Dobrý den, chci si koupit crossové kolo author v cenové relaci 11000 a chtěl bych se zeptat, jestli má smysl u této třídy kol nechávat původní odpruženou vidlici, když ji mám možnost vyměnit (kus za kus) za pevnou. Děkuji za odpovědi.
Dobrý den, chci si koupit crossové kolo author v cenové relaci 11000 a chtěl bych se zeptat, jestli má smysl u této třídy kol nechávat původní odpruženou vidlici, když ji mám možnost vyměnit (kus za kus) za pevnou. Děkuji za odpovědi.
Za me ano, usetris cca 0,8–1,5kg a fungovat to pri bezny jizde bude uplne stejne.
Odpruzenou ,vzduchovou.
ale to bude o cca 10 000 Kč jinde
To by musel skoro zdvojnásobit cenu toho kola.
Však tam nemusí mít foxa :D stačí něco do 4tis
to urcite.
?
jaku konkretnu vzduchovu vidlu za mas na mysli?
Suntour NCX-E
vec vkusu, si to aj jazdil alebo vyberas z katalogu podla ceny?
On se ale neptá jakou koupit jinou odpruženou vidlici, on se ptá, jestli nechat původní odpruženou, nebo dát místo ní pevnou výměnou kus za kus, čili zadarmo. V tomhle konkrétním případě bych to viděl na výměnu za pevnou…
proč pevnou neni lepši aby to aspon trošku pružilo ?
K čemu je dobré pružení bez tlumení?
ja mel na krosu taky jen pružinu a bylo to docela v poho .pevnou bych tam teda nechtel.
Pružinová vidlice s tlumením celkem funguje, pokud máš hmotnost, na jakou je dělaná pružina ve vidlici. Zamykání má hydraulické, funkční i za jízdy.
Pružinová bez tlumení nemá magnesiové vnější nohy a nefunguje, sice zapruží, ale pak ten ráz vrátí zpět do rukou. Čím větší zdvih, tím větší problém. Navíc váží kolem 2,75 kg. Další problém je, že má mechaniclké zamykání. Za jízdy prakticky nefunguje a je značně poruchové, ohýbá se táhlo.
Pevná vidlice lehce filtruje nerovnosti, nějaká levnější hliníková nebo ocelová má kolem 1 kg.
Pokud má na celé kolo rozpočet 11.000,– Kč, bude tam nejspíš jen zbytečně těžká nic moc vidle. Něco jako mám na svém levném „expedičním“ trekovém Authoru Horizon. Mockrát už jsem přemýšlel o výměně za lehčí pevnou…
sakra odpovidal jsem na „Odpružená vidlice na crossu ano/ne?“ – proto jsem dal ne, to „Vyměnit za pevnou?“ jsem uplne prehledl, kdo se v tom ma vyznat :)
taky záleží kde jezdíš. Já to zkoušel s pevnou, koupil jsem lehkou hliníkovku rst a kolečko bylo živý, lehký na předek, ale s užšíma pláštěma už i na obyčejný polní cestě to bylo dost na houby, schytávaly to ruce a celkově se mi jezdilo nepohodlně a musel jsem se dost soustředit. Tak jsem na zkoušku dal levnou odpruženou a bylo to mnohem lepší. Trošku to ztratilo na živosti na asfaltu, ale v jakémkoliv terénu to bylo prostě lepší i stou základní vidlicí. Tak jsem pořídil vzduchovou a to je samozřejmě ještě lepší. Nebo pevnou vidli a nějaký širší pohodlný pláště.
Právě že hliník resp. dural nepruží. Pevná by měla být ocel nebo uhlí.
nejlíp pevnou karbonovou
Jasně, ale nezdá se mi, že to co mě na tom sralo, by vyřešila ocel/karbon, to chtělo těch pár cm zdvihu. :)
Samozřejmě, že by to nevyřešila ani ocel, ani karbon, to jen taková tradovaná pohádka.
No asi by pomohly širší gumy+ocel, kdybych si to chtěl krapet zpohodlnět na asfaltu, ale už třeba kostky jsou i s tou obyč. odpruženou vidlicí o něčem jiném, nemluvě o rigolech na polní cestě apod. Podle mě pokud to fakt nemáš čistě účelové na dojíždění třeba do práce, tak pevná vidle nemá cenu, pokud bych chtěl naplnit význam slova „trek, kros“ :)Obyčejná pružinovka rst váží 1,95kg, vzduchová za 3 litry váží to samý, ale líp pruží, ta nejlepší vzduchová rst za bůra má 1,65kg