        Koupit lehčí kolo za 30 není žádná zábava. Raději koupit těžké za 15 a pak prudit na B-F, to je mnohem zábavnější :-).

        0 0
        • novas752  

          A ve výsledku to doto nasypat 35 a stále to bude těžký. :)

          0 0
          • Davidakta  

            Ó kousek výš jsem psal že rozpočet měla 30k,ale to honibrci asi nepochopí.

            0 0
            • nitraq  

              A za kolik jste koupili tohle neštěstí?

              0 0
              • Davidakta  

                Pro manželku je to radost a mě to stálo jen 13,5k

                0 0
                • Strakááč  

                  Jen? Zadarmo drahý :) helebzkus sehnat ty vyplety.. na tu její váhu to může bejt fakt lehký.. no a pláště s dušema a tu vidli za desítku z toho možná udeláš dobrý kolo.. teda až třeba za rok když do roho ještě nasypes a vymenis zbytek :)

                  Já třeba sypal do sracky horaka.. až jsem obměnil všechno a měl nový kolo komplet.. ze zbytků jsem to dal zpátky dohromady a ještě ho z třičtvrtě vymenil a už jsem spokojenej :))

                  0 0
                • xtonda  

                  No já hlavně nepochopím proč byl koupen šrot za 13,5 tis, když rozpočet byl 30.

                  0 0
            • Davidakta  

              Ještě musím napsat že jí ta váha vůbec nevadí,to je můj problém:)

              0 0
              • novas752  

                Tak se spíš zaměř na pohodlí, to by mělo být snažší – jiná vidlice, lepší, širší a hlavně nepřefoukané pláště (na 55kg stačí okolo 1,5 baru)…

                0 0
            • novas752  

              No jo ale kolo za 30 se dá sehnat o dost lepší než kolo za 15 s 15 dodatečnou investicí. ;)

              0 0
            • Vilém  

              A co? Takze tim chces rict, ze do toho ted chces vrazit 16tKc?

              0 0
            • Lister  

              Já ale opravdu nerozumím proč jste nekoupil lehké kolo ta 30?

              0 0
    • André Vebr  

      Levně to prodej a odlehčíš si dost :))))

      0 0
    • nitraq  

      A co varianta se na tohle neštěstí vybodnout a koupit nový pěkný rám a začít pořádně a v rámci rozpočtu co nejlehčeji? 30 tisíc už je dost slušnej balík peněz.

      https://www.bike-discount.de/…il-9001/l-24

      0 0
      • Davidakta  

        Takže strakacovi děkuju:)

        0 0
        • Strakááč  

          Pokid si vybrala zen rám.. tak smysl měnit aby to jelo.. má opravdu jen ta vidle a komplet kola.. ale je to škoda peněz takhlebto dělat.. měl jsi říct staviteli aby udělal kolo pro ženskou za 25k kde bude fajn vidle a lehký vyplety a nějaký základní shimano hydraulicky brzdy.. a rám by si vybrala klidně skoro podobnej ale měla by střelu a vidlici co funguje a převody taky zbytečnost.. 3×8 nebo 9, 10to je detail.. :)

          0 0
          • Davidakta  

            3×neco půjde prič hned po vidlici , stejně neřadí když je to potřeba

            0 0
            • nitraq  

              Hele, ač se to nezdá, tak my to s tebou myslíme dobře. Fakt nejlepší řešení bude, co navrhuje Strakáč. Tohohle kola se zbavit a nechat si u stavitele postavit kolo na rámu, co se jí bude líbit a za třicet to bude raketa, jakou bys nikdy z tohohle nevytřískal.

              0 0
              • Paua  

                Ano, prodat i se ztrátou to bude nejvýhodnější. Pokud však smyslem odlehčení bylo zvýšit průměrnou rychlost manželky navrhuji jít zcela opačným směrem a to přestavbou na elektrokolo, hmotnost se sice" trochu" zvýší ale dosažená průměrná rychlost bude podstatně vyšší a spokojenost manželky bude také nezanedbatelný bonus. Ale ani tato varianta jistě nebude nějak finančně výhodná.

