odpověď stavitele,aneb co vy na to?

153 nepřečtených
  • BlackRaven1

    Dobrý den

    V dnešní době stavět kolo z komponent se už nevyplatí. Pokud sečtete jednotlivé součástky+ práce, a porovnáte se sériovým kolem, pak vychází dráž až o 20%. Samozřejmé záleží na značce (výrobci). Obecně se dá říct, že „nároční“ zákazníci generují kvalitní firmy. A to tím,

    že na ně kladou vyšší nároky. Proto já doporučuji nakupovat právě od tohoto druhu firem. V našem případě jde o kvalitní německé značky –

    Cube, Ghost. Konkrétně modely Cube LTD PRO 29 (27900,–), a Ghost Tacana 7 (26900,–

    0 0
    • Mysee  

      A smysl tohohle vlákna? A jaké má spojení nadpis s tím, co si tu napsal?

      0 0
    • TJK  

      co tim chtel basnik rici? :)

      0 0
    • Jacob1  

      já zas tak vysoké nároky nemám třeba tihle hoši staví stylová kola ze starejch favoritů

      http://www.faborit.cz/ zatím mi neodepsaly na cenu

      ale něco takovýho by mi stačilo

      slabý rám , krosová nebo silniční kola , rovná řídítka , V brzdy v předu jeden talíř a vzádu přehozku a pevná vidle …

      samozřejmě bych byl radši , kdyby ty vnitřnosti byly lepší jako věci v kterých se tak nevyznám , ty hnací náboje atd ..

      0 0
      • Jacob1  

        a samozřejmě ráfky a pláště bych chtěl lepší standart ..šlo by mi o to mít nenápadný minimalistický rám ..jedna barva žádný nápis …

        0 0
      • ememem1  

        tak asi prave v zbernych surovinach nic neni skladom. len nechapem preco si to zo srotoviska nezoberies sam a chces za to niekomu platit ale samozrejme je to kazdeho vec.

        0 0
    • Deathwing  

      vypada to jako spatne skryta reklama na nemecky soudruhy.

      To si scital ceny z eshopu nebo VO ceny pro zivnostniky?

      Nehlede na to ze u stavitele si muzes objednat ruzny kombinace ktery na seriovych kolech nejsou.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Ten tvůj stavitel prostě na hotovce vydělá víc, než na stavbě. Respektive kdyby měl na stavbě vydělat tolik, jako na hotovce, tak by byla tak drahá, že by ses na jeho nabídku stejně vyprdnul. Proto tě chce ukecat do hotovky. Tím ale samozřejmě neříkám, že ten CUBE a Ghost jsou apriori špatná kola.

      0 0
    • Vilém  

      A ktereho?

      0 0
    • Toman  

      Tak stavět kolo sám doma z jednotlivých částí, zvláště když není přístup k dílům za velkoobchodní ceny, se nevyplatilo ani v minulosti. I když – nevyplatilo se – je závádějící. Ne každý chce jezdit na konfekci, a také jsem snad nezažil, aby si nikdo na konfekčním kole nic nevyměnil ( gripy, sedlo, pedály, pláště atd. ), takže postupně mnoho cyklistů stejně vylešuje.

      No, a poskládat kolo není až tak složitá záležitost, ale možná ti vadí, že si stavitelé účtují. Ty pracuješ zadarmo? Raději bych podpořil českého řemeslníka, než německou firmu.

      Kuchyňskou linku má také doma málokdo z konfekce, hi-fi aparatury se také většinou skládají, a mohl bych pokračovat.

      Ať si každý jezdí, na tom, na čem se mu jede dobře, na tom, na co má finance, na tom, co mu pasuje atd.

      0 0
    • maajkee  

      V tom případě to není stavitel, ale prodejce kol :)

      0 0
    • miloso  

      No ja by už nikdy v živote nekúpil sériový bike (vedľajšie biky k hlavnému možno hej). V cenovej relácii čo ma zaujíma sú často zverstvá typu: radenie deore, prehadzovač XT, šetrenie na brzdách a hlavne kolesách a podobne. Ale ani toto nie je hlavný dôvod, keďže v cene čo by ma stála stavba biku to už nie je také časté a výrazné. Ale hlavne ma to baví montovať, takže aj tým 20% s radosťou ukážem vztýčený prostredník a teším sa z biku presne na 100% mojich predstáv :-)

      0 0
    • Polo21  

      nie vzdy je ale prioritou cena

      0 0
    • mr.antik  

      Blbost, pokud jsi náročný tak tě sériovka nemůže uspokojit… např jen ty rámy jsou v téhle ceně dost lowend… to je tak na kolo za dvacku

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • bluma  

      Když se to vezme kolem a kolem, stavba je opravdu drahá. Protože pokud bys měl vzít stejnou marži jako je na hotových kolech, tak se opravdu dostaneš na cca 20% nad sériovku.

