• matty.777

    Koupil jsem celoodpružené kolo a mám v úmyslu jej odlehčit výměnou některých komponentů. Vím, že jvýhodnější je koupit dražší, vyšší stupeň výbavy, ale měl jsem k tomuto důvod. Poradíte na jakých komponentech ušetřím nejvíce váhy, kromě vidlice a tlumiče. Je jasné, že zřejmě kliky, sedlovka, kola a pod, ale mám problém porovnat váhu stávajících brzd Hayes Stoke např s brzdami SH XTR, případně Avid Ultimate. Nikde jsem nepřišel na váhu těch Hayes

    0 0
    • art1  

      začal bych kolama a pláštěma ,případně bych dal jiné duše , řešit brzdy,kliky ,sedlovku  je zatím hloupost .

      0 0
    • michal xtr  

      co takhle napsat trošku podrobněji něco o kole.

      0 0
    • art1  

      jinak jestli máš sjezďáka ,tak tam kola a pláště moc neodlehčíš , vše půjde na úkor životnosti

      0 0
    • Blade  

      Vyměň rám, protože je těžkej jak prase, pak taky pláště s dušemi, to ti dá hnedle půl kila dolů. Máš taky těžký pedály, doporučuju šlehače. Sedlo, tam taky v tomhle případě ušetříš v klidu i 100g. Mluvíš o klikách.. no tak ty bych vyměnil okamžitě, přece tam nenecháš tyhle ty těžítka.. fuj..

      Mno, hned máš o 1956g lehčí kolo.. Není zač.

      0 0
    • t100-CZ  

      Ahoj, využiju tuto diskuzi a zeptal bych se také co vyměnit, abych co nejvíce a zároven nejlevněji odlehčil…

      soupis:

      Superior G7 (XC)

      Velikost : 20"

      Rám : Superior G7

      Vidlice : SR Epicon

      Hlavové složení : FSA orbit

      Kliky : SLX

      Středové složení : SLX

      Přesmykač : XT

      Měnič : XT

      Řazení : XT

      Převodnik : SLX

      Náboj přední : Fulcrum RM5

      Náboje zadní : Fulcrum RM5

      Brzda přední : Avid ELIXIR 5

      Brzda zadní : Avid ELIXIR 5

      Brzdové páky : Avid ELIXIR 5

      Ráfek přední : Fulcrum RM5

      Ráfek zadní : Fulcrum RM5

      Pedály : M505

      Řídítka : Truvativ Noir World Cup Carbon

      Představec : Truvativ Stylo World Cup OS

      Sedlovka : Truvativ Noir World Cup 31,6/400 mm

      Sedlo : Selle Italia Filante

      Pláště : RACE KING 2,2 drát

      0 0
      • t29  

        Tady není jedna vyloženě těžká součástka… vyměnil bych pláště za kevlarovou verzi a tím levné vylepšování končí… za hodně peněz bych vyměnil RM5 za něco lehčího a Epicona za SIDa, nebo aspoň R7 případně F1RST…

        0 0
        • t100-CZ  

          jj ty mám v plánu, až je dojezdím. Po sezoně půjdou i pedály za XT. Ale dál nevím. vše už jsou to větší částky

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Ruprt2  

        výměna pláštů a duší udělá klidně i půl kila a dá se říct, že i funkční.

        Jinak bych to nechal tak.

        lepší můžeš mít prakticky všechno. Ale špatné nemáš nic.

        PS: Filante ti vážně vyhovuje? :-)

        0 0
        • t100-CZ  

          vybrat pláště je celkem věda, už mám několik tipů. Ale ty duše, to je mě záhada. Ted mám tyto http://www.kupkolo.cz/…ek_1673.html a asi to žádná váhová chuťovka nebude. Máte tip na lepší? A nebo když už bych měnil duše a pláště jít rovnou do bezdušáků? furt se jich tak trochu bojím . . .

          0 0
          • Ruprt2  

            bezdušáky jistě to je další level :-)

            Ale ta duše z odkazu je asi dobrý nadprůměr. Ostatně jako cé tvoje kolo :-) Ale jsou duše, za relativně normální peníze, které mají jenom třeba 1±20

            0 0
        • t100-CZ  

          ad sedlo:

          abych řekl pravdu, tak se mě docela líbí. Mohlo by být pohodlnější. A moc kvalitní také nebude. Kolo jsem 3× opřel a už je natržené…

          0 0
      • JakeF  

        Kola… Nějaký pěkný záplety se ZTR ráfkama, váhově dostaneš dolů s lehkejma upínákama třeba i 400g a rovnou tam můžeš hodit bezduše jenom se žlutou páskou. A RM5 můžeš nechat jako záložní a na dojíždění starejch plášťů.