                0 0
            • novas752  

              Čili máš levný kolo, do kterýho nasypeš spoustu peněz v dílech za maloobchodní ceny a k tomu budeš mít hromadu hromadu levných sundaných dílů, který budeš muset prodat dost levně a i tak je sotva někdo koupí (např vidli xcm)…

              0 0
              • Davidakta  

                Tak třeba vidli mám na co dát

                0 0
                • xtonda  

                  Koho chceš potrestat?

                  0 0
                • snas89  

                  ty si nepoučitelnej:)

                  nicméně vlákno splnilo účel: pobavilo a je čas to bloknout ať mi to nezabírá místo na ploše:)

                  0 0
                • Kalic  

                  Fakt buď všechno vylejt a začít znovu a pořádně jak píšou ostatní.

                  Nebo když už, pak uhasit jen největší průšvihy: dát pevnou karbonovou vidli a jezdivé pláště, nejlíp bezduše.

                  Zbytek nechat a upgradovat jak to bude odcházet.

                  0 0
    • mr.ricardo  

      Jsem mel z prace nejakou depku, ale tohle je dobry vlakno :)) dik.

      0 0
    • Pikaču  

      Nerozumím zakladately. Mel jsi ukázat ženě fotky RB kola. Ať si vybere barvu (RAL dle libosti) s vlastnim jmenem na rámu a zbytek udelas podle funkčnosti. Tak to udělám já :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MartyM  

      tak jestli má na tomto těžítku najeto 3,5 a je spokojená i při její fyzické konstituci, tak tím spíše bych do toho neinvestoval, k čemu? Jestli dáváte i společné vyjížďky v rozumném tempu tak to nemá význam a můžete si gratulovat. Jinak už vše padlo: pokud do toho chceš mermomocí sypat, tak jednoznačně kola, nějaká lehká tuhá a obout do nějakých kevlarových šlupek dle ježděného terénu. Pokud ta vidlice má opravdu 2,7 tak je to jasné, kilo máš hned dole, pokud na to co jezdí stačí pevná tak rovnou dvě. Na carbon doplňky bych se vyprdl, tak samo bych neřešil pohon když ji jinak rozsah vyhovuje a ví si rady s páčkama :-)

      Rovnou ti sem napíšu nějaké postřehy pro to tvoje druhé vlákno: moje je o 4cm vyšší a o 5kg lehčí než tvůj poklad a doposud jezdila na dámském trekingu ocel, který měla problém vytlačit vůbec z garáže (prudký nájezd). Takže její jediný požadavek byl, aby se s kolem nemusela tak nadřít když ho bude tahat v práci po pár schodech do šatny. Pojal jsem toto přání velkoryse a výsledkem v nejlepší konfiguraci bylo MTB celopevňák lehce nad 8,5kg. :-) Kolo ji samozřejmě ohromně chytlo, jezdí jak drak, takže se stavilo druhé aby měla jedno na dojíždění a trénink když je doma a druhé na lítačku když je u mě. Nějaké čachry a přehazování komponent, celopevńák má lehce přes 9 a HT lehce přes 10, rozdíl nepozná, jen že HT na balónech tak moc nedrncá… :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Strakááč  

      Bejt tebou to prostě prodám… a reknu staviteli.. ať ti něco postaví na lehouckych kolech co nemusí vezt takovou váhu.. ať tam dá nejakou slušnější vidlu.. Např vsudyznama suntour raidon.. vzduchová.. nějaký fajne základ kotoucovky.. pak nějaký fajn rám z toho co nabídne stavitel a nebo si vyberes sám skoro jakejkoliv.. hlavně zenskej vysvětli.. že mít trubku na ramu prohlou dolů(víš co myslím) je jen pro dámy s satama.. jak to bejvalo dřív když jeli do krámu.. kvuli tomu to vzniklo.. je to k ničemu.. ale trochu je to třeba fajn…