      ALE! Stavba není o tom dostat levnější kolo. Stavba je o tom, dostat za peníze, které chci za kolo utratit, co nejvyváženější a nejfunkčnější sestavu.

      Pak už záleží na vztahu zákazníka a stavitele. Jednak jak moc férově stavitel doporučí jednotlivé komponenty a z druhé strany jak moc si zákazník této rady a upřímnosti cení. Taky občas prodám i hotovku. Ale v akcích, kdy vím, že skládání by vyšlo hůř. Ovšem i prodej hotovky v 90% případů skončí výměnou jednoho nebo více dílů pro vyladění kola jako celku.

      0 0
      • Patar  

        Naprostý souhlas. Ještě bych doplnil opatření hotového díla „vlastní pečetí“, což přináší jistý pocit uspokojení jak jeho , tak zákazníka.

        0 0
      • maajkee  

        Jenže to je právě o tom, že stavitelé stejnou marži jako prodejci hotovek většinou nemají.

        Do stavby navíc člověk dává svou práci, tý je při přeprodeji hotovýho kola daleko méně.

        Já třeba stavím kolo protože mě to hlavně baví, nejsem z povahy mamonář abych to dělal proto abych na tom nadělal jak se říká „majlant“.

        Jistý pražský kluk mi jednou psal, že za to co na tý stavbě mám by to rozhodně nedělal, kolik na tom já mám mi ale příjde adekvátní k tomu, že to není žádná špinavá práce a ještě je to práce co mě baví.

        Ze zkušenosti vím, že prodejci kol nemají k cyklistice žádný velký vztah jsou to prostě prodavači s naučenýma frázema, čest vyjímkám.

        V tom mi příjde výhoda stavby, že to většinou dělají lidi, který kola opravdu berou a je tam pro zákazníka to plus, že pokud maj 60kg nebo 110kg tak pro ně na kolo zapletu adekvátní kola a na kole mají adekvátní vidlici.

        0 0
        • podvlada  

          „Najdi si práci, která tě baví, a nebudeš muset nikdy pracovat.“ :)

          Sice trochu odbíhám od tématu, ale taky mě to baví. Postavil jsem si pár kol od šroubku, servis (i brzdy, vidlici, tlumič) si dělám sám. Včetně nejbližšího okolí který mě má za celkem zručnýho člověka. Klidně bych do toho dával víc času, ale kde sakra se člověk musí ukázat, aby se dostal k lepším cenám od dodavatelů? Prostě by mě zajímalo, jak se dostat na další „level“ :) Pokud bys byl (nebo kdokoliv jinej) ochotnej o tom mluvit víc, byl bych moc rád… klidně do mailu, abychom to tu nezaplácávali :)

          0 0
        • bluma  

          Ano, samozřejmě. Dělám to ze stejného důvodu jako ty. V podstatě je to pro mě taková dovolená pro hlavu. Poskládat kolo a mít radost z toho, že je zákazník spokojen.

          Jen bych rád začal vysvětlovat ten mýtus „skládání = nejlevnější volba“. Na jednu stranu to tak je. Na druhou stranu občas kouknu na nějakou sériovku a říkám si „Sakra, to je hodně dobrá nabídka, to se nevyplatí skládat“. Ale jen do té doby, než se člověk zaměří na méně řvoucí komponenty jako HS, brzdy, náboje… Tohle ovšem vysvětlíš jen určité skupině zákazníků.

          Úroveň prodavačů v cyklistice je hodně různá, tady nemůžu soudit. Znám jak perfektní odborníky, tak jsem se setkal i s osobami které popisuješ. Ale oproti třeba elektru je odbornost v cyklokrámech hodně luxusní. To musíš přiznat.

          0 0
        • scalar  

          Vlastní ruční práce je při stavbě kola paradoxně méně, než při přeprodeji sériového kola. Sériové kolo musíš v podstatě skoro celé rozebrat (jinak se nedostaneš k zabroušení ploch na středové misky a na hlavové složení), pak musíš podle potřeby zkrátit krk u vidlice, zkrátit bowdeny, odvdušnit brzdy… Když kolo stavíš z dílů, tak jenom montuješ.