        0 0
      • black.horse  

        tak na tom půjde ušětřit: vidlice, kliky, jednoznačně KOLA!, pedály(mimochodem Shimana obecně jsou spíše těžší, co šlehače? ale chápu, že jako já budeš třeba trvat na SPD kompatibilitě, pak leda X-Pedo, např v titanu jsou krásně lehoučké), sedlo, pláště… na dalších už ušetříš málo za moc peněz. Leda ještě rám, G7 není zlý, ale karbon může být i o čtvrt kila jinde… jo a koukni na kazetu až ji sjedeš, tak kup lehčí, pokud máš nějakou levnou, tak tam dost naženeš, třeba XTRko, když se k ní chováš slušně a pečlivě měníš řetěz vydrží a lehoučká(even­tuelně XT).

        0 0
        • t100-CZ  

          chtěl jsem pedály LOOK Quartz, ale všichni říkají abych šel raději do XT. Myslím v této cenové kategorii… Jinak kazeta není vůbec špatný nápad…

          0 0
          • Ruprt2  

            XT pedály ti rozmlouvat nebudu, ale zrovna z váhového hlediska je to špatný upgrade.

            0 0
            • K2  

              Pedály vozím BBB MTB clikG nebo tak nějak. Cena lehce přes 1000, váha 300g, 100% kompatibilní s Shimano.

              0 0
      • K2  

        Dále doporučuju nakoupit titanové šrouby a vyměnit je za ocelové…

        Spočítal už někdo úsporu a cenu při osazení většiny komponentů na biku?

        0 0
        • Ruprt2  

          dobrá blbost.

          Ti šrouby jsou až ta absolutně poslední věc.

          0 0
          • t29  

            předposlední

            (poslední je vynechání některých životně nedůležitých věcí, např. každý druhý šroub kotouče, představce, převodníků :)

            0 0
            • Ruprt2  

              zadní brzdy, sedla …

              ok :-)

              0 0
              • t100-CZ  

                a co takové rychloupínáky?

                jako myslím vyměnit, a ne vynechat :-)

                0 0
                • Ruprt2  

                  jsou aj úchyláci, co dají pryč jednu nohu vidlice. Oproti tomu jsou upínáky úplné prd :-)

                  0 0
                • t29  

                  Jo, i na upínácích se dá ušetřit – dva KCNC váží polovičku toho, co jedna Acera :)

                  0 0
      • jachymk  

        není toho moc čím to můžeš odlehčit, ale rozhodně bych dal na fulcrumy bezduše, žlutou pásku no tubes tmel a tubeless ready gumy…pedály bych dal m520 jsou i funkčně lepší…a pokud by jsi do toho chtěl opravdu investovat což už považuju na nesmysl tak jiný kola a vidlici

        0 0
    • Tomcat  

      nejvíc se ušetří na výpletech, pláštích , vydlici , tlumiči.

      Nejmíň právě na takových blbostech jako sedlovka, řazení, brzdy atd…

      0 0
      • Ottak  

        Ahoj,

        dneska jsem zvážil kolo a dost jsem se vyděsil. Navážil jsem přes 13kg. Mohli byste mi prosím poradit, kde ušetřit nejvíce gramů za dobrou cenu :-)?

        V plánu mám koupit novou vidlici – byl jsem pevně rozhodnut pro Epicon TT, ale ten by vážil asi jako Raidonka. Docela mě ještě zaujala RST First Platinum, která by měla mýt cca 1500g – taky bych jí koupil od Milana. Bude chodit stejně dobře jako Epicon TT?

        Rám: ALLOY 7005 T6 SUPERLITE EXO 20,5"

        Vidlice: Suntour Raidon LO Air 100 mm

        Řazení: SRAM X.7

        Přehazovačka: SRAM X.7

        Přesmykač: SRAM X.9

        Brzdy: Shimano SLX

        Kotouče: Shimano SM-RT64

        Kliky s převodníky: Truvativ Firex

        Pedály: Shimano M505

        Kazeta: SRAM 950

        Řetěz: SRAM 971

        Ráfky: Mach MX White

        Přední náboj: Shimano SLX

        Zadní náboj: Shimano SLX

        Pláště: Schwalbe Racing Ralph 2,1" kevlar

        Duše: Kenda (obyčejné – light nechci)

        Sedlovka: Ritchey

        Sedlo: WTB Pure V Race

        Řídítka: Ritchey Comp

        Představec: Ritchey Comp

        Předem všem díky!