      Pak tam dát třeba… pohon deore 2×11 nebo 2×10 podle toho co za kolik bude atd atd… rodla, predstavec, pedály nabídne stavitel.. a třeba sedlovku bych koupil carbon někde na bazaru v pěkným stavu.. možná i řídítka… pláště schw. rapid rob.. stačí.. sedlo nejaky vyberete nevo sundas ze staryho kola.. silikpn gripy…a hotovo

      0 0
      • Davidakta  

        Chlapy dík za rady.koupim vidlici, obutí, řidítka,pedaly a sedlovku.myslim,že bych se tak mohl dostat na 12kg a to mi přijde docela v pohodě

        0 0
        • nitraq  

          A holka bude mít 3×8 za celkem spoustu peněz, dost chudák teda.

          0 0
          • Davidakta  

            Je blbost ji tam dát,Sram NX?

            0 0
            • nitraq  

              1×11 není špatná volba, když vhodně zvolíš převody. Ale zpátky k tvému problému – udělej si tabulku, na kolik tě co vyjde a pak ji sem nasdílej. Dost možná sám uvidíš, že jdeš cestou, která je delší, komplikovanější a dražší.

              0 0
              • Davidakta  

                NX mám na svém kole,tak mě napadlo ji to tam hodit a udělat si radost něčím s 10–42. a jestli by šla za její vidlice dát ne 26 kolo Merida matts,tak to mám vyřešený a dám jí klukovi .

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Singlespeed  

                  Dát dítěti na kolo skoro tříkilovou nefunkční vidlici.. to si snad děláš legraci nebo se mu chceš za něco pomstít. To už zavání týráním dětí :-).

                  0 0
                  • Japhy  

                    No co, Zátopek zas běhal s přivázanou pneumatikou. Aspoň bude chlapec zocelenej.

                    0 0
                • nitraq  

                  Pokud chceš postupit celou sadu, tak tím spíš nemá smysl snažit se to plácat na tomhle kole a je lepší volba začít na čistý louce.

                  0 0
                • gersa  

                  Ty potřebuješ kluka za něco potrestat?

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Asi nebude jeho ;-).

                    0 0
                  • -b-n-x-  

                    Nektere vychovne filozofie pravi: „Deti je potreba trestat preventivne“

                    0 0
                    • Strakááč  

                      Zvlášť ty dnešní.. když neodlezou od monitorů,mobilů atd.. to já od osmi chodil pravidelně k tátovi do dílny něco štrůtat.. a pak i kract hřebíky na bunkry v lese, křoví.. :) do 14-ti jsem si to stavěl a že jsme to měli vymakany… strecha.. stěny pleteny z vrbovych rovnych větví vedle sebe hezky.. to všechno na stromě cca dva metry nad zemí… schody nahoru.. dveře s pantem z provazu… vedle jsme kopali jezírko… dělal jsem vzdycky zapis jak robinson na strom čárky… a tak :)) skrýš na nářadí v zemi v díře.. na tom viko z klacků zahazeny listím.. a houpačka.. a mohl bych mlejt dál… :) lepší jak nějaký PC… :)

                      0 0
                      • Japhy  

                        Cha, to my jsme si jen vysekali mačetou tunely v křoví za zahradou, pekli jsme tam nakradený brambory a krmnou kukuřici z pole a hulili k tomu požitkářsky dutinky z černýho bezu.

                        0 0
                      • Davidakta  

                        A přemýšlel jsi u toho nad váhou vidlice?