          Jinak je to o celkové práci na kole – komunikace se zákazníky (to jsou někdy i desítky mailů a telefonátů, už jsme zažil i stavby, které jsem řešil přes rok), objednávání dílů, účetnictví. Montáž je relax, to si zalezeš do dílny, něco dobrého pošleš do repráků…)

          0 0
          • Patar  

            Ano , ale za předpokladu, že si odpovědně připravíš rám na montáž. Frézování, stružení, protažení závitů, vyrovnání patek, spasování axiálni vůle nábojů do patek atd. To vše zabere také nějaký čas.

            0 0
            • scalar  

              Jinak kolo ani nepostavíš, kvůli ceně se musí často stavět z levných rámů. Ty jsou ale levné proto, že jde vlastně o polotovary. Fakt je, že některý rám raději vrátím dodavateli, než bych se s ním půl dne mrdnil.

              0 0
              • Patar  

                A konečně jsme u jádra.Kde se tyto operace provádí na montážních linkách?

                0 0
                • scalar  

                  Obecně je dnes pro výrobce nejlepší výrobek, který vydrží 2roky záruku a pak odejde a výrobce prodá další. U elektroniky už to dotáhli tak daleko, že montují nějaké čipy nebo co, které se o to postarají. Dva roky je někdy moc krátká doba na to, aby výrobek zastaral morálně, ať se výrobci snaží, jak chtějí.

                  Kvalitní lidská práce je drahá, montáž na linkách musí být levná.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • T.lama1  

                    No opravdu „kurvítka“ ve smyslu obvodu který spusí autodestrukci zařízení neexistují. Důvod je jednoduchý a tím je cena. Cena vývoje, návrhu začlenění a výroby takového obvodu je o několik řádů vyšší než tam dát nekvalitní elektrolytický kondezátor, který bude přiléhat k pas. chladiči výkonového prvku. Takže vhodnou konstrukcí zdrojové a filtrační části elektroniky vyrobíte zařízení s téměř přesně daným časem provozu. Mě osobně to vyhovuje, jelikož kvalitní kondenzátor si seženu za pár korun, max. desítek a opravím si to sám. Pokud někdo chce zařízení, které vydrží déle než 2–3 roky, tak si ho musí zaplatit. Není jich taková záplava, jako toho šmejdu, ale jsou. Obecně cena dobré/kvalitní elektroniky(po konstrukční stránce) se vztaženo k platů nemění cca posledních 15 let, ale objevila se tu nová třída šmejdů a ty kupuje převážná většina zákazníků.

                    Tedy zbytek vlákna o „kurvítku“ je bezpředmětný včetně štěku o lepení feritu. :) Lidem to sice přijde, že „kurvítka“ existují, ale naštěstí ne. Jinak 1/3 až 2/3 součástek v el. zařízení být nemusí, funguvat to bude, ale negativní vliv na funkci a životnost to má. Jsou to nejrůznějši druhy filtrací, stabilizací a pojistek proti přetížení, přepětí atd… na osciloskopu to vidět je. To, že to uživatel nevidí je dáno tím, že nemá s čím porovnat. Nemá druhé stejné, ale plně funkční zařízení.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • scalar  

                  Když vezmeš nákupní cenu takového rámu od výrobce a hodnotu svojí práce, když ho připravíš pro výroby, tak se cena rámu zdvojnásobí.

                  0 0
                  • mzk  

                    [reklama zadara]Hele budeš to muset přifouknout ještě víc, aby to ti joudové žrali a kšeft šel, konec reklamy blabla :-DD[//reklama zadara]

                    0 0
          • maajkee  

            Kolik procent obchodů si myslíš, že dělá to co jsi popsal? Tak 10%? To si myslím je ještě hodně nadsazený.

            Většina obchodů imho vybalí kolo, servisák narovná řidítka, nasadí přední kolo, zběžne zkontroluje a frrr na krám.

            Pokud se bavíme o kolech 10–20 tisíc, což je taková nejběžnější cena za kterou lidi kola kupujou.

            0 0
            • scalar  

              Já jsme psal něco o nějakých obchodech?

              0 0
              • maajkee  

                Ne, ale já jo a ty jsi reagoval na mě :) Já to beru tak, že hotový kola se prodávají zpravidla v obchodech. To, že i stavitel občas může někomu prodat nějakou hotovku se kterou má minimálně stejně práce, to je jasný.