        0 0
        • PatrikL  

          XT kazeta by ušetrila 150g, epicon nejakých 300–400g, aj na kolesách by sa dalo dať dole pár stoviek gramov, ale to by bolo dosť drahé :)

          0 0
        • TJK  

          Rám: cina karbon pod 1300g

          Vidlice: starej vykuchanej sid SID 1200g

          Řazení: NOBU 10sp microshifters 120g

          Přehazovačka: 10sp XTR 180g

          Přesmykač: Dura Ace 80g

          Brzdy: formula R1 350g

          Kotouče: alligator 2× 80g

          Kliky s převodníky: XTR + FRM kit 750g

          Pedály: Xpedo 240g

          Kazeta: XTR 240g

          Řetěz: KMC X10sl 230g

          Ráfky: FRM BOR 333 2× 330g

          Přední náboj: AC 150g

          Zadní náboj: AC 230g

          Pláště: Rocket Ron 2.1 2× 400g

          Duše: Notubes 2× 80g

          Sedlovka: KCNC 160g

          Řídítka: Truvativ Noir 130g

          Představec: Syntace Force 110g

          nevim co si predstavujes pod rozumnou cenou takze asi tak :-D

          0 0
          • Kubiczech  

            Sakra, koupil jsem nějaké tučné Rocket Rony. Fakt to má mít 400g?

            0 0
            • TJK  

              mel jsem OEM 2.1cky a jeden mel 432g a druhej 457g, pak jsem koupil v krabici taky 2.1cky na prvni pohled byly uplne stejny, ale byly mnohem mene porovity (pri obouvani Notubes) a jeden mel 405g a druhej 407g

              na Bicy maji i kusy v 2.25 sirce ktery vazej pod 410g :-P

              0 0
              • Kubiczech  

                Já měl krabičkové 432g a druhej 478g. Mít kliku, tak bylo deset deka dole. (:

                0 0
        • Ruprt2  

          kdybys nelozil na bf, tak tě to vůbec netrápí :-)

          0 0
        • DaSnail  

          ten tvoj amulet má v názve 11.4, v profile máš 12kg a v skutočnosti váži cez 13?!?

          taký ingot snad ani lidská bytost vlastnou silou nedokáže rozpohybovat. vyprdol by som sa na to skúsil pingpong…

          0 0
          • Ottak  

            Původně měl mít 11,5kg. Po přidání kotoučovek a pár „zbytečností“ jsem očekával váhu kolem 12kg. A teď? Docela krutý… A to ještě obvykle vozím zadní nosič s brašnou (+1kg a) 2 láhve (1,4kg) :-)…!

            Jinak k té vidli – jakou byste brali? Určitě ji chci od TT – mám vzít Epicona, Axon nebo tu RST First Platinum? Dík.

            0 0
            • Azmir  

              Z těhdle určitě axon.

              0 0
            • DaSnail  

              nosič s brašnou má kilo ked je brašna prázdna, ne?

              upgrade kola by som nehrotil, daj si plnú brašnu jak ju vozíš na váhu, k tomu nosič, bidony a košíky.

              kúpil by som batoh s vodným vakom. náklady malé a rozdiel velký.

              0 0
    • t100-CZ  

      Ahoj,

      prosím podíval by se někdo zkušený na moje komponenty a poradil kde co nejjednodušeji a nejlevněji při zachování kvality ubrat váhu?

      0 0
      • t100-CZ  

        ještě jsem zapoměl na ty komponenty :-)

        komponenty

        0 0
        • Evilcleaner  

          kazeta za xt ca. 1000kč 262g váha, rohy simca/sting/ nebo třeba super jsou PRO XCR, cenou do 500,váhou do 60g, gripy bontrager xxx lite neopren, nebo jiné neopreny (třeba ritchey wcs, max 40g) na sedle bys taky ještě něco ušetřil ale bylo by to na úkor pohodlí. no a potom ty kola bych řešil

          jinak koupí 22z xt převodníku (alu) ušetříš 20g za 242kč (kupkolo.cz) a alu šrouby do převodníků udělají taky něco

          0 0
        • Joza  

          První věc, kde fakt poznáš rozdíl jsou kola, ale taky to nejvíc pozná tvoje peněženka.

          Jinak za menší peníz bych se zkusil poohlídnout po lehčích pláštích, ty Rubeny co máš v plánu maj kolem 500g. Ty duše co plánuješ sou cca 130g? někde výš tu je odkaz na Schwalbe duše 130Kč za 95g nebo Maxxis Flyweight sou na tom podobně.

          Pedály bych radši než ty Shimana vzal šlehače, váha pod 300g a cena někde kolem 1000Kč, 700 – 1500?

          Kazeta XT, jak píše Evilcleaner.

          K rohum, na eBay sem kdysi koupil klon KCNC, 48g za necelejch 600Kč.

          Takhle by to bylo celkem cca 4500Kč za ušeteřnejch 800g, pokud dobře počítám.

          Varování, pokud začneš tahat váhu dolu, tak už neskončíš.