                        0 0
                        • Strakááč  

                          Tím jsem chtěl říct.. že mu ta těžká vidlice neuškodí.. naopak když bude jezdot tak se sice nadře. Ale to je vlastně dobře.. ne? :)

                          0 0
                          • Davidakta  

                            Já si si taky myslim,když jsem dostal olprana s odpruženou vidlicí tak na tom jezdila celá vesnice:)

                            0 0
                • novas752  

                  Chudák kluk. :)

                  0 0
                  • Davidakta  

                    Teď tam má podobné těžítko, akorát nefunkční a na to že opře kolo u skate parku ó zeď mu fakt nic lepšího kupovat nebudu:)

                    0 0
                    • Kalic  

                      Takže to nahradíš podobným stejně nefunkčním těžítkem? To dává smysl :-)

                      0 0
                      • Davidakta  

                        Jde mi jen o to že ji nevyhodim a jemu to bude aspoň pružit,teď ji má na tvrdo

                        0 0
                        • Kalic  

                          to bych chtěl vidět jak XCM pruží pod klukem :-)

                          0 0
                          • novas752  

                            Tak třeba když skočí z obrubníku tak se třeba i pohne… :)

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Pokud nemá tlumení, tak ho následně vystřelí zase zpět do vzduchu :-).

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Taky myslel, že se pohne, jako ten kluk, ne ta vidlice.

                                0 0
                              • Lišák  

                                Nevystřelí. Pasivní odpory to jistí.

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
          • novas752  

            3×8 je na kole za nějakých 22–25 000 krásna nabídka! :D

            0 0
            • Davidakta  

              Ale já to nikomu nenabizim

              0 0
              • nitraq  

                Nabízíš, své milé:)

                0 0
                • Davidakta  

                  Nenabízím ona už ho má dva roky a sama si ho vybrala s rozpočtem 30k

                  0 0
                  • nitraq  

                    Pořád nechápu ten rozpočet 30k… vždyť se furt bavíme o kole za 14. To počítala s tím, že po nákupu se bude tunit?

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Kdoví, jak to opravdu bylo… ;-)

                      0 0
                    • gersa  

                      Já mám celou dobu podezření, že původní rozpočet byl 30k, ale nakonec vybrali kolo za bratru 13k s tím, že se to nějaký rok bude jezdit a za ušetřené peníze se to později vytuní

                      Ale třeba mě David opraví

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Je to zřejmě jinak, viz Davidův příspěvek výše k synovi, cituji: „…na to že opře kolo u skate parku o zeď mu fakt nic lepšího kupovat nebudu :)“. Podobný přístup měl jistě i k ženě.

                        0 0
                        • Davidakta  

                          Ne to jsou kecy s ženskou teď jezdíme pro radost.a kluk to má jen jako dopravovadlo které ho vůbec nezajímá.

                          0 0
                      • Davidakta  

                        Ona žádný tuning neplánovala,ji se to líbilo:)

                        0 0
                    • Davidakta  

                      Přišli jsme do krámu s 30 v kapse a ona se na první pohled zamilovala do tady toho.A prodavač ji v tom podpořil což mi hlava nebrala.timto zdravím kola Smíchov :) a určitě to není reklama

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        To ti tady nesežerem. Prozradil ses příspěvkem o synově kole :-)).

                        0 0
                        • Espen  

                          " Tak tady tomu pán přeci rozumí lásko a když říká, že tohle kolo ti bude úplně stačit, no co na to říkáš"? :-D.

                          0 0
                  • Lance  

                    Tady bych zauvazoval o výměně manželky. Jeden z vás je blbej… nebo oba

                    0 0
        • Singlespeed  

          Pokud dáš pevnou vidlici, tak máš na 12 kg šanci, jinak nikoliv.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • novas752  

      Tady už je to jak házet hrách na zeď…

      0 0
      • Singlespeed  

        Neleze mi do hlavy, proč vlastně Davidakta zakládal tohle vlákno, když stejně na rady nedbá a pořád si vede svou.

        0 0
      • Espen  

        To je pomalu v každým druhým vlákně. Někdy se až divím, že tebe třeba baví pořád dokola někomu něco vysvětlovat a radit.

