Má odpružené hlavové složení na kolech ještě jiný výrobce než spešl (Future Shock)?
Má odpružené hlavové složení na kolech ještě jiný výrobce než spešl (Future Shock)?
Takže to má jenom spešl? Nebo je i jiná možnost?
Neco podobneho ma snad i Trek na Domane.
Kamarad to na Diverge ma a je s tim hodne spokojenej.
Jestlipak by to šlo i koupit samostatně a použít na jiné kolo?
určitě ne, je to proprietární řešení Specialized a funguje to dobře. Zkoušel jsem s kamarádem vyměnit gravel na polní cestě s drny trávy, kde to hodně drncalo a zdálo se mi, že ten future shocks to nezvládá. Během minuty jsem mu kolo vracel a svému Diverge jsem se v duchu omluvil :-)
Asi na to musí být uzpůsoben i rám?
přesně tak. Zdvih je srandovních 20 mm, takže stejně cítíš každý šutr, ale trochu jinak, zakulaceně, bez té tvrdé hrany.
Akorát na starších a nebo levnějších verzích je pro zlost když se do tohp pak chceš opřít na asfaltu apod. a řídítka dělají žvejk-žvejk-žvejk…
Stačí dát tvrdší pružinu
Nestačí.
jak pro koho a gravel není kolo do spurtů
Jak pro koho:-)
Nicméně u mého 2020 nedělá f-šok žádný žvejk.Prostě o něm nevím
stejná zkušenost, žádný žvejk
U Treku se nejdná o odpružení, ale spíš o vetší pružnost karbonového sloupku vidlice (a vzadu stejným způsobem i sedlovky) Znát to je hodně, ale o odpružení nemůže být řeč.
Na gravel se používají buď třeba Lauf vidle, nebo prostě ultimátně mtb vidle se sníženým zdvihem, případně pár výrobců teď avizovalo, že začne přímo podobné vidlice vyrábět.
..... a ja obvykle prudim s headshokem. Kez by se tohle vratilo – 70–80mm, tuhost jak prase, vaha pod kilo a ctvrt, kdyby se delal v karbonu tak dost mozna pod kilo, lock na hlave.....
To je pravda. Jednu sezónu pripravili Headshock na CX a UCI obratem odpruzene vidle zakazala.
Gravel vidlice se vyrábí už dlouho
Fox,Mrp,Sr vše zdvih okolo 40–60 mm
Otázka je, nakolik ta vidlice při zanoření ovlivňuje úhel a chování kola.
Ale zatím mi to přijde mít na grevlu asi lepší než třeba teleskopickou sedlovku
A za chvili jste zpet u HT MTB :)
Teď je správný čas na oprášení a naklonování všech slepých uliček, cestiček a dálnic z 90. let : třeba taková elastomerová gravel-specific vidla s 63mm zdvihu za desítku by se jistě dala prodávat. Nějaký nízkozdvih v designu plovoucí střed by šel jistě taky na dračku. A křížový rám, proč ještě nikdo nedělá gravel s křížovým rámem?! :-)
Lefty Oliver?
No bezva, zrovna se o odpružení na grevlu zajímám.Hele f-šok na kole mám a rozhodně na jinej rám nejde.Rám má jinak udělanou hlavu a to já právě vnímám jako problém.Není totiž možné si koupit jinou vidlici, což bych třeba tu možnost rád měl.Funguje to ale bezvadně to zase jo
Nicméně funguje to na jemnym štěrku a rozbitym asfaltu.V lese na stezkách se mi jezdí lépe bez f-šoku.Mám pocit, že kolo je bez něj víc pevné a drží stopu.Nevim jak to popsat ten pocit, ale prostě v terénu se mi lépe pracuje s kolem co f-šok nemá.
Teď zrovna si o tom čtu a zvažuju, co za přínos může mít odpružená vidlice pro gravel.Fox AX nebo SR Gvx třeba..
Hodně lidí si pochvaluje Redshift , mi osobně ale odpružený představec připadá jako návrat do historie o 30 let zpět :)
Mam doma Softride, kdyby to slo, dal bych ho na gravela hned…:-)))
Co vubec ta sedlovka, jsi s ni stale spokojenej?
Redshift sedlovku nemám, jen XLC která je v principu úplně jiná. Ale po nějakých 2000 km jsem s ní stále spokojený – tlumí ostré rázy, nic nekřupe, nezajíždí, zámek pěkně drží… Na hliníkové sedlovce s perfektním zámkem sedla je asi těžko hledat nějakou věc, se kterou by člověk mohl být nespokojený, snad jen hmotnost :)
No Redshift ShockStop mam na svém kole, v celku spokojený ale chvil trvalo než jsem doladil tvrdost ale musíš si zvyknout na propad ale myslím si že lip by pracovala kross vidlice. Sedlovku mam SR Suntour NCX a stou sem max spokojeny krasně pohlcuje rázy .
