odpružená vidle na starý rám - máte zkušenosti ?

51 nepřečtených
  • ropman

    čau, jezdím na tomto bajku, který mě ve všem vyhovuje, jen mě z otřesů začaly poslední dobou bolet dlaně, zápěstí a ramena.

    Chtěl bych tam dát odpruženou vidlu (časem bude kolo nový, ale zatím), ale nevím jestli bude ještě použitelná geometrie, teď při délce pevné vidle 395 mm (osa – miska) má úhel hlavovky cca 71st, když jsem to zkoušel počítat na délku vidle 500mm (v reálu je to asi trochu míň) tak by byl úhel asi ±64–65st. Dával jste někdo vidli na podobný kolo a jak se na něm pak jezdilo ? Teď mám výškový rozdíl mezi sedlem a řidítkama cca 11,5cm, zvládnu je klidně trochu výš, můžu otočit představec (hádám cca –2cm), vyhodit podložky (-1,5cm), počítám nějaký SAG, takže řidítka by šly nahoru asi o 10cm.

    ten rám je Cr-Mo, nezeslabovanej, asi 2,9kg. Díky za názory a zkušenosti.

    Anketa: jakou vidli to ještě zvládne ?

    0 0
    • Vilém  

      Videl bych to tak na starsiho bombera,nebo neco podobnyho na 63mm.Tech 80mm by chtelo zkusit,jak se to bude chovat.

      0 0
    • jaski  

      a co tam chces dat za vidli? mas mensi prumer hlavovy trubky pudou ti tam jenom ty vidle co maj uzsi krk.

      0 0
    • vlk  

      „±64–65st"To je dle mne strašně málo. Bude dost namáhán rám a nebude to mít moc dobré jízdní vlastnosti. Navíc nevím zda dnes ještě seženeš vidlu s 1 palcovým krčkem, toto vypadá, že je ještě rám na 1 palcovky-ale mohu se mýlit.Pořídil bych i nový rám, dnes se dá HT rám koupit za "babku“.

      0 0
      • kubad  

        má to 1,1/8 krk takže v pohodě, ale se zbytkem souhlas Necpal bych na to odpruženou vidli. Nový rám se dá sehnat opravdu za pár korun

        0 0
    • Tomcat  

      Chce to, nebo spíš musí se to zkusit , každá vidlice je jinak vysoká v korunce a má jiné předkopnutí. Takže 70 ka může být stejně vysoká jako na 80 atd..

      0 0
    • Daf  

      Ja myslim ze nebude problem tam dat 80mm, akorat asi budes muset otocit predstavec. Ale pocitej s tim ze kolo bude trochu min stabilni ve sjezdech. Bude mit vys stred. Ale myslim ze to neni neprekonatelny problem ;)

      0 0
      • Vilém  

        A nebude stabilnejsi diky vic polozene hlave? :)

        0 0
        • Lister  

          nebude…bude tupé na ovladání a přitom vratké, vím to protože jsem na hodně podobný rám nacpal vidlu s 90mm a nebylo to ono........

          0 0
          • Vilém  

            Nezkousel jsem to,byla to domenka.Pravda je,ze by se to asi lamalo do zatacek.

            0 0
    • martt  

      moj syn ma cosi podobne ako treningovy bicykel. Vyrobene niekedy 96–98. Povodne pevna vidla. Teraz je na tom Manitou Axel 2002 s 80mm. Par tyzdnov na tom vozil epicona 100mm a tvrdil, ze aj s tym je to dobre. Fotky toho ramu s epiconom som sem daval, tak si posud sam, ci je to este ok.

      Fotky su v tomto threade www.bike-forum.cz/…6/forum.html

      0 0
      • ropman  

        na ty tvoje fotky jsem se díval, po jejich vytištění a změření úhloměrem je úhel hlavy cca 65 stupňů, to je mimo limit běžně používaných úhlů (66–74) uváděných třeba na tuning-testu, takže by měly být „mimo rozsah“ i jízdní vlastnosti, na podobným kole jsem nejel, tak nemám představu, ale něco mi říká, že bych moc spokojenej nebyl, když vezmu, že se často vyhýbám překážkám na poslední chvíli, což takto předkopnutá vidle asi ztěžuje … sjezdy by možná šly …

        Moje kolo má nyní s pevnou vidlí asi těch 71–72 stupňů (72 mi dal úhloměr po vytištění a změření fotky), když prodloužím vidli o cca 10 cm dostanu úhel kolem ±66 stupňů, není to úplně přesný (chyba měření, zkreslení fotky atd). CrMo rám by to myslím vydržet mohl, tím spíš že horní a spodní rámová trubka jsou daleko od sebe, takže tam není taková páka (aspoň mi to tak přijde logický).