        0 0
    • gersa  

      Zrovna jsem v práci neudělal test. Tady se mi zase zlepšila nálada :)

      0 0
      • Davidakta  

        Je to fakt nevážil jsem,ale to není tak důležité.dal jsem si za úkol odlehčit:)

        0 0
        • Singlespeed  

          Právě proto jsi měl vážit. Odlehčit 14 kg na 12 kg je určitě jednodušší než 15 kg na 12 kg, bych řekl.

          0 0
        • nitraq  

          Právě že to je dúležité. Odlehčovat jen tak z plezíru je sice fajn zábava, ale pokud to chceš udělat rozumně, tak je třeba znát výchozí váhy. Snadno totiž pak může vzniknout situace, kdy koupíš za nějaký prachy danej komponent, ale kdybys měl zváženej původní, tak bys věděl, že třeba ten původní nebyl tak těžkej.

          0 0
          • Davidakta  

            Já myslím že nic těžšího tam dát nemůžu:)

            0 0
            • novas752  

              To je pravda.

              0 0
            • Singlespeed  

              Myslet znamená hovno vědět, že ano… :-)).

              0 0
            • Kalic  

              S tímhle přístupem nakup náhodně vybraný komponenty, dej je na kolo a máš vystaráno.

              Napadá mě, nekrmíme tady trolla?

              0 0
              • Espen  

                Myslím, že už ano. Přišel pro radu a když viděl, jak to tu všichni žerou, má z toho už jen prdel :-D.

                0 0
                • Davidakta  

                  Je fakt že jsem nečekal jak se to rozjede,ale dal jsi mi nějakou radu krom „prodat“

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Prodat je jediné systémové řešení. Pokud to nechceš udělat, tak pak naše rady nepotřebuješ.

                    0 0
                    • Davidakta  

                      Já bych radši radu.dej tam vidlici takovou nebo makovou,na 55kg by mohlo fungovat tohle,typ tenhle stojí tolik.

                      0 0
                      • Japhy  

                        Když si nenecháš poradit a držíš se zuby nehty toho rámu, můžeš prozkoumat tuhle vidlu. Na podzim byla teda ještě o tři kila levnější, ale co už. Nejlevnější 27.5 vzduchovka s pevnou osou v bílé variantě co jsem před půl rokem našel.

                        Ale samozřejmě záleží na tom jestli chceš měnit i záplety a jestli budou třeba s pevnou osou. S RU bude vidle ještě o pár drobných levnější.

                        Dokud si nenasázíš komponenty do Excelu včetně váhy a nezačneš si do něj sázet různý varianty, nevíš o kolik si pomůžeš a kolik to celé bude stát. možná až to uděláš, dáš místnímu osazenstvu za pravdu, že poslat to s mírnou ztrátou do světa (a teď je ideální čas to pověsit na bazar) a poskládat něco na zelené louce bude výhodnější.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Potřebuju vidlici na rychloupínák, ne pevnou osu.

                          A neupravená s ponecháním mazání vazelínou pod 55kg moc dobře chodit nebude.

                          0 0
                          • Japhy  

                            To že se musí rozhodnout pro variantu podle zápletů tam píšu. Nerozporuju lepší citlivost po předělání na olej, ale podle mých zkušeností na takové to rodinné výletění to zatím postačuje. Předělání na olej jsem si u Epicona na družky kole ponechal až pro případ, že by jí nějak chytnul terén. Na to je čas vždycky a TT knowhow už dneska nemá tu exkluzivitu aby to zdůvodnilo cca 2,5 tis. navrch.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Upravená vidlice v TT není pouze předělaná na olej, tím nemáš ani polovinu toho, co se s tím dělá.

                              Naprostý základ při úpravě pro hodně lehké (a i hodně těžké) jezdce je výměna negativky za vhodnou pro danou hmotnost. Ale ani tím úpravy nekončí, vím o dalších krocích co se s tím dělá a má významný vliv na citlivost a celkový chod, ale nejsem oprávněný to tu rozepisovat.