                0 0
    • saddik  

      Jestli to píšeš za sebe, tak jdi s reklamou někam, jestli Ti tohle někdo poradil, jak naznačuje název vlákna, tak Ti nejspíš věší bulíky na nos, obecně to rozhodně neplatí.

      Výhodou stavby není primárně cena, ale možnost sám si rozhodnout (nebo to nechat kvalifikovaně udělat stavitele), kde na kole ušetřit nebo za co naopak připlatit. Výsledkem je pak kolo, které se třeba papírově tváří hůř, ale Tvým potřebám vyhovuje mnohem víc a má tak větší užitnou hodnotu. Tohle platí zvlášť u levnějších kol, kde výrobci navrhují kola s ohledem na méně znalé zákazníky (typicky třeba hazky o dvě řady nad zbytkem výbavy atd.)

      0 0
    • scalar  

      Abych jako satvitel reagoval také na ty kvalitní německé sériovky, co tu prezentuješ. pro laika jako Ty asi super kola, vždyť mají XT přehazku :-)

      O Ghostu se ani moc nebudu bavit, trekingová vidlice (ano, XC30 Gold se na horských kolech nechytla, tak snížili zdvih a je z toho trekingová Raragon Gold) sráží kolo dolů. Zajímalo by mne, kolik asi váží rám, když vyšší řada HTX Actinum má v 17" 2kg (přesně 1963g). Prostě výrobce rýžuje.

      Cube má aspoň Rebu, ale rám asi tady bud ehodně přes 2kg (celková hmotnost kola 12,7 mluví za vše), brzdy mají třmeny M447 (což je to samé jako 446, 445…tedy nějaká Acera nebo co), kola také nebudou nejlehčí, prostě stavba by byla o kilo lehčí, měla by lepší brzdy, lehčí kola, lepší výbavu…

      0 0
      • vapenna  

        prosím vás,ten váš mail v profilu scalar je napsaný dobře nebo je to bez těch závorek?psal jsem vám a nešlo mi to odeslat,Děkuji Jar­da

        0 0
      • singingrock  

        Takže za 27 900.- postavíš kolo na lepší výbavě? Jen se ptám ze zvědavosti. Mohl by jsi aspoň pro ilustraci napsat příklad komponentů? Děkuji.

        0 0
        • kubad  

          jo postaví bez problémů,

          0 0
        • Deathwing  

          kdyz sem si nekdy vloni delal rozpocet z eshop cen tak mi pod 27 tisic z nekolika eshopu bez posty a bez prace vychazelo tohle:

          ram RB, tapered epicon, komplet deore, naboje XT na pevnou osu, rafky remerx rio, draty DT, plaste wtb nanoraptor, sedlovka, riditka a doplnky spis podprumer s tim ze by se pripadne menily rovnou za carbon.

          Jako vyhodu oproti tomu cube a ghostu v uvodu bys mel pevny osy vpredu i vzadu, tapered vidlici, prevody presne na miru a pohon/brzdy srovnany skoro do jedny rady, ty dve kola maj XT prehazovacku a podle strejdy googla v rychlosti patrej brzdy m355 k altusu a m395 k aliviu

          0 0
    • bradek  

      Mě se líbí možnost nechat si postavit kolo na zakázku, ale přijde mi, že tato varianta padá s problémem sehnat kvalitnější samostatné rámy za rozumnou cenu. Nakonec mi jako nejméně nákladná varianta přjde koupit za dobrou cenu (výprodej/sleva) vyhlédnuté kolo (kvalitní rám) se slušným osazením (zejména vidlice ev. tlumič) a následnou vyměnou problematických komponentů (většinou zapletená kola).

      0 0
      • tom xtr  

        +1

        Koupit sériovku a vyměnit + rozprodat na bazaru díly my zatím vycházela jako jediná ekonomicky únosná varianta, jak se dobrat ke kolu podle svých představ. Pokud by mě někdy někdo ze stavitelů přesvědčil o tom, že to jde jinak, bylo by to super.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • mzk  

        Jo přesně tak to je, proto je stavění kol přes stavitele naprostá blbost. Jen tahaj z hloupejch prachy stejně jak to dělaj kamenný krámy. A tady jim pšenka pěkně kvete. :-D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • elkar  

      Jako laik si kolo nidky nepostaví. Stejně tak počítač a taky to vyjde líp když si koupím komponenty.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.