          0 0
          • t100-CZ  

            jaké jsou šlehače na mtb? Mám klasické SPD a nevím jaký to bude rozdíl. Nejsou spíše silniční?

            0 0
            • Joza  

              Určitě nejsou spíš silniční. Momentálně jezdim MXR a zatim bez problémů – cca 4000km. Kdysi to byl myslim ten nejlevnější model, chtěl sem je vyzkoušet a spokojenost.

              0 0
      • Lada,s  

        Kola a vidlice

        0 0
        • jIrI___  

          Souhlasím. Ale zas tohle už jsem celkem drahé položky. Ono už celkově je to kolo ve výbavě, kde každé odlehčení peněženka dost pocítí :)

          0 0
    • malamala  

      Odlehčení kola je cesta do pekel … podruhé už bych takovou chybu asi neudělal :-).Narveš do toho strašně peněz a výsledek nebude skoro ani znát.

      Můj příklad:

      • koupě kola → váha 10,6 kg

      Pokus o snížení váhy:

      • nová kola á 8.000,–Kč
      • nová řidítka á 1.200,–Kč
      • nové brzdy á 7.000,–Kč

      A výsledek bude možná – 400 g.

      Vezmu- li cenu za nákup kola + peníze do toho investované, tak jsem si mohl koupit kolo o level výše a ještě by to vyšlo levněji a dostal bych se pod 10 kg.

      A samozřejmě díly sundané z kola jsou skoro neprodejné, nebo za cca velmi malý peníz.

      Ale chybami se člověk učí :-)

      0 0
      • jonti  

        Co si uz prodal? ja jsem tam mel Shimano MT65 kola, ty jsem prodal jeste nez je kupkolo slevnilo, jinak prodejne jsou jeste brzdy, riditka asi neprodam, ale necham si je na druhe kolo. Taky by se dali prodat plaste, ale ty si asi taky necham.

        0 0
        • malamala  

          Vypadá to, že prodám Elixir 3 za 1.500,–Kč a potom tu mám kola DT Swiss XC1900 a ty nemohu ani za 3.200,–Kč prodat. Řidítka asi neprodám, těch je na trhu přebytek.

          0 0
          • obda  

            U tech DT Swissu je to tezky, vazi o malinko vic nez Mavic Crossride ci Fulcrum Red Metal 5, pritom ty prvni sezenes i levneji, a u druhych ta cena neni zas o tolik vyssi. A to se bavime o novych kolech se zarukou. WTB LaserDisc XC ma stejne dratu, pod 1800g a da se pry za 3.5k Takze cekas na nekoho, kdo chce DT Swiss jako znacku. Pritom jsou tam naby 370 :(, jestli se nepletu.

            0 0
            • Evilcleaner  

              wtb laserdisc xc mají 1680g, ted si na nich stavím kolo. nicméně ty dt budou dle mého daleko spolehlivější kola.

              0 0
              • obda  

                Se spolehlivostí souhlas, jen to asi pro hodně lidí nebude podstatné. Ta váha u Laserdisců mi přijde hodně nízká, katalogově mají 1765 (815+950)

                0 0
                • Evilcleaner  

                  protože v tom mají na webu započítané i RU. taky se mi to nezdálo než mi přišly, ale přepočítal jsem to po jednotlivých dílech a sedí to na tu reálnou váhu 1680g. a RU jsou mimochodem skutečně odpudivé

                  0 0
      • kubad  

        jj bohužel to je potřeba si ujasnit a spočítat před nákupem

        0 0
      • t100-CZ  

        no já si zase říkám, že:

        • pedály M505 jsou fakt šmejdy
        • plášť je jeden sjetý a druhý slušně řízlý
        • duše jsou menší investice
        0 0
      • scret  

        zalezi co puvodniho odlehcujes… nekdy to jde lehce a za levno, nekdy za draho a dost tezce…

        Ale napr. kdyz hodis dobry kola a odlehcis to na kolech treba o 300–400g, najednou mas pocit ze mas hroznou raketu!

        0 0
        • jIrI___  

          Já kola o těch 300 g odlehčil a vůbec mi nepřišlo, že mám hroznou raketu :). Co jsem překvapivě poznal víc než menší hmotnost, byla tuhost. Holt v místním kamenitém beskydském terénu jde ta asi dobrá tuhost STéček děsně poznat. To kolo prostě jede kam člověk chce a nemění za každým kamenem samovolně směr, těžko se to popisuje, ale oproti předchozím zápletům je to velký rozdíl.

          0 0
          • scret  

            lehkost a tuhost zaroven se pozna urcite hodne… Kdyz jsem presel na KHS z XT/717 na STcka, myslel jsem ze mam uplne jiny kolo… POkud clovek pujde do lehcich, ale zaroven treba min tuhych kol, uz to muze byt trochu negativni pocit…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.