                              A o terénu to být vůbec nemusí, ale je jasné, že je každá citlivost vidlice bude vnímat jinak (jedna ocení hodně, druhá třeba vůbec). Ta moje supercitlivou vidlici ocenila hodně a to ve slepém testu a patří to právě k těm pár změnám na kole, které opravdu ocenila (jak píšu níže). Vidlice šla na úpravu a řekl jsem ji, že byla jen na běžném servisu a sama přišla s tím, jak je najednou super. A to byla Reba, která je v originále mazaná olejem a nebyla v originále až tak špatná.

                              Pořádný terén nejezdí vůbec, protože nemá vůbec žádnou techniku (snaha naučit se za mnoho let minula účinkem).

                              A čím lehčí jezdec, tím potřebuje citlivější vidlici pro srovnatelné chování. Pokud má někdo třeba 85kg a Rebu v originále s odtrhem 10kg (liší se kus od kusu a také dle toho kdy měla servis, takže nebrat 10kg jako dogma pro každou Rebu, je to takový průměr z 10+ kusů co jsem měřil). Aby se to pod 55kg chovalo srovnatelně, tak už musí mít vidlice odtrh jen 6,5kg.

                              0 0
                            • Vilém  

                              Mam jednoho Epicona od TT, druhyho standard predelany na olej s ridsim olejem v tlumici a rozdil tam je vcelku slusny. Neupraveny je po predelani na olej citlivejsi, oproti originalu, ale kvalit vidle z TT jeste zdaleka nedosahuje.

                              0 0
                  • Espen  

                    Tak to pozor!!! Hned jako první jsem se snažil rozumně poradit. Psal sem, ať vyměníš vidlici za pevnou. Řekl si že by to na pohled poznala a to mi stačilo a dál jsem neradil, bo to pro mě už nemělo cenu.

                    0 0
            • -b-n-x-  

              Vim, ze se to nezda pravdepodobne, ale tezsi komponenty opravdu existuji :-)

              Ja mel treba pred par lety na chvili kolo, ktere melo celkem pres 18kg (HT). Takze jen aby ses nedivil, ze po nejake investici to treba bude tezsi :-)

              0 0
        • nitraq  

          A ještě abych přidal příklad z praxe. O víkendu jsem se podíval na díly na nový cyklokrosce s cílem kde ušetřit váhu. Myslel jsem, že třeba něco by šlo shodit na kotoučích a duších, ale kdepak. Oboje jsem navážil lehce pod sto gramů, takže ani na jednom nejde nic levně ušetřit.

          0 0
    • MlokCZ  

      Pokud už nepůjdeš cestou to celé prodat (což je nejlepší řešení), tak bych vyměnil pouze vidlici.

      Samotné odlehčení stejně nic nevyřeší, v dost případech to ani pak nepozná (ta moje třeba o několik tříd lepší kola a o více než 0,5kg lehčí nepoznala vůbec a to je rotační hmotnost).

      U vidlice ale hlavně můžeš dát funkční vidlici, což pozná hned.

      Pro srovnání co ta moje kdy na kolech ocenila za upgrady:

      • funkční vidlici měla vždy (první odpruženou po pevné měla Skareba Super s vyměněnou vhodnou pozitivní pružinou), ale následnou úpravu vidlice na ještě výrazně citlivější ocenila hodně (a to i u Reby)
      • přechod na fulla
      • přechod na kotoučovky
      • dlouho hledané perfektně sednoucí sedlo a k tomu přechod na Ergon gripy

      Cokoliv ohledně jen hmotnosti nikdy ani nepoznala, ale je pravda, že nikdy nejezdila žádný extrémně těžké kolo. Nejtěžší kolo jezdila fulla, který má těsně pod 13kg, HTčko nejhorší (co měla před lety) vážilo ± stejně nebo asi i o chlup méně (to jsem tenkrát neměl převážené, tak jen odhaduju).

      U čehkoliv ohledně řazení když to fungovalo (kola ji udržuju dobře funkční, takže to vždy fungovalo) si nikdy nestěžovala a ani nikdy neocenila přechod na trochu lepší (což nikdy nebylo cíleně měněné řazení, ale na novém kole bylo lepší).