        Teď jde o ty jízdní vlastniosti

        0 0
        • martt  

          on zavodi, jazdi na viacerych bicykloch a ako pisem, nestazuje sa, ze by tento bicykel mal nejaku cudnu geometriu.

          Tu som nasiel fotku ako ten bike vyzera s Axelom, ten je asi o 3–4 cm nizsi ako epicon.

          0 0
          • martt  

            to admin: tento server nejak rescaluje fotky. Ta fotka mala v originale 600×806 a zrazu je nejaka velka. Alebo blbne firefox? Este jeden pokus.

            0 0
        • martt  

          a tu som nasiel fotku s pevnou hlinikovou vidlou (skutocne je hlinikova a bola pevna ako kamen)

          0 0
    • delfyn  

      mám marina z 96 měl původně pevnou vidlici a dal jsem už na něj Judy 2000 se zdvihem 80 i 100 a pak Scareba 80mm a není to nic co by se nedalo jezdit, já být tebou tak do 80klidně jdu, jinak není úplně ideál chování do výjezdu ale dá se to

      0 0
      • kudlanka32  

        heliky a zataci ten marin v pohode? ja shanim oldschool ram pro autora kolem 97 a jenoho marina sem malem koupil ale pak sem to zavrhnul pac mi prisli dlouhy uz tenkrat s pevnou vidli

        0 0
        • delfyn  

          úplně v pohodě, momentálně jsem si tam na chvilku dal zase originál pevnou a je to živější ale ani s odpruženou se nechová špatně, protože už v tom 96se počítalo s odpružením .Pine mountain ji při stejný geometrii měl. Ani těch 100mm nebylo vyloženě tragických. Že by byl Marin dlouhý? No spíš je potřeba menší velikost na stejně vysokýho člověka jak u jinejch značek já jezdím 17,5 při 185cm. Jinak horní rámovka rozhodně nemá skoro 60cm jak závoďáky kolem velikosti 19palců. Jinak když je kolo univerzál tak odpružením nezkazíš tolik jako když je už v pevným dlouhý s položenou vidlí

          0 0
    • Volf  

      Na taovej bezslopingovej rám bych odpruženou vidli nedával, protože na to není dělanej. Pevný vidle v tý době byly hodně nízký a odpružená bude mít min. 450 mm, když budeš počítat s nějakým sagem. Prostě se ti bude blbě držet přední kolo v kontaktu s podložkou i v relativně mírnejch výjezdech.

      0 0
      • Tomcat  

        Pevný vidle v tý době byly hodně nízký a odpružená bude mít min. 450 mm, Ale? Z1 v tý době měla neskutečných 100(110?) mm zdvihu a max u XC vidlic bylo 75mm zdvihu ;-)

        0 0
      • ropman  

        myslíš kvůli zvýšení řidítek, nebo kvůli položené vidlici ? Představec ještě můžu otočit a vyhodit podložku, tím získám možná 3,5 cm, délku pevné teď mám 395mm, tak pokud by nová měla 450mm byl by rozdíl ve výšce řidítek jen cca 2,5 cm. Spíš ale myslím že s délkou té nové to bude horší … (bude delší)

        0 0
    • McBlacky  

      klidně bych do toho šel na zimáku vozím na původně celopevným 105 mx comp a v pohodě. je pravda že geometrie na výjezdy není úplně dobrá, to co vyjedu na jiných kolech na tomhle nedám, nebo jen s velkejma problémama. ono tyhle starý kola stejně měly geometrii všelijakou takže to je fuk :)

      0 0
      • ropman  

        v profilu ho asi nemáš … právě že geometrie tohoto Autora mi přijde super, max. spokojenost, vyjedu víc než ostatní, ve sjezdu se chová kulturně, dopředu jede, je tuhej a asi díky CrMo i relativně pohodlnej … těch 71–72st hlavovka mi asi vyhovuje, ale jak říkáš může to být zvyk a prostě se člověk jen naučí jezdit s něčím jiným

        0 0
        • McBlacky  

          jo je to ten zimák Cube, v profilu na nem je Suntour 90mm, ted tam mám mx comp 105 s kotoučovkou. Původně byl s pevnou

          0 0
    • Juras  

      Mám tady zrovna aktuální fotku mojeho přibližovadla s vidlí 100 mm.

      Samozřejmě, že na ovládání kola to mělo vliv, ale už jsem si zvykl, člověk na tom sedí tak nějak moc vysoko a ostré zatáčky, např. při sjíždění lesních serpentin neriskuju a slézám.

      0 0
      • Wakan  

        Trochu mimo, co je to na tom Tvem kole za kliky a prevodniky? Vidim spravne?

        0 0
        • ropman  

          nejspíš starý dobrý STX RC …

          0 0
          • martt  

            to vyzera na tie pozlatene STX SE

            0 0
            • Juras  

              Je to opravdu STX RC, a je na tom ještě původní řetěz asi v polovině životnosti.