Letos jsem najel na jednom „výletním“ gravelu přes 1.500 km s krosovou vzduchovou NCX, jako není to špatné, vidlice toho pobrala hlavně na rozbitých polňačkách a při sjezdech hodně. Kolo bylo ocelák, tak se rozdíl mezi původní ocelovou ( 1.25kg) a NCX (1.75kg) ztratil. Problém byl spíš v mé váze a zdvihu 63mm, občas jsem měl pocit, že se ty 30mm nohy docela kroutí. Vyřešil jsem to snížením zdvihu na cca. 50mm a bylo to o poznání lepší. Určitě na gravely s pohodlnější geometrií to začnou výrobci osazovat. I když cena Foxu AX i Suntouru GVX je trochu " vyšší". To GVX je docela zajímavé 32mm nohy a zdvih 40, 50,60 mm váha 1.7kg. Kolo jsem prodal, ale už mám postavené nové, zatím s carbonovou vidlicí, ale jak se znám tak mě to nedá.
Gvx je asi i nejlevnější, ale jen si nejsem jistý, že stačí 32 nohy.Radsi bych 34 když už :-)
Ale je možné že se to při tak nízkým zdvihu ztratí.Ten rozdíl 32–34
Ale určitě mi to přijde lepší než redshift představec nebo f-šok (možná)
Jen mám rád na grevlu to, jak při šlápnutí do pedálů vystřelí jak raketa a to je právě i díky pevné vidlici.Jsem ale zvědavěj
Zas neplaš, není to tak dávno, co se na XC bez nějakých problémů jezdily 32 mm nohy na zdvizích 100 mm+… A pozor, bez pevné osy a tapered hlavy! :)
To jo, stejně si s tím odpruženim nejsem jist.Na grevlu je obrovský plus to, že je to kolo jednoduchý a údržba nula nula nic.A když dám na jednu stranu řešení –
A. odpružená vidlice + pneumatiky 38–45 mm
versus
B. pevná vidlice + pneumatiky 50–52 mm
Tak si říkám, že řešení B sice nebude tak pobírat nerovnosti, ale pořád to pojede a tlumit bude dostatečně a údržba nic.Chce to ale pneumatiky pokud možno bez vzorku.
Tak nějak, na gravelu se mi právě taky líbí jeho jednoduchost a nutnost takřka nulového servisu. Když srovnám s fullem, do kterého jen za servis odpružení zahučelo několik tisíc Kč ročně… :)
Souhlas. Je to takový to kolo, na který můžu kdykoli sednout a nemusím nic řešit.
Přesně, teď jsem nasadil 27.5 palcová kola a pneu 650bx48 ( Gravelking SK) a příjde mi to dostačující, oproti té krosové vidlicí to není až takový rozdíl. Co mě hodně překvapilo, tak jsem nainstaloval řidítka s velkým flare ( Ritchey Beacon) a na rozbitých cestaách a ve sjezdech, když se držím v dropu, tak se mi zdá, že je to kolo daleko ovladatelnější, ale není to pro každého, " design" těch řidítek někdo nezkousne.
Gravelking jsem chtěl, ale na Diverge 2020 už jsou moc široký.Teda co jsem koukal na netu, že to je o pár milimetrů v reálu víc, než co mám 47 mm WTB.No teď mám model 2021 a tam se o prostor na pneumatiky už nemusím starat :-)
A můžu zvesela experimentovat
Mám je na bezduších na ráfku s vnitřní šířkou 23mm a mají přesně šířku 50mm.
Ano to psal tenhle borec na zahraničím fóru, že se sice na jeho starej model vejdou, ale už je to natěsno.
A to WTB 47 mm se ti vešlo do rámu 2019 ?
Mám (měl jsem) 2020 to je ta geo před změnou
A WTB Byway 47 mm s rezervou.Taky jsem ale schválně dával ráfek co není moc široký. Vnitřní šířka 21,5 mm a Byway mají přesně 47.Jo a víc místa je vzadu, to ve vidlici bylo míň.
dík, a když bys porovnal Diverge se starou a novou geo ? Není ta nová moc dlouhá? mě se líbí ta obratnost staré geo.
Ta stará je skvělá, když máš 700c kola, ale s těma 650b už je to takové právě moc divoké.Jako pořád super, ale ve větší rychlosti to poznat je.Stejně se po pár vyjížďkách člověk adaptuje a není problém.Zase to má jiné plusy.
No ale ta nová geometrie je právě super, že s 650b kolama mi přijde stejně stabilní jako stará na 700c.
Zatím ho mám chvilku, takže to ještě nemám vyzkoušeno.Co jsem vnímal od první chvíle je, že mám přední kolo víc před sebou než jsem byl zvyklej.A nekopu si do něj špičkou tretry, tak jak u starýho modelu.
700c jsem ještě nezkoušel
Ale jestli ti nejde o větší prostor pro pneumatiky, tak změna modelu pro tebe asi nemá cenu.Ty kola jsou chováním podobná.
dík, ušetřil jsi mě pár kaček :-)
Tak jsem to zkusil ( rám Diverge 2018–2020). Je to s těmi 650bx48 tak tak. Vzadu to na bláto moc není, ale použitelné.
Ještě zadní kolo rozměr.
Tak a ty WTB jsou o kousek užší, takže je s nima i vzadu od pohledu víc místa. Mám možná někde fotku, tak ji sem odpoledne dám.Jestli ji najdu
Když jsem se odvažoval tak mi v rozhodnutí že se to vejde pomohl tenhle Custom Diverge (z netu)
Tady 47 wtb