      0 0
      • MlokCZ  

        A vidlici bych dal tuhle

        http://www.tuning-test.cz/…-rl-r-detail

        víc peněz do toho nemá smysl cpát a uvedená upravená bude chodit výborně i při 55kg.

        Vidlice je vhodná v případě, že to nemá pevnou osu (v popisu nevidím, z fotky asi nemá, ale jistý si nejsem). Krk je dostupný v tomhle případě tappered i klasika, takže dle rámu správně vybrat.

        0 0
        • MlokCZ  

          A pevná osa tam dle popisu opravdu není, přehlédnul jsem předtím QR u nábojů.

          0 0
        • Davidakta  

          Takovou radu jsem chtěl na začátku.je tam RU, akorát si nevím rady s úpravou,to je na servis?

          0 0
          • MlokCZ  

            V uvedeném odkazu koupíš rovnou upravenou a naladěnou na její hmotnost. Neupravená jinde půjde sehnat o chlup levněji, ale bude chodit zvlášť pro jejích 55kg o hodně hůře.

            0 0
            • Davidakta  

              A tím to tu asi hasne:)

              0 0
              •  

                ty chceš dát na kolo houpacího koně ?

                0 0
                • Davidakta  

                  Proč houpacího kon

                  0 0
                  •  

                    jestli jsi jako malý chlapec jezdil někdy na houpacím koňovi tak přesně tak se chová ta upravená vidlice:-), ale za ty prachy co ta pseudo úprava stojí máš možnost ji trochu zklidnit nafoukáním na vyšší tlak

                    0 0
                  • Lišák  

                    Buď v klidu. Houpací Kůň II si jen léčí mindrák, že neumí šlapat „do kruhu“ a při šlapání „do zelí“ se mu vidlice houpe. Jeho základní požadavek na odpruženou vidlici je, aby nebyla příliš funkční.

                    0 0
                    • novas752  

                      Může mu pak výhodně prodat to XCMko. :) :)

                      0 0
                    • Strakááč  

                      Nicméně vidle která se noří jak do blata je hmus… to jsem měl a byl jsem z toho nestastnej… Měli by tam narvat tokeny a pak až ubírat tlak :)

                      0 0
                  •  

                    jo a ještě v nich pořád něco klepe, dohledat se dá v historii

                    0 0
      • Davidakta  

        Dík, takže vidle a obutí, které je stejně na výměnu.nebyl by nějaký tip na vidlici?s rozum­nou cenou?

        0 0
        • Davidakta  

          Ještě jeden dotaz,co si myslíte o té výměně 3×8 za 1×11 30z11–42

          0 0
          • xtonda  

            Když 1×11 tak 11–46, proboha proč omezovat rozsah víc než je nezbytně nutné.

            0 0
            • nitraq  

              Protože tohle už má na svým kole.

              0 0
            • Davidakta  

              Bych to tam dal z mého kola

              0 0
              • Davidakta  

                Bohužel si to nemá kde vyzkoušet

                0 0
                • xtonda  

                  Aha, takže zase sme u toho, že si chceš vylepšit svý kolo a jí dát zbytky.

                  Zda by vyhověl rozsah převodů si vyzkouší úplně jednoduše, prostě spočítáš, o které krajní převody by přišla a zkrátka je nějaký čas nebude řadit. Nebo ti rovnou řekne, že ten převod používá a bude vyřešeno.

                  0 0
                • novas752  

                  Jí posaď na svoje kolo ne? :) Jestli neni o půl metrů menší než ty, tak by se na to pro vyzkoušení převodů mohla poskládat.