              0 0
              • Wakan  

                Jooo, to bejvaly držáky… Při takové kvalitce by se jima pak ale spatne prodavali nove modely

                0 0
      • ropman  

        tak já pro srovnání co to dělá s geometrií přidám i totéž kolo bez vidle. Jináč mě fakt potěšilo že má někdo ještě 12 let starý kolo stejný jako já a přitom skoro funglovku … no není to krasavec ? :-)

        0 0
    • marapara  

      Myslím, že s vidlicí se zdvihem 80 nebo 85 mm problém nebude i na tomto rámu. Výběr je celkem slušný. Buďto Tora s u-turnem 85–130 mm, Recon soloair 80 mm, u-turn nebo Reba. Výběr docela je, ale je fakt nutné, vozit menší zdvih. V podstatě nebde problém, pokud budeš mít dost dlouhý krk vidlici použít i případném novém rámu, pokud bys jej časem koupil. Nebo si jej koupit hned, jak píší ostatní, stojí pár tisícovek. Ale otázka je co všechno ještě budeš muset měnit. Je docela možné, že smyk, sedlovku, kliky ? Takže částka se naskládá.

      0 0
      • martt  

        ja bych si na jeho mieste za necele tri tisice ceske objednal toho epicona co mam ja a urobil pokus ako to bude fungovat. Na pokus ani nemusi skracovat krk (hlavu stiahne zavitovou tycou) a ak sa mu to nebude pacit, preda tu vidlu dalej.

        0 0
        • ropman  

          uvažoval jsem o něm hodně, už byl skoro rozhodnutej, měl by jít případně podle info na eshopech předělat i na 80mm, což zas jak mi řekl Milan1 podstatně zhorší citlivost, ale moje pevná má citlivost taky slabší… :-) Pokud by šlo jen o zvyk, zvyknu si. Pokud by to mělo blbě sedět v zatáčkách při sjezdech a extrémně se zvedat při výjezdech vadilo by mi to.

          0 0
        • ropman  

          jo, a za „necele tri tisice ceske“ ??? Já viděl nejlevnějšího s lockem za 3400 …

          0 0
          • martt  

            3400 Kc tiez neni moc. Ten moj 100mm LOD s capmi na V-brzdy stal 99,–EUR u lokalneho rakuskeho dovozcu.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mato tope  

      Tak ti posílám ten svůj muzeální kousek,ale je třeba upozornit,že vydržel více než TREK.Pravda dneska se mi smějí jak na tom jezdim,že sedim jak debil a takový ty keci diletantů.Z kopce jede jako král do kopce taky v pasažích kde se hustě točí je to bída.Vzhůru do lesů!

      0 0
      • ropman  

        ta vidle je skloněná asi pod 68 stupni, ani na pohled mi to nepřijde nijak zvlášť položený, ten zdvih bude asi míň než 100mm … Taky ignoruju hlášky kámošů „kup si nový kolo“ a připomenu jim to, když na ně na kopci nebo pod kopcem čekám :-)

        0 0
      • JJ  

        Na tomhle ramu jsem vozil 100mm bombra Z5, ale byl to fakt tank a po presednuti na jiny kolo jsem zjistil, ze to vubec nezataci:) Ale jezdilo to

        0 0
    • ropman  

      jen pro uzavření threedu - koupil jsem nakonec už vloni (2007) seriovýho Epicona 100mm LOD (tehdy 3290 Kč), vyhodil jen jednu podložku, představec nechal jak je, posunul sedlo dopředu. Nelituji.

      Pocity ? Zjistil jsem že s řidítky výš se mi sedí líp a míň se namáhají záda (těch 11,5 cm rozdíl sedlo – řidítka bylo moc), na předkopnutou vidli (cca 65st) jsem si bez problémů zvykl, sice se tíž točí řidítkama, ale je to zvyk, při jízdě jsem to nevnímal, naopak sjezdy jsou parádička. Kolo zase ztěžklo o dalších 850g, celkem hádám má tak 13,5kg, ale komfort je jinde. Sloužilo dobře.

      Takže bolení rukou a ramen bylo vyřešeno, ale zas jsem začal víc vnímat otřesy od neodpruženého zadku … no snad jsem to vyřešil – viz přiložený obrázek :)

      0 0
      • Pedro RB  

        no to je vývoj!

        0 0
      • cagalam  

        ¨…no i takhle se to dá vyřešit!   :-)

        0 0
      • Twister  

        Jak jsi z toho Authora udělal tohle? S rozpočtem do 10 000? :)

        0 0
        • ropman  

          rozpočet byl podstatně nižší ! (Ale v jiné měně :-) Prostě to tak najednou přišlo, rozbil jsem pár prasátek a udělal si po dlouhé době radost :-)

          0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.