                  0 0
          • Strakááč  

            Myslím že výměna kola za novou stavbu bude o hodně jinde.. ***** na tohle epicona mi přijde jak mít barák na rizpadnztí a poridit si vedle za půl mega super bazén…

            0 0
            • Davidakta  

              Ber to tak že ona je spokojená tak jak to je,já jí to chci jen zpříjemnit.a myslím že 1kg za 6000,– není špatný

              0 0
              • Strakááč  

                Jak myslíš. Vrážîš do toho podle mě moc… :) dělej jak myslíš…

                0 0
                • nitraq  

                  Asi tak. Snažil jsem se mu radit, ale je to marný, nechme ho dělat, co uváží za vhodné.

                  0 0
                  • Davidakta  

                    Já do to vrazet nebudu,dám tam vidlici a jsem na dvaceti.mozna tam zkusím moje NX.pedaly ,řidítka a sedlovku beru jako radost,obutí je běžný provoz

                    0 0
    • IndyCZ  

      Aneb jak Tatru odlehčit na Lamborghini…

      0 0
      • Davidakta  

        Výměna vidlice je problém? když ti odejde tak vyhodis kolo?

        0 0
        • novas752  

          Ano správně, vyměňoval bych jen to co odejde. Jinakje to fakt nesmysl.

          Vyměníš vidlici, začne se projevovat další nedostatek (brzdy, řazení, těžké kliky + střed atd..).

          0 0
          • Davidakta  

            O brzdach radši nemluvím ty potřebuju já:)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • IndyCZ  

          Ne, byla to nadsázka… Přijde mi prostě bizarní koupit s rozpočtem 30 tisíc těžké kolo za 10 a pak ho složitě a draze odlehčovat.

          0 0
          • Davidakta  

            Nic složitého nedělám, měním vidlici

            0 0
            • Strakááč  

              vyměň celý kolo… pokud jí to vyhovuje, nech ho bejt jak je.. a šetři na lepší… nebo jí tam toho epicona dej a časem necháš postavit kompletně nový kolo u stavitele s tím, že ti tam dá toho epicona :)

              0 0
    • studenak  

      Ahoj, na jaře jsem si koupil moje první MTB (ghost lector 3.9 2018) a s kolem jsem jako takovým spokojený. Vzhledem k tomu, že bych chtěl příští sezonu odjet daleko víc závodů, tak bych ho potřeboval co nejvíc „odtučnit“ :) Je to verze XL a s pedálama jsem se dostal na šílených 12,9 což se mi zdá moc. Poradí mi někdo jak ho efektivně a za rozumný peníz odlehčit? Zatím vše původní.

      zde je specifikace

      Ghost lecotr

      0 0
      • Sodoma  

        Vrtačkou..

        0 0
      • novas752  

        Prej šílených. :) Já mám 14,6, neřešim a jezdim. Ona se ta hmotnost dost přeceňuje.

        Pro začátek funkční brzdy = Deore m6000 a vyšší + kotouče, pak karbon sedlovku a řídítka, konverze na bezduše, jestli ti vystačí převody, tak konverze na 1×11 nebo 1×12.

        0 0
        • studenak  

          jezdím první sezonu a zatím bych si tam nechal 2×11 asi bych se bál, že by mi nějaký převod chyběl. Karbon sedlovka a řídítka asi vyměním. To nejsou zas až tak velké náklady. Když by si měl tip na náhrady při zachování rozměrů na které jsem si zvykl tak může hodit link pro inspiraci.

          0 0
      • gersa  

        Co by IMHO mělo smysl, tak kola. Netuším, kolik váží stávající, ideálně zvážit holý set ať víš, jestli si nějak pomůžeš a neutratíš ranec. A rovnou se dívat po bezdušových

        Pak zjistit váhu sedlovky, představce a řidítek a podle toho se rozhodnout. Nemá cenu za úsporu 10–15g utratit ranec, ale nějaký prostor tam je

        0 0
        • studenak  

          jj kola tam je asi největší prostor. Tohle budou nějaký nejlevnější základní. Vzhledem k tomu ale, že se vyznám jen v silničních kolech tak nevím jaký jsou dobrý s poměrem cena/váha/výkon.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.